To urządzonko oszukuje na chwilę przy rozruchu ciepłego silnika sterownik a co zatym idzie efekt uruchamiania jak na zimno.Przy odrobinie umiejętnosci mozna taki układzik zbudować samodzielnie.Nie ma nic wspólnego z oprogramowaniem.Nie spotkałem również przypadku w którym winę za ciężki rozruch na gorąco miała pompa wtryskowa.
Niestety również obawiam się problemu z pompkami. Ale miałem nadzieję na inne - czytaj tańsze - rozwiązanie tego problemu. Zrobiłem dzisiaj rano logi statyczne dla zimnego silnika. Temp. na dworze -6 do -7 stopni (odczyt na termometrze za oknem i w aucie pokazuje tyle samo): Blok 01 - grupa 007: temp. paliwa -4,2 temp. zasys.powietrza -4,5 temp.płynu...
Witam ! Każdy wolnossący diesel przy wyłączonych świecach żarowych trudniej odpala (przy 70 stopniach świece nie grzeją). Inną sprawą jest jak ciężki jest to rozruch . ( Nie opisałeś tego szczegółowo). Na rozruch ciepłego silnika ma wpływ wiele czynników np. słaby akumulator ,ciśnienie w cylindrach ,pompa wtryskowa itd. Trudno zgadywać co akurat w tym...
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
Mamy pomysły,zebys sprawdził pod diagnoza co mu brakuje jak krecisz i co mu brakuje pod maska.
Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy jest poprawa
Witam proszę o rady co sprawdzić i jaka może być przyczyna ciężkiego rozruchu ciepłego silnika ASZ 130KM na pompowtryskach, jestem zdany na waszą pomoc i doświadczenia z tym problemem, nie mam możliwośći podpięcia pod komputer ponieważ mój komputer diagnostyczny jest na gwarancji a vag-a nie posiadam :/ sprawa jest pilna i za wszelkie wskazówki bedę...
Witam. Audi A4 B5 1,9 TDI (75 KM, AFF). Ciężki rozruch na zimnym i ciepłym silniku. Próbując ustawić początek wtrysku (silnik odpalony), nie da się ustawić idealnie na 0°. Cały czas skacze między 10° a -8°. Nie sprawdzałem, jakie ciśnienie jest na pompie. Możliwe, że pompa dokonuje żywota? Trzeba kręcić, zaczyna łapać i dopiero odpala. Jakieś pomysły,...
Jest taka możliwość, że po wyłączeniu silnika gaz ciągle dostaje się do kolektora - jego nadmiar może powodować późniejsze problemy z rozruchem. Dla próby pojeździj trochę tylko na PB i zobacz, czy też będziesz miał takie objawy. Zatankuj 10 litrów benzyny, niski stan w baku też może utrudnić rozruch.
sprawdź regulację zaworów
Co sprawdzić ? Adres do warsztatu w Twojej okolicy. I to dobrego, żeby ustawić wszystko tak, jak ma być i przy okazji znaleźć przyczynę ciężkiego rozruchu na ciepłym silniku. A poradniki i kabelek diagnostyczny - zakopać. To tylko generatory kosztów.
A co z wypalenie gazu z instalacji przed zgaszeniem silnika ? Zdarzało się że wtryskiwacz gazowy przepuszczał i przylewało silnik przy rozruchu .
Masz na myśli zamkniecie (zaślepienie ) powrotu i próbę odpalenia? Założyłem dwa zaworki zwrotne - 1szy na przewód zasilający pompę z filtra (zaraz za filtrem) 2gi na powrocie ,oraz owy wąż powrotu przedłużyłem i wygiąłem w kolanko by pompa była niżej od przewodu powrotu co teoretycznie powinno zapobiegać uciekaniu paliwa z pompy... Efekt jest a mianowicie...
Sprawdź ciś. paliwa przy rozruchu.
Czemu twierdzisz, że rozruch na ciepło jest cięższy niż na zimno? Jest dokładnie odwrotnie. Na ciepło masz już nasmarowany silnik więc tarcie jest mniejsze, olej też nie stawia już takiego oporu.
OK Tak zrobię, ale to chwilę potrwa, bo w tej chwili rozebrałem go z do lakierowania :-) Czy pytając o czas pompowania butli, na myśli masz uszkodzenie pompy??? P.S. Faktem jest, że silnik po kilku rozruchach, na zasadzie włącz, chwilę popracuj (20-30sek), wyłącz, włącz ponownie - silnik zrobił się ciepły...
Witaj, trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa przy rozruchu wtedy gdy występuje problem.
A co już sam sprawdziłeś,wyemilinowałeś?Temat ciężkiego palenia na ciepłym w grupie vag jest wszędzie opisany.
