Na początek to sprawdź czy cięgno turbiny się porusza płynnie. MOżna to zrobić tak" Przy odpalonym aucie gruszka ma zaciągnąć cięgno i trzymać. Ściągając wężyk i zakładając zobaczysz czy porusza się do końca i płynnie. Nic nigdzie nie wysyłaj bo nic nie wiesz jeszcze. Diagnozę trzeba potwierdzić jeszcze testerem patrząc w parametry. Także takie naprawianie...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
Problem tkwił rzeczywiście w podciśnieniu, zamykam temat, jakby co to podaje maila, można pisać jakby co bo temat gruchy turbo przewinąłem trochę. mwolowiec(at)interia.pl
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
sprawdzić wszystkie połączenia podciśnieniowe (nieszczelności) sterowania turbiną, sprawdzić czy cięgno turbiny pracuje prawidłowo w całym zakresie, sprawdzić czy na dolocie poczynając od turbiny nie ma nieszczelności. Co z elastycznością silnika, pracuje jak powinien czy jest wyczuwalnie słabszy? Dodano po 2 egr chwilowo zaślepić
Podmień zaworek podciśnienia , który steruje cięgnem turbiny. Jakie jest podciśnienie ?
Pierwsze co to sprawdź czy cięgno turbiny jak to nazywają sztanga jest zaciągnięta do końca po odpaleniu. Jak nie albo jak słabo ,to może być i zaworek "n75" może być i słabe podciśnienie ,a może nie zaciąga bo blokuje vtg. Także musisz też sprawdzić czy geometria porusza się swobodnie.
Problemem okazał sie być sterownik cięgna turbiny po jego wymianie auto ożyło.
A podczas jazdy co się dzieje z podciśnieniem? Z opisu wynika iż przy gazowaniu cięgno turbiny się nie porusza a lekko powinno popuścic w momencie opadania obrotów.
Tryb awaryjny po 3 dniach się włączył. Cięgno turbiny chodzi gładko.
Trochę późna odpowiedź, a chodzi o combo który po dodaniu gazu traci moc(przechodzi w tryb awaryjny) Przyczyną na 99% jest zapieczone cięgno turbiny, jest nie sterowana. Przepustnica w turbinie nie otwiera się i przy ok. 3tyś obr ciśnienie w kolektorze przekracza wartość krytyczną i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko...
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Dziękuję bardzo! Okazało się że zawleczka spadła trzymająca cięgno łopatek turbiny z cięgnem od gruszki! Idę skręcić na drut i jazda testowa! Dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc!
EGR mam sprawdzony i sprawny. Kierownica została wymieniona ze względu na uszkodzenia przy łopatkach. Nowa przed założeniem została wyszlifowana. Trochę się poprawiło. Teraz dużo śniegu więc nie mam już jak kontynuować testów. Jak narazie wszystko zmierza do zmiany ustawień na cięgnie turbiny.
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
mi się zdarzył nieraz przypadek że się przetarł ( dziurka była minimalna i podciśnienie było zbyt małe ) i nie ciągnęło prawidłowo cięgna turbiny choć ruchy były . Ale to tylko moja sugestia i spostrzeżenie
Witam jednoznacznie ciężko powiedzieć co to jest na 90% przepływomierz a jak nie to sprawdz samo cięgno turbiny i N75 ale i tak będe się upierał że to przepływka. POZDRAWIAM
Po odpaleniu silnika sterownik otwiera zawór n75 i cięgno turbiny idzie max do góry silnik się dusi dymi na biało aż gaśnie i nie można dodać gazu , po zdjęciu wężyka z gruszki cięgno opada i silnik normalnie chodzi ,Egr zamyka się i otwiera ,jak się ściągnie z niego wężyk silnik dalej chodzi ale też nie wchodzi na obroty.Turbina kupiona po regeneracji...
witam, mam pytanie dot. turbiny o zmiennej geometrii grupy VAG sterowanej podciśnieniowo mianowicie diagnostyki : w "starych turbinach" np. passaty b5 1.9 tdi jeżeli chodziło luźno cięgno od turbiny to nie była przytarta. w "nowych turbinach" o zmiennej geometrii słyszałem teorie, że jak chodzi luźno cięgno od turbiny to nie oznacza, że nie jest ona...
