Masz ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? Termostat sprawny?
RedOrton jak chcesz mieć pewność, z ciągnij osłonę rozrządu . Następnie pompujesz ciśnienie do układu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy . Ciśnienie ok. 1 do 1,5 bar-a . I obserwujesz . Dla zainteresowanych: u mnie pompa wytrzymała od nowości 173tyś. Przy 131tyś. w Holandii był wymieniany rozrząd, ale bez pompy wody :( Pzdr
po nocnym postoju okazało się że jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym niemożna odkręcić korka Ktoś to umie wyjaśnić?
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego daj adapter do pistoletu i nabij ciśnienie kompresorem. Patrz czy schodzi, gdzie schodzi itd.
A czy po jeździe jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? I co z grzaniem w środku?
problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym 1. Uszczelka pod głowica. 2.. Pęknięcie głowicy. Kupić test szczelności głowicy i sprawdzić szczelność samemu. Unikać kontaktu z tym mechanikiem.
Można też zrobić test szczelności układu chłodzenia, wytworzyć ciśnienie w zbiorniczek wyrównawczy i obserwować spadek ciśnienia.
Tak wyjmij termostat no i sprawdz najpierw czy masz stan płynu wogóle i najważniejsze czy nie robi się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
Po wymianie świec auto zapaliło bez problemowo. Jednak martwi mnie duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po odkreceniu korka slychac jak bombluje, ubytku raczej nie ma.
Nie spiesz się z wymianą uszczelki, tylko wymień korek zbiorniczka płynu chłodzącego. W układzie chłodzenia panuje zawsze ciśnienie regulowane zaworkiem na korku zbiorniczka wyrównawczego.
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Ewentualnie sprawdź też czy wybija ciśnienie czynnik w zbiorniczku wyrównawczym i czy pod korkiem oleju nie wytwarza się dziwny nalot.
Ale gdyby ta woda się przeciskała, to czy auto nie dymiło by? Co ciekawsze zaraz po zgaszeniu auta ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym jest, ale po 20-30 minutach nie ma.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
olejk mam do wymiany i podejżewam że uszczelkę pod głowicę b cały czas mi kopci jak jadę i mam strasznie duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym
"usterka mechaniczna silnika" - czy ogrzewanie w twoim punto zmieniło swoją wydajność, czy zwiększyło się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, czy w ciągu roku odkąd zauważyłeś problem musiałeś uzupełniać układ choćby niewielkimi ilościami płynu?
Sprawdź czy obydwa węże od nagrzewnicy są ciepłe na wolnych obr. , czy nie jest czasem zatkana, czy nie rośnie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym ,czy nie śmierdzi płyn spalinami. Jeżeli będzie rosło ciśnienie w zbiorniczku , śmierdział płyn i ciągle przy podwyższonych obrotach biegu jałowego grzanie będzie to może być głowica a raczej uszczelka
Mam taki malutki scisk do przewodów paliwowych i w razie czego nim zacisne ten powrót przy zbiorniczku wyrównawczym płynu.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie powietrza w zbiorniczku wyrównawczym bez wody, kotła dwu funkcyjnego Junkers ZW20KE 23
Wszyscy, którzy macie Daf-y z 2010-13 roku i zbiera się kompresja, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to nie ma wuja we wsi aby powodem tego nie była opadnięta lub pęknięta tuleja na wskutek kawitacji-wypadania cząstek żeliwa w obrębie gniazd cylindrowych pod kołnierzem tulei. Jest to wada tych bloków. W starszych modelach może być opadnięta tuleja...
Witam, Posiadam mercedesa axora 1843 z 2006r i pojawił się problem z układem chłodzenia, a więc wytwarza się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i wyciska wodę z chłodnicy, mimo, że silnik jest wyłączony kilka godzin, odłączyłem sprężarkę i nadal tworzy się ciśnienie. Proszę o jakieś porady co dalej robić
Jakie ma być w nim ciśnienie ? Dla zbiornika wyrównawczego bojlera CWU ciśnienie spoczynkowe naczynia powinno wynosić połowę maksymalnego ciśnienia instalacji czyli 3 bary. Zresztą na większości zbiorniczków powinna być umieszczona informacja o wartości ciśnienia wstępnego. W każdym razie jeśli chcesz wyregulować ciśnienie w naczyniu przeponowym musisz...
