Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Jaki będzie koszt i czy to jest opłacalne ?? Chyba szukasz wróżek :D Ile kosztuje - to Ci powie dobry fachowiec, o ile jest dobry i będzie umiał zrobić. A czy się opłaca - to sam zdecydujesz w zależności od tego jaka to jest maszyna i na ile zostanie wyceniona usługa.
Abyśmy się dobrze zrozumieli to jeszcze uściślę. Z wylotów parowników wychodzą rury, potem jest trójnik, dalej idzie jedna na stronę ssawną sprężarki. Pomiar temperatur ssania dla poszczególnych parowników należy przeprowadzić na rurach przed tym trójnikiem, możliwie najbliżej czujników. Jeśli zawory rozprężne to typ termostatyczny to z nich wychodzą...
Presostat to taki element który nadzoruje ciśnienie w układzie chłodniczym jeśli wartość tego ciśnienia jest poniżej punktu bezpiecznego wyłącza układ chłodniczy. Miałeś trzy firmy serwisowe czy któraś mierzyła ciśnienie na ssaniu ? Dopełniała czynnik ? Czy był odzysk czynnika i jego ważenie? Temat bardzo prosty dla firmy która która się zna na robicie...
Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
Prawdopodobnie wyrzuca wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego. Sprawdź filtry i czystość wymienników - takie z lamelkami. Może tez byc problem z wydajnością wentylatora. Sprawdź pojemność kondensatora silnika - o ile jest. Najgorsze może być wywalanie termika sprężarki. Jeżeli wymienniki są czyste oraz nie ma ubytku czynnika to sprężarka do wymiany.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Uszczelka pod głowicą.Dymi na niebiesko?
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Ciśnienie płynu chłodniczego. Sprawdź wtyczkę czy nie uszkodzona, przewod elektryczny lub wymiana czujnika najprawdopodobnie.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Albo za mało, jeśli chodzi o niskie ciśnienie.
Ciśnienie jest zmienne w bardzo szerokim, zależy od wielu parametrów. Ciśnienie w chłodnictwie nie jest wyznacznikiem niczego, nie da się po nim stwierdzić ilości gazu (dokładnie lub zgrubnie nawet - daje tylko informację, czy jest gaz w ogóle). Chyba nie da się na to pytanie odpowiedzieć.
należałoby zacząc od korka... Witam Tak już przy wymianie na wiadomo jaki, kolega sprawdzi czy w zbiorniku wyrównawczym płyn nie bom belkuje i drugi sprawdzian dosyć nie miły, nadstawić dłoń do rury wydechowej i smakowo ocenić skroploną ciecz na dłoni.
co było przyczyną takiego obrotu zdarzeń? A oto odpowiedź: żona stwierdziła że rozmrozi zamrażalnik Ciśnienie w układzie chłodniczym wzrosło i doszło do perforacji, a zatem do ubytku czynnika. Jak wiadomo, gaz ogrzany zwiększa swą objętość.
Agregat chłodniczy potrafi spore ciśnienie uzyskać.
A nagrzewnica nie zapchana ? nie ma obiegu i wytwarza za duże ciśnienie
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
A zrobiłeś pomiar ciśnień o które Ciebie prosiłem? Gazy obce w układzie chłodniczym takie jak azot objawiają się podwyższonym ciśnieniem skraplania dużym dochłodzeniem czynnika, głośną pracą układu chłodniczego.
Witam BMW E60 3.0d. Wentylator chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach po odpaleniu samochodu, natomiast sprężarka się nie załącza. Co może być przyczyną? Gdzie szukać przyczyny? Potem sprawdź jakie sterownik klimy/ogrzewania "widzi" ciśnienie czynnika chłodniczego.
Witam Auto jest w moim posiadaniu od niedawna i niewiele wiem na jego temat. Kupione zostało z niesprawną klimatyzacją (nie załączał się kompresor klimatyzacji)Powodem było zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego. Klimatyzacja została napełniona w warsztacie i działała przez kilka dni. Niestety po kilku dniach klimatyzacja przestała działać. Po...
