Przecież Ci leci z turbiny...
Odłącz niebieski z N75, odłącz czerwony od czarnej listwy (ten co idzie z gruchy). Podłącz niebieski do czarnej listwy, czerwony podłącz do środkowego na N75. BLS ma 2 rodzaje pokryw zaworów - jedna jak u ciebie. Ona ma zbiornik podciśnienia. Drugi rodzaj jest bez tego "prostokąta" na pokrywie - wtedy jest dołączony osobny zbiornik podciśnienia.
Szukaj zaworu n75.
Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
Podepnij wakuometr i zmierz podciśnienie z pompy vacum. Założę się że na wolnych obrotach nie ma podciśnienia bo jest vacumpompa przytarta. A dopiero od 2000obr/min zaczyna wytwarzać podciśnienie i zaciągnąć geometrię turbiny.
Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Może masz źle ustawione cięgło na turbinie skoro była wyciągana turbina Zrób logi
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
Jeżeli w ssącym jest olej to turbina a następnie odpowietrzenie silnika.
Jeżeli nic ci nie stuka [turbina sie rozsypała] To śmiało jedź tylko ze auto mocy nie będzie miało i nie kręć wysoko. Jeżeli pod maska sucho turbina nie leje. Jedź. Sprawdzaj olej co kilkaset kilometrów.
Napewno tak mogłobybyć Dodano po 6 Sprawdź czy nie masz pęknietej lub nieszczelnej rury pomiędzy turbina a kolektorem ssacym.
Na poczatek, zaworek sterujacy turbina do sprawdzenia- przy turbinie znajdziesz taka jakby puszke do niej dochodzi wezyk, podazaj za nim to znajdziesz elektrozawor sterujacy. Mozesz podmienic na chwile z elektrozaworem sterujacym egr-to element na kolektorze ssacym, do niego rowniez dochodzi wezyk po ktorym znajdziesz elektrozawor. Zamien je. Jezeli...
Raczej turbina do wymiany. Jak chcesz się upewnić trzeba ją "odłączyć". Jest to skomplikowane jak nie czujesz się na siłach to odpuść sobie testy turbo, a napisz jak ta usterka z dymieniem powstała . Nagle, stopniowo narastało dymienie, po jakiejś naprawie?
Jak turbina wali olejem to kopci na biało. Jaki zamiennik turbiny? Jestem w stanie się założyć że padła geometria, najpierw to sprawdź a później pogadamy dalej.
A czy da sie to jakoś sprawdzic bez wyciągania turbiny ?
Intercooler sprawdz lub uszkodzona pompa vp. Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Masz kabel vag aby sprawdzic dawki paliwa ?
Tak, zdecydowanie bedzie biały dym, turbina może nie hałasować! Widzę,że robisz kosztowny test, uprzedzam,że będziesz szukał nowego silnika.
Turbina staje i łopatki wirnika przysłaniają wylot powietrza, innego wytłumaczenia nie widzę. Ciekawie musi wyglądać log z 010 w takim przypadku, map powinien pokazywać podciśnienie, jak w przypadku silnika benzynowego
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
Dzięki, kolego, za odpowiedź. Powiem ci tak: chcieli tanio i przywieźli turbinę ze złomu, bo wyciągnęli z innego Passata. Nie byłem za tym, ale poprzednia turbina - kamień, tak, geometria zatarta. Wymieniłem jeszcze przewody podciśnieniowe, bo był dramat: króciec podciśnieniowy z vacuum pompy i jeździł ok. miesiąc. Teraz nagle zaczęło mu się to robić.
Czyli zrobiliście coś nie wiedząc co.Bo nie wiadomo gdzie to podłączyliście.N75 powinien być koło turbiny.Vac wejście podciśnienia ,OUT wyjście na gruchę.Jest jescze zasobnik podciśnienia który ma być podłączony do vac.Egr i klapa gasząca,Out na aktuator ,vac wejście podciśnienia.
Czujnik ciśnienia doładowania jest przed kolektorem dolotowym [czarna kostka z wtyczką] jest jeszcze przepływomierz za filtrem powietrza. Uszkodzona turbina.zawór sterowania turbo, uszkodzone przewody podciśnień, układ wtryskowy itd. To są z grubsza rzeczy odpowiedzialne za to ze występuje odcięcie sterowania turbo przez sterownik silnika. Musisz udać...
Po co tak krzyczeć wystarczy wytłumaczyć dla kolegi. Zaczynasz od wyjęcia ecu, rozkręcenia, wylutowania pamięci. Tu zaczynają się problemy, lutownica droga programator drogi. Jak już odczytasz to kupujesz nowe pamięci, bo org są jednorazowego zapisu. Kolejny problem to jest to, co tam wgrasz. Sam raczej tego nie zrobisz, gotowiec znaleziony w necie...
Zalisz czy się chwalisz? Nie chce mi się z Tobą gadać. To nie gadaj. Zdjęcia wystawiłeś o nie wiadomo o co ci chodzi. Żadnego pytanie nie zadałeś. Więc czego oczekujesz? Potwierdzenia awarii którą widać jak na dłoni.
Ja mam ten sam problem co koledzy wyżej Napisze co już wymieniłem i zrobiłem 1 wałek rozrządu i hydraulika nowe 2 chłodnica egr nowa 3 zawór n75 4 zawór n72 5 dpf przewiercony trzy otwory fi22 6 turbina rozebrana zmienna geometria wyczyszczona 7 pompowtryski zmienione 8 wężyki do sterowania wymienione 9 egr wyczyszczony i sprawdzony elektrycznie czy...
