Na to wygląda.
Fakt ale niech sobie zasilanie sprawdzi jak założy inny wentylator zanim znowu za gotuje silnik
Witam.Sprawdź czujnik temperatury silnika
W starych fiatach cinquecento był czujnik temperatury, a właściwie wyłącznik bimetaliczny, który zapalał kontrolkę przegrzania silnika, zwierał do masy >100°C Jak masz czujnik NTC to można zastosować komparator napięcia np. LM 311 i skonfigurować tak jego aplikację aby włączał "coś" powyżej 100°C
może sprawdź połączenia masowe, do karoserii i silnika pozdro
witam jerzy100 ma racje bo jak jest zla mieszanka to wytwaza sie wjeksza temperatura pozdro
Czujnik nie kosztował dużo poza tym wydaje mi się, że gdyby to była odma to silnik pracowałby kiepsko w każdym zakresie temperatury oraz obrotów
wg mnie winę ponosi czujnik temperatury na silniku
Mój błąd. W seicento zawór jest, a w Cinquecento nie ma.
Silnik oczywiście 700 ccm. Tak ale silnik się przegrzewa i silnik gaśnie ,jednak kiedy włączę nawiew ciepłym powietrzem i wentylator na 3 bieg temperatura spada.
Klekota w okolicach głowicy a i i łańcuch rozrządu chyba trze o dekiel, sprawdziłem stetoskopem lekarskim. Natomiast pisk dochodzi z okolic miski olejowej. Dziwne jest natomiast to, że cały gaźnik, zarówno z zewnątrz jak i w środku calutki zafajdany jest czymś o konsystencji kawy z mlekiem, lecz ciut ciemniejszym. Po zdjęciach patrząc, to ten silnik...
Ciśnienie sprężania nie ma nic do trzymania ciśnienia oleju, zajeżdżony wał korbowy, panewki i olej wylewa się przez ułożyskowanie wału zamiast lecieć po magistrali i trzymać ciśnienie. Na zimnym pewnie kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu ale jak złapie temperaturę to na jałowym świeci-masz zajeżdżony silnik i tyle w temacie.
Komp najlepiej czysty i po problemie Wiązkę musisz rzeźbić ta co masz przy silniku 1,2 tak aby podłączyć wszystkie czujniki silnika Do tej wiązki z auta musi iść zasilanie stały + po kluczyku+ masa kontrolka ładownia,oleju czujnik temperatury[opcjonalnie] Kontrolka diagnostyki silnika[marchewka] Zasilanie przekaźnika pompy paliwa to chyba tyle
Czy w 700 miałeś lampkę, czy wskaźnik temperatury?
witam,chciał bym się poradzić kogoś ,co można zastosować jako czujnik temperatury np do silika w samochodzie zeby działało to tak:gdy rośnie temp. to zeby malała przewodność prądu przez to.i jaka by była cena tego? Z góry dziękuje za odp. (powiem o co konkretnie mi chodzi ,a więc amieniłem licznik w aucie (w maluszku)i jest on od cintka,jest na nim...
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Czujnik na termostacie podaje informację do ecu o temperaturze cieczy, na tej podstawie sterownik wydłuża czas wtrysku przy zimnym silniku
Czyżbyś miał japoński gaźnik, sterowany temperatura?
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
musisz sie z tym pogodzic ,mala pojemnosc silnika -duze nadrzewnica wiec sie dlugo rozgrzewa
gdzies po stronie kierowcy obok poduszki silnika oczywiście na silniku[szukac korka]
Trzeba by było sprawdzić na egzaminerze czujnik temperatury jaka temperature pokazuje na zimnym silniku.
Witam mam problem z fiatem Cc 900 . Gdy otwieram drzwi bez kluczyka w stacyjce świeca sie wszystkie kontrolki na desce . Przy próbie odpalenia auta temperatura wskakuje na 130 stopni nawet przy zimnym silniku wtedy auro kreci ale nie odpala . Moze ktos zna przyczyne ? Kolego najpierw odepnij przewód od czujnika temperatury. Rezystancją będzie nieskończona...
Jutro wymienię kable i świece. A później pojadę na wymianę filtra i regulacje..Mam nadzieję, że gazownik będzie znał się na rzeczy i znajdzie usterkę. Właśnie dzisiaj rano zauważyłem,że gdy silnik jeszcze nie jest rozgrzany ( ma około 40 stopni ) po przełączeniu na gaz autko szarpie bardziej niż zwykle..Gdy jednak pojeżdżę na benzynie dłużej i silnik...