Postanowiłem skrócić cięgno turbiny o 2 obroty i teraz logi wyglądają tak: Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/endriu.kom_28910.... W samej jeździe odczuwam dużą różnicę auto z niskich obrotów szybciej startuje. Powiedzcie mi tylko czy tak można zostawić czy nie wykończy to turbiny?.
Samo podciągnięcie cięgna turbiny nic Ci nie da. Niestety czeka Cię demontaż turbiny i przeczyszczenie łopatek kierownicy. Z tego skanu co zrobiłeś widać ewidentnie ze nie masz ciśnienia doładowania wiec nie a na co czekać tylko wyciągać.
A czy cięgno gruszki turbiny było ruszane? (chodzi o zmianę długości na gwincie). Może tu jest problem.
kolego ten błąd P0243 to ujemny czy dodatni zobacz cięgno od turbiny
Od około 2200obr/min N75 odcina zupełnie sterowanie turbiny a jak widać cały czas pompuje zbyt dużo - 2,5bara. Przeładowanie masz już od 1800obr więc skoro robiąc 11BS sztanga ładnie chodzi to pewnie ruszałeś cięgno przy turbinie i je źle ustawiłeś.
wychodzi na to, że ktoś się bawił cięgnem sterującym nachyleniem łopatek zmiennej geometrii turbiny, tego byle "macher" nie ustawi, nie wiem skąd jesteś ale polecam firmy, które się znają na diagnostyce Vagiem - trochę trzeba czasu poświęcić aby wyregulować cięgno siłownika turbiny wg. wskazań w grupie 011 Vaga lub oddać auto dobremu tunerowi.
Nie ma obrazka. Po odpaleniu powinno zassać cięgno i skierować pełnych przepływ na łopatki turbiny. Dopiero gdy ciśnienie w ssącym osiąga maksymalną dopuszczalną wartość n75 odcina podciśnienie. Nie mam pewności ale słyszałem o turbinach po "regeneracji" w których geometria działała na odwrót. Poprzestawiane były łopatki kierownicy w drugą stronę. Dziwi...
A bez logów się nie da? Tech 2 logów nie robi, tak samo clip, lexia, pps. Czyli że ople, renówki, citroeny są nienaprawialne?
Witam . Jestem tu nowy.Czytam o waszych problemach(i ich rozwiązaniach) juz dwa dni.Porównuję swoją usterkę przy 1,9 tdi AFN 110 kM z waszymi biegam do garażu - sprawdzam wasze sugestie i dalej mam problem. Z tym że jest trochę inny. Mój golfik ciężko wkręca się na obroty i nie ma mocy na początku jazdy czyli PONIŻEJ 2000 obr. Jak osiągnie 2000 obr....
Witam. Jaka powinna być wartość podciśnienia po elektrozaworze turbiny i EGR , bo z kolegą pomierzyliśmy wakuometrem i wyszło -0.3 bar po elektrozaworze i -0.9 bar przed (i dotąd jest dobrze) co daje ciśnienie turba ok 0.3~0.4 bar przy 4,5tyś obr, jak ręką regulowane było cięgno turbiny to dało ciśnienie nawet 0.7 bar. Wydaje się być za słabe podciśnienie...
Jeśli masz tam turbinę o zmiennej geometrii, a tak mi się wydaje, to na wolnych obrotach cięgno powinno być wciągnięte, czyli turbina ustawiona na pełną wydajność. W miarę jak rosną obroty i turbina zaczyna przeładowywać cięgno jest odpuszczane, co redukuje wydajność turbiny. Chodzi o to, żeby w razie awarii podciśnienia lub braku sterowania EV sterującego,...
Witam, mam problem z samochodem. Kia Carnival II z silnikiem 2.9 CRDI 2003 r.prod. Objawy są takie, że samochód zupełnie nie ma mocy, nie czuć załączania turbiny w okolicach 2 tys. obrotów, ciężko nawet ruszyć z pierwszego biegu, dodatkowo kopci na czarno. Pierwsze co zrobiłem to rozruszałem cięgna EGR i od podciśnieniowego zaworu ruszającego cięgnem...
