Tak bardzo ważne. Tak jak pomiar ciśnienia doładowania.
sterownik pompy dom regeneracji dawka do bani ale sprawdz jeszcze kont wtrysku musi być idealnie z taką dawką turbo napewno nie będzie chodzilo
Nic wypalenie nie da, po czasie wyrzuca błąd przepływu spalin. Zacznij od ciśnienia doładowania.
możesz zrobić fotkę z góry na przepustnicę? Dodano po 7 Zerkłem jak to wygląda bo niektóre rzeczy zapomniałem jak wyglądają kilka lat nie miałem takiego motora. EGR jest chłodzony więc te przelewanie jest z powodu powietrza w układzie musisz nagrzać go. Druga sprawa jeśli silnik jest niesprawny od egr-a będzie brak mocy bo ucieka ciśnienie doładowania
Po drugie szczelność egr i ciśnienie doładowania do pomiaru.
Cześć. Mógłbyś coś więcej napisać o modyfikacjach które zrobiłeś? Masz założoną chłodnice powietrza, turbina fabryczna, ile wynosi ciśnienie doładowania?
Przecież pisałem w pierwszym poście że comp był podłączony i brak błędów. Kontrolka check sprawna-po włączeniu zapłonu świeci się ok.3 sek.i gaśnie. EGR mam wyłączony. Mam rozumieć że po mimo wyłączenia EGR mogła paść w nim membrana i tamtędy ucieka ciśnienie doładowania?
Disagnistyka to nie tylko sprawdzenie błędów silnika w oplu to tez bloki pomiarowe a w nich wartości rzeczywiste otrzymywane z czujników,a u ciebie do zaobserwowania,dawka paliwa,kat wtrysku i ciśnienie doładowania
To może od początku powiedz co wymieniałeś a nie piszesz od końca, mam się domyślać?
Podłącz kompa I obserwuj co się dzieje w parametrach rzeczywistych. Bezapelacyjnie masz za mało powietrza w kolektorze. Jedź na 3 biegu, od biegu jałowego gaz do dechy i obserwuj co się dzieje w parametrach, tzn jakie jest ciśnienie doładowania jak turbo wstanie i jaki jest wydatek paliwa.
To jest tak podobne jak jedziesz i naciśniesz pedał hamulca i gazu równocześnie to odcina turbo sprzęgło i znów jedzie to podobny efekt masz choć bardziej obstawiam przeładowanie turbo zerknij na ciśnienie doładowania podczas jazdy
wyciągnolem turbine wyczysciłem (tak zeby nie było podejrzeń o zacinajaca sie kierownice zmiennej geometri) Możesz to rozwinąć? Bo nie widziałem tam zmiennej geometrii, nie mówię że nie ma.
0,72 przy 4400 obr/min.
To są tylko kody a jak wygląda to w parametrach rzeczywistych? Masa powietrza, ciśnienie barometryczne, ciśnienie doładowania i cała reszta?
Te logi są mało pomoce ale nic.No i jak według ciebie to ciśnienie doładowania?Czy napięcia już pomierzone na wtyczce czy nie?
Zawór, cięgno chłodnicy EGR lub sama chłodnica EGR. Brak błędu? Ciśnienie doładowania równo z oczekiwanym przez sterownik?
Pasuje zrobić logi i będziesz wiedzał czy ciśnienie doładowania jest za niskie ,czy zawysokie czy uszkodzony jest czujnik doładowania. Co do pinu są odpowiednie programy do jego odczytania lub serwis za opłatą też ci podadzą
Spokojnie z tymi wymianami najpier diagnoza później naprawa ewentualnie wymiana. Co pokazują wartości rzeczywiste po zapaleniu checka? Jakie jest ciśnienie doładowania, egr nie uchylony?
Te ciśnienia na wolnych trochę dużo ale przy 3000 tyś jeszcze spoko. (dziwne bo powinno być proporcjonalnie) A jak z ciśnieniem doładowania?
Diagnostyka i podgląd zadanego i rzeczywistego ciśnienia doładowania.
Witam. Mój Opel jest bardzo słaby. Cały czas świeci się kontrolka silnika. Na komputerze pokazały się błędy przepływomierza i egr. Po skasowaniu nadal pojawiał się przepływomierz. Więc podmieniłem ale to nie dało nic i miał takie same wartości jak mój. Dodam, że auto dostało w przód i stało prawie rok nie używane. Aha i bardzo słabe było ciśnienie doładowania...
Za duże cisnienie doładowania Gdzie te ciśnienie? Przecież on nic nie ładuje jak zawór w turbinie otwarty.
Witam. Sprawdź jakie masz ciśnienie doładowania i w jakim stanie jest egr w momencie kiedy dymi.
Witam. Jakiego potencjometru użyć do oszukiwania czujnika doładowania żeby podnieść ciśnienie turbo z 0.8 na 1 bar.
