Wyobraź sobie układ hydrauliczny: rurka ze ściany to zasilanie, kran to włącznik cewka to turbina, a opornik to przewężenie. Jeżeli otworzysz gwałtownie kran (włączysz napięcie), to całe ciśnienie pojawi się na turbinie, bo ma jakąś masę, i potrzeba jakiejś energii by ją rozkręcić. W miarę przyrostu obrotów, ciśnienie na turbinie zacznie spadać, a zacznie...
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Z reguły to ciśnienie powinno być dokladnie takie samo jak na czujniku.
jaka turbina ,jeśli z zaworem upustowym to max 0,8 bar
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
http://obrazki.elektroda.pl/8804998600_1... Wydawało mi się, że to jest ciśnienie na turbinie, i dopiero później jest przekazywane do silnika
Turbinka działa, wymieniony został elektrozawór, który podaje ciśnienie turbinie.
Radagast20 przeczytaj to uważnie! Zrób to co Ci wcześniej napisałem. Kod usterki 00575 ten co ci podali po diagnostyce to ten właśnie czujnik. 00575-Czujnik ciśnienia (doładowania )w rurze rozgałęźnej (między turbiną a przepustnicą). Jeszcze do tego na twoim kwicie co płaciłeś za diagnostykę jest napisane, że czujnik pokazuje ładowanie turbiny przy...
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
A ciśnienie na turbinie było sprawdzane?
Przy 3000 obr. powinno być ok. 1 Bar. Sprawdz sterowanie sprężarką.
Może on nie ma tych 70 kucy, bo w tym aucie to naprawdę dużo. GTD to już rajdówka. Może masz słabe sprężanie, zły kąt wtrysku na pompie, przestawiony pasek rozrządu, lejące wtryski? Ten silnik nie powinien odczuwać kompletu pasażerów na pokładzie. Sprawdź jego stan, a potem możesz zwiększyć ciśnienie doładowania na turbinie. Ale eksploatacja zdecydowanie...
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Okazało się że za cały ambaras odpowiedzialna była jakaś puszka która zmienia ciśnienie w turbinie. Ona się otwiera i zamyka, ale zablokowana była. Mechanik odblokował i auto śmiga!
Okazało się że za cały ambaras odpowiedzialna była jakaś puszka która zmienia ciśnienie w turbinie. Ona się otwiera i zamyka, ale zablokowana była. Mechanik odblokował i auto śmiga!
A spływ oleju? Olej musi spływać bez zaburzeń grawitacyjnie. Jak wzrośnie ciśnienie w turbinie to będzie nim rzygać jednym wirnikiem, albo drugim, bo nie są to uszczelnienia zamknięte totalnie.
Gruszka przy turbinie zle wyregulowana
zawór n75 lub ten drugi który reguluje ciśnienie w turbinie. Wpisz w wyszukiwarce TDi brak mocy
Jeżeli idzie od N75 do gruszki turbiny to jest on od sterowania ciśnieniem doładowania. Nie może być on nieszczelny bo w takim przypadku ciśnienie na turbinie nie osiągnie wymaganego rzez sterownik i będzie notlauf. Rozmiar 3.2mm. Pasuje od przelewów na wtryskiwaczach.
MID 128 PSID 98 FMI1. Nieodpowiednia odpowiedź układu turbodoładowania , niskie ciśnienie turbiny.
Ciśnienie na turbinie sprawdź intelcurer na szczelność czujnik doładowania Dodano po 4 Jeśli błędu od adblue niema to nie ogranicza mocy.
dzieki za odpowiedz. co do regulacji to wiem że wykręcajac śrubę sie obniża ciśnienie zadziałania bostera a wkręcając zwieksza. co do dawki jest jedna i niezmienna. nie zmienia się jej wartość stopniowo tylko jednorazowo gdy ciśnienie na turbinie osiągnie okeślone ciśnienie. dzieki za odpowiedz.
skaza6 jest wręcz identyczna. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione. VAGiem możesz sprawdzić wszystko :) Połącz się ze sterownikiem silnika. Musisz wejść w blok wartości mierzonych (kanał 11). Pole 2 pokazuje bazowe wartości ciśnienia turbiny (rzędu 1800 - 1850). Pole...
