Małe pytanko :) Jakie ciśnienie powinny mieć wtryskiwacze w Iveco 150e23
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
Klapa gdyby była to by na plaku nie palił chyba, nie zassało by. Kurczę zostaje jedynie synchronizacja i wysterowanie wtryskiwaczy czy jest ?. Jeśli inne parametry życiowe są dobre czyli ciśnienie CR ssanie na przepływce, i obroty wału widzi. Paliwo jest pewne tak?.
Jest to układ common rail więc ważne jest tutaj ciśnienie uzyskane podczas odpalania oraz stan wszystkich wtryskiwaczy.
W tym przypadku wtryskiwacze nie mają tu nic do rzeczy. Od razu po odpaleniu jakie masz ciśnienie na listwie? Po odpaleniu rośnie aż do 1800 bar?
Raczej obroty widzi, tylko pewnie ciśnienie za małe na wysterowanie wtryskiwaczy, jak podbije obroty plakiem, to ciśnienie podskoczy i zastartuje.
Na początek zrób diagnostykę komputerową, odczytaj błędy. Podejrzewam że będzie za niskie ciśnienie w listwie paliwowej, wymień filtr paliwa, a jak nie pomoże to sprawdź wtryskiwacze- zrób próbę przelewową.
Pompa elektryczna z baku minimum 3 bar, czasem jest 4-6bar. Dodano po 3 Z tych objawów można wywnioskować że leżą wtryskiwacze.
Wtryskiwaczy kupione nowe w serwisie iveco pompa sprawdzona w serwisie Boscha i nadal problem ten sam
Pompka przetłacza paliwo na powrót i nie ma ciśnienia. Jak zatkam powrót to ciśnienie od razu skacze do 8 bar i z króćca zrzuca przewód od powrotów z wtryskiwaczy. Pompka wydaje inny dźwięk. Teraz chodzi bez oporu. Żeby uzyskać ciśnienie coś musi dławić przepływ. Czy w tym silniku ma być na niskim ciśnieniu min 3,5 bara ???
Po odb2 można sprawdzić ciśnienie doładowania. Powinno byc ok 1 bara na plus przy max mocy.
Podłącz manometr w dolot i porównaj ciśnienie turbo pokazywane przez czujnik i rzeczywiste
Jak dymi na czarno to może oznaczać że masz zatkany filtr powietrza albo wtryski już leją. Co do ciśnienia to jeszcze nie jest takie złe bo różnica pomiędzy cylindrami nie przekracza 1 at. Sugestie sprawdź wtryskiwacze i wymień filtr powietrza . Powodzenia.
Miałem podobne problemy z moim Daily 35C13 wykręciłem oba czujniki od pompy oraz listwy wysokiego ciśnienie. Przemyłem nitro i przedmuchałem powietrzem - auto śmiga jak dawniej. Wszyscy zwalali winę na wtryski , a wystarczyło wyczyścić oba czujniki. Ważna wiadomość dla posiadaczy Iveco 2.8 Ducato 2.8 oraz Peugota i Renault z silnikami CR.
Znowu zabrałem się za ten samochód i nadal brak diagnozy, otóż sterownik edc16c39 poszedł na immo off, jednakże oprócz pozbycia się kontrolki od immo nic to nie dało, nadal nie otwiera wtryskiwaczy, czujnik na listwie zamieniony, czujnik położenia wału i wałka również, zamieniona pompa wraz z wtryskami, sprawdzone obie skrzynki bezpieczników i przekaźników...
Iveco z tego rocznika posiada sterownik EDC więc pomogła by diagnoza komputerowa lub chociażby samodiagnoza kodem migowym.Należy sprawdzić ciśnienie po niskiej stronie pompy CR jeżeli to nie pomorze wyczyścić regulator ciśnienia jak wspominał kolega.Problem może tkwić w puszczających wtryskiwaczach wtedy brak dostatecznego ciśnienia ok 200bar potrzebnego...
kolejno- czujnik koła zamachowego,wtryskiwacz 2 cylindra,wtryskiwacz 6 cylindra,ciśnienie siłownika turbosprężarki,system sterowania geometrią turbosprężarki Dodano po 4 jeżeli jesteś z zachodniopomorskiego podaj kontakt
1. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie n 1 cylindrze to powinna być opcja testu sprężania przy pomocy Texy, Jaltestu itp... 2. Jeśli chcesz sprawdzić dokładnie manometrem to musisz zrobić adapter, ktory będziesz montował w miejsce wtryskiwacza. 3. Ewentualnie możesz kupić monometr z gumową koncówką, tylko nie wiem czy nie będzie Ci uciekało wtedy ciśnienie...
