RedOrton jak chcesz mieć pewność, z ciągnij osłonę rozrządu . Następnie pompujesz ciśnienie do układu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy . Ciśnienie ok. 1 do 1,5 bar-a . I obserwujesz . Dla zainteresowanych: u mnie pompa wytrzymała od nowości 173tyś. Przy 131tyś. w Holandii był wymieniany rozrząd, ale bez pompy wody :( Pzdr
Wytłumacz skąd się wzieło tak duże ciśnienie w otwartej instalacji. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że zbiorniczek wyrównawczy jest bardzo wysoko w stosunku do kotła. 8 barów to jest około 8 atmosfer.
Co do odpowietrzenia to są wątpliwosci ciśnienie w komorze korbowej wprawdzie mogło by powodować dostarczenie oleju do panewek ale pod warunkiem że kanały w wale miały by wyprowadzenie na zewnątrz .To spowoduje wypływanie oleju na zewnątrz a nie o to chodzi .Pozostawienie zamknietego układu spowoduje wypluwanie oleju przez uszczelnienia . Taki poziom...
Witam, mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006 r. Ogrzewanie działa w kratkę, jak się zagrzewa silnik, leci ciepłe, gdy osiągnie 90 stopni, dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Zaobserwowałem, że poziom płynu chłodzącego jest minimum, wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu,...
Nie wiem czy wiesz cos piszesz bo wiekszosc wspolczesnych samochodow ma odlaczana pompe wody. Czy to vw czy mini czy peugeot. Geniuszu, temat jest o 1,2 TFSI. O której jak widać kompletnie nie masz pojęcia. Bo gdybyś chociaż troszkę miał pojęcia w temacie to nawet byś wpisał jak wygląda pompa wody do tego silnika i od razu byś ją zobaczył tą niby odłączaną...
Witam byłem na tym forum i czytałem troche bo chciałem wykonać sobie instalacje która bedzie mi grzać wodę użytkową latem nie za dużym kosztem. Głównym czynnikiem miała być niezawodość i niska cena. Jako że mieszkam na 1 pietrze i mam jeszcze troche miejsca pod dachem ok 1.7 umieściłem nad łazienką zbiornik na wodę centralnego ogrzewania z klasycznym...
Witam rozwiązałem problem, trochę to czasu trwało ale udało się a mianowicie; zbiorniczek wyrównawczy miał 3 male dziurki. Ogólnie to było nie istotne ponieważ utrzymywaliśmy poziom cieczy poniżej minimum i nic nie ciekło. Jak uzupełniłem poziom po zagotowaniu w czasie testów to okazało się ze w zbiorniczku z powodu tych otworków 3 jak szpilka, nie...
Potwierdzam , wielokrotnie zmieniałem w mercedes axor zbiorniczek wyrównawczy , obaw był taki bardzo podobny do uszkodzonej uszczelki głowicy , pozdrawiam --miko..
Można też zrobić test szczelności układu chłodzenia, wytworzyć ciśnienie w zbiorniczek wyrównawczy i obserwować spadek ciśnienia.
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
Może spróbuję z tym zaworem ... co mi szkodzi ? Jak się nazywa taki zawór fachowo bym nie kupił złego i gdzie go zainstalować ? na rurce przelewowej ? Też dokładnie nie wiem jak to nazwać. Ja to nazywam zawór ciśnieniowy, albo bezpieczeństwa. Ma zadziałać jak ciśnienie przekroczy określoną - ustawioną wartość. W tym wypadku ustawiona wartość tego ciśnienia...
