Dokładnie w tej z ikei łożyska nie pracują w wodzie one jedynie mogą ciec jak uszczelnienie osi padnie. W nowszych nie cieknie ale za to tulejki pracują w wodzie i się wycierają. W starych jest silnik indukcyjny a w nowych BLDC (są mniejsze i o większej sprawności ).
Jeśli zauważyłeś po kilkuletnim okresie użytkowania inne odgłosy (głośniej) niż dotychczas to prawdopodobnie łożyska, bo szczotki w miarę zużywania się są słabiej dociskane do komutatora i nie wydają raczej głośniejszych dźwięków ;) Jak potrafisz wymontować silnik to oddaj go do specjalistycznego zakładu elektromechanicznego, bo możesz polec przy zdejmowaniu...
Zaleca się wymianę całego kompletu. Skąd pewność, że pompa która dzisiaj nie cieknie, nie zacznie ciec za 10 tysięcy kilometrów albo, że łożysko w rolce paska się nie zapiecze. Wyślę, że ewentualne koszty naprawy późniejszej przewyższają oszczędności. Co do wymiany rozrządu w tych lagunach to ciężko to zrobić, u mojego brata w silniku 1.8 sprawdzony...
Zanim wlejesz olej to poszukaj w np. w internecie jego specyfikacji, bardziej szczegółowych danych. http://chudzikj.republika.pl/Technika/Ol... http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html Poprzedni olej był najprawdopodobniej zupełnie innego producenta i mógł być niewymieniany np. 2 lata i x km.Prawie wszyscy producenci kuszą klientów między...
Nie znam tej skrzyni ale jak jest bagnet to lejesz przez bagnet i sprawdzasa stan, jak nie to w misce jest specjalna sroba, wlew jest gdzies na boku skrzyni, na zgaszonym silniku odkrecasz srobe w misce i wlewasz olej az zacznie kapac z miski po czym odpalasz silnik wrzucasz na (P) i ponownie dolewasz az zacznie ciec z miski. Jak robisz to pierwszy...
A więc tak. Te oringi o które pytalem to 12x2 niestety są za małe. 12x3 weszły i nie cieknie. Jeżeli chodzi o lancę to po rozebraniu tego zaworu, czyli zdjęciu tej podkładki gwiaździstej możemy dostać się do oringa 3x1,5. Po jego wymianie przestało ciec z lancy. Po wymianie fioletowych i zielonych uszczelek z obrazka, przestało lecieć z zaznaczonych...
2.0d to dobry silnik. Serwisuje 3 takie. Do przebiegu 300tys. mniej z nim problemów niz innymi dieslami z tego okresu. Przy 200tys moze zacząć ciec uszczelniacz wału czy półosi. Dwumasa wytrzyma śmiało 300tys, choc moze dawac znac o sobie wczesniej. Wymiana rozrzadu po 240tys.... Powiedział bym ze w kategorii "popularnej", po klasyku 1.9jtd fiatowskim,...
Witam Mam problem z gaźnikiem ponieważ jak pompuje paliwo to zaczyna ciec mi caly czas przy wylocie powietrza i odrazu jest na wysokich obrotach oraz wylatuja spaliny w miejscu gdzie jest zebatka przy silniku i po jezdzie jak puszcze gaz silnik gasnie
A może z rurek powrotnych paliwo Ci delikatnie cieknie ? NIe martw się to na pewno nie wtryski.
Czyli jednak nie odma. silnik 2,4 V6 Z tych silników już w nowych autach ciekł olej, choć w sumie najgorsze nie były. Znajomy z Nieniec kupił nowe A6 z tiptronic-em i już po niecałym roku, zaczął mu olej ciec z silnika a po gwarancji psuć się skrzynia. Hmm, jak sam nie robisz przy aucie, to tanio nie będzie pozbyć się tych wycieków. :-( Wczesniej pisałeś:...