Witam Zastanawiam się co steruje elektrozaworkiem od cięgna turbiny ? ( mam na myśli elektrykę) Jakiś czas temu pamiętam ze podczas przygazowania do około 2000obr cięgno się ruszało , już nie pamiętam czy wciągało czy co ale było w ruchu a obecnie jest tak ze zaraz po odpaleniu silnika , pręt zostaje wciągnięty i bez względu na obroty w tej pozycji...
Czy można to sprawdzić jeżeli odkręce ten zawór z cięgnem od turbiny, czy trzeba ją rozbierać?
Witam. Mam mały problem. Padł mi regulator jak w temacie. na szczęście znalazłem firme co regeneruje takie uzadzenia. niestety po regeneracji dostałem regulator z rozkrconym ciegnem. (Niestety przy regeneracji musieli to rozkręcić). ustawiłem to cięgno na oko i załozyłem do auta. na pierwszy rzut oka wszystko ok, ale mam wrazenie jakby autko było nieco...
Witam, astra naprawiona przyczyną było zapieczone cięgno przy turbinie i pęknięty wężyk od podciśnienia przy gruszce od turbiny, cięgno zostało wyczyszczone wężyk delikatnie skrócony i auto odzyskało moc. Jeśli ktoś miał by podobny problem to warto sprawdzić te miejsca. Dzięki wszystkim za pomoc.
P1125 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 lub 2. Na początku zacząłbym od sprawdzenia układu podciśnieniowego - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdziłbym zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączasz wtyczkę od zaworu...
Walczyłem z takim autkiem nie tak dawno, okazało się, że pomogło ustawienie cięgna od turbiny. Źle ustawione od razu po odpaleniu przymykało turbinę przez co i brak mocy był. Jakąś diagnostykę robiłeś? bez Starka niema co do tego auta podchodzić...
Usterka usunięta Błąd P0104 był wynikiem nie działającej turbiny tylnej spadło cięgno miedzy silnikiem krokowym a kierownicą turbiny
Witam! Mam problem z Fiatem Marea Weekend 1.9Jtd 2001r auto wkręca się tylko do 3,5 tys obrotów, nie załącza turbo, diagnoza wykazała za niskie ciśnienie doładowania. Po pchnięciu cięgna turbiny węże puchną i robią się twarde, bez tego prawie w ogóle nie czuć ciśnienia, Przy gaszeniu gruszka zaciąga cięgno. Podmieniałem przepływkę bez efektu, wyczyściłem...
Witam Problem dotyczy pojawiania sie kodu ustrerki P0400 na biegu jałowym. (krytyczny2) zostały sprawdzone przewody podciśnieniowe przepływomierz powietrza zawory sterujące pracą EGR i cięgnem turbiny. Kod nie pojawia sie przy prędkości obrotowej silnika powyżej 3000 obr.min. Ktoś miał już taki problem ? prosze o ewentualne nakierowanie na elementy...
witam ponownie jak to coś pomoże to grzeje sie zawór N75 . no i jak możecie to napiszcie jak sie czyści te cięgno od turbiny
Odepnij cięgno od sterownika turbiny i sprawdz czy nie jest zatarta kierownica.
http://obrazki.elektroda.pl/4435171500_1... Witam.Mam takie pytanie. Na załączonym obrazku jest pokazane elektryczne sterowanie turbiną w moim mondeo. Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce do którego podłączone jest cięgno sterowania łopatkami turbiny. Moje pytanie jest takie.Czy na tym cięgnie musi być luz czy powinno w miarę być sztywne????????Bo...
Byłem u znajomego mechanika, popatrzał i stwierdził że filtr DPF jest OK, natomiast gruszka od turbiny tej dużej dolnej nie reaguje, jak się pcha cięgno od turbiny działa, lecz jak robi się pod ciśnienie do gruszki nie porusza dźwignią i niby jest przeładowanie. Czy gruszka może się tak zepsuć że trzyma podciśnienie a nie rusza cięgnem?
