Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
120km to trochę jest. Co to jest, znajomy robi codziennie 90 km do pracy i z powrotem. No to wymień termostat, skoro czujnik jest 100% pewny.Więcej nic tam nie ma prucz bezpiecznika. W Cinko mają być 2 wentylatory?
sprawdz sam silnik na pierwszym miejscu czesto sie zacieraly.tak jak kolega olel napisal wypni kostke z czujnika i zewrzyj te dwa przewody.dla pewnosci przekrec stacyjke na zaplon bo nie pamietam kiedy tam sie prad pojawia
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Sprawdź "na krótko" wyłącznik termiczny wentylatora chłodnicy i bezpiecznik. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Fakt ale niech sobie zasilanie sprawdzi jak założy inny wentylator zanim znowu za gotuje silnik
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
Przełącznik owego wentylatora jest sprawny?
a czy nie zapomniałeś o odpowietrzeniu układu chłodzenia po ostatnich wymianach? w okolicy zbiornika wyrównawczego masz wąż odpowietrzenia układu chłodzenia musisz zdjąć obejmę i wyjąć korek kiedy pokaże ci sie płyn dopiero układ zostanie odpowietrzony
Wszędzie tak piszę (inne fora) że między 90 a 94 stopnie powinien się włączyć wentylator.
witam, wskaźnik temperatury jak w w większości cinquecento 700 dochodzi do 70 stopni, kiedyś w korku dobijał do 90 ale teraz jakoś wcześniej uruchamia się wentylator i nie da rady go rozgrzać więcej jak 70 stopni i tu moje pytanie gdzie szukać usterki czy wskaźnik zaniża czy wentylator (bardziej prawdopodobne według mnie) za wcześnie się włącza??nie...
Jeden odpowietrznik jest za prawą lampą na wężyku, drugi na górnym wężu nagrzewnicy
Brak zasilania. Bezpieczniki sprawdzone?
Na pewno zwrócę na to uwagę jeśli jutro nie kupie nowego auta . Ale dzięki wszystkim za fatygę :)
witam . Popieram kolegów wyzej.:D
A wiec przy jakiej temp powinien sie załączyc wentylator w Cinqueento 900 ?? Aha i jak sprawdzic czy wogule wentylator działa ?
Witam otóż posiadam wentylator nawiewu od fiata cinquecento szukam parametrów tego wentylatora ile ma Amperów i Volt :D
Witam, kolega ma problem ze swoim CC 700. Otóż brak jest świateł mijania (pozycyjne i długie są). Sprawdziliśmy przekaźnik świateł, bezpieczniki, żarówki i są sprawne. Po podpięciu miernika w gniazdach bezpieczników lewego i prawego mijania brak jest napięcia. Wymiana włącznika świateł nie przyniosła efektów. Czy ostatnią rzeczą może być przełącznik...
Wirnik ma szczelinę na skos - jest potrzebna, by zmniejszyć wibracje, a jednocześnie przy dużych obrotach działa jak wentylator - więc jest chłodzenie.
Witam otóż mam taki problem. Pewnego dnia nie zadziałał wentylator. Zaglądam do bezpieczników - spalony 25A. Sięgam pod maskę, śmigło obraca się palcem bardzo ciężko. Myślę sobie, zatarty silniczek. Silniczek wymieniłem na używany ale wizualnie prawie jak nowy, chodził super lekko. Podłączam, zmieniam bezpiecznik. Ok! Auto zagrzało się trzy razy w korku...
Pas ślizga. Zapal silnik, niech pochodzi parę minut i go zgaś. Dotknij koła pasowego aternatora, gorące? Drugie- silnik zgaszony, złap za wentylator na alternatorze, próbuj nim obrócić. Da się tak, że nim obrócisz a nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale silnika? Trzecie- czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie...
Wentylator dmuchawy działał mi tylko na 3 biegu. Rozebrałem opornik przy silniczku i okazało się że jest spalony bezpiecznik termiczny. Nie wiem jakie miał parametry. na jaki go wymienić? Na jaką temperaturę powinien być? Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Witam wszystkich. Mam problem z moim bobcatem (silnik kubota d722) poniewaz szybko sie zagrzewa silnik. Orginalnie wentylator tubowy mial zamontowany na kole pasowym pompy wody, ale jak twierdzi poprzedni wlasciciel nie byl wywazony i uszkodzil pompe. Pompa zostala wymieniona ale tego wentylatorka nie mozna dostac wiec zalozyl wentylator elektryczny...
egr się zaślepia podkładając między niego a kolektor blaszkę od piwa i od strony kolektora smarując reinzem :) komp wtedy myśli że wszystko jest ok wentlator się w ogóle włącza? jeśli tak to pewnie za późno ja w Astrach zawsze zakładam czujnik w chłodnicy od Cinquecento na 92-87st.C - pasuje na gwint, a kostkę trzeba sobie przerobić (na złomie obciąć...