Witam. Otóż mam problem z tym silnikiem BMP, wyrzucał płyn chłodzący przez zbiorniczek wyrównawczy i się potocznie mówiąc gotował. Więc była zdjęta głowica sprawdzona na szczelności (wyszło że wszystko jest OK.) Została więc splanowana. Uszczelka pod głowicą wyglądało że też jest wszystko dobrze. Ale cóż trzeba było założyć nową. Więc podsumowując góra...
sprawdź czy chłodnica jest gorąca w momencie gdy silnik jest nagrzany. Sprawdź tą pompę wody czy daje ciśnienie
Cześć Od dwóch lat mam problem z samochodem Opel Corsa C 1.2 80km i już nie wiem co dalej z tym robić dlatego piszę tutaj, może ktoś będzie miał jakiś pomysł/wskazówke. Historia usterek: 1. koniec roku 2019 – wymienione bebny i hamulce z tyłu 2. koniec lata 2020 – wymieniony pasek klinowy z napinaczem 3. jesienia 2020r padła mi uszczelka...
Objawy oczywiste, są tak oczywiste, ze trudno się na nie zwraca uwagę;) A propos spalania płynu to tak po przemyśleniach przyszedł mi do głowy fakt, ze fizyki się nie da oszukać. Chodzi o to, że jeśli uszczelka pod głowicą była by walnięta, to ciśnienie z cylindra silnika podczas sprężania nie pozwoliło by na dostawanie się chłodziwa do niego. To uszkodzenie...
Zbiornik powinnien być zamontowany w najwyższym miejscu, aby nie było problemu z odpowietrzeniem i znajdujących się poduszek powietrza w układzie chłodzenia. Układ powinien być szczelny, w szczególności korek od chłodnicy. Zalecane jest zalanie układu płynem - mniejsza temperatura wrzenia powoduje mniejsze ciśnienie w układzie w przypadku podwyższonej...
Koledzy mam problem a dokładnie mój brat, chodzi o to że w jego BMW pękł mu zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia,moja pierwsza diagnoza CIŚNIENIE w układzie, ale skąd???? Zauważyłem również że zarówno na bagnecie jak i w zbiorniczku wyrównawczym jest tzw; śmietana:D I moje pytanie czy to uszczelka???
Prace zaczynamy od włączenia silnika. Następnie należy kilkadziesiąt razy wcisnąć pedał hamulca do samego spodu, aby pozbyć się ciśnienia regulacji systemu ABS. Trzeba pamiętać, aby zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej był zalany płynem roboczym do pełna. W dalszej kolejności nakładamy przewód na zawór odpowietrzający, natomiast jego drugi koniec...
Wiem, ale pompy próżniowe klasy że tak powiem za kilkaset złotych uzyskują taką próżnię 3-2 a nawet właśnie 1 % Odnośnie napełnienia pod korek to się zgadza, układ się odpowietrzy bo będzie wyższy poziom cieczy w zbiorniczku niż pozostałe części układu. Tyle że spójrzcie na rysunki które zamieściłem kilka postów wyżej. Przecież w tej nagrzewnicy twoży...
W VW masz ciśnieniowy układ chłodzenia (tym samym podwyższa się temperatura wrzenia płynu). Zwiększająca się temperatura płynu powoduje zwiększenie jego objętości i nadmiar płynu z chłodnicy przepływa przez zbiorniczek wyrównawczy (tym cienkim przewodem). Jeśli ciśnienie w układzie zwiększy się ponad ustaloną wartość (ok. 1,2÷1,5 bara), płyn (przy szczelnym...
Po uruchomieniu wycieka, czy ciśnienie bije w układ chłodzenia i wyrzuca płyn całkiem? Głowica w 100% sprawdzona na szczelność? Jeśli sprawdzana głowica i sprężarka, a ciśnienie bije dalej w układ chłodzenia, to niestety przyczyną może być któraś tuleja.
Witam, w ostatnim tygodniu miałem awarie, pęknięty wąż który idzie do parownika gazu. Wężyk wymieniłem na miejscu zalałem układ i wróciłem do domu. Następnie zrobiłem mu płukankę całego układu, zalałem nowym płynem i przejechałem około 10km po czym odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i płyn bardzo szybko "wrócił" pod korek. Poczytałem forum i znalazłem...
