powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
Jeszcze dodam że ubywa mi gdzieś płyn chłodniczy przez cały rok powoli schodzi do poziomu minimum, ale w oleju nie widać żeby przybywało, korek też bez oznak "masła", wycieków nie widać. Ale myślę że to nie jest powiązane. Ja w takich przypadkach, jak nie umiem stwierdzić miejsca wycieku, to stosuję sprężone powietrze. Nim wywołuje na zimnym silniku...
Po 5 dniach stania odkręciłem korek i było lekkie ciśnienie co nie zmienia faktu że "czapka idzie do góry".
Ale jak odpalisz auto to w zbiorniku widać strumień płynu z przelewu? Tam powinno być widać ładny strumień płynu. A jak odkręcisz korek i odpalisz zimne auto to czasami nie podnosi się poziom płynu? Co do pompy to, że była wymieniana 8tys. km temu nie oznacza, że jest sprawna. Poza tym jeszcze może być jedna sprawa. Mnie się taka przytrafiła. Kupiłem...
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Sprawdź węże przed odkręceniem korka. Przy sprawnym silniku bez wywalonej UPG ma być tam trochę ciśnienia, tzn mają być zdecydowanie twarde, ale też nie jak kamień. W osobowych ciśnienie które korek będzie utrzymywał w układzie to zwykle 1.2 albo 1.4 bar i daje to taki efekt. Jak masz totalne miękiszony jak na zupełnie zimnym silniku to korek nie trzyma...
Moje doświadczenia z tego typu problemami w silnikach ciężarówek, głównie DAF, MAN, (duże ciśnienie w układzie chłodzenia) podpowiadają, że należy zacząć od wykonania testu na CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. Pozwala to zawęzić obszar poszukiwań do strefy cylindrów i głowicy. Zdarzają się obniżone tuleje poprzez uszkodzone gniazda osadzenia kołnierza...
Do scani zamontowałem nową sprężarkę powietrza bo ponoć w 98% takich objawów to jej wina .Niestety zero poprawy.Jak wczeniej pisałem , płyn chłodniczy bardzo szybko krąży przewodami przelewowymi w głowicach (zamontowałem bezbarwne) a najszybciej na pierwszej ,drugiej słabiej i trzeciej jeszcze słabiej,reszta głowic praktycznie woda stoi.Szybkie krążenie...
Korek nieszczelny? Może wystarczy zmienić korek i będzie dobrze. Zwróć uwagę czy nie jest uszkodzony sam zbiorniczek. W wyniku nagrzewania powstaje ciśnienie co może powodować wypływ przez nieszczelności. Napisz najlepiej z którego dokładnie miejsca masz wyciek.
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Co do serwisówki: https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=4... Dziękuję. Ja do tej pory miałem taką książkę: https://obrazki.elektroda.pl/3678576600_... Dostałem ją od Pana, który mi sprzedał auto. To są bardzo popularne książki tutaj w UK gdzie mieszkam. Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją...
Uszkodzona pompa a temperatura nie rośnie? Masz ciśnienie w wężach z płynem czy są flaki? Jak flaki to możliwe że korek nie trzyma ciśnienia i zaczyna się gotować płyn.
Witam ! Silnik najczęściej po dogrzaniu - na trasie najczęsciej przy większej prędkości 120-150km/h, w zbiorniku wyrównawczym wzrasta ciśnienie , wyświetla sie komunikat w czasie jazdy o sprawdzeniu środka chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym widać niski poziom płynu, po odkręceniu korka ciśnienie spada (na ciepłym silniku) a poziom wznosi się do...
Witam Peugeot 307 2.0 HDi 136 km czy to normalne zjawisko jeżeli jadąc 30 km ciągiem stanę na parkingu i otworze korek od wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy wyskoczy duzym ciśnieniem ? Czy to uszczelka pod głowicą ? Z góry dziękuję za odpowiedź
Zamiast korka zbiornika płynu wkręcić stosowny adapter i napompować pompką ręczną do ok 1-1,5 bara. Sprawdzić, czy po czasie ciśnienie spadnie i jeśli tak, to szukać gdzie cieknie. Często płyn cieknąc po gorącym bloku zdąży odparować zanim zacznie kapać. Przy samochodach z klimą nie będzie mokrych dywaników, bo obudowa nagrzewnicy ma odpływy kondensatu...
Prawdopodobnie... korek nieszczelny a konkretnie zaworek utrzymujący ciśnienie w układzie chłodzenia. Po zakonczonej jeżdzie odczekaj chwilę i ostrożnie poluzuj korek - powinno "syczeć".