Z doświadczenia wiem że auto-com przy tych Daily przekłamuje, spróbuj odczytać błędy z samo-diagnostyki.Tak jak kolega wyżej podaje problem leży w układzie paliwowym,czyszczenie zaworu regulacyjnego M-prom na pompie nie zawsze pomaga należy podmienić na sprawny.Sprawdził bym wtryskiwacze na przelewy,pamiętając że jeden puszczający wtryskiwacz obniża...
Musisz określić co to jest. Może sprawdź w jakim tempie ubywa oleju na bagnecie. Całkiem możliwe, że jest przyczyna w zasilaniu paliwem- totalnie późny kąt wtrysku , lub inny problem wtryskiwacza itp. Przyłóż rękę do wydechu, czy nie czuć jakiegoś asymetrycznego pulsowania. Cudów nie ma, na koniec zmierz ciśnienie w cylindrach.
REgulator dawki paliwa w tej pompie WC CP3 jak dostaje napięcie (brzęczy) to obniża wysokie ciśnienie po odłączeniu od niego wtyczki elektrycznej pompa daje maksymalne cisnienie na listwę. Po wyciągnięciu regulatora dawki z otworu powinno wypływać paliwo pod ciśnieniem pompki w zbiorniku. Przy 12 atm zasilania to nawet po odkręceniu przewodu na wtryskiwaczu...
Witam ponownie. Nadal bezradnie próbuje się uporać z problemem. W międzyczasie wymieniłem wszystkie 4 wtryskiwacze na Nowe Bosch , okazało się, że 3 z 4 regenerowanych były padnięte, ponadto wymieniłem regulator paliwa na pompie, pompę w zbiorniku, wyczyściłem zbiornik, nowy przepływomierz i dalej to samo ! Silnik kuleje , co prawda nie od razu, ale...
Najłatwiej będzie przerobić mapę wtrysku softem od tuningu. Dawka gazu najprawdopodobniej jest stała a zmiany dawki roboczej obliczone dla PDE są takie same jak dla zwykłej pracy pompowtryskow. Wystarczy obniżenie dawek w sofcie, ingerencja w ciśnienie doladowania nie przyniesie spodziewanego efektu (będzie brakować momentu). Lepiej np.zmniejszyć wartość...
Auto normalnie nie pali, cisnienie na listwie waha sie miedzy 3-5 bar. wytryski sprawdzone przelewowo sa spoko. Teraz pytanie co jeszcze sprawdzic zeby nie narobic kosztow? Koszt testu =2 do 4zł :D Wiem, że sprawdziłeś wtryskiwacze, ale zrób test. Zaślep kulką np. łożyskową (z "wianka" rowerowego) wszystkie 4 rurki paliwowe między listwą a wtryskiwaczami...
Takie pytanie Czy uszkodzony wtryskiwacz może być powodem zapowietrzania się układu ? sprawdziłem wszystko poza wtryskami. Ręce opadają . Uład sprawdzony pod ciśnieniem i pompą vacum
Tylko że pompa była u fachowców i sprawdzili cały zestaw wraz z regulatorem ciśnienia, odpiąłem całkowicie przelew z zaworu bezpieczeństwa i z pompy, podpiąłem tylko przelewy z wtryskiwaczy, i za każdym kręceniem wywalało zawór bezpieczeństwa magistrali a z przelewów po 3 próbach uruchomienia z 6 wtrysków uzbierało się 0,5l oleju napędowego, moim zdaniem...
Dobry wieczór. Klient przyprowadził auto na krawacie. Sprawdzamy przelewy na samym rozruszniku... Dwa złomy. Właściciel zawiózł do regeneracji wszystkie wtryskiwacze. Po włożeniu auto nie chce zapalić. Coś ewidentnie blokuje rozruch. ECU celowo zamyka regulator i nie steruje wtryskiwaczami. Po odpięciu wtyczki od SCV ciśnienie pojawia się (1300bar)...