Z chłodnicy do zbiornika płynie. I na pewno płynie jeżeli masz 90 stopni i auto się nie grzeje oraz nie wzrasta nadmiernie ciśnienie.
Dmuchałem w kranik w bloku bez głowicy po zaślepieniu kanałów w bloku i króćca na wąż. Dmuchałem sporym ciśnieniem (może nawet kilka barów)i z wodą w kanałach i bez wody. Nigdzie ani syku ani kropli. Piszesz, że dmuchałeś w kranik chłodnicy a korkiem chłodnicy i przelewem nie uciekało ciśnienie?
No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.
Masz rację, lecz Mercedes, DAF, MAN i inni też tego nie przewidywali, że kawitacja bloku powali im prognozy. Przewidują natomiast wymianę bloku, głowicy na nowe. Wyjmij z portfela kilkadziesiąt tysięcy, bo tak przewidział producent. DAF i MAN mają tuleje nadwymiarowe, w takich przypadkach opracowali procedurę naprawczą przez frezowanie gniazd bloku...
Na bank dmuchnęło uszczelkę pomiędzy którymś z cylindrów, a kanałem wodnym.Tam jest bardzo mała powierzchnia do uszczelnienia, a zatem uszczelka posiada tendencję do wypalania.
Może masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i ciśnienie wybija płyn.
Najprawdopodobniej prze korek zbiornika płynu chłodniczego, który posiada również zawór regulujący odpowiednie ciśnienie w układzie chłodniczym.
Jedyna różnica to naniesione parametry czynnika chłodniczego (temperatura ciśnienie). Oczywiście gwint 1/4 sae jest w chłodniczych.
Ciśnienie środka chłodniczego obecne w sterowniku , czasem jest wyświetlane i może jest za wysokie .
może wyciek czynnika ? Wtedy ciepło co w sprężarce nie jest oddawane do wymiennika i przegrzewa się . Sprawdź może czy rurka przed zaworem rozprężnym, czy kapilarą jest zaszroniona , to świadczy o za małej ilości czynnika, lub przydławieniu w tych elementach . Sprawdź zegarami ciśnienie czynnika chłodniczego , tak rozróżnisz , czy element rozprężny,...
Witam Mam taki problem. W zbiorniczku płynu chłodniczego robi się ciśnienie a temperatura silnika dochodzi nawet lekko powyżej 100 stopni. Minimalnie ubywa też płynu. Czy to na 100% uszczelka pod głowicą? Wycieków nie widać. Jeśli tak to jakich kosztów mogę się spodziewać? BMW E60 530i 2008r Silnik to N53B30 272KM Tak, wiem że to lipny silnik.
Witam wszystkich na forum. Mam taki problem z Mercedsem MP4 Euro 6 z 2016 roku. Pojawił się olej w zbiorniczku płynu chłodniczego oraz większe ciśnienie niż zwykle. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, ale zachodzi pytanie, czy nie czasem coś innego. Czy miał ktoś podobny problem? Proszę o informację.
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
Cześć, mam pytanko. Pacjent to lodówka Samsung RS552NRUA1J. Nie chłodzi. Pracuje prawidłowo, włącza się, nie hałasuje, ale nie chłodzi. Podejrzewam nieszczelność układu. Chcę napełnić układ dedykowanym gazem R600a (88 gram) i odnaleźć nieszczelność. Tylko pytanie, czym to uszczelnić? Czy gotowe uszczelniacze do układów chłodniczych się spisują??? Jak...
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
Sprawdzić czy jest i jakie jest ciśnienie w układzie chłodniczym.
to teraz pozostaje Ci odkręcić ogrzewanie na full i obserwować co się dzieje.Jak ubędzie płynu to nagrzewnica, większe ciśnienie i cieknie.
