Witam... Mam problem. Nigdy nie zapala mi się kontrolka przegrzania silnika w Cinquecento 700. Nie włącza się również wentylator chłodnicy. Wentylator sprawdziłem jest oki, prawdopodobnie do wymiany czujnik w chłodnicy gdyż po zwarciu kabli wentylator kręci się. Czujnik temperatury ma taką reakcję: Gdy silnik jest całkowicie zimny jest ciągły (miernik...
Wentylator dmuchawy działał mi tylko na 3 biegu. Rozebrałem opornik przy silniczku i okazało się że jest spalony bezpiecznik termiczny. Nie wiem jakie miał parametry. na jaki go wymienić? Na jaką temperaturę powinien być? Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Siema , mam problem , a mianowicie gdy są upały to auto mi gaśnie i zanim go odpalę to mija około 30 -5o min ( gdy jadę i zaczymam się w korku i pochodzi chwile na takich upałach to właśnie wtedy go coś przymula i gaśnie , a potem tak jak napisałem nie ma takiej opcji zęby go odpalić wcześniej jak 30 min ) . wentylator został wymieniony lecz się nie...
Witam Mam problem ze swoim cc 900 dzisiaj podczas jazdy po mieście zagotował mi się silnik (nie włączył się wentylator) i przed chwilą sprawdzałem co to może być i doszedłem że to coś na kablach może jakiś przekaźnik lub coś takiego. A mianowicie podpiąłem wentylator bezpośrednio do akumulatora (działa) czujnik podpiąłem drugim kabelkiem bezpośrednio...
Witam wszystkim mam taki mały problem odnośnie tego samochodziku. Wentylator chłodnicy nie załącza się choć silnik gorący, zegar nie wskazuje żadnej temperatury, poza tym co mnie martwi to zimna chłodnica. Wentylator na krótko podłączyłem śmiga, bezpieczniki całe. Osobiście stawiam na walnięty termostat i dwa czujniki temperatury , z tego co wyczytałem...
Jakie mruczenie? Panowie nie oszukujmy się! Silnik od 700 chodzi jak wiatrak od wentylatora, czy inna suszarka. Mruczeć to moga V8 na luzie. No i może jakaś 6. Ale nie dwa cylinderki wielkości cylinderków hamulcowych z prawdziwego auta.
A ja już Koledze pisałem: przed kolanami kierowcy, pod kalpką - ta sama klapka co i do wentylatora... :sm31: I co do skrótu "ED":
W bardzo wielu Fiatach jest ten sam problem zacierającego się silniczka na chłodnicy. To powinno bć potraktowane jako wada produkcyjna!!! Ale można kupić używkę za 50zł na złomie lub giełdzie. Sam miałem ten przypadek w Seicento i Cinquecento. Dodatkowo powiem też o silniku wycieraczek tylnych, tam leci scalak i wycieraczka saje gdzie popadnie.
Witam. Mam problem z moim nowo zakupionym cinkusiem. Otóż odkupiłem go od znajomego. Auto stało 2 lata. Jako, że to moje 1 autko nie miałem pojęcia co się sprawdza itp... Zalałem bak. Auto odpaliło ale nie spojrzałem do zbiornika wody od chłodnicy. I po przejechaniu ok 500m zatrzymałem się bo temp wskaźnika wody poszła na maxa. Zgasiłem autko. Otwieram...
Jak ja zakładałem nowy pasek klinowy, to zawsze odpalam auto na 10 minut na jałowych do osiągnięcia temperatury przy której włącza się wentylator. Zawsze, bądz prawie zawsze jest tak, że pasek się trochę wyciera i trzeba go naciągnąć jeszcze raz. Prawie zawsze waliło gumą tak jak piszesz.
Witam otóż posiadam wentylator nawiewu od fiata cinquecento szukam parametrów tego wentylatora ile ma Amperów i Volt :D
Zaraz pod maską masz silniczek krokowy zobacz czy nie spadły z niego przewody podciśnieniowe (2 wejściowe z nadgaźnika i 2 wyjściowe do układów samego Aisana) lub są przetarte. Do regulacji "falowania" obrotów na biegu jałowym służy śruba reg. za gaźnikiem a przed wentylatorem (oczywiście przy gaźniku, po osiągnięciu temperatury około 30*C i jeszcze...