Zapewne włącza Ci się wentylator chłodnicy-tak ma być.
cinquecento 700
Są te same jeżeli chodzi o cinquecento 700 i 900. Sporting ( 1100) mial inny. Nie było nigdy seicento 700, było 900 i 1100. W sei 900 był taki sam wiatrak co w cc 700.
Teoretycznie tak. Ponieważ akumulator może być podłechtany i już tak dobrze nie radzić sobie z dużym obciążeniem którego potrzebuje wentylator chłodnicy jak i cewka zapłonowa.
Witam... Mam problem. Mój Fiat Cinquecento 700 bardzo słabo grzeje. Nie chodzi tylko o to że wolno się nagrzewa, ale nawet po przejechaniu 50km powietrze które "dmucha" jest ledwie ciepłe. I tak jest zawsze. Nie mam wskaźnika temperatury silnika. Proszę o jakieś rady co sprawdzić. PS. Jeszcze mam problem z tym że nigdy nie włącza się wentylator chłodnicy...
Silnik oczywiście 700 ccm. Tak ale silnik się przegrzewa i silnik gaśnie ,jednak kiedy włączę nawiew ciepłym powietrzem i wentylator na 3 bieg temperatura spada.
Tylko rozgrzej silnik tak żeby sie wentylator od chłodnicy włączył i dopiero kręć bez włączonych świateł
Jesteś pewien, że masz dobry czujnik to wróć do mojej pierwszej odpowiedzi. na samej górze. Wentylator chłodnicy chodzi jak kontrolka się pali?
witam wszystkich... mam pewien problem w Fiaciku Cinquecento niedziala mi nadmuch na 2 pierwszych biegach tylko na trzecim sie wlacza:(( bezopieczniki okej, wentylator z damuchu okej.... moze mial tos podobny problem wiec prosze o pomoc z gory dzieki....
Przewody i świece na pewno długo nie były zamieniane.do wyregulowania będę musiał kogos załatwić a przewody i swiece zmienię w poniedziałek.Zadałem pytanie z tym przegrzaniem silnika bo wczesniej auto jezdzilo nie dalekie trasy ale nie włączal mu sie wentylator z 2/3 razy temperatura byla powyżej 90 stopni.
a to nie czasem czujnik temperatury chłodnicy, moze właczac wentylator w roznych temp. a powinien przy 96 stopniach, moze przewody zasniedziały
Witam Posiadam od niedawna polo jak w temacie. Zastanawia mnie wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Gdy się silnik nagrzewa to wskaźnik temperatury się podnosi. Gdy silnik się nagrzeje na wskaźniku jest 90 stopni. Niezależnie czy samochód stoi w korku czy jedzie. Wskazówka ani nie opada ani nie rośnie. Jeszcze nie zdarzyło mi się by wskaźnik pokazał...
http://i35.tinypic.com/2moqzx5.jpg Płyn wycieka tam gdzie jest ta strzałka na obrazku tyle że na dole, a wentylator sam w sobie działa, bezpiecznik jest nie spalony, Czy to że nie działa wentylator chłodnicy może powodować te wycieki płynu chłodniczego?
Witam, posiadam Opla Astrę G. Wentylator chłodnicy jeśli się włączy (temperatura załączenia wynosi około 92'C) pracuje tylko do momentu kiedy silnik jest włączony, jeśli wentylator się włączy a ja zgaszę silnik to przestaje chłodzić. Zdaję sobie sprawę, że auto zostało tak zrobione, ale chciałbym mieć w samochodzie zamontowany taki układ, który pozwoli...
awaryjne działaja... wentylator dziala.. wszystko dziala... Dodano po 23 rtzn dalej oprocz radioa....
wentylator sprawdzony-działa zamierzam teraz sprawdzic termostat, a jesli i to nie pomoze nie wiem co dalej, jak sprawdzic czy np chlodnica nie jest zatkana, prosze o rady pozdrawiam serdecznie
Zaobserwuj czy nie ubywa płynu w układzie chłodzenia,oraz sprawdz czy się w nim nie wytwarza ciśnienie (rozgrzewaj silnik i kontroluj gumowe węże jak będą się robiły bardzo twarde to będzie wskazywać na uszczelkę bądz głowicę).Rozgrzej silnik do temperatury przy której załącza się wentylator chłodnicy i obserwuj co się dzieje z płynem ale uważaj jeżeli...
viper555 co to tych alternatorów to np. w maluchach w rallycrosie alternator był często wydłubany i zostawała tylko ośka ,żeby wentylator miał się na czym obracać.Ale to offtop.Co to wpływu alternatora na zapłon to wg. mnie to nie ma związku.