Witam Mam Opla Astre G z silnikiem Isuzu 1,7dti o mocy 75KM.Chcialbym w niej zwiększyć moc poprzez zwiększenia ciśnienia na turbinie.Slyszalem że ciśnienie ustawia się jakaś śrubą czy zaworem.Moglby mi ktoś wskazać w którym to jest miejscu i jak to zrobić ( to znaczy ile i jak podkręcić żeby autko fajnie pracowało ). Pozdrawiam
Witam mam takie pytanie czy od czujnika ciśnienia doładowania może turbina źle pracować. Turbo po regeneracji, wężyki dobre, zawory sprawne słychać świst turbiny ale auto nie ma tego kopnięcia. Po równym terenie jest okej autko się zbiera ale tylko mała górka czy trzeba coś wyprzedzić i już nie ma czym jechać. Po podłączeniu do komputera ciśnienie żądane...
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Witam na odległość trudno powiedzieć robiłem to ostatnio silnik pracuje coś jak by tryb awaryjny problem to czujnik ciśnienia turbiny,po wymianie było ok,ale bez vaga zapomni
Witam użytkuje passata b4 1,9 tdi 110km po podłączeniu do laptopa wyskoczyło że jest za turze ciśnienie w turbinie i podczas jazdy wyłącza się turbina wu wczas wyłączam zapłon ponownie uruchamiam silnik i przez jakiś czas jest dobrze muszę go rozpędzać pomału jak nacisnę raptownie gaz znów to samo czy to może być wina zaworu n 75 i przy tym bardzo dużo...
Pompka zasilająca jest nowa W pompie wtryskowej jest jeszcze jedna pompka! Ona tworzy cisnienie w pompie ktore jest wykorzystywane do sterowania kątem zapłonu. Jest to ważny parametr! Maxymalna dawka ustawiona śrubą z zabezpieczeniem określa maxymalna dawkę pompy ale jest ona ograniczona do minimum silownikiem LDA, jest on sterowany ciśnieniem turbiny....
witam odgrzewam temat mam identyczny problem z tym silnikiem dodatkowo zamieniłem miejscami przepływomierze i błąd pozostał ten sam czyli na pewno przepływomierz można wykluczyć , w parametrach ciśnienie na turbinie rzeczywiste 1200 mb oczekiwane 1420 mb podejrzenie padło na zapieczona dźwignie kierownic na turbinie lub zapchany fap możecie potwierdzić...
Witam wszystkich. W kodach błędów jest zbyt niskie ciśnienie w kanale dolotowym. Posprawdzałem wszystkie przewody są ok. Auto nie ma siły rozpędza sie do 110km/h. Ciśnienie na turbinie maksymalnie pod 2 bary. Jeśli ktoś może podpowiedzieć gdzie można szukać usterki.
Jeste to silnik 1.9 turbo diesel intercooler ,wtrys pośredni sterowany półelektronicznie posiada linke gazu (pompa wtryskowa Bosch AS3 VP20) Nie spotkalem sie azeby po zwiekszeniu mocy silnika o ok. 30% padla skrzenia biegów(co najwyzej synchronizatory) ale wszystko bylo spowodowane niewlasciwym urzytkowaniem.Co do sprzegla to sie zgadzam i z tego co...
Witaj, element ze zdjęcia to zwór regulujący przepływem oleju w stronę dysz spryskujących denka tłoków. Pytanie czy w twoim MB masz zamontowane to A6511800315?
Komp powie, tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć. Niemożliwe aby ciśnienie i wydatek powietrza były prawidłowe przy niesprawnej turbinie. Chyba, że czujnik ciśnienia kłamie. Ale wtedy przy sprawnej turbinie był by problem.
Witam mam pytanie podniosłem ciśnienie na turbinie do 1.6 bar a seryjnie było 0.9 bar i dołożyłem intercooler i zwiększyłem dawkę na pompie silnik po remoncie kapitalnym, zastanawiam się czy to wytrzyma?. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Dzięki "ECU-Chiptuning". Ogólnie mod miał być lajtowy, nastawiony na moment obrotowy. Autko smiga aż miło tylko więcej Nm sprzęgło nie zniesie. Zastanawiam się nad podniesieniem samej mocy i tu jest pytanie: więcej paliwa, ogranicznik dymienia, ciśnienie na turbinie co ruszyć? Czy taki wsad nożna wgrać jako gotowca do takiej samej BMW z tym samym silnikiem?...
