Do 100 stopni nie jest niczym strasznym, po to jest podwyższone cisnienie w układzie żeby płyn nie wrzał. A termowłącznik wentylatora w VW załącza dopiero przy 95stopniach.
siemka kolego sprawdż wskazania sondy lambda ewentualnie sprawdż przewody podciśnienia być moze którys sie odłączył i daje złe wskazania do ECM, co potem moze wlasnie sie tak objawiac instalacje niepotrzebnie wywaliłeś miałbyś oszczedniej. LPG z lanosem bardzo fajnie smiga. aha mozesz tez sprawdzic wiązke przy cewce bardzo czesto się kabelki przecieraja...
Pacjent Mercedes Actros MP3 2011. Problem dotyczy niesprawnego układu AdBlue - zbyt niskie ciśnienie. Po sprawdzeniu ciśnień w układzie AdBlue - 3,5bara powietrze 5bar wartości z delphi ciśnienie dochodzące do dyfuzora sprawdzone manometrem 5,5bara. Dyfuzor umyty i czysty w środku, gdzie szukać przyczyny zbyt niskiego ciśnienia płynu dzięki za pomoc...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Kiedyś miałem taki przypadek w E46 że delikatna mała dziurka była w wężu od chłodnicy - tak niefortunnie że jak cisnienie się zbudowało w układzie - płyn cienką mgiełka lał się prosto na blok silnika / kolektor wydechowy i od razu wyparowywał - udało mi się to namierzyć przez przypadek, na rozgrzanym dobrze aucie zaraz po zgaszeniu silnika, otwarłem...
witam, mam problem tego typu iż niedawno zamarzł mi parownik czego przyczyna jak sie okzało był zapowietrzony ukł. chłodniczy, więc go odpowietrzyłem dolewając 2l płynu, no i po przejechaniu ok 700km zauważyłem że znów prawie nie ma płynu w zbiorniczku, zeby powrócic do stanu poprzedniego musiałem dolac znow 2l i odpowietrzyć układ, widocznych wycieków...
Witam . Należy sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia . Jesli cisnienie znacznie wzrasta przed nagrzaniem silnika to bedą to przedmuchy np. uszczelka głowicy . Jesli auto babelkuje nie uzyskawszy cisnienia założonego przez producenta zepsuty jest zawór w korku płynu chłodzacego . Układy chłodzenia są projektowane na ok. 1 bar jesli to cisnienie nie...
Widac kolego ze nie wiesz jak wyglada peugeot :-) Jest powod ze zrobili te odpowietrzniki bo powietrze trzeba wypuscic jezeli weze malego obiegu skierowane sa do dolu. Niefortunnie to napisałem, bo jak peugeot wygląda to wiem, ale nie znam układu przestrzennego układu chłodzenia w tym samochodzie i to też doskonale wiem do czego służą korki odpowietrzające....
By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym. Nie do końca. W chłodnicy jest korek, który przy określonym ciśnieniu otwiera przepływ do zbiornika wyrównawczego. W nim panuje ciśnienie atmosferyczne, a jego przepełnienie...
Hej. Dzięki za informację. Czyli tak jak większość obstawiala błąd nie ma znaczenia i po prostu jest zbiegiem okoliczności. Z moich obserwacji wynika że cisnienie w układzie powstaje po nagrzaniu silnika po dłuższej jeździe jakieś 20/30km. Wyrzuca tego płynu jakieś 5/8 litrów czyli cały zbiorniczek wyrównawczy.
Po co odkręcasz na gorącym??? Ubywa ci płynu gotuje sie czy tylko chciałeś sprawdzić. cisnienie to chyba coś w okolicach 1bar ty mozesz mieć uszkodzony korek możesz mieć płyn z wiekszą zawartością wody co zmniejsza temperature wrzenia. ogólnie jak odkręcam w oplach to jest delikatne lub mocniejsze sykniecie ale przy sprawnym układzie nie wywala płynu.
Jedź do dobrego mechanika, mają środki które dodają do płynu i od razu widać czy uszczelka jest dobra, czy nie bo płyn wtedy płyn zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających się do układu chłodzenia. A wymiana termostatu na pewno nie zaszkodzi, tym bardziej że raz miałem 100°C Po takim zagrzaniu pierwsze co się robi to wymiana termostatu. Jak nie...
Witam. Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. 1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy 2) wymieniono wkład termostatu 3) konkretnie odpowietrzono układ 4) auto pali ładnie, temp. max ~90 st., zawsze odpala 5) nie ma "masła" pod korkiem od oleju 6) nie ma białego dymu 7) płyn chłodniczy jest delikatnie zabrudzony ale w serwisie wykluczyli,...
Witam , jak w temacie , bez retardera , nigdzie nie leci , pompa wody nowa z podejrzeniem wycieku załozona , na 3 tys km ok 4 l ubytku , im ciezszy teren tym gorzej , 820000 km przebiegu , cisnienie w układzie chłodniczym raczej bez wiekszych zmian , najwiekszy ubytek podczas postoju i ostygnieciu ( zimny silnik pokazuje mało płynu ) , pomoze ktos ?...