Albo manometr LP uszkodzony, albo port serwisowy HP nie wdusza zaworu w aucie, stad brak ciśnienia. Słuszna uwaga, sprawdzić z poziomu testera ciśnienie czynnika chłodniczego.
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Czyli (at)robokop znowu z "czapy" Czym innym jest ciśnienie w butli a czym innym na instalacji chłodniczej- dlaczego? na instalacji nie nie może być freonu w stanie ciekłym bo uderzenie w tłoki zniszczy sprężarkę. No i jak ten głupi freon dostanie się do instalacji jak ciśnienie będzie na butli będzie mniejsze? Czyli o klimatyzacji też pojęcia nie...
a to tylko na niskich obrotach, by ciśnienie budowało?
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Gdyby to była wina termostatu, to w zamrażarce miałbyś -30, -35, w chłodziarce też byłoby poniżej zera. Jest nieszczelność lub niedrożność obiegu chłodniczego, albo sprężarka daje niskie ciśnienie. Dlatego potrzebna wizyta fachowca by to ustalił. Chyba, że bez sprawdzania zdecydujesz o kupnie nowej.
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować Są. i właśnie tak to działa, jak opisujesz. palą się wszystkie kontrolki na desce Sprawdzałeś, czy gasną po odpaleniu silnika? Akumulator, ciśnienie...
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
Można skorzystać z wykresu Lg P-h dla R22. http://obrazki.elektroda.net/62_12903759... Na manometrach zwykle jest również umieszczona "podziałka" temperaturowa dla tego czynnika - o ile są to typowe "chłodnicze" manometry (a są ?). Tak niskie ciśnienie jest aż dziwne. Może czynnika nie ma wcale (lub prawie wcale), albo są uszkodzone kolejno:...
Jaka on ma charakterystykę - wkręt regulacyjny i i zachowuje się jak reduktor ciśnienia czy jako zawor otwierajacy się powyżej określonego nastawą cisnienia? W takim razie jest to tzw CPCE (wg Danfoss). Zapobiega zbyt niskiemu ciśnieniu odparowania, a przez to i temp. wpuszczając gorący gaz na wlot do parownika. Powinien być też mieszacz przy parowniku.....
Czy jeżeli na pół roku czy nawet dłużej odłącze zasilanie od lodówki to one się od tego psuje? Nie chodzi o zasilanie. W układzie chłodniczym podczas pracy, panuje niskie ciśnienie, a nawet podciśnienie, natomiast przy postoju panuje dużo wyższe ciśnienie, które powoduje perforację układu w miejscach osłabionych. Zjawisko to występuje gwałtowniej,...
Lewy- temperatura oleju w silniku Prawy - temperatura wody Górny - poziom paliwa Dolny - napięcie ładowania Środkowy - ciśnienie oleju w silniku
Ilość czynnika chłodniczego wyregulujesz, mierząc ciśnienie parowania. Czyli dodajesz po 100 g (ostatnia faza po 50 g), aż przestanie rosnąć ciśnienie parowania. Sprężarka w splitach ma na wejściu separator cieczy, który się szroni, i bezpiecznie jest, jak max 30% jest zaszronione, czyli wypełnione cieczą.
sprawdź też czy nie robi ci sie ciśnienie w układzie chłodniczym bo może jest pęknieta głowica
Musiałbyś zmierzyć ciśnienie przy jakim zaczyna wywalać płyn. Jeśli silnik się nie przegrzewa to może wadliwy jest zawór ciśnieniowy w zbiorniczku albo jednak sprężarka pompuje. Przy wadach w głowicy, albo w termostacie, zwykle występują gwałtowne skoki temperatury. Możesz zasymulować jakąś końcówką na zbiorniku powietrza niewielki ubytek, tak by sprężarka...
Witam a może ktoś pomoże gdzie można zmierzyć te ciśnienie w układzie chłodniczym bo w moim mieście i okolicach nikt tego nie robi jestem z Sochaczewa miedzy Łodzią a Warszawą z góry dziękuje za pomoc.