Witam wszystkich Mam pytanie czy można jakoś zwiększyć ciśnienie turbiny w Opel astra f 1.7 td isuzu z 1994 r? I gdzie znajduje się śrubka od zwiększenia dawki paliwa na pompie ? Jeżeli coś źle napisałem albo nie w tej kategorii to bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie postu.
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
Błąd pojawia się pod obciążeniem , czyli samochód odpala normalnie pierwszy i drugi bieg zazwyczaj normalnie jak daje trzy i dodam gazu to zaraz pojawia się błąd i samochód wchodzi w tryb awaryjny.
Model 244. Tak jak piszesz turbina nie ma praktycznie żadnej regulacji tylko ,,zawór" upustowy na wypadek zbyt wysokiego doładowania. Wydech już luzowałem oraz wykręcałem pierwszą sondę nic to nie dało. Wczoraj odpiąłem cały dolot i zaślepiłem rurę od doładowania. Robiłem pomiar ciśnienia praktycznie na turbinie i też nie pompuje jak powinna więc zostaje...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
Co znaczy mułowate od spodu? Coś mi tu nie pasuje ta dziura w dolocie. W jakim przedziale obrotów masz te gwizdy? Auto nie jest po jakimś chipie? Od 1800 obr/min ciśnienie doładowania osiąga to co chce dostać sterownik silnika. Tyle że od tego momentu turbina cały czas już pompuje więcej niż chce tego sterownik. Nie wiem czemu ale przy ok 2000 obr/min...
Podałeś "suchy " błąd bez żadnego opisu. Ciśnieniem turbiny steruje ECM a nie żaden czujnik. Po za tym błąd wskazuje na czujnik na gruszce a nie na map.A nawet jak by był to map to przed wymianą diagnoza sprawdzenie napięć i parametrów. Sprawdź czy sztanga się nie zacina i czy na pewno nie ma czujnika na gruszce. Dodano po 2 Małe sprostowanie .Przy...
Tak, końcówka e-nr nie będzie tu istotna. Odżałuj i kup oryginalny zestaw naprawczy, w chińczykach co druga turbina nie nadaje się do użytku. Nim to zamówisz pro forma otwórz pompę i sprawdź ją fizycznie. Jeśli jesteś w 100% przekonany, że poziom wody jest prawidłowy, to na 99% problem będzie w turbinie, a kolejny 1% to przypadki rzadkie i dziwne które...
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
Kolego zacznij od wymiany wszystkich węzy bo takie klejenie to ... Podałeś błędy P201, P400. Co to za kody? Chyba standardem jest literka + 4 cyfry i rozumiem, że chodzi o P0201 i P0400? Prawdopodobnie włącza Ci się tryb awaryjny przez co nie wkręca się na wyższe obroty. P0201 da się skasować? To chyba brak sterowania/napięcia na 1 wtrysku. Jak wygląda...
byłem u mechanika na kompie wyszło że jest za duże ciśnienie na turbinie i się zacina dlatego traci moc tak stwierdził mechanik i nie wiem czy miał racje ponieważ podczas jazdy straci moc wówczas wyłączam zapłon ponownie uruchamiam silnik i jest jakiś czas dobrze tak wygląda jak by coś cię resetowało
To znaczy że z ciśnieniem w turbinie jest wszystko ok To znaczy, że z elektrozaworem podciśnieniowym i samym podciśnieniem jest ok
Witam, od jakiego czasu borykam się z następującym problemem: Spadek ciśnienia na turbinie jest zawsze w parze ze spadkiem zadatku powietrza, zarówno zadanym jak i zmierzonym. Pojawia się niesystematycznie, ale jak już to zawsze w tym samym zakresie obrotów od ok 1900 do ok 2200 i tylko przy maksymalnym obciążeniu. Po tym spadku ciśnienie wraca do wartości...
Witam. Posiadam taki samochód jak w tytule. Rok 1999 przebieg 220 tys. moc auta to 76 km. Silnik nie jest zbyt skomplikowany ani wysilony, chciałem się dowiedzieć czy mógłbym i jakim sposobem podnieść ciśnienie na turbinie i jakie moze miec to skutki oraz ewentualne inne operacje które pomogą mi zyskac troche km. Pozdrawiam.
