Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
Potrzebuje się dowiedzieć jakie cisnienie dokładnie powina dawac turbina w passacie 1.9 tdi 90 1z
Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
Przy takim przebiegu może być turbina. Sprawdź kompresję w silniku i czy odma nie jest przytkana. Może w silniku wytwarza się za duże ciśnienie i turbina wyrzuca olej.
Kąt wtrysku i dawki są prawidłowo ustawione ? Ciśnienie z turbiny jest ?
Szczelność robiłem dymiarka i nigdzie nie było nieszczelności. Może pompa vacum daje małe ciśnienie paliwa bo od 2000 obr już tego problemu nie ma
Do sprawdzenia wiązka od sterownia do zaworu sterowania turbiny zmienną geometrią. Często padają też. Dodano po 2 Sprawdź też jakie ciśnienie generuje turbina w czasie jazdy. Najlepiej zalogować
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
W passacie N75 jest na blasze z prawej strony silnika z przodu. Błąd czujnika ciśnienia doładowania wychodzi nie dlatego, że jest uszkodzony, tylko dlatego, że w układzie dolotowym jest zbyt wysokie ciśnienie
Witam mam problem z turbosprężarka w Passacie b5 tdi 2000r w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wymienilem cztery turbiny rozwala na wirniku czy na uszczelnieniach ciśnienie ma prawidłowe. Jaka może być przyczyna że ciągle siada ta turbina
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Czytałem, że ludzie mieli problem z ciśnieniem oleju i pomogła wymiana filtra oleju 🤔 jak myślisz ? Warto zacząć od tej strony ? Nie warto. Manometr i pomiar jak coś ,choć jak już było wspomniane pewnie ukręciło "imbusa" Jakaś nadzieja jest bo nie raz było tak że po wyminie napędu jeszcze jeździły te motory. Kto wie, trzeba by od biedy odkręcić stopki...
A sprawdzałeś domowym sposobem czy turbina coś ładuje to znaczy czy pompuje wąż do kolektora bo jeśli nie to powodem może być sama turbina.Ale powodów może być mnóstwo jak walnięty czujnik ciśnienia po brak podciśnienia.
Turbina pracuje cały czas napędzana gazami spalinowymi. W AFN jest turbina ze zmienna geometrią , na VAG-u sprawdzić jakie ma ciśnienie doładowania.
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Miom zdaniem jest to nieszczelnosc w ukladzie doladowania stad slychac swist i szum. A zeby wyeliminowac turbine wystarczy zacisnac waz od turbiny i dodac gazu jak cisnienie nie pozwoli ci utrzymac zacisnietej reki na wezu to wiesz ze turbina jest wydajna.:D
w komputerze brak błędów A ciśnienie doładowania jakie widzi? Co z egr-em? Sprawny?
podpięcie w ASO VW 110 zł turbina może gwizdać ale ciśnienie może gdzieś prze nieszczelność uciekać
Jakby turbina, to dawałby dymem na biało. Jak intercooler dziurawy, to zbyt małe ciśnienie doładowania, a paliwa daje tak jakby było dobrze i od tego może kopcić na czarno.
Zaworek N75 może cykać co wcale nie oznacza jego prawidłowej pracy. Zaworek ten reguluje ciśnienie doładowania z turbiny. Jeżeli będzie za wcześnie otwierał odpływ spalin turbina nie będzie dawała tego ciśnienia co powinna.
Też bym stawiał na turbinę. Ale trochę się czepnę niedrożnego wydechu jeśli pozwolicie. W teorii mogło by to wyglądać tak: Przy częściowej niedrożności silnik wkręci się do pewnych obrotów, do czasu aż ciśnienie w układzie wydechowym nie pozwoli na swobodny przepływ spalin. Turbina siłą rzeczy będzie się kręciła tylko przez jakiś czas siłą rozpędu,...