Przez elektrozawór nie wciąga bo cały czas jest błąd. Czy nie powinno być tak że jak świeci się auto z kluczykiem czyli ustawienia awaryjne to nie będzie wciągał tej gruchy? Jak pominę elektrozawór to cały czas jest napięte cięgno i wydaje mi się że częściej wyłącza tryb awaryjny. Ma takie chwilowe napady a jak wszystko podłączone to praktycznie cały...
Hej, czy mogę liczyć jeszcze na czyjąć poradę? A niestety to nie jest wina kabelka od czujnika ciśnienia doładowania :(
Sprawdź elektrozawór siłownika turbiny, możesz go podmienić na próbę z zaworem EGR. Był tylko odczyt błędów, najlepiej przejedź się z komputerem w trybie pomiaru parametrów Porównaj ciśnienie doładowania ze współczynnikiem wypełnienia elektrozaworu
Czujnik wymieniony ale check dalej wskakuje, po przekroczeniu 3000 obrotów Rozumiem że coś nie tak z egr, ale też jest coś z ciśnieniem doładowania
Ściągasz przewód między filtrem a turbo. Ładujesz sprężone powietrze w turbo i słuchasz/obserwujesz gdzie ucieka ciśnienie.
Zrób diagnostykę Techem ja miałem podobny przypadek w Traficu uszkodzony był czujnik ciśnienia doładowania
Kontrolka oznacza najczęściej problem z ciśnieniem paliwa lub ciśnieniem doładowania turbiny.
Wyczyść kolektor dolotowy zero reakcji Dodano po 2 To jeszcze zapytam o Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania: normalne, że cały czas jest 0 ? Wyczyść Dodano po 23 Z tego co wiem klapy zamkniente na chwile mają za zadanie zwiększyć chwilowe ciśnienie poto rzeby czujnik doładowania widział większe chwilowe ciśnienie...
Witam ponownie. Tester diagnostyczny wskazuje P0380 (obwód A świecy żarowej) i P0299 (niskie ciśnienie doładowania). Dodam, że odkąd pojawiły się te błędy, słychać pracującą turbinę (charakterystyczny gwizd, gdy zaczyna pracować), a wcześniej tego nie było.
Nie wiem czy te błędy mają związek z usterką ale: P0704 - błąd czujnika załączenia sprzęgła (wciśnięcia pedału sprzęgła) P1105 - niespójność sygnałów czujników ciśnienia atmosferycznego i ciśnienia doładowania P0105 - za niski sygnał czujnika ciśnienia doładowania
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Wygląda na to że silnik przechodzi w tryb awaryjny. Nie zapala się lampka na desce rozdzielczej? Można by sprawdzić komputerem błędy. Przyczyn może być wiele, zazwyczaj silnik "broni się" przed uszkodzeniem właśnie ograniczeniem mocy i obrotów. Jedną z przyczyn jakie spotkałem było nieprawidłowa praca zaworu sterującego turbiną, ciśnienie doładowanie...
To przy demontażu pompy nie wyczyszczono kolektora,jak pompa ok i cała reszta też to może za wtryski się trzeba zabrać jakie jest ciśnienie doładowania zgadza się z zakładanym?
Na początek sprawdź elektrozawór obejścia turbosprezarki Na filmie jest pokazane jak to zrobić https://forum.opel24.com/topic/91690-vid...
Spróbuj jechać do 2800obr/min i obserwować ciśnienie paliwa , doładowanie i wysterowanie zaworu regulacji ciśnienia doładowania. Mam nieodparte wrażenie że coś jest zamienione.
Ten z dwoma to elektrozawór do turbiny, Cię nie obchodzi. Gdzie jest? A no szukaj, czujnik ciśnienia jak sam widzisz, musi być tam gdzie jest ciśnienie w układzie dolotowym. Za wysokie napięcie, to zmierz w wtyczce jakie ono jest, i szukaj jednak w instalacji. Przy okazji: Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich...
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
Sulof1601 sprobuje tak zrobic, dodam jeszcze ze jak silnik jest zimny to jedzie tak jak powinien a jak sie rozgrzeje to ja mu w gaz a on odmawia wspolpracy. Dodano po 10 Po zdjęciu ciegna z turbiny samochód jechal tak samo co z założonym ciegnem, dzisiaj się też podłączyłem pod komputer podam kod błędu i pokaże co było napisane : Nieprawidłowe ciśnienie...
Wartość ciśnienia doładowania zadanego i rzeczywistego?
Może uszkodzony jest czujnik mierzący ciśnienie w kolektorze ssącym , ja jednak stawiam na dziurę w dolocie , sprawdź dokładnie IC może być pęknięty, dokładne oględziny dolotu są wskazane.
A podczas jazdy, jak wygląda ciśnienie doładowania i ilość zasysanego powietrza. Sprawdź EGR na podglądzie parametrów bierzących.
Witam, jestem użytkownikiem Opla Astry G Z silnikiem Z16XEP (twinport). Potrzebuję się dowiedzieć gdzie pod maską, przy silniku znajduje się taki czujnik map - Czujnik, ciśnienie doładowania, z aukcji: https://allegro.pl/oferta/czujnik-map-op... Jest to czujnik odpowiedzialny za spalanie paliwa, za pracę silnika...
