Z jaką procentową dokładnością musy być napełniony układ w takim urządzeniu aby działał. +- 10%
Jaki będzie koszt i czy to jest opłacalne ?? Chyba szukasz wróżek :D Ile kosztuje - to Ci powie dobry fachowiec, o ile jest dobry i będzie umiał zrobić. A czy się opłaca - to sam zdecydujesz w zależności od tego jaka to jest maszyna i na ile zostanie wyceniona usługa.
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Robiłem test są spaliny w płynie podejrzenie padło na EGR. Dam znać czy pomogło :)
Rurka niskiego ciśnienia LP to ta grubsza co do tego zbiorniczka z zaworkiem to podczas napełniania raczej nie pełni on roli osuszacza lecz nigdy tego nie rozcinałem by zobaczyć czy wewnątrz jest sorbent ale i jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed zalaniem sprężarki czynnik chłodniczy wstępnie się w nim rozpręża i przechodzi w stan gazowy no bo...
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
Urządzeń chłodniczych nie powinno się uruchamiać od razu po ich przetransportowaniu ,ponieważ czynnik chłodniczy bardzo łatwo miesza się z olejem ze sprężarki a po włączeniu sprężarki jest tłoczony do obiegu co może spowodować zatkanie obiegu lub ograniczenie wydajności chłodniczej. Sprężarka może uderzać o obudowę jeżeli spadła ze sprężyn podczas transportu...
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
Dziś zawór bezpieczeństwa przegina Nie zawór przegina tylko ty i żona przeginacie. Co to ma być? żona ustawiła na 2bary instalacje. Trzeba zrobić to co nie zostało zrobione przed uruchomieniem instalacji. Tzn sprawdzić jakie są ciśnienia w naczyniach przeponowych. Oczywiście gdy część wodna naczynia jest bez ciśnienia wody i ma ciśnienie atmosferyczne....
to teraz pozostaje Ci odkręcić ogrzewanie na full i obserwować co się dzieje.Jak ubędzie płynu to nagrzewnica, większe ciśnienie i cieknie.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Szukałem takich zamrażarek, ale są kosmicznie niewyobrażalnie drogie, ceny zaczynają się od 6000 - 7000 złotych, także taniej wyjdzie chyba przerobić istniejącą. Z czegoś ta cena wynika. Aby uzyskać odpowiednią moc chłodniczą przy tej temperaturze potrzeba odpowiednio "dużej" (mającej sporą wydajność objętościową) sprężarki i wentylatorów oraz innego...
Musiałbyś zmierzyć ciśnienie przy jakim zaczyna wywalać płyn. Jeśli silnik się nie przegrzewa to może wadliwy jest zawór ciśnieniowy w zbiorniczku albo jednak sprężarka pompuje. Przy wadach w głowicy, albo w termostacie, zwykle występują gwałtowne skoki temperatury. Możesz zasymulować jakąś końcówką na zbiorniku powietrza niewielki ubytek, tak by sprężarka...
Po pierwsze, jaki przepływomierz? Masz chyba na myśli przepływowy ogrzewacz wody, kocioł przepływowy. Wyjaśnij to proszę. Po drugie, nie rozumiesz komunikatu. Układ chłodniczy to jest obieg gazu chłodniczego (polecam zapoznać się choćby z bardzo ogólnym opisem działania pompy ciepła). W pompie ciepła są dwie strony "transformatora" jedna ma niskie ciśnienie...
1. Xsara Picasso ma 2 lub 3 prędkości wentylatora. To ile ma tych prędkości poznasz zaglądając pod kratkę atrapy - po prawej stronie (samochodu) w górnej części są umieszczone jeden lub dwa rezystory wentylatora. 2. Tak nie powinno wyglądać, może to świadczyć o uszkodzeniu wyżej opisanych rezystorów. 3. Wentylator chłodnicy wody chłodzi jednocześnie...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Agregat chłodniczy potrafi spore ciśnienie uzyskać.
Witam, na początku zaznaczę, że jestem nowy na forum. Naprawdę nie chciałem wystawiać białej flagi, ale zaraz nie wytrzymam. Moje Cinquecento z silnikiem 700 ma problemy, ale skupię się na jednym, który nie pozwala mi nim jeździć (auto ma moc normalną, ale dymi bardziej niż elektrownia jądrowa). Dymi na biało, takie kłęby dymu, na 99% jest to płyn chłodniczy....
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
Sorry, trochę zajęty ostatnio W dobrym kierunku podążasz, ale nie doceniasz "skali problemu". Przykładowo 2 bary na wyjściu parownika, to temperatura parowania dla r134 ok 1C, zawór rozprężny ze statycznym przegrzaniem 6K, da na wyjściu parownika 7C. Dla tego ciśnienia R600a wymaga prawie 20C by zacząć wrzeć, a ma tylko 7C. Więc TZR będzie zawsze,...
