Czujnik jest sprawny tylko nie ma napięcia na czujniku Mnie zastanawia to zdanie... Jaki czujnik jest sprawny?? Jakiego napięcia nie ma?? Z czujnikami ciśnienia w układzie pneumatycznym jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wartości ciśnienia poszczególnych obwodów idą CANalizą a zegary jedynie wyświetlają te wartości. Do zaworu APS dochodzi...
Uczepiliście się tych czujników jak szczerbaty sucharka :). Każdy obeznany w układach EBS naczep i przyczep powie Ci że zapalenie w ciągniku kontrolki ABS naczepy/przyczepy wcale nie musi oznaczać awarii czujnika/-ów. Przyczyn może być wiele, a to niektóre z nich: 1. Zbyt wysokie ciśnienie zasilania (>9.3 bar w przypadku WABCO). 2. Niezgodność ciśnienia...
Witam. Mam dość ciekawy przypadek z EBS naczepy Schmitz jest wniej zamontowany Knorr TEBS ES2053. Problem polega na tym że w momencie zwolnienia lub zaciągnięcia hamulca ręcznego bądź wciśnięcia hamulca nożnego zapala się kontrolka ABS w ciągniku. Wiem że problem jest w momencie podania powietrza na żółtą linię,dodam że gdy usterka się zapali tracę...
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Generalnie chodzi o to, że kierowca wsiada do auta, w którym nie ma powietrza i nie jest zaciągnięty ręczny. Następnie uruchamia silnik i idzie robić OC. Sprężarka pompuje powietrze i jak ciśnienie w obwodzie hamulca ręcznego osiągnie określony poziom to auto może się stoczyć. Natomiast gdy auto jest wyposażone właśnie we wspomniany "grzybek" to stoczenie...
Po parokrotnym naciśnięciu hamulca dopiero puszczaj Sprawdź ciśnienie zasilania naczepy jeśli jest ok wygląda jakby jakiś zawór się zacinał jeśli usterka jest sporadyczna. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć ciśnienia Dodano po 2 Napięcie na wyjściu ponad 24v i ponad 22v w innej Premium ponad 25v i ponad 23v. Zakres pracy modulatora to 18-32v.
Jakie jest ciśnienie na 3 obwodzie w ciągniku kiedy występuje problem? Czy da się wtedy wcisnąć przycisk luzownika w naczepie (czarny). Najprawdopodobniej naczepa nie dostaje ciśnienia na złącze zasilające i stąd kłopoty. Czym ciągasz tą chłodnię?
Jak już wiesz, że wszelkie nastawy dokonuje się w programie, to co się tak tej regulacji przyssałeś. Pedał hamulca ma te wartości na stałe przypisane fabrycznie jako charakterystyczne i są one wklepane (względnie w razie wymiany trzeba je wklepać) do pamięci jednostki EBS z numeru znajdującego się na zaworze. Wartości testowe pedału hamulca 0.3-4.5V/4.6-0.3V....
Bez zasilania będzie hamować bez korekty czyli 1/1 na pełno powinno być dobrze ale na pusto pali opony. Z zasilaniem dobiera siłę hamowania do obciążenia. 1 i 2 plus 3 i 4 minus. Jak słabo hamuje to trzeba sprawdzić jak jest wyprzedzona naczepa na zaworze przekaźnikowym i jakie jest ciśnienie zasilania.
Nie wiem czy sie kolega słyszy ale gdyby miał punkt wyprzedzeniazle ustawiony to naczepa stale by miała probelm z hamowaniem a nie czasami . Dodano po 8 ... Cisnienia na klamkach powinny wynosic na czerwonej około 10 bar a zółta 8.5 nie wiecej do 7.9 bar Jakie 10 bar na zasilaniu naczepy??? Max 8.8 bar (8,5 +/- 0.3) taki jest wzorzec. Powyżej 9.3 bar...
Masz tam ES 2053 czy już ES 2060? AutoCom i Delphi nie są zbyt dobre jeśli chodzi o EBS naczep. Sugerowałbym sprawdzenie oryginalnym testerem KNORR. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie zasilania wychodzące z ciągnika 2. Porównanie wartości sterującego ciśnienia rzeczywistego i podawanego przez CAN. 3. Jak koledzy pisali wyżej, szczelność siłowników.