Sprawdziłem dziś napięcie podczas rozruchu, w warunkach ciepłego silnika i było tak, w spoczynku napięcie akumulatora 11,95, w momencie rozruchu najniższe napięcie 9,10 V, ale zaznaczam ze to na ciepłym silniku, jutro postaram się zrobić podczas porannego odpalania.
Wymiana czujnika raczej nic nie da . Odłączenie czujnika podczas rozruchu powiększa dawkę sterownik widzi wtedy temperaturę silnika -35 stopni i rozruch jest łatwiejszy , co da wymiana czujnika ?
Temat ciężkiego rozruchu zagrzanego tdi jest mocno oklepany i tutaj jak najbardziej przyjdzie z pomocą zwiększenie dawek rozruchowych programowo (wgranie nowej mapy paliwa) Podjedź do kogoś kto wykonuje takie usługi w twojej okolicy pokaż mu jak pali na ciepłym i ktoś kto zna temat od razu ci powie czy czy podniesienie dawek załatwi sprawę. Pozdro
Witam . Czy kiedyś robiłeś sterownik BLDC ? Na jakim układzie chcesz go wykonać . Do czego ma być ten silnik ? Jak ciężki rozruch ?
Jak w temacie, chyba dopadł mnie ten problem, choć do ciężkiego rozruchu muszę zrobić (pojeździć) więcej niż tylko nagrzać go do 90°. Widzę że rad na to jest kilka, zastanawia mnie tylko skuteczność tych rozwiązań. Prosił bym bym o odpowiedź osób które już to robiły. Zmiana map rozumiem że definitywnie rozwiązała sprawę, jakich kosztów można się spodziewać....
Dokładnie ściągasz wężyk sterujący pod ciśnieniem i do szklanki z wodą jak widzisz bąbelki masz nieszczelny parownik tylko że ten nieszczelny parownik będzie powodował trudności z rozruchem i ciężki rozruch a nie całkowitą niemożność czy brak rozruchu. Dlatego jak pisałem diagnostyka a nie wymiana, najpierw trzeba zobaczyć czego mu brakuje po prostu...
ciściśnienie na rampie podczas rozruchu na ciepłym to od 1,5 do 2,5 bara do odpalenia potrzeba około 300bar...
Pompa wtryskowa zużyta. Rozwiązanie albo pompę do regeneracji, taniej przeprogramować wsad w sterowniku (zwiększyć dawkę rozruchową) a najtaniej zamontować przekaźnik z opornikiem oszukującym sterownik co do wartości temperatury płynu chłodzącego przy rozruchu.
Więc skoro się nie znasz to nie grzeb. Pompa ma problem z wypchnięciem dawki do rozruchu na ciepło.
Takie wtryski sprawdzasz w ten sposób, że odpinasz przelewy przy wtryskach, nakładasz specjalne menzurki na wyjście przelewów, i patrzysz, który przelewa podczas rozruchu.
Więc tak zostały wymienione: czujnik położenia wałka rozrządu oraz czujnik wału. Po wymianie na nowe dalej jest to samo . Samochód jak jest całkowicie zimny to ma problem z rozruchem, gdy już jest ciepły już pali lepiej . Darkdarkman Co masz na myśli "sterownik do zrobienia" ?
Widziałem ten moduł na allegro i poradziłem sie sprzedawcy w tej sprawie lecz ten moduł nic nie pomorze poniewarz ułatwia on rozruch ciepłego silnika.
Podczas rozruchu na ciepłym silniku rozrusznik do jakich obrotów rozpędza silnik ? (powinno to być sprawdzone podczas diagnozy)
OK , jutro postaram sie zrobic pomiary przy dobrze nagrzanym silniku, a czy pomiary z grupy 000 moga byc z zimnego silnika bo owe posiadam , no i dodam ze cieply silnmik pali duzo lepiej
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
Scenic 2 1.5 dCi 2003 dławi się, gaśnie, ciężko odpala na ciepłym silniku. Czasami przy dławieniu silnika wyskakuje błąd wtrysku, czerwona kontrolka stop, trzęsie całym silnikiem przez niskie obroty oraz auto nie reaguje na pedał gazu. Na zimnym silniku po dłuższym postoju, auto przy pierwszym rozruchu trochę dłużej kręci, za kolejnym odpaleniu pali...
Podłóż mu rezystor zamiast czujnika paliwa i testuj. Aczkolwiek, to jest HDI, to odpala przy -30 lepiej niż benzyna. Jakie masz ciśnienie po odpaleniu zimnego na rampie, a jakie na ciepłym? I o ile się waha?
ja rozwiązałem problem za 46 zł,zamówiłem na allegro urządzenie wspomagające silniki które mają problem rozruchu na ciepłym,troszkę jest problemów z montażem tak jak nakazuje instrukcja,ale ja zrobiłem to w troszkę inny sposób,ale zgodny z instrukcją,i od tej pory czytam z usmiechem na twarzy posty osób które zmieniają akumulatory,rozruszniki,nowe mapy...