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
Witam nadal problem nie naprawiony. Głowica zdemontowana gniazda oraz zawory wyczyszczone pięknie poskładane i problem jak był tak jest. Wymieniony termostat , czujnik położenia wału oraz zmiennych faz rozrządu. Rozwalony stary termostat ( na stałe otwarty obieg ) dalej wypadanie zapłonu. Sprawdzone ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku. Wstawione wtryskiwacze...
Ja nabijam przez HP i moje manometry nie pozwolą nabić przez LP powyżej 10 bar bo to koniec skali. Więc dlaczego producent(magneti marelli) tak przewidział ten przyrząd? LP wykorzystuję tylko do testowania czy sprężarka działa. Nie wiadomo jakie masz te manometry? Czy przypadkiem nie są częścią maszyny? Choć jest to pewnie typowa starodawna belka manometryczna...
Na rurze ssącej mam podczas pracy stabilne -0.43bara (oczekiwałbym okolic 0.00), Nie masz racji. Użyj tzw suwaka chłodniczego (np apka reftools) aby się przekonać jakiej temp odpowiada to ciśnienie. Napisz coś o konstrukcji lodówki. Tzn czy ma sprężarkę inverter i zawór rozdzielający czynnik chłodniczy na kapilary chłodziarki i zamrażarki? Pasuje zerknąć...
Błędy, albo rozszczelnienie, albo wady materiałowe, albo też przegrzanie. 1. Coraz częściej pojawiają się pompy propanowe. Propan jest gazem palnym i w odpowiedniej proporcji z tlenem jest wybuchowy. Mogło dojść do rozszczelnienia i wybuchu gazu. Tyle, że jako propanowe buduje się pompy typu monoblok. Póki co nie wiadomo jaka to była pompa i gdzie doszło...
Witam Uruchomiłem moją samoróbkę Sprężarka Scroll Sanyo C-SBN263H8D 8,85 kW R410A 400V Zmieniłem czynnik chłodniczy na R134 woda woda podłogówka i grzejniki parametry pompy ciepła ciśnienie sprężania - 10.54 ciśnienie ssania - 2.99 TT sprężania - 57.62 przy grzaniu wody temperatura dochodzi do 80 stopni TT sania - 4.81 TT zrzut wody - 6.69 TT do CO...
Po 5 dniach stania odkręciłem korek i było lekkie ciśnienie co nie zmienia faktu że "czapka idzie do góry".
Jeszcze dodam że ubywa mi gdzieś płyn chłodniczy przez cały rok powoli schodzi do poziomu minimum, ale w oleju nie widać żeby przybywało, korek też bez oznak "masła", wycieków nie widać. Ale myślę że to nie jest powiązane. Ja w takich przypadkach, jak nie umiem stwierdzić miejsca wycieku, to stosuję sprężone powietrze. Nim wywołuje na zimnym silniku...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Każda chłodnica/nagrzewnica jest wymiennikiem (taka mała uszczypliwość z mojej strony) Ta uszczypliwość wynika z tego, że chyba słabo znasz branżę klimatyzacyjną. Tą prawdziwą, a nie klimatyzatorki. Napisałem "wymiennik glikolowy" bez dodawania słowa "odzysku", co jest typowym slangiem branży. Akurat "trafiło" na człowieka zajmującego się nietypową...
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
Ale jak odpalisz auto to w zbiorniku widać strumień płynu z przelewu? Tam powinno być widać ładny strumień płynu. A jak odkręcisz korek i odpalisz zimne auto to czasami nie podnosi się poziom płynu? Co do pompy to, że była wymieniana 8tys. km temu nie oznacza, że jest sprawna. Poza tym jeszcze może być jedna sprawa. Mnie się taka przytrafiła. Kupiłem...
... Opiszę co udało się ustalić: -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał, -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek -odpalając auto...
Witam wszystkich, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Peugeot 207, 2007, 1.4 KFU 88 KM. Płynu ucieka całkiem sporo, ok. 150 ml na 100 km. Uszczelka pod głowicą była robiona ok. 7000 km temu z powodu cieknięcia oleju z rogu bloku. Robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazał. Wlałem dodatek UV oraz przepatrzyłem cały układ z zewnątrz i nic nie...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Kolego romulus73 - coś Ci się pomieszało, wątek dotyczy sterowania sprężarką poprzez falownik a nie działania układu chłodniczego. Układ pracuje z prawidłowym przegrzaniem, pobór mocy i wytwarzana moc cieplna jest jak najbardziej prawidłowa, sprężarka nie jest zalewana cieczą. Jak sobie przypomnisz lekcję fizyki z 6 podstawówki i termodynamikę to sobie...