Zobacz tez na cisnienie w układzie chłodzacym, w zbiorniku wyrownawczym. Uszczelka to ciekawy przypadek, zawsze znajdzie sie dziurka. Ubywanie płynu to zawsze przypadek usterki, jesli piszesz ze nie ma wyciekow choc moze cieknac z chłodnicy i tego nie zauwazysz w trakcie jazdy, to zostaje tylko spalnie w silniku.Poszukaj raczej co i jak bo mozesz nawet...
Sorki panowie ale czegoś nie rozumę jak ciśnienie STATYCZNE moze się zwiekszac po zmianie średnicy? Jeżeli byśmy brali pod uwagę pionowy odcinek to dojdzie cisnienie słupa wody ale w poziomym? Przecież to naczynia połączone, niezależnie od wielkości rury siła nacisku na cm ^2 powierzchni jest stała. Cisnienie dynamicznie bedzie malało do ujścia na każdy...
witam siadł zawór który podtrzymuje ciśnienie w układzie ABS scisle mowiac nie masz standartowego serva hamulcowego tylko cisnieniową pompe ktora wytwarza cisnienie w układzie a zawor zamyka to cisnienie w swerze ktora znajduje sie na zewnątrz układu pozdro T
W czasie jazdy, bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia! W kolektorze zaś masz podciśnienie, i łatwo o przesącz. Po kolei: dwie nakrętki są pod kolektorem ssącym ( zresztą podobnie jak maluchu, dwie były pod gaźnikiem). Pod tymi nakrętaki są takie po dwie podkładki-jedna zwykła stalowa a druga termobimetaliczna. Czemu? Szpilki znajdowały sie w płynie...
przyczyna tej usterki byl uszkodzony korek od zbionika wyrownawczego, a dokladniej to ze cisnienie wyrzucilo z niego uszczelke i nie byl szczelny Oby tak było. Pytanie, bo się nie orientuję jak to wygląda w kolegi samochodzie - jaka jest normalna temperatura pracy silnika? Bo jak w granicach 90*C, to układ powinien normalnie pracować nawet na nieszczelnym...
Po drugie. Sprawa przewodów chłodzenia została nadal otwarta. Fachowiec twierdzi, że bardzo często w tego typu zbiorniczkach uszkadza się termostat w korku, który upuszcza powietrza podczas rozgrzewania się płynu i zwiększania swojej objętości. Poradził podmienić na jakiś czas od innego auta i sprawdzić. Jeśli nie ustanie to uszczelka do wymiany Tak...
witam ten silnik powinien sie odpowietrzyć sam , sprawdź na zimnym czy górny wąż od chłodnicy jest pełny przez jego uscisk. Za ciśnienie w układzie decyduje korek wlewu to w nim jest zaworek który ustala cisnienie <może być uszkodzony>. Sprawdź jeszcze czy płynu czasem nie ubywa ,stan oleju czy nie przybywa , zaobserwuj spaliny bo może to być...
poziom płynu podnosi sie bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia,moja sienka tez dymi na biało,ale mam gaz wiec pewnie dlatego,jedz to mechanika niech podłacza auto pod komputer,duze spalanie moze byc spowodowane uszkodzona sonda lambda,miałem tak w uno 1.4 (ten sam silnik)
Masz trzy różne problemy i (myślę) że trzy różne przyczyny. 1. To że silnik się niedogrzewa może być winą termostatu który nie zamyka sie do końca (ma się otwierać książkowo przy temp 81-85 'C). Możesz to sprawdzić w taki sposób: uruchom (na zimnym) silnik i po ok 4-5 min pracy na biegu jałowym zacznij obmacywać przewody chłodnicy ten u góry i u dołu...
Mam problem z takim MB E220 CDI 99r. Po pierwsze świeci ciągle kontrolka od niskiego stanu płynu chłodzoncego na liczniku. Diagnostyka nie wykazuje zadnych błędów, wypięcie czujnika widziane jest przez system (czyli połaczenie ok, sprawdzałem też miernikiem). Z licznika wychodzi 5V na ten czujnik, i masa na czujnik ilości płynu w spryskiwaczu (te dwa...
Koledzy i kolezanki. Mam kilka pytań dotyczących układu chłodzącego w WV golf 2 1991 1,8. Gdzie znajduje sie termostat? nie mam pojecia? czy przy pompie wodnej? Czy znajduje sie w układzie jakiś odpowietrznik? czy ktoś moze mi narysować jaka jest zasada działanie tego układu? Dlaczego z pompy wodnej wychodzą az trzy weze? Mam takie objawy: Cisnienie...
Witam, układ ciśnieniowy nie wymyślono sobie dla fantazji, po pierwsze ktoś o tym wspomiał, by podnieść punkt wrzenia cieczy chłodzącej co za tym idzie nie dopuścić do zerwania płaszcza chłodzącego silnik i głowicę przy wysokich temp otoczenia lub dużych obciażeniach silnika, wysokie cisnienie zapobiega efektowi kawitacji na łopatkach wirnika pompy...
