Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
A może serwo jest nieszczelne , i stąd tak niskie podciśnienie ?
Odma niedrożna.
I co zostaje ci tylko błąd korekta dawki paliwa? Masz LPG? Jak temperatury widzi i podciśnienie?
A jak wygląda podciśnienie
Wakuometr 0,3-0,4, MAP i mierniki pokazują zbyt niskie podciśnienie
Podciśnienie przy zaworze gruszki sprawdzone?
wywierć otworek w kolektorze, wkręć króciec i nie ma problemu. podciśnienie wróciło
Podciśnienie prawidłowe ,pompa vacum?
W tym silniku zapotrzebowanie na podciśnienie nie jest bardzo rozbudowane.Z wacum pompy cienki węzyk podłączasz do 2-ch elektrozaworów poprzez trójniki,a z drugiej strony elektrozaworów jeden jest do EGR-a,a drugi do turbiny.
Zaślep egr na próbę. Dokładnie, potem wyjmij, umyj, oczyść itp. A jeszcze lepiej wykręć tak, żebyś widział zawór i uruchom test egr (elektryczny lub na podciśnienie) - będziesz widział jak pracuje grzybek i czy nie powstaje szczelina w położeniu "zamknięty".
Paweł_35, turbinę to Ty zostaw w spokoju bo to ostatnia rzecz co może się zepsuć przy takich objawach. Sprawdź przede wszystkim SWIRL a potem sterowanie turbiną (podciśnienie/elektrozawór).
z turbosprężarką nic nie było robione, ale ciekawe dlaczego kierownica turbosprężarki otwiera się cała już na wolnych obrotach, jak by miał za duże podciśnienie ale dlaczego?
Zbyt niskie podciśnienie. Pompa vaccum lub dziura.
Jakie podciśnienie u układzie vacum? Co z przepływką?
Jeśli masz egr sterowany elektrycznie to wyciągasz podkładkę i wstawiasz pełną.Jeśli podciśnieniowo to jest gorzej bo jest rurka i jest to problematyczne ale można go zdemontować, wymyć i pozostawić w pozycji zamkniętej nie podpinając podciśnienia
Podciśnienie masz ok,0,35bara jest wartością poprawną. Przewaznie wynosi 0,33 do 0,40 bara. Czas wtrysku jest ok,powinien się zawierać (na wolnych obr) pomiedzy 2 a 4 ms. Za małe napięcie na sondzie świadczy że wtryskiwacze mało co wtryskują,więc pewnie leży pompa,więc zmierz jakie masz ciśnienie ma magistrali. Zrób tak-weź do strzykawki paliwa,podłącz...
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
Podciśnienie jest poprawne, zaworek wymieniałem prewencyjne jak zlokalizowałem problem z wężykiem. Tak jak to widać na zdjęciach, ecu wysterowuje na 85% a podciśnienie to osiąga. Pytanie tylko jak zrobić żeby wysterowywał na więcej niż 85%.
Sory ale nie kojarzę dokładnie - czy aby nie masz też przepustnicy powietrza która współpracuje z układem EGR, i czy czasami ona Ci się nie domyka? Jeżeli tak to odetnij zasilanie podciśnieniem. Zresztą na próbę możesz odłączyć podciśnienie z całego układu EGR.
Dzień dobry, a mam taki temat Wieloryb 2003.r 2.0.LPGpower. no i takie jedno coś pod maską co mi nie pasuje za bardzo a mianowicie wąż, ucięty , i w nim generuje się podciśnienie ... Nie ma wpływu na jechanie po zatkaniu palcem nie gaśnie , a choinka na desce to druga sprawa, czy ABS ESP itd . I teraz tak, ciśnienie jest dość wyczuwalne, pomiar w kolektorze...
Sprawdziłbym jeszcze czy nie robi się podciśnienie w zbiorniku.Jak zgaśnie auto to odkręcając korek wlewu posłuchaj czy nie syknie powietrze.
To coś jakby turbo przeładowywało. Skupił bym się na sprawdzeniu podciśnień i zaworów sterujących podciśnieniem.
Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym.
Podciśnienie jest za przepustnicą, obojętnie czy zamknięta czy otwarta,kiedy silnik pracuje.
Witam Dziękuje kolegom za odpowiedzi . Znalazłem miejsce gdzie są podłączone wężyki . Dla potomnych na za znaczonym miejscu do dolnego podciśnienie z trójnika i 1cm wyżej znajduje się drugie podłączenie wężyka . Dziękuje i pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/2676696600_...
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
Siemka .Więc tak podciśnienia muszą być podłączone zdjęcie nr. 2 przedstawia ,zawór opróżniania kanistra,( opary ze zbiornika paliwa wcześniej przechodzą przez filtr węglowy który jest w zakolu) podciśnienie samo nie spadło ,prawdopodobnie zostało zdjęte gdyż nie działa silniczek krokowy( odpowiedzialny za wolne obroty silnika) proponuję na początek...
chcesz mierzyć podciśnienie,czy nadciśnienie?
Nie miałem na myśli że to jest silnik turbo doładowany więc uszczelniacze zaworów nie pomogą bo w kolektorze większośći jest ciśnienie a nie podciśnienie. Więc by dmuchało do silnika a nie ciaglo oej...
Panowie, ma ktoś z szanownych kolegów schemat podciśnień?
Nie. Podciśnienie upuszcza któryś z zaworków podciśnieniowych. W większości aut jest to normalny objaw po zgaszeniu auta.
A wie ktoś dlaczego jest za duże podciśnienie ?. Czy winą jest elektrozawór sterujący, czy może sterownik go źle wysterowuje?
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
Jeśli chodziłoby o ciśnienia doladowania i CR, to zapalalby się check engine. Faluje Ci na wolnych obrotach? EGR masz chyba podcisnieniowy? Spróbuj odpiąć I zaslenic podciśnienie idące z przetwornika na EGR, bo może przepuszcza przetwornik. Jak nic nie pomoże możesz spróbować jeszcze odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy kolektor masz szczelny.
Nowy filtr paliwa, układ odpowietrzony gruszką, pompa podłączana nawet na krótko na innym paliwie, bez rezultatu, podciśnienie raczej słabe (nie mam czym zmierzyć) praktycznie paliwa nie zaciągała.
Po 4 latach auto zostało naprawione. Oczywiście dalej szarpało jak w 2017, aż do dziś, gdzie odkryłem pęknięty trójnik podciśnienia do sterowania klap swirl. Po wymianie, klapy zaczęły działać, przestało rzucać motorem przy gaszeniu (klapa gaszenia) i te szarpania ustały. Do tego wymieniono wszystkie gumowe podciśnienia.
Miałem na myśli silnik 1.6 16V VTi 120KM. W tym benzyniaku nie ma podciśnienia w układzie dolotowym.
Sprawdziłem ta: Odłączyłem wężyk zaworu EGR od solenoidu i tu mam pytanie: Czy po odłączeniu tego wężyka od solenoidu powinienem słyszeć uciekające podciśnienie? Przykładałem palec do rurki tego elektrozaworu i nic nie ssało ani na luzie anie jak przygazuję
Objawy wskazywały by na zbyt ubogą mieszankę. Warto by było pomierzyć ciśnienie paliwa na listwie, sprawdzić wtryskiwacze, filtr paliwa. Podłączyć komputer i przeprowadzić diagnostykę a nie tylko błędy. Takie parametry jak wskazania sondy, podciśnienie w kolektorze, temperatura widziana przez sterownik silnika, wyprzedzenie zapłonu i kilka innych podpowiedzą...
w zupelnosci wystarczy to co oferuje zestaw stag premium z ich najnowszymi listwami i reduktor tez Nie wolno wprowadzać ludzi w błąd. Nie ze wszystkimi autami premuim współpracuje prawidłowo. Przykładem jest fiat panda - sprawdzone na własnej skórze. Na obecna chwilę jeździ bardzo mało aut ze sterownikiem premium i dokonanie trafnej analizy czy z konkretnym...
