Do 100 stopni nie jest niczym strasznym, po to jest podwyższone cisnienie w układzie żeby płyn nie wrzał. A termowłącznik wentylatora w VW załącza dopiero przy 95stopniach.
Witam, mam to samo tyle, że w 1.6 T 180 KM astra gtc. Świeżo auto kupione był delikatny wyciek płynu chłodzącego. Silnik umyty, aby znaleźć źródło wycieku i co? Brak. Samochód trochę pojezdził, na zegarach 90'C, podjeżdżam pod dom a tu bulgocze. Otwieram maske i jakies 2-3 min słyszę i widzę jak w zbiorniczku pojawia się powietrze podnosi się plyn i...
Witam wszystkich, jednak coś jest nie Tak, kolega zrobił do domu ponad 600km i cała drogę było wszystko ok., następnie zrobił 15 km i zrobiło się takie cisnienie w układzie że wyrzucilo płyn na łączeniu dolnego węża idącego do chłodnicy a chłodnicą na tej opasce zaciskowej, jakieś pomysły?
Aby dawał ciągle cisnienie. Byle jaki. Moze być nawet taki na 12 volt do pompowania kół. Tylko musisz zaślepić duże otwory w dolocie. I spryskać węże jakąś woda z płynem żeby bylo widać wycieki powietrza. Do tego najlepszy dym jest. Oczywiście kontrolować cisnienie na manometrze kompresorka do 1 bara.
Wymień korek chłodnicy może jest nieszczelny koszt ok.20zł , jeśli nie pomoże to idzie w układ chłodzenia cisnienie.
dziś rano na zimnym silniku płynu było wiecej niż wczoraj jak dolałem, wiec odkręciłem odpowietrznik na chłodnicy i było powietrze które zeszło i płyn wrócił do normy, to juz nie wiem co jest grane, przeciez jak jest goracy w układzie jest cisnienie wiec nie może nigdzie zasysac powietrza gdyby był nieszczelny ukł, co do wycieku z nagrzewnicy to jeszcze...
Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
Witam . Należy sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia . Jesli cisnienie znacznie wzrasta przed nagrzaniem silnika to bedą to przedmuchy np. uszczelka głowicy . Jesli auto babelkuje nie uzyskawszy cisnienia założonego przez producenta zepsuty jest zawór w korku płynu chłodzacego . Układy chłodzenia są projektowane na ok. 1 bar jesli to cisnienie nie...
Kiedyś miałem taki przypadek w E46 że delikatna mała dziurka była w wężu od chłodnicy - tak niefortunnie że jak cisnienie się zbudowało w układzie - płyn cienką mgiełka lał się prosto na blok silnika / kolektor wydechowy i od razu wyparowywał - udało mi się to namierzyć przez przypadek, na rozgrzanym dobrze aucie zaraz po zgaszeniu silnika, otwarłem...
Niby jakim cudem płyn ma się dostać do cwu? Człowieku nie masz pojęcia o czym sam piszesz i straszysz ludzi ! W cwu masz cisnienie ok 4 atm i tam ma się niby przedostać płyn ? Wg Ciebie cwu ma większe ciśnienie a wg mnie po uszkodzeniu wężownicy bardzo szybko woda wciśnie się do układu solarnego wyrównując ciśnienia. Potem już tylko wahania ciśnień...
witam siadł zawór który podtrzymuje ciśnienie w układzie ABS scisle mowiac nie masz standartowego serva hamulcowego tylko cisnieniową pompe ktora wytwarza cisnienie w układzie a zawor zamyka to cisnienie w swerze ktora znajduje sie na zewnątrz układu pozdro T
Przyczyną wymiany uszczelki było to iż duże ciśnienie w układzie chłodzenia... gdy odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego wywaliło cala płyn z układu chłodzenia.