Jak ustalić przyczynę/y w ubywania płynu w zbiorniku wyrównawczym? Jakie prawidłowe ciśnienie powinno być na zbiorniczku wyrównawczym? Głowica i uszczelka są w porządku.
jeszcze dzisiaj wyszło.. nie wiem czy to normalne... olej mi opryskał silnik przez bagnet... tak jakby było za wysokie ciśnienie w silniku, wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym - to znaczy jak jest napełniony na max.. to po rozgrzaniu cała woda ze zbiorniczka znika (powietrze ją wypiera) jak się go odkręci - woda wraca na swoje miejsce
Ja zalałem olej PMO 20W50 syntetyk. Ta skrzynia działa w ten sposób, że ciśnienie wypycha nadmiar rozgrzanego oleju do zbiorniczka wyrównawczego, a gdy olej stygnie, robi się podciśnienie, które wciąga ten olej z powrotem do skrzyni. U mnie się nie zdarzyło jeszcze, żeby przestała jechać, jak olej się nagrzeje.
Witam Auto po wymianie uszczelki pod głowicą przejechane ok 15000 km . Problem jak w opisie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym , wybiło korek odpowietrzający układ idący od nagrzewnicy . Termostat wyjęty , węże twarde da się ugiąć , zbiorniczek syczy po przejechaniu nawet 5 km , po otwarciu nie wybija płynu przy pracującym silniku . olej w stanie...
Kolego, od czego jest zbiorniczek wyrównawczy? Ciśnienie w układzie chłodzenia nie ma prawa się wytworzyć, bo ujdzie przez zbiorniczek. Najprawdopodobniej jest to zwykłe prawo fizyki, ciepłe się rozszerza, zimne zaś kurczy, w momencie kiedy termostat się otwiera, temperatura w wężu gwałtownie wzrasta.
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Koledzy mam problem a dokładnie mój brat, chodzi o to że w jego BMW pękł mu zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia,moja pierwsza diagnoza CIŚNIENIE w układzie, ale skąd???? Zauważyłem również że zarówno na bagnecie jak i w zbiorniczku wyrównawczym jest tzw; śmietana:D I moje pytanie czy to uszczelka???
Wychodzi na to , że w układzie chłodzenia tworzy się zbyt duże ciśnienie . co z zaworem w zbiorniczku wyrównawczym ??
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
jeżeli masz olej ponad stan i płyn w oleju, to w pierwszej kolejności stawiałbym na pompę wody, która jest napędzana od rozrządu i zdarzyło mi się kiedyś w innym aucie, iż przepuszczała płyn do oleju. Ściągnij miskę olejową i i podstaw na noc kuwetę, mniej więcej pod rozrządem. Jeżeli pompa wody przepuszcza płyn do silnika, to płyn poleci właśnie po...
w tym modelu to musisz zaczać od wszystkich bezpieczników.zależy tez jaki masz model sprężarki.a czujnik ciśnienia jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym na przewodzie cieczowym.jeżeli presostat jest dobry i jest ciśnienie powyzej 4bar to powinien być zwarty.jeżeli jest rozwarty to do wymiany.
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam wv Sharan 1.9 TDI 110 KM, 1997r. Mój problem polega na tym że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia tworzy się duże ciśnienie. Wymieniłem termostat i problem został. Mechanik kazał wymienić korek, więc to zrobiłem i nadal to samo. Wymieniłem też czujnik temperatury w chłodnicy i też nie pomogło. Wcześniej...
Witam. Problem z Galantem VI 2.0 TD 1998r. Zwracam się z prośbą o pomoc... W układzie chłodzenia wytwarza sie ciśnienie. W zbiorniczku wyrównawczym cały czas leci powietrze na odpalonym silniku. Im wiecej km przejade tym wiecej powietrza sie zbiera. Po przejechaniu okolo 30km gdy odkrece korek wlewu w chłodnicy wywala duzo powietrza i w tym troche płynu....
ja będę miał zbiornik z zapasem oleju poniżej powrotu ze sprężarki, a powyżej wlewu do pompy, w ten sposób pompa będzie cały czas zalana. Natomiast ciśnienie będzie ograniczane za pomocą zaworu bezpieczeństwa do instalacji centralnego ogrzewania, zawór będzie wstawiony na zasilaniu sprężarki i gdy ciśnienie przekroczy 3 atm to nadmiar oleju będzie wracał...