Jakie normalne ciśnienie panuje w układzie chłodzenia w yamasze aerox? Co może być powodem zbyt dużego ciśnienia, ponieważ bylem zmuszony kupić nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ stary pękł, na początku myślałem że pękł od wstrząsów ale po wymianie wysadziło mi jeden z przewodów układu chłodzenia i cały płyn wyciekł. Dodam jeszcze że po odpaleniu...
tak ale przewody twardnieja odrazu po odpowietrzeniu układu a pozatym wywala wode przez korek i zbiorniczek wyrównawczy bez wzgledu na temperature
Przepraszam jeśli nie właściwy dział i proszę o przeniesienie w odpowiedni. Mianowicie kupię zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego do tego modelu, stary po prostu nie wytrzymał szlifu i pękł model zx6r tak zwany J1 rok 2000 pojemność 600. Pozdrawiam! Dodano po 18 Powiem tak , stary został naprawionu bo czas gonił. Najpierw zalane super glu a na...
Witam. Potrzebuje pomocy, a raczej porady i wyjaśnienia. Oczywiście jeżeli w jakimś miejscu się pomylę to proszę o poprawienie mnie. Jeżeli za bardzo szczegółowo opisuje to też proszę o informację. Pacjent: Passat b4 z silnikiem ABF 2.0 z 150KM z 95r. Benzyna z LPG sekwencja (Easy Jet, easyJet przepraszam nie pamiętam jak się pisze). Na początek co...
Faktycznie o tym nie pomyślałem Może ktoś posiada rysunek jak wygląda ta chłodniczka w środku (chodzi mi o przekrój)? Koledzy ,czym wypłukać cały układ .Jakich użyć specyfików aby nie wybebeszać wszystkiego? Panowie forumowicze ,teraz to nic już nie rozumiem.?!?! Otóż przepłukałem tylko zbiorniczek wyrównawczy i dolałem petrygo ,pojeździłem trochę po...
Nie jestem mechanikiem, ale pamiętam perypetie, które kiedyś miałem z R-45 (ogólnie pod tym względem silniki serii K kiepsko wyglądają). Jeśli faktycznie jesteś pewien, że płyn "wywala" przez zbiorniczek wyrównawczy, to tak jak sugeruje Daro122, przyczyn trzeba szukać tam gdzie spaliny mogą się dostać do płynu, by stworzyć ciśnienie w układzie chłodzenia,...
Masz ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? Termostat sprawny?
A spróbuj jak chodzi odkręcić zbiorniczek wyrównawczy i czy nie ma tam żadnych tłustych plam. Jak by silnik brał to by i ciśnienie robiło w zbiorniczku (większe niż powinno być) dalej ubywa??
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Dolej płynu w zbiorniczek wyrównawczy do pełna i nie zakręcaj korka dodaj gazu do 2 - 2,5 tys. obr. i tak trzymaj przez jakieś 30 s. zobacz co się dzieje w zbiorniczku. Jeżeli będziesz miał mały gejzer to znaczy że puszcza gdzieś ciśnienie do układu chłodzącego (typowy objaw nieszczelności uszczelki pomiędzy cylindrami a kalałem cieczy chłodzącej. Ja...
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
Witam,problem zaczął się taki że co 200km musiałem dolewać borygo do zbiorniczka wyrównawczego,z czasem więcej i więcej obecnie dystans140km i brakuje tyle że płyn nie ogrzewa LPG i nie da się jechać,temperatura wchodzi na 100stopni c,i muszę przerwać jazdę dolać wody ,wymieniłem termostat nic to nie dało ,kilka razy zauważyłem wyciek z rurki od przepustnicy...
Witam serdecznie. Otóż jako, że wykonywana jest u mnie instalacja CO w starym słabo ocieplonym domu to mam kilka pytań związanych z zabezpieczeniami a także podłączeniem samego pieca. Piec będzie na paliwa stałe (drewno, węgiel) lecz będzie wykonany w układzie zamkniętym gdyż takowy układ polecił hydraulik z względu na niskie pomieszczenie kotłowni(brak...
