Po parokrotnym naciśnięciu hamulca dopiero puszczaj Sprawdź ciśnienie zasilania naczepy jeśli jest ok wygląda jakby jakiś zawór się zacinał jeśli usterka jest sporadyczna. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć ciśnienia Dodano po 2 Napięcie na wyjściu ponad 24v i ponad 22v w innej Premium ponad 25v i ponad 23v. Zakres pracy modulatora to 18-32v.
Słuchajcie czytając sobie instrukcje układów hamulcowych można się natknąć na takie rozwiązania, np.: Dostosowanie do ich przepisów (powiedzmy) hamowanie awaryjne za pomocą "zaworu zwalniającego ciśnienie zasilania naczepy". Pewnie nie jeden z Was pomyśli sobie o co kurde biega ?? To pokrótce - chodzi o coś jak opcja Safe Parking Haldexa (do obejrzenia...
Jakie jest źródło zasilania żółtego przewodu powietrznego w Iveco Stralis EBS 2 i jakie powinno być ciśnienie powietrza podczas awaryjnego hamowania naczepy?
Wymyśliłem sobie taką mini praskę z siłownika elektrycznego, z racji że nie jestem elektryczny, czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy to wszystko będzie działać? Regulator obrotów /prędkość siłownika/ i zmiany kierunku siłownika - góra /dół. Czy nie wybuchnie jak podłącze? będzie działać?
Witam mam problem z elektrozaworami w opryskiwaczu, mianowicie elektrozaworuy nie chcą się zamykać pod obciążeniem , zamykają się dopiero wtedy gdy wyłączę napęd i zniknie ciśnienie w przewodzie. Zasilanie 12volt wiązką kabli która idzie, że sterownika z traktora. Od czego zacząć?
EBS 1056-03 . Kontrola ciśnienia w module zaworu sterującego naczepy wykazuje maksymalne ciśnienie , fmi 03 sygnał niezgodny/nieczytelny , więc albo za wysokie ciśnienie zasilania zaworu lub błędny odczyt czujnika ciśnienia.
Zawór EUROPA jest to zawór EBS który służy do sterowania naczepą. Właśnie w tym zaworze masz czujnik ciśnienia który odczytuje wartość ciśnienia zasilania naczepy. Sprawdź jakie masz ciśnienie na układzie hamulca ręcznego lub czerwonej słuchawce. Jeśli przekracza normę czujnik wywala błąd.
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Myślę o prostszym rozwiązaniu, w linie zasilania poduszek można by wmontować ciśnieniowy przełącznik elektryczny w zasilanie poduszek środkowej osi i nim sterować zaworem podnoszenia osi. Ten przełącznik jest regulowany i można manometrem dobrać ciśnienie obciążenia przy którym opuści się oś. Co Panowie na to rozwiązanie, dość proste ale może okaże...
Witam. Mam problem z hamulcem w daf xf95 430 2003r. Auto zostało zakupione z tym problemem , po podpięciu davie błąd zwarcie do masy wtyk B13 D9 i jeszcze jakieś dwa ale są to piny nie wykorzystane. Wtyk b13 i d9 odnosi się do zasilania modulatora przedniej osi i naczepy. Przewody od EBS zostały prześwietlone, i uszkodzone naprawione , ale problem nie...
co do naczepy to po podłączeniu osobnego powietrza w texe nie mogę żadnego pomiaru i testu zrobić bo czujnik informuje o braku powietrza 0.0 bar a ja nie wiem czy jest osobny czujnik czy może w module. Odłącz na razie konia od naczepy, podepnij osobne źródło powietrza na czerwoną "kłódkę" i zobacz jakie masz ciśnienie zasilania w parametrach ECU naczepy......
Witam. Mam dość ciekawy przypadek z EBS naczepy Schmitz jest wniej zamontowany Knorr TEBS ES2053. Problem polega na tym że w momencie zwolnienia lub zaciągnięcia hamulca ręcznego bądź wciśnięcia hamulca nożnego zapala się kontrolka ABS w ciągniku. Wiem że problem jest w momencie podania powietrza na żółtą linię,dodam że gdy usterka się zapali tracę...