Witam. Moim skromnyn zdaniem - nie zda egzaminu. Wolne obroty - duże podciśnienie, mały przepływ. Identyczna sytuacja przy "hamowaniu" silnikiem. Chyba że charakterystyki czujników są wzajemnie odwrócone. Ale próbuj, może coś z tego wyjdzie. Pozdrawiam
Mała aktualizacja z prac przy silniku. Ciśnienia sprężania wymieniając od strony rozrządu: 9 - 10,5 - 10,5 - 11 BAR Test podciśnienia wakumetrem wskazuje około 35 cm Hg Vac czyli w przeliczeniu około 500mbar, czyli czujnik w samochodzie dobrze pokazuje. Podciśnienie powinno być większe. Zawory dolotowe nie miały w ogóle luzu. Zawory wydechowe miały...
Są dwie metody-pierwsza,zapalasz samochód i masz mieć wskazanie na ekranie testera podciśnienie w granicach 40 kpa ( okolo 280mm sł\hg,zalezy jak tester podaje),albo druga metoda zmierzyć napięcie na styku sygnałowym MAP,o ile pamietam na wolnych obrotach około 1,6V
Dzień dobry. Witam Wszystkich. Mam do Was pytanie , jakie powinno być podciśnienie między zaworem N75 a gruszką. U mnie pokazuje 0,4 mb. Na wejściu do zaworu N75 pokazuje 0,9 mb. Czy to są poprawne wartości?
Fucktycznie jest vgt, ale z tego co wiem to w miejsciu jej nie sprawdzisz przygazowkami. ew mozesz sprawdzic czy elektrozawor nie przepuszcza Ci podcisnienia, wpinasz sie przed niego i robisz podcisnienie.
Do: jaworskiauto Ten zawór nie posiada diody gaszącej, co jasno i wyraźnie napisałem. Pisania dla pkt. nie tolerujemy. Do tego, to NIE JEST ZAWÓR REGULACJI PODCIŚNIENIA...
Co to za błędy były i czy po wymianie stacyjki nadal są czy ich nie ma. Rurki podciśnień szczelne?
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
To co na zdjęciu to zbiorniczek podciśnienia. Czy jest on dziurawy lub zapchany? Bardzo łatwo można to sprawdzić wdmuchując do niego powietrze i sprawdzając czy ucieka z niego powietrze. Poza tym można też sprawdzić czy nie jest zapchany. Tam jest kilka króćców. Wdmuchując powietrze jednym króćcem powinno ono się wydostawać każdym innym króćcem. Chyba...
Witam, mam dokładnie taki sam problem jak autor temat. W aucie wymieniłem kompletny rorząd ( na blokadach) + olej i filtr. Po przejechaniu około 20km przy dojechaniu do skrzyżowania autem szarpnęło i błą p1160. Patrzyłem z testera to dzieje się coś takiego że podciśnienie w kolektorze jadać jest takie jak komputer zakłada że ma być ale przy zwoleneniu...
Przyczyn może być sporo, od mechanicznych ( pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa) do elektrycznych ( czujnik temperatury silnika, świece, cewka) po gaz który może być w aucie albo nie, tego nie wiemy. Ja bym zdiagnozował auto rano przed rozruchem, podejrzał temperaturę silnika, podciśnienie kolektora ssącego, jeśli tam będzie wszystko w porządku,...
A w jakiej sytuacji się to dzieje, podczas postoju, podczas jazdy, może coś z podciśnieniem. Podłączałeś komputer ?
Pompy w zbiorniku nie rusz bo nie ma nic wspólnego z tym co opisujesz. Niebieski dym może być od niespalonego paliwa albo oleju. To pierwsze może się nie spalać kiedy cały czas pracuje zawór EGR. Olej może pochodzić np. z uszkodzonej turbiny. Na początek sprawdź EGR, bo to najłatwiejsze. Sprawdź czy masz jeden czy dwa elektrozawory (po prawej stronie...
muszę go odpalać na wciśniętym do końca pedale gazu aż zaskoczy To moim zdaniem sugeruje nieszczelną instalację gazową i to powoduje zagazowanie dolotu. Przy odpalaniu na benzynie, dostaje dodatkowo jeszcze benzynę i mieszanka jest niezapalna. Silnik zapala wtedy jak już przewentyluje sobie dolot - otwarcie przepustnicy to przyspiesza. Spróbuj pojeździć...
