Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Robiłem test są spaliny w płynie podejrzenie padło na EGR. Dam znać czy pomogło :)
to teraz pozostaje Ci odkręcić ogrzewanie na full i obserwować co się dzieje.Jak ubędzie płynu to nagrzewnica, większe ciśnienie i cieknie.
Musiałbyś zmierzyć ciśnienie przy jakim zaczyna wywalać płyn. Jeśli silnik się nie przegrzewa to może wadliwy jest zawór ciśnieniowy w zbiorniczku albo jednak sprężarka pompuje. Przy wadach w głowicy, albo w termostacie, zwykle występują gwałtowne skoki temperatury. Możesz zasymulować jakąś końcówką na zbiorniku powietrza niewielki ubytek, tak by sprężarka...
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
Witam, na początku zaznaczę, że jestem nowy na forum. Naprawdę nie chciałem wystawiać białej flagi, ale zaraz nie wytrzymam. Moje Cinquecento z silnikiem 700 ma problemy, ale skupię się na jednym, który nie pozwala mi nim jeździć (auto ma moc normalną, ale dymi bardziej niż elektrownia jądrowa). Dymi na biało, takie kłęby dymu, na 99% jest to płyn chłodniczy....
Witam nadal problem nie naprawiony. Głowica zdemontowana gniazda oraz zawory wyczyszczone pięknie poskładane i problem jak był tak jest. Wymieniony termostat , czujnik położenia wału oraz zmiennych faz rozrządu. Rozwalony stary termostat ( na stałe otwarty obieg ) dalej wypadanie zapłonu. Sprawdzone ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku. Wstawione wtryskiwacze...
Jazda na benzynie nic nie zmienia. Dziś doszło do takiej sytuacji że w pewnym momencie zaczęło lecieć zimne powietrze z nadmuchu, wskazówka od temperatury mocniej się wychyliła więc się zatrzymałem i odkręciłem korek na zbiorniczku wyrównawczym - nie było żadnego ciśnienia mimo że był tylko nico poniżej minimum. Później dolałem trochę płynu i ciśnienie...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Jeszcze dodam że ubywa mi gdzieś płyn chłodniczy przez cały rok powoli schodzi do poziomu minimum, ale w oleju nie widać żeby przybywało, korek też bez oznak "masła", wycieków nie widać. Ale myślę że to nie jest powiązane. Ja w takich przypadkach, jak nie umiem stwierdzić miejsca wycieku, to stosuję sprężone powietrze. Nim wywołuje na zimnym silniku...
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
Ale jak odpalisz auto to w zbiorniku widać strumień płynu z przelewu? Tam powinno być widać ładny strumień płynu. A jak odkręcisz korek i odpalisz zimne auto to czasami nie podnosi się poziom płynu? Co do pompy to, że była wymieniana 8tys. km temu nie oznacza, że jest sprawna. Poza tym jeszcze może być jedna sprawa. Mnie się taka przytrafiła. Kupiłem...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Witam wszystkich, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Peugeot 207, 2007, 1.4 KFU 88 KM. Płynu ucieka całkiem sporo, ok. 150 ml na 100 km. Uszczelka pod głowicą była robiona ok. 7000 km temu z powodu cieknięcia oleju z rogu bloku. Robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazał. Wlałem dodatek UV oraz przepatrzyłem cały układ z zewnątrz i nic nie...
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
tuleje napewno nie siadają .Przed składaniem głowic były przykręcane na "sucho" kazda po kolei na troszkę pookrajaną uszczelkę i mierzone były szczeliny między blokiem a głowicą i wszystko było tak jak sie nalezy .Składając na gotowo najpierw były założone głowice , wlany płyn chłodniczy i nabite cisnienie do układu 1bar .Miska olejowa nie była założona...
Witam ! Silnik najczęściej po dogrzaniu - na trasie najczęsciej przy większej prędkości 120-150km/h, w zbiorniku wyrównawczym wzrasta ciśnienie , wyświetla sie komunikat w czasie jazdy o sprawdzeniu środka chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym widać niski poziom płynu, po odkręceniu korka ciśnienie spada (na ciepłym silniku) a poziom wznosi się do...