I na sto procent będzie wyciek z chłodnicy czy nagrzewnicy(o czym przekonałem się sam przedwczoraj przy wymianie płynu bo był nieciekawy), więc szykuj kasę na te dwa elementy. Nikt bez powodu nie sypie środka do uszczelniania(sam musiałem nasypać bo hurtownie dopiero czynne od poniedziałku a jeździć trza). Profilaktycznie jeśli wentylator chłodnicy...
Cmoże za krótko żyję ale nie widziałem jeszcze silnika który by kręcił się w lewą stronę. A np cinquecento 700. Co do tych lewych obrotów alternatora to też sprawa niejednoznaczna. I wentylator i węzeł szczotkowy mają znaczenie. Temat podłączenia Valeo był ostatnio omawiany, ten alternator nie jest z Astry.
Pasek piszczy ale kręci. Oczywiście wymień go"to nie majątek". 12V troche mało. Zobacz ile ma na obrotach około 3000obr powinien mieć 14V a po włączeniu kilku odbiorników np. światła, szyba, wentylator 13.5V. Jak spadnie poniżej to zmież jaki oddaje prąd do atumulatora powinien dawać 40A Dodano po 2 Jak te parametry nie grają to zobacz szczotki, łożyska...
Czesc wszystkim a wiec na poczatku sorki za moja kaligrafie czyli bledy ortograficzne ale do rzeczy po pierwsze to z swiecami masz wszystko najlepszym porzadku czyli przerwa itd bo taka musi byc 0,8 lub mniejsza ,ale komputer od ukladu wtryskowego informuje ciebie za napotyka na jakis blad podczas uzytkowania a wiec jasli odkreciles czujnik polozenia...
Witam Mój problem zaczął się w momencie jak chciałem poznać przyczynę braku wolnych obrotów oraz nie załączanie się wentylatora od nawiewów,świateł awaryjnych,wycieraczek,światła stop itd.. CC wyposażone jest w gaźnik ASIAN z całą masą czujników pod maską. Zauważyłem że w momencie jak delikatnie wyciągnę ssanie to pod maską słychać załączającą się elektrykę...
Nie, spalinami nie śmierdzi :) Bąbli nie ma, mogę do odcięcia przegazować a i tak nawet jeden bąbelek się nie pojawi. Termostat raczej się nie zacina, gdy temperatura dojdzie do ok 90 stopni wąż idący od termostatu zaczyna się robić ciepły, gdy dojdzie do 100 jest gorący dosyć mocno. Węże twarde się nie robią. Chłodnica i tak zapewne będzie do wymiany...
Witam. Od dzisiaj jestem szczęśliwym (jak na razie) posiadaczem Fiata Cinquecento 900 z 92 roku na gaźniku weber. Autko pali od strzała, nawet jak jest zimne, ssanie pochodzi ze 2-3 minuty i jest spoko. Zbiera się pięknie, zawory pracują cichutko, nie kopci, nie strzela, uszczelka pod głowicą cała, alternator OK, cała elektryka działa, ręczny też, wentylator...
Dołącze się do tematu bo mam podobny problem. Mam CC900, gaźnik Kilka dni temu po przejechaniu jakiś 30km (w trasie) temperatura na wskaźniku skoczyła do ostatniej białej kreski przed czerwonym polem. Po podniesieniu klapy zauważyłem z pod korka zbiorniczka wyrównawczego cieknie (leje) się płyn. Potem jak czekałem na ostygnięcie. obserwowałem poziom...
cinquecento wentylator półoś cinquecento cinquecento cinquecento chłodzić
gasną światła skoda fabia rejestr przesuwny 74hc595 napięcie żarówki projektora
ariva reset bateria macallister
Dystanse do głośników JBL 16 cm w tylne drzwi Audi 80 – zamiana fabrycznych 13 cm Co oznacza SW w elektronice? Wyjaśnienia i przykłady