Witam! Jeśli jest to naczynie rozszerzalne, to tak musi być. Za duże masz ciśnienie w układzie. Musisz upuścić płynu z układu i powinno być w porządku, nie powinno lecieć z zaworu bezpieczeństwa. Ciśnienie w układzie powinno być poniżej 3bar przy nagrzanym układzie. Pozdr.
By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym. Nie do końca. W chłodnicy jest korek, który przy określonym ciśnieniu otwiera przepływ do zbiornika wyrównawczego. W nim panuje ciśnienie atmosferyczne, a jego przepełnienie...
Hej. Dzięki za informację. Czyli tak jak większość obstawiala błąd nie ma znaczenia i po prostu jest zbiegiem okoliczności. Z moich obserwacji wynika że cisnienie w układzie powstaje po nagrzaniu silnika po dłuższej jeździe jakieś 20/30km. Wyrzuca tego płynu jakieś 5/8 litrów czyli cały zbiorniczek wyrównawczy.
vw golf III 1.8, jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Układ sam sie odpowietrza Jak odkręciłem korek to cały płyn mi wywaliło. Jak płyn w układzie ma wysoką temp. to przeciez normalne ze Ci wywali Czy takie duże ciśnienie powinno być w ukladzie? Cisnienie reguluje zaworek w korku
Po co odkręcasz na gorącym??? Ubywa ci płynu gotuje sie czy tylko chciałeś sprawdzić. cisnienie to chyba coś w okolicach 1bar ty mozesz mieć uszkodzony korek możesz mieć płyn z wiekszą zawartością wody co zmniejsza temperature wrzenia. ogólnie jak odkręcam w oplach to jest delikatne lub mocniejsze sykniecie ale przy sprawnym układzie nie wywala płynu.
tuleje napewno nie siadają .Przed składaniem głowic były przykręcane na "sucho" kazda po kolei na troszkę pookrajaną uszczelkę i mierzone były szczeliny między blokiem a głowicą i wszystko było tak jak sie nalezy .Składając na gotowo najpierw były założone głowice , wlany płyn chłodniczy i nabite cisnienie do układu 1bar .Miska olejowa nie była założona...
Po drugie. Sprawa przewodów chłodzenia została nadal otwarta. Fachowiec twierdzi, że bardzo często w tego typu zbiorniczkach uszkadza się termostat w korku, który upuszcza powietrza podczas rozgrzewania się płynu i zwiększania swojej objętości. Poradził podmienić na jakiś czas od innego auta i sprawdzić. Jeśli nie ustanie to uszczelka do wymiany Tak...
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Pacjent Mercedes Actros MP3 2011. Problem dotyczy niesprawnego układu AdBlue - zbyt niskie ciśnienie. Po sprawdzeniu ciśnień w układzie AdBlue - 3,5bara powietrze 5bar wartości z delphi ciśnienie dochodzące do dyfuzora sprawdzone manometrem 5,5bara. Dyfuzor umyty i czysty w środku, gdzie szukać przyczyny zbyt niskiego ciśnienia płynu dzięki za pomoc...
kur...już mnie h.. strzela układ płukałem 2 litrami płynu febi!!z układu nic nie wycieka pompa daje cisnienie wspomaganie jest kierownica kreci sie palcem a w pompie nadal zawiesza sie ten zawór i wyje !! a w zbiorniczku fontanna cho krece w lewo na max i w prawo To wina tego przewodu mysle bo na tamtym było wszystko ok!a nie moge dostac nigdzie na...
poziom płynu podnosi sie bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia,moja sienka tez dymi na biało,ale mam gaz wiec pewnie dlatego,jedz to mechanika niech podłacza auto pod komputer,duze spalanie moze byc spowodowane uszkodzona sonda lambda,miałem tak w uno 1.4 (ten sam silnik)
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Zakładając, że płyn hamulcowy jest, mamy kilka przypuszczalnych odpowiedzi: - uszkodzenie któregoś cylinderka w którymś kole (brak ciśnienia w układzie); - uszkodzenie przewodu i wyciek płynu; - zapowietrzenie układu (jeśli po kilku szybkich naciśnięciach "pedał rośnie"); - uszkodzenie samej pompy (rzadko).