Dopiero dzisiaj na odcinku ok 150km używałem trochę retarder, bo ukształtowanie terenu i puste auto nie pozwalało na więcej. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego, dosyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Nie używając go, jadąc np.600km, ciśnienia nie było. Czyli na początek wymontować chłodnicę retardera i sprawdzić szczelność?!
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Pod korek nie powinieneś zalewać tylko maksymalnie do max na zbiorniczku wyrównawczym bo ciśnienie wybije w najsłabszym punkcie i nie koniecznie przy korku wlewu.
Witam Posiadam Magnumke i mam problem.W układzie chłodzenia jest ciśnienie jak są zakręcone 2 korki przy zbiorniczku wyrównawczym to rozszczelniło chłodnice.Co to może być za przyczyna? Za odp wielkie dzięki
Wytłumacz skąd się wzieło tak duże ciśnienie w otwartej instalacji. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że zbiorniczek wyrównawczy jest bardzo wysoko w stosunku do kotła. 8 barów to jest około 8 atmosfer.
Witam,co by nie zaśmiecać forum napisze tutaj,posiadam Tolka 1,8 95r,dziś sprawił mi psikusa,otóż,wywala mi płyn chłodniczy,gotuje i wywala zbiorniczkiem wyrównawczym,wymieniłem termostat ale nic to nie dało,przewody są miękkie,jedynie robi się ciśnienie na przewodzie od zbiorniczka wyrównawczego,temperatury wysokiej nie łapie,ok 90st. Mam nadzieję...
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego na nowy, on reguluje ciśnienie w układzie chłodzenia.
Najlepiej metodą ciśnieniową DYI. Butla z nowym płynem, połączona ze zbiorniczkiem wyrównawczym. coś jest tutaj [url=http://faculty.ccp.edu/faculty/dree... i tutaj [url=http://faculty.ccp.edu/faculty/dree...
Nie każdy system hamulcowy da się w ten sposób odpowietrzyć, w niektórych trzeba wytworzyć ciśnienie 1-2bar w zbiorniczku wyrównawczym lub odsysać płyn podciśnieniowo z odpowietrzników. Skuteczność odpowietrzania tradycyjną metoda można nieco poprawić uruchamiając silnik.
Witam!! Mam golf 2 1.6 TD i bierze mi olej i ma duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i robiłem test z chusteczką higieniczną zanurzyłem ją w wodzie i chusteczka miała czarne kropki z oleju woda nie jest taka jaka powinna być. Samochód szybciej łapie temperaturę bierze mi olej tak na 600km nie cale 2 lity oleju 10w 40. Nie ma też dobrego startu...
Wszystko co opisałeś wskazuje że układ z jakiegoś powodu jest cały czas zapowietrzony lub się samoistnie zapowietrza (uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego?) Masz tam LPG?
Uszkodzony korek. Za duże ciśnienie w układzie (skutek innej usterki).
sprawdź czy chłodnica jest gorąca w momencie gdy silnik jest nagrzany. Sprawdź tą pompę wody czy daje ciśnienie
Wszystkiemu winy był zbiorniczek wyrównawczy, a dokładnie metalowe sitko. Temat mozna zamknąć. Pozdrawiam
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Odkręć OSTROŻNIE po jeździe korek zbiorniczka wyrównawczego i spuść ciśnienie z układu. Zobacz po jakimś czasie jak odpali. Biały gęsty dym sugeruje dostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów.
Zależy od instalacji ale odpowietrzanie to niekiedy skomplikowany profes jeśli nie ma odpowietrzników na pionach tylko na kaloryferach. Ale jak widać nie wyskoczyłeś środę spod ogona więc dasz radę. Pilnować ciśnienia czyli poziomu w zbiorniczku wyrównawczym i odpowietrzać. Kiedyś bąbel powietrza musi uciec.
a jak silnik sie nagrzeje to bulgota w zbiorniczku wyrównawczym i wyrzuca płyn
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
Jazda na benzynie nic nie zmienia. Dziś doszło do takiej sytuacji że w pewnym momencie zaczęło lecieć zimne powietrze z nadmuchu, wskazówka od temperatury mocniej się wychyliła więc się zatrzymałem i odkręciłem korek na zbiorniczku wyrównawczym - nie było żadnego ciśnienia mimo że był tylko nico poniżej minimum. Później dolałem trochę płynu i ciśnienie...
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Przyczyną wymiany uszczelki było to iż duże ciśnienie w układzie chłodzenia... gdy odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego wywaliło cala płyn z układu chłodzenia.