Właśnie tego typu przetwornika szukałem :) Dzięki, jednak z racji tego że już trochę zabrnąłem w temat, i przy okazji wydłubałem hallotron z wentylatora od pc mam go akurat pod ręką sprawdzę czy to zadziała. Typ halotronu to ATS266. Trochę inny niż ten który chciałem użyć bo z 4 wyjściami. Ale z tego co zrozumiałem z noty aplikacyjnej wychodzi na to...
Witam mam pytanie odnośnie ogrzewania w powyrzej wymienionym autku chodzi o to żę dmuchawa działa dosyć słabo przełanczając przełącznik na pozycje 1,2 nic się nie dzieje dopiero po przełączeniu na 3 zaczyna kręcić ale to bardzo słabo dodam że nagrzewnica jest ok zdaje mi się że poprzedni właściciel podpioł wiatrak na krutko bo widziałem poizolowane...
Zaobserwuj czy nie ubywa płynu w układzie chłodzenia,oraz sprawdz czy się w nim nie wytwarza ciśnienie (rozgrzewaj silnik i kontroluj gumowe węże jak będą się robiły bardzo twarde to będzie wskazywać na uszczelkę bądz głowicę).Rozgrzej silnik do temperatury przy której załącza się wentylator chłodnicy i obserwuj co się dzieje z płynem ale uważaj jeżeli...
Witam Mój problem zaczął się w momencie jak chciałem poznać przyczynę braku wolnych obrotów oraz nie załączanie się wentylatora od nawiewów,świateł awaryjnych,wycieraczek,światła stop itd.. CC wyposażone jest w gaźnik ASIAN z całą masą czujników pod maską. Zauważyłem że w momencie jak delikatnie wyciągnę ssanie to pod maską słychać załączającą się elektrykę...
Witam. Od dzisiaj jestem szczęśliwym (jak na razie) posiadaczem Fiata Cinquecento 900 z 92 roku na gaźniku weber. Autko pali od strzała, nawet jak jest zimne, ssanie pochodzi ze 2-3 minuty i jest spoko. Zbiera się pięknie, zawory pracują cichutko, nie kopci, nie strzela, uszczelka pod głowicą cała, alternator OK, cała elektryka działa, ręczny też, wentylator...
Witam... Mam problem. Mój Fiat Cinquecento 700 bardzo słabo grzeje. Nie chodzi tylko o to że wolno się nagrzewa, ale nawet po przejechaniu 50km powietrze które "dmucha" jest ledwie ciepłe. I tak jest zawsze. Nie mam wskaźnika temperatury silnika. Proszę o jakieś rady co sprawdzić. PS. Jeszcze mam problem z tym że nigdy nie włącza się wentylator chłodnicy...
Witam, posiadam Opla Astrę G. Wentylator chłodnicy jeśli się włączy (temperatura załączenia wynosi około 92'C) pracuje tylko do momentu kiedy silnik jest włączony, jeśli wentylator się włączy a ja zgaszę silnik to przestaje chłodzić. Zdaję sobie sprawę, że auto zostało tak zrobione, ale chciałbym mieć w samochodzie zamontowany taki układ, który pozwoli...
Witam Problem polega na tym ze podczas jazdy na gazie samochod strasznie szybko sie grzeje i tak dochodzi do tego ze wlancza sie co chwile wentylator od chlodnicy. Na benzynie nie ma tego problemy. Co moze byc przyczyna tego objawu??
witam wszystkich... mam pewien problem w Fiaciku Cinquecento niedziala mi nadmuch na 2 pierwszych biegach tylko na trzecim sie wlacza:(( bezopieczniki okej, wentylator z damuchu okej.... moze mial tos podobny problem wiec prosze o pomoc z gory dzieki....