1.6 hdi ma tak pompa vcum zbiornik pod ciśnienia zawór elektryczny opis na nim masz trzy połączenia jeden turbo wejście że zbiornika i jeden filterek lub wy prowadzony jest na silnik
A dlaczego miałby nie wytrzymać? Współcześnie całe układy paliwowe robi się z plastiku. ON nie jest płynem agresywnym. Większym zagrożeniem jest OR, a dokładniej jak już zauważyłeś to jego gęstość. Przy niskich temperaturach aby pchnąć ten lepik pompa musi zrobić duże podciśnienie a to już jest ryzyko rozszczelnienia układu. Dlatego podgrzewacz jest...
niestety radość z posiadania citroena c3 picasso 1,6 120km vti trwała krótko, obecnie wystąpił problem z układem chłodzenia ,na tak zwanym krótkim obiegu wzrasta ciśnienie lub podciśnienie ,które powoduje wyrwanie węża ze zbiornika wyrównawczego,i oczywiście wyrzucenie płynu.Chcę dodać ,że został wymieniony termostat ,oczywiście przewód zbiornika. zauważyłem...
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
Ok, to juz cos, Cos dziwnie ze napięcie spada na czujniku, 0,48V na czujniku to jakby 0 bar na listwie, ze spada w trakcie kręcenia to jakby sie podciśnienie robiło na listwie zamiast ciśnienie :)) O odpaleniu można mówić dopiero gdy na pin sygnał czujnika ciśnienia paliwa masz powyżej 1V (1,1 -1,2) rożnie dla rożnych układów czyli ponad 180 Bar. Zobacz...
Prawdopodobnie nieszczelność w kolektorze ssącym, możliwe że spadła rurka od podciśnienia itp.
Jest możliwość zrobienia logów podczas jazdy? Jak zachowuje się podciśnienie, doładowanie turbo (zadane i rzeczywiste), położenie przepustnicy, ciśnienie na listwie paliwowej i otwarcie EGR (zadane i rzeczywiste) w okolicy tych 2 tys obr? Ten silnik ma już turbo o zmiennej geometrii, nie? Moim zdaniem warto sprawdzić, czy nie jest zacięta i przez to...
Witam zainteresowanych . Poszukuję schemat instalacji elektrycznej do Citroena C4 1,6 HDI 2007 90 Km. a właściwie schemat wiązki która idzie od komputera do elektrozaworu sterującego podciśnieniem turbiny. Prawdopodobnie uszkodzony jeden z przewodów . BARDZO PROSZĘ O POMOC.
Witam mam znowu problem z Citroenem c8 2,2 hdi po rozwiązaniu problemu z poprzednich postów ( zapchany fap) pozostał mi problem z elektrozaworem SWIRL. Membrana szczelna rurki szczelne problem leży według mnie po stronie zasilania elektrozaworu na wtyczce jest po zapaleniu silnika napięcie 2,78 v ( dodam że elektrozawór po podłączeniu napięcia 12v się...
Niestety problem jest dalej i nie mam pomysłu, co może być powodem:/ Parametry z Lexii w normie (czas wtrysku OK, podciśnienie kolektora dolotowego 340 mbar na wolnych obrotach, temperaturę cieczy chłodzącej pokazuje prawidłowo). Spotkał się ktoś z takim problemem ? PS. Na wadliwe działanie wycieraczek ma wpływ uszkodzenie BSI, nie spadki napięcia.
