Uwagi ogólne: Przy założeniu że do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny ani olej to ciśnienie w układzie powstaje na skutek rozszerzalności cieplnej cieczy. By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym. Drugi stosowany...
Jedź do dobrego mechanika, mają środki które dodają do płynu i od razu widać czy uszczelka jest dobra, czy nie bo płyn wtedy płyn zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających się do układu chłodzenia. A wymiana termostatu na pewno nie zaszkodzi, tym bardziej że raz miałem 100°C Po takim zagrzaniu pierwsze co się robi to wymiana termostatu. Jak nie...
Masz pękniętą głowice ,można pospawać i należy sprawdzić szczelność ,mam nadzieje że pod wszystkie śruby są dane podkładki
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Czasami tak bywa. Upg może ulec uszkodzeniu na wiele sposobów. Znikajacy plyn, mieszanie plynu z olejem lub cisnienie spalin w układzie chłodzenia. Przy tym ostatnim czesto praca silnika jest bez zmian oraz nie ma zmian w kolorze spalin .
Jest to normalne dla zapowietrzonego/niedrożnego układu.
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Czujnik poziomu oleju.
Na korku powinieneś mieć napisane, zazwyczaj jest to między 0,9 a 2 bary.
zmierzyć zawartość CO2 w zbiorniczku płynu
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Hey .Może być sprawa chłodnicy ,zanim targniesz głowice wyeliminuj wszystkie możliwe usterki ,sprawdz cisnienie w układzie chłodzenia max ok 1 bar .
Było kilka razy na forum. Te silniki mają problem z pękającymi blokami. Usterka losowa, jeśli silnik zrobi 150-200tkm bez tej usterki to zrobi i milion km.
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Witam! skoro wszystko pozakładałes jak należy oprucz tej zgubionej zawleczki ,to nie należy łączyc tych awari. Sprawdz układ chłodzenia - poziom cieczy -wentylator chłodnicy zwruć uwagę na cisnienie w układzie chłodzenia na zapalonym silniku czy nie rosnie ( bombelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym- uszkodzona uszczelka pod głowicą ) pozdrawiam serdecznie.
Egr zaślepiony obieg wody jest Nieistotne, że zaślepiony,chłodnica może puszczać spaliny do chłodzenia
Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
vw golf III 1.8, jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Układ sam sie odpowietrza Jak odkręciłem korek to cały płyn mi wywaliło. Jak płyn w układzie ma wysoką temp. to przeciez normalne ze Ci wywali Czy takie duże ciśnienie powinno być w ukladzie? Cisnienie reguluje zaworek w korku
Wymień korek chłodnicy może jest nieszczelny koszt ok.20zł , jeśli nie pomoże to idzie w układ chłodzenia cisnienie.
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
witam, nie wiem po co chcesz komplikowac sobie życie skoro układ chłodzenia daje rade bo tak został zaprojektowany czyli do odparowania wody,jeżeli musisz zastosowac układ zamkniety to musisz go zbudowac tak jak np w samochodzie z korkiem i zbiornikiem wyrownawczym do ktorego bedzie uchodziło cisnienie wody z układu chłodzenia o oringi na tulei cylindrowej...
Czyli reduktor Magic tam masz?
Adam700 myslisz ze takie cisnienie moze byc spowodowane tym ze korek jest zepsuty?? fakt ze od srodka jest tak jakby pekniety ale czy to powoduje takie ogromne cisnienie w ukladzie chlodzenia? w sumie to i tak planowalem wymienic korek.
Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej dawid_120990 napisał: BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony. Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?
Przyczyną wymiany uszczelki było to iż duże ciśnienie w układzie chłodzenia... gdy odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego wywaliło cala płyn z układu chłodzenia.
