Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
zmieniałeś korek wlewu płynu chłodniczego? On ma zaworek i utrzymuje odpowiednie ciśnienie by płyn nie wrzał. U siebie zmieniałem co roku - koszt kilka/kilkanaście PLN w motoryzacyjnym.
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
Czyli masz powoli otwierać korek płynu chłodniczego, bo tam jest ciśnienie w układzie . Koniecznie rób to na zimnym silniku !!!
ale na otwartym zbiorniku gazujac nie wyrzuca plynu.. Na początek... Wymień korek na nowy.
należałoby zacząc od korka...
Po 5 dniach stania odkręciłem korek i było lekkie ciśnienie co nie zmienia faktu że "czapka idzie do góry".
Zmieniałeś sam zbiorniczek czy razem z korkiem ?
Najprawdopodobniej prze korek zbiornika płynu chłodniczego, który posiada również zawór regulujący odpowiednie ciśnienie w układzie chłodniczym.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
To może od korka zacząć. Węże twardnieją, tzn robi się ciśnienie w układzie?
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
Witam. W samochodach po około 2000r płyn na gorącym silniku może mieć około 110 stopni C , a na wskaźniku będzie pokazywać 90 . Po odkręceniu korka płyn może zacząć wrzeć ze względu na zmniejszone ciśnienie. Może to normalna sytuacja, ale może być też uszkodzenie. Aby się upewnić, samochód powinien obejrzeć fachowiec. Można zastosować jakiś wykrywacz...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Oczywiście wszystko dobrze odpowietrzy się tylko wtedy, jeśli korek zbiornika wyrównawczego działa poprawnie (zawór jest sprawny). Poprawnie działający korek zbiorniczka płynu chłodniczego jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli nie masz pewności co do stanu tej części, to odpowietrzenie trzeba będzie korygować...
Prawdopodobnie... korek nieszczelny a konkretnie zaworek utrzymujący ciśnienie w układzie chłodzenia. Po zakonczonej jeżdzie odczekaj chwilę i ostrożnie poluzuj korek - powinno "syczeć".
No to jeszcze gorzej, znaczy że robi się ciśnienie i wypycha płyn, czyli jak by na zimnym było płynu tyle co trzeba to by wywaliło go korkiem, ale że jest za mało to tyle że napełnia zbiorniczek. Kolejny powód do wymiany UPG
Witam. Wczoraj zrobiłem Nissanem Primera ok 30 km. Dziś odkręcając korek od płynu chłodniczego zauważyłem ze było lekkie ciśnienie w układzie i płyn był dziwnie spieniony. Podrzuci mi ktoś pomysł co to może być??? Z góry bardzo dziękuję;)
Sprawdź węże przed odkręceniem korka. Przy sprawnym silniku bez wywalonej UPG ma być tam trochę ciśnienia, tzn mają być zdecydowanie twarde, ale też nie jak kamień. W osobowych ciśnienie które korek będzie utrzymywał w układzie to zwykle 1.2 albo 1.4 bar i daje to taki efekt. Jak masz totalne miękiszony jak na zupełnie zimnym silniku to korek nie trzyma...
Uszkodzona pompa a temperatura nie rośnie? Masz ciśnienie w wężach z płynem czy są flaki? Jak flaki to możliwe że korek nie trzyma ciśnienia i zaczyna się gotować płyn.
Witam też ma podobny problem wiec tak. Wszystko było ok do pewnego momentu. Wczoraj przejechałem 50km i otworzyłem maskę i odkręciłem na pracującym silniku korek od płyny chłodniczego poszło ciśnienie i woda znikła, po chwili na zegarze dochodziło do 100 stopni nie przejmowałem się tym. Podczas jazdy z powrotem temperatura wróciła do 90 stopni gdy dotarłem...
Do spraedzenia korek i sama szczelnosc ukladu chlodzenia. Wnioskując z tego co pisze autor, to układ jest szczelny, tylko robi się ciśnienie.
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
Wepnij manometr w układ i zmierz ciśnienie przy jakim otwiera się korek.
