W okolicy bsi nad pedałami będzie przekaźnik. Jeden jedyny, samotny kwadratowy przekaźnik na pojedyńczej podstawce. Sprawdź go.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Podłączyć na krótko czy zrobi pstryk i musisz sprawdzić przejście po załączeniu albo w kostce zewrzyj dwa styki na grubych przewodach i sprawdź czy działa nawiew
Wygląda na kondensator 1µF.
nie wiem czy dobrze myślę ale ten silnik http://obrazki.elektroda.pl/6662170100_1...
Wypalona wtyczka od regulatora.
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
Ja orginał zamieniam na IRFP064N i nawiew hula.
Ok, tylko pytanie czy to zlikwiduje problem gorących niebieskich dwóch przewodów od nawiewu ?
Instalacja przód: światła,silnik,deska rozdzielcza,bezpieczniki,sterowanie wys.reflektorów,wycieraczki,spryskiwacze... także reflektorów(mam takowe),ABS, i ogólnie im więcej tym lepiej.Serdeczne dzięki!
pewnie mówli o BSI
Naprawiam awarię nawiewu w citroenie c5 x7 z 20008 2hdi i nie ma napięcia zasilającego tzn. masa jest nie ma plusa. Potrzebuję podpowiedzi lub schematu zasilania nawiewu. z góry dziękuje za pomoc
tak
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Witam, Szukam schematu kostki do panelu sterowania nawiewem z klimą. Kupiłem do Scudo bez klimy panel sterowania nawiewem od jumpiego ale z klima i mam problem z kostką.
no i popsuty tranzystor regulatora nawiewu.
Odradzam te operację dla osób nie obeznanych z mechaniką bo wyciągając tę dmuchawę łatwo ją uszkodzić i narobić nieszczęścia. Ze względu na trudny dostęp mogą być problemy z ponownym montażem we właściwym położeniu a dodatkowo podczas zwalniania kolumny kierownicy można uszkodzić spiralę poduszki. Lepiej dac to do roboty fachowcom a swoje umiejętności...
Podaj napięcie na ten pomarańczowy, one były od nadmuchu.
Zalane BSI które znajduje się pod lewym nawiewem
Panel do sprawdzenia, może zimne luty.
Opornice w tunelu nawiewu.
Sprawdź masę na antenie, szczególnie w miejscu mocowania anteny do dachu. Możliwe też, że iskrzy komutator silnika nawiewu.
A przekaźnik za skrzynką bezpieczników dobry?
Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało lub nie zatarło i ewentualnie zdemontować wentylator do wymiany. Od pewnego czasu coś tam tarło przy rozruchu. Po pół minucie przestawało. Teraz wentylator wcale nie rusza. POMOCY!!!!
Dlatego ja unikam takich klientów. Panie, wymieniona. To musi być dobra. I ani słowa o tym że używana i dwa lata temu.
Dokładniej za schowkiem po lewej stronie, prawie na podszybiu.Przykręcone do obudowy nawiewów.
Nie są zamienne. Ale na chwilę możesz podmienić i zobaczyć, czy wentylator ruszy. Ja bym stawiał na uszkodzony bsm. Często padają.
5,5 st C to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę warunki pomiaru Polemizował bym. Jak ustawię minimalną temperaturę i najniższy nawiew mam w granicach 0,5 do 2 stopni na wylocie z kratki.
Możesz próbować zreanimować silniczek dmuchawy. Dobrać/doszlifować odpowiednie szczotki i wymienić. Komutator przeczyścić drobnym papierkiem ściernym i w zależności od konstrukcji komutatora przeczyścić lamelki. bzdura, tam już nie ma czego reanimować. Nie ma też czego czyścić. Rozpadnie się w ręku. Do tego przesmarować tulejki/łożyska. Kolejna bzdura...
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
Z tego co pamiętam od blacharza to wyjmuje się całe to srebrne. Są tam cztery zatrzaski.
Wentylator jest jeden, tam masz klapę.
Klimatyzacja automatyczna czy manualna? Masz do automatycznej do 2001 i od 2001 bo nie podałeś miesiąca wiec nie wiem. I do manuala też mam schemat.
Nie działa całkowicie czy wyświetla info i nie ma nawiewu?
Bezpieczniki sprawdzone?
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
zdejmij ten czarny panel,.Ja w swoim nie miałem problemu.Żaróweczki lubią tam padać.Ciągnij je do siebie,nic nie obracaj TU masz manual http://www.peugeot-klub.pl/index.php?top...
No i właśnie o to mi chodziło miernik Cię "oszuka". Masz gdzieś przerwę, śniedź lub uszkdzoną wiązkę.
Witam tam gdzie jest wlot do nawiewu pod maska (niżej szyby) jest tak kostka z rezystorami drutowymi i jest tam jedna dioda która najprawdopodobniej strzeliła . Pozdr
Sprawdz sonde temperatury wewnetrznej. Pozdrawiam
raczej musisz szukać panelu sterowania nawiewem.
Niestety również się nie włącza
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Ja bym sprawdził filtr pyłkowy.