A pompa sprawna? Ciśnienie przy większych obrotach robi?
Lodówka nie pracowała ok dwa miesiące W tym czasie panowało w układzie chłodniczym wyższe ciśnienie, które spowodowało rozszczelnienie i ubytek czynnika chłodniczego. Zasadniczo złom, lub dobry chłodniarz, który podejmie się usunięcia nieszczelności.
Urządzeń chłodniczych nie powinno się uruchamiać od razu po ich przetransportowaniu ,ponieważ czynnik chłodniczy bardzo łatwo miesza się z olejem ze sprężarki a po włączeniu sprężarki jest tłoczony do obiegu co może spowodować zatkanie obiegu lub ograniczenie wydajności chłodniczej. Sprężarka może uderzać o obudowę jeżeli spadła ze sprężyn podczas transportu...
Przy napełnianiu to był robiony przegląd/konserwacja, diagnostyka to podłączenie komputera diagnostycznego i np. podgląd parametrów. W sterze silnika jest parametr ciśnienie czynnika chłodniczego w układzie klimy, jeżeli sterownik silnika nie widzi ciśnienia, nie pozwoli włączyć sprężarki
W Toyotach często stosowany jest układ odwracania obiegu, jest to zawór zamontowany przed skraplaczem i tam w jednym z przewodów zamontowana jest dysza rozprężna która ulega zatkaniu i dlatego niema obiegu czynnika chłodniczego ,a to powoduje wysokie ciśnienie skraplania i wysoką temperaturę przewodów od strony tłoczenia .Wyciąganie sprężarki nic CI...
Pewnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn idzie na cylindry.Sprawdź czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym na odpalonym silniku.Powinno byc bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
Jeśli trzymałeś ją na strych 4 lata to działały na nią dwa czynniki: wysoka temperatura a w związku z tym wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego co mogło spowodować częściowy jego ubytek.Proponuje ją napełnić i używać a czas pokarze. pozdrawiam.
Kolego jaki czynnik chłodniczy? Temperatura to ciśnienie a wróżek nie ma.
Ile cię skasował?. Zegary na gwarancji niby ale kręcą że za duze ciśnienie było.
"Węże podpuchnięte lecz jest to turbo ciśnienie jakieś tam musi mieć ..." - tego za bardzo nie rozumiem ? ciśnienie w jakich przewodach chłodniczych czy doprowadzających powietrze ? W przewodach chłodniczych to turbo nie ma znaczenia na ciśnienie w nich. Przewody do IC puchną - robi się w nich ciśnienie jak się dodaje gazu, gdy pompuje turbo. Podłącz...
Białe spaliny to: 1)skroplona woda w ostatnim tłumiku. Należy przejechać na dłuższej trasie aby zdążyła się wygotować. 2) Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Należy: a) w czasie pracy poobserwować czy w płynie chłodniczym nie "bąbelkują" pęcherzyki powietrza. b) sprawdzić ciśnienie w cylindrach (tam gdzie jest dziura może być niższe) 3) zjawisko normalnej...
Moim zdaniem praca lodówki jest zła.Po pierwsze agregat chodzi za długo i nie powinien się tak często właczać .Przyczyn może być wiele.Np. uszkodzony termostat lub za małe ciśnienie gazu w instalacji chłodniczej. Jeżeli jest nowa to zgłoś do serwisu .
Witam. Mam pytanie: jakie bezpieczne ciśnienie azotu można dać w urządzeniu chłodniczym na R 134a (zakres pracy od -2 do 8 )?
Co rozumieć przez pojęcie poziom ciśnienia akustycznego przy prędkości obrotowej zapewniającego osiągnięcie nominalnej mocy chłodniczej ? Chodzi o ciśnienie na średnim biegu? Jest to nie jednoznaczny zapis, gdyż na każdym biegu można osiągnąć nominalną moc chłodniczą. Jak wy uważacie?
Sprawdź ciśnienie sprężania oraz płyn chłodniczy na obecność CO2.