Sprawdz bezpieczniki. Jesli wentylator i swaitełko nad lusterkiem tez nie działąja to na bank spaliłs ie bezpieznik. A moze tez przy ponownym podłaczaniu radia podpioles na odwórc + i - i spaliles końcówke mocy ??
wentylator sprawdzony-działa zamierzam teraz sprawdzic termostat, a jesli i to nie pomoze nie wiem co dalej, jak sprawdzic czy np chlodnica nie jest zatkana, prosze o rady pozdrawiam serdecznie
Masz do wymiany termostat. Miałem dokładnie tak samo. Wymień sam wkład termostatu(ok.10zł), odpowietrz dokładnie układ chłodzenia. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora(3x niech się włączy). Jak silnik ostygnie sprawdź poziom płynu i ew. dolej
Pasek piszczy ale kręci. Oczywiście wymień go"to nie majątek". 12V troche mało. Zobacz ile ma na obrotach około 3000obr powinien mieć 14V a po włączeniu kilku odbiorników np. światła, szyba, wentylator 13.5V. Jak spadnie poniżej to zmież jaki oddaje prąd do atumulatora powinien dawać 40A Dodano po 2 Jak te parametry nie grają to zobacz szczotki, łożyska...
zastanawiają mnie te światła i dziś oglądałem w książce "sam naprawiam "zawartość skrzynki bezpieczników, i tam pisze że w polu A,czyli pierwszy przekaźnik z lewej to : "przekaźnik przełącznika świateł i wentylatora chłodnicy" po czym poszedłem do garażu i zaglądnąłem do mojej skrzynki i tam taki się znajduje! więc kto mi powie jak to z tymi światłami...
Czesc wszystkim a wiec na poczatku sorki za moja kaligrafie czyli bledy ortograficzne ale do rzeczy po pierwsze to z swiecami masz wszystko najlepszym porzadku czyli przerwa itd bo taka musi byc 0,8 lub mniejsza ,ale komputer od ukladu wtryskowego informuje ciebie za napotyka na jakis blad podczas uzytkowania a wiec jasli odkreciles czujnik polozenia...
I na sto procent będzie wyciek z chłodnicy czy nagrzewnicy(o czym przekonałem się sam przedwczoraj przy wymianie płynu bo był nieciekawy), więc szykuj kasę na te dwa elementy. Nikt bez powodu nie sypie środka do uszczelniania(sam musiałem nasypać bo hurtownie dopiero czynne od poniedziałku a jeździć trza). Profilaktycznie jeśli wentylator chłodnicy...
Mam takiego cc i też z gazem i zdarzały mi się takie objawy jak regulowałem dawkę gazu i ustawiłem emulacje sądy lamda przy pracy na gaze, więc stwierdziłem że trzeba ustawić na odłączoną mam sterownik bingo-m. Moja rada: odłącz sterownik gazu najlepiej wyciągając bezpiecznik i zdejmij kleme na jakieś 5-10 minut potem ją podłącz i zapal auto na benzynie...
A po co mam dmuchać na niego, skoro od tego jest wentylator. Pewnie to jest ten taki wielki po lewej stronie pod maską. Nie powiem gdyż dosyć głośny jest niestety, ale w sumie tylko jak się w korku stoi to się nagrzewa najbardziej i wtedy zaczyna działać sprzęt.
Nie napisałeś o jaki model chodzi.W 900 miałem podobny problem z wentylatorem. Sprawdź przekaźnik z świateł mijania od tego leci zasilanie na wentylator chłodnicy ten przekaźnik jest wewnętrznie inny niż standardowy prawdopodobnie na pinach i gniazdach nie masz kontaktu w tym przekaźniku.
Są te same jeżeli chodzi o cinquecento 700 i 900. Sporting ( 1100) mial inny. Nie było nigdy seicento 700, było 900 i 1100. W sei 900 był taki sam wiatrak co w cc 700.
Silnik oczywiście 700 ccm. Tak ale silnik się przegrzewa i silnik gaśnie ,jednak kiedy włączę nawiew ciepłym powietrzem i wentylator na 3 bieg temperatura spada.
Elektryczny wentylator jest np. w cinquecento, seicento. Wydajność ma dużą, ale hałas wydobywający się z niego ogromny :D Pobór prądu ok. 4-5 A
viper555 co to tych alternatorów to np. w maluchach w rallycrosie alternator był często wydłubany i zostawała tylko ośka ,żeby wentylator miał się na czym obracać.Ale to offtop.Co to wpływu alternatora na zapłon to wg. mnie to nie ma związku.
witam, wskaźnik temperatury jak w w większości cinquecento 700 dochodzi do 70 stopni, kiedyś w korku dobijał do 90 ale teraz jakoś wcześniej uruchamia się wentylator i nie da rady go rozgrzać więcej jak 70 stopni i tu moje pytanie gdzie szukać usterki czy wskaźnik zaniża czy wentylator (bardziej prawdopodobne według mnie) za wcześnie się włącza??nie...
