na początek sprawdzić mase i zasilanie na cewkę
Nie ma żadnego bezpiecznika na zasilaniu kompresora. Tak jak pisałem. Zasilanie bezpośrednio z BSM. Tak może być że sterowanie z BSI do BSM leci po CAN. Wrzucę schemat jak będę w warsztacie. Teraz to kwestia sprawdzenia tego co napisałem powyżej i znalezienia przewodów. Jeżeli to się zgadza to BSM uszkodzony lub wiązka. Po znalezieniu kabli można podać...
Czyli ty masz złącze diagnostyczne 30-pinowe. Linia K to w wtyczce diagnostycznej pin C1 Linia L to w wtyczce diagnostycznej pin C2 Mozesz to podłaczyć na piny tak jak Ci napisałm lub poszukac kogos kto ma stara wtyczke diagnostyczną.
Jak bym miał obstawiać, to czujnik położenia wału lub BSM - to jest ten moduł z bezpiecznikami po prawej stronie, oznaczony na schemacie PSF1. Często w nim padają przekaźniki odpowiedzialne za pompę paliwa, a na tym samym obwodzie jest cewka zapłonowa i wtryskiwacze.
W cewce zapłonowej. :) Wymień cewkę i błąd zniknie.
Nie ma iskry, teraz sprawdzałem i nie dochodzi prąd na cewkę.
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Jak sprawdzałeś przewody WN ? Wymienione na nowe ? Świece też nowe ? Skoro kuleje na 1 cylinder to obstawiam winny - przewody - świeca -cewka.
taki bezpiecznik miałby sens gdyby problem był z zasilaniem sterownika ale wątpie w to. teraz i tak musisz kupić kompa ,ale najpierw sprawdz wiązkę silnika wszystkie masy i zasilania , jakieś błedy na kompie przed awarią ? cewka może ma przebicie
Jak na gazie to samo to teoretycznie coś z zapłonem. Teraz podaj dokładny kod błędu z opisem i powiedz czy cewka nowa?
Jest to kontaktron, łatwo sprawdzić omomierzem kostka jest o ile mnie pamięć nie myli pod prawym, tylnym siedzeniem... sprawdź czy magnesy nie wyleciały z korka..
Dość częste przy usterkach W/N nie tylko w citroenie (błąd sygnału oczywiście?)
Nie pamiętam ale to bardzo łatwo sprawdzić mierząc do którego idzie mała cewka z ferrytowym rdzeniem (transponder) A do radia podłączona jest cewka w postaci grubej ścieżki biegnącej na skraju płytki .
Podaj na ten pin 7 masę przez probówkę, jak załączy to zgnity kabelek. A 12v masz dlatego że płynie przez cewkę przekaźnika.
Przelutuj kluczyk, sprawdź cewkę transportera.
Cewka zapłonowa?
Jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową. Mogą to być objawy jej uszkodzenia. Wysusz wszystko.
Obwód uszkodzony, czyli wtyczki, przewody, może nawet sama cewka wtryskiwacza. Na początek to wypnij i zapnij wtyczkę wtryskiwacza, może to pomoże, warto sprawdzić.
Kable, świece, cewka.
Witam Sprawdził bym jeszcze połączenie cewki immobilizera z elektroniką. Nie wiem ja w Berlingo II. W większości Citroenów jest cewka przy stacyjce. Może jest problem ze złączem. Na tą chwilę nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pozdrawiam W.B.
P1337 - Ignition system, cylinder 1, misfire detected , czyli na pierwszym cylindrze wypada zapłon, może to świeca, może cewka
Dzięki. To była cewka :)
Witam. W moim samochodzie (Citroen C4 grand) nie działa klimatyzacja, pomimo że bezpieczniki, czynnik oraz cewka jest ok. Proszę o pomoc.
Transponder Philips Crypto ID46 > JMA :TP12 / TPX4 > PCF7936AS To co oni Ci wstawili to jakiś emulator-symulator oryginalnej elektroniki immo oparty o 430F2121, tutaj cewka z oryginału nie podejdzie.