Zobacz tez na cisnienie w układzie chłodzacym, w zbiorniku wyrownawczym. Uszczelka to ciekawy przypadek, zawsze znajdzie sie dziurka. Ubywanie płynu to zawsze przypadek usterki, jesli piszesz ze nie ma wyciekow choc moze cieknac z chłodnicy i tego nie zauwazysz w trakcie jazdy, to zostaje tylko spalnie w silniku.Poszukaj raczej co i jak bo mozesz nawet...
całkiem możliwe ze uszczelka pod głowica wystarczy sprawdzic w warsztacie zawartośc CO w układzie chłodzenia a tak na domowy sposób mozna sprawdzic Ciśnienie w układzie chłodzenia jest zawsze podwyższone aż czsami płyn wycieka przez korek bo jest za wysokie cisnienie najlepiej sprawdzic twardośc wezy przy rozgżanym silniku jesli jest walnieta bedza...
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Witam. Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. 1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy 2) wymieniono wkład termostatu 3) konkretnie odpowietrzono układ 4) auto pali ładnie, temp. max ~90 st., zawsze odpala 5) nie ma "masła" pod korkiem od oleju 6) nie ma białego dymu 7) płyn chłodniczy jest delikatnie zabrudzony ale w serwisie wykluczyli,...
A gdyby pękła głowica to w jaki sposób olej ma sie dostać do układu chłodzenia w którym po rozgrzaniu jest niewielkie cisnienie? I jak to jest że nie ma płynu w oleju?
Co w tym dziwnego ? Masz uszkodzony czujnik poziomu, ot cała sprawa. Po przejechaniu około 100 km następuje nagrzanie płynu, objętość płynu wzrasta, wzrasta też ciśnienie w układzie chłodzenia. Wzrost ciśnienia płynu + nieszczelny czujnik = powstanie błędu (brak płynu). Wymień czujnik i po problemie.
Ciśnienie w jakiej wartości? Wyrzuca płyn?
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Witam. Mysle że nie działa serwo wspomagania . Słychac prace zaworu powietrznego?.Jak masz zbiorniki bez cisnienia to jak to ma wszystko dzialac? Pod kabiną po lewej stronie za stopniami masz cały układ hamulcowy,pompe serwa,pompy ze zbiorniczkami płynu itd.Zborniki sa połączone plastykowym przewodem takim jak w ciężarówkach.Ponaprawiaj to,posłuchaj...
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Mam problem z takim MB E220 CDI 99r. Po pierwsze świeci ciągle kontrolka od niskiego stanu płynu chłodzoncego na liczniku. Diagnostyka nie wykazuje zadnych błędów, wypięcie czujnika widziane jest przez system (czyli połaczenie ok, sprawdzałem też miernikiem). Z licznika wychodzi 5V na ten czujnik, i masa na czujnik ilości płynu w spryskiwaczu (te dwa...
Daj spokój z tym klejem on się wulkanizuje z plastikiem i trzyma sie dobrze. Nic nie cieknie zresztą nie mam innego wyjścia bo jestem z tym autem w norwegii. No może tak ma byc ale zastanawia mnie czemu to wcześniej pękło? Martwi mnie to ze jak gdzieś wyjade i coś sie stanie to będzie lipa Czyli ten płyn wyrzuciło bo w układzie ma byc cisnienie i to...
siemka kolego sprawdż wskazania sondy lambda ewentualnie sprawdż przewody podciśnienia być moze którys sie odłączył i daje złe wskazania do ECM, co potem moze wlasnie sie tak objawiac instalacje niepotrzebnie wywaliłeś miałbyś oszczedniej. LPG z lanosem bardzo fajnie smiga. aha mozesz tez sprawdzic wiązke przy cewce bardzo czesto się kabelki przecieraja...