Witam. To mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję, że w dobrym miejscu piszę. Szukałem rozwiązania mojego problemu ale w sumie nie znalazłem więc zaczynam nowy temat. Tak więc problem polega na tym, że mój cienias 900 na gaźniku(tyou Weber) przerywa podczas jazdy (jakby silnik zgasić), następnie walnie w rurze i jedzie dalej. Czasami jest to pojedyńczy...
Butelka powinna być otwarta, a zamknięta to nieszczelnie, aby bąbelkujący gaz mógł swobodnie się ulatniać. Może być zwykła zakrętka, ale zamknięcie musi być szczelne. Co do zbiorniczków wyrównaczych, to nie wiem jak to jest rozwiązane w poszczególnych markach i modelach. To co jest charakterystyczne wg mnie dla zbiorników bezciśnieniowych, to włączenie...
Witam otóż mam taki problem. Pewnego dnia nie zadziałał wentylator. Zaglądam do bezpieczników - spalony 25A. Sięgam pod maskę, śmigło obraca się palcem bardzo ciężko. Myślę sobie, zatarty silniczek. Silniczek wymieniłem na używany ale wizualnie prawie jak nowy, chodził super lekko. Podłączam, zmieniam bezpiecznik. Ok! Auto zagrzało się trzy razy w korku...
dołącze się do tematu. Mam Cinquecento 900 gaźnik Weber. Mam wskaźnik temperatury. I mam ze wskazaniami tego wskaźnika. Opisze po krotce: np. dzisiaj po krótkiej przejażdzce (kilka km.), w trakcie parkowania załączył się wentylator, wskaźnik pokazywał temp. ok. 80st., zgasiłem samochód, po chwili wentylator przestał pracować. Gdy zaraz przekręciłem...
Teoretycznie tak. Ponieważ akumulator może być podłechtany i już tak dobrze nie radzić sobie z dużym obciążeniem którego potrzebuje wentylator chłodnicy jak i cewka zapłonowa.
Płyn wycieka tam gdzie jest ta strzałka na obrazku tyle że na dole, a wentylator sam w sobie działa, bezpiecznik jest nie spalony, Czy to że nie działa wentylator chłodnicy może powodować te wycieki płynu chłodniczego?
Zobacz czy siłownik pod ciśnieniowy styka się ze zderzakiem [śrubą regulacyjną]-powinna być luka tak na 2 żyletki jak się styka to obroty będą falować Sprawdzaj na zagrzanym silniku i wyłączonych światłach,radiu,wentylatorze,itp. W cc ojca zamontowałem fos-a[zamiast aisana] i czasem troszkę faluje na włączonych światłach ale tak nie narzekam
Włącznik termiczny wentylatora chłodnicy, usterka grozi przegrzaniem silnika
O którym czujniku mówisz ten od licznika nie ma nic wspólnego z wentylatorem. Ten od licznika jest wkręcony w króciec wodny u góry silnika[gaźnik fos] lub kolektor dolotowy pod gaźnikiem[gaźnik aisan]
Wiatrak jak mówię sprawdzałem, nawet bez włączania zapłonu po zwarciu przewodów idących do czujnika wentylator rusza, czujnik jest nowy, wentylatory mam 2 i oba są sprawne. Nie wiem już co robić, ale coś muszę bo 120km to trochę jest.
Witam, dzisiaj wymontowałem gaźnik z mojego cieniaka(cc 900 gaźnik weber), wyczyściłem i o dziwo odpalił bez problemów. Samochód popracował kilkanaście minut, włączył się wentylator, potem silnik zgasiłem. Po półgodzinie chciałem odpalić i tu pojawił się problem :cry: Po przekręceniu kluczyka na zapłon zapaliły się kontrolki aku, ssania i oleju, ale...
Witam, Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam podobny problem. Silnik się nagrzewa lecz wentylator się nie załącza. Wymieniony został termostat oraz termowłącznik wentylatora na nowy. Przy podłączeniu na krótko wentylator działa, przy zmostkowaniu wtyczki która idzie do termowłącznika wentylator również się załącza. Bezpiecznik w skrzynce jest ok lecz...