Sterowanie na cewkę jest?
Witam, czy udało się rozwiązać problem - bo mam to samo - po regulacji zaworów - obroty zaczęły falować, nasila się to zwłaszcza na ciepłym silniku, podmieniona - przepustnica, mapsensor, cewka - nic nie dają
Weź lepiej probówkę i sprawdź czy z BSM wychodzi prąd na cewkę rozrusznika. Potem napisz.
cewka sprawna?
To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja.
Cewka immo nie ma nic wspólnego z centralnym zamkiem a antena odbiorcza sterowania radiowego zamkiem znajduje się w BSI.
Typowy czy nietypowy - pinologia komputera w Boschu jest ta sama, czyli 29 i 30. Musiałeś się walnąć o jeden pin. Powinno być tak: 1 - cewka 1-4, sterownik wtrysku pin 30. 2 - cewka 2-3, sterownik wtrysku pin 29. 3 - zasilanie, kondensator przeciwzakłóceniowy. 4 - zasilanie, podwójny przekaźnik wtrysku pin 1.
Świeca cewka wtrysk kompresja masy na silniku do sprawdzenia
Być może cewka być może braki paliwa,albo np EGR jak jest.
To jest sama cewka :lol:
Panowie Komunikacja po Can jest miedzy bsi a Ecu, Wiec mi juz zbrakło pomysłów. Dodano po 2 tej chwili podczas krecenia Na przewodach zasilających świece 1 oraz 2 względem masy pojawia sie zasilanie przy podłączeniu żarówki 21w swieci, natomiast na styku 4 jest stałe napiecie 12V. Jedynie styk 3 ani względem masy ani plusa nic sie nie pojawia. Czy może...
Tak tego auta nie naprawisz. Na wtryskach nie będzie napięcia dopóki ECU nie zobaczy ciśnienia na listwie. Bez diagnoskopu się nie obędzie.
Wtrysk nr 2. Albo cewka ,albo wiązka, albo sterownik. Będziesz to sprawdzał ?
Jest to podwójny przekaźnik , który ma aż 15 pinów. Piny 4,5,6 i 13 zasilają podwójną cewkę , wtryski oraz pompę . Cewka przekaźnika sterowana jest masą ze sterownika silnika na pin 7 poprzez wyłącznik bezwładnościowy. Jest jeszcze taki myk ,że po włączeniu zapłonu , sterownik z pinu 13, poprzez diodę zasila cewkę przekaźnika z pominięciem tego nieszczęsnego...
Zasadniczo w kazdym nowszym (po 90) samochodzie pompą steruje ECU (komputer) - załącza pompę na kilka sekund po załaczeniu stacyjki, później dopiero wtedy gdy dostanie sygnał z czujnika wału. Jednak ECU steruje pompą poprzez przekaźnik, i to on moze być winien, znajdź go i zmostkuj mu styki. Jeżeli pompa ruszy to sprawdz czy cewka przekaźnika jest sterowana....
Błąd 1336 do sprawdzenia:świece ,cewka,kompresja,sterownik silnika.Błąd 1153: wyczyścić przepustnicę,przyjrzeć się sygnałom z sondy lambda.Proponuję zacząć od przepustnicy a potem zrobić konkretną Live Date.
Zero oporu to raczej zwarcie - cewka czujnika ABS na pewno nie ma zero
Nie ma to jak mierzyć transformator omomierzem. Wiesz że tu lepszy byłby np. tester trafopowielaczy TV jako narzędzie diagnostyczne? Skoro diagnoskop twierdził że cewka jest uszkodzona, to przyjmij do wiadomości że tak jest.
Zapłon jest ustawiony dokładnie tak jak było to pierwotnie. Kabel wygląda dobrze, nie jest luźny. Dodam jeszcze że samochód nigdy nie gasł podczas pracy, były problemy tylko z odpalaniem.
Reklamuj cewkę, NGK to g*wno przepłacone. Valeo (nie China) lub orginał.