Witam, Buduję układ chłodniczy na potrzeby pracy magisterskiej. Bardzo ciekawy tematem jest tworzenie dynamicznego wykresu, który będzie zczytywał wartości z przetworników cyfrowych i nanosił je na wykres obiegu chłodniczego (jak w załączniku). Niestety, nie mam zielonego pojęcia o przenoszeniu sygnału do komputera... Mam dostęp do różnego rodzaju automatyki...
Nie.
Jeśli ta lodówka ma elektroniczny termometr to upewnij się o temperaturze jakimś zewnętrznym termometrem. Być może to tylko fałszywe wskazania- nic nie piszesz o potwierdzeniu temperatury. Jeśli się potwierdzi to trzeba sprawdzić ciśnienia czynnika chłodniczego. Czy widać szron na rurkach lub zaworze rozprężnym?
Prawdopodobnie uszkodzony zawór czterodrogowy ,jeżeli przepuszcza ciśnienie między niską a wysoka stroną to takie cuda się dzieją. Innym objawem jest też słaba wydajność grzania jednostki wewnętrznej. Zdarzyło mi się raz w ,że wilgoć w układzie chłodniczym dostała się do zaworu czterodrogowego i zalegała na jego końcu za tłoczyskiem ,wtedy układ szwankował...
Dziwi mnie że nie ma korka wlewu. Ale to do opanowania. Olej odzyskany lepiej jak spływa naturalnie z separatora czy jak popchnie go lekkie ciśnienie ?
12 bar to ciśnienie normalne.
jeżeli przy odkręcaniu korka coś Ci syknęło, tzn. że masz ciśnienie w układzie chłodniczym a co za tym idzie możliwe przedmuchy z głowicy (uszkodzenie wykrzywienie głowicy na skutek przegrzania). Czy kiedykolwiek przegrzewał Ci się silnik?
Też coś koło tego, ale raczej do pracy ciągłej się nie nadaje. Grzeje się bardziej niż przy pompowaniu płynu chłodniczego.
Obniżenie ciśnienia ssania z jednoczesnym zwiększeniem przegrzania par na ssaniu będzie występować w przypadkach: - niedrożności filtra, - ubytku czynnika chłodniczego, - zmiany warunków cieplnych. W niektórych przypadkach może dochodzić do migracji mokrych par, np: w mocno zanieczyszczonym parowniku (obniżone ciśnienie) i skraplaczu (podwyższone ciśnienie...
z kts-a cisnienie na przetworniku 4bar klima wylaczona (świeci się ECON). a wentylatory mimo wylaczonego zaplonu samoczynnie sie zalaczają. 00E5 Ciśnienie czynnika chłodniczego wartosc max przekroczona, wymieniony byl skraplacz, napelniony uklad wlaczona klima cisnienie biło do 30 bar wentylatory sie niezalaczaly=uszkodzone, stąd był błąd. Dalej uważacie...
Witam. W samochodach po około 2000r płyn na gorącym silniku może mieć około 110 stopni C , a na wskaźniku będzie pokazywać 90 . Po odkręceniu korka płyn może zacząć wrzeć ze względu na zmniejszone ciśnienie. Może to normalna sytuacja, ale może być też uszkodzenie. Aby się upewnić, samochód powinien obejrzeć fachowiec. Można zastosować jakiś wykrywacz...
Może twoja izolacja termiczna nie jest taka jak kiedyś. Z czego wykonane i jak zbudowana komora. Wcześniej było ok tzn. kiedy? zimą? czy tamtego lata? Jesteś użytkownikiem czy serwisantem bo nie słyszałem żeby użytkownik mierzył ciśnienie w swojej instalacji chłodniczej.
No sprawdzał, podciśnieniem tylko. Podciśnienie, NIE SŁUŻY do sprawdzania nieszczelności w układach chłodniczych!! Próżnia wytwarzana pompą próżniową służy do osuszania instalacji, rurek, skraplacza, parownika (wewnętrzne ścianki) z resztek wilgoci! Szczelność sprawdza się gazem obojętnym - azotem. Nabijasz go w układ. Sprawdzasz czy ciśnienie nie...