Tak to może być powodem. Pytanie dlaczego wyświetla się ten komunikat. 1- Dokładnie oglądnij cały układ dolotowy pod kątem nieszczelności. 2-Możliwe uszkodzenie czujnika ciśnienia. 3-Możliwe że jest zacięty mechanicznie zawór sterujący wydajnością turbiny(metalowe cięgno idące do turbiny)
Witam Sprubuj przeczyścić cięgno do turbiny i sprawdz EGR bo na to wskazują te kody jak to nie pomoże to umiera turbina albo przepływomież. Napisz co się dzieje z autkiem i ile już przekręcił. POZDRAWIAM
Problem wstępnie rozwiązany. Tak jak podejrzewałem, sprawcą była zła regulacja sztangi/ cięgna turbiny. w załącznikach przesyłam rozbieżność występujące przed regulacją i prawie nakładające się linie po regulacji (celowo ustawiłem turbinę minimalnie poniżej wymagań- może to jakoś ją oszczędzi ;) stąd minimalna rozbieżność ) Przed regulacją: https://obrazki.elektroda.pl/8789877500_...
A co z cięgnem od gruchy. Siłownik pracuje płynnie w całym zakresie regulacji?
Może być mnóstwo, jedź na diagnozę i wtedy napisz. Chyba, że wolisz strzelać na oślep i wymieniać na chybił trafił. Rozruszaj cięgno reg. turbiny, często się zapieka ( staje w pozycji max doładowania) i takie są efekty.
W sumie to chodzi o dwie sprawy na ten moment: 1.regulacja początku wtrysku 2.sprawdzić czy cięgno i grucha turbiny chodzą płynnie bez zacięć. Jeśli tak to wyregulować cięgno wg logów dynamicznych na drodze aby nie przeładowywało.
Da się ten zawór wymienić bez ruszania całej turbiny? Dzisiaj sprawdzałem to cięgno po prostu nie wraca. Czyli po wykasowaniu błędów, raz przyspieszy i od razu auto przechodzi w stan awaryjny. Podnoszę maskę a cięgno jest odchylone w prawą stronę (patrząc na zdjęcie).
17-tka,czyli z podwójną turbiną.Tam lubi się zacierać ciegno zaworu upustowego turbiny, sterowany podcisnieniem.Paskudny dostęp,ale wykonalne bez demontażu całej turbiny.Najlepiej wymontować siłownik, dobrze oczyścić połączenie mechaniczne i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury np. z dodatkiem ceramiki.
Przed demontażem proponuje sprawdzić to cięgno co wychodzi z turbiny ona lekko powinna się poruszyć jeśli nie to jest zatarta kierownica ,uprzedzam że przy rozbieraniu mogą powstać trudności trzeba to robić ostrożnie lubi popękać obudowa.
Witam. Zapala się lampka serwisowa. Po zdjagnozowaniu CDIF2 błąd P0106- czujnik ciśnienia atmosferycznego- sygnał poza zakresem, ciśnienie atmosferyczne w parametrach 100kPa, napięcie 3,744V. Gdzie znajduję się ten czujnik?. Myślałem że to jest ten na górze w kolektorze, ale to jest czujnik ciśnienia doładowania (ciśnienie to zmienia sie w zakresie...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Witam Jestem posiadaczem Clio 1.9 dTi od 4 lat, lecz od jakiegoś czasu autko zaczęło mnie zawodzić. Krótko opiszę moje przygody z autem. Otóż problemy rozpoczęły się od problemów z brakiem reakcji na pedał gazu. Auto pojechało na komputer do serwisu i pokazało błędy czujnika temperatury paliwa błąd czujnika temperatury powietrza i błąd przepływomierza....
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Po numerze turbiny najlepiej. Znajdź napisy na turbo. Pamiętaj o długości cięgna przy wymianie.
Auto na pewno po dziadku z niemiec. Wciągło filcowy beret w dolot i zamula go powyżej 170 km/h. Tak w ogóle to bym sprawdził cięgno od łopatek turbiny i zrobił diagnostykę silnika komputerem. Pozdrawiam.
rozne rzeczy sie dzieją miałem tez 2,2 i po regeneracji turbiny wywalało błędy z przepływki i rożne inne co sie okazało za mocno skręcili cięgno w turbinie ponowne sprawdzenie i ok a p0400 to egr Dodano po 1 rozne rzeczy sie dzieją miałem tez 2,2 i po regeneracji turbiny wywalało błędy z przepływki i rożne inne co sie okazało za mocno skręcili cięgno...