Po pierwsze: Jaki masz modulator 480 102 ... .? Wersje 480 102 000 0 i 010 0 nie łączą się po CAN. Po drugie: Sprawdź ciśnienia na wyjściach przy modulatorze (21 i 22). Po trzecie: Sprawdź te same ciśnienia przy siłownikach. Jeśli ciśnienia na wyjściach z modulatora będą różne od tych przy siłownikach poszukaj czy przewody nie są gdzieś zagięte. Do...
Bez zasilania będzie hamować bez korekty czyli 1/1 na pełno powinno być dobrze ale na pusto pali opony. Z zasilaniem dobiera siłę hamowania do obciążenia. 1 i 2 plus 3 i 4 minus. Jak słabo hamuje to trzeba sprawdzić jak jest wyprzedzona naczepa na zaworze przekaźnikowym i jakie jest ciśnienie zasilania.
Tutaj pobierzesz program do diagnostyki HALDEX http://findex.diatem.net/dynamic/findex/... Ciśnienie zasilania naczepy/przyczepy powinno wynosić 8,5 bar +/- 0.2 bar
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Witam. EBS 0 01058 07 002 Usterka pneumatyczna modułu sterowania naczepy. -Sprawdzić ciśnienie zasilania w powietrze ,czujnik minimalnego ciśnienia jak również układ pneumatyczny modułu naczepy. -Skasować usterki ,jeżeli usterka nie ustępuje wymienić moduł sterowania naczepy. VECU 0 00608 09 00 Usterka przerwy w instrument cluster na J1587> -Brak komunikacji...
Wymień przepływowy jak jest osobno lub parkująco luzujący jeśli jest z przepływowym. Dodano po 2 A jakie masz ciśnienie na zasilaniu??? Może masz za małe ciśnienie i dlatego nie daje na poduchy.
A przypadkiem nie jest problem z ciśnieniem na zasilaniu zaworu ECAS ? Jak jest małe ciśnienie na zasilaniu to sam koń wstanie a z naczepą może być problem.
Może czas zainwestować w jakiś sprzęt diagnostyczny??? To już drugie auto które kolega próbuje naprawić za pomocą elektrody. Proszę 1 dotyczy usterki głównego przekaźnika zasilania VECU I EECU. 2 usterka modułu kontroli naczepy, w obwodzie hamulca postojowego. Potrzebny podgląd pomiarów napięć na szynie CAN, wysterowanie modułów ,pomiary ciśnień.
Witam ! System, który jest zamontowany to ABS Haldex Modular 2 z zaworem EPV. Zawór EPV jest podłączony pod zasilanie ABS-u. Jeżeli nie otrzymuje zasilania, daje maksymalne ciśnienie hamowania.
no więc tak co do ciśnien to mierzyłem na rozladunku auto jakieś 850 obrotów i wygląda to tak na kompie zasilanie acu 12bar obwód tylny 11,8 przedni 11,8 na zasilaniu naczepy ciśnienie się waha to ten duży zegar
Masz tam ES 2053 czy już ES 2060? AutoCom i Delphi nie są zbyt dobre jeśli chodzi o EBS naczep. Sugerowałbym sprawdzenie oryginalnym testerem KNORR. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie zasilania wychodzące z ciągnika 2. Porównanie wartości sterującego ciśnienia rzeczywistego i podawanego przez CAN. 3. Jak koledzy pisali wyżej, szczelność siłowników.
Jak z mocą ? słaba czy normalnie chodzi ? rozumiem, że takie rzeczy jak filtry paliwa powietrza wymienione ? Mierzyli ciśnienie na zasilaniu wtryskiwaczy ?, jakie ciśnienie doładowania ?
Jeśli uchodzi na opuszczonych a na podniesionych nie to tłoczek w zaworze nie domyka i ciśnienie zasilania idzie w odpowietrznik (częsta usterka w tych naczepach). Jeśli odwrotnie to prawdopodobnie przetarty przewód od zaworu do poduszki unoszącej oś. Bez wizyty pod naczepą się nie obejdzie.