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Dziwi mnie że nie ma korka wlewu. Ale to do opanowania. Olej odzyskany lepiej jak spływa naturalnie z separatora czy jak popchnie go lekkie ciśnienie ?
Nieszczelny korek. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Pęknięty blok silnika. Pęknięta głowica. Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie. Powodem może być którekolwiek z powyższych.
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła To jest normalne, układ jest ciśnieniowy. Gdy otwierasz korek obniżasz ciśnienie w układzie, a co za tym idzie obniżasz temperaturę wrzenia płynu chłodniczego. Dlatego płyn idzie do góry.
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Termostaty wymienione chociaż oryginalne są dobre. Dodałem płyn i minutę po odpaleniu silnika po odkręceniu korka już delikatnie woda ucieka a po 10 minutach jak odkręciłem korek to już mocno leciało i było słychać jak ciśnienie wypycha płyn chłodniczy Dodano po 40 Czyli uszkodzona glowiczka sprężarki?
Raczej nie posiada, nie rzuciło mi się nic w oczy, chyba że pod kolektorem ssącym, ale bliżej prawdy jest brak chłodnicy EGR. Jeszcze dziś sprawdzę pod autem ślady, może coś pokaże, bo postawiłem w świeżym miejscu - na betonie, nie na trawce. Dodam jeszcze, że problem zaczął się, gdy mini łapało za duże ciśnienie z powodu zepsutego korka. Po wymianie...
W układzie chłodzenia powinno być odpowiednie ciśnienie żeby płyn odpowiednio szybko krążył.Możesz mieć nieszczelny korek lub zmniejszoną wydajność pompy płynu chłodniczego. czyli wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego a jak to nie może to pompę wody ?
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
W zbiorniczku jeżeli jest u góry pęknięcie to płyn się nie sączy ponieważ tam nie ma takiego ciśnienia...można powiedzieć ze gorący płyn się skrapla i dlatego trochę wydostaje się przez pęknięcie...spróbuj go odpowietrzyć przy dolewaniu płyny bo może zapowietrzony. Z tego co pamiętam u mojego cinkusia korek od zbiorniczka był szczelny i na gorącym jak...
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Wydaje mi się że przy uszkodzonej uszczelce ciśnienie w zbiorniczku pcha płyn w przewody A jakim prawem skoro korek trzyma około 1bar, takie samo ciśnienie jak przy normalnym?
Korek jest raczej w porządku jak auto po zgaszeniu postoi trochę i odkręcam korek to schodzi ciśnienie, jest szczelny uszczelka w porządku.
Przecież napisał, że płyn mu się pojawia po odkręceniu korka więc o jakim wycieku z nagrzewnicy mowa?
Korek zbiorniczka wyrównawczego jest nowy bo był niedawno wymieniany, wentylator działa prawidłowo, rozrząd razem z pompą oryginalne Reno był wymieniany w serwisie a zrobiłem już 15 tys po wymianie dodatkowo była również robiona regeneracja wtrysków i wymiana zaworu ciśnienia-stukowego ... Auto ma przejechane 152 tys od nowości a był kupowany w salonie...
Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc, ponieważ wyrzuca płyn ze zbiornika wyrównawczego oraz wydaje mi się, że jest za duże ciśnienie w układzie. Bardzo twarde przewody chłodnicze. Pacjent to Mercedes MP4 450 KM euro6 2017 r. 580 tys. przebiegu. Była to wersja z retarderem, ale został już wcześniej wymontowany, zaślepiony i przewody chłodnicze zostały...
Węże od chłodnicy nie są twarde na gorącym silniku, nie puchną. Ale sprawdzę jeszcze czy nie puchną przy utrzymywaniu wyższych obrotów ( 2-3 tys ). Jakie ciśnienie powinno być w układzie ciśnienia na gorącym silniku? Zastanawia mnie jeszcze czy sam zbiornik wyrównawczy może być w jakiś sposób uszkodzony i powodować takie objawy? Bo to, że korek może...