... Opiszę co udało się ustalić: -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał, -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek -odpalając auto...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Sprawdź węże przed odkręceniem korka. Przy sprawnym silniku bez wywalonej UPG ma być tam trochę ciśnienia, tzn mają być zdecydowanie twarde, ale też nie jak kamień. W osobowych ciśnienie które korek będzie utrzymywał w układzie to zwykle 1.2 albo 1.4 bar i daje to taki efekt. Jak masz totalne miękiszony jak na zupełnie zimnym silniku to korek nie trzyma...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Dla osób, które w ciemno ZAWSZE wskazują na uszczelkę lub pękniętą głowicę przy wycieku płynu : W nowych samochodach jest tak dużo miejsc gdzie płyn chłodniczy może przedostawać się na zewnątrz lub /i do wnętrza, że bez sprawdzenia ciśnieniowego układu , można sobie wróżyć z fusów. Pomijam już sam fakt sprawdzenia korka , i jego ciśnienie otwarcia...
Witajcie wszyscy. Potrzebuje pomocy z samochodem... W swojej Maździe CX-7 2.3 benzyna remontowałem głowicę (pogięte zawory dolotowe). Wszystko ściągnięte, głowica oddana do profesjonalnego serwisu. Była splanowana, wymienione zawory dolotowe oraz wszystkie uszczelniacze i były ustawione luzy na zaworach. Silnik miał mi to robić pewien ogarnięty typ...
I jeszcze się zatka silnik się przegrzeje i będziesz musiał wymienić silniczek Więc Kup płyn do czyścenia zalej z godnie ze specyfikacją zlej zgodnie z specyfikacja płynu i tak ze 2 razy i dopiero płyn chłodniczy nowy A po 10 tyś wymienił bym płyn profilaktycznie jeszcze raz drogi nie jest to ...
Witam. moje auto, to s80 z 2001r z silnikiem 2,4 200km autko jest z gazem. wentylator nie załącza się wogóle, przez co wciąż załącza się sprężarka klimy. sprawdzałem, że klima i wentylator chłodnicy to jedno - pracują razem. Efektem tego iż nie załącza się ten wentylator jest to, że zaczyna mocno rosnąć ciśnienie w chłodzeniu wciągając płyn chłodniczy...
Ciśnienie w porządku . Pojawił się kolejny problem , po praci silnika dosłownie wystrzela płyn chłodniczy ze zbiornika na płyn chłodniczy . Dzisiaj zrobiony będzie test uszczelki pod głowicą . Wczoraj wieczorem silnik pracował bez zarzutu dziś rano jak by ktoś zaczarował te auto . Sytuacja trwa około tygodnia , przewody chłodnicze sprawdzone , nic nie...
DW10FUD 2.0 HDI EU6 - problem z wodą w dolocie. Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych moim tematem. Od tego tygodnia zaczynam pracę przy Peugeocie Boxer 2.0 HDI. Po raz pierwszy dostałem auto z problemem braku ogrzewania, którego przyczyną był urwany wężyk overflow. Usterka została usunięta, jednak nie wiem, jak długo kierowca tak jeździł. Co...
Termostaty wymienione chociaż oryginalne są dobre. Dodałem płyn i minutę po odpaleniu silnika po odkręceniu korka już delikatnie woda ucieka a po 10 minutach jak odkręciłem korek to już mocno leciało i było słychać jak ciśnienie wypycha płyn chłodniczy Dodano po 40 Czyli uszkodzona glowiczka sprężarki?
Korek nieszczelny? Może wystarczy zmienić korek i będzie dobrze. Zwróć uwagę czy nie jest uszkodzony sam zbiorniczek. W wyniku nagrzewania powstaje ciśnienie co może powodować wypływ przez nieszczelności. Napisz najlepiej z którego dokładnie miejsca masz wyciek.
Dzień dobry, mam nieszczęście, że dziewczyna zakupiła dośc mocno zajechany egzemplarz. Gdy robiłem rozrząd zobaczyłem zawalony smok, płyn chłodniczy w oleju (z uszczelki) przez co na walkach rozrządu są lekkie wżery. Niestety robiąc rozrząd nie pokusiłem sie o wymianę uszczelniaczy zaworowych + auto stało z pół roku więc czuje, że także przez pierscienie...