Witam , jak w temacie , bez retardera , nigdzie nie leci , pompa wody nowa z podejrzeniem wycieku załozona , na 3 tys km ok 4 l ubytku , im ciezszy teren tym gorzej , 820000 km przebiegu , cisnienie w układzie chłodniczym raczej bez wiekszych zmian , najwiekszy ubytek podczas postoju i ostygnieciu ( zimny silnik pokazuje mało płynu ) , pomoze ktos ?...
a wentylator włącza się tuż przed czerwonym polem. Zrób z tym porządek i z korkiem i być może zaznasz spokoju.
Sprawdz czy buduje sie cisnienie w ukladzie chlodzenia...Czy weze gumowe przy goracym silniku sa bardzo twarde...Lub jak jest zimny to przy odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego uchodzi duzo powietrza...Jezeli tak to uszczelka pod glowica lub pekniecie samej glowicy... Pozdrowionka. Dodano po 6 Jeszcze jedno... Przy duzych przedmuchach uszczelki,...
Jedź do dobrego mechanika, mają środki które dodają do płynu i od razu widać czy uszczelka jest dobra, czy nie bo płyn wtedy płyn zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających się do układu chłodzenia. A wymiana termostatu na pewno nie zaszkodzi, tym bardziej że raz miałem 100°C Po takim zagrzaniu pierwsze co się robi to wymiana termostatu. Jak nie...
Ale tam jest wysokie cisnienie na sterowniku przez którym krąży ten płyn to czy lepkość ma znaczenie? Ten olej do skrzyni to tak. Ale chodzi o sterownik skrzyni on ma własny układ z płynem i chodzi właśnie o ten płyn. Sluszalem ze tam można wlać zwykły płyn hamulcowy ale nie wiem czy to napewno
Tak. Ustawiając na grzanie otwierają się "klapy" do nagrzewnicy. W takim dużym skrócie. Nie otwiera żadnych klap, otwiera tylko i wyłącznie zawory na lewej podłużnicy które otwiera drogę płynu do nagrzewnic. Dodano po 3 korek był odkręcony Kolega Ci tak doradził? Jak wyobrażasz sobie działanie układu?? Płyn przy ciśnieniu atmosferycznym wrze w temperaturze...
witam do MIWI: opel w swoje układy kierownicze ( ZF ) co zreszta ma rowniez vw audi wlewa czerwony syntetyczny plyn wszystko zalezy od rodzaju uszczelnien zamontowanych w układzie kier. zasada jest taka ze do układów gdzie nalezy wlewac mineralne plyny nie wolno wlewac syntetyków ale do układow w ktore wlewamy syntetyki mozna wlac plyn mineralny ale...
Romuś, a próbowałeś pompować płyn pod ciśnieniem do zbiorniczka?
Płyn chłodniczy za dobrze nie wygląda i niepotrzebnie odkręcałeś na gorącym. Układ ma pracować pod ciśnieniem po to by woda się nie zagotowała. Musisz przemyć układ i zalać jakimś normalnym płynem wtedy będzie wiadomo co jest grane.
Korek ma za zadanie utrzymać ciśnienie w układzie, jeżeli ciśnienia niema a woda wylatuje przez zbiorniczek to albo kiepskiej jakości korek, albo pęknięty zbiorniczek albo jednak ciśnienie w układzie się pojawia.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
To może od korka zacząć. Węże twardnieją, tzn robi się ciśnienie w układzie?
Nie lepiej podpiąć manometr pod układ chłodzenia i sprawdzić cisnienie czy nie jest przez przypadek za wysokie? Tesy na zawartość CO2 przy małych przedmuchach są mocno nieskuteczne. Ja już dawno przestałem im wierzyć, a wykonuję je tylko dlatego, że kient się upomina lub "chce sprawdzić" i wtedy aby w 100% potwierdzić diagnozę. Nie traktuj tego testu...