To zależy od sposobu sterowania ciśnieniem w poduszkach. Czy jest jeden zawór dla wszystkich osi, czy dwa - lewa/prawa strona, czy przy każdej poduszce. Dodatkowe zawory muszą zablokować ciśnienie zasilające i wypuścić powietrze z poduszek. Jeżeli zawór skl4213 (ten z drugiego zdjęcia) umożliwia przepływ między gniazdem 1-1 i 2, a w drugim położeniu...
Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full. Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
Naczepę tą ciąga Premium DXI zasilanie na naczepę wychodzi 8,5 bara z Renówki i taka są wartość ciśnienia odczytuje program diagnostyczny wabco na czerwonej słuchawce. Jutro rano będę miał nowy zawór parkująco luzujący to go podmienicie i zobaczę co będzie
Jeśli uchodzi na opuszczonych a na podniesionych nie to tłoczek w zaworze nie domyka i ciśnienie zasilania idzie w odpowietrznik (częsta usterka w tych naczepach). Jeśli odwrotnie to prawdopodobnie przetarty przewód od zaworu do poduszki unoszącej oś. Bez wizyty pod naczepą się nie obejdzie.
Wymień przepływowy jak jest osobno lub parkująco luzujący jeśli jest z przepływowym. Dodano po 2 A jakie masz ciśnienie na zasilaniu??? Może masz za małe ciśnienie i dlatego nie daje na poduchy.
Tutaj pobierzesz program do diagnostyki HALDEX Ciśnienie zasilania naczepy/przyczepy powinno wynosić 8,5 bar +/- 0.2 bar
03443 - Moduł sterowania przyczepy, ochrona przed zbyt wysokim taktowaniem zaworu wlotowego aktywna- ciśnienie < 4 bar, błąd występuje, gdy przez dłuższy czas przy niskim ciśnieniu siłownika hamulcowego nie zostaje osiągnięta wartość zadana. Przy ciśnieniu zasilającym < 4 bar po kontroli czujnika ciśnienia zasilania wygenerowany zostaje komunikat...
Kto zczytuje modulator z konia. Nie no diagnostyka leży. No to sprawdźta se ludzie podstawowe ciśnienia zasilanie, sterowanie, kabel ABS wypięty.
Mógł być podłączony hydrauliczny do siłownika podnoszenia. W momencie wzrostu ciśnienia oleju otwierał zasilanie hamulca przyczepy.
Witam Zawieszenie kabiny,skrzynia biegów i sprzęgło zasilane są z obwodu 24,23 to obwód hamulca ręcznego i zasilanie naczepy.Pod skrzynka akumulatorów masz butlę ona zasila trzeci obwód 23,jak Ci ucieknie powietrze ze sprzęgła sprawdź czy tam jest powietrze.wycieków nie masz gdzieś.
Robiłeś diagnostykę komp? Czy wymieniasz po kolei wg uznania? MID 136 SID 68 Napięcie zasilania czujnika ciśnienia, modulator przyczepy - sprawdź co widzi komp, czy pokazuje ciśnienie. Jak wymieniłes zawór na sprawny to masz uszkodzoną instalacje elektryczną. Czujnik ma chyba zasilanie 5V. MID 140 PID 209 FMI 2 - błąd abs naczepy, diagnostyka naczepy...
Po pierwsze to trzeba sprawdzić (najlepiej manometrem) który obwód blokuje ;hamulec zasadniczy czy postojowy. Wystarczy wpiąć się pod złącza kontrolne na siłowniku hamulca we.12 i 11.Jeżeli blokuje hamulec postojowy to sprawdź jak poniżej. Warunek: czerwone złącze jest podłączone a żółte odłączone. Zwalniamy w naczepie hamulec postojowy (czerwony guzik...
Witam. Nabyłem nie dawno naczepę wielton z 99r. z nie działającym w niej ABS Haldexa. Po kupnie naczepy założyłem nowe okładziny oraz czujniki absu na dwóch tylnych osiach. Sprawdzałem ciągłość przewodów i jest wszystko ok. Z ciągnika a jest to scania wychodzą napięcia 2x24V, 2xGND i kontrolka, tutaj też jest wszystko ok. Czujniki mają po 1,1kom tak...
Serwisów-ka o tym błędzie pisze "Możliwe nieprawidłowe ciśnienie wyjściowe modulatora 2.2 Błąd ten może pojawiać się na wskutek: * Błąd pneumatyki w obwodzie doprowadzającym ciśnienie do siłownika np. zagięty przewód * Usterka przetwornika ciśnienia lub przewodów modułu EBS/ABS * Błąd połączenia pomiędzy ECU i blokiem modulatorów EBS/ABS * Błąd obwodu...