Witam . Należy sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia . Jesli cisnienie znacznie wzrasta przed nagrzaniem silnika to bedą to przedmuchy np. uszczelka głowicy . Jesli auto babelkuje nie uzyskawszy cisnienia założonego przez producenta zepsuty jest zawór w korku płynu chłodzacego . Układy chłodzenia są projektowane na ok. 1 bar jesli to cisnienie nie...
a czemu olej posze3dl do plynu a nie na odwrot??? Cisnienie oleju jest wysze niż cisnienie wody w układzie chłodzenia.
poziom płynu podnosi sie bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia,moja sienka tez dymi na biało,ale mam gaz wiec pewnie dlatego,jedz to mechanika niech podłacza auto pod komputer,duze spalanie moze byc spowodowane uszkodzona sonda lambda,miałem tak w uno 1.4 (ten sam silnik)
Witam, Jestem posiadaczem Volvo V40 D2 1.6 Diesel z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Auto było naprawiane na zaprzyjaźnionym warsztacie wymieniona została uszczelka pod głowica sprawdzona była chłodnica spalin lecz problem nadal występuje. Czy problem może być pęknięcie tuleji cylindra? Pozdrawiam serdecznie
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
Jak kompresor chłodzony wodą ( nie sądzę aby inaczej) to idzie jako pierwszy podejrzany.
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Witam wszystkich, pacjent to Opel Zafira OPC 2.0, mam problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia. Ciśnienie robi się tak duże, że puchną węże. Głowica została zrobiona, zastosowana nowa uszczelka głowicy oczywiście. Wykonałem test uszczelki na wszelki wypadek. Korek wymieniałem dwa razy, nawet wymontowałem termostat, i dalej to samo. Może ktoś pomoże?
witam bardzo. mam problem z ukladem chlodzenia początkowo rozszczelniła mi sie chłodnica myslalem ze to ze starosci ale po paru dniach wypchlo oring z korka zpustowego w chłodnicy po wymianie oringu zaobserwowalem ze w ukladzie jest bardzo duze cisnienie wymienilem nawet termostat na oryginalny ale cisnienie jest nadal poi przejechaniu paru kilometrow...
auto poszło na złom
Ciśnienie pracy układu chłodzenia w DAFie to około 0,8- 0,9 bar. Jest to ciśnieniowy układ chłodzenia. Na gorącym silniku odkręcenie korka może prowadzić do kalectwa.
Aby zakończyć temat powiem co wyszło z ta Astrą. Otóż zmieniłem nagrzewnicę na nową choć stara była czyściutka i zapewne sprawna. Ale już wczesniej kupiłem więc zmieniłem. Teraz wiem że winny były o'ringi na złączu do nagrzewnicy. To kropelkami puszczało bo wiadomo -cisnienie w układzie chłodzenia jest spore. No i wentylator te mikrokropelki wydmuchiwał...
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Witam. Czy udało się rozwiązać problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia i brakiem ciepłego powietrza z nawiewów,Mam ten sam problem.
Zapewne układ źle odpowietrzony - trzeba znaleźć wszystkie odpowietrzniki i zastosować procedurę w/g wskazań producenta.
Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
Ja to robie tak że pompuje do układu chłodzenia cisnienie z butli (dwutlenek lub powietrze) około 1 bara przy uszczelnionym korku i samo wyłazi po 30 minutach. Jak głowica to nie pali na jeden jak wyciek to widac. Nagrzewnica może?
Witam Wszystkich. Jesli jóż tak bardzo chcesz oszukać ten sterownik wiatraków, to wstaw w miejsce wentylatora rezystor, powiedzmy 60=100 ohm, sterownik sprawdza cewke wentylatora za zwarcie i przerwe w obwodzie. Jednak polecam wymiane samego sklaplacza, jesli dobrze oszukasz na szrocie to dorwiesz za pare groszy, do tego dojdzie nabice układu. Ten czujnik...
Witam, jak to zrobisz jedna stronę? ,po kiego grzyba zwalać jak mozna zrobić diagnoze silnika, pomierzyc ciśnienia sprężania, oleju, cisnienie w układzie chłodzenia, skoro wali olej to pewnie pierscionki sa tylko z nazwy, a wymiana samych pierścieni w samochodzie mechanika ??? to przeczy wszelkim zasadą technologii napraw, to poprostu dziadostwo, ta...
Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej. Termostat, chłodnica, termowyłącznik, cały rozrząd z pompą wody jest nowe i czujnik temperatury od licznika, ten od komputera kwadratowy jest stary tak jak wszystkie trochę spękane już węże.
Ciąg dalszy tego watku 1-brak CO w ukladzie -rosnie cisnieni 2-pominieta spreżarka tak samo pompuje do ukladu chlodzenia Dodano po 2 5 min brak CO
Żadnych błędów, ogrzewanie jest, ciśnienia w układzie chłodzenia też nie ma.
Ok, dziękuję za odpowiedzi. Mam małe wątpliwości co do tej diagnozy, nie widziałem tego testu na żywe oczy. Auto przejechało 1000km i wszystko było w porządku. Parę dni później kolejne 100km, brak ubytków płynu chłodniczego. Potem samochód stał i podczas przeparkowywania pod domem zapaliła się kontrolka wody... Patrzę a tam tyle co nic, dolałem, kolejnego...
przez przypadek wcisnąłem rozwiąż temat :)
W układzie chłodzenia panuje ciśnienie 1,2 - 1,5 bara. To wystarczająca wartość, żeby węże były twarde. Także pomiar twardości węży nic nie mówi, możesz wpiąć manometr i zobaczyć jakie jest faktyczne ciśnienie. Ale zaproponuję inną metodę sprawdzenia - rozgrzej samochód i daj mu porządnie w kitę, kręć do 4 tys. obrotów, ciśnij 150 km/h, gwałtownie przyspieszaj,...
Fachowcy, kto Wam powiedział że jak po odkręceniu korka płyn się podnosi, to układ jest zapowietrzony? Wiecie jaka jest podstawowa cecha gumy? Jest rozciągliwa i sprężysta - stąd te podniesienie mało ściśliwego płynu po dokręceniu korka. Zamykam, zanim będę zmuszony nagrody za rozsiewanie herezji rozdawać.
Nie no panowie , dzięki z góry za zainteresowanie , :) słuchajcie był odpowietrzany kilka dni nawet przód auta podnosiliśmy do góry , no różne cuda na kiju , to jest motor 2,3 l goła benzyna korków też kilka zamienionych , , nie działa mu ogrzewanie z tyłu i podejrzewam że właśnie problem może tkwić własnie tam , ona gdzieś tam ma z tyłu jakąś nagrzewnicę...
Zapewne tak, dla pewności sprawdziłbym jeszcze korek wlewu płynu, ale ten brak ogrzewania to bardziej mi na uszczelkę wróży. A że nie ma oleju w płynie, płynu w oleju... Bo uszczelka uszkodzona między komorą spalania a kanałami wodnymi, ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia.
W układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika wytwarza się podciśnienie! Natomiast gdy robi się ciśnienie i twardnieją przewody tzn.że przedostaje się powietrze do układu chłodzenia .Przedostać się może z komory sprężania do kanału wodnego poprzez nieszczelnośc uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcie płaszcza wodnego lub skrzywienie głowicy zazwyczaj...
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
To zależy na ile da się odpowietrzyć układ chłodzenia, a górną granicę określa zawór ciśnieniowy (na jakie ciśnienie jest ustawiony) w korku zbiornika wyrównawczego - oczywiście jak jest sprawny.
Jakie normalne ciśnienie panuje w układzie chłodzenia w yamasze aerox? Co może być powodem zbyt dużego ciśnienia, ponieważ bylem zmuszony kupić nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ stary pękł, na początku myślałem że pękł od wstrząsów ale po wymianie wysadziło mi jeden z przewodów układu chłodzenia i cały płyn wyciekł. Dodam jeszcze że po odpaleniu...
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia zrób.
Saron, sprężarkę stosunkowo łatwo zdemaskować. Manometr w korek chłodzenia a sprężarkę dociążyć by biła do 12 atmosfer. Jak będzie rosło ciśnienie to następny etap, odłączasz tłoczenie sprężarki by sobie latała na luzie. Porównanie różnic wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia da Ci podpowiedź co rozbierać. :) Zdarza się, że sprężarka puszcza gdy stygnie....