Musisz szukać czujników z nowszych modeli samochodów(np vw t5),ponieważ starsze są tylko przełącznikami-ciśnienie jest albo go nie ma.Czujnik o który ci chodzi jest zamocowany na przewodzie HP klimatyzacji i nazywa się po prostu czujnik ciśnienia układu klimatyzacji. Czujnik wykorzystuje efekt piezoelektryczny, pod wpływem ciśnienia płynu zmienia się...
Przecież to układ ciśnieniowy więc czemu Cię dziwi ciśnienie pod korkiem?Wywala płyn przez zakręcony korek?
Masz trzy różne problemy i (myślę) że trzy różne przyczyny. 1. To że silnik się niedogrzewa może być winą termostatu który nie zamyka sie do końca (ma się otwierać książkowo przy temp 81-85 'C). Możesz to sprawdzić w taki sposób: uruchom (na zimnym) silnik i po ok 4-5 min pracy na biegu jałowym zacznij obmacywać przewody chłodnicy ten u góry i u dołu...
mogę się dołączyć do tematu i zadać jedno pytanie?Czy po nagrzaniu silnika i otwarciu korka od chłodnicy spada ciśnienie w układzie i płyn wylewa się ze zbiornika?
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
przyczyna tej usterki byl uszkodzony korek od zbionika wyrownawczego, a dokladniej to ze cisnienie wyrzucilo z niego uszczelke i nie byl szczelny Oby tak było. Pytanie, bo się nie orientuję jak to wygląda w kolegi samochodzie - jaka jest normalna temperatura pracy silnika? Bo jak w granicach 90*C, to układ powinien normalnie pracować nawet na nieszczelnym...
Witam ostatnią przy moim golfie przepaliło mi uszczelke pod głowicą w taki sposob ze spaliny dostawały sie do układy chłodzącego i robiło sie cisnienie i wyrzucało mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy teraz pytanie jest co powinienem zrobic no bo na 100%plantowanie głowicy zmiana uszczelniaczy ,oczywiscie komplet uszczelek nowe śruby no i co jeszcze...
Dlaczego ma nie być ogrzewania, jak to na małym obiegu działa? Pompa wody sprawna? Chłodnica drożna? Ściągnij opaski, górnego i dolnego przewodu, nagrzewaj silnik i patrz co się dzieje. Tylko się nie poparz!
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
Czy wyciek płynu jest widoczny na maglownicy? Bo może wystarczy uzupełnić ubytek pokręcić kołami na otwartym zbiorniczku żeby się odpowietrzył. Tak. Nastąpił duży wyciek na maglownicy. Płyn był również w bocznych gumach. Układ był dobrze odpowietrzony przy wymianie. Dziwi mnie bardzo to ciśnienie w zbiorniku płynu
Temat na tyle mnie zaciekawił że aż co nieco poszukałem I oto czujnik ciśnienia odpowiedni do zastosowania jest używany jako: -Czujnik w zasobniku paliwa silników ZI z bezpośrednim wtryskiem benzyny (ciśnienie do 20MPa) -Czujnik w zasobniku paliwa silników ZS z układem Common Rail (ciśnienie do 200MPa) -Czujnik ciśnienia płynu hamulcowego w modulatorze...
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
Może masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i ciśnienie wybija płyn.
korek posiada wewnatrz zawor nadcisnieniowy ktory powoduje ujscie gazow gdy np. pusci' uszczelka pod glowica i cisnienie wzrosnie do kolo 1Bar.poto zeby nierozsadzilo chlodnicy. jesli bedzie nieszczelny to bedzie ciagle ubywac plynu bo bedzie odparowywal przez nieszczelnosc
Koledzy i kolezanki. Mam kilka pytań dotyczących układu chłodzącego w WV golf 2 1991 1,8. Gdzie znajduje sie termostat? nie mam pojecia? czy przy pompie wodnej? Czy znajduje sie w układzie jakiś odpowietrznik? czy ktoś moze mi narysować jaka jest zasada działanie tego układu? Dlaczego z pompy wodnej wychodzą az trzy weze? Mam takie objawy: Cisnienie...
no tak, miałem na myśli zawory a nie cylindry :) właśnie boję się, że to uszczelka pod głowicą, ale jeszcze sprawdzę termostat, dzięki za odp.
