Rezystor dmuchawy to może być sprawa wtórna a pierwotną zużyte łożyska w dmuchawie.
Silnik dmuchawy
Witam Od czterech tygodni borykam się z brakiem nawiewu kabiny! Początkowo nawiew wyłączał się na chwilę - po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, nawiew działał. Czytając fora wskazywano na rezystor dmuchawy! Ok, wymieniłem - usterka nadal jest! Kolejnym wskazaniem był silnik nawiewu, uszkodzona wtyczka zarówno w rezystorze jak i silniku nawiewy!...
Musisz się dobrać do silnika, rezystor jest zintegrowany razem z nim. Ściągasz wycieraczki, plastik, wyciągasz silnik wycieraczek. Zobaczysz dwie śruby, które trzymają silnik nawiewu. Z tego co pamiętam wyciągasz go od strony kierowcy, zobaczysz go nad pedałami. Będziesz musiał chyba jeszcze zdemontować jedną z rur nawiewu. Później już z górki. Powodzenia
Citroen Xantia, benzyna, 1999 rok. Wymieniony rezystor dmuchawy, zapłonik, wentylator na krótko działa, brak prądu na czerwonym kablu od wiatraka.
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
Citroen C4 1.6 HDI 2008 klimatronik Mam od 2 dni problem z nawiewem. Po odpaleniu nawiew pracuje przez kilka sekund, po czym wyłącza się, jednak po ponownym odpaleniu już w ogóle nie chodzi. Dopiero po kilku godzinach załącza się, lecz znów po chwili wyłącza się. Napięcie dochodzi do bezpiecznika, lecz wentylator nie załącza się (brak napięcia w kostce...
Szczotki sprawdzałem tak jak pisałem wcześniej , podpięty bezpośrednio do akumulatora za każdym razem startuje bez problemu . Wymieniłem rezystor dalej jest to samo. Dokładniej bsm? Da się go sprawdzić ? Wszystko inne działa w samochodzie. Pozdrawiam
Dziękuję Wam bardzo za pomoc, faktycznie to był to rezystor dmuchawy i faktycznie nie jest podpięty już do BSM. Nie kupowałem nowego, elektronik naprawił za 100zł, powiedział, że wsadził jeszcze mocniejszy tranzystor. johnny833 znasz się na Citroenach, czy na elektronice, bo może jeszcze kiedyś będę coś od Ciebie potrzebował? :)
Zgłębiłem już wiedzę, że prawdopodobną przyczyną jest przepalony rezystor regulujący stopnie pracy jaki ze względu na nagrzewanie powinien znajdować się przy dmuchawie. Tylko patrząc w okolicę wentylatora nie mogę go namierzyć. Wyciągnąłem jeden kabel z okolicy wentylatora ale trudno tam sięgnąć i coś wyciągnąć. Może to jednak jest to w innym miejscu?...
czyżby rezystor dmuchawy?
Kupić i wymienić rezystor dmuchawy, wcześniej oczyszczając układ ze śmieci i wymieniając filtr kabinowy/jeśli występuje/.
Witam Forumowiczów. Mam pytanie odnośnie układu paliwowego.W moim pojeździe zdiagnozowano uszkodzony zawór odpowietrzający zbiornik paliwa.Chciałbym go wymienić jednak nie mogę go znaleść. Prosiłbym o porade ewentualnie jakiś schemat gdzie go szukać. Dziekuję i pozdrawiam.
Witam, Citroen C4 Grand Picasso 1.8 16v 2007r. Problem polega na tym, ze nie wazne jaki kierunek nawiewu wybiore, leci ze wszystkich kierunkow po troche. Do tej pory wymienione: Panel klimy z lewej i prawej strony, sterownik klimatyzacji pod schowkiem, silniczek nastawu kierunkow, sprawdzone pozostale silniczki, wszystkie pracuja poprawnie, sprawdzone...
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Klasyka , jeśli się nie mylę to plug od rezystora, można go kupić na amazonie lub ebay jako zestaw naprawczy lub jak koledzy piszą zlatuje przepalony pin na stałe.
Witam tam gdzie jest wlot do nawiewu pod maska (niżej szyby) jest tak kostka z rezystorami drutowymi i jest tam jedna dioda która najprawdopodobniej strzeliła . Pozdr
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
C4, podobnie jak wszystkie późniejsze pojazdy PSA o tzw. "architeklturze full CAN" nie ma klasycznej kostki stacyjki. Jest tam zwykły niskoprądowy, trójpozycyjny przełącznik dający sygnał do BSI, które z kolei uruchamia poszczególne przekaźniki zasilań i rozrusznika. Przekaźnik zasilania wentylatora dmuchawy zlokalizowany jest w PSF (inaczej zwanym...