Hej. Dzięki za informację. Czyli tak jak większość obstawiala błąd nie ma znaczenia i po prostu jest zbiegiem okoliczności. Z moich obserwacji wynika że cisnienie w układzie powstaje po nagrzaniu silnika po dłuższej jeździe jakieś 20/30km. Wyrzuca tego płynu jakieś 5/8 litrów czyli cały zbiorniczek wyrównawczy.
Jak kto lubi ale uważam że lepsze jest niskie ciśnienie. a dodatkowo zbiorniczek samochodowy pełniący rolę naczynia wyrównawczego w najwyższym punkcie pomoże szybko pozbyć się powietrza z układu.
Problem dotyczy Corsy B z silnikiem 1.0 12V. Od pewnego czasu pojawił się głośny szum z okolic pompy wody. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku, ciśnienie uciekającego powietrza jest znacznie słabsze niż jakiś czas temu kiedy problem z szumem nie występował. Płyn znika w ilości około 250ml na 500 km. Ogrzewanie działa poprawnie,...
Musimy tutaj pamiętać że ciśnienie z układu chłodzenia reguluje również korek który jest na zbiorniczku wyrównawczym. Można dla pewności go wymienić koszt około 30 zł. Tester do sprawdzenia stężenia co2 w układzie chłodzenia kosz niewielki. Mam też cały czas to samo lecz będę walczył z tym we wtorek. Dam info jak poszło.
Witam, mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006 r. Ogrzewanie działa w kratkę, jak się zagrzewa silnik, leci ciepłe, gdy osiągnie 90 stopni, dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Zaobserwowałem, że poziom płynu chłodzącego jest minimum, wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu,...
Płyn chłodzący się nie przegrzewa podczas jazdy? Jeśli usterka nie występowała wcześniej przed wymianą rozrządu do sprawdzenia pompa cieczy (przesłona ,podłączenie instalacji do cewki przesłony w pompie cieczy). Do sprawdzenia stary korek zbiorniczka wyrównawczego (przy jakim ciśnieniu puszczał płyn powinien puszczać przy 1.6-1.8 bar) Jakie ciśnienie...
No nie powiem, mega dziwne to jest. Ciśnienie robi w układzie, po wyłączeniu silnika i zaglądnięciu do zbiorniczka wyrównawczego z wężyka lecą bąbelki powietrza więc zaworek ciśnieniowy delikatnie się uchyla i schodzi ciśnienie z układu. Co też dziwne bąbelki lecą tylko po wyłączeniu silnika. Korek jest na 1.1 bara. Jak zgaszę silnik, delikatnie "uchylę"...
Witam. Też walczyłem z brakiem przepływu w solarze. Proponuję na początek sprawdzić, jakie jest ciśnienie glikolu w instalacji. U mnie było ok. 2,5 bara, dopompowałem pompką samochodową powietrze do zbiorniczka wyrównawczego do 4 barów (od dołu czarna nakrętka) i ruszyło. Jak pamiętam ciśnienie w instalacji powinno być 2,5 bara + 0,1 na każdy metr odległości...
Miałem takie samo uszkodzenie w Fordzie - padła uszczelka pod głowicą. W układzie chlodzenia powstawało nadmierne ciśnienie - skończyło się uszkodzeniem chłodnicy. W zbiorniczku wyrównawczym czuć było wyraźnie zapach benzyny. Ciecz powinna być "zaciągana" ze zbiorniczka gdy silnik ostygnie. Myślę że w Polonezie jest podobnie.
Uszczelniałem kilka razy no i nie leci, ale robi takie ciśnienie w zbiorniczku, że jak odkręce wieczko od zbiorniczka wyrównawczego to płyn z węża wlatuje do zbiorniczka, jak czytałem to niby tak jest że słychać przy odkręcaniu takie "psss" jak przy napojach gazowanych, ale mam pytanie: Czy mogło gdzieś dojść do zatkania przewodu, który mi powoduje...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Korek nieszczelny? Może wystarczy zmienić korek i będzie dobrze. Zwróć uwagę czy nie jest uszkodzony sam zbiorniczek. W wyniku nagrzewania powstaje ciśnienie co może powodować wypływ przez nieszczelności. Napisz najlepiej z którego dokładnie miejsca masz wyciek.
Witam, Posiadam Peugeot Partner 1.6 HDI 75 KM 2008r. Od samego początku są z nim problemy. Obecnie przebywam w Szwecji a są tu chore stawki za naprawy i chciałbym prosić o pomoc. Może Wy pomożecie mi ustalić gdzie jest usterka. Niedawno miałem sytuację, że codziennie ubywało mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, po kilku dniach dolewania wskazówka temperatury...