Ale to robi ci sie ciśnienie w zbiorniczku A płyn jest w nim zimny?
jakie masz to ciśnienie ? wyrzuca ci płyn?
Odp jest prosta : czujnik ciśnienie płynu chłądzącego. :D Płyn chłodzący to gaz w układzie klimatyzacji :D
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Witam, nie możesz odkręcać korka jak płyn jest gorący bo wtedy spada ciśnienie w układzie i płyn gwałtownie zaczyna wrzeć. Podjedź do diagnosty niech Ci sprawdzi ten układ (termostat, czujniki itp.). Może tym odkręcaniem korka sam zapowietrzyłeś układ.
witam wszystkich mam pronblem z mercedesem vario 815 ubywa mi płyn chłodzący nigdzie nie widać ubytku żadnej mokrej plamy pod autem wymieniłem pompe wody nagrzewnice i zaworek ogrzewania bo tam też był wyciek plynu dolewam około 15 litrów tygodniowo auto robi 400km dziennie po postoju po 2 godz. jest jescze cisnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to...
Witam. Problem z Galantem VI 2.0 TD 1998r. Zwracam się z prośbą o pomoc... W układzie chłodzenia wytwarza sie ciśnienie. W zbiorniczku wyrównawczym cały czas leci powietrze na odpalonym silniku. Im wiecej km przejade tym wiecej powietrza sie zbiera. Po przejechaniu okolo 30km gdy odkrece korek wlewu w chłodnicy wywala duzo powietrza i w tym troche płynu....
Witam. Wczoraj zrobiłem Nissanem Primera ok 30 km. Dziś odkręcając korek od płynu chłodniczego zauważyłem ze było lekkie ciśnienie w układzie i płyn był dziwnie spieniony. Podrzuci mi ktoś pomysł co to może być??? Z góry bardzo dziękuję;)
Cóż, wszystko zależy od tego gdzie mogłaby być uszkodzona uszczelka...raz może ubywać szybko raz wolniej, to nie reguła. Po drugie, może być uszkodzona i płynu nie będzie ubywać, ale będzie zwiększać się ciśnienie w układzie chłodzenia. Na początek wymień korek, jesli to nie pomoże, to powinieneś sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia
Odklejona szczeka to spory rumor i hałas. Zrób porządek z halulcami i wymień płyn hamulcowy.
Co jeszcze przychodzi do głowy, to korek nie trzymający ciśnienia w układzie i test na spaliny w płynie chłodzącym.
Tak bo spaliny idą do układu chłodzenia a sprawdzić to można mierząc ciśnienie w układzie chłodzenia lub badając płyn na obecność spalin. Korek powinien być dokręcony bo trochę ciśnienia ma być zwiększa to temperaturę wrzenia płynu na korku masz napisane kiedy upuszcza i możesz sprawdzić jego działanie kompresorem.
Witam, okazało sie, że jednak uszczelka pod głowicą była uszkodzona, i spaliny były pompowane do układu chłodzenia. Robiło sie wysokie ciśnienie w układzie i wywalało płyn przez korek.
Ja w kilku przypadkach miałem podobny problem,a mianowicie pompa wody urwany wirnik i na skutek ciśnienia w układzie wywalało płyn na boczkach chłodnicy.
Podczas schładzania się płynu i powstawania podciśnienia korek pozwala, by powietrze było zasysane Lub płyn chłodzący, zależy od układu chłodzenia.
Czy ktoś miał może problem z uszczelnieniem połączenia zbiornika z rurką prowadząca do wtryskiwacza? U mnie na 90% tędy ucieka płyn przez co jak sądzę jest za niskie ciśnienie w układzie. Zbiornik brudny w płynie,pod autem też kryształki . Czym to uszczelnić? Jakiś oring dołożyć? Czy może konieczna wymiana przewodu? A ten tani nie jest bo chyba z 700zl.......