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Dzień dobry Master II 2.5 80 kw W samochodzie ubywało płynu chłodniczego i kopcił, nieszczelność wykluczono bo po umyciu silnika robieniu ciśnienie nigdzie nic sie nie pokazywało - 100% Korek Z Oleju czysty Dodatkowo jak wspomniałem samochód kopcił. W układzie nie robiło sie ciśnienie A w samochodzie nie EGR- chyba od nowości- głowica jest zaślepiona...
- Zanim odpalisz auto to sprawdz czy pod korkiem oleju nie ma tzw. majonezu czyli mieszanki oleju i płynu chłodniczego - Sprawdź czy zbiornik płynu jest czysty tzn. nie ma śladów oleju. - Sprawdź czy poziom oleju jest pomiędzy max i min. - Sprawdź poziom płynu chłodniczego i płynu hamulcowego. Jak coś jest nie tak to nie bierz auta. - Sprawdź czy auto...
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Trzeba sprawdzić termostat,korek,a na koniec ciśnienie na cylindrach.Tak bez patrzenia i oceny nie da się.
Cudów nie ma! radzę zmienić mechanika, możesz jeszcze spróbowac z tym korkiem jak kolega radzi, co do oleju to pierścienie lub uszczelaniacze, ale podobno głowica była robiona, zostają pierścienie. Odkręć korek wlewu płynu na zimnym silniku jak strzeli duże ciśnienie to wąchnij płyn w zbiorniczku jak będzie śmierdział spalinami to albo uszczelka albo...
Witam, Citroen XANTIA 1.8 16V, 1996r. Auto się grzeje + jest wysokie ciśnienie płynu chłodniczego. Otwarcie korka (nawet na zimnym silniku łączy się z wybuchem płynu. Kiedy odkręcam odpowietrznik (ten przed nagrzewnicą) jest tylko delikatne syczenie i nic więcej. Ciśnienie na korku pozostaje bez zmian. Termostat sprawdzony. Korek zamówiony nowy - będzie...
Odkręć OSTROŻNIE po jeździe korek zbiorniczka wyrównawczego i spuść ciśnienie z układu. Zobacz po jakimś czasie jak odpali. Biały gęsty dym sugeruje dostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów.
Zwykle ciśnienie jest gdy auto stoi całą noc i rano sprawdzany jest poziom płynu w zbiorniczku. I tu jest problem z uszczelką pod głowicą i lub pęknięciem głowicy.
Witam ! Silnik najczęściej po dogrzaniu - na trasie najczęsciej przy większej prędkości 120-150km/h, w zbiorniku wyrównawczym wzrasta ciśnienie , wyświetla sie komunikat w czasie jazdy o sprawdzeniu środka chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym widać niski poziom płynu, po odkręceniu korka ciśnienie spada (na ciepłym silniku) a poziom wznosi się do...
To wymień korek,w nim jest zaworek i on puszcza. Sprawdź jeszcze czy nie robi się za duże ciśnienie w układzie(puchnięcie węży).
Bez zdjęcia głowicy i sprawdzenia głowicy i płaszczyny bloku nie będzie odpowiedzi. Najpewniej jednak to ciśnienie dostaje się do ukadu chłodzenia i stąd problemy. Na próbę skoro masz tyle korków zrób małą dziurkę w jednym z nich i zobacz efekty -głównie ogrzewanie.
Nalałeś za dużo płynu chłodzącego :) pewnie wymieniałeś :) jeżeli Ci tak wywaliło ze dwa razy..odkręć korek zbiorniczka..zagrzej silnik i poczekaj co się będzie działo.. u Twojego kolegi jest prawidłowo..a u Ciebie moim zdaniem za dużo dolałeś płynu.
Zainteresuj się korkiem w zbiorniku. Objawy przy otwieraniu gorącego układu są ok. Tam powinno być ciśnienie ok 1 bara. Dokładna informacja na korku lub w dokumentacji. Może się okazać że okazjonalnie korek robi psikusa.