Witam, kolejnym podzespołem w mojej maszynie który naprawiałem było serwomechanizm skrętu. Od razu po zakupie okazało się że serwo nie działa z powodu pękniętej rurki hydraulicznej na wyjściu z pompy NSZ-10 i braku oleju w układzie. Rurka została pospawana olej nalany i nic to nie dało. Wymieniłem więc pompę na nową i przez pewien czas było jakby lepiej...
Poza kanałem podciśnieniowym można podejrzewać: membranę pompy paliwowej( sztywna- mało prawdopodobne), zaworki pompy, nieszczelna linia paliwowa między zbiornikiem a pompą. Jeśli kanał podciśnienia będzie niedrożny lub nieszczelny to pulsacje ciśnienia z kartera silnika nie dotrą do membrany pompy i nie wprawią jej w ruch, jeśli membrana będzie zbyt...
"Nowego" Junaka chyba dalej produkują , ale silnik jest już nieco zmieniony , Nowego junaka z tego co wiem napędza czterosuwowy silnik widlasty o pojemności jedynie 250ccm ( w starym junaku jednocylindrowy 4 taktowy 348ccm) Co do cieknącego oleju to jak się dba tak się ma, jak ktoś nie dba to z każdego silnika może ciec olej , niestety wielu jest "fachowców"...
Witam, właśnie walczę z odpalaniem na zimnym silniku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Co do tego zaworu i pytania czy powinno ciec paliwo do podciśnień to: Jezeli paliwo ciekło by z drożnym powrotem to bylo by zle gdyz silnik dostawal by za duzo pb.Jezeli zacisnales powrot po powinno ciec - tak mi sie przynajmniej wydaje i tak jest...
Witam IMVHO to w tym budzecie naprawde trudno cos sensownego kupic. Jesli juz za tak male pieniadze to wylacznie Seicento w dobrym stanie blacharki. polecam wyszukac 1100 na jednopunkcie ze skrzynia z suchymi polosiami (c.514). Na bank trzeba bedzie zrobic zwieszenie wahacze przod tuleje w wahaczach tyl i to bedzei jedyny wiekszy koszt chyba ze juz...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
jeśli chodzi ci o cos takiego to wystarczy poszukać podaje ci specyfikacje http://obrazki.elektroda.pl/7192888800_1...
Witam posiadam skode felicie 1.6 mpi. 2000 rok Kupiłem to auto dośc nie dawno z uszkodzonym trzecim wtryskiwaczem, wstawiłem oczywiście nowy i okazało się, że jest jeszcze jeden problem, auto się grzeje. Po przejechaniu 6km silnik dosłownie sie gotuje. Wymieniałem wszystkie czujniki od wentylatora na głowicy nawet termostat wyjąłem całkiem bo myślałem,...
jeżeli 2.0 benzyna jo zajebisty samochód a jak to 2.0 diesel to powinien palić do 6.5 L w mieście i około 5 L poza turbina zdycha średnio po 180 000 kilometrów silnik lubi ciec ale to standart i trzeba wymieniać rozrząd max po 80 000 kilometrów bo jak zerwie się pasek to boli około 5 tyś PLN i nakoniec wywodu zwróc uwage na napinacz paska alternatora...
Nieposiadając specjalnego zbiornika do grawitacyjnego napełniania układu chłodzenia można to zrobić wten sposób ( ja tak robie z powodzeniem) : 1. podnieść przód samochodu aby korek odpowietrznika przy złączach układu ogrzewania znajdował się niżej niż otwór uzupełniania chłodziwa 2. wlać do pełna płyn do zbiornika wyrównawczego i odkręcić zawór odpowietrznika...
Witam! Posiadam w/w VW golfa i mam z nim duży problem jeśli chodzi o chłodzenie silnika. Pojazd został zakupiony w marcu tego roku. Na początku zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego podczas jazdy. Okazało się, że wyrzuca płyn dolnym przewodem chłodnicy. Poprawiłem opaskę, przestało ciec natomiast zaczęło się robić bardzo duże ciśnienie w przewodach...
decyzja zapadła dosyć impulsywnie i natychmiastowo co nie zawsze jest korzystne ale ostatnia sztuka została i do godziny było trzeba się zdecydować kupiłem S511VHY-X (nie) szczęsnej firmy NAC z 2 letnią gwarancją sklep w pobliżu więc przepraw z kurierami i firmami chyba nie będzie w razie reklamacji. Dziś złożyłem wszystko no fakt zrobione 'od siekiery'...