Citroen C3 3. generacji 2018, gdzie jest umiejscowiony rezystor obrotów wentylatora nawiewu? Jako głupiec użyłem pianki do czyszczenia klimatyzacji – wentylator chodzi na maksa, nie można go wyłączyć. Prawdopodobnie padł rezystor, ale nie wiem, gdzie go szukać... Dzięki. AI: Czy już próbowałeś zlokalizować ten rezystor? Jeśli tak, to gdzie dokładnie...
Miałem podobny przypadek: brak ogrzewania, brak nawiewu. Pomogła wymiana rezystora dmuchawy. Podobna sytuacja wydarzyła się po ok. roku, tym razem dmuchawa działała tylko na najwyższym biegu. I znowu rezystor wymieniony, wszystko wróciło do normy. Wymiana rezystora wymaga zdemontowania obudowy nad nogami pasażera (3 klipsy) oraz schowka (wkręty torx...
Bezpieczniki sprawdzone co dalej? Rezystor? Gdzie on będzie?
U mnie w C4 (trochę inny rezystor) zaniosłem to elektronika i mi wymienił w środku tranzystor i działa, różnica taka, że u mnie chodził cały czas na maksymalnej mocy. Była to zima, więc bez nawiewu nie dało się jeździć, więc połączyłem dwa najgrubsze kable od sterownika zwykłym włącznikiem i ręcznie go załączałem, co tym samym możesz sprawdzić czy działa...
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
Zebys sobie nie narobił szukania to jak już nie działa sprawdź żarówką (koniecznie) H7 czy do panelu i do rezystora dochodzi napięcie. Jak nie szukasz w BSM i bezpieczniku chyba 40A. Jak prąd dochodzi to wypalone złącze w panelu ,uszkodzony rezystor albo sam silnik. Ale to tez posprawdzasz żarówka w momencie awarii.
dziekuje za pomoc. Jochny czy mógłbyś mi powiedzieć gdzie dokładnie znajduje sie ten rezystor??
No to wygląda na "rezystor" choć jeszcze sa punkty masy do modułu i silnika które trzeba posprawdzać. Moduł powinien sterować masą "puszczać " ją na silnik .
już sobie poradziłem padł termistor który zabezpieczał rezystory przed przegrzaniem
Na 90% do wymiany rezystor dmuchawy (opornica).
[postid]20981905[/postid Siła nawiewu elektroniczne a regulacja ciepła i regulacji na szyby lub na nogi na linkach
Dzień dobry Bardzo proszę o pomoc. Posiadam Citroena C4 Grand Picasso 1.6 hdi 80 Kw 2007 rok. Mam problem z dmuchawą nawiewu, przestała działać. Wymieniłem rezystor, nadal nie działa. Założyłem drugą dmuchawę, nie działa. Bezpieczniki sprawdzone, przewody też. Na kostce pokazuje napięcie 13 V, czyli zasilanie jest a nadal nie działa. Czy macie jakiś...
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Kupiłem rezystor, po weekendzie dostanę, jeden problem rozwiązany
Dziękuję ladamaniac za podpowiedź. Analizowany przeze mnie regulator (rezystor) wentylatora może być sprawny elektrycznie (poza lekko przegrzanym jednym z pinów). Chciałem to potwierdzić, ale kluczowym jest co podać na wejście sterujące, aby zmieniać napięcie na wyjściu. Jaki sygnał tym steruje (napięciowy, może to jakaś magistrala itd.)?
Padł bezpiecznik termiczny na zespole rezystorów regulatora prędkości silnika nawiewów wnętrza. Wymontuj go, idz z nim do większego sklepu elektronicznego. Powinni taki mieć. Zagnieć nowy na rezystorach i po kłopocie.
Opornica to rezystor do sterowania biegami wentylatora. Można dostać się do panelu z pokrętłem nawiewów i sprawdzić zasilania.
witam posiadam od roku citroen c8 2.2v16 Exlusive 2004 rok problem mam z nawiewiem jakis czas temu wszystko ładnie chodziło po paru dniach nawiew tak jakby chodzil raz nie chodzil potem przestal chodzic nie dziala na maxymalnych obrotach tylko na 1 biegu sprawdzalem bezpieczniki wszystko gra zmienilem nawet panel od nawiewu nic to nie dalo probowalem...
Człowieku on się pyta o wentylator nawiewu, a ty piszesz o wentylatorach chłodnicy i temperaturze 105 stopni. Nie wiem jak w Xsarze II ale w Xsara 1 bez klimy by miał rezystor zamontowany nad wentylatorem z przepalonym termikiem. Ale wtedy by działało na najwyższym biegu a na reszcie nie.
