Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Na początek to sprawdź czy cięgno turbiny się porusza płynnie. MOżna to zrobić tak" Przy odpalonym aucie gruszka ma zaciągnąć cięgno i trzymać. Ściągając wężyk i zakładając zobaczysz czy porusza się do końca i płynnie. Nic nigdzie nie wysyłaj bo nic nie wiesz jeszcze. Diagnozę trzeba potwierdzić jeszcze testerem patrząc w parametry. Także takie naprawianie...
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Od około 2200obr/min N75 odcina zupełnie sterowanie turbiny a jak widać cały czas pompuje zbyt dużo - 2,5bara. Przeładowanie masz już od 1800obr więc skoro robiąc 11BS sztanga ładnie chodzi to pewnie ruszałeś cięgno przy turbinie i je źle ustawiłeś.
Problem tkwił rzeczywiście w podciśnieniu, zamykam temat, jakby co to podaje maila, można pisać jakby co bo temat gruchy turbo przewinąłem trochę. mwolowiec(at)interia.pl
witam, mam pytanie dot. turbiny o zmiennej geometrii grupy VAG sterowanej podciśnieniowo mianowicie diagnostyki : w "starych turbinach" np. passaty b5 1.9 tdi jeżeli chodziło luźno cięgno od turbiny to nie była przytarta. w "nowych turbinach" o zmiennej geometrii słyszałem teorie, że jak chodzi luźno cięgno od turbiny to nie oznacza, że nie jest ona...
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
sprawdzić wszystkie połączenia podciśnieniowe (nieszczelności) sterowania turbiną, sprawdzić czy cięgno turbiny pracuje prawidłowo w całym zakresie, sprawdzić czy na dolocie poczynając od turbiny nie ma nieszczelności. Co z elastycznością silnika, pracuje jak powinien czy jest wyczuwalnie słabszy? Dodano po 2 egr chwilowo zaślepić
Witam . Jestem tu nowy.Czytam o waszych problemach(i ich rozwiązaniach) juz dwa dni.Porównuję swoją usterkę przy 1,9 tdi AFN 110 kM z waszymi biegam do garażu - sprawdzam wasze sugestie i dalej mam problem. Z tym że jest trochę inny. Mój golfik ciężko wkręca się na obroty i nie ma mocy na początku jazdy czyli PONIŻEJ 2000 obr. Jak osiągnie 2000 obr....
Pierwsze co to sprawdź czy cięgno turbiny jak to nazywają sztanga jest zaciągnięta do końca po odpaleniu. Jak nie albo jak słabo ,to może być i zaworek "n75" może być i słabe podciśnienie ,a może nie zaciąga bo blokuje vtg. Także musisz też sprawdzić czy geometria porusza się swobodnie.
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu...
Po odpaleniu silnika sterownik otwiera zawór n75 i cięgno turbiny idzie max do góry silnik się dusi dymi na biało aż gaśnie i nie można dodać gazu , po zdjęciu wężyka z gruszki cięgno opada i silnik normalnie chodzi ,Egr zamyka się i otwiera ,jak się ściągnie z niego wężyk silnik dalej chodzi ale też nie wchodzi na obroty.Turbina kupiona po regeneracji...
Dziękuję bardzo! Okazało się że zawleczka spadła trzymająca cięgno łopatek turbiny z cięgnem od gruszki! Idę skręcić na drut i jazda testowa! Dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc!
wychodzi na to, że ktoś się bawił cięgnem sterującym nachyleniem łopatek zmiennej geometrii turbiny, tego byle "macher" nie ustawi, nie wiem skąd jesteś ale polecam firmy, które się znają na diagnostyce Vagiem - trochę trzeba czasu poświęcić aby wyregulować cięgno siłownika turbiny wg. wskazań w grupie 011 Vaga lub oddać auto dobremu tunerowi.
A podczas jazdy co się dzieje z podciśnieniem? Z opisu wynika iż przy gazowaniu cięgno turbiny się nie porusza a lekko powinno popuścic w momencie opadania obrotów.
A czy cięgno gruszki turbiny było ruszane? (chodzi o zmianę długości na gwincie). Może tu jest problem.
Witam. Jaka powinna być wartość podciśnienia po elektrozaworze turbiny i EGR , bo z kolegą pomierzyliśmy wakuometrem i wyszło -0.3 bar po elektrozaworze i -0.9 bar przed (i dotąd jest dobrze) co daje ciśnienie turba ok 0.3~0.4 bar przy 4,5tyś obr, jak ręką regulowane było cięgno turbiny to dało ciśnienie nawet 0.7 bar. Wydaje się być za słabe podciśnienie...