Tak może być słaba kompresja, ale może jeszcze sprawdzić układ zapłonowy(świece, przewody, i cewkę). A dzieje sie tak niezależnie od temperatury silnika czy wilgotności powietrza?
Przewody i świece na pewno długo nie były zamieniane.do wyregulowania będę musiał kogos załatwić a przewody i swiece zmienię w poniedziałek.Zadałem pytanie z tym przegrzaniem silnika bo wczesniej auto jezdzilo nie dalekie trasy ale nie włączal mu sie wentylator z 2/3 razy temperatura byla powyżej 90 stopni.
Czujnik do kontrolki jest bimetalowy i nie ma prawa się na nim żarzyć kontrolka - albo się świeci albo jest zgaszona. Czujnik do wskaźnika jest na termistorze i ze wzrostem temperatury jego rezystancja stopniowo maleje, podłączony do kontrolki da właśnie efekt stopniowego rozjaśniania się kontrolki w miarę nagrzewania się silnika.
Podłączają zwykły oprnik w miejsce czujnika temperatury powietrza. Tuning lipa i szkoda silnika.
dzieki sprawdze bo juz niemam pomysłu wszystkie czyjniki mam nowe ,kable wymienione ,boje się że jak będzie minusowa temperatura to nieodpali
skad pewnosc ze do 70 stopni? Czy temperatura była badana czy sugerujesz sie blednym wskazaniem wskaznika temp?
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
ale by mu się temperatura niepodnosiła zapewne jeździł bez wstarczającej ilości płynu i pękła głowica
A powiedzcie mi koledzy jak przepłukać silnik z tej mazi, która tam została ??? masło z olejem....
Sprawdzałeś czy poziom oleju ci nie wzrósł? I czy gdy się silnik tak szybko nagrzeje chłodnica również jest ciepła?
No to nie jest tak prosto jak myślałem, że będzie. Dzwoń przewód. To Uno z silnikiem od Cinquecento (899)? Cała reszta elektryki chodzi bez zarzutu?
Kolego przełącz na lpg i włącz zapłon i w miarę możliwości spróbuj wykryć wyciek gazu poprzez nasłuchiwanie bądź na węch i sprawdź drozności ukladu ssącego oprócz filtra powietrza nic nie może blokować zasysanego powietrza ! Kolego powiedz przy jakiej temperaturze silnika ustawiałes to lpg??
Czujnik powinien być rozwarty przy temperaturze silnika powyżej 15°C. Powodów zbyt dużego spalania przy tym gaźniku jest tak dużo ,że brakło by ramki by je wszystkie wymienić
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Jak jesteś z Opatowca to faktycznie nie daleko. Natomiast skrzynia była z SCS z racji tego, że kupiłem w bardzo okazyjnej cenie cały samochód po bliskim kontakcie ze sarną :D Najciekawsze jest to, że wczoraj przy silniku delikatnie ciepłym zmierzyłem kompresje na 4 cylindrze. Wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą to czemu by nie dowiedzieć się tak orientacyjnie...
Z tego co pamiętam to w fiacie uno było trzeba wymienić też czujnik w bloku silnika, wydaje mi się że w cc 900 też trzeba to zrobić.
oglądałem układ wydechowy sonda jest powyżej katalizatora ale wycięcie go może mieć wpływ na sondę bo chyba zmniejszy się temperatura katalizator jednak stawia opór spalinom i rozgrzewa się do wysokiej temperatury a przegląd rura wspawana może mieć kształt katalizatora który diagnosta sprawdza tylko czy silnik nie dostanie
łojej nawet bez planowania głowicy... brak słów przewiercenie termostatu też stosuję w Oplach, i wymieniam czujniki w chłodnicy na takie od Cinquecento 900 na 92st.C może być też przestawiony rozrząd, ale ja bym się najpierw tym czujnikiem temperatury zainsteresował
Witam, Warto by było sprawdzić kable i świece, możliwe też że po prostu masz zapłon przestawiony. W tym silniku jest aparat zapłonowy? Czy moduł?