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
dodam że termostat i obudowę kupiłem jakiś tydzień temu, oraz czujnik temp. cieczy chłodzącej.. myśle wymienić jeszcze ten od kompa na dwa piny.. niutat dzięki za uświadomienie.. myślałem że jak jest duże ciśnienie i odkręce korek to mu pomogę się odpowietrzyć.. :/ <debil ze mnie>
Nie, tutaj napewno nikt Cię nie zapewni o usterce, bo nikt o zdrowych zmysłach nie widząc wozu, nie sprawdzając kilku elementów nie wyda opinii o uszkodzeniu uszczelki. Uszkodzona może być głowica, blok, uszczelka pod głowicą, pompy wody, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, korek zbiornika. Jest wiele potencjalnych usterek. Koszty wymiany uszczelki...
Da się ocenić po oleju z bagnetu! Jeśli masz płyn chłodniczy w oleju co można wnioskować po kolorze kawowym oleju należy uszczelnić przeciek ( uszczelka bądź korek),możliwe iż jest pęknięty blok lub głowica. Ciśnienie sprężania czy skład spalin nie mają wpływu na obecność płynu w oleju.
Miałem to samo u siebie przy tym silniku Trasa 1700km ubywało około 2 litry, przy spokojnej jeździe nie ubywało. Spod korka ucieka bo ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia i ten przez zawór wypuszcza płyn. Uszczelka pod głowicą do wymiany.
Sprawdziłem. Trochę to trwało ale jest. Zrobiłem tak - po nagrzaniu silnika do 90 stopni (tak przynajmniej pokazywał wskaźnik) odkręciłem korek i spuściłem ciśnienie z układu chłodzenia. Ku mojemu zdziwieniu poziom płynu chłodniczego bardzo się podniósł - jakieś 3cm ponad max, a potem powoli opadł do maxa. Potem przejechałem jakieś 12km i ciśnienie...
Obejrzałem te króćce i nie widać wycieku.Plama jest tak mniej więcej pod zbiorniczkiem.Na dole jest jeszcze taka pompka dodatkowa ona jest lekko mokra ale może to kapie na nią gdzieś z góry.Przyjrzałem się zbiorniczkowi i jest troszkę mokry.Wygląda tak jakby korkiem trochę leciało.Sam nie wiem zbiorniczek zmieniłem korki też i dalej gdzieś leci.
Witam pacjent volvo fh 12 460 2005r Mam taki problem pod obciążeniem wyrzuca mi płyn z zbiorniczka przewodem który idzie gdzieś na dół chłodnicy chyba jako odpowietrznik samochód poszedł do remontu do Iławy wymienili uszczelkę pod głowicą obsady pompowtryskiwaczy była założona nowa sprężarka i dalej to samo chłodnica czysta brakuje już sił samochód...
Odkręciłem korek płynu może coś poczuje ale patrze a na dnie zbiornika płynu lezy jakiś okrągłe kółko czarne ze sprężynką -> patrze na korek jeden zaworek ok a drugi chyba oderwany bo tylko miejsce zostało po nim. Czy to może być to ??? Może. Nie uruchamiaj silnik z odkręconym korkiem. W układzie panuje podwyższone ciśnienie, które zapobiega wrzeniu...
jeżeli przy odkręcaniu korka coś Ci syknęło, tzn. że masz ciśnienie w układzie chłodniczym a co za tym idzie możliwe przedmuchy z głowicy (uszkodzenie wykrzywienie głowicy na skutek przegrzania). Czy kiedykolwiek przegrzewał Ci się silnik?
Pierwszy problem to pewnie uszczelka pod głowicą. Jeśli na gorąco luzujesz korek czyli spuszczasz ciśnienie a po jakimś czasie znowu ciśnienie jest tzn że coś pompuje w układ. Skoro kompresor wymieniony to zostaje silnik. Można zrobić test CO ale nie zawsze jest to miarodajne. Możesz jeszcze jeździć z luźnym korkiem aż przedmuch się zrobi większy.
Sprawdź ciśnienie sprężania oraz płyn chłodniczy na obecność CO2.