Cewka lub jej sterowanie
problemem okazała się cewka, temat do zamknięcia
Byłem u mechanika z tym problemem stwierdził, że jednak cewka padła. Wymienił i nadal to samo. Tym razem pokazuje na trzecim cylindrze wypadanie zapłonu na drugim nie wyskoczyło ani razu No to niech teraz tą nową cewkę przełoży na 3 cyl. , z 3 cyl. np. na 1 cyl. a z 1 cyl. na 2 cyl. Zobaczymy wtedy gdzie zarejestruje wypadanie zapłonu i wyeliminujesz...
Jakie te błędy? Pewnie cewka albo nie wymieniona, albo założona ze złomu, bo oryginał zbyt drogi.
Witam. Citroen C3 1.4 8V GAZ Co dwa miesiące pada cewka. Auto szarpie na niskich obrotach ale tylko na gazie. Wymieniłem już 3 cewki i problem powraca. Czy udać się do elektryka czy gazownika. Może ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam
Masz rację , napięcie jest tylko kilka sekund. Przekaznik na pompę i cewkę zpł. sterowny jest z ECU , dopiero po pojawieniu się sygnału z czujnika przy wale głównym.
1. W tym citroenie nie ma kabli jest cewka nakładana na świece. 2. Wszystkie wtyczki wyczyszczone. Filtr wymieniony na nowy. Sprawdzałem bez filtra i taki sam efekt.
Byłem u rekomendowanego elektronika. Podobno błąd jaki wskazuje komputer to P0303. Wskazuje na brak zapłonu na cylindrze nr3, po francusku podobno liczy się inaczej czyli nr 2. Podobno zawory się podnoszą tak jak trzeba, sygnał do świec jest podawany. Podejrzenie, świeca zalewana jest olejem. ?????? Podobno widać, że jest brudna. To podobno powoduje...
A nie robi ci psikusa uwalona cewka która powoduje takie zakłócenia?
Na elektrozawór na butli nie jest podawane napięcie 12V, cewka sprawdzona OK.
3. Co do czujnika wału to wykręciłem i nie widziałem syfu, ale nie sprawdzałem pod kątem elektrycznym. Cześć, Brud nie ma tu wiele do rzeczy. Często jest to czujnik indukcyjny a co za tym idzie może np. ulegać awarii podczas podniesienia temp. silnika. Uszkodzeniu ulega prawdopodobnie cewka solenoidu i komputer nie dostaje prawidłowego sygnału. Przeczyścić...
Podawałem już bezpośrednio na rozrusznik +12v na ten cienki przewód i nic to samo Albo nie wiesz co robisz albo robisz nas w konia.Rozrusznik sprawny powiadasz, masy plusy tez.Podanie prądu na cewkę tez nic?To teraz weź klucz i zobacz jak obraca się wał.
napisz czy cewkę masz zespoloną czy rozdzielacz??
zrobiło się nagle pod czas jazdy wywaliło błąd silnika i jednocześnie esp i asr system faulty po podłączeniu komputera diagnostycznego wykazało aby błąd obwód wtryskiwacza 3 i odrazu auto chodzi w trybie awaryjnym i tak jak by było wrażenie że chodzi na 3 gary i nie równo pracuje bo nie działa ten 3 wtryskiwacz czy jest szansa że on poprostu padł tzn...
Pokaż zdjęcia cewki albo model typ.
W skrzynce bezpieczników pod maską znajdź pin wtyk A pin 7. To on podaje prąd na cewkę kompresora. Jeśli prąd masz to wina w cewce jeśli nie to będziesz musiał podpiąć pod lexię i zobaczyć czego brakuje kiedy klima nie działa.
Cewka wymieniona. Problem dalej istnieje.
Witam. Ostatnio wymieniałem cewkę na kompresorze w Citroenie C4 Grand Picasso. Klima nabita, sprzęgiełko działa, lecz nie chłodzi. Układ nabity i szczelny. Sprawdzałem błędy na kompie i ukazał mi się jeden C995. I zacząłem przeglądać instalację. Do cewki kompresora prąd dochodzi, ale do kostki, co jest obok, już nie ma napięcia. Więc zacząłem szukać,...