Termostaty wymienione chociaż oryginalne są dobre. Dodałem płyn i minutę po odpaleniu silnika po odkręceniu korka już delikatnie woda ucieka a po 10 minutach jak odkręciłem korek to już mocno leciało i było słychać jak ciśnienie wypycha płyn chłodniczy Dodano po 40 Czyli uszkodzona glowiczka sprężarki?
W miejsce korka bez zaworu wkręć korek ze złączem do podłączenia powietrza, nadmuchaj układ chłodzenia do wartości podanej na korku z zaworem będzie to pewnie coś około 0,7 Bara jak wywali korkiem z zaworem to go wymień. Następnie jeśli zawór okaże się być sprawny, rozgrzej układ do temperatury otwarcia termostatu w miejsce złącza w korku bez zaworu...
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Mam dość nietypowe pytanie odnośnie Boxer-a 2.2 2013. Miałem uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego spowodowało to wyrwanie węża dolnego chłodnicy. Po wymianie korka i węża, ze wzrostem temperatury robią się twarde węże, korek słychać jak upuszcza nadmiar ciśnienia. Co mnie najbardziej zastanawia ... ze wzrostem temperatury objętość płynu spada...
Witam pacjent volvo fh 12 460 2005r Mam taki problem pod obciążeniem wyrzuca mi płyn z zbiorniczka przewodem który idzie gdzieś na dół chłodnicy chyba jako odpowietrznik samochód poszedł do remontu do Iławy wymienili uszczelkę pod głowicą obsady pompowtryskiwaczy była założona nowa sprężarka i dalej to samo chłodnica czysta brakuje już sił samochód...
Samochód: Citroen C4 2014 Hatchback Silnik: HDI 1.6 92KM (68kW), pojemność silnika 1560cm^3 Problem : Płyn chłodniczy znika do zera. Następnego dnia po odkręceniu korka(na zimnym silniku) jest duże ciśnienie (filmik nr. 1) i płyn minimalnie sie podnosi. Po dolaniu między min-max (do zgrzewu), jeździe 30 minutowej, znowu gdzieś ubywa i znika. Po czwartym...
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
Witam, mam problem z oplem corsą. Od jakiegoś czasu ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Był wlewany uszczelniacz, i wtedy tego płynu było raz więcej a raz mniej oraz robiło sie ciśnienie . Zwykle ciśnienie jest gdy auto stoi całą noc i rano sprawdzany jest poziom płynu w zbiorniczku. Został wymieniony korek od zbiorniczka i nadal ubywa płyn. Nie widać...
Węże od chłodnicy nie są twarde na gorącym silniku, nie puchną. Ale sprawdzę jeszcze czy nie puchną przy utrzymywaniu wyższych obrotów ( 2-3 tys ). Jakie ciśnienie powinno być w układzie ciśnienia na gorącym silniku? Zastanawia mnie jeszcze czy sam zbiornik wyrównawczy może być w jakiś sposób uszkodzony i powodować takie objawy? Bo to, że korek może...
Wydaje mi się że przy uszkodzonej uszczelce ciśnienie w zbiorniczku pcha płyn w przewody A jakim prawem skoro korek trzyma około 1bar, takie samo ciśnienie jak przy normalnym?
Jak dużo płynu ci ubywa? Ile litrów na dzień tydzień? Nagrzewnica sprawdzona? Przez korek nie ucieka zaworem nadciśnienia? Najczęściej przy zamontowanej instalacji LPG lubi robić kropelki na trójnikach z tworzywa sztucznego które to wpina się w układ chłodzenia do ogrzewania reduktora. Kapanie pojawia się jak układ chłodzenia wytworzy ciśnienie czyli...
Podnosisz samochód albo wjeżdżasz na kanał. Poczekaj, niech ostygnie. Zdejmujesz przewód gumowy (gruby) wychodzący z dołu z chłodnicy, podstawiasz jakiś pojemnik.Prawo fizyki mówi, że płyn właśnie tędy wypłynie z silnika. Tylko po napełnieniu musisz odpowietrzyć układ. Są 2 odpowietrzniki na gumowych przewodach nad silnikiem. Czarne, plastikowe. Samochód...
Nalałeś za dużo płynu chłodzącego :) pewnie wymieniałeś :) jeżeli Ci tak wywaliło ze dwa razy..odkręć korek zbiorniczka..zagrzej silnik i poczekaj co się będzie działo.. u Twojego kolegi jest prawidłowo..a u Ciebie moim zdaniem za dużo dolałeś płynu.