Witam. Nie dawno postanowiłem się przesiąść z CC 700 na CC 900. Kupiłem więc dziewięćsetkę z 1994 roku, na gaźniku Webera za dosłownie nieco powyżej ceny złomu :) Zostałem zapewniony, że amortyzatory przód, tył, tuleje itp były nie dawno wymieniane i jest to pewne bo widać to po ich stanie czy też np poduszek. Pod maską wygląda on tak: Korek wlewu oleju...
Pas ślizga. Zapal silnik, niech pochodzi parę minut i go zgaś. Dotknij koła pasowego aternatora, gorące? Drugie- silnik zgaszony, złap za wentylator na alternatorze, próbuj nim obrócić. Da się tak, że nim obrócisz a nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale silnika? Trzecie- czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie...
Przewody i świece na pewno długo nie były zamieniane.do wyregulowania będę musiał kogos załatwić a przewody i swiece zmienię w poniedziałek.Zadałem pytanie z tym przegrzaniem silnika bo wczesniej auto jezdzilo nie dalekie trasy ale nie włączal mu sie wentylator z 2/3 razy temperatura byla powyżej 90 stopni.
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5) i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento zawsze załatwia sprawę za mocnego grzania się silnika - zawsze w Astrach wymieniam...
Pomysł głupi nawet z powodu łożyskowania, brak chłodzenia (wentylatora). Jak kolega chce podnieść napięcie spróbowałbym silnika od pralki automatycznej na każde koło oczywiście z odpowiednią przekładnią (duże przełożenie).
A wiec przy jakiej temp powinien sie załączyc wentylator w Cinqueento 900 ?? Aha i jak sprawdzic czy wogule wentylator działa ?
Witam! Temat opornicy już się pojawił, ale nie widzę jej w komorze silnika koło wentylatora, gdzie ona się zanjduje? Może ktoś pomóc?
Witam...to mój drugi post dotyczący sprawdzenia sprawności wentylatora chłodnicy.Otóż moje auto nie jest wyposażone w skażnik temperatury wody tylko w lampkę kontrolną która zaświeca się jak jak woda osiągnie już temperaturę wrzenia.Pewien mechanik spoglądając mi ostatnio pod maskę stwierdził iż owy wentylator może być niesprawny przez co mogę mieć...
Przy tym czujniku załączenie wentylatora powinno być w temp 90-94 stopnie, odłączenie wentylatora w temp. 85-89 stopni. Zresztą na korpusie czujnika powinna być wybita temperatura zwarcia i rozwarcia styków
Bezpiecznik OKI. Wentylator ok. Uszkodzony czujnik termiczny wentylatora w chłodnicy. Wymieniłem właśnie. Ojoj biedny silnik ale musiał dostać gdyż tu już dawno wentylator się nie włączał. Dziękuje.
Witam. Problem podobny do tego wątku: Termostat kupiłem nowy ale okazało się, że ma większą średnicę i nie mieści się w obudowę więc go przetoczyłem tak żeby lekko wchodził w stożek wewnątrz obudowy. Wcześniej bez termostatu problem był podobny z tym, że dłużej się nagrzewał ale też przegrzewał. Czujnik temperatury nowy, wiatrak wymieniony, po zwarciu...
Dzięki za podpowiedź, uszkodzony był silnik wentylatora. Światła jak wcześniej wspomniałem, opanowane (uszkodzony był pająk). Pozdrawiam.
Witam Posiadam od niedawna polo jak w temacie. Zastanawia mnie wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Gdy się silnik nagrzewa to wskaźnik temperatury się podnosi. Gdy silnik się nagrzeje na wskaźniku jest 90 stopni. Niezależnie czy samochód stoi w korku czy jedzie. Wskazówka ani nie opada ani nie rośnie. Jeszcze nie zdarzyło mi się by wskaźnik pokazał...
Witam wszystkich. Mam problem z moim bobcatem (silnik kubota d722) poniewaz szybko sie zagrzewa silnik. Orginalnie wentylator tubowy mial zamontowany na kole pasowym pompy wody, ale jak twierdzi poprzedni wlasciciel nie byl wywazony i uszkodzil pompe. Pompa zostala wymieniona ale tego wentylatorka nie mozna dostac wiec zalozyl wentylator elektryczny...