Węże od/do chłodnicy (te o większym przekroju) można normalnie naciskać zarówno jak jest zimny i ciepły. Nie znam się na tym ale może większe ciśnienie/gotowanie płynu jest tylko w części układu bo jest coś nie tak jak powinno. Pozdrawiam.
Dlaczego ma nie być ogrzewania, jak to na małym obiegu działa? Pompa wody sprawna? Chłodnica drożna? Ściągnij opaski, górnego i dolnego przewodu, nagrzewaj silnik i patrz co się dzieje. Tylko się nie poparz!
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Sprawdź pompa widu i czy nie ma tam wycieku prawdopodobnie pompa wody do wymiany
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Na 2 minuty nie zaszkodzi.
Sprawdzić drożność i ciśnienia w układzie chłodzenia.
całkiem możliwe ze uszczelka pod głowica wystarczy sprawdzic w warsztacie zawartośc CO w układzie chłodzenia a tak na domowy sposób mozna sprawdzic Ciśnienie w układzie chłodzenia jest zawsze podwyższone aż czsami płyn wycieka przez korek bo jest za wysokie cisnienie najlepiej sprawdzic twardośc wezy przy rozgżanym silniku jesli jest walnieta bedza...
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
Zagrzej silnik odkrec ostroznie korek od zbiornika wyrownawczego sprawdz czy plyn bulgocze jak dodajesz gazu , lub przytknij szczelnie reka wlew zbiornika wyrownawczego dodaj kilka razy gazu bedzie czuc na rece czy cisnienie wzrasta , jesli bulgota plyn lub szybko rosnie cisnienie w układzie chłodzenia to w najlepszym przypadku padla uszczelka pod glowica....
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Nie lepiej podpiąć manometr pod układ chłodzenia i sprawdzić cisnienie czy nie jest przez przypadek za wysokie? Tesy na zawartość CO2 przy małych przedmuchach są mocno nieskuteczne. Ja już dawno przestałem im wierzyć, a wykonuję je tylko dlatego, że kient się upomina lub "chce sprawdzić" i wtedy aby w 100% potwierdzić diagnozę. Nie traktuj tego testu...
Witam ! Jakiś czas temu ( 5-8 tyś km) podniósł się stan płynu w zbiorniczku ponad max, obserwowałem nic nie robiłem, jak zrobiło się chłodniej zauważyłem że na wolnych obrotach było słabe ogrzewanie, teraz stan podniósł się jeszcze bardziej, wywala płyn przez górny korek, temperatura skacze, ogrzewania brak. Nie jest to wina sprężarki ponieważ wykluczyłem...
Witam, Wszystkich forumowiczow- jest to moj pierwszy post pod tym nickiem i od razu z problemem -licze na wyrozumialosc. Pisywalem tu kilka lat temu pod innym nickiem-niestety konto mailowe juz mi zamkneli i takie tam. W kazdym badz razie witam. Wiec problem polega na tym, kilka dni temu kiedy byly wielkie mrozy jak na szczecin czyli ok -10C w nocy...
a wentylator włącza się tuż przed czerwonym polem. Zrób z tym porządek i z korkiem i być może zaznasz spokoju.
Kontrolowane zwiększenie ciśnienia w układzie chłodzenia być może przyspieszy lokalizację wycieku. Marka, model, oznaczenie silnika, więcej zdjęć. Czy to cień, czy pęknięcie głowicy?
ale jak by niebyło to nadal tylko przypuszczenia nie sprawdziłem . sprzedaja xantie bo nie chce mi sie juz grzebać. albi zmienie silnik jak znajde jakis pewny i niedaleko .