Witam czy ktoś móglby mi wytłumaczyć dlaczego przy nieszczelnym korku lub zbiorniczku jest słabe ogrzewanie, przecież pompka chodzi i "gania" gorący płyn przez nagrzewnice, który ogrzewa się od silnika, po co jest to ciśnienie i dlaczego jest niezbędne, żeby było dobre ogrzewanie? Sprzeczaliśmy się z kolegą o to czy koniecznie musi być szczelny ten...
Nie czuje spalin w zbiorniczku. Wymieniłem dzisiaj ponownie uszczelkę. Zalałem płynem zbiorniczek wyrównawczy i na otwartym zbiorniczku odpaliłem auto. Układ zaczął się odpowietrzać wiec gazował płyn. Po tym jak skończył się gazować zakręciłem korek w zbiorniczku i rozgrzałem silnik do ok 90 stopni. Dolny waż w pierwszej kolejności robił się gorący,...
Witam Mam problem z płynem chłodniczym i zbioriczkiem wyrównawczym w moim CC a mianowicie około rok lub 2 temu był wymieniany zbiorniczek wyrównawczy na nowy mimo wszystko płynu chłodzącego zawsze jest w moim samochodzie na minimum, gdy tylko doleje po jakims czasie płyn znajduję sie ponizej minimum. Jednak zauważyłem na zbiorniczku pęknięcie przy górnej...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Witam, miałem to samo w swoim poldku kombi. Kupiłem go z przebiegiem 47 000 km fajnie chodził ale co mnie denerwowało to co jakiś czas wywalało mi wodę przez korek zbiornika wyrównawczego, niedużo, nawet się nie przegrzewał ale jednak co jakiś czas musiałem dolewać. Gdzie ja niejeździłem, wiele mądrości wysłuchałem a to wymienić termostat, a to chłodnica...
Jak auto było zalewane płynem to obieg ogrzewania był otwarty na full? Bo jeśli nie był otwarty zawór na nagrzewnice i auto było odpowietrzane na takim ustawieniu to ciecz krążyła w obiegu blok-chłodnica i pomijała nagrzewnice. Teraz mogła się zrobić poduszka powietrzna. Niestety nie wiem jak jest z chłodzeniem w Xanti-tzn.chłodnica ze zbiorniczkiem...
Po mojemu - tak jak kolega pisze - masz zbyt mało wody/płynu w układzie - nagrzewnica będzie słabo grzała lub wcale nie będzie grzała ( dlatego kolega pytał o nagrzewnicę) W trakcie jazdy pompa zabiera płyn i zaczyna odpowietrzać układ Na pewno masz zbiorniczek wyrównawczy - na zimnym silniku dolej do niego na max , następnie odpal silnik i go zagrzej...
Witam Mam problem z moim Rovrem 220 Coupe Turbo, mianowicie chodzi o, dziwne - nie wiem jak to inaczej określić, zachowanie układu chłodzenia. Od początku, w lipcu zeszłego roku zakupiłem Roverka 620 Ti jako dawce silnika do mojego Rovera Coupe, wtedy jeszcze 1.6 K series, dawcą jeździłem ok 3 tygodni, akurat trafiły się bardzo upalne dni, wszystko...
Witam państwa, chciałbym zwrócić się do użytkowników o poradę. Mam do wykonania na uczelnię model/stanowisko pomiarowe, benzynowego układu paliwowego samochodu osobowego. Układ ma być jak najprostszy, jednak chodzi w nim o to, żeby pokazać ciśnienie paliwa jakie jest dostarczane do wtryskiwacza poprzez zamontowanie w układzie manometru. Poniżej schemat...
Kolego ludacris , przedłuż ten wężyk do dna bańki do której zbierasz płyn. To co układ wypluł na gorąco powinien zassać z powrotem w miarę stygnięcia (t taki zbiornik wyrównawczy). Tak powinno być jak nie ma "dopływu" powietrza do układu. Kupiłem na dniach zbiorniczek wyrównawczy z Omegi 2.6 Dual Ram. Muszę dorobić do niego mocowanie przy kielichu,...
problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym 1. Uszczelka pod głowica. 2.. Pęknięcie głowicy. Kupić test szczelności głowicy i sprawdzić szczelność samemu. Unikać kontaktu z tym mechanikiem.
po nocnym postoju okazało się że jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym niemożna odkręcić korka Ktoś to umie wyjaśnić?