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
Dobrze nie pamiętam ale tam chyba był jednopunktowy i wielopunktowy wtrysk. To jak coś to cewkę zapłonową sprawdzić.
Cewka i kable WN do wymiany.
a ciśnienie paliwa? filtr paliwa można wymienić też bo koszt mały cewka też może być podejrzana, francuskie cewki nie są zbyt trwałe
moj silnik rowniez 1,8i ale tylko xsara. i ma tak samo nie pali na 1 i 3 cylinder, moze juz uporales sie z tym problemem jak co prosze napisz co bylo przyczyna! pozdrawiam
Cewka nie ma żadnej elektroniki w sobie.
Witam. Mam problem z tymi błędami jak na zdjęciu. Auto świeżo kupione. Cewka podobno była zmieniana.
Sprawdź czujnik na tyle głowicy za cewką (brązowy)
Jak są wypalone styki cewki, to zobacz jaki prąd idzie przez cewkę, wtedy tez pali bezpiecznik.
Piszesz o BSI? No niestety, ma tworzyć parę z kluczykiem i kalkulatorem wtrysku. Bo jak piszesz o COM to bez problemu można wymieniać, ważne, aby cewka czytnika była podłączona.
Dzięki za info. Skąd dokładnie sterowana jest cewka feralnego przekaznika? Objaw taki,że raz napiecie jest raz nie ma. Na razie podłączyłem pompę i ten bezpiecznik 40A pod plus po stacyjce.
Wielkie dzięki. Tak też myślałem, bo przecież skoro jest cewka immo to nie powinno być jeszcze transpondera. Ale, że nie siedzę w PSA pojawiły się wątpliwości. Dam znać jak wymienię cewkę czy wszystko ruszyło.
Witam Miałem a raczej mam problem z cewką zapłonową. Cewka w Citroenie czy Peugeocie w silniku 1.6 16 v jest zalana w jedną listwE. Problemem tej budowy jest fakt że kable 1 i 2 cewki idą w pewnym momencie bardzo blisko siebie i dochodzi do spięcia przez co silnik chodzi na 3 cylindrach. Dobrałem się do środka i oddaliłem od siebie te kable ale nie...
Nie stosowałem diód. Sygnałem w Webasto załączasz przekaźnik który: 1. Odcina dmuchawę od climatronika 2. Załącza zasilanie sterownika PWM Sygnał z Webasto wykorzystałem tylko jako sygnał, zasilanie na wszelki wypadek poprowadziłem oddzielnie na bezpieczniku bo nie wiem jakie obciążenie maksymalne może być na wyjściu z Webasto. Taka mała uwaga - przekaźnik...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
Na pierwszym pinie modułu masz impulsy na cewkę 1-4 .P
Dzięki, juz widziałem te schematy, bardzo mi pomógł ten drugi w rozwikłaniu podłączenia i działania cewki. Co do drugiego schematu z wtryskami i sondami, nie barzo rozumiem co jest gdzie podłaczone. Potrzebowął bym jeszcze rozpiskę konektora gdzi epodpięta jest cewka do sterownika.
Pomogła wymiana komputera na nowy . Zamykam temat .
Nie , przy dodawaniu gazu , dostaje więcej powietrza /otwierasz przepustnicę/ a mniej paliwa i stąd taka prosta. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach , to może być wypadanie zapłonu /cewka , świece, przewody WN/, ciśnienie paliwa , lewe powietrze.
bankowo immo. Warto sprawdzić cewkę naokoło stacyjki, nie spadł Ci kluczyk?
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
gniazdo wyglądało na okey ale jeden ze zwoi (cewka) wyglądał na przegrzany (niebieski kolor), może to przyczyna?
po przekręceniu kluczyka auto nie reaguje na nic, Auto odpala jedynie na spray. Jesli cewka rozrusznika stuka a sam rozrusznik działa to wymień cewke
Problem w stacyjce-nie ma napięcia na jednym z obwodów załączanych ( czerwony kabel) trzeba zrobić obejście z przekaźnikiem (cewkę załącza sprawny obwód).