Sprawdż ciśnienie doładowania,przewody turbina - kolektor sący.Umnie jak przesadze to potrafi zsunąć przewód z kolektora.
proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
Jaki przebieg? 8l w ruchu mieszanym to dobry wynik jeszcze przy 4x4 Mój AVB 101km Automat pali: Trasa 90-100km/h - 5,8 - 6,2 l Autostrada 130 - 150km/h - 7,2 - 7,8 l Miasto - 8,5 - 12.5 l Średni na zbiorniku robię 900 - 950km Ciśnienie masz w instrukcji obsługi, ale zazwyczaj 2,3 do 2,5bara A turbina się włącza jak odpalisz silnik.
Musisz przejechać się z Vagiem i sprawdzić ciśnienie odczytywane. Jak rozłczałeś turbinę i nie był wyraźnie zmulony to znak, że turbina daje czadu a wtedy nie powinna.
Żeby sprawdzenie było wiarygodne to trzeba rozebrać ,wyczyścić a to od regeneracji już brakuje 300/400 zł. poco klient ma płacić za sprawdzanie,montaż demontaż A to niby ma wyjaśnić obecność oleju "za" turbiną? Przy nieszczelnym układzie wysokiego ciśnienia ,turbina ma zbyt niskie ciśnienie i nie uszczelnia się w skutek czego olej się leje "za" turbinę....
Kod błędu 4a70 Czytane różnymi sprzętami. Ster 0 281 010 565 DDE7 789 327. Problem polega na tym, że nie jedzie jak szybko wzrastają obroty, czyli na pierwszym biegu. Na czwartym i piątym jest ok. Po zrobieniu moda czuć to jeszcze bardziej. Przy przegazowaniu na postoju nie dokręci się do 4 tys narobi dymu. Po odpuszczeniu ledwo utrzymuje pracę tak...
A mozesz powiedziec jak sprawdziles to ze byla to turbina ? W jaki sposob zauwazyles ze luz na turbinie jest ? Wczoraj tak samo sprawdzalem panewki ,przelozylem vacum ale problem nadal jest .panewki sa niemalze idealne .
Jakie ciśnienie daje turbina?? Robiłeś coś z zapłonem?? Nie ma przypadkiem detonacyjnego spalania?? Jeśli mówisz o N75 to najprościej vag-iem jest w nim test el wykonawczych.
koledzy a jak sprawdzić czy ten przepływomierz działa poprawnie? Trzeba podstawić drugi czy można to jakoś sprawdzić? Narazie ustaliłem tyle że Vag pokazuje że jest błąd z ciśnieniem doładowania turbiny.
turbina, przepływomierz, ciśnienie - VAGiem. Przepływomierz przekładany był również z passata na próbę. O logi się postaram, znajomy je pobrał i ma dać znać za kilka dni (pewnie szuka info na innych forach). Pompowtryski były wielokrotnie wyjmowane, wkładane, ustawiane. Jeden z nich przed czyszczeniem miał gorsze wartości od innych (ok. 3, po przeczyszczeniu...
może masz otwarty cały czas zawór recylkulacji spalin i dlatego masz wrażenie braku mocy a w silniku td turbina jest sterowana siłownikiem pneumatycznym o ile dobrze pamietam ale żeby sprawdzić to trzeba podłączyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie doładowania
nie czytałem to co pisali ini ale powiem tak utrata mocy może być spowodowana zatkaniem filtra paliwa - daje tyle ze auto jedzie turbina sie nie załancza -hyyy powiem tak turbinka pracuje od momętu uruchomienia silnika i daje cały czas ciśnienie jedynie przy wysokich obrotach sie -potocznie wyłancza ale defakto ona zmniejsza swą wydajność tak by zachowac...
Dobrze pokazuje, bo na wolnych obrotach ma być około 990mbar, więc tutaj jest już wyjaśnione. Tuner dobrze mapę Ci zrobił, chociaż mógł trochę bardziej turbo podkręcić. Na logu 11 widać, że zawór N75 dobrze pracuje i reguluje ciśnienie, ale turbina za wolno wstaje. Moim zdaniem trzeba ustawić turbinę i będzie moc:) Pewnie teraz do 2tys to muł jest,...
Volkswagen passat b5 1.9 tdi 110km Witam, mam problem z mocą, A mianowicie turbina działa bo ja słychać I czuje w rurach ciśnienie lecz mocy w aucie nie ma. Gruszka od turbiny sprawdzona w komputerze nie ma błędów, lecz spód któregoś wtryskiwacza słychać syczenie, czy może przez to auto może nie mieć mocy ?