Odkręcenie korka na zimno wszystko wyjaśnia. Działa to tak: silnik zimny - nie ma ciśnienia w układzie, silnik nagrzany - ciśnienie jest bo płyn zwiększył objętość, silnik ostygł - ciśnienie spadło do zera bo płyn się skurczył. Jeśli po ostygnięciu jest ciśnienie znaczy że czegoś przybyło, płynu nikt nie dolał więc przybyło gazu (kompresji).
Szyby nie parują, wszystkie połączenia i chłodnica jest ok, kiedy miałem drobny wyciek to płyn chłodniczy w przeciwieństwie do wody nie odparowywał. Poziom płynu jak sie podnosi o połowe jest w normie ale nie ze do tego stopnia ze go wywala przez zbiornik. Jutro sciągne głowice i bede wiedział na bank co jest. Ale czy przez uszczelke moze znacznie wzrosnąc...
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
Co rozumiesz pod pojęciem "reinicjacja układu" ? czy masz jeszcze inne błędy razem z P20EE 00? Mi ten kod pojawił się właśnie niedawno przy pierwszych mrozach (tylko ten kod bez innych błędów) Mam 208 1.6 bluehdi z 2017r Miesiąc temu uzupełniłem zbiornik 10 l oryginalengo płynu (bańka PSA) . Zastanawiałem sie jeszcze czy może płyn nie trzyma parametrów...
Objawami uszkodzenia uszczelki głowicy mogą być: płyn w oleju - po wyjęciu bagnetu olej wygląda jak biała emulsja , olej w zbiorniczku płynu lub przedostawanie się spalin i ciśnienia z komory spalania do zb. płynu co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli tester nie wykrył spalin w płynie to pewnie ich tam nie ma. Poszukaj nieszczelności...
i poparzy go jak będzie odkręcał. W układzie chłodzenie wytwarza się się ciśnienie i temperatura wrzenie wzrasta nawet powyzej 110 C i nawet gdy płyn nie wrze to gdy odkrecisz korek to cisnienie spadnie i zacznie wtedy wrzeć i mozesz poparzyć się. Co do mułowatości to czy wymieniony jest filtr paliwa sprawdz jak zachowuje się sonda pozatym sprawdz układ...
zmierzyć zawartość CO2 w zbiorniczku płynu
Wygląda na to że masz za duże ciśnienie w układzie.
jesli nie ma wycieków na zewatrz ,i nie mozna tego usprawiedliwic parowaniem,trzeba sprawdzic wezyk przelewowy z zbiorniczka wyównawczego czy nie wydostaje sie tedy,najlepiej załozyc na koniec jakis pojemniczek i zobaczyc czy si napełni,jesli leci tedy moze byc uszkodzony zawur w korku,albo za duze cisnienie w układzie patrz post wyzej Jesli to nie...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod...
Owszem. Ale jakby miał taką nieszczelność to by gubił sporo płynu. Zostaje ciśnienie, bąbel powietrza ale udziwniony układ.
Witam Mam podobny problem z SAECO MINUTO HD8763/09. Nie leci kawa.Spieniacz i sama gorąca woda działa prawidło. Układ wydaje się że jest drożny.W ramach testu wyciągnąłem kulkę która jest na wyjściu z bloku kawy . Bez kulki woda leci strumieniem czyli układ drożny. Wydaje mi się że w układzie jest za małe cisnienie by otworzyć kulkę by woda mogła przepływać...
cisnienie układzie chłodzenia płynu układzie chłodzenia ubywa płynu układzie chłodzenia
polsat cyfrowy lista kanał sterownik ducati sharan schemat wiązka
stihl akumulator stihl akumulator
Napęd do bram Hörmann WA 300 S4 - specyfikacja i programowanie Lodówka Haier - problem z wyświetlaczem i regulacją temperatury