Kolego, manometr. Zmierz ciśnienie w dolocie. Jak nie ma 0,6 bar to po kolej: - nieszczelność w dolocie, - nieszczelny DV, - N75 (można go wyjąć i podać 12V na złącze. Kiedy zacznie "cykać", jest ok.), - podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką WG, - rozregulowane cięgno WG (miałem to u siebie. Klapka w turbinie po stronie gorącej musi SZCZELNIE dolegać...
Usterka usunięta Błąd P0104 był wynikiem nie działającej turbiny tylnej spadło cięgno miedzy silnikiem krokowym a kierownicą turbiny
kolego ten błąd P0243 to ujemny czy dodatni zobacz cięgno od turbiny
Tryb awaryjny po 3 dniach się włączył. Cięgno turbiny chodzi gładko.
Witam Zastanawiam się co steruje elektrozaworkiem od cięgna turbiny ? ( mam na myśli elektrykę) Jakiś czas temu pamiętam ze podczas przygazowania do około 2000obr cięgno się ruszało , już nie pamiętam czy wciągało czy co ale było w ruchu a obecnie jest tak ze zaraz po odpaleniu silnika , pręt zostaje wciągnięty i bez względu na obroty w tej pozycji...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Jak można sprawdzić sterowanie,nastawnik turbiny ? Tam jest elektryczny nastawnik. co tam chcesz sprawdzać czy cięgno się rusza to poruszaj nim,
Witam jednoznacznie ciężko powiedzieć co to jest na 90% przepływomierz a jak nie to sprawdz samo cięgno turbiny i N75 ale i tak będe się upierał że to przepływka. POZDRAWIAM
P1125 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 lub 2. Na początku zacząłbym od sprawdzenia układu podciśnieniowego - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdziłbym zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączasz wtyczkę od zaworu...
Postanowiłem skrócić cięgno turbiny o 2 obroty i teraz logi wyglądają tak: Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/endriu.kom_28910.... W samej jeździe odczuwam dużą różnicę auto z niskich obrotów szybciej startuje. Powiedzcie mi tylko czy tak można zostawić czy nie wykończy to turbiny?.
Witam. Zapala się lampka serwisowa. Po zdjagnozowaniu CDIF2 błąd P0106- czujnik ciśnienia atmosferycznego- sygnał poza zakresem, ciśnienie atmosferyczne w parametrach 100kPa, napięcie 3,744V. Gdzie znajduję się ten czujnik?. Myślałem że to jest ten na górze w kolektorze, ale to jest czujnik ciśnienia doładowania (ciśnienie to zmienia sie w zakresie...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
Ta "puszka" to właśnie sterowanie "kierownic" spalin układu zmiennej geometrii turbiny (VNT). Jeśli mechanik tylko rozruszał cięgno to sądzę, że usterka niebawem powróci.
Dokładnie wiem o czym pisze jest to euro 5 canter. Turbina jest 100 % sprawna przewody wydaje się szczelne.Chodzi tylko o to dlaczego gdy wcisnę pedał gazu na maksa to cięgno nastawnika nie wysuwa się( nie zmienia geometrii turbiny. tylko podczas odpalenia cięgno pójdzie do dołu, wyjdzie dopiero przy zgaszeniu. Doładowanie cały czas jest na maksa, jest...
rozne rzeczy sie dzieją miałem tez 2,2 i po regeneracji turbiny wywalało błędy z przepływki i rożne inne co sie okazało za mocno skręcili cięgno w turbinie ponowne sprawdzenie i ok a p0400 to egr Dodano po 1 rozne rzeczy sie dzieją miałem tez 2,2 i po regeneracji turbiny wywalało błędy z przepływki i rożne inne co sie okazało za mocno skręcili cięgno...
Witam. Mam mały problem. Padł mi regulator jak w temacie. na szczęście znalazłem firme co regeneruje takie uzadzenia. niestety po regeneracji dostałem regulator z rozkrconym ciegnem. (Niestety przy regeneracji musieli to rozkręcić). ustawiłem to cięgno na oko i załozyłem do auta. na pierwszy rzut oka wszystko ok, ale mam wrazenie jakby autko było nieco...
Odepnij cięgno od sterownika turbiny i sprawdz czy nie jest zatarta kierownica.
Miałem ten sam problem w Crafterze 35, 2.5 TDI przebieg 210 000 km, błąd P0299. Auto normalnie jedzie od zimnego a po 10 minutach wyskakuje błąd (zapala się spirala i brak mocy) Ale turbo było regenerowane nie więcej niż 20 000 km temu. Na diagnozie komputerowej gość powiedział że to błąd turbiny - jak by nie było widać - i że pewnie na ujowych częściach...
