Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
Przecież Ci leci z turbiny...
Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Zawór od gruchy jest dobry ? Jak będzie puszczał większe podciśnienie to będzie przeładowywać turbinę
muszę wyciągać z niej powietrze. Tak. Przy przebiegu 250-300k to najczęściej już czas regeneracji turbiny.
Jeś regeneracja nie pomogła, to dalej jest problem z turbiną.
Może masz źle ustawione cięgło na turbinie skoro była wyciągana turbina Zrób logi
Mam pyt.Czy wie ktos moze gdzie w Angli a dokladnie w okolicach Thetford Norfolk,moge oddac do regeneracji moja turbine,i ewentualnie jakie moga byc tego koszty?I jesli da rade to moze ktos wie jaka jest cena nowej.mam passata 1,9 tdi.99r.oznaczenie silnika to AHU.pozdrawiam i dziekuje.
Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
3B0145828G http://obrazki.elektroda.net/73_12329730... ale i tak sie pewnie zmienilo cos w Etce wiec ci ASO poda aktualny
Była to przeładowująca turbina
Czytałem, że ludzie mieli problem z ciśnieniem oleju i pomogła wymiana filtra oleju 🤔 jak myślisz ? Warto zacząć od tej strony ? Nie warto. Manometr i pomiar jak coś ,choć jak już było wspomniane pewnie ukręciło "imbusa" Jakaś nadzieja jest bo nie raz było tak że po wyminie napędu jeszcze jeździły te motory. Kto wie, trzeba by od biedy odkręcić stopki...
Witam także mam problem z moim passatem 1.9TDI 110KM samochód jak by nie ma mocy. Pokusiłem się o odłączenie przepływki i wtedy było jeszcze gorzej. Mam pytanie czy to będzie właśnie kończący się przepływomierz czy może zawór N75. Gdzieś wyczytałem że po włączeniu zapłonu ten zawór ma tykać czy to prawda? bo u mnie nie słychać żadnego tykania.
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Jeżeli w ssącym jest olej to turbina a następnie odpowietrzenie silnika.
A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu zaślepienie EGR nie spowoduje "wyłączenia" pracy turbosprężarki więc to nie będzie rozwiązaniem tego...
Na początek zainwestuj w turbinę.
Witam . Mam pytanie czy turbina od Passata 1.8T z 2002r będzie pasowała do Passata 1.8T z1997r prosze o pomoc.
Jezeli problem tkwi w zbyt wysokim doładowaniu to mam takie pytanie. Czy dało by się je zmniejszyć w domowych warunkach. Lubie sobie pogrzebac przy samochodach w domu, często naprawiałem różne żeczy ale jeszcze nigdy nie miałem doładowanego samochodu poresztą ja przemieszczam się jettą w benzynie a passat jest ojca więc jego sie nie tykam bo on lubi...
Ile oleju musisz dolewać do silnika? W jakim stanie jest turbina?
Wygląda że turbina do wymiany
Napewno tak mogłobybyć Dodano po 6 Sprawdź czy nie masz pęknietej lub nieszczelnej rury pomiędzy turbina a kolektorem ssacym.
w środę pojade do fachowca zeby mi to sprawdził. ale to raczej nie turbina?
witam wszystkichchcialem sie dowiedziec czy moge dolozyc turbine do passata 1.6 Diesel?? musze cos przerabiac dokladac jakies inne wtryski pompa?? prosze o wyczerpujaca odpowiedz
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Turbinę słyszysz.
Nie wiem, nie widzę logów, muszę zobaczyć jak wstaje spięta na krótko turbina.
Mogę podpowiedzieć ci tak: też mam passata b5 i też 90 kucy i też regenerowałem w nim turbinę . Regenerowali mi moją własną - byłem przy tym ale tez nie do końca. Po wstawieniu jej już gotowej do moje autko straciło życie. Miałem porównanie. Do godziny wróciłem do firmy aby mi sprawdzili ten stan. Właściciel nakazał swoim pracownikom rozebranie jej...
proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
Potrzebuje się dowiedzieć jakie cisnienie dokładnie powina dawac turbina w passacie 1.9 tdi 90 1z
Stary silnik miał wtryski do roboty te Siemensa właśnie także zakupiłem taniej silnik kompletny bez alternatora tylko i dwumasy. A turbina twoja.......