Jak w temacie; gdzie na Śląsku mogę sprawdzić ciśnienie doładowania i ile takie coś kosztuje. Może ktoś potrafi to zrobić, podjechalbym?. Mam Passata 1.8TSI; bierze mi litr oleju na 1000km i dymi na czarno. Podejrzewam turbinę. W załączeniu dodaję filmik. Może ktoś pomoże mi to zdiagnozować?
podłącz go pod vaga i zrób próbe rozpedzania podczas jazdy z zapisem logów poszczególnych kanałow Najważniejszy kanal 003- wartości przepływomierza, kanał 010 i kanał 011 ciśnienie doladowania turbiny, otwarcie zaworu EGR itp. Po analizie tych wartosci mozna bedzie cos wiecej powiedziec.
Witam użytkuje passata b4 1,9 tdi 110km po podłączeniu do laptopa wyskoczyło że jest za turze ciśnienie w turbinie i podczas jazdy wyłącza się turbina wu wczas wyłączam zapłon ponownie uruchamiam silnik i przez jakiś czas jest dobrze muszę go rozpędzać pomału jak nacisnę raptownie gaz znów to samo czy to może być wina zaworu n 75 i przy tym bardzo dużo...
Masz zabrudzony sterownik pompy wtryskowej,ja miałem taki sam problem w passacie B-4 1,9TDi,90km. VAG nic nie pokazywał,ciśnienie wtrysku ok,turbina ok,zapłon ok,poduszki pod silnikiem ok,przepływomierz tak samo sprawny,na koniec powiedzieli mi że mam pompę wymienić,a tu zonk wystarczyło wyczyścić sterownik i jak rękom odjoł.
Witam, mi wygląda to na wytarte samo regulatory w silniku. W to akurat nie uwierzę, w tych silnikach zanim zużyje się głowica, obracają się panewki i silnik wystawia kopyto. Zrób porządek w filtrem cząstek. Dla jasności, to nie spaliny cofają się do filtra tylko ciśnienie doładowania, pcha powietrze bo turbina za szybko zwalnia bo DPF zapchany i spaliny...
Zatkanie dolotu to nie to samo co normalna praca silnika, jeśli zatkasz mu dolot to turbina napompuje ciśnienie, ale dodaj do tego ssanie silnika, turbina musi napompować 2 bary + to co zasysa silnik więc podczas jazdy nie daje rady. Sprawdź EGR może pcha spaliny w dolot, najlepiej profilaktycznie zaślep. Sprawdź dokładnie gruszkę, załóż wężyk i zassij...
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
Mihas66 TDintercooler a TDI to dwa rozne silniki , sama zwiekszona dawka nic nie zmienia i zaslona i tak bedzie , wraz z dawka trzeba zwiekszyc cisnienie doladowania aby nie bylo za nami zaslony dymnej chociaz przy silniku TD jest to nie mozliwe aby znacznie zwiekszyc osiagi i nie puszczac "dymka" .Zwiekszenie cisnienia na wtryskach raczej nic ci nie...
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Zrobiłem logi Na początek proszę o wyrozumiałość. Zrobiłem logi kanałów które wydawały mi się ważne. Jeśli zrobiłem źle proszę o uświadomienie a nie złośliwą krytykę. Ja dopatrzyłem się jednej nieprawidłowości - oczywiście nie uważam ze się znam. Z moich obserwacji wynika że gdy występuje szarpanie najczęściej doładowanie turbiny jest na samym dole...
wygląda ,że turbina jednak po wymianie a nic nie lepsza lub po prostu bierze olej pierścieniami ,bo gdyby uszczelniacze na zaworach to kopcił by zaraz po odpaleniu a póżniej ustępowałoby,co nie oznacza,że głowicy też trzeba się przyjrzec ,a jeśli te stuki do to tego może byc nawet przytarty.Zmierz ciśnienie na tłokach na początek.