Kolego jak widać sprzęt jest wiekowy,przydała by się kompleksowa diagnostyka.Na początek czy grzeje świeca w kolektorze dolotowym ,jak odpala przy użyciu pompki paliwa.Jest to układ CR uszkodzenie chociażby jednego wtryskiwacza może skutkować podobnymi objawami ,wykonać próbę przelewową.Jakie sprężanie i luzy zaworowe.W tym roczniku diagnostyka była...
No to odpalił. Żaden warsztat nie był w stanie pomóc a obdzwoniłem równo uwaga - 16 warsztatów!!!! zajmujących się ciężarówkami lub autobusami. No to tak. Sprułem deskę i kontrolka od diagnostyki była przepalona. Wymieniłem ale i tak nie udało mi się jej uruchomić. Lecimy dalej, wszystkie bezpieczniki sprawne. Ciśnienie na listwie paliwa prawidłowe....
Witam wszystkich.Jestem w posiadaniu jumpera z silnikiem 2.8 iveco. Auto poszło do remontu tj. blacharka plus silnik. po wyjęciu silnika zostało zmienione sprzęgło turbina panewki główne i korbowodowe, oraz wszystkie uszczelki. Po montażu silnika mistrz od blacharki uruchomił silnik. i po dwóch dniach się był koniec jego pracy. Jakie są objawy. Silnik...
Kolego tak jak przedmówca zaznaczył błędy diagnozuje tylko z EDC silnika.Jeżeli jest to silnik Iveco na EDC MS6,2 to kod 41 oznacza uszkodzenie czujnika ciśnienia turbosprężarki. Natomiast jeżeli dotyczy silnika Renault DCI kod 41to usterka 1-go wtryskiwacza.
U mnie lało z jednego wtryskiwacza, po regeneracji pali od strzała.
Wydaje mi się że problem leży po stronie systemu paliwowego brak utrzymania ciśnienia poprzez nieszczelność w układzie paliwowym wysokiego ciśnienia. Trzeba sprawdzić system niskiego ciśnienia za pompą paliwową (7), zawór awaryjny listwy (4) i przelew wtryskiwaczy wyjście (3) na 1 minutę za pomocą pomiaru menzurki. Schemat paliwowy poniżej.
Kolego najpierw musiałbyś spróbować je skasować,a potem ponownie odczytać i skupić się na tych które pozostały.Te które masz dotyczą między innymi pedałów hamulca i sprzęgła ,ciśnienia paliwa ,wtryskiwaczy itp.
Ja bym zaczął od wykluczenia nieszczelności, "lewego powietrza" na 4 cylindrze Ktoś pisał o "lewym powietrzu" Pytałem, dlaczego świeca jest czarna? Nie uzyskałem odpowiedzi. Czy, raczej nie powinna być wypalona? Pozdrawiam. Co ty robisz tutaj jakieś egzaminy?Bogata lub niedopalona mieszanka.Czyli albo kiepskie ciśnienie,wtryskiwacz albo słaba iskra.No...
Mgiełkę zapewnia rozpylacz (taka część wtryskiwacza) bo pompa nic nie rozpyla (pompuje co wynika nawet z nazwy). Tak obrazowo: dobry rozpylacz rozpyla na mgłę wolno opadającą w powietrzu, słaby/zużyty na kropelki opadające dużo szybciej, złom sika strumieniami. Oczywiście jakość pylenia zależy od ciśnienia wtrysku i na pewno super rozpylacz z ciągnika...
Są trzy drogi tuningu silnika: - modyfikacja silnika wolnossącego (wałki, zawory, gniazda, dolot, wydech), - montaż urządzenia doładowującego, - jedno i drugie Najlepsze efekty (w rozsądnych kosztach) zyskasz przez zastosowania doładowania (turbosprężarki), zakładając że sam wszystko zrobisz i wiesz jak się do tego zabrać, jak nie to najwyżej uszkodzisz...