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
Zależy od instalacji ale odpowietrzanie to niekiedy skomplikowany profes jeśli nie ma odpowietrzników na pionach tylko na kaloryferach. Ale jak widać nie wyskoczyłeś środę spod ogona więc dasz radę. Pilnować ciśnienia czyli poziomu w zbiorniczku wyrównawczym i odpowietrzać. Kiedyś bąbel powietrza musi uciec.
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego daj adapter do pistoletu i nabij ciśnienie kompresorem. Patrz czy schodzi, gdzie schodzi itd.
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Jakie ma być w nim ciśnienie ? Dla zbiornika wyrównawczego bojlera CWU ciśnienie spoczynkowe naczynia powinno wynosić połowę maksymalnego ciśnienia instalacji czyli 3 bary. Zresztą na większości zbiorniczków powinna być umieszczona informacja o wartości ciśnienia wstępnego. W każdym razie jeśli chcesz wyregulować ciśnienie w naczyniu przeponowym musisz...
Jak już "prułeś" ten silnik, to trzeba było wyjąć tuleje cylindrowe i sprawdzić stan gniazd osadczych pod kołnierzami tulei. To newralgiczne miejsce, gdzie zaczyna się problem z opadaniem tulei i zwiększonym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Dość częsta przypadłość w DAF-ie 105 i 106. Wtedy po przefrezowaniu daje się nadwymiary...
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Cześć. Mam Opel Astra G. Z układu chłodzenia ucieka płyn chłodniczy, ale silnik trzyma temperaturę, nie ma białego dymu z rury wydechowej, olej w silniku jest czysty i jego poziom się nie zmienia. Jednak w zbiorniczku wyrównawczym jest bardzo duże ciśnienie.
wymienilem termostat czujnik plynu chlodzacego termostat i zbiorniczek wyrownawczy wraz z korkiem i robi sie cisnienie po odkreceniu korka i dmucha zimne powietrze po wyrzej 3000obr
Korek dobrany prawidłowo dla ciśnienia.
Tak wyjmij termostat no i sprawdz najpierw czy masz stan płynu wogóle i najważniejsze czy nie robi się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym
A czy po jeździe jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? I co z grzaniem w środku?
Nie spiesz się z wymianą uszczelki, tylko wymień korek zbiorniczka płynu chłodzącego. W układzie chłodzenia panuje zawsze ciśnienie regulowane zaworkiem na korku zbiorniczka wyrównawczego.
Mam taki malutki scisk do przewodów paliwowych i w razie czego nim zacisne ten powrót przy zbiorniczku wyrównawczym płynu.
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Ewentualnie sprawdź też czy wybija ciśnienie czynnik w zbiorniczku wyrównawczym i czy pod korkiem oleju nie wytwarza się dziwny nalot.
Po wymianie świec auto zapaliło bez problemowo. Jednak martwi mnie duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po odkreceniu korka slychac jak bombluje, ubytku raczej nie ma.
w tym modelu to musisz zaczać od wszystkich bezpieczników.zależy tez jaki masz model sprężarki.a czujnik ciśnienia jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym na przewodzie cieczowym.jeżeli presostat jest dobry i jest ciśnienie powyzej 4bar to powinien być zwarty.jeżeli jest rozwarty to do wymiany.
Pacjent to Audi A4 B6 1.9 TDi 74KW i brak ciśnienia w układnie. Po odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym, płyn jest zimny (termostat nowy). W czym może tkwić problem? Czujnik temperatury płynu?