Witam jestem posiadaczem Cinquecenta 900 na wtrysku od niedawna w aucie padlo ssanie , po prostu go nie spuszcza gdy silnik juz sie rozgrzeje czego efektem jak wiadomo jest duze spalanie i mam pytanie ktory czujnik jest odpowiedzialny za podanie sygnalu do kompa??? czy jest do 2-pinowy czujnik temperatury termostatu czy moze czujnik temperatury powietrza...
Do pracy pompki nie ma nic temperatura. Ale jesli słyszałeś "piszczenie" w pompce to może przyszedł czas na wymianę. Musisz tak jak ci już pisali czy popka podaje prawidłowo paliwo i wtedy będziesz wiedział. Dodano po 11 aha. jesli byś chciał samemu sprawdzić pomkę po wyjęciu jej ze zbiornika to nie ździw się że ci bedzie chodzić prawidłowo. Moja siostra...
Witamy Powinieneś się zapoznać troszkę na początek z regulaminem , ale pewnie znajdziesz czas i to niebawem . Co do czujnika to czujnik temperatury znajduje się na silniku i wymiana gaźnika nie ma z tym nic wspólnego . Prawdopodobnie podczas Twoich operacji wypiłeś przewód / lub coś w tym rodzaju np. urwałeś /
Woda jest wtryskiwana przez dyszę w postaci mgiełki. Przez to benzyna lepiej się łączy z powietrzem. A woda obniża temperaturę w komorze spalania przez co robi się większe ciśnienie i silnik jest bardziej wydajny i mniej pali.
Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył. Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą...
No t chyab cos jest nie tak. Wymieniłem termostat bo przepuszcał wode i nie grzał mis ie samoichód. Po wymianie jechałem raz długo na wysokich obrotach ( 2 bieg ) pod duzą góre ojazd jechał powoli wiec nie było jak chłodzic silnika i temp wskoczyła dosc troche ponad 90. zatrzymalem samochod bez wylanczania silnika i silnik pracowal na wolnych obrotach...
No jak ten czujnik na termostacie masz walnięty to wiadomo że nie będzie na zimno chodził. Z niego bierze dane do wydłużenia czasu wtrysku na zimnym silniku.Masz tamten wtrysk co zmieniałeś? Rano podepnij pod kostkę czujnika tego od wody na termostacie , podepnij (przewodami) czujnik ten od temperatury powietrza jeśli masz z tamtego wtrysku. Maja podobne...
Czujnik temperatury układu elektronicznego silnika sprawdź . Ten który steruje dodatkowym powietrzem poniżej 15 stopni Celsjusza.Często kable się urywają od niego i dlatego silnik może na zimno gasnąć
Witam. Niedawno stałem się posiadaczem cinquecento 700 rocznik 97 z gaźnikiem Aisan. Jestem zrozpaczony. Auto na zimnym silniku sprawuje się tragicznie. Przy temperaturze otoczenia 35 stopni musze przejechać na ssaniu okolo 3km bo inaczej każde zatrzymanie sie i spowolnienie pedału gazu to zgaśnięcie silnika. Dopóki silnik się solidnie nie rozgrzeje-...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem chodzi ci o ten czujnik z dwoma przewodami znajdujący się z przodu na przewodzie wodnym on załącza sterowanie gażnika aisan gdy temperatura silnika osiągnie 15 stopni jego uszkodzenie powoduje nieznaczny wzrost zużycia paliwa i mogą sie pojawic problemy z wolnymi obrotami ale nie zawsze
Kupiłam i zamontowałam rurę biegnącą od filtra powietrza "do rury wydechowej". Jest lepiej. Jak silnik się nagrzeje to nie ma żadnych problemów, czasem się lekko dławi chwilowo, ale potem mu mija. Problem pojawia się na początku jak jest zimny silnk. Wtedy słychać ten dziwny dźwięk, trochę jakby traktorek i strzela z rury wydechowej, a w kabinie czuć...
Jestem użytkownikiem (żona) takiego drania i znam jego bolączki. Gaźnik jest ok!, ale ogólne okablowanie przedziału silnika pod psem. To jest Twój problem. Czujniki, odbiorniki i nadajniki... to wszystko drży w tym autku. Z biegiem czasu urywają się przewody przy samiutkich czujnikach itp. Ja osobiście wyeliminowałem usterki tworząc nowe wiązki z lepszej...