Wyświetla błąd niewłaściwego ciśnienia w układzie CR(wynika ze jest za wysokie bo zaczyna głośno pracować-stuki w silniku ) , wymieniony zawór na pompie wysokiego ciśnienia , czujnik na listwie, sprawdzona wiązka elektryczna, wymienione filtry,wyczyszczona obudowa filtra , zaworek zwrotny sprawny , powrót do zbiornika drożny i bez efektu . problem się...
P0094? Nie otwiera wtryskiwaczy z powodu niskiego ciśnienia paliwa. Masz zasilania na regulatorze w pompie? Co widzi ECU podczas kręcenia? Jest prąd na pompę paliwa w zbiorniku?
zaślep powrót paliwa z głowicy,do zasilania podłącz sprężone powietrze około 5bar(nie opróżniaj układu paliwowego z głowicy),dobrze oczyść pompo wtryskiwacze szczególnie w miejscach gdzie przykręcone są przewody i obserwuj je.pod ciśnieniem przy nieszczelnościach pojawi się paliwo i bąbelki.
Nie będę wróżył z fusów,ale przypuszczam że masz problem z ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej(bez odczytania tego parametru podczas rozruchu, na kompie niczego się nie dowiesz)Do odpalenia silnik potrzebuje min 100-120 bar.Na wolnych obrotach pracuje w okolicach 300 bar.Przyczyną może być jeden lub więcej wtryskiwaczy,lub pompa wysokiego ciśnienia,które...
Witam, czujnik skrzyni korbowej wymieniłem, pompa adblue pracuje, ale wyskoczył nowy błąd związany z jednym czujnikiem NOX NH3. Ogólnie, dalej IVECO nie ma mocy jak przed wymianą czujnika ciśnienia skrzyni korbowej. Czekam na czujniki NOX, obydwa wymienię i dam znać czy już wszystko będzie dobrze czy jeszcze coś się urodzi. Czujnik Nox a czujnik NH3...
Zastanawim się, co ma piernik do wiatraka, chyba, że nie odpowietrzyłeś dokładnie po wymianie i przegrzałeś głowice, co mogło spowodować właśnie takie problemy jak opisałem- przegrzanie uszczelnień wtryskiwaczy i zluzowaną tulejkę w glowicy, lub jej popękanie na lini kanał zasilajacy pompki- płaszcz wodny - to są przypadki z Volvo- nie mam do czynienia...
Witam potrzebuje pomocy mam Mascotta 150 km silnik od iveco podczas gdy auto potrzebuje wiekszej dawki paliwa odcina moc, wystarczy wrzucić na luz i auto dalej jedzie normalnie. Wymieniłem wtryskiwacze , pompę wysokiego ciśnienia, wyczyściłem zbiornik wymieniłem filtry i nic. Po wymianie pompy był spokój jakieś dwa miesiące ale objawy wróciły. Pomocy...
Witam wszystkich , problem dotyczy auta iveco cursor 8 360 solówka , pierwsza usterka miała miejsce 8 miesięcy temu auto straciło moc w czasie jazdy okazało się że zabity był ssak w baku po wyczyszczeniu auto chodziło normalnie przez jakieś 2 miesiące następnie pojawił się identyczny problem tylko tym razem ssak był czysty ponownie wymieniliśmy filtry...
Witam wszystkich mam problem z nowo zakupionym iveco daily 2.3 2005rok.Samochód został kupiony jako uszkodzony mianowicie z nie odpalajacym silnikiem. Po spędzeniu kilku godzin nad pojazdem skończyły mi się pomysły co może być nie tak, objawy wyglądają następująco rozrusznik kręci silnik nie odpala podczas kręcenia zapala się kontrolka "czerwony wtryskiwacz"...
Witam wszystkich mam problem z iveco daily 2.3 hpi. Auto zostało kupione jako uszkodzone silnik nie odpalał, po podłączeniu pod komputer sprawdzeniu błedów itp wyszło że uszkodzony jest komputer silnika więc został oddany do speca który tym się zajmuje potwierdził usterkę komputera i sprzedał mi sprawny po podłączeniu do samochodu auto dalej nie odpala...
Gdzieś łapie powietrze w układzie niskiego ciśnienia paliwa,może już w samym zbiorniku.Sama pompka na wstępnym filtrze też jest istotna. Dwa.Gwałtowny spadek ciśnienia paliwa w układzie wysokiego ciśnienia i to może być np.zaworek na pompie, lub sama pompa, wtryskiwacze , pęknięty jedem z przewodów wysokiego (mało widoczny wyciek-mgiełka) Trzy.Utrudniony...