Uzupełnij poziom na zimnym do wskazanego na zbiorniku i nie odkręcaj po zagrzaniu - prawie zawsze wywali z powodu rozszerzalności termicznej płynu. Fizyka i nadciśnieniowy układ. Jak nic nie zmieni, to na zimnym napompuj 1,0 - 1,5 bara w układ chłodzenia (są do tego stosowne testety) i zobacz, czy ciśnienie nie spadnie po czasie. Jak spadnie to szukaj...
Witam rozwiązałem problem, trochę to czasu trwało ale udało się a mianowicie; zbiorniczek wyrównawczy miał 3 male dziurki. Ogólnie to było nie istotne ponieważ utrzymywaliśmy poziom cieczy poniżej minimum i nic nie ciekło. Jak uzupełniłem poziom po zagotowaniu w czasie testów to okazało się ze w zbiorniczku z powodu tych otworków 3 jak szpilka, nie...
12 bar to ciśnienie normalne.
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Zamiast korka zbiornika płynu wkręcić stosowny adapter i napompować pompką ręczną do ok 1-1,5 bara. Sprawdzić, czy po czasie ciśnienie spadnie i jeśli tak, to szukać gdzie cieknie. Często płyn cieknąc po gorącym bloku zdąży odparować zanim zacznie kapać. Przy samochodach z klimą nie będzie mokrych dywaników, bo obudowa nagrzewnicy ma odpływy kondensatu...
Co do serwisówki: https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=4... Dziękuję. Ja do tej pory miałem taką książkę: https://obrazki.elektroda.pl/3678576600_... Dostałem ją od Pana, który mi sprzedał auto. To są bardzo popularne książki tutaj w UK gdzie mieszkam. Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją...
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Cześć, mam nietypową sytuację, mianowicie 6 miesięcy temu zagrzał mi się silnik od tamtej pory płyn chłodniczy skacze w górę i w dół, a ciśnienie wypycha płyn nawet po odkręceniu korka na zimnym silniku, poszedł test upg na zawartość Co2 w układzie i wyszedł pozytywny, ten fakt jest już bagatelizowany przeze mnie od 6 miesięcy może nawet dłużej, na...
Uszkodzona pompa a temperatura nie rośnie? Masz ciśnienie w wężach z płynem czy są flaki? Jak flaki to możliwe że korek nie trzyma ciśnienia i zaczyna się gotować płyn.
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
Po kupnie dolałem trochę borygo i przez cały ten czas nic się nie działo. Tam musi być płyn z normą G12 lub G12+. przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje Zobacz czy pod zbiorniczkiem nie jest mokro, i czy przewody układu chłodzenia nie twardnieją zbyt mocno po ostrej jeździe, jeśli tak to odkręć ostrożnie korek, spuść ciśnienie z układu i dalej jazda...
Jeżeli będzie rosło ciśnienie w układzie chłodzenia , to może być uszkodzona uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica , ale jest i druga opcja że wywala płyn przez wydech a ciśnienie w układzie chłodzenia jest w normie , wówczas pęknięcie głowicy pojawia się na wydechu , [ w kolektorze ] poza zaworem wydechowym . Pozdrawiam Zbigniew
Niskie ciśnienie oleju: - nieprawidłowe wskazania z czujnika - zbyt niskie obroty na biegu jałowym - uszkodzona pompa oleju - mocno rozrzedzony olej - bardzo niski poziom oleju.. ale tutaj dużo kilometrów raczej byś nie ujechał - filterek też wypadało by sprawdzić..
jest to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. Mechanizm jest taki - przy suwie sprężania powietrze próbuje .................. z cylindra gdzie tylko się da. Od góry trzymają zamknięte zawory, od dołu tłok i pierścienie. Więc jak tylko znajdzie się jakaś szczelinka w uszczelce głowicy (albo np. pęknięcie samej głowicy) sprężone powietrze pod znacznym...
wysoki ciśnienie płyn chłodniczy ciśnienie chłodniczy wyrzuca płyn chłodniczy
turystyczny butla ariston zmywarka lampka samsung lustrzane odbicie
Renault Captur UPC Pin-Outs: Connector Layouts, Models, and Wiring Details LG MLX-240 – rodzaj podświetlenia wyświetlacza VFD, jasność, serwis, diagnostyka