Jest cały czas . Dodam że jak stoi w garażu przez noc temperatura ok 10-15 stopni . to też od pali na początku idealnie tylko jak już odpali i pochodzi trochę to ma problem z odpaleniem
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Dzięki,regulację gaźnika już przeprowadzam z zamkniętymi oczami.Problem w tym,że muszę mu dać dużo powietrza na ssaniu żeby odpalił a jak odpali to znowu ma za wysokie obroty aż do momentu osiągnięcia temperatury 55 stopni bo dopiero wtedy siłownik (ten od strony zderzaka) mu cofa i zamyka przepustnicę.
Wymienię te kable. Ale auto zimne pali dobrze i chodzi na wolnych obrotach ok, tylko po kilku kilometrach jak się zagrzeje to nie chce jechać i w końcu gaśnie. Mam kilka podejrzeń: kable od czujnika temperatury wody mi się urwały. A on chyba załącza podciśnieniowe sterowanie gaźnika jak się silnik zagrzeje, dobrze myślę? I tutaj pytanie czy czujnik...
Witam Tak pokazuje czujnik 20st .ale temperatura zewnętrzna była wtedy może 5st. Napięcie ładowania mierzone dośc przyzwoitym miernikiem na zaciskach ma 14,3 v siada pod obciążeniem do 14,2v.Obroty jak pamietam wynosiły własnie tak 850 -870 ze wahaniami. Na dniach podłącze jeszcze raz go pod laptopa.
A czy da się sprawdzić termostat bo ja go sprawdzałem tak gruby wąż bowinen być zimny a ten cienki co idzie do gaźnika bowinen mieć temperaturę silnika to z tego co sprawdziłem do on miał temperaturę silnika a gruby był gorący z tym że silnik miał jusz ok 85 stopni a ten test miał być wykonany przy temperaturzę 60-70 stopni a z tego co ja sprawdziłem...
Witam Jakos umknelo mi uwadze ze to gaznik FOS,przepraszam za pytanie .Trzeba jednak zajrzec do tego gaznika i zwrocic uwage czy nie wypiela sie dzwignia ssania i podczes jazdy "klapki"przepustnice ssania sobie skacza .Sprwdzenie czy jest woda w gazniku to podstawa i to powinno byc zrobione w pierwszej kolejnosci .Usterek w gazniku moze byc multum wiec...
Fiat Cinquecento nie dzila: 1.nie dziala silnik wycieraczki tylniej brak napiecia na silniku=spradzono przewody i bezieczniki=OK. 2.nie dziala silnik wiatraka chlodnicy spradzono czuknik temperatury,ktory zwarlizmy sadzac,ze wiatrak ruszy,ale nie ruszyl=brak napiecia na silniku wiatraka. sprawdzono bezpieczniki=OK Czy obie usterki sa zbiezne? i nalezy...
witam ja posiadam cos takiego jak na zdjeciu poniżej tylko już bez zlaczki bo przy samej złączce był przeterty przewód teraz jest to zlutowane i zaizolowane. ten czujnik znajduje się tuż przy pomce paliwowej dokładnie po prawej stronie przed popmką patrzac od przodu samochodu na allegro ten czujnik nosi nazwę czujnika temperatury tylko ze kosztuje 99zł...
Ozzy88 to jest gażnikowy silnik więc temperatura powietrza musi być w miare stała.Przy wilgotnym i zimniejszym powietrzu dostającym sie do gażnika w połączeniu z oparami z odmy z karteru tworzy się woda która w nadmiarze zbierając sie w gażniku powoduje takie obiawy.Najczęściej to wystepuje przy ciepłym silniku.Wystarczy troche poszukać nawet tu na...
Sprawdź, czy jest założona papierowa rura zamontowana na łapaczu ciepłego powietrza zabudowanego nad kolektorem wydechowym a obudową filtra powietrza. Poprzez tą rurę silnik pracuje zasysając ciepłe powietrze poprzez filtr powietrza. W filtrze powietrza jest zabudowany termostat woskowy, który dobiera temperaturę powietrza regulując płynnie dopływ zimnego...
Fiat Cinquecento 1.2 16V Komputer: Magneti Marelli IAW 18FD Podłączony pod komputer i sprawdzone błędy za pomocą IAW Scan2. Jest błąd czujnika temperatury silnika (zwarcie do +12) oraz immo (jest ściągnięte zabezpieczenie, więc normalne). Opis: Silnik po odpaleniu skacze na 1500 obr/min oraz po chwili gaśnie. Silniczek krokowy został wymieniony. Jeżeli...
