Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
No to teraz diody sprawdź.
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
Jaki masz pobór prądu i na jakie napięcie założyłeś regulator. Sprawdziłeś alternator? Jak wirnik i jego pobór prądu? Co z diodami pomocniczymi. Jaki masz alternator bo było tego trochę.
Czyli podmienić na mocniejszy? Da sie sprawdzić diody bez demontażu alternatora z samochodu?
Odłącz wtyczkę z alternatora, jak problem zniknie, to przebita dioda w mostku
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Dzięki , bede szukał , jak te diody wymienić , trzeba je przelutować ,wypina sie je czy trzeba kupić alternator:)????
Sprawdź diody prostownicze.Jeśli alternator wydaje dziwne dźwięki, to zwarcie na diodach, w uzwojeniu alternatora lub poza nim - w instalacji. Sprawdź także łożyska. Jak za małe napięcie to do wymiany regulator napięcia.
Dziwne. Pompa wspomagania powinna miec 5 rowkow (pasek K5-881) a alternator 4 (pasek K4-860). Tak jest we wszystkich TU5 (Xsara, 306 itp). Co do przkaznika, jesli masz spadek napiecia juz na wyjsciu z alternatora, to problem jest w samym alternatorze (zly styk, przebita dioda ?). Wyjscie +D jest zasilane z mostka na 3-amperowych diodach. Cewka przekaznika...
witajcie koledzy bez diagnozy alternatora nie dotykać komputera :!: alternator i tak trzeba rozebrać a płytę diodową odlutowaną od stojana dopiero - sprawdzić diody .to pierwsza porada i potem można szukać dalej
Podłączam się do tematu bo Mam AX 1,1 1992r mono jetronic strasznie mułowaty i dużo pali i błędy 21 33 przeczyściłem TPS i nic, dopiero po odpięciu złącza silnika krokowego samochód ożywa i trzyma wolne obroty, z wpiętym krokowym falują i gaśnie . Nie wiem gdzie jest czujnik temperatury? Odpięcie wszystkich przewodów podciśnieniowych nic nie zmienia...
Skąd wiesz że to właśnie te bezpieczniki??. Jeżeli stwierdzasz że następuje szybkie rozładowanie akumulatora w czasie gdy jest silnik wyłączony to ja będąc tobą pierwsze co bym zrobił to odłączył ten gruby przewód ( czerwony) przykręcony do śruby na tylnej ściance alternatora. Wtedy podłączył bym szeregowo miernik ( amperomierz) i zobaczył jaki jest...
A co odpowiada za wzbudzenie w tym altku, diody sa w regulatorze razem czy gdzies przy prostowniczych szukac? Rozbiore jeszcze ten stary padniety dla nauki. Mozna gdzies jakis schemat tego alternatora i/lub schemat elektryczny ladowania w C5 w necie zobaczyc?
Witam. Poniższy problem w moim aucie Citroen Xsara Picasso HDi 2.0 2003 r. tylko bezpośrednio po jego rozruchu, nigdy przy korzystaniu z akumulatora pojazdu. Nie jest on każdorazowy, ale sporadyczny w granicach 30% wszystkich uruchomień silnika. Na początku dodam, że tydzień temu oddałem auto do regeneracji alternatora gdyż zaczynały się już sporadyczne...
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Czytaj ze zrozumieniem. Wolałbym nie regulować napięcia na kablach (klemach akumulatora ze względu na ogromne...
Rozumiem o co i Ci chodzi choć metoda sprawdzania co najmniej dziwna, po pierwsze miernikiem (na zapalonym silniku, przy zapalonych swiatłach) zmierz na wolnych obrotach , oraz dodając gazu np. do 3 tysięcy.( powinno byc około-w zależności od stanu alternatora) 14.00 v ładowania. Jeśli jest 13.00 to mało a jeszcze mniej to lipa. Jeśli przy przegazowaniu...
georgesgr prosiłem tylko o wskazówkę, czy moje rozumowanie idzie w dobrym kierunku. Chciałem się dowiedzieć od bardziej doświadczonych co może być skutkiem (jeżeli chodzi o układ ładowania) luźnej klemy dodatniej w samochodzie podczas jego normalnej eksploatacji. Mam wymienić cały alternator z powodu tylko popsutego np regulatora lub diody w nim? Trochę...
Uzupełniając moją powyższą odpowiedz: jeżeli chodzi o alternator to mógł pójść regulator napięcia bądź diody i to powoduje zwarcie a w rozruszniku wystarczy zwarcie na uzwojeniu i też weźmie 8A.Tak więc mało realne by była to wina alarmu.pozdrawiam
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Poczytałem instrukcję Haynes do citroena podobno firma robi najlepsze i tam pisze, że napięcie z alternatora powinno być w granicach 12 do 13 volt na wolnych obrotach bez obciążenia natomiast pod maksymalnym obciążeniem wszystkie światła ogrzewania itp. 13 do 14 volt. Dopisek jest, że w przypadku przekroczenia 14 volt należy poddać alternator sprawdzeniu...
Alternator jest samowzbudny, wiec niezalezny od instalacji kontrolki. Kontrolka jest sterowana przez elektronike BSI. Powtorze sie: czy sprawdziles napiecie z alternatora na pinie 11 na BSI? Dodano po 2 ... dzisiaj zastanowiła mnie jedna rzecz na skrzyni znajduje się czujnik którego kabelki 3 szt. wchodzą do komputera silnika (oczywiście przejścia sprawdzone)...
Cześć. Rozładowałem akumulator bo zapowietrzyłem diesla. Citroen jumper. Stał kilka dni na deszczu. Dolałem ropy, przyjechał kolega z kablami, odpalił od strzała. Zgasiłem go po 10 min. Kontrolki coś mega słabo świecą, biorę woltomierz - 3 V na akumulatorze. Odłączam klemy wraca 11.2 V bo wiadomo rozładowany. Ustawiam amperomierz a który de facto jest...
diodabg, z pewnością masz rację. Pisząc że od lat mam dobrego mechanika, nie twierdziłem że wszystko sam naprawia. Na elektronice się zna pobieżnie, jednak w tym przypadku od razu kierował mnie do swoich znajomych, do których sam miał zaufanie. Byłem świadkiem niejednego przypadku w samochodach i nigdy nie uważał się za wszechwiedzącego. Co wiedział,...
witam, dołączę się do tematu sprawdzania regulatora. Mam problem z alternatorem z Citroena AX, mianowicie wydaję mi się iż ma od uszkodzony regulator, z tego co patrzałem w internecie na schematy elektryczne regulatorów wynika, że szczotki wirnika powinny mieć między sobą przepływ prądu przy odpowiedniej polaryzacji- jedna ze szczotek podłączona przez...
Mam Xsarę Picasso HDI (110 KM) z 2006 roku. Bardzo brakowało mi obrotomierza, którego producent nie montuje w tych samochodach. Podłączenie pod alternator nie wchodziło w rachubę (brak złącza diagnostycznego na alternatorze a jego wyciągniecie, by zrobić podejścia pod diodę, to koszmar). Podłączenie pod kable w/n również nie wchgodziło w rachubę - bo...
alternator citroen citroen alternator citroen dioda
piosenka radia zmniejszyć moment obrotowy tarcie paska
vestel 17mb130p firmware pomiar konduktancja
Olej do automatycznej skrzyni ZF 5HP19 - specyfikacje i zamienniki Jak zresetować dekoder Wiwa H.265 Mini LED?