Witam, przyczyną błędu niskiego ciśnienia doładowania była turbina, po wymianie turbiny na inną używaną problem znikł, turbo teraz ładuje do 2,2 bara, jednak ciśnienie 1,9 bara jakie było na poprzedniej turbinie to stanowczo za mało dla dxi11, co z kolei generowało błąd MID 128 PSID 98 FMI 1 oraz zapalała się kontrolka adblue (dymek). Wszystkim serdecznie...
Miałem problem z doładowaniem, ładował 3 lub trochę więcej. Co jakiś czas problem znikał, żadnych błędów. Dopiero po całkowitym zatkaniu krucca pokazał błąd: "usterka Ad blau krucciec wyczyszczony i hula jak nowy". Tylko co ma wtrysk adblue do ciśnienia turbin?
proponuje jeszcze sprawdzić drożność przewodu powrotu oleju ,jeśli byłby zapchany to w turbinie narasta ciśnienie i wtedy będzie wysadzać nawet przez uszczelniacz pierścieniowy bo gdzieś pójść musi-turbina jest smarowana przez swobodny przepływ oleju
Kąt wtrysku i dawki są prawidłowo ustawione ? Ciśnienie z turbiny jest ?
Zdaje się, że pod tą plastikową osłoną jest nie tylko zawór cut-off ale też jakaś elektronika od immobilizera. Chyba najprościej będzie jak napisał andrzej20001, wywal to i zastąp zwykłym zaworem, na niego dajesz 12V po zapłonie. A ten stycznik możesz zostawić niepodłączony. Tą drugą pompę na twoim miejscu zostawiłbym w spokoju, bo rozumiem że chodzi...
Mam problem z ładowarką atlas, silnik Deutz bf4l 1011f chłodzony olejem, brak oleju na turbinie i w miejscu czujnika ciśnienia oleju, po wykręceniu czujnika i uruchomieniu silnika prawie nic nie kapie a na czujniku temperatury oleju ciśnienie 9bar na niskich obrotach odrazy po uruchomieniu silnika. po wyciągnięciu termostatu ciśnienie oleju jest na...
Przyczyną tego że samochód jest słaby może być wiele rzeczy ale jeżeli układ paliwowy od strony niskiego ciśnienia sprawdzony (byle tylko nie przeoczyć separatora bo lubi namieszać) to jedziemy dalej do poprawnego sprawdzenia wtryskiwaczy przydały by się charakterystyki wtrysku komputer serwisowy jest to w stanie sprawdzić, na podstawie tych wykresów...
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
Możesz z poziomu komputera diagnostycznego lub podłączając manometr do kolektora dolotowego. Z tym tylko, że pomiar ciśnienia turbiny najlepiej wykonać podczas próby trakcyjnej - żądanie maksymalnej mocy czyli mała prędkość na wysokim biegu i gaz do dechy. Wówczas wtryski dają pełną dawkę a turbina ma ustawiony maksymalny wydatek. Gazowanie na luzie...
Gruszka/sztanga na turbinie ustawiona prawidłowo? U mnie podobny efekt był jak ciśnienie rzeczywiste z turbiny było większe niż ządane , różnica była tylko 0.2 bara ale to najwyrażniej wystarczyło.
turbina za dużo pompuje i zawór upustowy zmniejsza ciśnienie. Przyczyną są zapieczone kierownice w turbinie.
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Witam mam problem z Passatem b3 1.9TD. rocznik 1993. Samochód zużywa bardzo dużo oleju, aż 2l/1000km. Kopci na czarno, ciśnienie na turbinie jest, osiągi nie zmalały, no może przyspieszenie lekko. Nie wiem co to może być, turbina? wtryski? padający silnik? 360 tyś. przebiegu, silnik się nie poci, odpala z pierwszego bez ssania. Szukałem różnych tematów...
W moim Mercedesie włączał się tryb awaryjny w różnych momentach raz 5 min po wlaczeniu silnika a raz 3 godziny jazdy bez awarii, jeden z mechaników wychwycil błąd w sterowaniu powietrzem, powiedział przepływka- kupiłem przepływke (notabene moze ktos chce kupis sprawna przepływomierz wraz z wtyczkami i kawalkami kabli. okoazalo sie ze to nie to nast...