Witam wszystkich ostatnio w moim sharanku zaczeła ciec ropka z pompy i kapała bezpośrednio na przewod od chlodzenia po czym przewod spuchl i plyn wylecial. Postanowilem wymienic wszyskie oringi w pompie, przy okazji wyczyściłem też nastawnik. Zczytałem wszystkie wartości przed naprawą i było to: 1. Kąt wtrysku 59-62 2. Dawka 4,4-4,6mg 3. Napiecie RSW...
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
To na pewno woda z sadzą, przy takich warunkach pogodowych to norma.
Nie chcę gdybać, co do ewentualnych przyczyn, bo nie znam tego gaźnika i nie wiem jaką drogą benzyna dostaje się do gardzieli gaźnika. Nie sądzę też, ale również mogę się mylić, aby pływak był dziurawy, bo wtedy, wg mnie, byłyby kłopoty z uruchomieniem silnika, byłby permanentnie zalany. Może odezwie się ktoś bardziej kumaty. Ja z ciekawości, będę dalej...
Ta dziurka jest po to żeby jak puszcza uszczelnie się nią wylewało,, będzie coraz bardzie ciekło.
Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
Jeżdze różnymi samochodami od fiata 126p przes autosana h-9 do volvo fh12 i niema w nich potrzeby robienia dodoatkowego chłodzenia nawet w największe upały a w szczegulności w naluchu, zakładająć narmalną jazde. A jeśli jest to maluch 20 latek z cieknącym silnikiem to wystarszy mu wyczyścić radiatory na cylindrach bo moga być zaklejone mieszanina brudu...
Nie rozbierałem tej pompy, ale z kierunku obrotów widać, że jest tam lewy gwint.
Masz problem z tzwn. mikrokorozją. Polega to mniej więcej na tym, że z upływem czasu dodatki stopowe ulegają utlenieniu, a następnie wypłukaniu. Zostaje strukturalna siatka, niestety zawierająca w środku znaczne ilości tlenków. Dlatego w czasie spawania wygląda jakby było za mało gazu osłonowego. Rozwiązanie to wycięcie skorodowanego kawałka, dorobienie...
Łożyska wymienia się podobnie jak w starych Polarach. Potrzebny ściągacz, kilka rozmiarów kluczy i młotek. Silnik można podłączyć na dwa w/w sposoby ale lepiej przez autotransformator :wink:
Gdy silnik nie pracuje to ciecz "stoi w miejscu", dlatego nic nie leciało z odpowietrznika. Termostat sprawdzasz tak - parę minut po rannym odpaleniu samochodu silnik powinien być ciepły (ale nie gorący) a chłodnica zimna. Jeżeli nagrzewa się chłodnica razem z silnikiem to oznaka nieszczelnego termostatu.
Jeżeli masz klimatyzację to stawiam na zapchany odpływ klimy. Przerabiałem to niedawno. Odpływ znajduje się na grodzi środkowej w komorze silnika.
Koło o średnicy 85mm na silniku. http://narzedziadodrewna.pl/index.php/20...
Witam. Jeśli cieknie podczas pracy silnika to pompa tłoczy paliwo przez filtr paliwa może być skorodowany na obejmie lub pęknięty plastikowy wężyk powrotu paliwa. Wstaw zdjęcie na zapalonym silniku wtedy wszystko widać.
Jak to mogę podłączyć? Tu masz gotowy. https://magma.sklep.pl/product-pol-1979-... Do czego ta pompa, jakie ciecze, jakiego przekroju węża chcesz użyć? Silnik z linku (taki sam jak Twój tylko z przekładnią) to potwór, pewnie uciągnął...