Nie wiem czy sie kolega słyszy ale gdyby miał punkt wyprzedzeniazle ustawiony to naczepa stale by miała probelm z hamowaniem a nie czasami . Dodano po 8 ... Cisnienia na klamkach powinny wynosic na czerwonej około 10 bar a zółta 8.5 nie wiecej do 7.9 bar Jakie 10 bar na zasilaniu naczepy??? Max 8.8 bar (8,5 +/- 0.3) taki jest wzorzec. Powyżej 9.3 bar...
Wspólny mają układ zasilania powietrzem jeśli gwałtownie spada ciśnienie w naczepie to w całym układzie jest niedobór powietrza co powoduje zadziałanie hamulca ( w siłownikach sprężynowych) postojowego.
Wyjście 21 TrCM+ wchodzi na modulator 4. Sterowanie ma być na wypiętym zasilaniu i full ciśnienia w naczepie, bądź wciśniętym pedale hamulca. Raczej te 10% masz pomylone wyjścia, bo niby jak może zabezpieczenie nie działać jak wielozawór nowy. Coś to nie tak. Albo ktoś ostro już walczył z tym i co namieszał.
Uczepiliście się tych czujników jak szczerbaty sucharka :). Każdy obeznany w układach EBS naczep i przyczep powie Ci że zapalenie w ciągniku kontrolki ABS naczepy/przyczepy wcale nie musi oznaczać awarii czujnika/-ów. Przyczyn może być wiele, a to niektóre z nich: 1. Zbyt wysokie ciśnienie zasilania (>9.3 bar w przypadku WABCO). 2. Niezgodność ciśnienia...
Czujnik jest sprawny tylko nie ma napięcia na czujniku Mnie zastanawia to zdanie... Jaki czujnik jest sprawny?? Jakiego napięcia nie ma?? Z czujnikami ciśnienia w układzie pneumatycznym jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wartości ciśnienia poszczególnych obwodów idą CANalizą a zegary jedynie wyświetlają te wartości. Do zaworu APS dochodzi...
Robiłeś diagnostykę komp? Czy wymieniasz po kolei wg uznania? MID 136 SID 68 Napięcie zasilania czujnika ciśnienia, modulator przyczepy - sprawdź co widzi komp, czy pokazuje ciśnienie. Jak wymieniłes zawór na sprawny to masz uszkodzoną instalacje elektryczną. Czujnik ma chyba zasilanie 5V. MID 140 PID 209 FMI 2 - błąd abs naczepy, diagnostyka naczepy...
Sprawdzić przepustowość pneumatycznych przewodów zasilających moduł sterowania, czujniki obwodów 1, 2 i 3, czy ciśnienie zasilania modułu sterowania przyczepy jest prawidłowe.
Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full. Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
Po pierwsze to trzeba sprawdzić (najlepiej manometrem) który obwód blokuje ;hamulec zasadniczy czy postojowy. Wystarczy wpiąć się pod złącza kontrolne na siłowniku hamulca we.12 i 11.Jeżeli blokuje hamulec postojowy to sprawdź jak poniżej. Warunek: czerwone złącze jest podłączone a żółte odłączone. Zwalniamy w naczepie hamulec postojowy (czerwony guzik...
1. Sprawdzić zasilania wychodzące z ciągnika. Pin 1 stałe 24V Pin 2 24V po stacyjce Pin 3 Masa dla Pin 2 Pin 4 Masa dla Pin 1 2. Jeśli napięcia są ok to i kabel EBS sprawny to sprawa leży raczej po stronie naczepy. Zobacz jeszcze jak wygląda ciśnienie na żółtej kłódce.
Generalnie chodzi o to, że kierowca wsiada do auta, w którym nie ma powietrza i nie jest zaciągnięty ręczny. Następnie uruchamia silnik i idzie robić OC. Sprężarka pompuje powietrze i jak ciśnienie w obwodzie hamulca ręcznego osiągnie określony poziom to auto może się stoczyć. Natomiast gdy auto jest wyposażone właśnie we wspomniany "grzybek" to stoczenie...