Przed demontażem proponuje sprawdzić to cięgno co wychodzi z turbiny ona lekko powinna się poruszyć jeśli nie to jest zatarta kierownica ,uprzedzam że przy rozbieraniu mogą powstać trudności trzeba to robić ostrożnie lubi popękać obudowa.
Odepnij gruszkę sterującą i zobacz czy cięgno bez żadnych problemów chodzi. Czy geometria nie przycina się. Potem sprawdź szczelność membrany w gruszce. Zaciągnij cięgno zatkaj palcem: http://obrazki.elektroda.pl/2482368600_1... po chwili puść jak będzie słychać "psit" i cięgno wróci na swoje miejsce to znaczy ze jest ok. I trzeba szukać przyczyny...
Witam błędy tak racja muszę ściągnąć kogoś aby podpiął się i zobaczyć co wyświetli , a map sensor może jakiś pomysł -to chyba ten co jest na powrocie z interculera ? A coś muszę zrobić z gruchą od turbo jest ustawiona raczej czy mogę jeszcze coś sprawdzić ? Dziś jeszcze popatrzę kurde sam już nie wiem o co chodzi Dodano po 9 Wyczyściłem ten vzujnik...
Trans-serwis, w tej chwili to trochę Cię nie rozumiem. Piszesz że turbina z zaworem upustowym ma cięgno od gruszki równolegle do osi turbiny (dokładnie jak w mojej, i na załączonym zdjęciu). http://obrazki.elektroda.pl/6969154000_1... I z innej perspektywy: http://obrazki.elektroda.pl/3494996000_1... Jeżeli turbina ze...
Byłem u znajomego mechanika, popatrzał i stwierdził że filtr DPF jest OK, natomiast gruszka od turbiny tej dużej dolnej nie reaguje, jak się pcha cięgno od turbiny działa, lecz jak robi się pod ciśnienie do gruszki nie porusza dźwignią i niby jest przeładowanie. Czy gruszka może się tak zepsuć że trzyma podciśnienie a nie rusza cięgnem?
Pisałem w pierwszym poście. Drożność i szczelność wszystkich elementów podciśnienia sprawdzona. Zapomniałem napisać o jeszcze jednym teście jaki wykonałem : odłączyłem podciśnienie od turbo - czyli turbo permanentnie wyłączone (uprzedzając pytania - cięgno gruszki w położeniu wyłączonym) , z trudem ale rozpędziłem się do 140 i wywaliło błąd. Wydaje...
witam ponownie jak to coś pomoże to grzeje sie zawór N75 . no i jak możecie to napiszcie jak sie czyści te cięgno od turbiny
W AGU seryjnie siedzi turbo K03-011 czyli K03 K03s czyli K03-052/53 to są inne turbiny (silniki AUM, AUQ...) z innym wirnikiem i podłączenie tipa też jest inne, może po prostu gdzieś coś źle jest podpięte, nieszczelne? Niby da się podłączyć ale to nie jest takie że zamiast starego wchodzi nowe i tyle, troszkę tam jest inaczej. Generalnie K03s to nie...
Sprawdzałem cięgno "chodzi" płynnie, wężyki są ok Zawód sterujący czyli N75? W aucie czyste Pb Olej Millers 5W50 Niestety całej turbiny i klapki nie obejrzę, bo w poprzecznym to jest w ścianie grodziowej i jedynie demontaż kompletny załatwia sprawę(tam nie ma za bardzo dostępu) Czy u Ciebie auto po odpaleniu po nocy "ciągnie" tak samo jak rozgrzane...
Witam,czy zdejmując wężyk na chwile lub sprawdzając vagiem na wykonawczych N75 cięgno przy turbinie bez zmiennej geometri łopatek turbiny powinno poruszyć czy nie,np.golf tdi 90KM lub T4 tdi 102KM ???
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Witam Sprubuj przeczyścić cięgno do turbiny i sprawdz EGR bo na to wskazują te kody jak to nie pomoże to umiera turbina albo przepływomież. Napisz co się dzieje z autkiem i ile już przekręcił. POZDRAWIAM
cięgno zamek regulacja cięgno wymienić cięgno
lexia sterowniki interfejsu foxess norma lampa fusion
wentylatory rx6600 szpiegowanie telefonu
Ekran projektora nie zwija się - regulacja i naprawa Zamienniki układu scalonego S-8211C: BQ29700, DW01A, S-8241