Czy nie wie ktos ktore przewody z tych co dochodza do licznika sa od cewki-obrotomierza oraz od temperatury wody i cisnienia oleju? Chcialbym podpiac dodatkowe liczniki ale czy koniecznie trzeba przeciagac kable z okolic silnika?
Witajcie! Posiadam wyżej wymieniony samochód. Rocznik 1995. Problem jest z odpalaniem silnika jeżeli jest on ciepły. Gdy silnik jest zimny, odpala pierwszorzędnie. Jest to szczególnie uciążliwe np. podczas tankowania - po zatankowaniu ciężko wyjechać ze stacji :) Wymieniałem w nim świece, pompę paliwa, olej z filtrem oraz filtr powietrza. Filtru paliwa...
Witam.Mam pytanie. co może być przyczyną? CC700 z 1996r, LPG gaźnik Aisan zastąpiony klasycznym, silnik częściowy remont (wymiana kasatorów, pierścieni, sworzni, łożysk, panewek, uszczelniaczy, rozrządu i termostatu). Po tym zabiegu praca bardziej równomierna, oleju nie ubywa, lekki przedmuch ze skrzyni korbowej, spalanie ok 8-9 l/100km (jazda miejska,...
wentylator został wymieniony lecz się nie włącza Już jest "nie źle". nie pokazuje mi temperatury na desce rozdzielczej To już całkiem "dobrze". Termostat jest sprawny bo otwiera się i zamyka prawidłowo . To skąd Kolega wie? Czy Kolega był w Stodoła-service? To może być kilka niezależnych usterek, a że silnik gaśnie - to albo jest przegrzewany (nikt...
Witam mam pewien problem z Fiatem cinquecento 900, 95 rok Mianowicie przegrzewa mi się silnik i nie włącza się wentylator. Wymieniłem Przepustnice, czujnik temp na chłodnicy. Płukałem okład chłodzenia, Wymieniłem pasek klinowy Wydawało mi się ze to pompa gdyż kiedy dodawałem lekko gazu na postoju zwierzając obroty temperatura spadała ale dziś rozebrałem...
Witam. Napisze krótko i na temat. Zamarzła mi woda podczas pierwszych przymrozków i gdy go odmrozilem zaczęła z niego kąpać woda,a co najgorsze po odpaleniu samochodu paliła się kontrolka oleju. Sprawdziłem bagnet i zauważyłem na nim krople wody i mętny kolor oleju. Tak to autko mi służyło dwa lata bez żadnych problemów i palił z pierwszego nawet przy...
Podejrzewam skrzynię biegów - biegi bardzo ciężko chodzą gdy temperatura silnika koło 90 stopni. ____________ Dzisiaj niestety spaleniu uległ silnik wycieraczek - poszło zwarcie że bezpiecznik 20A poszedł z dymem ;(. Niestety nowy kosztuje 150 zł a nawet więcej. W kółku obrotowym ślimaka od ciepła jest ładna dziurka - tam gdzie jeżdzą sobie metalowe...
Witam... Mam problem. Mój Fiat Cinquecento 700 bardzo słabo grzeje. Nie chodzi tylko o to że wolno się nagrzewa, ale nawet po przejechaniu 50km powietrze które "dmucha" jest ledwie ciepłe. I tak jest zawsze. Nie mam wskaźnika temperatury silnika. Proszę o jakieś rady co sprawdzić. PS. Jeszcze mam problem z tym że nigdy nie włącza się wentylator chłodnicy...
zwarcie gziekolwiek by bylo to bezpiecznik by sie palil ktorys tym bardziej ze same wskazniki sa dosc precyzyjne tym bardziej uleglyby uszkodzeniu.uwazam ze jezeli tak sie dzieje jak jest teraz jest to wina jakichs spadkow napiecia. takie wachania wskazowek licznikow tego typu zauwazylem nie tylko w moim aucie ale i w kilku innych cinquecento. samo...
U mnie w polonezie miałem podobnie - olej 15w40 podjechałem do mechanika zeby mi sprawdził czy płyn sie nie dostaje do oleju ale było ok a masełko sie zbierało tylko przez to że silnik był nie dogrzany tzn nie osiągał temperatury pracy bo jeździłem na małych odcinkach. Wsadziłem kartonową przesłonkę na chłodnicę przejechałem się na dłuższą trasę z Kozienic...