Podobny problem miałem innym silnikiem HDI - tylko 2.0 Tuż przed kolektorem dolotowym jest dodatkowa przepustnica - sterowana z ECU silnika. Ma ona za zadanie zmniejszyć dolot powietrza i zwiększyć zasysanie spalin (ekologia... jej mać!). Jeśli jest uszkodzone sterowanie nią to się zamyka, silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza. Na rysunku...
Witam, mam Berlingo z takim samym silnikiem. Od 1,5 tygodnia borykałem się z dokładnie takim samym problemem. Po nocy samochód odpala normalnie ale po 10 sek. gaśnie. Przy próbie kręcenia rozrusznikiem po dłuższym czasie odpala ale wyskakuje błąd "Antipollution faulty". Po podpompowaniu gruszką - odpala i jedzie normalnie. Jeśli odpowietrzyłem przed...
Witam Mam problem z bypassEGR - cały czas mam info w aplikacji FAP, albo w Diagbox ze jest w 100% otwarty i np testu EGR w diagbox nie przechodzi bo wyskakuje komunikach ze zablokowany czy jakoś tak. Cały EGR i cały dolot niedawno rozbierałem, myłem i wszystko chodzi płynnie bez zaciec. Podciśnienie również rozebrałem na części pierwsze i to co trzeba...
a nawet po zmianie rozrządu i różnic w pasku zmienia się kąt wtrysku Nie ma fizycznej mozliwosci przestawienia kata wyprzedzenia, jesli raz zostal dobrze wyregulowany. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 Znam samochody, w ktorych przez 500 000 km nie trzeba bylo tego ruszac. OWSZEM JAK SIE OLEWA RÓZNICE W PASKACH TO TAK jak wyłącznik na dźwigni...
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
Do najczęstszych awarii układu EGR należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda (odpowiadającej jakby nie patrzeć za skład mieszanki więc możliwe, że dlatego tracisz moc), zakłóceniami w pracy...
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
A może coś nie w porządku z zaworem EGR. Jest on sterowany podciśnieniem. Spróbuj zaślepić wężyk sterowania podciśnieniem i się przejedź Narka.
Może ktoś miał problem dużego spalania i go rozwiązał. Mój egzemplarz jeździł i palił dobrze średnia ok. 9 l/100 przy jeździe mieszanej. Od listopada zaczęło drastycznie rosnąć, co pokazuje komputer i potwierdzają wyliczenia czyli 14-16 l/100. Auto odpala w porządku, wolne obroty idealne, pracuje równo, moc raczej w porządku, toczy się bez oporów. Auto...
Masz system mono-jetronic gdzie związek kompa z zapłonem polega na dostarczeniu informacji z aparatu o obrotach silnika. I nic więcej (pomijając wyprzedzenie zapłonu jeśli aparat ma podciśnienie). Jaki dokładnie to jest sygnał - nie wiem - podejrzewam, że impulsowy i można go sprawdzić podpinając diodę (ewentualnie małą żarówkę). Bez tego sygnału ecu...
Dodano po 4 Zapytam jeszcze raz,- Dlaczego gazownik przydlawil mi dolot powietrza ( z 6 do 2,5 cm srednicy otworu) ?[/quote] Odpowiedź By zwiększyć podciśnienie ssania,a dlaczego......tu przyczyn może być dużo zakładając że nie popełnił błędu w doborze komponentów instalacji a przede wszystkim doborze i umiejscowieniu mixera.... Pozdrawiam.
Po poczytaniu na forum citroena sprawdziłem wszystki połączenia przewodów podciśnienia i same przewody. Znalazłem jedno uszkodzenie przy zaworze który coś otwiera przy głowicy z przwej strony. Pęknięte było giazdo dzwigienki w które przychodzi ta dzwigienka. Zobaczymy jaki będzie efekt jak trochę zrobię kilometrów.
C3 1.4 hdi 68KM z 2007r ( bez DPF) w czasie jazdy wyświetlił na tablicy antypultion faulty ( jakoś tak) przestawał reagować na naciśniecie gazu. ( chwilami miał moc i jechał chwilami nie - po kilku km takiej jazdy przestał reagować zupełnie na gaz) Pod kompem wyszedł błąd P0069 i P2670. Silnik zapala normalnie trzyma obr 1200 i nie reaguje na pedał...