Dla świętego spokoju załatw sobie na podmiankę zaworek sterujący turbiną
Dzięki, kolego, za odpowiedź. Powiem ci tak: chcieli tanio i przywieźli turbinę ze złomu, bo wyciągnęli z innego Passata. Nie byłem za tym, ale poprzednia turbina - kamień, tak, geometria zatarta. Wymieniłem jeszcze przewody podciśnieniowe, bo był dramat: króciec podciśnieniowy z vacuum pompy i jeździł ok. miesiąc. Teraz nagle zaczęło mu się to robić.
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
Tak. Oczywiście turbina, pompa wtryskowa, wtryski mają być od AFNa.
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Jutro podłączę auto do komputera i wszystko przeanalizuje. Na podłączonym przepływomierzu gaz do połowy i nagle strzał zaczyna jechać normalnie przez chwile i zaraz znowu to samo. Jeszcze dzisiaj postaram się sprawdzić obejmy. :D Dodano po 2 Jeszcze sprawdziłem teraz z interfejsem bluetooth wykres pompowania turbiny na podłączonym przepływomierzu, jak...
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Dodam, że zaobserwowałem, że po dodaniu gazu i puszczeniu go podczas jazdy słychać taki cichy gwizd. Jest to słyszalne tylko podczas jazdy przy otwartym oknie. Czy to oznaka lewego powietrza czy turbina szwankuje?
Zapieczone łopatki w kierownicy w turbinie?
Witam. A może tak od doładowania zacząć Turbina chodzi?
Na początek weź ściagnij wężyk z zaworu n75 idący do turbiny sprubój zassać powietrze jeżeli nie uda ci sie wytwożyć próżni to jest oznaką uszkodzonego wężyka lub siłownika turbiny ( metalowa puszka pod turbiną).
(at)żałosna udręka Opiłki w nastawniku Musiała by się turbina rozsypać.
Jeżeli nic ci nie stuka [turbina sie rozsypała] To śmiało jedź tylko ze auto mocy nie będzie miało i nie kręć wysoko. Jeżeli pod maska sucho turbina nie leje. Jedź. Sprawdzaj olej co kilkaset kilometrów.
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
To jest chłodnica spalin dla EGR. A ten wihajster przełącza by spaliny szły albo gorące allbo schłodzone.
Turbina działa?
Tylko to, bo turbina daje.
Dlaczego byłą zmieniona turbina?
Witam mam problem z turbiną w passacie mianowicie podczas jazdy nagrzewa sie do czerwoności, rozrząd jest sprawdzony i jest ok silnik nie wyrzuca żadnych błędów czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem?
Panowie czy w moim przypadku objaw wskazuje bezwzględnie na zapieczone kierownice turbiny? Czy zawór N75 też wypada podmienić czy zająć się tylko turbiną?
Nie jest tak. Sa te same. Problemem autora jest: niedobor powietrza/nadmiar paliwa. Skoro stalo sie to nagle, a popychacze wymienione na takie jakie byly (bo sadze, ze przedtem nie bylo na nich problemow) to mozna dac im spokoj. Gwizdanie z wydechu, to nie zawsze, ale czesto sama, padajaca turbina.
mocy nie ma odrazu ? czy traci sie na wyższych obrotach ? jak tak to turbina sie przycina
Demontaż turbiny w passacie 3c.Miodzio.Żeby ich tam....
Może być przepływomierz ale i może być turbina.
a turbina raczej w porządku?
To jest błąd ciśnienia doładowania, z tego co piszesz to mogła turbina klęknąć.
a może wystarczy wymienić zawór sterujący turbiną .:D
poczytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... albo http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... powodzenia kolego
Strzykawka 150ml, wężyk i obserwujesz jak sztanga pracuję. Ma działać płynnie Czyli to sztanga czy cała turbina twoim zdaniem?
