Wentylator jest jeden, tam masz klapę.
Akurat tutaj nie ma tej gumy to jest bsm l03 max. Generalnie takie kosztują po 50pln i nie ma sensu bawić się w naprawy.
No i właśnie o to mi chodziło miernik Cię "oszuka". Masz gdzieś przerwę, śniedź lub uszkdzoną wiązkę.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Możesz próbować zreanimować silniczek dmuchawy. Dobrać/doszlifować odpowiednie szczotki i wymienić. Komutator przeczyścić drobnym papierkiem ściernym i w zależności od konstrukcji komutatora przeczyścić lamelki. bzdura, tam już nie ma czego reanimować. Nie ma też czego czyścić. Rozpadnie się w ręku. Do tego przesmarować tulejki/łożyska. Kolejna bzdura...
Sprawdz sonde temperatury wewnetrznej. Pozdrawiam
Ja bym sprawdził filtr pyłkowy.
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
Musisz się dobrać do silnika, rezystor jest zintegrowany razem z nim. Ściągasz wycieraczki, plastik, wyciągasz silnik wycieraczek. Zobaczysz dwie śruby, które trzymają silnik nawiewu. Z tego co pamiętam wyciągasz go od strony kierowcy, zobaczysz go nad pedałami. Będziesz musiał chyba jeszcze zdemontować jedną z rur nawiewu. Później już z górki. Powodzenia
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
Bezpieczniki sprawdzone?
U mnie w C4 (trochę inny rezystor) zaniosłem to elektronika i mi wymienił w środku tranzystor i działa, różnica taka, że u mnie chodził cały czas na maksymalnej mocy. Była to zima, więc bez nawiewu nie dało się jeździć, więc połączyłem dwa najgrubsze kable od sterownika zwykłym włącznikiem i ręcznie go załączałem, co tym samym możesz sprawdzić czy działa...
Zastanawiająca jest jeszcze zależność dmuchawy wnętrza. I to jakaś nielogiczna, odwrotna: wystarczy włączyć nawiew i już komputer wymaga uchylenia 20% jak zwiększam grzanie tym więcej się uchyla.
Po otwarciu dmuchawy przepatrzyłem też "płytki" komutatora żadna nie wyglądała na wypaloną. Może i faktycznie coś z sama dmuchawa jest nie tak tylko dziwi mnie czemu za każdym razem działa po podpięciu bezpośrednio do akumulatora. Próbowałem kilkanaście razy i za każdym razem rusza . Pozdrawiam
5,5 st C to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę warunki pomiaru Polemizował bym. Jak ustawię minimalną temperaturę i najniższy nawiew mam w granicach 0,5 do 2 stopni na wylocie z kratki.
Podłączyć na krótko czy zrobi pstryk i musisz sprawdzić przejście po załączeniu albo w kostce zewrzyj dwa styki na grubych przewodach i sprawdź czy działa nawiew
Silnik dmuchawy
Ja orginał zamieniam na IRFP064N i nawiew hula.
Sie ma. Problem rozwiązany. Wymiana panelu widocznego na zdjęciu powyżej załatwiła sprawę. Pozdrawiam Wojtek
No właśnie nie ma masy i plusa, dopiero gdy zwarłem przekaźnik to plus jest, ale masy nadal nie ma. Podpiąłem masę z karoseri i dmuchawa zaczęła pracować na pełnych obrotach. A jak wysterować to ustrojstwo?
Spróbuj odczytać błędy
Dziękuję Wam bardzo za pomoc, faktycznie to był to rezystor dmuchawy i faktycznie nie jest podpięty już do BSM. Nie kupowałem nowego, elektronik naprawił za 100zł, powiedział, że wsadził jeszcze mocniejszy tranzystor. johnny833 znasz się na Citroenach, czy na elektronice, bo może jeszcze kiedyś będę coś od Ciebie potrzebował? :)
Normalnie nawiew działał po stacyjce Nie po stacyjce tylko po uruchomieniu silnika. Standardowa usterka BSM (przekaźnik zasilający dmuchawę wewnątrz BSM), ja nie bawię się w naprawy tylko robię oddzielne zasilanie po zapłonie
Rezystor dmuchawy to może być sprawa wtórna a pierwotną zużyte łożyska w dmuchawie.
Witam. Podobny, kolejny i jakże pospolity problem.. Często w postach pada stwierdzenie że wentylator chodzi na maksa. Otóż: W moim przypadku :) .. Wentylator po prostu nie wyłącza się, ale nie mogę powiedzieć, że działa na maksa; co najwyżej czwarty bieg.. Autko to: Citroen Xsara II (Break) 2001 z klimatyzacją... półautomatyczną (?) (pierwsze pokrętło:...
Co mogę zrobić samemu aby ominąć koszty
A jakiej firmy jest wiatrak? Valeo czy Behr? I właśnie... jakie triaki?
witam- wszystkich temat będzie do zamknięcia okazało się że to jednak opornica (jeż) nowa Boscha 330 zł , dzisiaj wybrałem auto jednak jeszcze będzie do poprawki bo jak włączam nawiew na full to strasznie buczy jak jakby wpadał w jakieś wibracje lub coś podobnego .dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam
Kolo silnika
Stawiam na tzw. centralkę/moduł elektroniki nadwozia. Na początek powinieneś sprawdzić połączenia masy z centralką. Często przyczyną jest długotrwała wilgoć i w rezultacie zaśniedziałe kontakty w centralce. Niekiedy, także z zawilgocenia, tworzą się mostki między ścieżkami. Chociaż b. ciężko, to blok centralki idzie rozebrać tzn. rozdzielić od siebie...