Po paru kilometrach robi się mocno ciepły , auto nie ma pełnej mocy
Wszystkiego interfejsem diagnostycznym w tym aucie nie sprawdzisz. Do sprawdzenia akumulator i rozrusznik. Przydało by się napisać która to Vectra - B czy C. Z opisu wygląda że C.
Po wymianie egra na nowy wyskoczył blad za duże cisnienie turbiny i zbyt mały przeplyw egra
To jest geometria, sprawdź ciśnienie i wydajność pompy oleju na turbinie
Za duże cisnienie doładowania Gdzie te ciśnienie? Przecież on nic nie ładuje jak zawór w turbinie otwarty.
Masz gdzieś nieszczelność, sprawdziłeś szczelność membrany w gruszce przy turbinie?
przemyć silnik Nie! kategorycznie nie wolno płukać układu smarowania w aucie z dieslem. Sprawdz jeszcze szczelność dolotu i ciśnienie oleju, ale na turbinie.
Jw. LUCAS na diagnozie ponoć nie wykazało błędów jedynie cisnienie doładowania w okolicy 0,2 b ja mierząc zegarkiem stwierdziłem 0,7 b, mam pytanko gdzie jest czujnik cisnienia turbiny, Pozatym autko jak się zapowietrzy układ paliwowy to czuć te 100KM a na codzień jest mało dynamiczne. Bo tuż przed zgasnięciem z braku paliwa dostaje kopa.
Skoro nie mam, to dlaczego podaję ciśnienie na turbinę?
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
7 litrów to pojęcie względne wszyscy mówią że pali 5 litrów więc i ty mów ....ale do rzeczy sprawdzi ciśnienie ma turbinie , filtry , wtryskiwacze ,ale nie wyjmować jak pojedziesz do dobrego warsztatu to określi jch stan bez wyciągania (pomiar charakterystyki drgań ) kat początku tłoczenia jeśli był bity to ma przestawioną pompe to reguła no i oczywiście...
Diagnoza komputerem czujników oleju,pompy-ciśnienia oleju,doładowania turbiny podczas jazdy. Sprawdź kompresje komór spalania.
Na gruszce przy turbinie jest śruba, którą można zmniejszyć ciśnienie doładowania. Może być głowica zakamieniona.
Zmierz ciśnienie oleju , myśle że wałki były całe robiłem to pare razy siadają pompy oleju. ok a ciśnienie mierzy podpinając się pod czujnik ciśnienia oleju przy turbinie? jakie prawidłowe wartości powinno mieć ciśnienie dla tego silnika na e pełni rozgrzanej jednostce a jakie na zimnej?
rojbert dokładnie jak napisałem w 1 poście wszystko wskazuje na dziurę w węzach turbo-IC-kolektor a to niestety było by zbyt proste.
Witam! Dzisiaj mój mechanik założył turbinę sprawdził ciśnienie oleju w turbinie jest ok 1,5 na jałowym i chyba 4 pod obciążeniem. Wylotu z turbiny nie podłączył celowo do wydechu i turbina wyrzuca olej a z wydechu ani dymka nie puszcza. Czyli turbo źle lub wcale nie zregenerowane.Turbiniarze wczoraj niby sprawdzali i było ok na oleju mineralnym i temp...
Witam Po pierwsze musisz sprawdzić przepływomierz powietrza, po drugie musisz odpiąć instalację gazową od cewki i sprawdzić czy na benzynie coś się poprawiło. Ogólnie to zrób diagnostykę silnika. Pozdrawiam przewód od cewki odłączyłem. To samo :(. Zmierzyłem ciśnienie doładowania. Użyłem do tego zwykłego ciśnieniomierza spawalniczego do 4 bar (podziałka...
Witam posiadam seat toledo 2 1.9 tdi odcina pod górkę przy 120 km/h na każdym biegu była rozruszana sztanga przez mechanika poprzez czyszczenie przez specjalny płyn który był wpuszczany przez kolektor i było ok przez około 2 tygodnie później to zaczeło powracać i gaszenie auta pomagało a teraz już nic prawie zawsze to samo 120 i tyle on twierdzi że...
notlauf czytaj "tryb awaryjny" Typowa usterka, zapieczone kierownice w turbinie. Za wysokie ciśnienie doladowania.