Witam Kolego, aktualne błędy: Przekaźnikowy zawór bezpieczeństwa. Wartość wymaganego czujnika Ciśnienia, KOD:77 FMI:11 i drugi błąd: Przekaźnikowy zawór bezpieczeństwa EBS. Pożądana wartość nie jest osiągalna. KOD:76 FMI:12. Błędy są nie aktywne do puki nie nacisnę pedału hamulca.:?::?: Czy przyczyną 2 błędu może być to że w naczepie od szybko złącza...
Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22. Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce. Też właśnie tak pomyślałem...
EBS 04477;napięcie zasilające czujnika zużycia okładzin koła 2: zostało zdezaktywowane. Status błędu; FMI 9 , błąd urządzenia . Skutkiem błędu jest wyłączenie nadzoru zużycia okładzin hamulcowych. Przyczyną błędu jest uszkodzony elektroniczny układ modułu regulacji ciśnienia.Należy wymienić moduł regulacji ciśnienia na tym kole.
Modul kontrolny naczepy loo a gdzie on jest wskazecie ??? Dodano po 46 W takim razie sprawdź ciśnienie na czerwonej słuchawce jeśli przekracza 8.5bar wymień reduktor ciśnienia zasilający układ ręcznego i zawor sterowania naczepą (Europę). Rozumiem ze czerwona sluchawka to co na zdjecia ponizej.
Witam. Testowałem to magneti-marelli , zasilania sprawdzałem przy samym modulatorze ,żeby wykluczyć przewód. Wcześniej jak wyświatlał się błąd { zasilanie czujnika ciśnienia} to nie dochodziła jedna masa do zaworu naprawiłem i mam teraz taki błąd który aktywuje się przy 15km/h<. Podaje numer modulatora 4801020140
Witam ! System, który jest zamontowany to ABS Haldex Modular 2 z zaworem EPV. Zawór EPV jest podłączony pod zasilanie ABS-u. Jeżeli nie otrzymuje zasilania, daje maksymalne ciśnienie hamowania.
co do naczepy to po podłączeniu osobnego powietrza w texe nie mogę żadnego pomiaru i testu zrobić bo czujnik informuje o braku powietrza 0.0 bar a ja nie wiem czy jest osobny czujnik czy może w module. Odłącz na razie konia od naczepy, podepnij osobne źródło powietrza na czerwoną "kłódkę" i zobacz jakie masz ciśnienie zasilania w parametrach ECU naczepy......
Myślę o prostszym rozwiązaniu, w linie zasilania poduszek można by wmontować ciśnieniowy przełącznik elektryczny w zasilanie poduszek środkowej osi i nim sterować zaworem podnoszenia osi. Ten przełącznik jest regulowany i można manometrem dobrać ciśnienie obciążenia przy którym opuści się oś. Co Panowie na to rozwiązanie, dość proste ale może okaże...
Zawsze jest tak że kierowcy odczuwają zmienność siły hamowania jeśli pojawia się problem z systemem EBS. Zależność jest taka że jeśli EBS się świeci w naczepie to naczepa pusta hamuje gwałtownie i ostro a na pełno naczepa pcha i kierowca odczuwa jak by słabiej hamowała jest to efekt opóźnionej reakcji powstałej z pneumo mechanicznego systemów hamowania....
Witam.Trzeci obwod jest to zasilanie ham. ręcznego i naczepy.Sprawdż cisnienie w butli, wyjscie z zaworu czterodrożnego nr23 i czy na zaworze ograniczającym cisnienie nie ma ubytku powietrza.Cisnienie w butli to 8-8,5 bar.
Witam Przegrzebałem już internety ale nic konkretnego nie znalazłem. Mianowicie zawierzenie zrobiło się strasznie twarde, nie pompuje go do góry ale w zasadzie nie pracują poduszki, mimo że poziomowanie działa, w naczepie dzieje się to samo, hamulce także zaczęły wariować bo układ nie steruje odpowiednio siłą hamowania na poszczególne osie. Wcześniej...
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Witam panowie mam dość ciekawy przypadek z dxi 450 z 2006 r, a mianowicie auto głównie pod załadowaną naczepą podczas jednostajnego wyjeżdżania pod górę zaczyna szarpać tzn. jest odczuwalne pomimo równego przytrzymywania gazu coś tak jakby ktoś na chwilę puścił pedał i ponownie go wcisną w tym samym momencie wycisza się turbina tak jakby nie pracowała....