Ale ciśnienie w układzie chłodzenia cały czas jest i bomble powietrza ,widać jak do zbiorniczka wyrównawczego wchodzą w układ a powiedz mi do czego służy ten zawór czy on nie przekierowuje i na siłę zwiększa ciśnienie w układzie chłodzenia DvK.
Sprawdź poziom oleju na poziomej płaszczyźnie. Sprawdzasz może na różnych płaszczyznach i stąd takie wyniki. Pompa wytwarza ciśnienie?Dziwne. Wytwarza ale nie do tego stopnia żeby oleju ci aż tak przybywało(poza tym jest coś takiego jak odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika).Jeżeli poziom płynu chłodniczego masz w normie i nie robi się w zbiorniczku...
W sumie tak zawór nie potrzebny a zbiorniczek jest ponad 2 metry nad kotłem,no ale jak zrobić ciśnienie na cały układ ?
Witam! Panowie mam takie pytanko w mojej Kiance 2,9 CRDi ten sam objaw olej pod korkiem i w zbiorniczku wyrównawczym. Czy podnosiło wam się ciśnienie na wężach bo u mnie tak i oleju jest dużo po przejechaniu powiedzmy 20km po korkiem uzbiera się oleju i wypłynie on na wierzch. Wiem że ciśnienie oleju jest wyższe niż wody, więc jak radzicie zacząć od...
Najprawdopodobniej nie jest nabite powietrze do naczynia wyrównawczego(zbiorniczek). Na jego szczycie znajduje się wentyl samochodowy. Po wypuszczeniu wody z układu tak aby spadło do zera należy napompować do naczynia wyrównawczego porzez wentyl powietrza do wartości ciśnienia zalecanego w układzie grzewczym (najczęściej 0,5 -1 atm). Najlepiej kopresorem...
Dzięki za wszelkie rady ale okazało się, że nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego wypuszczał ciśnienie z układy chłodzenia wraz z płynem. Ciśnienie w układzie chłodzenia powinno wynosić 0,7 atmosfery ( na niektórych korkach jest nadruk) a jest po to aby był obieg płynu na nagrzewnicy która znajduje się wyżej od zbiorniczka wyrównawczego. Ponadto jeśli...
Jak będzie zakręcone - coś musi pęknąć. Ano nie! Korek ma w sobie zawór ciśnieniowy. Utrzymuje on nieco wyższe ciśnienie, niż atmosferyczne i przez to woda może zagrzać się do temperatury wyższej, niż 100°C bez zagotowania.
Witam, Problem polega na zwiekszonym ciśnieniu w zbiorniczku wyrównawczym, Po odpaleniu na zimnym silniku jest ok, po rozgrzaniu do około 60 stopni na odkręconym korku widać jak podnosi się poziom i zaczyna się wylewać płyn. problem zaczął się podczas gdy kierowca zgłosił że auto dostało wysokiej temperatury i z rurki od korka odpowietrzającego wylatywał...
Cześć, proszę o wytłumaczenie jak chłop krowie na rowie jak jest wpięty w scenicu 2 1.9dci zbiorniczek wyrównawczy i kiedy woda ma się w nim przelewać. Zaryzykuje stwierdzenie że nigdy bo mam kilka ukośnych plam jakby zastoin. A nie ważne zima czy lato zimny czy pełen ogień woda stoi zimna i co ciekawe nie narasta ciśnienie. O co tu chodzi bo nie łapię....
A spróbuj jak chodzi odkręcić zbiorniczek wyrównawczy i czy nie ma tam żadnych tłustych plam. Jak by silnik brał to by i ciśnienie robiło w zbiorniczku (większe niż powinno być) dalej ubywa??
Może nie mam takiego silnika ale też fiat i napisze że też odpowietrzałem wężykiem (nagrzewnicę) i do zbiorniczka wyrównawczego. Też na podwyższonych obrotach płyn leciał z odpowietrznika a na jałowym biegu skąpo. Powodem był odkręcony korek w zbiorniczku. Ciśnienie wytworzone przez pompę po prostu uciekało. Jakby była uszczelka pod głowicą to po rozgrzaniu...