Dzisiaj wyjęliśmy turbine na zewnątrz, wizualnie wydaje się sprawna, łopatki całe, oś nie ukręcona, zapadka działą jak należy. Założyliśmy turbo znowu ale bez przykręcania wydechu i teraz kopci, tak jakby był kat zapchany, no ale cisnienia nadal brak..
:sm3: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_block... a tu reszta : http://www.ross-tech.com/vag-com/m_block... :spoko:
Na króciec do zaworu upustowego
Witam Potrzebuje schematu opisu pinów do sterownika bosch ms6.3 mam problem bo instalacje 'fachowcy' rozgrzebali a mianowicie niema sterowania zaworkiem n75 czyli elektrozaworem ciśnienia turbiny i potrzebuje schemat które piny wchodzą do ecu i co oznaczają te błądy w iveco P1231 , P1631
Nie podałeś rok produkcji. http://obrazki.elektroda.pl/1122027000_1...
Uszkodzona turbosprężarka - ukręcony wałek. Wirnik turbiny (str. gorącej) zablokował ujście spalin i wydostają się poprzez spływ oleju. Naprawiałem podobny przypadek w TDI. Dobrze mówisz to będzie to :spoko: :
Jeżeli mu nic nie brakuje , to co on filtruje ? W teorii większe rzeczy jak np monety, drobne kłaczki mają przejść do pompy i zostać wypchnięte w kanalizę, natomiast jak nitek będzie w garściach to nic nie pomoże. Poza tym często też filrt pozwala wytworzyć ciśnienie na pompie spustowej. Widzę , że firmy wciskają ludziom niezły kit . :| Przy prawidłowej...
Ciśnienie turbiny to sprawa 2-go żednna jakie cisnienie zasilania paliwem?
Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot.
Pierwszy krok czy wszystkie podcisnienia i przewody są ok ,jesli tak i zaworek sterowania broostera na turbinie ok ,i nikt nie krecił sruba regulacyjna geometri , to jest geometria w spręzarce przytarta trzeba wyczyscic . Tylko kurcze jeśli by była jakaś nieszczelność na którymś wężu, to raczej by nie doładowywał. A tutaj jak już wspomniałem ciśnienie...
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Witam. Kilka dni temu ej kupiłem Passata b5 1.8t z 97 roku. Samochód wyposażony jest w zegar pokazujący ładowanie alternatora i ciśnienie turbiny. Na początku pokazywal ciśnienie ok -0.4 do 0.5 ale jak dziś jechałem to pokazuje 0.0 do 0.1 co go może oznaczać? ?
Witam, chciałbym się dowiedzieć, od czego dokładnie jest ten włącznik pod pedałem sprzęgła. Jakie jest jego zadanie, czy jest rozwarty, gdy pedał jest w dolnej pozycji czy górnej? gdyż w moim samochodzie pedał jest lekko niżej i włącznik jest prawdopodobnie załączony. Sterownik Bosch 0 281 001 132 silnik 1Z Pytanie jeszcze takie czy można zamiast seryjnego...
Nadal poszukuję rozwiązania tego tematu.Co zrobiłem wymieniłem jedną świecę żarową .Sprawdziłem EGR i obydwa elektrozawory turbin.Sytuacja nadal jest ta sama.Nadal jest turbo dziura.Turbiny są sprawdzone dobre , na małej turbinie ciśnienie doładowania zamiast 0,8 jest tylko 0,5.Tak ogólnie na hamowni auto ma maksymalną moc 175KM moment 381,00 Nm.Ale...
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
Zauważyłem że turbina nie daje ciśnienia na gruszkę przy turbinie, gdy "dmuchnę" pomką w wężyk gruszka porusza się więc ona jest sprawna. Natomiast po zdjęciu wężyka z bolca przy turbinie nie czuje żadnego powiewu powietrza. A wydaje mi się że powinno dmuchać i to mocno... a turbina daje ciśnienie prawidłowe. Czy to możliwe żeby powietrze było wypuszczane...
zawór turbinie gruszka turbinie sztanga turbinie
zerwana plomba ekspres delonghi uszkodzony spieniacz instrukcja lodówek polar
schemat jednokreskowy instalacji regulator napięcia prądnicy
Podłączenie kontaktronu do Tasmoty i Home Assistant Błąd "ZABEZPIECZENIE NADPRĄDOWE" w pilarce Parkside Performance