A jak ta przepustnica dławiąca działa i czym jest sterowana? Nie jestem pewny czy mój silnik ją posiada, bo ja mam tylko jeden elektrozawór podciśnienia, tylko do EGR.
Witam, W Berlingo I FL z 2003 roku. Mam problem z klimatyzacją. Zacznę od tego, że kiedyś spalił mi się komputer. Po zainstalowaniu nowego nie działała klima. W końcu elektronik wgrał mi ją. Klimatyzację nabyłem w serwisie (układ na pewno jest szczelny). Klima włącza się, ale muszę trzymać przycisk alby zaczęło chłodzić. Kiedy puszę to za chwile wyłącza...
witam silnik dw10 jest w c8 z podwójnym kanałem dolotowym w głowicy jest taka przepustnica na 4 dolotach i kanł dolotowy jest podzielony na 8 kanałów 4 wolny dolot i 4 z przesłona dolotu i sterowany mieszkiem swirl gdzie np citroen c5 2.0 hdi tego nie ma rużni sie głowica szukaj silnika peugeot 807 lub fiat ulisse ten silnik jest specyficzny i rzadki...
Czy ktoś się orientuje jakie powinno być podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym w silniku psa 1.1 hfx. u mnie jest 310mbr czyli około -0.7bar. Napisze co sprawdziłem i co można wykluczyć -zmiana flasha w sterowniku te same objawy. -sterownik silnika podmiana na inny to samo zachowanie -Rozrząd dobrze ustawiony -luzy zaworowe prawidłowe -kolektor...
Tak też sobie pomyślałem.Auto było u mnie w niedzielę wiec nie chciałem za bardzo zagłębiać się w temat.Jutro ma do mnie wrócić więc uszczelnię cały układ.Moje pytanie:jaką wartość podciśnienia powinna wytworzyć pompa wakuum?
Problem z gaśnięciem podczas zmieny biegów lub wrzucaniu na luz jest spowodowany prawdopodobnie przez sztywną membranę w reduktorze, przynamniej tak mi się wydaje. Po prostu zdejmując nogę z gazu wytrwarza się podciśnienie, membrana powinna się odgiąc, i auto gaśnie. Nie hamuj silnikiem, tylko wrzucaj na luz, auto nie będzie gasnąć. W weekend zamierzam...
przecież masz odpowiedz w swoim poście:padł egr,ale sprawdz połączenia podciśnień i wtyczki żeby nie wymienić pochopnie!
Witam, Mam nieregularny problem z samochodem Citroen C5 mk2 2.0 HDI 136 RHR (podwójny dozownik powietrza) na Siemensie ze skrzynią AM6. Problem objawia się okresowymi gorszymi parametrami samochodu, tj. większym spalaniem, mniejszym zasięgiem, słabszą mocą silnika, dziwnym rozjechaniem między ciśnieniem doładowania mierzonym a oczekiwanym i praktycznie...
U mnie dalej ten sam problem. Wymieniłem przepustnicę, czujnik temperatury, podciśnienia w kolektorze dolotowym i lipa. Ma ktoś z was jeszcze jakieś pomysły ?????
Zobacz, czy gruszka turbiny zostaje zassana po uruchomieniu silnika. Sprawdź zczelność przewodów podciśnienia związanych z gruszką turbiny.
Witam, mam problem z układem chłodniczym w moim citroenie 1.4hdi tzn. dolewam płyn chłodniczy do zbiorniczka, po przejechaniu około 50km komputer sygnalizuje niski poziom płynu. Po wychłodzeniu doleję i dalej to samo. Odkręcając korek na gorącym silniku płyn wraca, ale po krótkim czasie znowu go ubywa. Podkreślam iż korek wymieniłem na nowy (tyle że...