Warto pakować się w coś takiego ? https://allegro.pl/oferta/turbina-passat... Na każdą turbosprężarkę udzielamy 12 miesięcy pisemnej gwarancji bez limitu kilometrów. Na życzenie klienta do każdej turbosprężarki dołączony jest protokół wyważenia oraz kalibracji turbosprężarki. Wiem że muszę wymienić jeszcze...
doładowuje o 100 barów za mało A węże pomimo że z tytanu wytrzymują ? To jest B6 tam ładuje dopiero po przekroczeniu 1000 bar. Z czego pobrałeś tę turbinę, z masowca.
przesmaruj nową turbinę,tzn na wałek daj troszkę oleju silnikowego,, nic nie musisz ustawiać,ewentualnie sztangę ustawić/wyregulować
Witam mam problem z turbosprężarka w Passacie b5 tdi 2000r w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wymienilem cztery turbiny rozwala na wirniku czy na uszczelnieniach ciśnienie ma prawidłowe. Jaka może być przyczyna że ciągle siada ta turbina
Albo turbina siada
A czy da sie to jakoś sprawdzic bez wyciągania turbiny ?
Witam mam taki problem że bardzo mi kopci samochód na szaro nie znam przyczyny ale jak zobaczyłem to mam brak oleju w silniku na bagnecie nic nie pokazywało samochód teraz stoi, Odpalać odpala za pierwszym razem jak normalnie chodzi troszeczkę dymi ale jeśli dodam gazu to jest cała chmura SZAREGO dymu. Jeśli ktoś zna przyczynę lub podejrzewa niech napisze....
Od niedawna mam nowy problem. Auto ma bardzo odczuwalną dziurę w mocy w zakresie 2000-2500 obrotów. Sprawdziłem VAG-iem - Brak błędów, wszystkie parametry w porządku. (Przepływomierz wymieniony 3 tygodnie temu) Gdzieś przeczytałem że w turbosprężarce jest tzw.: "kierownica" i ona jest powodem problemów. Podobno można to spryskać WD40 i powinno pomóc....
Dmuchnij delikatnie kompresorem w wężyk czy grucha turbiny wogóle działa i uruchamia zawrór wastegate.Przeładowuje ci prawdopodobnie turbina.
albo turbina albo zawor, niema bata, sprawdzaj wszystko jeszcze raz
Na poczatek, zaworek sterujacy turbina do sprawdzenia- przy turbinie znajdziesz taka jakby puszke do niej dochodzi wezyk, podazaj za nim to znajdziesz elektrozawor sterujacy. Mozesz podmienic na chwile z elektrozaworem sterujacym egr-to element na kolektorze ssacym, do niego rowniez dochodzi wezyk po ktorym znajdziesz elektrozawor. Zamien je. Jezeli...
Polecam lekturę. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Witam, posiadam obecnie VW PASSAT B6 1.9TDI 100KM z końca 2003 roku i chciałbym się dowiedzieć co musiałbym zmienić w tym silniku żeby mieć 130KM. Czy wystarczy jak wrzucę komputer i turbinę od Passata z 130KM?? Czy to wogóle coś zmieni?? A jeżeli nie to co trzeba zrobić.
Mam vcdsa ,pewnie trzeba będzie w parametry pozaglądać idę trochę to poskładać i dam znać później jak jest z turbiną
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Olej. Gorąca strona turbiny puszcza.
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Przy zdjętym wężu od filtra przy turbo też go zasysa. Odłącz wąż z drugiej strony turbiny. Jeżeli przestanie zasysać wymień turbinę, jak nie przestanie coś się "wałęsa" w rurach.
Podgrzewać swiece może przez chwilę po uruchomieniu, ale lampka nie powinna się świecić. Masz napewno elektonikę silnika (czujnik temp. i moduł sterujący świecami i turbiną) Pozdrawiam.
To powiedz ile turbina ładuje?
Będzie dobry. Skoro go nie widać na bagnecie to było go tam mało że smok nie mógł go zassać z miski. Ktoś nie sprawdzał oleju, masz wyciek bądź coś wciąga Ci olej - np. turbina.
Czyli zrobiliście coś nie wiedząc co.Bo nie wiadomo gdzie to podłączyliście.N75 powinien być koło turbiny.Vac wejście podciśnienia ,OUT wyjście na gruchę.Jest jescze zasobnik podciśnienia który ma być podłączony do vac.Egr i klapa gasząca,Out na aktuator ,vac wejście podciśnienia.
Witam,ponawiam prośbę o pomoc w diagnozie .Byłem na komputerze i pokazało następujące komunikaty; 528 czujnik wysokości-F96 przerwa lub zwarcie do masy, 575 ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania błąd sporadyczny ,wynik EGR przy 3000 obr pokazywał 60, masa powietrza zakładana i aktualna przy 3000 obr wskazanie ok4050 ,wyprzedzenie wtrysku...