Nawiew pracuje po odpaleniu dopiero. I przycisk do wymiany od tej szyby.
Witam wszystkich forumowiczów, mam ogromny problem z nawiewem w moim berlingo model XTR 2008, 1,6 HDI 110 Klimatronic dwustrefowy automatyczny. Problem polega na tym że nie działa nawiew na żadnym biegu, cisza jak makiem zasiał. Auto kupiłem od brata który kupił je w PL salonie w 2009 r około roku temu pojawił się problem po przeczytaniu różnych wątków...
Temat rozwiązany, choć zakręcony. Uszkodzony był regulator obrotów. Zakupiłem na allego używany cały wentylator. Z czystej ciekawości podstawiłem pod swój silnik i działa :). Dwa nowo zakupione chińskie regulatory były uszkodzone od nowości. NIE POLECAM kupowanie takich. Zakupiłem je specjalnie od dwóch różnych dostawców, ale jednak tandeta pozostanie...
Witam mam problem z Citroenem Xsara Picasso 2.0Hdi 2000rok z klimą.Nie działa nawiew (na żadnym biegu), klima, sterowanie klapami itp.-po prostu zero reakcji.Więc zacząłem od najprostszych rzeczy : prąd przez bezpiecznik przechodzi-więc kostka stacyjki ok,panel sterowania jest sprawny-podłaczane były 2 inne na próbe i to samo,wentylator podłączony na...
Czemu wymieniasz coś co działa a sterownia nie sprawdzisz. Skoro masz klimatronika to Lexia i test wykonawczy. Jak można mieć opornik wentylatora i tranzystor weź się ogarnij lepiej. Dodano po 1 Czemu wymieniasz coś co działa a sterownia nie sprawdzisz. Skoro masz klimatronika to Lexia i test wykonawczy. Jak można mieć opornik wentylatora i tranzystor...
Witam A wiec mam taki problem ze nawiew działa jak jest zimny silnik jak auto sie nagrzeje i zgasze silnik po ponownym odpaleniu nie dziala na zadnym poziomi. Co moze być przyczyną ??
Witam mam problem z nawiewem w tym rzecz że nie działa na żadnym poziomie, obstawiłem bezpiecznik ale jest dobry i nie mam pojęcia co się mogło schrzanić słyszałem o problemach z nawiewem ale z reguły miały one objawy że nawiew działa bez różnicy na ustawienie cały czas na pełnej mocy. Był bym wdzięczny za jakąś podpowiedź co mogło paść i ewentualnie...
Typowa usterka,tranzystory w sterowniku PWM silnika dmuchawy . Prosta naprawa,opisy z łatwością znajdziesz w necie.
Podejrzewam że to rezystor.
W okolicy bsi nad pedałami będzie przekaźnik. Jeden jedyny, samotny kwadratowy przekaźnik na pojedyńczej podstawce. Sprawdź go.
witam posiadam od roku citroen c8 2.2v16 Exlusive 2004 rok problem mam z nawiewiem jakis czas temu wszystko ładnie chodziło po paru dniach nawiew tak jakby chodzil raz nie chodzil potem przestal chodzic nie dziala na maxymalnych obrotach tylko na 1 biegu sprawdzalem bezpieczniki wszystko gra zmienilem nawet panel od nawiewu nic to nie dalo probowalem...
Problem z klimatyzacją w Citroen C5 mk1, klimatronic. Problem polega na tym, że klimatyzacja załącza się na kilka sekund, a następnie na kilka sekund się wyłącza. Czasami się nie wyłącza, a czasem wyłącza się na amen. Kiedy klimatyzacja się wyłącza, na wyświetlaczu gasną wszystkie skrzydełka wentylatora, są puste (tak jakby nawiew był wyłączony), ale...
Witam Zacznę od podstaw czyli sprawdź ładowanie alternatora ale akumulator musi być sprawny i w pełni naładowany. Posprawdzaj styki w puszce z bezpiecznikami. Oraz sprawdz samą stacyjke. Pozdrawiam
A nie masz/miales zamontowanego dodatkowego odcięcia? Kiedyś miałem identyczny przypadek z nawiewem i z tego co pamiętam, coś w przewodach przy złączu w BSI się zwieralo, właśnie przez zle zaizolowane przewody od odcięcia. Złącza w BSI nie są skorodowane? Warto też zajrzeć do środka modułu, czy nie ma zimnych lutow
Wypalona wtyczka od regulatora.
Opornik wentylatora do wymiany.
Witam, prosiłbym o wskazówki. Auto Citroen Berlingo 2010r. 1.6 HDI. Problem dotyczy braku nawiewu ciepłego powietrza oraz niepodnoszenia się wskazówki temperatury. Zimny nawiew działa bez problemu. Płyn chłodzenia jest w prawidłowym poziomie. Po około 10 minutach wskazówka temperatury nagle podnosi się do 100 stopni i zapala się czerwona kontrolka. Co...
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
Filtr wewnętrznego obiegu masz w tym aucie?
Już doszedłem co i jak...wystarczyło dolać płynu do chłodnicy i wszystko wróciło do normy ...Mam taką nadzieję a póki co to dziękuje
nawiew citroen słaby nawiew citroen dmuchawa nawiew citroen
makro excel otwieranie pliku bq8011 bq29310 odzyskanie nadpisanych
makita szlifierka cyfral cosmo
Hard Reset LG G2 Mini - Instrukcja Krok po Kroku Jak sprawdzić nieszczelność w lodówce? Testy i metody diagnostyczne