Gdy samochód jest zimny i go odpalam to ma ciężko i trzęsie całym samochodem, co to może być? Ale na ciepłym już tak nie ma
Witam ponownie mam problem następujący. Mercedes A170 1,7 cdi problem z rozruchem kodów błędów brak ciśnienie paliwa 240 - 280 bar. Brak też wycieków paliwa. Auto ciężko zapala na zimno i ciepło. Moc silnika ok. Jak już odpali to jedzie bez problemów.
SanchosX mamy podobny problem tylko ze u mnie nie ma żadnego błędu i pali z kopa po odpięciu czujnika tem wody . A silnik to BCK tez na pompkach . przebiegu 35000 mil czyli 56000km . Motronic masz plan na to ?
Wtryski i pompa są nówki z intercars. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział czy w tym silniku występują podkładki pod wtryskami, bo w aso twierdzą, że nie, a zaprzyjaźniony mechanik, że tak. Czy owe nieszczęsne podkładki mogę mieć wpływ na w/w objawy bo obecnie są założone. Co do podciśnień to wyrzuciłem akumulator podciśnienia i podłączyłem sterowania...
problem z ciężkim kreceniem się rozwiązał akumulator gubił napiecie przy rozruchu. jednak nadal jest problem z nie odpalaniem na ciepłym i ciężko odpalaniem na lekko rozgrzanym kręci ale nie może załapać tyklo po dodaniu gazu. na zimnym pali dobrze a na rozgrzanym tylko z plaka
A czy kolega chce skończyć silnik brakiem filtra? Niech wszystko wruci na swoje miejsce. Spalanie zależy też od stylu jazdy.
Witam. Mam problem z silnikiem Deutz 2011 f. Silnik z rana przy niskich temperaturach miał ciężko zapalić i musiałem do długo kręcić tak, jakby paliwo się cofało. Związku z tym wymieniłem pompkę paliwa problem z długim kręceniem z rana zniknął, ale wciąż pozostało, że silnik przy rozruchu chodził nierówno (jakby nie palił na wszystkich cylindrach),...
Moje audi z tym silnikiem (2.0 TDI BKD automat DSG) też czasami ciężko odpalał, aż w końcu nie odpalił i z tego co mechanik powiedział to padł rozrusznik :( Auto przejechane około 170 tys.
Przepływomierz powietrza jest uszkodzony czy może być powodem ciężkiego odpalania samochodu na ciepłym silniku? Nie na pewno nie. Zajmij się pompą wtryskową.
Kontynuuję temat. Skrzynia DP0 świrowała i wchodziła w tryb awaryjny z powodu bardzo niskiego stanu oleju. Po wymianie wszystko wróciło do normy, ale okazało się przy okazji że stan był bardzo niski dlatego, że ze skrzyni się lało. Po zdjęciu pokrywy dolnej, wszystko było ubrudzone olejem, skrzynia silnik itp. Uszczelnienie skrzyni wyszłoby bardzo drogo,...
Witam, mam problem z kompresorem 50l marki Dieffe, silnik 1 fazowy 1500 W. Gdy startuje pierwszy raz, trudno mu ruszyć, to znaczy ruszy i się zatrzymuje, tak jakby go przystawiało i wtedy znowu puści, ruszy i znowu się zatrzyma. Pobuczy i ruszy jak zawór w głowicy odpręży. Jak się rozgrzeje, to już za drugim razem normalnie się załącza. Kondensator...
Przyjechał do nas bo ciężko odpalał na ciepłym silniku - pomagał tylko plak. Ustaliliśmy niskie ciśnienie, podczas rozruchu 50, a zadane 300. Wtryski sprawdzone na przelewach - są Ok. Wiec pompa poszła do regeneracji - okazała się rozsypana, do tego założyliśmy nowy regulator i czujnik na pompie. Teraz ciśnienie jest zbliżone do 300 podczas kręcenia,...
Miałem podobny problem z tym silnikiem w swojej 211. U mnie spadki mocy powodowała wiązka od czujnika ciśnienia spalin (ten zaraz za turbiną). Ale szukając przyczyn, natrafiłem na wątki w różnych forach, że często problem robi nastawnik turbiny, traci on połączenie między wtyczką a płytką drukowaną. Co do ciężkiego odpalania na zimnym, częściowo problem...
ciężki rozruch silnika rozruch ciepłego silnika rozruch ciężki
kopia dekodera tablet zmiana rozdzielczości radio motocyklowe
wymiana łożyska skrzynia biegów platan optima
Migająca dioda ładowania w wyłączonym laptopie HP - przyczyny i diagnostyka Ekonomiczne ustawienia sterownika Key Elco RK-2006 SPGM dla pieca na pellet