Witam Wszystkich zalałem ostatnią silnik fiata 126p po czym zaczęły się cuda z nim dziać, a mianowicie mówiąc stracił nagle moc i był efekt dławiącego się silnika przy próbie dodania gazu. Jak temperatura się zmniejszyła to silnik zaczął normalnie działać ale po chwili powrotem to samo więc postanowiłem z kolegą że może padła cewka i założyliśmy i trochę...
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
Witam. Posiadam Cinquecento 704 z 1994 roku. 1. W okresie zimowym mój dzielny samochodzik :) troche szwankuje, tzn. podczas troche dłuższej jazdy np. po przejechaniu ok 100km silnik zaczyna slabnac, temperatura płynu chłodzącego zaczyna spadać, po kolejnych kilku kilometrach silnik pracuje tylko na jednym "garze" i zaczyan szarpac, teperatura spada...
Zobacz jak termostat. Jak odpalisz po nocy zimny silnik ta gruba rura gumowa u góry na chłodnicę powinna być zimna do temperatury 80-85 stopni. Wtedy powinno nastąpić otwarcie termostatu i gwałtowne nagrzanie tej rury.Jeśli będzie się rozgrzewała powoli wraz z rozgrzewaniem się silnika to termostat nie jest zamknięty dlatego jest silnik niedogrzany...
Kolego sprawdz czy w filtrze powietrza nirzszych temperaturach powinna być przesunięta w lewo,w miere rozgrzewania silnika przesuwa się w prawo. Od spodu filtra jest przewód łączący go z taką puszką kturegoś elementu między filtrem a rurą wydechową to będziesz wymieniał świece aż do wiosny a przez lato zapomnisz o temacie . Przed wysłaniem posta, skorzystaj...
Na początku przepraszam ze pisałem od rzeczy, ale ten samochód juz mnie dobija. To tak od początku, silnik jest zgaszony, ale włączona jest stacyjka, włączam radio i słychać właśnie ten stukot, a wskazówka od temperatury wychodzi poza swoją skale. Miernika nie mam.
Witam, posiadam Opla Astrę G. Wentylator chłodnicy jeśli się włączy (temperatura załączenia wynosi około 92'C) pracuje tylko do momentu kiedy silnik jest włączony, jeśli wentylator się włączy a ja zgaszę silnik to przestaje chłodzić. Zdaję sobie sprawę, że auto zostało tak zrobione, ale chciałbym mieć w samochodzie zamontowany taki układ, który pozwoli...
Najpierw radził bym oszukać schematu na elektrodzie sprawdzić stan połączeń masy oraz zasilanie połączenia czujnika poziomu paliwa być może bieżnia oporowa jest zbyt mocno wytarta lub pływak się zawiesił radzę pomierzyć napięcia słaba masa powoduje,że niestety wariuje wskaźnik ,sprawdź wyciągnij potencjometr pływak i sprawdź rezystancje czujnika poruszając...
Najczęsciej samochody z LPG przystosowane są do tego by odpalać je na benzynie, bo parownik musi być podgrzany do odpowiedniej temperatury. Inaczej (podczas odpalania na LPG) parownik może zamarznąć. Poza tym podczas odpalania na gazie istnieje ryzyko wybuchu nagromadzonego w kolektorze dolotowym gazu (tzw. "strzał").
Wolne obroty nie podlegają regulacji (w tym sterowniku być może się jeszcze da korygować "ręcznie" przez złącze diagnostyczne), sam sterownik je ustala, głównie w zależności od temperatury silnika. Nie wiem jakie mają być w tym silniku, ale gdzieś między 650 a 800 rpm. Zmierz te obroty lampą do ustawiania zapłonu albo odczytaj na diagnostyce komputerowej,...
Witam Mam problem ze swoim cc 900 dzisiaj podczas jazdy po mieście zagotował mi się silnik (nie włączył się wentylator) i przed chwilą sprawdzałem co to może być i doszedłem że to coś na kablach może jakiś przekaźnik lub coś takiego. A mianowicie podpiąłem wentylator bezpośrednio do akumulatora (działa) czujnik podpiąłem drugim kabelkiem bezpośrednio...
Na gazie nie ma znaczenia temperatura powietrza zasysanego przez silnik. Jednak na benzynie jak najbardziej. W moim CC zalewało świece. Kilka kilometrów i gasł. Po założeniu rury doprowadzającej ciepłe powietrze, przestał zalewać świece. Jednak nadal ma taką "dziurę w obrotach", tzn. gdy wciskam gaz silnik nie wchodzi od razu na obroty, tylko przez...