Witam. Szukam pomocy - mam problem z silnikiem 2.0 HDI 110KM RHZ (w Citroenie Xantia 1999r.): na wyjściu z pompy wtryskowej nie pojawia się paliwo. Paliwo wychodzi z pompy wstępnej (w baku), dochodzi do pompy wtryskowej (wychodzi z filtra paliwa), ale nie wychodzi z pompy na listwe wtryskową i na wtryski. Pierwsza oczywista myśl - zawór wysokiego ciśnienia....
Jeżeli chodzi o silnik, to przyczyn tych błędów może być wiele, np: usterka przepustnicy, usterka elementu wykonawczego zaworu EGR lub samego zaworu EGR, czujnik ciśnienia bezwzględnego, usterka wiązki elektrycznej, przepływomierz, nieszczelność kolektora lub podciśnienia. Bez dokładnej diagnostyki sam odczyt kodów usterek jest niezbyt pomocny.
odłącz podcisnienie od egr i zobacz co sie dzieje
Nieszczelność raczej ciężko jest znaleźć jeśli jest niewielka, najprostszy sposób to zatkanie wylotu spalin w tłumiku końcowym(uważając na wysoką temperaturę spalin), w przypadku szczelnego układu silnik będzie się dusił i zgaśnie, a w przypadku nieszczelności słychać syczenie. W przypadku niewielkich nieszczelności jedna osoba to za mało, a nadmiar...
Witajcie. Wiem że temat sprzed dwóch lat ale teraz widzę że nie wpisałem rozwiązania. Problemem okazał się elektrozawór podciśnienia turbiny. Po zmianie na używkę moc wróciła a szarpanie ustało. Dzięki za sugestie i pozdrawiam :D
2.0 HDI RHZ 109kM i dokładnie identyczny ten sam problem. U mnie auto zaczyna pracować normalnie po odłączeniu zaworu od podciśnienia sterowania przepustnicą po podłączeniu dalej to samo. Tylko co ma wspólnego deszcz z zaworem podciśnienia ? Rozwiązał już ktoś ten problem bo ręce opadają.
Odwrotnie wyciągnąłeś wnioski, silnik dostał za mało powietrza, albo zapchany wydech, albo sterownik do zrobienia. Zakładam, że dolot szczelny a przepływka sprawna. Wu Wudech szczelny, drozny dpf wypalony, wiadomo ze jesli przed sonda spalin mass nieszczelnosc to wsepja nieprawidlowsci w pracy motoru. Obstawiam sterownik lecz dlaczego ten jumper idzie...
Bo tak przypuszczałem i znajomy mechanik tak stwierdził zdjołem 1 wężyk od podciśnienia biegnący od czujnika do tej gruszki EGR a tam nic Jakieś podpowiedzi
nie , nie EGR. Zawór elektromagnetyczny podciśnienia - ta nazwa wyskoczyła mi po wpisaniu kodu cyfrowego z tego elementu .
Ostatnio miałem podobny przypadek to samo auto tylko do tego brakowało mu mocy. Okazało się że przewód podciśnienia ten zaraz co jest obok silniczka od klap wirowych jest uszkodzony/pęknięty Po wymianie przewodu podciśnienia auto odzyskało moc, błąd kąta skrętu kierownicy i zawieszenia nie pojawił się więcej. Nie wiem jaki ma związek czujnik kąta skrętu...
Z brakiem mocy spotkałem się w Lagunie po wymianie głowicy w dieslu(ponoć bardzo awaryjne silniki i zgadzam sie z tym). Problemem był JEDEN źle podłączony wężyk gumowy z podciśnieniem. Niestety tak się stało bo możliwości podłączeń było wiele... Przepięcie węży co zajęło 1 minute przywróciło auto do życia.
citroen zawora podciśnienie kolektor citroen podciśnienie volvo podciśnienie
katalog kodów plamy ekranie włącznik pociągany podłączenie
karta graficzna wzmacniacz mikrofonowy
Peugeot Partner 2008 1.6 HDI - Błąd P0658 - Niskie napięcie aktuatora Histereza 0,5°C w termostacie Salus - jak ustawić?