Jak masz olej w wężu między turbiną z dolotem to padła turbina, ten olej trafia do silnika i się w nim spala, stąd dym. Turbina jeszcze jakieś ciśnienie daje ale może się zacierać. Poza tym jak się olej leje na zewnątrz to być może pękł lub spadł wąż od turbiny, jest za niskie ciśnienie doładowania silnik dostaje za dużo paliwa i stąd dym. Ale jazda...
Spec to jest wymagane, takiego życzyłby sobie sterownik, actual to wartość rzeczywista, to co dmucha. Albo turbo padnięte, albo nieszczelność, wtedy powinien być jednak błąd od tego albo od korelacji MAP/MAF. Jak masz czym podglądnąć to odepnij wężyk z gruszki i przejedź, patrząc w parametry, czy ciśnienie wzrośnie, czy nie.
jesli to jest na pompo-wtryskiwaczach to sparwdz pompe. Mozliwe ze sprezynki w pimpie sie polamaly i nie ma odpowiedniego cisnienia w calym ukladzie. Ja mam VW bore 130 KM i ostatnio spadla mi moc. Auto zmulalo. Okazalo sie ze wlasnie pompa nie daawala odpowiedniego cisnienia. Turbina przeplywomierz i intercolerr byly oki. Rozbierz i sprawdz moze jakis...
No i tak zrobię... Tematu nie zamykam, dam znać jak coś zdziałam. Myślę, że komuś kiedyś padł N75 i przestawili sztangę WG zamiast zmienić zawór... Dokładnie, jak zawór na 35% wypełniony to spokojnie powinno 2,6 bara dawać. Chyba że turbina już moooocno zdyszana. A podczas pracy na wolnych z zamkniętym EGR jakie masz masz ciśnienie w trzecim bloku...
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę...
Możesz sprawdzić turbinę i zawór za jednym razem. podepnij manometr w kolektor ssący (powinien być tam zaślepiony kawałek wężyka) i się przejedz patrząc jakie ciśnienie przy większych obrotach. powinno być koło 2 bar jeśli nie będzie to albo turbo nie daje albo zawór padlina.
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Sprawdź wysterowanie gruszki przy turbinie.
Witam, podejżewam że to właśnie może być olej z turbiny, przepuszcza suwak,może jest już luźny ,nie wiem jak to dokładnie nazwać, Z kolektora dolotowego turbina dając ciśnienie wybija olej i leci przez tą dziurkę, uszczelniacz padł, zdemontuj go, sprawdź czy wogóle zamyka. Wykręć kolektor umyj, zaślep blaszką przy wydechowym n złączeniu .nie wiele wiem...
Witam mam problem z Passatem b3 1.9TD. rocznik 1993. Samochód zużywa bardzo dużo oleju, aż 2l/1000km. Kopci na czarno, ciśnienie na turbinie jest, osiągi nie zmalały, no może przyspieszenie lekko. Nie wiem co to może być, turbina? wtryski? padający silnik? 360 tyś. przebiegu, silnik się nie poci, odpala z pierwszego bez ssania. Szukałem różnych tematów...
Witam na odległość trudno powiedzieć robiłem to ostatnio silnik pracuje coś jak by tryb awaryjny problem to czujnik ciśnienia turbiny,po wymianie było ok,ale bez vaga zapomni
turbina była uszkodzona? na czym polegało jej uszkodzenie? jeśli puszczała olej to mógł iść na tłoki majster włożył Ci inna turbinke, oleju z intecoolera i z wężów nie wyczyścił i olej poszedł na tłoki wytworzyło się ciśnienie i masz skrzywiony korbowód. miałem tak w passacie 1.9tdi który kopcił i nie miał mocy a przed ten klient wymieniał turbinę u...
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Jeżeli piszecie, że tam jest wężyk do komputera to jaka tam jest turbina? wysterowana podciśnieniem czy hamowana ciśnieniem?
sprawdziłem polskim vagiem wykresy doładowania na postoju i już mi wyszło, że przy 1300 obrotach daje ciśnienie prawie 3000 to jest nie możliwe żeby turbina takie ciśnienie dawała już zamówiłem czujnik MAP-a, a kierownica pięknie działa zawór N75 też sprawdziłem na krótko zamyka i otwiera bez zastrzeżeń. Jak wymienię czujnik MAP-a to napiszę. Dodano...