Jestem posiadaczem samochodu Renault Kangoo 1,5 dci i mam problem. Mechanik wymienił mi turbinę (po regeneracji), po odbiorze auta od mechanika auto zachowywało sie tak jak przed wymianą czyli nie miło siły a do tego bardzo kopciło na czarno. Okazało sie że jest zatkany katalizator, więc wybiłem środek katalizatora a poprawy nie było dalej żadnej. Więc...
Witam, od niedawna stałem się posiadaczem astry 2004 z silnikiem 2.0 DTI mam problem z turbiną która nie załącza się,auto nie ma mocy,na moje ucho pracuje troche za głośno,przy zwiększeniu obrotów do 3000 wydaje dziwny ostry dźwięk,dodam że silnik nie kopci,cięgno od turbiny nie porusza się przy dodawaniu gazu,filtry powietrza,oleju,paliwa,świeżo wymienione.Proszę...
Dokładnie wiem o czym pisze jest to euro 5 canter. Turbina jest 100 % sprawna przewody wydaje się szczelne.Chodzi tylko o to dlaczego gdy wcisnę pedał gazu na maksa to cięgno nastawnika nie wysuwa się( nie zmienia geometrii turbiny. tylko podczas odpalenia cięgno pójdzie do dołu, wyjdzie dopiero przy zgaszeniu. Doładowanie cały czas jest na maksa, jest...
Trans-serwis, w tej chwili to trochę Cię nie rozumiem. Piszesz że turbina z zaworem upustowym ma cięgno od gruszki równolegle do osi turbiny (dokładnie jak w mojej, i na załączonym zdjęciu). http://obrazki.elektroda.pl/6969154000_1... I z innej perspektywy: http://obrazki.elektroda.pl/3494996000_1... Jeżeli turbina ze...
Witam,czy zdejmując wężyk na chwile lub sprawdzając vagiem na wykonawczych N75 cięgno przy turbinie bez zmiennej geometri łopatek turbiny powinno poruszyć czy nie,np.golf tdi 90KM lub T4 tdi 102KM ???
Witam wszystkich. Audi 80 b4 1994r. próbuje poruszyć cięgno od gruszki i napotkałem na duży opór, wcisnąłem i nie żadnych zacięć ale naprawdę mocno trzeba wciskać, samo cięgno od turbiny chodzi bez zarzutów, lekko i płynnie ale razem z gruszką to już jest problem aby to wcisnąć. Po zapaleniu i na wysokich obrotach widać że cięgno delikatnie się poruszy...
Jest cięgno, tak samo jak w w silniku bez turbiny, więc to nie "ssanie". Może jeszcze jakieś pomysły?
Witam. Mam problem i nie mogę się z nim uporać od dłuższego czasu. Już nawet kabel kupiłem żeby nie wydawać na czujniki. Problem jest tego typu: jadąc na 3 biegu gaz w podłegę i przy 3500 obr/min odcina turbo. Jak wyłącze i włącze działa normanie dopóki nie depne. Wymieniłem N75 i czujnik ciśnienia doładowania. Dzisiaj rozruszałem cięgno od turbiny...
Nie mam dobrych wieści. Auto dalej źle jeździ. Po wymontowaniu kolektorów z turbo okazało się, że turbo nie jest brudne. Problemem okazała się zapieczona gruszka, przeczyściłem ją wd40 i sprężonym powietrzem i zaczęła działać. Po złożeniu wszystkiego auto dalej nie ma mocy. Zrobiłem test polegający na podłączeniu na krótko turbiny z pomocą vac i auto...
to wygląda tak że nie mam jak zrobić tych logów a jeśli chodzi o auto to zachowuje się w mianowicie sposób wciskam pedał i auto jakby wogóle nie reagowało po prostu nic a po chwili zaczyna swoję "triki" szarpie szarpie zaczyna ciągnąć "'ma normalną moc '" i znowu zaczyna szarpać i tak jest praktycznie cały czas na każdym biegu. A nie raz jest że od...
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Witam, Silnik szarpie tylko jak jest nierozgrzany, przy jego dużym obciążeniu, tzn. jak jadę sam problemu w ogóle nie ma. Szarpanie występuje wówczas kiedy wiozę ze sobą pasażerów, na 3,4 i 5 biegu (im wyższy bieg tym jest bardziej odczuwalne). Ostatnio włączył się tryb serwisowy (migająca lampka od świec żarowych). Po podłączeniu pod VCDS pokazało...