Witam. Auto jak w temacie rok 2004 poj.2.8 Nie ma napięcia na czujniku ciśnienia paliwa który jest na szynie paliwowej. przewody sprawdzone do Ecu. Wywala cały czas błąd nr.85 "czujnik ciśnienia paliwa" mruga czerwona kontrolka wtryskiwacza. Auta odpala na wolnych chodzi dobrze ale jak chcesz ruszyć to gasnie ,a przy odrobinie szczęścia idzie jechać...
Wtryskiwacze sprawdzone- ile przejechały?. Końcówka wtrysku Bosch- Iveco, Dukato kosztuje 180 zł. Auto ma jeździć i zarabiać czy mieć zatrzymany dowód i rozszerzony przegląd? Chyba sam kolega udzieli odpowiedzi czy warto oszczędzać. Wtryskiwacze nowe Iveco od założenia około 120tys km. Sprawdzane na maszynie , trzymają dawki jedynie przelewy ciut większe...
witam, odświeżam temat, po diagnostyce na komputerze wyszły takie błędy 1) możliwy błąd ciśnienia w obwodzie dostarczania(przed wtryskiem) kod:93 2) ogólny przekaźnik prądowy (tcg). Główny przekaźnik nie otwiera się w poprawnym czasie kod:D3 3) wysoka temperatura sdblue w module pompy lub błędny test (awaryjne rozłączenie) kod:D4 4) Błąd grupy sterowania...
Witam . Mój problem dla wielu może wydawać sie prosty do rozwiązania ale założe się jednak że tak nie jest. Jak wiadomo problem utraty mocy i świecąca się kontrolka wtrysku jest powszechny w tym modelu samochodu. Tak więc u mnie ten problem powtarzał się wielokrotnie i powtarza sie niestety nadal. Ja odwiedziłem 3 serwisy autoryzowane Boscha 1 serwis...
Witam. Problem z Iveco Daily 3.0 HPI 2004r. Auto nie odpala. Około miesiąca temu zaczęło odpalać tyko na plaka. Następnie całkiem rzuciło palenie. Okazało się że wtryskiwacze puszczają paliwo przelewem. Wtryski zrobione i już nie odpaliło. Napiszę co zostało wymienione: -wtryski zregenerowane -pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona (jest ok) -czujniki...
ZLOTY01 sory ale chyba jeszcze mało widziałeś a ja już wstawiałem zaworki od starego VW do IVECO bo klient jeździł na gnojówce (tzn tańsza ropa - czytaj odbarwiana jakimś kwasem opałówka) i latał do mnie o reklamację na wymianę końcówek bo po tygodniu auto mu gasło albo nie chciało zapalić i na nic były tłumaczenia że na gównie nie pojedzie więc zrobiłem...
Witam Doszedł tester edc, wybłyskałem błędy i jest: 2.7 czyli problem z czujnikiem ciśnienia doładowania, może ktoś powiedzieć gdzie go znajdę, tak się składa, że mam używkę na podmiankę albo jako inna kwestia tego błędu, problem z zaworem west gate, który w tej turbinie zastępują chyba kierowniczki w turbo? I teraz grucha w turbinie podobno dział,...
Witam Iveco 35c12 HPI, silnik 2.8l 2004r. Jakiś czas temu auto zaczęło ciężko odpalać, silnik nie wkręcał się na obroty. Wymontowałem i wysłałem do regeneracji wtryskiwacze 4szt. okazało się że były mocno uszkodzone i zanieczyszczone. Wtryskiwacze zregenerowane, filtr paliwa nowy, wymienione przewody zasilające od smoka do samej pompy wtryskowej na...
iveco wtryskiwacz wtryskiwacz iveco iveco ciśnienie
bezpiecznik dmuchawy termiczny zamiennik tda7560 gwarancja tabliczka znamionowy
internet zwalnia drastycznie internet zwalnia drastycznie
Najlepszy oczyszczacz powietrza z jonizatorem - Sharp, Dyson, Philips Pralka Electrolux ładowana od góry - problem z otwarciem pokrywy