Wiadomo z czego cieknie? Spod korka zbiornika? Czy korek był wymieniany? Czy wskazówka temperatury pokazuje więcej niż 90? Czy problem jest zawsze? Przydałoby się zmierzyć ciśnienie w układzie w czasie występowania usterki.
Sprawdzałeś ciśnienie w układzie chłodzenia? Wymieniłeś i wyrzuciłeś wszystko oprócz.... być może wadliwego korka na zbiorniczku wyrównawczym.
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
Bez sensu, tylko łapiesz powietrze. Odpowietrznik jest skuteczny tylko do wypuszczania oparów na rozgrzanym silniku, jak w układzie jest już ciśnienie, przy zamkniętych pozostałych dojściach. Przy pomiarze poziomu płynu ma być otwarty tylko korek wlewu i tylko na zimnym silniku.
To nie bzdura. To totalna bzdura, już nawet mi się nie chce śmiać. Kolego puntox, poczytaj co to ciśnienie, jak działa ten "korek" w Oplach. Proszę Cię, poczytaj, zrozum a później pisz.
Witam ponownie.Dzis tak sobie pogrzebałem jeszcze przy silniku,i zauważyłem jedną rzecz.Pomiedzy kolektorami ssącymi,na dole jest taka metalowa cześć w kształcie prostokąta ( chyba to chłodnicza spalin).W jej okolicy zauważyłem,że wydobywa się ropa.Na pewno nie jest to płyn chłodniczy.Myślałem że to, cześć ropy,tam wleciało,jak pękł mi przewód od powrotu-wtrysk...
Przepraszam za błąd, mechanik zrobił regenerację silnika. Mechanik stwierdził że silnik jest już zużyty ponieważ palił olej, miał "majonez" pod korkiem oleju, ubywał płyn chłodniczy, silnik szarpał, stracił moc, pojawiła się kontrolka check engine, sprawdził ciśnienie w silniku i stwierdził że silnik jest tego przyczyną. Nie znam się na samochodach...
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
Sprawdź korek, przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór, standardowo, 0.9-1.1 bara, w razie potrzeby wymień korek na oryginalny.
Witam ! Może być uszczelka pod głowicą ale może też być problem ze sprężarką ,tam też ciśnienie powietrza może dostawać się do układu chłodzenia i powodować taki efekt.A jak wygląda z temperaturą chłodziwa na zegarze? są jakieś skoki temperatury podczas jazdy?Bo raczej wątpię że była wadliwa uszczelka w korku wlewu, no chyba że wcale jej tam nie było!
Może to oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Podczas jazdy w cylindrach jest znacznie większe ciśnienie, niż na biegu jałowym, stąd te efekty.
Mam dość nietypowe pytanie odnośnie Boxer-a 2.2 2013. Miałem uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego spowodowało to wyrwanie węża dolnego chłodnicy. Po wymianie korka i węża, ze wzrostem temperatury robią się twarde węże, korek słychać jak upuszcza nadmiar ciśnienia. Co mnie najbardziej zastanawia ... ze wzrostem temperatury objętość płynu spada...
Odkręcenie korka na zimno wszystko wyjaśnia. Działa to tak: silnik zimny - nie ma ciśnienia w układzie, silnik nagrzany - ciśnienie jest bo płyn zwiększył objętość, silnik ostygł - ciśnienie spadło do zera bo płyn się skurczył. Jeśli po ostygnięciu jest ciśnienie znaczy że czegoś przybyło, płynu nikt nie dolał więc przybyło gazu (kompresji).
Robert zgadza się, ale po nocnym postoju i ostygnieciu nie powinno być ciśnienia, prawda? Dlaczego nie? Przecież nie jest to układ zamknięty. Układ pobiera powietrze z atmosfery, gdy ciśnienie w zbiorniczku jest mniejsze niż ciśnienie atmosferyczne, a oddaje, gdy ciśnienie w zbiorniku jest większe niż ciśnienie otwarcia zaworu w korku. Zastanów się,...