Witam. Testowałem to magneti-marelli , zasilania sprawdzałem przy samym modulatorze ,żeby wykluczyć przewód. Wcześniej jak wyświatlał się błąd { zasilanie czujnika ciśnienia} to nie dochodziła jedna masa do zaworu naprawiłem i mam teraz taki błąd który aktywuje się przy 15km/h<. Podaje numer modulatora 4801020140
Witam Przegrzebałem już internety ale nic konkretnego nie znalazłem. Mianowicie zawierzenie zrobiło się strasznie twarde, nie pompuje go do góry ale w zasadzie nie pracują poduszki, mimo że poziomowanie działa, w naczepie dzieje się to samo, hamulce także zaczęły wariować bo układ nie steruje odpowiednio siłą hamowania na poszczególne osie. Wcześniej...
Witam kupiłem naczepę rozsuwaną ,dwie tylne osie skrętne hydraulicznie, całą remontowałem od podstaw i został mi się problem z kontrolką od jazdy na wprost wymieniłem czujniki indukcyjne 2szt na tylnej osi i dwie z przodu na ślizgu obrotowym . Czujniki się zaświecają gdy zbliżę metal ale kontrolka ( od jazdy prosto ) nie gasnie, czy trzeba je jakoś...
Witam, odświeże temat bo mam podobną sytuacje a mianowicie: Wyskakuje komunikat o naruszeniu pedała hamulca. Zużycie klocków na tylnej osi pokazuje mi lewa strona — prawa strona —. Hamulce są bardzo słabe, tak jakby hamowała sama naczepa. Sdp3 pokazuje tylko jeden aktywny błąd: BMS52037 ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 4. Opis:...
Zawsze jest tak że kierowcy odczuwają zmienność siły hamowania jeśli pojawia się problem z systemem EBS. Zależność jest taka że jeśli EBS się świeci w naczepie to naczepa pusta hamuje gwałtownie i ostro a na pełno naczepa pcha i kierowca odczuwa jak by słabiej hamowała jest to efekt opóźnionej reakcji powstałej z pneumo mechanicznego systemów hamowania....
Dziś miałem naczepę. Zasilania do modulatora OK. Czujniki prędkości kół obydwa mają po 1,8 kOhm, to czujniki Wabco ale dziwne że mają obydwa po tyle. Modulator Knorr, Spotkałem się z modulatorem który nie miał diagnozy, przez złącze ISO i nie miał też gniazda na panelu kontrolnym naczepy. Nie pamiętam tylko jakiej firmy on był. W następną sobotę podmienię...
Mam pytanko, od jakiegoś czasu rosło mi spalanie i pojawiało się kopcenie (niebiesko-białe) przy podjeżdżaniu na górki, potem to już nawet i z lekko załadowaną naczepą. Były błędy mechaniczne fmi 10 od 2 pompowtrysków, więc oddałem je do sprawdzenia i w konsekwencji regeneracji. Potem oczywiście ustawienie zaworów itp. Po regeneracji błędy od wtrysków...
Jeśli przy podłączonym przewodzie 5 PIN usterka nie występowała nie ma sensu wymieniać czujników ABS. Sprawdź przyłącza elektryczne oraz ciśnienie zasilania na czerwonym złączu ciągnika. Nie powinno przekraczać 8,5 bar. Stawiałbym jednak na zakłócenia w linii CAN. Wypnij wtyk z gniazda zasilania modulatora i zobacz czy nie ma śladów korozji. Sprawdź...
Witam panowie mam dość ciekawy przypadek z dxi 450 z 2006 r, a mianowicie auto głównie pod załadowaną naczepą podczas jednostajnego wyjeżdżania pod górę zaczyna szarpać tzn. jest odczuwalne pomimo równego przytrzymywania gazu coś tak jakby ktoś na chwilę puścił pedał i ponownie go wcisną w tym samym momencie wycisza się turbina tak jakby nie pracowała....