Termostaty wymienione chociaż oryginalne są dobre. Dodałem płyn i minutę po odpaleniu silnika po odkręceniu korka już delikatnie woda ucieka a po 10 minutach jak odkręciłem korek to już mocno leciało i było słychać jak ciśnienie wypycha płyn chłodniczy Dodano po 40 Czyli uszkodzona glowiczka sprężarki?
zmieniałeś korek wlewu płynu chłodniczego? On ma zaworek i utrzymuje odpowiednie ciśnienie by płyn nie wrzał. U siebie zmieniałem co roku - koszt kilka/kilkanaście PLN w motoryzacyjnym.
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
Dzieki za sugestie, spróbuję coś pomysleć. Mój projekt komplikuje trochę fakt i ciśnienie ma być mierzone w instalacji chłodniczej.
zostaje wyłączona na tydzień czasu. Po tygodniu już nie funkcjonuje. Dlaczego? To może ja odpowiem, za kolegę Skryna ;) Prawo fizyki, o rozszerzalności gazów się kłania - im wyższa temperatura w układzie, tym wyższe ciśnienie w nim, a zatem, możliwość pęknięcia układu, lub szybszy ubytek czynnika, przez już istniejącą perforację. Współczesne układy...
a czy występują jakieś błędy w komputerze?? sprawdzałeś ciśnienie na 4 cylindrze??? co masz w układzie chłodniczym wodę czy płyn???
Df 012 napiecie zasilania czujnika nr 2: – czujnik temperatury powietrza, – potencjometr pedału ścieżka 2, – czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, – czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. To wiem.
Do spraedzenia korek i sama szczelnosc ukladu chlodzenia. Wnioskując z tego co pisze autor, to układ jest szczelny, tylko robi się ciśnienie.
Czy przy demontażu sprężarki wydostanie się środek chłodniczy, czy będzie tam ciśnienie, bo chcę wyciągnąć starą sprężarkę w garażu, a środek 600a jest palny.
Witam, Citroen XANTIA 1.8 16V, 1996r. Auto się grzeje + jest wysokie ciśnienie płynu chłodniczego. Otwarcie korka (nawet na zimnym silniku łączy się z wybuchem płynu. Kiedy odkręcam odpowietrznik (ten przed nagrzewnicą) jest tylko delikatne syczenie i nic więcej. Ciśnienie na korku pozostaje bez zmian. Termostat sprawdzony. Korek zamówiony nowy - będzie...
Prawdopodobnie termostat zamknięty i nie otwiera przepływu na chłodnicę. Mały obieg cieczy działa a duży nie.Jaką temperaturę pokazuje w tym czasie wskaźnik na desce? Zacznij od termostatu- wymontuj, skontroluj w garnku z gorącą wodą czy się otworzy.Wysokie ciśnienie w przewodach chłodniczych? Jeśli nie to raczej nie będzie uszczelka.
Ja na razie obstawiam teorię że nie da się zregenerować głowicy. Trzeba kupić "sprawną" używaną lub nową. Wtedy po za grzaniu nie będzie puszczać płynu chłodniczego do cylindra powodując wypadania zapłonu. Twoja teoria jest słuszna. Mechanik z serwisu powiedział mi ,że tych głowic się nie regeneruje(szkoda ,że dowiedziałem się o tym po remoncie silnika)....
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju.. Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego...
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
ciśnienie płyn chłodniczy korek chłodniczy ciśnienie czujnik ciśnienie chłodniczy
komora rezonansowa cewka heterodyny pionier czujnik skoda octavia
radio lampowe preludium wyłącznik selektywny
Komunikat "TrA 70%" w Volkswagen Passat B8 - co oznacza? Dokumentacja do ekspresu Siemens S75 TK69009