Szyby nie parują, wszystkie połączenia i chłodnica jest ok, kiedy miałem drobny wyciek to płyn chłodniczy w przeciwieństwie do wody nie odparowywał. Poziom płynu jak sie podnosi o połowe jest w normie ale nie ze do tego stopnia ze go wywala przez zbiornik. Jutro sciągne głowice i bede wiedział na bank co jest. Ale czy przez uszczelke moze znacznie wzrosnąc...
jesli nie ma wycieków na zewatrz ,i nie mozna tego usprawiedliwic parowaniem,trzeba sprawdzic wezyk przelewowy z zbiorniczka wyównawczego czy nie wydostaje sie tedy,najlepiej załozyc na koniec jakis pojemniczek i zobaczyc czy si napełni,jesli leci tedy moze byc uszkodzony zawur w korku,albo za duze cisnienie w układzie patrz post wyzej Jesli to nie...
To znowu ja - wróżbita Przemek ;) Spróbujmy wejśc w menu serwisowe komputera klimatyzacji (jesli taki wogóle jest w tym aucie ;) ) Przyciskamy REST przez pięć sekund, na wyświetlaczu panela klimatyzacji zmienia sie treść, przyciskami +/- przechodzimy na kolejne odczyty komputera, temeratura zew/wew, temp. silnika, cisnienie czynnika, itd... kilkanaście...
zakladam ze wentylator sie wlancza? Co do odpowietrzania to ja posiadam silnik F3NL740 i tam odpowietrzasz tylko na chlodnicy ale tu podaje Ci opis odpowietrzania silnika C3J i pochodnych typu C: Przede wszystkim nalezy odczepić zbiornik wyrównawczy i podnieśc go o 30cm wyzej po czym odkrecamy odpowietrznik na wezu do chłodnicy i lejemy .Jak płyn bez...
Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
Witam! Jeśli jest to naczynie rozszerzalne, to tak musi być. Za duże masz ciśnienie w układzie. Musisz upuścić płynu z układu i powinno być w porządku, nie powinno lecieć z zaworu bezpieczeństwa. Ciśnienie w układzie powinno być poniżej 3bar przy nagrzanym układzie. Pozdr.
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Zakładając, że płyn hamulcowy jest, mamy kilka przypuszczalnych odpowiedzi: - uszkodzenie któregoś cylinderka w którymś kole (brak ciśnienia w układzie); - uszkodzenie przewodu i wyciek płynu; - zapowietrzenie układu (jeśli po kilku szybkich naciśnięciach "pedał rośnie"); - uszkodzenie samej pompy (rzadko).
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Jak dobrze pamiętam, miałem podobny problem - założyłem na korek taką pompkę do wytwarzania ciśnienia w układzie hamulcowym i poszło,klika razy góra dół, kontrola płynu - jeździ do dziś.
Tak. Ustawiając na grzanie otwierają się "klapy" do nagrzewnicy. W takim dużym skrócie. Nie otwiera żadnych klap, otwiera tylko i wyłącznie zawory na lewej podłużnicy które otwiera drogę płynu do nagrzewnic. Dodano po 3 korek był odkręcony Kolega Ci tak doradził? Jak wyobrażasz sobie działanie układu?? Płyn przy ciśnieniu atmosferycznym wrze w temperaturze...
Najlepiej zastosować płyn o wyższej temperaturze wrzenia. Większość płynów jak np. popularne G12, G12+ mają zwykle 108 stopni. Dlatego lepiej zalać płynem takim jak Prestone (temp. wrzenia 129 stopni), Motul Inugel Optimal (temp. 136 stopni), Motul Auto Cool Optimal (136 stopni). Jeśli będzie wszystko ok do takiego auta warto zastosować płyn do chłodnic...
Romuś, a próbowałeś pompować płyn pod ciśnieniem do zbiorniczka?
Płyn chłodniczy za dobrze nie wygląda i niepotrzebnie odkręcałeś na gorącym. Układ ma pracować pod ciśnieniem po to by woda się nie zagotowała. Musisz przemyć układ i zalać jakimś normalnym płynem wtedy będzie wiadomo co jest grane.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Jeśli nie ma gdzieś nieszczelności w układzie (płyn nie leci pod samochód) to do wymiany jest pompka spryskiwacza, płyn dostaje się do silniczka, który koroduje w środku
Musisz szukać czujników z nowszych modeli samochodów(np vw t5),ponieważ starsze są tylko przełącznikami-ciśnienie jest albo go nie ma.Czujnik o który ci chodzi jest zamocowany na przewodzie HP klimatyzacji i nazywa się po prostu czujnik ciśnienia układu klimatyzacji. Czujnik wykorzystuje efekt piezoelektryczny, pod wpływem ciśnienia płynu zmienia się...
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
cisnienie układzie chłodzenia płynu układzie chłodzenia ubywa płynu układzie chłodzenia
parrot schemat orange freedom router schemat mikrofon densei
bateria macallister ariva reset
Audi A3 ABS świeci – diagnostyka elektroniki, typowe usterki MK60, G201, czujniki kół MAN LE 8.140 1A NBF Signal Fault – VP44/EDC7 Injector Coil Diagnosis