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie powietrza w zbiorniczku wyrównawczym bez wody, kotła dwu funkcyjnego Junkers ZW20KE 23
olejk mam do wymiany i podejżewam że uszczelkę pod głowicę b cały czas mi kopci jak jadę i mam strasznie duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym
Ale gdyby ta woda się przeciskała, to czy auto nie dymiło by? Co ciekawsze zaraz po zgaszeniu auta ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym jest, ale po 20-30 minutach nie ma.
"usterka mechaniczna silnika" - czy ogrzewanie w twoim punto zmieniło swoją wydajność, czy zwiększyło się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, czy w ciągu roku odkąd zauważyłeś problem musiałeś uzupełniać układ choćby niewielkimi ilościami płynu?
Sprawdź czy obydwa węże od nagrzewnicy są ciepłe na wolnych obr. , czy nie jest czasem zatkana, czy nie rośnie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym ,czy nie śmierdzi płyn spalinami. Jeżeli będzie rosło ciśnienie w zbiorniczku , śmierdział płyn i ciągle przy podwyższonych obrotach biegu jałowego grzanie będzie to może być głowica a raczej uszczelka
Ja zalałem olej PMO 20W50 syntetyk. Ta skrzynia działa w ten sposób, że ciśnienie wypycha nadmiar rozgrzanego oleju do zbiorniczka wyrównawczego, a gdy olej stygnie, robi się podciśnienie, które wciąga ten olej z powrotem do skrzyni. U mnie się nie zdarzyło jeszcze, żeby przestała jechać, jak olej się nagrzeje.
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Wszyscy, którzy macie Daf-y z 2010-13 roku i zbiera się kompresja, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to nie ma wuja we wsi aby powodem tego nie była opadnięta lub pęknięta tuleja na wskutek kawitacji-wypadania cząstek żeliwa w obrębie gniazd cylindrowych pod kołnierzem tulei. Jest to wada tych bloków. W starszych modelach może być opadnięta tuleja...
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Witam Auto po wymianie uszczelki pod głowicą przejechane ok 15000 km . Problem jak w opisie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym , wybiło korek odpowietrzający układ idący od nagrzewnicy . Termostat wyjęty , węże twarde da się ugiąć , zbiorniczek syczy po przejechaniu nawet 5 km , po otwarciu nie wybija płynu przy pracującym silniku . olej w stanie...
Jak ustalić przyczynę/y w ubywania płynu w zbiorniku wyrównawczym? Jakie prawidłowe ciśnienie powinno być na zbiorniczku wyrównawczym? Głowica i uszczelka są w porządku.
Najlepiej metodą ciśnieniową DYI. Butla z nowym płynem, połączona ze zbiorniczkiem wyrównawczym. coś jest tutaj [url=http://faculty.ccp.edu/faculty/dree... i tutaj [url=http://faculty.ccp.edu/faculty/dree...
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
woda cisnienie i przelew przez dluzszy czas wyplukac uklad
Kolego, od czego jest zbiorniczek wyrównawczy? Ciśnienie w układzie chłodzenia nie ma prawa się wytworzyć, bo ujdzie przez zbiorniczek. Najprawdopodobniej jest to zwykłe prawo fizyki, ciepłe się rozszerza, zimne zaś kurczy, w momencie kiedy termostat się otwiera, temperatura w wężu gwałtownie wzrasta.
Najprawdopodobniej nie jest nabite powietrze do naczynia wyrównawczego(zbiorniczek). Na jego szczycie znajduje się wentyl samochodowy. Po wypuszczeniu wody z układu tak aby spadło do zera należy napompować do naczynia wyrównawczego porzez wentyl powietrza do wartości ciśnienia zalecanego w układzie grzewczym (najczęściej 0,5 -1 atm). Najlepiej kopresorem...
jeszcze dzisiaj wyszło.. nie wiem czy to normalne... olej mi opryskał silnik przez bagnet... tak jakby było za wysokie ciśnienie w silniku, wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym - to znaczy jak jest napełniony na max.. to po rozgrzaniu cała woda ze zbiorniczka znika (powietrze ją wypiera) jak się go odkręci - woda wraca na swoje miejsce
Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ? Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ? Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem...