Ta "puszka" to właśnie sterowanie "kierownic" spalin układu zmiennej geometrii turbiny (VNT). Jeśli mechanik tylko rozruszał cięgno to sądzę, że usterka niebawem powróci.
Jak je zmniejszyć turbina demontaż i ta śrubka co jest przy cięgnie ? Zawór podciśnienia jest nowy. turbina ze zmienną geometrią
Witam. Mam problem z turbinką. Auto to Audi A3 1.9 tdi ahf kilka ostatnich dni było tak że auto przechodziło w tryb awaryjny, po wyłączeniu silnika i zapalaleniu ponownie wszystko wracało do normy a dziś auto nie mam mocy. Samochód wyłączony a cięgno przy turbinie jest wciśnięte i dosłownie wciska się minimalnie. Co to oznacza? Czy zaworek do wymiany...
do sprawdzenia ciegno turbiny i zawor sterujacy turbina
Witam - problem pojawił się ponownie (wcześniej temat "wrzuciłem na forum" - myślałem że pęknięty dolot był przyczyną, jednakże niestety to nie to) - Focus 90km 1.6 TDCI traci moc - przypadłość zdarza się chaotycznie, odpalam rano - muł, przejadę kilkadziesiąt km, przechodzi, ogólnie rzecz biorąc przypadłość ta psuje już mi krew ;-). Sprawdzone wszystkie...
Witam. Zlecę ustawienie cięgien pompy i turbiny w aucie Liaz. Problem jest taki że turbina jest tam sterowana mechanicznie poprzez cięgno gazu i niestety nie mogę dojść jak to ustrojstwo prawidłowo ustawić. Ewentualnie jeśli ktoś posiada instrukcję serwisową to odwdzięczę się za nią punktami. Lub jeśli ktoś potrafi to zrobić to proszę o kontakt a podjadę...
Jak można sprawdzić sterowanie,nastawnik turbiny ? Tam jest elektryczny nastawnik. co tam chcesz sprawdzać czy cięgno się rusza to poruszaj nim,
Witam ponownie. Ponieważ większość z was po pierwszym wpisie stwierdziła pewnie, że jestem typowym leszczem, któremu nie chce się poszukać w internecie odpowiedzi na 100 razy zadawane pytanie rozwinę temat. Szczególnie, że cały dzień spędziłem w garażu. Oto co zostało zrobione. 1. Sprawdziłem manometrem wartość globalną podciśnienia (-600 mbar) dla...
Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu...
Witaj! VAG-COM prawdę Ci powie, zrób logi i będzie widać co tam dolega paskowi. Wymienianie w ślepo wszystkiego to daremny trud - szukanie igły w stogu siana. Co jeszcze możesz zrobić zanim podepniesz sie pod kompa to sprawdzić dolot czyli droga turbina - intercooler - kolektor dolotowy, czy nie ma dziur, czy opaski dobrze pozaciskane i czy gumy cale...
Witam. Szukałem na Forum podobnych objawów , ale nie znalazłem nic co pomogłoby mojej Lagunie . A mianowicie od niedawna jestem posiadaczem Laguny II po lifcie,z rzekomo jednym z najlepszych silników Diesla w nich montowanych. Mój problem polega na tym , że świecą się kontrolki- serwisowa i od silnika, oraz wyświetlają się 2 komunikaty check injection...
Można by spróbować przemierzyć (podmień jeśli masz możliwość) czujnik na gruszce (czujnik kopiowania) on chyba odpowiada za skrajne położenia geometrii. Ew. Coś z cięgnem gruszki? Jak coś to mam elektrozawór turbiny nowy można by też spróbować tyle że dostęp kiepski.
Witam wszystkich i pozdrawiam.Jestem tu nowy i jak to bywa piszę bo potrzebuję pomocy.Walczę z autem sąsiada i jak w temacie jest to Espace 4 1.9 dci 120 KM,auto jest słabe i kopci mocno,podciśnienie nie steruje turbiny.Auto miało przekładany silnik bo w poprzednim korbowód wyszedł bokiem i zapaliła się komora silnika,silnik wraz z osprzętem został...