Wyraźnie widać że wypada cylinder nr 2. Wymień świece,zamień cewki 2 z 3 ,skasuj błędy i pojeździj trochę a potem ponownie odczytaj błędy.Jeśli pokaże cewkę nr 3 to znaczy że to wina cewki i masz odpowiedź. Cewka nr 2 w rym silniku to druga od strony skrzyni.
Witam wszystkich Mam pytanie auto benzyna Citroen C5 2.0 odpala tylko na dwa cylindry pytanie Czy jest taka opcja w sterowniku Jeśli byłby wtryskiwacz uszkodzony czy może odłączyć dwa cylindry żeby nie było iskry ? Bo jak odpalam na gazie to jest nadal bez zmian usterka nowa cewka była już założona ale niestety bez zmian.?
Do przepustnicy zaglądałem jakiś czas temu .Jest czysta.Wymienię cewkę i zobaczę czy pomoże.
Podjechałem do gościa który zawsze mi napełnia i kiedyś mi ją naprawiał. Powiedział że to problem elektryczny i przypuszcza, że może to być cewka. Co ciekawe jak podjechałem pod dom to chwilę zadziałała klima i włączył sie wentylator więc jeszcze trochę się przejechałem ale znowu przestała działać.
Witam Proszę o informację na temat żywotnści cewek zapłonowych do silnika V6 (jedna cewka na cylinder). W Citroenie C5 z 2005r. już wymieniłem 5 cewek. A co ciekawe pomiary uszkodzonych cewek nie wskazują uszkodzeń (pierwotne 6Ω wtórne około 10-12 kΩ) i na "stole diagnostycznym" (akumulator i generator impulsów ) wytważają iskrę. Wdzięczny...
Możesz bez problemu otworzyć zamek wewnętrzną klamką. W tych modelach nie spotkałem tzw. super zamka czyli zamka z ryglowaniem. Trzeba odchylić drzwi, najlepiej klinami i poduszkami pneumatycznymi. Cała sytuacja nie ma wpływu na odpalanie. Chyba, że kluczyk z pilotem został uszkodzony. Dotyczy to pilotów, które mają cewkę immo na płytce. W pilotach...
To jeszcze napisz jaka sprężarka . Podczas usterki trzeba podłączyć tester albo chociaż sprawdzić probówką czy sprzęgło jest zasilane. Tak to sobie można nie wiem , silnik krokowy wyczyścić? Dodano po 3 Ostatnio robiłem dacię z czymś takim. Ufo w beznynie .Po dłuższej jeździe takie same objawy. Przyczyna? Cewka sprzęgła. NIe wiem ,przerwa, bezpiecznik...
Dziękuję Wam panowie, okazało się że to cewka zapłonowa poszła już jest dobrze. Pozdrawiam
Prawdopodobnie wtryskiwacz.Moze tez byc cewka,ale to gdybanie. Tak jak napisal sstuning.Zacznij od tego.
Witam, tutaj jak kolega pytał. Ciśnienie w cylindrach 13.5 - 14.5. Świece wymienione, cewka dobra oraz krokowy też bez zarzutu. Pozdr
Jak czujnik położenia przepustnicy? A komputer to nie Sagem u ciebie? Jaką masz cewkę modułową czy jeszcze oddzielna?
Wyłącznik uderzeniowy, bezpieczniki, zasilanie cewki zapłonowej sprawdzone?
Cewka lub świece,najlepiej używkę na podmiankę założyć i będzie 100% wiadomo
cewka citroen cewka citroen xsara cewka cewka zapłonowy citroen
focus przewody radia renault silnik przerywać pompa studnia
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Galmet Basic 270 - wybijanie bezpiecznika grzałki Kody błędów P0269 i P0272 w Volkswagenie