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
Multimetr albo żarówka z przewodami w oprawce i sprawdzasz na zasilaniu samego wentylatora (kostka wentylator nawiewu) przy nawiewie ustawionym na max. Jest napięcie albo żarówka świeci, wentylator do wymiany. Nie ma napięcia, sterownik wentylatora do wymiany. Jak rezystor dmuchawy w manualnej klimie.
https://obrazki.elektroda.pl/2359490400_... https://obrazki.elektroda.pl/9822661400_... https://obrazki.elektroda.pl/5112826200_... Pierwszy raz to robię, nie wiem czy mi się uda... Dodano po 5 Nr różni się w cyfrach na starym 014, na nowym chyba 215, ale kobieta że sklepu powiedziała, że oni sprzedają...
Wiec z tego co się orientowałem to ten sterownik z poloneza ma prąd max 10 A a z tego co mierzyłem to tyle silnik ma w szczycie na rozruchu, na pracy max bierze 8,5 A wiec powinno być. Standardowy potencjometr chce zastąpić dobraną indywidualnie drabinką rezystorów tak aby prędkości mi odpowiadały i myślę ze to powinno załatwić sprawę. jutro się okaże...
Za schowkiem jest wentylator. Pod schowkiem powinna być jakaś osłona i stamtąd masz dostęp do wentylatora. Odpinasz wtyczkę, odkręcasz śrubki i wentylator wyciągasz. Panel sterujący steruje linkami i silnikiem przez rezystor. A do silnika zazwyczaj wchodzą 2 przewody. Więc nie wiem po co masz demontować panel.
Wentylator nawiewu działa ale trochę dziwnie - nie mogę dojść z tym do ładu. Samochód miał spotkanie z dzikiem po którym był wymieniany komplet chłodnic oraz wentylatory chłodnicy. Po odbiorze nie działał wentylator nawiewu. Elektryk stwierdził że nalezy wymienić rezystor oraz jakiś tam bezpiecznik. Dmuchawa zaczęła działać ale trochę dziwnie. Nie chodzą...
no to fajnie, ale jak sie dostać do tej opornicy,rezystora? miejsce podobne jak w podanym przykladzie Focusa? , a może jakiś link?...bardzo proszę, filtr kabinowy był wymieniany/majster/ w zeszłym roku, ale go sprawdzę skoro on może być przyczyną
Witam I sprawa z citroenem porusza się trochę dalej:) Sprężarkę odłącza przekaźnik, który dostaje napięcie z któregoś modułu. Na schemacie na dole jest sprężarka zaznaczona, u góry przekaźnik, który otrzymując zasilanie odłącza mi sprężarkę. Po prawej jest AC cut-off control module A204 Po lewej jest Engine blower motor module A95 Aha moduł A95 raczej...
i po klopocie :) elektryk wymienil rezystory w dmuchawie(tzn. takie cos w ksztalcie duzych bateryjek od zegarków-nie wiem jak to sie nazywa) koszt calej operacji 60 pln...i wentylator ma spowrotem pelna regulacje :)
Witam, przewertowałem forum wzdłuż i wszerz, ale nie znalazłem odpowiedzi mojego dość nietypowego problemu. Problem dotyczy Xsary z pół klimatronikiem( pozycja AUTO na regulacji nawiewów) Napiszę w punktach: 1. po odpaleniu silnika dmuchawa działa powoli, nie reaguje na potencjometr. Nawet jak skręcę go w pozycję 0 dalej dmucha z taką samą prędkością....
Witajcie Przestał ostatnio działać mi nawiew tylko na pierwszym i drugim biegu, na trzecim działa. Chciałbym spróbować wymienić rezystory w dmuchawie, ale nie mogę znaleźć schematu i oporności tych rezystorów. Czy ktoś mógłby mi w tym pomóc? Nie zrobiłem jeszcze zdjęcia, ale dmuchawa wygląda tak samo jak z Saxo z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Tak jak w temacie, problem klasyczny dla tego citroena , jednak rozwiązanie nie jest takie proste. Otóż u mnie nawiew działa tylko gdy ustawię pokrętło obrotów w położenie maksymalne i uruchomię silnik. Podczas jazdy mogę wyłączyć nawiew cofając nieco pokrętło obrotów, ale wtedy wyłącza się całkowicie. Jako że znam Xsarę w wersji bez klimatyzacji i...
Niech tak będzie,ale ten przelącznik przełącza rezystory generatora PWM ulokowanego zaraz koło silnika nawiewu,a w tym regulatorze zwarcia dostają pomiędzy zlączem E-C takie fajniaste tranzystory :) Przełącznik tam to solidna konstrukcja. Ale jak ktoś lubi grzebać w przełącznikach to się nie wtrącam.
rezystor nawiew nawiew rezystor citroen nawiew
wyświetlacz esp32 testy akumulatorów toshiba update biosu
lodowka gorenje mercedes zawiesić
Programowanie biorytmów na Arduino GIGA Kostka lewych przednich drzwi Hyundai i30 2021 - opis i funkcje