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
Witam. Kolego najprawdopodobniej padło Ci wisko. Czyli sprzęgiełko lepkościowe, którego działanie zależy od rozszerzalności cieplnej materiału pod wpływem temperatury silnika. Jezeli jest niesprzęgnięte wentylator kreci sie tkzw wolnym kołem,tak jak u Ciebie. Po sprzęgnieciu kreci sie zgodnie z obrotami silnika. Na wolnych obrotach i chłodnym silniku...
no to coś nie tak, jeżeli w tem 110 stopni włancza ci się wentylator, nie wiem jaki masz tam czujnik wetylatora, jeżeli masz dwu stopniowy to znaczy że masz pierwszą sekcje uwalona i za późno włacza ci sie wetylator, w tej temp. żaden silnik nie wytrzyma, podejrzewam że kompresja dmuch ci w układ chłodzenia co powoduje wypchanie wody w jedno miesce...
Jak węz są miękie to z uszczelką jest oki a sprawdz korek inny bo ten korek jest pod ciśnieniowy on reguluje ciśnieniem w układzie więc jak będzie zatkany to nie ma gdzie to ciśnienie uciekac dlatego może wywalac przelewowym. a węża wyrywa przelewowego? Dodano po 2 no te korki są z zaworkami tamtendy ucieka cisnienie cieczy.
Miałem ten sam problem okazało się że membrana w parowniku była nieszczelna i dopuszczała gaz do układu chłodzenia. Ciśnienie powodowało wypychanie wody z układu chłodzenia, zakręcić butle LPG i sprawdzić czy efekt się będzie powtarzał,
Nalej gorącej wody, i do układu chłodzenia czymś podmuchaj. By powstało cisnienie. To powinno być widać gdzie przecieka.
Masz trzy różne problemy i (myślę) że trzy różne przyczyny. 1. To że silnik się niedogrzewa może być winą termostatu który nie zamyka sie do końca (ma się otwierać książkowo przy temp 81-85 'C). Możesz to sprawdzić w taki sposób: uruchom (na zimnym) silnik i po ok 4-5 min pracy na biegu jałowym zacznij obmacywać przewody chłodnicy ten u góry i u dołu...
Były twarde i będą szczególnie zimą bo termostat trzyma,temat rzeka z TYM układem chłodzenia,ja opanowałem.
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
jeśli skrzynia się rozszczelnia gdzieś w środku to może za duże ciśnienie w układzie chłodzenia? może UPG się kończy? pomijając taką możliwość to ja bym po prostu dał oddzielną chłodniczkę dla automatu i zalał obieg tym samym ATFem co i w skrzyni i dał w szereg elektryczną pompkę wody taką jak są do Webasto i wtedy nawet jak się będzie mieszać to co...
A ubytków płynu chłodzącego nie ma? Albo nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia?
No i zrobione. Jednak uszczelka Dzięki wszystkim za bardzo dużo wskazówek 😉
Czy może odpowiadać za wzrost ciśnienia w układzie? Tak może, tam w korku jest zawór ciśnieniowy upustowy. Uszkodzenie jego może powodować wzrost ciśnienia w układzie. W korku znajduje się także zaworek podciśnieniowy który najczęściej ulega uszkodzeniu. Ponadto uszkodzenie uszczelek sprawia że zwykle korek staje się nieszczelny i nie utrzymuje ciśnienia...
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
Skoro dolny wąż zimy a termostat sprawny to wskazywało by to na brak obiegu ale masz rację, przy oberwaniu wirnika pompy nie dało by się jeździć autem, grzał by się niemal natychmiast. Mój błąd. Ewidentnie czapka do zdjęcia.
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
Hej, sprawdź czy nie robi się za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. pisałeś, że wymieniłeś sprężarkę, ale sprawdziłeś czy nie robi się poduszka powietrzna w układzie?
wymieniona uszczelka wcześniej vicotra reinza teraz za mniejsze pięnieądze ale z zwierzchu wyglądająca na bardziej masywną cena 70zł nie pamiętam firmy póki co ciśnienie takie jak być powinno po nagrzaniu silnika wymieniona kakże pompa wody z silnika AFN.
cisnienie układzie chłodzenia bezpieczniki układu chłodzenia odpowietrzanie układu chłodzenia
bloody sterowniki zmywarka whirlpool wirnik pompa gwint sondy lambda
pastuch elektryczny pastuch elektryczny
Błąd DD15 w Volvo - przyczyny i diagnostyka Jak utworzyć spis wykresów w Microsoft Word