Witam. EBS 0 01058 07 002 Usterka pneumatyczna modułu sterowania naczepy. -Sprawdzić ciśnienie zasilania w powietrze ,czujnik minimalnego ciśnienia jak również układ pneumatyczny modułu naczepy. -Skasować usterki ,jeżeli usterka nie ustępuje wymienić moduł sterowania naczepy. VECU 0 00608 09 00 Usterka przerwy w instrument cluster na J1587> -Brak komunikacji...
Słuchajcie czytając sobie instrukcje układów hamulcowych można się natknąć na takie rozwiązania, np.: Dostosowanie do ich przepisów (powiedzmy) hamowanie awaryjne za pomocą "zaworu zwalniającego ciśnienie zasilania naczepy". Pewnie nie jeden z Was pomyśli sobie o co kurde biega ?? To pokrótce - chodzi o coś jak opcja Safe Parking Haldexa (do obejrzenia...
Zawór EUROPA jest to zawór EBS który służy do sterowania naczepą. Właśnie w tym zaworze masz czujnik ciśnienia który odczytuje wartość ciśnienia zasilania naczepy. Sprawdź jakie masz ciśnienie na układzie hamulca ręcznego lub czerwonej słuchawce. Jeśli przekracza normę czujnik wywala błąd.
Zacząłbym od zaworu parkująco-luzującego. On jest pierwszy "na drodze" powietrza do zbiorników. Odkręć przewód ze złącza 1-2 i zobacz, czy po podaniu ciśnienia na złącze zasilające (czerwona słuchawka) będzie uciekać tamtędy powietrze. To samo ze złączem 22 (tamtędy "idzie" powietrze do komór sprężynowych siłowników). Jeśli nie, bądź będzie, ale powoli...
EBS 1056-03 . Kontrola ciśnienia w module zaworu sterującego naczepy wykazuje maksymalne ciśnienie , fmi 03 sygnał niezgodny/nieczytelny , więc albo za wysokie ciśnienie zasilania zaworu lub błędny odczyt czujnika ciśnienia.
Witam. Mam problem z hamulcem w daf xf95 430 2003r. Auto zostało zakupione z tym problemem , po podpięciu davie błąd zwarcie do masy wtyk B13 D9 i jeszcze jakieś dwa ale są to piny nie wykorzystane. Wtyk b13 i d9 odnosi się do zasilania modulatora przedniej osi i naczepy. Przewody od EBS zostały prześwietlone, i uszkodzone naprawione , ale problem nie...
Jeśli przy podłączonym przewodzie 5 PIN usterka nie występowała nie ma sensu wymieniać czujników ABS. Sprawdź przyłącza elektryczne oraz ciśnienie zasilania na czerwonym złączu ciągnika. Nie powinno przekraczać 8,5 bar. Stawiałbym jednak na zakłócenia w linii CAN. Wypnij wtyk z gniazda zasilania modulatora i zobacz czy nie ma śladów korozji. Sprawdź...
Hamulce już są. Nitka po nitce rozwiązałem problem. Przyczyna 1: uszkodzone siłowniki - sprężyny oraz membrany popękane i zaszły rdzą ,od długiego nieużywania samochodu, do takiego stanu, że po odciągnięciu sprężyny z ręcznego śrubą wystający trzpień był nieruchomo. Imadlo młotek dały rade. Przyczyna 2: zawór ograniczający cisnienie do 8,5 Bar (Wabco...
Owszem. Chyba, że "rozjechał" Ci się zawór 4-ro drożny. Na 3 obwodzie ciśnienie powinno wynosić 8,5 bar +/- 0,2 (złącze zasilające naczepę). Zanim wymienisz czujnik, sprawdź czy ciśnienie na 3 obwodzie odczytywane przez komputer pokładowy jest równe faktycznemu. Powodzenia!
PSID 30 to niskie ciśnienie zasilana hamulców J.w. Sprawdź ubytki powietrza ewentualnie sprawdź zawór redukcji ciśnienia na naczepę pod siodlem lub na samym zbiorniku. Może to być też zatkany zawór czterodrożny.
Kolego nie wiem co znaczy ten kod 426 i ja po prostu nie wierzę, aby to urządzenie czytało go ze stu procentową pewnością. Opisaną sytuację łatwo zasymulować i błąd nie powinien się pojawić: nie zaciągając ręcznego do końca da się na wejściu 43 europy (zasilanego z wyjścia 21 zaworu ręcznego) pozostawić "trochę" ciśnienia, które zadziała na sterowanie...