Wymieniłem wszystko, dwa czujniki temperatury i wkład termostatu. Za calosc dałem 80zł wiec tragedii nie ma. Z tym ,że nigdzie nie mogłem dostać uszczelki termostatu więc zalałem klejem silikonowym znanego producenta na nim był obrazek pokrywy silnika więc temperature powinien wytrzymać. Z tym,że schnie 24h jutro zaleje płyn i napiszę czy cos to dało...
Witam Posiadam od niedawna polo jak w temacie. Zastanawia mnie wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Gdy się silnik nagrzewa to wskaźnik temperatury się podnosi. Gdy silnik się nagrzeje na wskaźniku jest 90 stopni. Niezależnie czy samochód stoi w korku czy jedzie. Wskazówka ani nie opada ani nie rośnie. Jeszcze nie zdarzyło mi się by wskaźnik pokazał...
Witam, mam taki kłopot z cc 900 na gaźniku weber; przy +5-7*C na dworze muszę dłuuugo jechać na ssaniu. Około 5 kilometrów przejechane a temperatura około 70* i jakoś opornie rośnie. Co gorsza jak chcę mu przymknąć ssanie to zaczyna się dusić. Przy ruszaniu ze skrzyżowania to samo. Albo jak jadę na 3 biegu i delikatnie daję gazu to jest ok, a jak chcę...
Moduł Nanoplex do wymiany, ewentualnie sprawdzić jeszcze czujnik wału. Ponadto jeśli świeci się kontrolka oleju na wolnych obrotach, to znaczy że silnik powoli się kończy - jakąś tam poprawę (niewielką) może dać wymiana pompy oleju. Coś jest z temperaturą bo latem szybko się nagrzewa i długo nie pojeżdżę a teraz gdy jest zimniej trochę dłużej się nim...
Regulacja regulacją, nie wiem kiedy przełączasz na gaz, ale podejrzewam, że za szybko, nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury, można jeździć i na samym gazie (nie zalecane), ale wiem bo jeżdżę tylko trzeba zadbać o świece i przewody zapłonowe, na gazie, każdy samochód jest zbyt czuły na osłabioną iskrę czy przebicia, na wolnych obrotach "przy kuleje"...
Witam mam ten sam problem cos mi puka w silniku nie wiem co to jest i gdy przejade sie jakies 30 do50 metrów temperatura mi wzrasta do 80 90 stopni na zdjeciu zaznaczyłem mniej wiecej gdzie to słyczac i cały czas swieci mi sie kontrolka od oleju a napewno jest bardzo prosze o pomoc http://obrazki.elektroda.pl/3546289200_1...
Odnośnie chłodnicy, wystarczy sprawdzić czy chłodnica jest czysta od strony nadmuchu chłodnego powietrza. Odnośnie testu z butelką. Zbiornik wyrównawczy należy szczelnie zatkać zakrętką lub korkiem przez który jest przeciągnięty wężyk. Ponieważ zbiornik ma być szczelnie zamknięty więc połączenie wężyk-korek (zakrętka) też musi być szczelne. Koniec wężyka...
Włącznik termiczny wentylatora chłodnicy, usterka grozi przegrzaniem silnika Nie wiem ,nie piszę to czujnik temperatury. Włącznik termiczny jest na chłodnicy. Jak chcesz uzyskać najlepsze spalanie i oszczędność to go zmień. Gaźnik Aisan porażka ale bardzo oszczędny ,należy dbać o wężyki podciśnień.P
Zdjąć chwyt powietrza do gaźnika . Widać przepustnice ssania .Włączyć ssanie ,przepustnica powinna całkowicie zamknąć przelot gaźnika.Uruchomić silnik,przepustnica powinna lekko się uchylić .Po osiągnięciu przez silnik temperatury + 15°C następuje dalsze uchylenie przepustnicy.Przy temperaturze silnika +55°C następuje całkowite otwarcie przepustnicy...
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
temperatura cinquecento cinquecento temperatura cinquecento silnika
przesuwanie tekstu szukanie stacji radiowych iveco zacisk
klimatyzator przenosny laskomex cd2502
Błąd CF40 na płycie indukcyjnej Gorenje - co oznacza? Brak zasilania do stacyjki w Mitsubishi Pajero 2 Diesel