muszę wyciągać z niej powietrze. Tak. Przy przebiegu 250-300k to najczęściej już czas regeneracji turbiny.
Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Przecież Ci leci z turbiny...
Jeś regeneracja nie pomogła, to dalej jest problem z turbiną.
Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
Może masz źle ustawione cięgło na turbinie skoro była wyciągana turbina Zrób logi
Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
Zawór od gruchy jest dobry ? Jak będzie puszczał większe podciśnienie to będzie przeładowywać turbinę
poczytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... albo http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... powodzenia kolego
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Jeżeli w ssącym jest olej to turbina a następnie odpowietrzenie silnika.
Dzięki, kolego, za odpowiedź. Powiem ci tak: chcieli tanio i przywieźli turbinę ze złomu, bo wyciągnęli z innego Passata. Nie byłem za tym, ale poprzednia turbina - kamień, tak, geometria zatarta. Wymieniłem jeszcze przewody podciśnieniowe, bo był dramat: króciec podciśnieniowy z vacuum pompy i jeździł ok. miesiąc. Teraz nagle zaczęło mu się to robić.
To jest chłodnica spalin dla EGR. A ten wihajster przełącza by spaliny szły albo gorące allbo schłodzone.
Witam . Mam pytanie czy turbina od Passata 1.8T z 2002r będzie pasowała do Passata 1.8T z1997r prosze o pomoc.
Napewno tak mogłobybyć Dodano po 6 Sprawdź czy nie masz pęknietej lub nieszczelnej rury pomiędzy turbina a kolektorem ssacym.
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
Tak. Oczywiście turbina, pompa wtryskowa, wtryski mają być od AFNa.
Na poczatek, zaworek sterujacy turbina do sprawdzenia- przy turbinie znajdziesz taka jakby puszke do niej dochodzi wezyk, podazaj za nim to znajdziesz elektrozawor sterujacy. Mozesz podmienic na chwile z elektrozaworem sterujacym egr-to element na kolektorze ssacym, do niego rowniez dochodzi wezyk po ktorym znajdziesz elektrozawor. Zamien je. Jezeli...
Wygląda że turbina do wymiany
Jeżeli nic ci nie stuka [turbina sie rozsypała] To śmiało jedź tylko ze auto mocy nie będzie miało i nie kręć wysoko. Jeżeli pod maska sucho turbina nie leje. Jedź. Sprawdzaj olej co kilkaset kilometrów.
Jezeli problem tkwi w zbyt wysokim doładowaniu to mam takie pytanie. Czy dało by się je zmniejszyć w domowych warunkach. Lubie sobie pogrzebac przy samochodach w domu, często naprawiałem różne żeczy ale jeszcze nigdy nie miałem doładowanego samochodu poresztą ja przemieszczam się jettą w benzynie a passat jest ojca więc jego sie nie tykam bo on lubi...
Czyli zrobiliście coś nie wiedząc co.Bo nie wiadomo gdzie to podłączyliście.N75 powinien być koło turbiny.Vac wejście podciśnienia ,OUT wyjście na gruchę.Jest jescze zasobnik podciśnienia który ma być podłączony do vac.Egr i klapa gasząca,Out na aktuator ,vac wejście podciśnienia.
Potrzebuje się dowiedzieć jakie cisnienie dokładnie powina dawac turbina w passacie 1.9 tdi 90 1z
Brak smarowania ,lub zatarty wirnik
albo turbina albo zawor, niema bata, sprawdzaj wszystko jeszcze raz
Była to przeładowująca turbina
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Teraz pojawił mi się nowy problem. W passacie raz załącza się turbina a raz nie. Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok. Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie. Co może być przyczyną?
Witam także mam problem z moim passatem 1.9TDI 110KM samochód jak by nie ma mocy. Pokusiłem się o odłączenie przepływki i wtedy było jeszcze gorzej. Mam pytanie czy to będzie właśnie kończący się przepływomierz czy może zawór N75. Gdzieś wyczytałem że po włączeniu zapłonu ten zawór ma tykać czy to prawda? bo u mnie nie słychać żadnego tykania.
A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu zaślepienie EGR nie spowoduje "wyłączenia" pracy turbosprężarki więc to nie będzie rozwiązaniem tego...
Stary silnik miał wtryski do roboty te Siemensa właśnie także zakupiłem taniej silnik kompletny bez alternatora tylko i dwumasy. A turbina twoja.......
Mam pyt.Czy wie ktos moze gdzie w Angli a dokladnie w okolicach Thetford Norfolk,moge oddac do regeneracji moja turbine,i ewentualnie jakie moga byc tego koszty?I jesli da rade to moze ktos wie jaka jest cena nowej.mam passata 1,9 tdi.99r.oznaczenie silnika to AHU.pozdrawiam i dziekuje.
przesmaruj nową turbinę,tzn na wałek daj troszkę oleju silnikowego,, nic nie musisz ustawiać,ewentualnie sztangę ustawić/wyregulować
Mogę podpowiedzieć ci tak: też mam passata b5 i też 90 kucy i też regenerowałem w nim turbinę . Regenerowali mi moją własną - byłem przy tym ale tez nie do końca. Po wstawieniu jej już gotowej do moje autko straciło życie. Miałem porównanie. Do godziny wróciłem do firmy aby mi sprawdzili ten stan. Właściciel nakazał swoim pracownikom rozebranie jej...