Wszystkiemu winy był zbiorniczek wyrównawczy, a dokładnie metalowe sitko. Temat mozna zamknąć. Pozdrawiam
Witam, Problem polega na zwiekszonym ciśnieniu w zbiorniczku wyrównawczym, Po odpaleniu na zimnym silniku jest ok, po rozgrzaniu do około 60 stopni na odkręconym korku widać jak podnosi się poziom i zaczyna się wylewać płyn. problem zaczął się podczas gdy kierowca zgłosił że auto dostało wysokiej temperatury i z rurki od korka odpowietrzającego wylatywał...
Czujnik ciśnienia klimatyzacji.
Jeśli to wygląda tak jak na obrazku to ten na samej górze jest tylko po to żeby miało gdzie wywalić nadmiar ciśnienia (zawór bezpieczeństwa). Nie podłączasz go nigdzie lub tylko kawałek wężyka żeby sobie zwisał do dołu. edit: Już chyba wiem w czym problem. Pewnie masz zbiorniczek od diesla, a one mają jeszcze jeden króciec z dołu. Możesz go zaślepić.
Dolej płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego, może być ciut powyżej max, ewentualnie sprawdz jeszcze napięcie akumulatora i go podładuj. Identyczny objaw miałem w Octavii 2, jak była temperatura poniżej zera to przy pierwszym odpaleniu, a nawet i zostawieniu kluczyka na starcie piszczała kontrolka niskiego ciśnienia. po zastosowaniu tego"patentu"...
FFR 03011- 05 ; czujnik ciśnienia EVB, zwarcie do masy.EDC 03821-03; monitoring na CAN 3 , sygnał niezgodny. Błąd może dotyczyć temperatury wydechu,poziomu AdBlue, temperatury AdBlue.Diag 03404-02; niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym .FFR 00647-10 ; sprzęgło wentylatora . FMI 10 nie określa rodzaju usterki więc musisz sam sprawdzić...
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Uszkodzony korek. Za duże ciśnienie w układzie (skutek innej usterki).
Jazda na benzynie nic nie zmienia. Dziś doszło do takiej sytuacji że w pewnym momencie zaczęło lecieć zimne powietrze z nadmuchu, wskazówka od temperatury mocniej się wychyliła więc się zatrzymałem i odkręciłem korek na zbiorniczku wyrównawczym - nie było żadnego ciśnienia mimo że był tylko nico poniżej minimum. Później dolałem trochę płynu i ciśnienie...
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Dopiero dzisiaj na odcinku ok 150km używałem trochę retarder, bo ukształtowanie terenu i puste auto nie pozwalało na więcej. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego, dosyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Nie używając go, jadąc np.600km, ciśnienia nie było. Czyli na początek wymontować chłodnicę retardera i sprawdzić szczelność?!
Niestety UPG na 100%. Miałem to samo ostatnio w punto 1 ojca. Po zmianie uszczelki i planowaniu głowicy ciśnienia w układzie praktycznie nie ma
Cześć, proszę o wytłumaczenie jak chłop krowie na rowie jak jest wpięty w scenicu 2 1.9dci zbiorniczek wyrównawczy i kiedy woda ma się w nim przelewać. Zaryzykuje stwierdzenie że nigdy bo mam kilka ukośnych plam jakby zastoin. A nie ważne zima czy lato zimny czy pełen ogień woda stoi zimna i co ciekawe nie narasta ciśnienie. O co tu chodzi bo nie łapię....
Wychodzi na to , że w układzie chłodzenia tworzy się zbyt duże ciśnienie . co z zaworem w zbiorniczku wyrównawczym ??
pęknięty zbiorniczek wyrównawczy korek zbiorniczek wyrównawczy czujnik zbiorniczek wyrównawczy
obliczy wentylator wyswietlacz k750i chemia organiczny
Moment dokręcania pokrywy zaworów John Deere 4045TL Moment dokręcania śruby regulacji zaworów John Deere 4045TL