Brak smarowania ,lub zatarty wirnik
poczytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... albo http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... powodzenia kolego
Na początek weź ściagnij wężyk z zaworu n75 idący do turbiny sprubój zassać powietrze jeżeli nie uda ci sie wytwożyć próżni to jest oznaką uszkodzonego wężyka lub siłownika turbiny ( metalowa puszka pod turbiną).
Witam. Mam do was pytanie bo jadąc swoim paskiem b5 00r 115KM dałem mu 3.5tys pod górę a za chwilę zjeżdżając z niej na luzie samochód po prostu zgasł i już nie odpalił, coś syknęło i amen. Brak oleju w silniku i strasznie śmierdzi właśnie olejem. Czy to turbina wciągnęła czy coś innego się stało? Dodam że turbina się zacinała od jakiegoś czasu. Trzeba...
Niebieski dym to spalany olej. Panewka raczej by zaczęła stukać. Albo zalany zły olej albo turbina się kończy.
Witajcie Piszę do Was z prośbą o analizę logów grupy 003 i 011 ponieważ mam problem z delikatnym mułem do ok 2200 obrotów. Samochód jak w temacie VW Passat B5FL 1.9 TDI 101 KM - silnik AVB. W samochodzie zregenerowana została turbina, wymieniony zawór N75, EGR (membrana nie trzymała podciśnienia), wyczyszczony kolektor dolotowy (oraz cały dolot wraz...
Teraz pojawił mi się nowy problem. W passacie raz załącza się turbina a raz nie. Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok. Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie. Co może być przyczyną?
Czy mógłbyś mi bardziej to objaśnic bo mechanikiem nie jestem tyle z tego co rozumiem to komputer trzebabyło by podpiąć?
Tak, log011 dynamiczny a 3cim lub 4tym biegu. Ale w ciemno będą to zapieczone kierownice spalin w turbinie - turbina do czyszczenia lub kierownice spróbować rozruszać. Jak możesz zrób logi.
Witam pacjent to Passat b6 1.9 tdi bkc 2005r po wymianie rdzenia turbiny tak zwanego koras samochód nie wkreca się w obroty i dymi na czarno gdy odołączę czujnik doładowania wszystko jest ok tzn nie dymi wkreca się w obroty troszkę tylko ma mniej mocy w komputerze brak błędów
niektórzy traktują to forum jak konkurs! nie zgadliście i jesteście do bani! a ja sam sobie poradziłem! ludzie się starają coś wywnioskować ze steku bzdur który klient nazywa pełną diagnostyka. I takie potem zakończenie. Co się dziwić że używanie opcji szukaj nic nie daje, skoro posty tak wygladają.
albo turbina albo zawor, niema bata, sprawdzaj wszystko jeszcze raz
A czy wag ci poe ze uklad sie zapowietrza vag to mozesz wykluczyc czujniki lepiej podlaczyc i sprawdzic
Witam. Mam problem z VW passatem 1.9 TDi B4 110KM, 1996 rocznik. Samochód po kupnie wprost uciekał spod nóg, obecnie to wielki muł. Moim zdaniem to turbina, wyłącza się przy ~2,5 tys. obrotów. Dziwne jest to, że czasem po wyłączeniu silnika (podczas jazdy) i ponownym włączenie przez jakiś czas jedzie prawie po staremu, gdy obroty osiągną ~2,5 tys, znowu...
Pewnie tak a na jaki kolor kopci?
Wygląda że turbina do wymiany
Witam mam passata z 98 r 110 km 1.9 tdi i problem z turbina tzn dziwnie dziala,dziala mi odrazu ze startu tzn slychac ja do okolo 3000 obrotow jak potem mulowato a okolo 3300 wylacza sie calkowicie silnik chyba przechodzi w stan awaryjny i turbina wogole nie dziala...po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest ok ztn do 3000 obrotow...czasem turbina...
Podmieniałem bez zmian. O dziwo sprawdzałem już 4 pasaty i każdy ma inną wartość przepływomierza mój ma ok 330 Następne 240, 340, i 440 to dość spora różnica o dziwo wszystkie rozgrzane i te same obroty na jałowym Spalanie też każdy inne na wolnych jeden 0,5 drogi i trzeci 0,6 a mój bez klimy 0.8 skąd taka różnica. ? Dzisiaj założę jeszcze nowy przetwornik...
(at)żałosna udręka Opiłki w nastawniku Musiała by się turbina rozsypać.
zrób log na 4 biegu z uwzglednieniem pedału gazu od 1000- 4500rmp wtedy mozna cos powiedziec Widziałeś loga czy tak piszesz żeby coś napisać? Widać że turbina nie pompuje tyle ile chce sterownik.
Może geometria ci sie zacięła i dlatego pokazało przeładowanie bo turbina nie wrociła na swoje miejsce.Ile to auto ma przejechane?
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Czyli można wnioskować że turbina do wymiany? czy może tylko jakieś uszczelki? po czym można jeszcze poznać że turbina przepuszcza olej? bo silnik na prawde pracuje super, ponadto na rozgrzanym silniku wyjmowalismy bagnet i żadnego dymi nie było (m.in. taki sposób sprawdzania czy cos jest nie tak znalazłam w necie) Qurcze oby to nie było nic poważnego...
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem. http://obrazki.elektroda.pl/5869054600_1...
turbina passat passat objaw turbina gruszka turbina passat
renault schemat licznika scenic sterowanie mikroprocesorem schemat suszarka
samsung le37b553 samsung le37b553
Kontrolka ładowania akumulatora – dlaczego zapala się podczas jazdy? Alternator, pasek, usterki Aktualizacja Casio CT-S200: Możliwości i Alternatywy