Witam mam pewien problem z Fiatem cinquecento 900, 95 rok Mianowicie przegrzewa mi się silnik i nie włącza się wentylator. Wymieniłem Przepustnice, czujnik temp na chłodnicy. Płukałem okład chłodzenia, Wymieniłem pasek klinowy Wydawało mi się ze to pompa gdyż kiedy dodawałem lekko gazu na postoju zwierzając obroty temperatura spadała ale dziś rozebrałem...
a chce jedynie zeby wygladał bardziej "nowoczesnie" :) Ale podświetlanie wszystkiego co popadnie też nie jest dobrym pomysłem. To trochę jak z tuningiem stylistycznym oraz mechanicznym samochodów. Obładowany spoilerami, progami, wlotami powietrza, sportowymi zderzakami, wymyślnie wymalowany powiedzmy Fiat Cinquecento, wygląda conajmniej strasznie....
Witam, zamieszczam tutaj wykonany przeze mnie projektor multimedialny. Budowa finalnej wersji trwała około 2 dni (pierwsza wersja, węższa o 3 cm powstała w jeden dzień- dość krótko gdyż jest to drugi projektor który wykonałem, pierwszy był zamieszczony w poście "projektor multimedialny za małe pieniądze" gdzieś pomiędzy 60 a 80 stroną:-)) Obraz ma...
Witam serdecznie, z góry przepraszam jeśli dział postu jest nie odpowiedni - moja wiedza nt elektroniki jest skromna. A teraz do rzeczy: chcę schłodzić wodę w akwarium pytanie czy mój amatorski pomysł się sprawdzi. Dane: akwarium: 90l netto temperatura wody: 24°C temperatura otoczenia: 25°C blok wodny: Innovatek CPU FlatFlow SL rev 1.5 powierzchnia...
Bardzo dziwi mnie sytuacja cen części. Są one chore. A znam z autopsji że właściciele rupieciarni klepią biede ale z ceny nie zpuszcza i półki mają po brzegi wypełnione. Wali mnie to ale czasami trzeba kupić coś czego nie mamy na składzie i zonk. Nie mówię tu o chodliwych częściach liczniki audi , wentylatory climatronik, MID vectra, skrzynie ale za...
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: Właśnie ten wkręcony w chłodnicę odpowiada za załączanie wentylatora, temp. załączania wentylatora to 98 stopni Celsjusza. Są tam jeszcze dwa czujniki temperatury, jeden jedno - pinowy włącznik kontrolki...
też miałem Dużego Fiata :) ładnych parę lat, to też był mój pierwszy samochód :) kupiony za 600zł :) ale koniecznie musiał być z gazem, innych nie brałem pod uwagę :) dzięki niemu nauczyłem się mechaniki, bo na dzień dobry zagotowałem 2 razy silnik tak, że popękały pierścienie i sprężanie się skończyło, było rzędu 3....5, max 7 na którymś było ;) ale...
egr się zaślepia podkładając między niego a kolektor blaszkę od piwa i od strony kolektora smarując reinzem :) komp wtedy myśli że wszystko jest ok wentlator się w ogóle włącza? jeśli tak to pewnie za późno ja w Astrach zawsze zakładam czujnik w chłodnicy od Cinquecento na 92-87st.C - pasuje na gwint, a kostkę trzeba sobie przerobić (na złomie obciąć...
Cmoże za krótko żyję ale nie widziałem jeszcze silnika który by kręcił się w lewą stronę. A np cinquecento 700. Co do tych lewych obrotów alternatora to też sprawa niejednoznaczna. I wentylator i węzeł szczotkowy mają znaczenie. Temat podłączenia Valeo był ostatnio omawiany, ten alternator nie jest z Astry.
Witam zdarzyło mi się naprawiać maszynę do waty cukrowej i od tej pory... nie jem waty cukrowej :D ani nie kupuje nikomu Konstrukcja była dosyć prosta kwadratowa obudowa z elektrycznymi rzeczami mostek transformator rurka z gazem doprowadzona z zewnątrz z turystycznej butli gazowej Elementem kręcącym był silnik od od wycieraczek chyba z Cinquecento...
W wolnej chwili zrobię zdjęcie bo już zamontowane nagrzewnica cinquecento pompka pralki polar luna zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania od bravy 1,2 16v Wykonanie po kosztach Zapłaciłem tylko za przewody gumowe 2 złączki M22 x 1,5 i litrówkę płynu do chłodnic Po godzinnym maratonie radiator nagrzał się do ok 50 stopni Oto zdjęcia po modernizacji Doszły...