Jak już wiesz, że wszelkie nastawy dokonuje się w programie, to co się tak tej regulacji przyssałeś. Pedał hamulca ma te wartości na stałe przypisane fabrycznie jako charakterystyczne i są one wklepane (względnie w razie wymiany trzeba je wklepać) do pamięci jednostki EBS z numeru znajdującego się na zaworze. Wartości testowe pedału hamulca 0.3-4.5V/4.6-0.3V....
witojcie hej po modelu 114 380 wychodzi na pompowtryski pde31 błąd 51 jak najbardziej pompowtrysk 51 ale jest jedno ale pierwszy cylinder ze względu na zamocowanie silnika jest wyżej od szóstego co za tym idzie jeśli są jakieś zakłócenia w zasilaniu paliwa będzie generował błąd powoduje to zapowietrzenie na listwie zasilającej.Może na początek sprawdz...
Witam wszystkich. Problem który mam jest w Renault Premium DCI 2004r Nagle w samochodzie na wyświetlaczu pojawił się komunikat "Niebezpieczeństwo zablokowania kół", wykonałem diagnostykę i w sterowniku EBS są zapisane następujące błędy. - brak komunikacji CAN pomiędzy EBS ECU a modułem osi przedniej - brak komunikacji CAN pomiędzy EBS ECU a modułem...
Wyskakuje błąd obecny: Wewnętrzny czujnik zasilania napięcia 24V i kod:221 FMI:3. . Wiec tak:Modulator przyczepy / zasilanie czujnika 24 V Zasilanie napięciem elementów zewnętrznych wykazuje zwarcie do 24 V. Sprawdzić kabel do czujnika nacisku na oś,kabel do zaworu hamulcowego EBS przyczepy oraz kabel do zaworu przekaźnikowego EBS, czy nie są uszkodzone...
Kolejny temat o dużo palącej Premium DXI. Przeczytałeś wszystkie tematy poprzedników? Powymieniana masa części. Pompa paliwa? instalacja wtrysków itp były uszkodzone ? Miałeś za małe ciśnienie zasilania paliwem? Błędy elektryczne od wtrysków? Na spalanie wpływa tak wiele czynników że można o tym pisać godzinami a tematów w tej materii było mnóstwo....
Witam, nieco moze odswieze temat bo mam podobny problem z podobna naczepa. Modulator Wabco 4801020330 w schmitze z 2011 plus daf 105. Po wcisnieciu stopu zapala sie abs naczepy w koniu. Naczepa nie posiada zadnych bledow testy przechodzi bez bledow. Ciagnik podmienialem i dalej problem z abs-em wiazke sto razy przegrzebalem. Dodatkowe zasilanie sprawdzone...
Witam. Pozwólcie Panowie że dołączę do tematu. Od 2012 jeżdżę osobiście manem pierwszy to z bardzo zła opinia E4 440. Problemów z nim było sporo(głównie za wysokie spalanienie )ale 1400000km wykręcił bez remontu. Przyszedł czas na zmiany i wziąłem d26_ 480km LLSU z 2013r. 420TYS KM I jestem z tego auta zadowolony najczestcze usterki to czujniki temperatury...
Witam, MID128, PID94, FMI7 mam problem z magnum 480 dxi 2012 rok. Po długim postoju około 2 miesiące, odpaliłem, pojechałem na wulkanizację koniem 50 kilometrów, po drodze dolałem 200 litrów paliwa, wróciłem na baze wszystko było ok samym koniem Następnego dnia zapiąłem naczepe 24 tony i chciałem jechac w trasę, ujechałem 5 km i wyskoczyła usterka zasilania...
przewód zasilania naczepy ciśnienie zasilania scania scania ciśnienie zasilania
radioelektronik kolumna klucz pralka electrolux sagemcom dsi83 dekoder
schematy elektryczne autobusów toshiba 40bv700
Pralka robi zwarcie i wyrzuca bezpieczniki - diagnostyka i naprawa Alarm otwartych drzwi nie działa w nowej lodówce Bosch