Na początek zainwestuj w turbinę.
Turbinę słyszysz.
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Intercooler sprawdz lub uszkodzona pompa vp. Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Masz kabel vag aby sprawdzic dawki paliwa ?
Witam, a ja mam typowo kobiece pytanie w związku z Passatem B5 1.8 T 150 KM benzyna. Jaką ten passat ma turbinę? Normalną czy ze zmienną geometrią? Bo mi padła i nie wiem którą należy kupić :) Wszelkim życzliwym dziękuję za odpowiedź :)
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
witam wszystkichchcialem sie dowiedziec czy moge dolozyc turbine do passata 1.6 Diesel?? musze cos przerabiac dokladac jakies inne wtryski pompa?? prosze o wyczerpujaca odpowiedz
Ile oleju musisz dolewać do silnika? W jakim stanie jest turbina?
w środę pojade do fachowca zeby mi to sprawdził. ale to raczej nie turbina?
(at)żałosna udręka Opiłki w nastawniku Musiała by się turbina rozsypać.
Teraz to i tak pozostaje czyszczenie tego no i nowa turbina ( tylko nie chinol ) . Ta się już raczej do regeneracji nie nadaje .
Co sprawdziłeś sam ?Odpowiem za ciebie. Nic.Podłącz tester na początek.
Czytałem, że ludzie mieli problem z ciśnieniem oleju i pomogła wymiana filtra oleju 🤔 jak myślisz ? Warto zacząć od tej strony ? Nie warto. Manometr i pomiar jak coś ,choć jak już było wspomniane pewnie ukręciło "imbusa" Jakaś nadzieja jest bo nie raz było tak że po wyminie napędu jeszcze jeździły te motory. Kto wie, trzeba by od biedy odkręcić stopki...
A czy da sie to jakoś sprawdzic bez wyciągania turbiny ?
Wszyscy (nie tylko na tym forum) mówią że silnik 2.0/115KM to stara konstrukcja. Twierdzę, że "stara, ale jara". Niema w tej chwili tak dobrych i trwałych silników benzynowych. Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0/115 KM (AQY) kupioną jako nowa w 2000r., obecny przebieg 215000 km, żadnych kłopotów z silnikiem, spora moc, pozwalająca na bezstresową jazdę,...
Nie wiem, nie widzę logów, muszę zobaczyć jak wstaje spięta na krótko turbina.
Używany około 200, przewody tak po 50 za sztukę też używane. Od tego zacznij, turbinę dopiero jak to nie pomoże
proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
Dla świętego spokoju załatw sobie na podmiankę zaworek sterujący turbiną
3B0145828G http://obrazki.elektroda.net/73_12329730... ale i tak sie pewnie zmienilo cos w Etce wiec ci ASO poda aktualny
Witam. A może tak od doładowania zacząć Turbina chodzi?
Dodam, że zaobserwowałem, że po dodaniu gazu i puszczeniu go podczas jazdy słychać taki cichy gwizd. Jest to słyszalne tylko podczas jazdy przy otwartym oknie. Czy to oznaka lewego powietrza czy turbina szwankuje?
a turbina raczej w porządku?
Szukaj zaworu n75.
w polsce przepisy pozwalaja na jazde do 130kmh wiec jak do 130 nie ma utraty mocy to po co sie martwic...zreszta ja jezde samochodem sprowadzonym od starszego niemca i silnik i turbina pracuja rewelacyjne,jedzic to jeszcze trzeba umiec zwalaszcza tdi...pozdrawiam wszystkich ktrozy maja passaty tdi za 40 tys a turbina do wymiany hehehe
mocy nie ma odrazu ? czy traci sie na wyższych obrotach ? jak tak to turbina sie przycina
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Turbina działa?
Tylko to, bo turbina daje.
Problem rozwiazany , auto sprzedane.
Możesz wymienić kompa ale najlepiej od passata z silnikiem AHU ( chodzi o wyprowadzenia i sterowanie turbiną) . Jeżeli chcesz wzmocnić silnik tylko oprogramowaniem to nie ma potrzeby zmieniać sterownik. Jeżeli chcesz iść dalej czyli zmienić wtryski i turbo to zmiana kompa na 16 bit jak najbardziej wskazana. Pozdro
Dlaczego byłą zmieniona turbina?
geometria byla juz ustawiana
Przy zdjętym wężu od filtra przy turbo też go zasysa. Odłącz wąż z drugiej strony turbiny. Jeżeli przestanie zasysać wymień turbinę, jak nie przestanie coś się "wałęsa" w rurach.