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Witam. Mam passata B6 2.0 TDI 140KM 2007r który podczas przyśpieszania ma "muła" nie załącza się turbina. Czujnik doładowania wyczyszczony rury przewody w porządku błędów brak. Zastanawia mnie tylko czy może być to EGR ponieważ podczas przyśpieszania ciśnienie doładowania w normie a jak mam przyśpieszam to VAG pokazuje że EGR nie otwiera się w ogóle...
Witam! Dzisiaj mój mechanik założył turbinę sprawdził ciśnienie oleju w turbinie jest ok 1,5 na jałowym i chyba 4 pod obciążeniem. Wylotu z turbiny nie podłączył celowo do wydechu i turbina wyrzuca olej a z wydechu ani dymka nie puszcza. Czyli turbo źle lub wcale nie zregenerowane.Turbiniarze wczoraj niby sprawdzali i było ok na oleju mineralnym i temp...
Witam wiadomo że przyczyn może być i każdy może mieć rację może to być turbo itp.....mam kolegę gdzie ma passata 1.9 tdi 110 km walczyłem z nim bardzo długo a objaw był taki sam jak kolega pisał wyżej że gdy szybko przyspieszyłem to samochód tracił moc,gasząc samochód i ponownie odpalając znowu jest ok na jakiś czas, też czytałem na forum co to może...
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
Walkerk, W tym przypadku ma dość duże znaczenie serwis samochodu, a mianowicie filtr paliwa, powietrza. To jest podstawą w każdym samochodzie a w szczególności z turbiną. Nie wiadomo jak turbina była używana przez te 8 lat. Być może nie ma już tej kompresji co powinna. Czy sprawdzałeś ciśnienie w cylindrach? Turbina może być lekko czerwona (widać szczególnie...
1) z tego niewiele można wywnioskować 2) może być uszkodzony zawór sterujący turbiną (ten biały) albo zacinają się kierownice w turbinie 4) jeżeli ciśnienie gazu jest ok, climatronik jest ok (może problem ze sterowaniem klapkami) to może pomóc mycie chłodnicy (najlepiej karcherem).
Witam, nie ruszaj, sztangi, powinna być ustawiona prawidłowo, dodatkowo zakłady regenerujące zabezpieczają gwint lakierem aby było widać czy ktoś nie kręcił sztangą. Dobrze by było wymienić przewód zasilania olejem, lub chociaż go dobrze przedmuchać. Sprawdź również, czy odpływ oleju z turbiny do bloku jest drożny, ewentualnie wyczyść. Nie zapalaj od...
Powiem Ci że rura wydechowa nie jest zaolejona, lekka sadza chyba w normie. Katalizator został owszem wycięty ale nie był ani zaolejony ani zapchany. To było na starej turbinie. Teraz jest nowa turbina. Ale to nie jest tak że kopci na szaro-błękitno cały czas. Czasami tylko się to zdarza i tylko wtedy gdy mocniej wcisnę pedał przyśpieszania i tylko...
Witam. Tak jak w temacie silniczek kręci a nic się nie odzywa. Paliwo na wtryski dostaje choć nie jestem pewien czy ciśnienie nie jest za małe. Bardziej interesuje mnie to czemu z powrotnego węża z wtrysków nic nie leci a powinno przecież sikać. Ogólnie był przekładany silnik, stary to prawdopodobnie 90 KM a ten co jest teraz to 110 KM z tym, że turbina...
1L na dwa miesiące to za dużo, no chyba że w dwa miesiące robisz 20tys. Na jakim oleju jest jeżdżone? Syntetyk czy półsyntetyk? Odma służy do wyrównywania ciśnienia w komorze korbowej silnika, to nie ma nic wspólnego ze słabym przyspieszaniem ale z poceniem się silnika ma. Jedz do mechanika bo za mało się znasz na tym, niech ci sprawdzi kompresje na...