A przypadkiem nie jest problem z ciśnieniem na zasilaniu zaworu ECAS ? Jak jest małe ciśnienie na zasilaniu to sam koń wstanie a z naczepą może być problem.
Kolejny temat o dużo palącej Premium DXI. Przeczytałeś wszystkie tematy poprzedników? Powymieniana masa części. Pompa paliwa? instalacja wtrysków itp były uszkodzone ? Miałeś za małe ciśnienie zasilania paliwem? Błędy elektryczne od wtrysków? Na spalanie wpływa tak wiele czynników że można o tym pisać godzinami a tematów w tej materii było mnóstwo....
Mam pytanko, od jakiegoś czasu rosło mi spalanie i pojawiało się kopcenie (niebiesko-białe) przy podjeżdżaniu na górki, potem to już nawet i z lekko załadowaną naczepą. Były błędy mechaniczne fmi 10 od 2 pompowtrysków, więc oddałem je do sprawdzenia i w konsekwencji regeneracji. Potem oczywiście ustawienie zaworów itp. Po regeneracji błędy od wtrysków...
Problem dotyczy ciągnika siodłowego Volvo FM z 2011 roku. Polega na bardzo słabym hamowaniu całego zestawu, wygląda zupełnie jakby hamowała jedynie przednia oś ciągnika. Problem występuje w dwóch naczepach. Po podpięciu komputera dostałem 3 błędy: Czujnik koła ABS, oś 1, prawa stronaMID(136) SID:2 FMI (10) Czujnik lewego klocka hamulcowego drugiej osiMID(136)...
Witam, odświeże temat bo mam podobną sytuacje a mianowicie: Wyskakuje komunikat o naruszeniu pedała hamulca. Zużycie klocków na tylnej osi pokazuje mi lewa strona — prawa strona —. Hamulce są bardzo słabe, tak jakby hamowała sama naczepa. Sdp3 pokazuje tylko jeden aktywny błąd: BMS52037 ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 4. Opis:...
Witam.Jakie ciśnienie pokazują zegary pierwszego i drugiego obwodu , ile czasu potrzebuje sprężarka aby zawór ususzacza " kichną". Sprawdź czy w zbiornikach powietrza jest woda , jeśli tak to musisz ją spuścić a jeśli wraz z wodą znajdzie się tam i olej to sprężarka do wymiany. To że naczepa hamuje to układ hamulcowy nie ma odpowiedniego ciśnienia ,...
Jakie zasilanie odłączyłeś od retardera, elektryczne czy powietrzne? W jakim sensie odmówił tego posłuszeństwa? Przestał hamować bez wyraźnych objawów a zawór działa to sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów. Jak będzie nadmiar to masz przyczynę odmowy posłuszeństwa. I wtedy trzeba odłączyć powietrze od retardera zanim trafi do naprawy a sam retarder...
Jak kierowca rozgarnięty to wpiąć dwa manometry na drodze hamulca ( 1 na ciągnik i naczepę( żółty przewód) i niech patrzy co się dzieje. Akurat mam schemat pneumatyczny do tga przed sobą ale może coś pomogę- na zawór hamulca pod maską idzie bezpośrednie powietrze z butli I i II dalej sygnały po naciśnięciu hamulca idą do europy. Przy europie jak kojarzę...
Dziś miałem naczepę. Zasilania do modulatora OK. Czujniki prędkości kół obydwa mają po 1,8 kOhm, to czujniki Wabco ale dziwne że mają obydwa po tyle. Modulator Knorr, Spotkałem się z modulatorem który nie miał diagnozy, przez złącze ISO i nie miał też gniazda na panelu kontrolnym naczepy. Nie pamiętam tylko jakiej firmy on był. W następną sobotę podmienię...
no więc tak co do ciśnien to mierzyłem na rozladunku auto jakieś 850 obrotów i wygląda to tak na kompie zasilanie acu 12bar obwód tylny 11,8 przedni 11,8 na zasilaniu naczepy ciśnienie się waha to ten duży zegar
Dziwne te objawy..... przy zmianie biegów schodziło mi powietrze z fotela oraz znikały połówki oraz mała skrzynia. musisz najpierw zlikwidować wycieki powietrza . na zegarach powietrza wskazówki poszły do samego końca a potem spadły do zera taki objaw występuje wtedy kiedy podstawa osuszacza nie zbija i ciśnienie idzie na maxa a skazówki w ciągu dosłownie...