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Sprawdź węże przed odkręceniem korka. Przy sprawnym silniku bez wywalonej UPG ma być tam trochę ciśnienia, tzn mają być zdecydowanie twarde, ale też nie jak kamień. W osobowych ciśnienie które korek będzie utrzymywał w układzie to zwykle 1.2 albo 1.4 bar i daje to taki efekt. Jak masz totalne miękiszony jak na zupełnie zimnym silniku to korek nie trzyma...
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
tuleje napewno nie siadają .Przed składaniem głowic były przykręcane na "sucho" kazda po kolei na troszkę pookrajaną uszczelkę i mierzone były szczeliny między blokiem a głowicą i wszystko było tak jak sie nalezy .Składając na gotowo najpierw były założone głowice , wlany płyn chłodniczy i nabite cisnienie do układu 1bar .Miska olejowa nie była założona...
Witam Peugeot 307 2.0 HDi 136 km czy to normalne zjawisko jeżeli jadąc 30 km ciągiem stanę na parkingu i otworze korek od wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy wyskoczy duzym ciśnieniem ? Czy to uszczelka pod głowicą ? Z góry dziękuję za odpowiedź
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
piszesz -ok tylko to trochę dziwne bo rozumie ze sprężarka pracuje i jak się to ma do ciśnień ? gaz jest sprężany i rozprężany wiec ? Za mocno się spieszysz w toku myślenia .Czynnik chłodniczy ulega sprężaniu w sprężarce skraplaniu w skraplaczu z wentylatorem do postaci ciekłej i rozprężaniu poprzez element rozprężny i odparowaniu w parowniku (chłodnicy)...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam ! Silnik najczęściej po dogrzaniu - na trasie najczęsciej przy większej prędkości 120-150km/h, w zbiorniku wyrównawczym wzrasta ciśnienie , wyświetla sie komunikat w czasie jazdy o sprawdzeniu środka chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym widać niski poziom płynu, po odkręceniu korka ciśnienie spada (na ciepłym silniku) a poziom wznosi się do...
Nie podoba mi się to że na rurce ssawnej jest ciśnienie oscylujące pomiędzy 5 a 6 atmosfer Ciśnie nie jest "na rurce" tylko "w rurce", a w zadadzie w rurociągu ssawnym sprężarki. Dobijanie czynnika nie podnosi cisnienia ssania (cieczy). Dobić można konające stworzenie, a czynnik chłodniczy się napełnia/dopełnia.. Wiem, wiem. Czepiam się słówek, ale...
Witajcie wszyscy. Potrzebuje pomocy z samochodem... W swojej Maździe CX-7 2.3 benzyna remontowałem głowicę (pogięte zawory dolotowe). Wszystko ściągnięte, głowica oddana do profesjonalnego serwisu. Była splanowana, wymienione zawory dolotowe oraz wszystkie uszczelniacze i były ustawione luzy na zaworach. Silnik miał mi to robić pewien ogarnięty typ...
Dla osób, które w ciemno ZAWSZE wskazują na uszczelkę lub pękniętą głowicę przy wycieku płynu : W nowych samochodach jest tak dużo miejsc gdzie płyn chłodniczy może przedostawać się na zewnątrz lub /i do wnętrza, że bez sprawdzenia ciśnieniowego układu , można sobie wróżyć z fusów. Pomijam już sam fakt sprawdzenia korka , i jego ciśnienie otwarcia...
Czynnik chłodniczy 410A i 407c jest używany do układów klimatyzacji. Podczas pomiaru ciśnienia powinieneś widzieć również temperaturę dla danego ciśnienia, W klimatyzacji powinna wynosić +/-0 stopni. Wszystko zależy w jakich warunkach pracuje urządzenie. (patrz przedmówcy)
Opory aerodynamiczne i hydrodynamiczne rosną z kwadratem prędkości. Sprężarka pokonuje głównie te opory. Większej bzdury już dawno nie słyszałem. Ciśnienie robi się od tak przy okazji... a praca sprężania jest pomijalna w stosunku do oporów przepływu ... Dobre. Układ chłodniczy to nie samolot, ani CO. Opory przepływu są pomijalnie małe w stosunku do...
ciśnienie płyn chłodniczy ciśnienie czynnik chłodniczy korek chłodniczy ciśnienie
ładowania jazdy transformator 2000v morel wzmacniacz
kabel brake radio makita migają diody
Licznik energii elektroniczny – brak rejestracji, test LED, podłączenie CT, marki i modele Sterowanie posuwami – brak działania, diagnostyka łańcucha bezpieczeństwa, styczniki, zasilanie DC