Sprawdziłem. Trochę to trwało ale jest. Zrobiłem tak - po nagrzaniu silnika do 90 stopni (tak przynajmniej pokazywał wskaźnik) odkręciłem korek i spuściłem ciśnienie z układu chłodzenia. Ku mojemu zdziwieniu poziom płynu chłodniczego bardzo się podniósł - jakieś 3cm ponad max, a potem powoli opadł do maxa. Potem przejechałem jakieś 12km i ciśnienie...
Witam. Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. 1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy 2) wymieniono wkład termostatu 3) konkretnie odpowietrzono układ 4) auto pali ładnie, temp. max ~90 st., zawsze odpala 5) nie ma "masła" pod korkiem od oleju 6) nie ma białego dymu 7) płyn chłodniczy jest delikatnie zabrudzony ale w serwisie wykluczyli,...
Czy wymieniłeś korek od zbiorniczka wyrównawczego? Wygląda na to, że może przepuszczać. Powinien utrzymać 1,6 Bar. Układ chłodzenia jest ciśnieniowy, więc podczas jazdy gdy temperatura silnika wzrasta ciśnienie płynu także. W tym momencie płyn może uciekać przez nieszczelny korek. Korek niedrogi a jest często przyczyną uszkodzeń - nawet uszczelki pod...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia, a mianowicie po uruchomieniu silnika, gdy jest zimny, płyn chłodniczy jest wyciskany przez zbiorniczek wyrównawczy, a przewód od chłodnicy do termostatu robi się bardzo twardy. Gdy uruchomię silnik i odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego oczywiście przewód nie pęcznieje tak mocno lecz podnosi się płyn chłodniczy....
Oddałem do naprawy, zobaczę jak wróci czy ogrzewanie się polepszyło. Czy możliwe że zbyt wysokie ciśnienie zniszczyło pompę??? (płyn lał się z wału na którym zamontowane było kółko co napędzane przez pasek i wzdłuż uszczelki/ połączenia). Ostatnio kupiłem nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego, bo nie wiedziałem czy poprzedni jest sprawny. (100zł za...
Wyciek przez parownik już wyjaśniony. Wyciek przez nagrzewnicę - parujące szyby w fazie nagrzewania silnika (powiedzmy 60-80st), para znika jak silnik ma już ustabilizowaną temperaturę i w czasie jazdy już się nie pojawia, po pewnym czasie osad na szybie (coś jak lekka mgła widoczna b.dobrze po ciemku jak zbliża się samochód z przeciwka), jeśli odkręcić...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Witam mam problem ze swoim oplem już od jakiegoś czasu. Pierwszy bieg i drugi szarpie. Falowanie obrotów góra dół. Na biegu jałowym zimny lub ciepły spadki obrotów o 20-50. Czyszczony slnik krokowy przepustnica ZAWÓR EGR został zaślepiony. Nowe świece zapłonowe stare nadal nadawały się do jazdy nie były zasyfione. zaślepienie zaworu EGR dało tylko tyle...
Witam Temat dość oklepany lecz w skrócie opiszę dlaczego dodaję kolejny post. Jak w tytule gotuje płyn chłodniczy w układzie chłodzenia, temperatura po kilku minutach na postoju rośnie do ponad 110, i opisze co zrobiłem aby znaleźć co jest nie tak - na początek sprawdziłem wentylator, który załącza się dopiero jak wskazówka była na czerwonym, wymieniłem...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Sprawdź korek, przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór, standardowo, 0.9-1.1 bara, w razie potrzeby wymień korek na oryginalny.
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Korek ma za zadanie utrzymać ciśnienie w układzie, jeżeli ciśnienia niema a woda wylatuje przez zbiorniczek to albo kiepskiej jakości korek, albo pęknięty zbiorniczek albo jednak ciśnienie w układzie się pojawia.
trzecia możliwość zapowietrzony układ,czwarta brak ciśnienia w układzie bo np.otwiera korek na gorącym lub brak w nim oringu uszczelniającego.
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
zmieniałeś korek wlewu płynu chłodniczego? On ma zaworek i utrzymuje odpowiednie ciśnienie by płyn nie wrzał. U siebie zmieniałem co roku - koszt kilka/kilkanaście PLN w motoryzacyjnym.
Najprawdopodobniej prze korek zbiornika płynu chłodniczego, który posiada również zawór regulujący odpowiednie ciśnienie w układzie chłodniczym.
korek chłodniczy płyn chłodniczy korek ciśnienie chłodniczy
schemat jelcz kenwood radio naprawa tablet lenovo a7600
najlepszy interfejs diagnostyczny bateria parkside
Niedziałające przyciski w Konica Minolta bizhub 250 Brak napięcia w trybie MIG, tryb MMA działa poprawnie