Jeśli chodzi o ten trujniki to nie wiem za bardzo gdzie one się znajdują... Przed chwilką zajrzałem do oleju, poziom od miesiąca się nie zmienił (od ok miesiąca dolewam płyn chłodniczy), olej nadal jest w tym samym miejscu co był, dokładnie posrodku miarku na bagnecie. Kolor wydaje mi się że ten sam, choć będę teraz go obserwawać. Takze raczej wycieku...
W miejsce korka bez zaworu wkręć korek ze złączem do podłączenia powietrza, nadmuchaj układ chłodzenia do wartości podanej na korku z zaworem będzie to pewnie coś około 0,7 Bara jak wywali korkiem z zaworem to go wymień. Następnie jeśli zawór okaże się być sprawny, rozgrzej układ do temperatury otwarcia termostatu w miejsce złącza w korku bez zaworu...
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Sam zmieniałeś uszczelkę? Czym dokręcałeś głowicę, jak to zrobiłeś i czy była ona planowana? Odpal silnik, i obserwuj czy węże robią się twarde - zazwyczaj gdy dmucha do układu chłodniczego to twardnieją węże od chłodnicy tak że nie idzie ich ścisnąć. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to raczej też powinieneś mieć problemy z odpalaniem czy pracą...
Silnik F 2000. Przy odpalonym motorze około 30 min poziom płynu jest w normie natomiast przy odkręczniu korka zbiornika wyrównawczego ciśnienie aż mi go wypycha i poziom płynu odrazu idzie na ponad maksimum do korka przelewowego i tak samo sie dzieje jak odkręce przewód głowny od spręzarki powietrza. Skąd takie ciśnienie w tym układzie.
otworzyłeś duży obieg ,silnik będzie nie dogrzany wzrośnie zużycie paliwa i zlikwidowałeś tym sposobem ciśnienie w bloku silnika ,a u ciebie napewno uszczelka do wymiany i jesli samochód ci jeszcze służy to warto ją wymienić
Zbiornik powinnien być zamontowany w najwyższym miejscu, aby nie było problemu z odpowietrzeniem i znajdujących się poduszek powietrza w układzie chłodzenia. Układ powinien być szczelny, w szczególności korek od chłodnicy. Zalecane jest zalanie układu płynem - mniejsza temperatura wrzenia powoduje mniejsze ciśnienie w układzie w przypadku podwyższonej...
Cześć, mam nietypową sytuację, mianowicie 6 miesięcy temu zagrzał mi się silnik od tamtej pory płyn chłodniczy skacze w górę i w dół, a ciśnienie wypycha płyn nawet po odkręceniu korka na zimnym silniku, poszedł test upg na zawartość Co2 w układzie i wyszedł pozytywny, ten fakt jest już bagatelizowany przeze mnie od 6 miesięcy może nawet dłużej, na...
Witam. Posiadam Mazdę 323. Gdy ją zapale, pochodzi chwilę robi się ciśnienie na wężach od chłodzenia i płyn wyrzuca na zbiorniczek wyrównawczy. Głowica była planowana dwa razy. Uszczelka trzy razy była wymieniana. Ostatni raz gdy wymieniłem uszczelkę pod głowicą to samochód pochodził chwile i zgasiłem go, żeby dolać płynu. Dolałem płyn i zapaliłem znowu...
Ja zrobiłem dziurkę w korku wyrównawczym płynu chłodniczego bo mi z ciśnienia które rosło od temperatury cieczy wysadzało przewód do zbiornika. Czyli chyba żle zrobiłem z tym otworem? Jak stoję na postoju to faktycznie tak się nagrzewa (wskażnik temperatury dochodzi do czerwonego pola) że nawet czuć smród w kabinie a wentylator nawet się nie włącza,...
korek chłodniczy ciśnienie chłodniczy płyn chłodniczy korek
licznik prądu jednofazowy uszkodzenia karty graficznej telewizor samsung standby
słuchawki sportowe słuchawki sportowe
Synology NAS, DSM 7.2 – niska prędkość pobierania 150 kB/s, diagnostyka LAN/Wi-Fi Melex – słaba reakcja na pedał przyspieszenia, przyczyny, diagnostyka, akumulatory, kontroler