Używany około 200, przewody tak po 50 za sztukę też używane. Od tego zacznij, turbinę dopiero jak to nie pomoże
Witam Mam mały problem z turbiną w Passacie B6 1,9 TDI 105 KM. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu turbina zaczęła świstać, gwizdać (najbardziej w przedziale obrotów 1500-2000). Postanowiłem więc sprawdzić wszystkie połączenia węży z turbiną i okazało się, że wąż wychodzący z turbiny do intercooler-a jest trochę lużny (wyczuwalny luz wzdłużny)....
Miałem podobny przypadek do twojego, ale to była wina turbiny. Passat b5 1.9 TDI silnik AFN wchodził w tryb awaryjny z chwilą przeładowania czyli przekroczenia ciśnienia doładowania zadanego z aktualnym. Pozwoliłem sobie zrobić wykres z twojego loga grupy 11 bo wtedy wyraźnie widać co się dzieje z ciś. doładowania. http://obrazki.elektroda.net/46_12799805...
A turbina nie była wymieniana ostatnio?
Sprawdź podciśnienie w zasobniku podciśnienia i w wężyk od N75 do turbiny.
Turbo raczej nie. Może za bezpiecznikami jakieś przewody uszkodzone . Błąd powinien być gdy turbina nie działa.
Teraz pojawił mi się nowy problem. W passacie raz załącza się turbina a raz nie. Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok. Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie. Co może być przyczyną?
Nie hamuje turbiny. Zdejmij całkowicie wężyk z turbiny (gruszki czy jak tam jest) i zobacz powinien być muł. Bo wtedy teoretycznie turbina jest wyhamowana.
Tak, zdecydowanie bedzie biały dym, turbina może nie hałasować! Widzę,że robisz kosztowny test, uprzedzam,że będziesz szukał nowego silnika.
Kąt wtrysku i dawki są prawidłowo ustawione ? Ciśnienie z turbiny jest ?
brak mocy objawia się tym że moje auto na piątym biegu ma maksymalne obroty wynoszą 3tyś. max prędkości to 120km/h czy to na 4 czy na 5 biegu,na 4 biegu wyciągnie ze 3300obrotów brak błędów, turbina wyczyszczona.
Wszyscy (nie tylko na tym forum) mówią że silnik 2.0/115KM to stara konstrukcja. Twierdzę, że "stara, ale jara". Niema w tej chwili tak dobrych i trwałych silników benzynowych. Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0/115 KM (AQY) kupioną jako nowa w 2000r., obecny przebieg 215000 km, żadnych kłopotów z silnikiem, spora moc, pozwalająca na bezstresową jazdę,...
Robiłeś logi po wymianie filtra? Zrób dynamiczny 003 i 008. Jak dalej będzie taki sam to sprawdź połączenie filtr-turbina czy nie ma nieszczelności, jeśli nie to przepływomierz do wymiany lub ewentualnego czyszczenia. Bo jak na razie z 130koni używasz może 100 :)
Bez vaga pewnie się nie obejdzie.Powodów tej usterki może być wiele:np brak doładowania,przytarta turbina,Przytkany katalizator itd,itd
Po przejechaniu 11 tys km ubyło może z 0,3 l oleju tak więc nie ubywa, płynu ubywało ale była mała usterka i już jest usunięta więc jest ok. I właśnie o to chodzi że żadnych błędów nie ma. Rury od doładowania ok, nie wiem czy to nie coś z turbiną...
A kiedy kolega wymieniał filtr powietrza dla silnika? Jakiej marki? Jakie odcinki robi auto? krótkie miejskie czy trasy? Troche dużo oleju kolega dolał. Moim zdaniem olej w przewodach od turbo do ic i silnika jest normalną sprawą i występuje nawet w nowych silnikach, nie koniecznie z turbiny a z odmy, natomiast jeśli czyściłeś turbo przy takim przebiegu...
passat turbina passat objaw turbina gruszka turbina passat
station infrastructure płyta główny tablet lenovo kospel schemat podłączenia
sterownik silnika roweru sterownik silnika roweru
Moduł sterujący lodówki Bosch KGN39MIEP nie działa: diagnostyka i naprawa Błąd 02 w kotle Ariston dwufunkcyjnym - przyczyny i rozwiązania