Jak dla mnie to turbo do czyszczenia, i układ podcisnienia do przeglądu, zwłaszcza krociec przy pompie prozniowej. Moim zdaniem te turbiny nie zapiekaja się z spokojnej jazdy tylko z korozji. Raz ze koroduje ciegno gruszki, i koroduje muszla turbiny i ściska łopatki geometrii.
prosił bym o jakieś podpowiedzi co mogę sam sprawdzić ? Nic. I nie dotykaj więcej turbiny, działa poprawnie.
Jesli silnik sterowania przepustnicy wraz z elektronika sa sprawne to najparwdopodobniej masz zle ustawiony silnik wzgledem turbiny , co skutkuje nie osiagnieciem krancowych polozen silnika , odepnij ciegno od turbiny i pozostaw je luzem jesli przejdzie adaptacje to wyreguluj tak polozenie silnika wzgledem turbo tak zeby ciegno chodzilo w calym swoim...
Czy można zmienić programowo zakres pracy nastawnika? Programowo w tym aucie raczej nic nie zrobisz. To jest specjalny rodzaj samochodu nieprzyjazny mechanikom :) Pomimo skrócenia cięgna podczas autotestu nastawnik wysuwa się i uderza o zderzak kierownicy co powoduje włączenie trybu serwisowego. Po to jest zderzak, żeby do niego zderzało - i odsuwanie...
Witam wszystkich może ktoś się kiedyś spotkał z podobnym problemem ,otóż wszystko jest ok tylko turbinka nawala tzn. sterowanie żaluzją turbiny (brak reakcji ) sprawdzałem ten zawór z cięgnem na ciśnienie i chodzi ,więc stawiam na sprężarkę ... Interesuje mnie wasza opinia pozdrawiam :)
Witam -tak na szybko to można odpiąć przewód (rurę nie tą co idzie od filtra powietrza do turbiny tylko) za turbiną i zobaczyć czy nie ma w niej na ściankach oleju . Można też odpiąć cięgno od gruszki i zablokować dżwignię zaworu dolotu spalin do wirnika turbiny w pozycji otwartej (tzn .odwrotnie jak ustawiała gruszka) jak jeszcze to mało pomoże zablokować...
Nie no Koledzy nigdy w was nie wątpiłem ale te odpowiedź przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Powiedzcie mi jeszcze czy gdy zdjąłem przewód zasilający intercooler, zwiększyłem obroty silnika do 3000 , a turbina nie pracowała tak jak powinna nawet pomimo ręcznego przestawiania tego cięgna-to czy może być to również jakieś uszkodzenie turbiny?
Dla mnie sprawa prosta-nie działa regulacja turbiny,tpowe w stodziesiątce. Trzeba sprawdzić czy da się poruszać cięgnem.
Może i rozruszałeś cięgno ,ale kierownica pewnie nadal brudna
No jest możliwe , ale nie licz ze będzie to samo ucieknie sporo Nm. a turbinę się zmienia na ta z zaworem upustowym np z 1Z podłączyć bezpośrednio gruszkę z kolektorem ssącym i wyregulować cięgno.... Dla mnie zmiana bez sensu, bo przeróbka linki gazu i turbiny wyjdzie podobna cena jak za sprawną taką samą.
Tak ja wiem że mod22 jaja sobie ze mnie robi a to ja żartowałem,oczywiście że tam jest podciśnienie do serwa i zaworów turbiny,klap i EGR.Jarczi skoro cięgno od klap ci nie chodzi to tam szukaj przyczyny bo jak się nie będzie otwierać otworów to muł gwarantowany.Gru7szka podciśnieniowa od klap powinna być plastikowa,jak udało by się podejść tam z opaską...
regulacja cięgno cięgno zamek wymienić cięgno
bezpieczniki tylnej lampy skrzynia automatyczna dodge cewka pompa
lampa macan instrukcja obsługi silvercrest rch7s52
ESP8266 Arduino – zliczanie impulsów zewnętrznych TIMER0 i przerwaniami GPIO Spin-off w elektronice i AGD – definicja, przykłady, Creotech, XTPL, inwertery, wirowanie