W siłownikach nawet podwójnych po zaciągnięciu ręcznego nie na powietrza, to nie naczepa nie wprowadzaj w błąd!!! w siłowniku dwustronnego działania powietrze jest albo z jednej albo z drugiej strony membrany. Jeżeli nie ma powietrza hamuje wyłącznie sprężyna. Po nabiciu powietrza do układu pneumatycznego mamy ciśnienie całyczas z jednej lub drugiej...
Sytuacja jest dziwna i mocno skomplikowana, w zaworze jest 8 wyjść, jeden od góry który jest zaślepiony, sześć z boku oznaczone 21,22,23,24,25, z 21 wychodzi przewód do dwóch poduszek z lewej strony tylniego mostu, 22 zasila dwie poduszki z prawej strony, a w ten pod nimi wchodzi zasilanie powietrzem, 23 zasila lewą poduszkę osi środkowej, 24 idzie...
Witam, Kolory kabli od strony wiązki(nie cewki gaszenia): -czarny -masa -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A) -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A) Po przekręceniu kluczyka na obu prądowych kablach powinno pokazać sie napiecie 12V.Po ok 2 sek napiecie na pomaranczowym kablu ma zniknąc i byc tylko na purpurowym. dokładnie tak tylko, U mnie...
Witam wszystkich. Problem który mam jest w Renault Premium DCI 2004r Nagle w samochodzie na wyświetlaczu pojawił się komunikat "Niebezpieczeństwo zablokowania kół", wykonałem diagnostykę i w sterowniku EBS są zapisane następujące błędy. - brak komunikacji CAN pomiędzy EBS ECU a modułem osi przedniej - brak komunikacji CAN pomiędzy EBS ECU a modułem...
Witam, mam problem. Sprawdzam Vectora 1850MT, który gaśnie przy dużym obciążeniu prądowym. Urządzenie zasila trzy komory. Wystarczy załączyć chłodzenie i efekt jest taki że silnik się dusi i po chwili gaśnie. Sprawdzone: wtryski,pompa wtryskowa,luzy zaworowe, ciśnienie na tłokach. Wygląda jak by w momencie dużego poboru prądu silnik był dławiony przez...
Witam. Założyłem nowy temat Carrier Vector1850MT dławi silnik pod obciążeniem. Jeżeli mogę prosić o jakąś podpowiedź to był bym wdzięczny. Temat zaczyna mi się robić pilny bo mam już 2szt do naprawy, a kończą mi się już pomysły? Wklejam dla ułatwienia. Sprawdzam Vectora 1850MT, który gaśnie przy dużym obciążeniu prądowym. Urządzenie zasila trzy komory....
Może czas zainwestować w jakiś sprzęt diagnostyczny??? To już drugie auto które kolega próbuje naprawić za pomocą elektrody. Proszę 1 dotyczy usterki głównego przekaźnika zasilania VECU I EECU. 2 usterka modułu kontroli naczepy, w obwodzie hamulca postojowego. Potrzebny podgląd pomiarów napięć na szynie CAN, wysterowanie modułów ,pomiary ciśnień.
1. Sprawdzić zasilania wychodzące z ciągnika. Pin 1 stałe 24V Pin 2 24V po stacyjce Pin 3 Masa dla Pin 2 Pin 4 Masa dla Pin 1 2. Jeśli napięcia są ok to i kabel EBS sprawny to sprawa leży raczej po stronie naczepy. Zobacz jeszcze jak wygląda ciśnienie na żółtej kłódce.
Wyjście 21 TrCM+ wchodzi na modulator 4. Sterowanie ma być na wypiętym zasilaniu i full ciśnienia w naczepie, bądź wciśniętym pedale hamulca. Raczej te 10% masz pomylone wyjścia, bo niby jak może zabezpieczenie nie działać jak wielozawór nowy. Coś to nie tak. Albo ktoś ostro już walczył z tym i co namieszał.
Wspólny mają układ zasilania powietrzem jeśli gwałtownie spada ciśnienie w naczepie to w całym układzie jest niedobór powietrza co powoduje zadziałanie hamulca ( w siłownikach sprężynowych) postojowego.
Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza myślałem, że któryś zawór się zaciął ale jak...
Witam kupiłem naczepę rozsuwaną ,dwie tylne osie skrętne hydraulicznie, całą remontowałem od podstaw i został mi się problem z kontrolką od jazdy na wprost wymieniłem czujniki indukcyjne 2szt na tylnej osi i dwie z przodu na ślizgu obrotowym . Czujniki się zaświecają gdy zbliżę metal ale kontrolka ( od jazdy prosto ) nie gasnie, czy trzeba je jakoś...