Od pewnego czasu dmuchawa nawiewu po włączeniu trochę popiszczała ale po minucie przstawała. Trwało to jakieś trzy miesiące. Wczeraj, po włączeniu coś tam głośno pochrobotało i przestała działać. Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało do wirnika, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o poradę, jak się dostać do tego wentylatora. Co kolejno...
i nie załącza, ale dodatkowo nie mam czynnika w układzie bo się okazało ze chłodnica jest przestrzelona. Wynika z tego że należy zacząć od tego właśnie czujnika. Czy ma on również wpływ na działanie/regulację obrotów nawiewu?
Niestety nie mam możliwości podłączyć się pod komputer. Co udało mi się jeszcze przetestować to przy ustawieniu na chłodny nawiew wentylator pracuje normalnie nie wyłącza się.
Musisz się dobrać do silnika, rezystor jest zintegrowany razem z nim. Ściągasz wycieraczki, plastik, wyciągasz silnik wycieraczek. Zobaczysz dwie śruby, które trzymają silnik nawiewu. Z tego co pamiętam wyciągasz go od strony kierowcy, zobaczysz go nad pedałami. Będziesz musiał chyba jeszcze zdemontować jedną z rur nawiewu. Później już z górki. Powodzenia
UWAGA ! Mam bardzo prosty i bardzo tani sposób na naprawę uszkodzonego nawiewu od strony kierowcy w Citroenie C5 (I)
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
To jest odpływ wody z komory silnika dmuchawy. W miejscu zaznaczonym na żółto jest trójnik gdzie ta woda łączy się z odpływem skroplin z parownika a następnie, przez gumową rurę wycieka pod samochód. W Xsarze nie ma pneumatycznego sterowania klimatyzacją i nawiewem.
Silnik dmuchawy
http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/instal... Pokaż tabliczkę.
Witam, Przekaznik 8048 znajduje sie na tablicy przekaznikow, pod deska rozdzielcza z lewej strony (pierwszy od lewej). Pozdrawiam, Georges
Defekty nie mają nic wspólnego z usterką. Poszukaj w zasilaniach. Sprawdź BSM.
To znaczy co? Jakie rady? Chciałes schemat?
Do sprawdzenia przekażniki ( podopychać) bezpieczniki czy całe.
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewt...
Słuchaj, problemem może byc wypalona stacyjka, zobacz czy masz napięcie na 40amperowym ( pomarańczowy)bezpieczniku w prawym górnym rogu skrzynki. Przeważnie nie ma, robi się takie obejście na przekaźniku.
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Sie ma. Problem rozwiązany. Wymiana panelu widocznego na zdjęciu powyżej załatwiła sprawę. Pozdrawiam Wojtek
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
Może jasno nie napisałem ale dmuchawa z wymienionymi tranzystorami śmiga w innym samochodzie brak zmiany napięcia ze sterownika przy zmianie oporu na regulatorze nawiewu
Jeden z dwóch przekażników w komorze silnika w skrzynce razem z 40A bezpiecznikami przepalony, nie wiem od czego on. On od podgrzewacza płynu (na przewodach nagrzewnicy).
E tam, pewnie problem w BSM.
Tyle wolnych miejsc na podstawie bezpieczników a oni puścili jakieś zasilanie BSI przez bezpiecznik od pompki . Czy to nie chore ? tak samo jak ta kostka od wentylatora nawiewu :)
Sterownik pojechał do elektryka bo słaby w tym jestem ( zresztą widać po tym co zrobiłem, pośpiech nie popłaca). Mam nadzieje ze to będzie główny powód. Zastanawia mnie czy sterownik ma do czynienia z centralnym, nawiewem??
Nie ma zaworu, tylko klapa. Wszystko wskazuje na zapowietrzenie i brak obiegu. Ale tu minimum wysiłku i wiedzy trzeba mieć. NIe da się pisać że nie działa i nic nie zrobić.
Nie on. I problem nie tam. I ten co zaproponował regulator z poloneza niech se coś weźmie na odmulenie.
Obok pedału gazu, dojdziesz po kablach
Fiat Fiorino ,Citroen nemo
Kolego jest to wina rezystora jako go wymontujesz na końcu jest bezpiecznik wymienisz i po sprawie pozdrawiam.
Trzeba się do siłowników dostać i albo komputerem wysterować je i patrzeć czy się ruszają, albo normalnie przełącznikiem przełączyć i obejrzeć co się dzieje, pewno któryś nie działa. Dziekuje za odpowiedz, a moze kolega wie w ktorej zakladce Lexi szukac tego sterowania? Jak zczytuje Globalnie w Lexi, nie pokazuje zadnego bledu zwiazanego z nawiewem...
Witam mam problem. W citroen xsara II 2004r 2.0 hdi 110KM nie działa klimatyzacja, była nabijana a nie włącza się, co może być przyczyną. Mam też drugi problem nawiew powietrza chodzi na maksymalnych obrotach, nie działa w ogóle regulacja. Co może być przyczyną, pokrętło jest płynne.