Tak, zdecydowanie bedzie biały dym, turbina może nie hałasować! Widzę,że robisz kosztowny test, uprzedzam,że będziesz szukał nowego silnika.
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
Robiłeś logi po wymianie filtra? Zrób dynamiczny 003 i 008. Jak dalej będzie taki sam to sprawdź połączenie filtr-turbina czy nie ma nieszczelności, jeśli nie to przepływomierz do wymiany lub ewentualnego czyszczenia. Bo jak na razie z 130koni używasz może 100 :)
A czy wag ci poe ze uklad sie zapowietrza vag to mozesz wykluczyc czujniki lepiej podlaczyc i sprawdzic
Polecam lekturę. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
Co to znaczy "turbina się nie włącza"? Ktoś ją ziwanił?Brakło spalin? Wytłumacz mi to .
Albo turbina siada
Może być przepływomierz ale i może być turbina.
Panowie czy w moim przypadku objaw wskazuje bezwzględnie na zapieczone kierownice turbiny? Czy zawór N75 też wypada podmienić czy zająć się tylko turbiną?
Strzykawka 150ml, wężyk i obserwujesz jak sztanga pracuję. Ma działać płynnie Czyli to sztanga czy cała turbina twoim zdaniem?
Na sam rozruch silnika niema wpływu uszkodzona przepływka lub turbina. Sprawdź koło zębate na wale korbowym ( zerwany klin ) lub koła pozostałe na pasku rozrządu.
To jest błąd ciśnienia doładowania, z tego co piszesz to mogła turbina klęknąć.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
doładowuje o 100 barów za mało A węże pomimo że z tytanu wytrzymują ? To jest B6 tam ładuje dopiero po przekroczeniu 1000 bar. Z czego pobrałeś tę turbinę, z masowca.
Witam mam problem z turbosprężarka w Passacie b5 tdi 2000r w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wymienilem cztery turbiny rozwala na wirniku czy na uszczelnieniach ciśnienie ma prawidłowe. Jaka może być przyczyna że ciągle siada ta turbina
A turbina nie była wymieniana ostatnio?
Dolot raczej szczelny - inaczej wskazania MAF były by niższe od oczekiwanych. Zobacz jeszcze, czy nie zabity na amen EGR - lub zaślepka. Jak nieszczelność za turbiną, to czemu miałby przepływomierz zaniżać, turbina swoją porcję przepompuje przez MAF, a że po drodze gdzieś zwieje....
a czy jest możliwość żeby przy tym turbina chodziła też przy małych obrotach? Miałem dwa trzy razy wrażenie że przy 1200-1400 obrotow turbina świszczała
Witam Mam mały problem z turbiną w Passacie B6 1,9 TDI 105 KM. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu turbina zaczęła świstać, gwizdać (najbardziej w przedziale obrotów 1500-2000). Postanowiłem więc sprawdzić wszystkie połączenia węży z turbiną i okazało się, że wąż wychodzący z turbiny do intercooler-a jest trochę lużny (wyczuwalny luz wzdłużny)....
a może wystarczy wymienić zawór sterujący turbiną .:D
Bez vaga pewnie się nie obejdzie.Powodów tej usterki może być wiele:np brak doładowania,przytarta turbina,Przytkany katalizator itd,itd
Zero błędów , więc szukamy co może być powodem tego . Filtr paliwa nowy wymieniony 2tyg temu
Wkładaj oryginalną turbinę, chyba że chcesz robić chiptuning.
silnik z superb jest prawie identyczna konstrukcją jak w passacie ma inna turbinę pompowtryski i ma 105ps i przez to nie ma wad jak w 2.0tdi tylko trzeba uważać na egzemplarze z dpf-em czasami może być z nim problem. Silniki 2.0 TDI CR to nowa konstrukcja i oprócz delikatnego układu wtryskowego narazię nie wykryto w nich większych wad.
Witajcie Piszę do Was z prośbą o analizę logów grupy 003 i 011 ponieważ mam problem z delikatnym mułem do ok 2200 obrotów. Samochód jak w temacie VW Passat B5FL 1.9 TDI 101 KM - silnik AVB. W samochodzie zregenerowana została turbina, wymieniony zawór N75, EGR (membrana nie trzymała podciśnienia), wyczyszczony kolektor dolotowy (oraz cały dolot wraz...
Witam 200 m to bardzo mało z reguły silnik musi sie rozgrzać lekko żeby można było nim wgl jechać ,zwłaszcza jak zależy nam na turbo . Diagnostyka komputerem byłą robiona ? Jakieś błędy ?
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Trzeba zrobic logi dynamiczne (bedzie widac czy nie obcina paliwa, czy turbina dobrze dziala itd)
Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał). Dodaję, że sterowanie turbiną...
turbina passat passat objaw turbina gruszka turbina passat
przeprogramować eeprom pralki komputer zawieszać reset antena komin
dobry miernik satelitarny dobry miernik satelitarny
Konfiguracja dodatkowych przycisków myszy w Solaar na Linuxie Jak włączyć Wi-Fi na różnych urządzeniach?