Wydaje mi się że problem jest łatwy do rozwiązania, jednakże problem ten jest niebezpieczny gdyż grozi rozszczelnieniem silnika. Najprawdopodobniej zatkany jest wąż odpowietrzania skrzyni korbowej, tzw. odma. Biegnie on gdzieś od pokrywy zaworów lub bloku silnika do filtra powietrza. Sprawdź czy nie jest on zagięty. Ewentualnie może być zapchany nagarem...
Jak wspomniałem, to co widzisz to pokrywka. Możesz spróbować odkręcić całość, razem z nią, albo ściągnąć pokrywkę i pod nią zobaczysz coś podobnego do kratki w zlewie. Wsadź coś w otwory i wykręć.
Umyj silnik i zaobserwuj skąd cieknie.
A jakie macie patenty na kraniki spustowe? Ciekną zwłaszcza na zimnym silniku, wymieniłem na nowe - trochę lepiej, ale nadal cieknie. Kraniki są różnej jakości, tych za 5 zł nie radzę kupować. Gdy jest wlany płyn niezamarzający to w ogóle można kranik pominąć i wkręcić korek M10.
W skrzyni korbowej powinien być kranik do przewietrzania zalanego silnika. Jak silnik wejdzie na obroty otwórz go i zobacz ile paliwa wylatuje z niego. Prawdopodobnie zalewa skrzynię korbową ciekła frakcja paliwa.
Będzie "wyszczerbany" wytopiony ,pęknięty itd. Musi być ładna "siatka" i na nagrzanym silniku napięcie na tylnej sądzie około 0.7v. Warunek konieczny silnik i wydech nagrzany. Błąd nie groźny,mało znaczący dla ciecie i silnika.No może poza wkurzającą kontrolką. Bardziej znaczący dla ekologii i diagnosty na przeglądzie.
Tulejka do regulacji dawki ma niewielki zakres ruchu. Jak źle zmontujesz, nie zatrzymasz silnika. Regulację też zaczynałem od minimum. Kup nowe uszczelki, bo stare będą ciekły po paru dniach.
Nareszcie problem rozwiązany! Przyczyną był cieknący czujnik temperatury silnika, który spowodował przedostanie się płynu chłodniczego do złącza ECU Wystarczyło wyczyścić złącze i po problemie Dziękuję za pomoc
Co to za bzdura że silnik do MAP2L kosztuje 1800zł. Pracuje w tym serwisie i znam ceny. Sam silnik kosztuje 22,39 Euro + koszty wymiany i sprawdzenia. Jesteśmy autoryzowanym serwisem i nie możemy handlować częściami. Jeżeli znalazłeś sposób na wymianę silnika to gratuluję. Nie zapomnij tylko sprawdzić siły zaciskarki żeby twój klient miał pewność że...
I taki wielki problem sprawdzić gdzie cieknie płyn? Jeśli z wysprzęglika centralnego, to cieknie z łączenia skrzyni z silnikiem, jeśli z pompy to to ją obejrzyj. Sprawdź połączenia.
zaczęła z pompy cieknąć woda Mało prawdopodobne, by bezpośrednio z pompy ciekło, bo to silnik magnetyczny. Jak już to bedzie ciekło coś w okolicach pompy. Na elektrodzie niestety brak jakiegokolwiek tutorialu Bo ta pralka starsza od Elektrody :lol: Chyba nikomu się nigdy pompa nie popsuła :) Dziesiątki ich się nawymieniało, wystarczy pralkę położyć...
Tak naprawdę to może wystarczyć czyszczenie złącza, wygląda na utlenione, pewnie ciecz się dostała stąd ten zaciek na silniku. Piszę o tym złączu 3pin na pcb co dyskiem kręci. Spróbuj.
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
silnik dyson silnik dogrzewać silnik silnik przezwajać silnik silnik
wskaźnik wysterować komputer cancheck blaupunkt przewód podciśnienie mondeo
transformator mikrofonowy sterować wentylator potencjometr
Cykliczne wywołanie makra z licznikiem w Excel VBA i Arduino Koło zamachowe: Poziome czy pionowe?