Jak już "prułeś" ten silnik, to trzeba było wyjąć tuleje cylindrowe i sprawdzić stan gniazd osadczych pod kołnierzami tulei. To newralgiczne miejsce, gdzie zaczyna się problem z opadaniem tulei i zwiększonym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Dość częsta przypadłość w DAF-ie 105 i 106. Wtedy po przefrezowaniu daje się nadwymiary...
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
W 10 letnim dieslu bez bajerów dochodzi do dużego wzrostu ciśnienia w chłodnicy.Za bardzo nie mam czasu i sposobu aby przyjrzeć się z bliska na kanale i ustalić przyczynę. Ale od początku. Na zimnym silniku nie ma oznak kompresji w chłodzeniu,czyli uszczelka pod głowica powinna być w 80% OK. Termostat na silniku i silnik wentylatora według danych fabrycznych...
Pewnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn idzie na cylindry.Sprawdź czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym na odpalonym silniku.Powinno byc bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
mam problem z moim audi 80 b3 1.8s kiedy odpale auto rano przed praca i chodzi na wolnych obrotach termostat sie otwiera i temperatura jest ok a jak tylko ruszam w droge to temperatura w pewnym momencie zaczyna rosnąć i termostat nie chce sie otworzyc wymieniłem nowy termostat firma wahler i nic musze zatrzymac auto w węzach robi sie ciśnienie a w zbiorniczku...
witam wszystkich jak w opisie Daf105/460 2008r w zbiorniczku powstaje wysokie ciśnienie i płyn się pieni na korku osadza się :masło: uszczelka pod głowicą zmieniona
A nie robi się tam za duże ciśnienie w układzie chłodzenia?spojrzyj czy masz stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Zbiornik powinnien być zamontowany w najwyższym miejscu, aby nie było problemu z odpowietrzeniem i znajdujących się poduszek powietrza w układzie chłodzenia. Układ powinien być szczelny, w szczególności korek od chłodnicy. Zalecane jest zalanie układu płynem - mniejsza temperatura wrzenia powoduje mniejsze ciśnienie w układzie w przypadku podwyższonej...
problem w tym że płyn pokazuje się pod maską gdy samochód nie pracuje np po nocy można zauważyć mokre miejsce. Gdy odpali się silnik do zbiorniczka wyrównawczego dostarczana jest jakby piana.
Cóż, wszystko zależy od tego gdzie mogłaby być uszkodzona uszczelka...raz może ubywać szybko raz wolniej, to nie reguła. Po drugie, może być uszkodzona i płynu nie będzie ubywać, ale będzie zwiększać się ciśnienie w układzie chłodzenia. Na początek wymień korek, jesli to nie pomoże, to powinieneś sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia
Faktycznie o tym nie pomyślałem Może ktoś posiada rysunek jak wygląda ta chłodniczka w środku (chodzi mi o przekrój)? Koledzy ,czym wypłukać cały układ .Jakich użyć specyfików aby nie wybebeszać wszystkiego? Panowie forumowicze ,teraz to nic już nie rozumiem.?!?! Otóż przepłukałem tylko zbiorniczek wyrównawczy i dolałem petrygo ,pojeździłem trochę po...
Sprawdzałeś ciśnienie w układzie chłodzenia? Wymieniłeś i wyrzuciłeś wszystko oprócz.... być może wadliwego korka na zbiorniczku wyrównawczym.
Czesc, mam problem w swojej audi a4 b5 115. Robi się ciśnienie w układzie chłodzenia nawet po nocy utrzymuje się prawdopodobnie ucieka zbiorniczkiem wyrównawczym płyn podczas jazdy. Sprawdzanie uszczelki pod głowica testerem, wymieniony korek, termostat, czujnik. Dolny wąż jest cały czas zimny oraz zero ruchu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Mam pytanie...
Tak jak pisano, za mały poziom płynu, albo przedmuchy do układu chłodzenia, sprawdz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma bąbelków powietrza lub ciśnienie w nim jest zbyt wysokie. Pozdr.
pęknięty zbiorniczek wyrównawczy korek zbiorniczek wyrównawczy czujnik zbiorniczek wyrównawczy
szczotka bosch oryginalny przesunięcie fazowe układ trójfazowy wygłuszanie pomieszczeń
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Kontaktron – przy jakiej wartości amperozwojów (AT) działa? Modele PIC HSR-0025TSM, ZW-103, zakresy czułości Krups ekspres – woda pozostaje w kotle po parzeniu kawy, przyczyny, Evidence, EA81, odkamienianie