Mechanik po podpieciu pod kompa sprawdzajac podczas jazdy stwierdzil ze turbina i przeplywomierz jest ok komp pokazuje bledy cisnienia atmosferycznego i ze wartosc jego wynosi jakies 600 Bar .Koszt naprawy 500. Pytanie. Koszt naprawy czego? Wartość ciśnienia atmosferycznego jest podawana w prognozie pogody po wiadomościach wieczornych. Z czego ten "mechanik"...
Na pewno masz nieszczelność. Niecj ktoś dodaje gazu a ty sprawdź czy wąż gumowy od turbiny twardnieje od ciśnienia. Może jakiś nieproszony gość(kuna) przegryzła przewód. Grasują ostatnio.
witam ja mam bore 2001 r przerobiłem ten gówniany temat ,kolorowych wężykó te auta nie maja widocznie ktoś już wymienił, te objawy co wymieniłeś może być kilka przyczyn wymienie ci kilka od najgorszej zaczne a więc walnięta turbina ,przepływomierz powietrza,zaworek którego szukasz bąc też błahostka przetarty jeden z tych gumowych wężyków a może masz...
Witam Twój mechanik dobrze Ci powiedział układ sterujący mierzy ciśnienie doładowania które powinno wynosić w granicach 0,04-0,08MPa i jeżeli ciśnie zostaje przekroczone jest odłączana. Myślę że przepływomierz jest ok bo on też jest podłączony do sterownika i gdy go odpinasz sterownik odłącza turbinę w celu zabezpieczenia(chodź tego nie jestem pewien)....
Witam, ostatnio podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka oleju. Zatrzymałem się w celu sprawdzenia poziomu oleju okazało się że jest minimum, po dolaniu 2l, zrobiłem ok. 50km i znowu zapaliła się kontrolka oleju. Sprawdziłem stan i okazało się że olej znowu zniknął po dolaniu 2l znowu zrobiłem 50km i kolejny raz zapaliła się kontrolka. Z rury wydechowej...
Cześć wszystkim, Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem. Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać. Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500....
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
Zbyt małe ciśnienie doładowania, więc albo brak podciśnienia na zaworku, albo uszkodzony zaworek, albo pomieszanie przewodów podciśnieniowych jeżeli ktoś tam grzebał no lub ew. nieszczelne turbina raczej ok skoro ma moc po restarcie zapłonu. Jedź do kogoś kto sie na tym zna dasz mu 100 i na pewno zrobi. No chyba że coś więcej tam siedzi. np sterowanie...
Witam , w moim passacie mam taki problem że nie działa - Centralny Zamek - Elektryczne szyby - Elektryczne lusterka W dniu dzisiejszym przy odpalaniu samochodu włączyły mi się same światła awaryjne ?! Zgasilem zapalilem kilka razy i włączyłem awaryjne na przycisku i W końcu udało mi się zgasić następnie włączyłem światła mijania to włączyło się na poziomie...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
To świadczy o tym, że zawór wysterowuje turbinę na max swojej możliwości a ciśnienie w układzie dolotowym zmienia się nieznacznie. Albo się tnie turbo, albo zawór, albo podciśnienie. Wszystko o czym wcześniej mówiliśmy. Tlko potrzeba rzucić okiem przez kogoś kto przerobił kilka afn-ów.
To i ja sie dołącze . Passat B3 1.9 TDI silnik 1Z . Miał robiona głowice i turbine . Odpala pięknie . Chodzi równo . Bardzo wolno wkręca sie na obroty na luzie . Słychać ze działa turbina . Choć wg vaga ciśnienie dobicia nie przekracza 1400 . Auto przy cieżkim bucie nie puści nawet czarnej chmurki tak jak by nie było regulacji dawki paliwa i był cały...
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
N75 tez jest zaworem upustowym podobnie jak DV , w silnikach 1.8 jego zadaniem jest utrzymywanie klapki turbiny w pozycji dłużej zamkniętej , w odpowiednich momentach pracy silnika, mostkowanie turbiny z gruszką za wcześnie otwiera klapkę turbiny powodując chwilowe deficyty doładowania i stąd auto słabiej przyspiesza.N75 więcej czasu spędza pod napięciem...