Błędy w którym sterowniku? Panel ma swój sterownik i z nim można się komunikować. Podane błędy nie powinny mieć wpływ na pracę wentylatora nawiewu. Poza tym tam jest opcja Auto (sterowanie siłą nawiewu i klapami) lub ręcznie ustawienie siły nadmuchu.
Witam. Potrzebuję informacji jak dostać się do silniczka regulacji nawiewu w Citroenie Xsara Picasso 2006r , 1.6 benzyna . Po uruchomieniu auta puka w desce rozdzielczej, po jakimś czasie przestaje.
Może ktos dysponuje schametem klimatyzacji i sterowania nawiewami , klima automatyczna.
Witam ponownie Piecyk działa i jest baardzo wydajny. Naprawdęwarsztat około 80 M2 ogrzewa w sposób wyśmienity. Z komina nie wydobywa się dym jest czyściutko nie ma również nieprzyjemnych zapachów. Zużycie paliwa to około 1,5L/h do nadmuchu zastosowałem wentylator z płynną regulacją od nawiewu citroen BX. Pozdrawiam Marcin
Mam ten sam problem. Czy udało Ci się znaleźć przyczynę?
Spróbuj odczytać błędy
Witam Mam problem z nawiewem w Citroen Xsara II 2003 r. po odpaleniu silnika nawiew działa na full nie można go wyłączyć (jak daje na 0) ani regulować siły nadmuchu. Temperaturę mogę ustawić klimatyzacja też działa. Nie wiem, co to może być ma ktoś jakiś pomysł. pozdrawiam
Czy masz problem z regulacją temperatury nawiewu na stronę pasażera? :!: :!:
Na 18V ................................... .
witam mam problem z nawiewem w citroenie berlingo 2000r. poj. 1.4 z klimą,a mianowicie nawiew kabiny cały czas dmucha prawie,że na maksa :x ,przestaje dopiero po wyjeciu przekaźnika lub odłaczeniu kostki od silniczka dmuchawy...wyjęłem pokrętła i po odłaczeniu od nich kostki dalej chodzi...co to może być???!!!
Witam, Mój problem polega na tym iż wentylator nawiewu w Citroenie C5 2001r 2.0 HDI przestał pracować. Zacząłem od sprawdzania prostych czynności typu sprawdzenie bezpieczników.Okazało się iż wszystkie bezpieczniki są sprawne, jednakże nie dostaję już napięcia na regulator umieszczony na niżej pokazanym rysunku. http://obrazki.elektroda.net/56_12148544...
Co mogę zrobić samemu aby ominąć koszty
Ok, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę i odezwę się jak to wyszło .
U mnie w C4 (trochę inny rezystor) zaniosłem to elektronika i mi wymienił w środku tranzystor i działa, różnica taka, że u mnie chodził cały czas na maksymalnej mocy. Była to zima, więc bez nawiewu nie dało się jeździć, więc połączyłem dwa najgrubsze kable od sterownika zwykłym włącznikiem i ręcznie go załączałem, co tym samym możesz sprawdzić czy działa...
Witam. Jaki miałeś problem z tym sterownikiem? U mnie nie reguluje prędkości nawiewu i przypuszczam, że jest uszkodzony
Witam A wiec mam taki problem ze nawiew działa jak jest zimny silnik jak auto sie nagrzeje i zgasze silnik po ponownym odpaleniu nie dziala na zadnym poziomi. Co moze być przyczyną ??
witam- wszystkich temat będzie do zamknięcia okazało się że to jednak opornica (jeż) nowa Boscha 330 zł , dzisiaj wybrałem auto jednak jeszcze będzie do poprawki bo jak włączam nawiew na full to strasznie buczy jak jakby wpadał w jakieś wibracje lub coś podobnego .dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam
Czy zdjagnozowałeś usterkę nawiewu? Mam to samo w C4 i wszystko sprawdzone ale też nie działają kierunki.
Nawiew pracuje po odpaleniu dopiero. I przycisk do wymiany od tej szyby.
Ojciec miał taki sam problem w swoim Citroenie Xsara 1.9TD '98. Przyczyną usterki była wypalona kostka stacyjki. Regeneracja stacyjki załatwiła sprawę, teraz nawiew dmucha aż miło.
A jakiej firmy jest wiatrak? Valeo czy Behr? I właśnie... jakie triaki?
citroen c4 picasso 2007r nie dzala nawiew.Regulujac natezenie powietrza nic sie nie dzieje,prosze o pomoc
Zastanawiająca jest jeszcze zależność dmuchawy wnętrza. I to jakaś nielogiczna, odwrotna: wystarczy włączyć nawiew i już komputer wymaga uchylenia 20% jak zwiększam grzanie tym więcej się uchyla.
Problem w tym że jak osiągnie temperaturę do 80°c i włączę na max nawiew spada do 60°c
Masz klimatronic?
citroen nawiew słaby nawiew citroen dmuchawa nawiew citroen
sharp lk315 zacisk hamulcowy ręczny szumy nikon
zderzak naprawa zderzak naprawa
Drukarka HP MFP178 - cienie na wydrukach, powielanie treści Radio we wieży gra cicho na maksymalnym podgłośnieniu