Koledzy dziękuję bardzo za pomoc - mieliście racje - z miejsca wlewu płynu chłodzącego (zbiornik wyrównawczy czy jak to się tam nazywa) idzie wąż na którym jest chyba zawór podciśnieniowy (nie wiem co on tam steruje) od tego zaworka jest taki mały wężyk i on był przetarty (była dziura) to tam właśnie "uciekało" powietrze. Wężyk założyłem nowy i wszystko...
Egr jest w porzadku każdy mechanik go sprawdzał Dodano po 6 Ostatnio jeden sprawdzał turbo w czasie jazdy tzn. Zapotrzebowanie doładowania i wydajność to coś mówił ze turbo do 2 tyś.obr. nie dobija o 500 jednostek a powyżej 2tys. obr. Przeładowuje tylko nie wiem czy tak może być bo już sporo wsadziłem w samochód i nie chce nie potrzebnych kosztów dodam...
notlauf czytaj "tryb awaryjny" Typowa usterka, zapieczone kierownice w turbinie. Za wysokie ciśnienie doladowania.
Geometria ma zamykać turbine kiedy na za dużo pompuje czyli na postoju jak dodajesz gazu turbiny nie przymyka bo cisnienie jest w normie czyli działa prawidłowo
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
Co ty za elektronikę naprawiasz w tych autach, że parametry w 99% procentach Ci nie są potrzebne. Napisz cokolwiek konkretnego: np ile bije turbina. Na upartego zmierzysz to manometrem do opon. Jakie podciśnienia - wakuometry na necie po 60zł. W Oplu 2.0 DTL/DTH 70% usterek osprzętu silnika znajdziesz w 10 min wakuometrem. Podciśnienie na pompie -nieszczelne...
Panowie dziękuje za wszystkie rady. Jednak musze zacząć wszystko od początku. Pogubiłem sie już który czyjnik, który zawór jest od czego. Na poczatku grubej rury z powietrzem są dwa czujniki jeden na górze(czujnik masy powietrza), a pod rurą jest drugi - nie wiem do czego. Idąc dalej przed turbina jest jakis miernik mocy tak to nazwał mechanik jednak...
Zlitrarzuj go jak Bozia przykazała , bez tego ani rusz . Dowiesz się czy rzeczywiście pali więcej czy tylko masz jakieś przekłamanie. Teraz jest za dużo niewiadomych (pływak , czujniki , kable ) Dodano po 3 Przepraszam nie doczytałem do końca. Dodano po 26 Masowy przepływomierz powietrza wali w h.. Błędów nie wyświetli bo mieści się w zawiasach ale...
Witam. Robienie logów w trybie awaryjnym bezcelowe.Na początek sprawdź przepływomierz[00553] a następnie sprawdź co się dzieje z ciśnieniem doładowania[00575] /turbina, sterowanie turbiną, szczelność układu dolotowego.
Witam, Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB. Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr Co może być przyczyną? Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe,...
Takie coś jest bezsensu chyba że dłubany 1,8T. Będzie turbodziura, mogą być błędy ze sterowniki a nawet zalanie silnika, bo się zacznie wszystko zmieniać, bo będą akcje z ciśnieniem. Co innego soft u tunera i jakieś mody. Dodatkowo jak kupisz jakiś badziew to możesz sobie turbinę załatwić. Ja nie polecam, ale rób jak uważasz, specjalnie spadków dużych...
To jest błąd ciśnienia doładowania, z tego co piszesz to mogła turbina klęknąć.
Witam!Miałem bardzo podobny przypadek w passacie .Auto miało wywaloną głowicę i turbo .Wymieniałem głowicę i turbinę .Po naprawie auto straciło moc co najmniej o 30 procent .Co ja się z nim miałem !Elektrycznie wszystko sprawne ,nie ma się do czego przyczepić ,mechanicznie też ,podciśnienia vacum jak i ciśnienie paliwa w normie ,korelacje wtrysków w...
Spadnieta klapka w turbinie
czujnik ciśnienie turbina passat turbina passat passat turbina
prosty pilot włącz wyłącz oświetlenie kurnika philips ustawić godzina
falownik powmr edifier r1280db
Ile oleju do młotowiertarki Hilti TE 74? Jak podłączyć inwerter off-grid do wejścia AC?