No przecież opis błedu mówi wszystko, ciśnienie rzeczywiste nie jest zgodne z żądanym. Źle złożona turbina. Sprawdź na wykresach jak przebiega różnica ciśnień doładowania. Zakładam że dolot jest szczelny.
Panowie w jednym jak i drugim przypadku kłania się brak logiki w diagnozie. Tzn na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie ciśnienie barometryczne powinno równać się ciśnieniu doładowania te dwa czujnik mierzą ciśnienie więc powinny pokazywać podobne wartości może być roznicy 5% w pokazywanych wartościach. Ciśnienie w kolektorze nie może być mniejsze...
Ja mam 182 na liczniku. Na liczniku czyli przypadkowy ciąg cyfr. jak turbina jest uszkodzona to powinno pokazać błąd Jeśli jest prawidłowe ciśnienie doładowania to może sobie gwizdać do ......... śmierci a błędu żadnego nie pokaże.
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Kolego dett, tak z ciekawości - skąd powinno być brane ciśnienie odniesienia dla reduktora Prins'a w silnikach z doładowaniem, sprzed przepustnicy (tak jak sądziłem po wskazaniach ciśnienia w mercu z doładowaniem), czy jak w tym przypadku zza przepustnicy (strefa podciśnienia).
Jestem w rozterce - jakie powinno być doładowanie(silnik Isuzu 17 td)Wg. książki "Opisy i dane regulacyjne" - K.Wisniewski jest podane 72kPa. Wg.mojego "Skaner Opel" są dwie pozycje: 1.Boost Presure Command - polecenie dotyczące ciśnienia doładowania 100kPa poz. Boost Presure - ciśnienie doładowania 102kPa. tzn większe od książkowego - to dobrze, czy...
Wygląda więc na to, że silnik pluje sadzą i zapycha DPF. Do sprawdzenia standardowy zestaw dieselowych zagadnień: szczelność dolotu, ciśnienie doładowania, przepływomierz, map sensor, działanie EGR. Nie stracił na mocy w ostatnim czasie? Pali się check engine bądź są jakieś błędy w sterowniku?
P073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie P113- Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania. P0418 czyli - Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza wtórnego. U mnie w WOW-ie tak pokazuje - pozdrawiam.
Witam, w moim Vivaro nagle stracił moc podczas jazdy. Podpiąłem CLIPA i wyszedł błąd DF569 - DEF2 czyli zbyt niskie ciśnienie doładowania. Wprawdzie auto jeszcze ze dwa razy na kilkanaście sekund odzyskało moc ale obecnie permanentnie nie wkręca się powyżej 3 tys obrotów (nawet na postoju). W CLIPie podczas jazdy niestety ciśnienie doładowania jest...
Sprawdź czy po odłączeniu przepływomierza masz ten sam błąd, sprawdź ciśnienie doładowania z żądanym, i jak jest wszystko ok to masz przeciek na egr albo gdzieś tam
41- Saugrohrdrucksensor , Turbo-Ladedruck - Spannung zu hoch Po polskiemu oznacza tyle : "Czujnik Ciśnienia Doładowania , Ciśnienie Doładowania - napięcie za niskie" Czyli problem z układem dolotowym 54- Kraftstoff- Abschaltmanetventil - Fehlerfunktion Stromkreis Po polskiemu : "zawór odcinający paliwo na pompie wtryskowej zakłócenie działania"
To jest tzw. box. Nie jest to dokładnie to samo co rezystor, ale jakby jego rozwinięcie - zwiększa dawkę paliwa i chyba coś przy wtrysku. Znacznie lepszym wyjściem będzie po prostu wgranie nowego programu do sterownika - wtedy masz też manipulację przy ciśnieniu doładowania
Witam. Jaka powinna być masa powietrza w takim aucie? Nigdzie nie mogę znaleźć. Na 3 biegu przy gazie w podłodze dochodzi do 850mg/suw ciśnienie doładowania zgodne z zadanym, dochodzi do 2 bar.
Witam niestety chwilę było dobrze ale problem ponownie powrócił. Na komputerze brak błędów, podciśnienia sprawdziłem, wszystkie węże są szczelne, również zmienna geometria pracuje. Oprócz tego kupiłem nowy zawór sterowania turbina i dalej to samo. Również wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, był cały zabrudzony. A i zapomniałem dodać również wtedy...
Kodów błyskowych tu nie sczytasz. Zanim zaczniesz wymieniać "na ślepo" podjedź do kogoś kto ma tester (TECH2 lub choćby OpelScanner). Błędów skutkujących trybem awaryjnym jest sporo i nie musi to być przepływka. Może to być choćby zawór podciśnienia sterujący upustem turbiny. Wzrastają obroty, ciśnienie doładowania przekracza założoną wartość => spadek...
Jakie wartości powietrza przy zasterowanym EGR i bez? Jakie ciśnienie doładowania turbosprężarki? Jakie wartości z odczytu przepływomierza? Jakie kody błędów? Piszesz ze wszystko jest sprawdzone a jednak widać nie do końca.
Może to być np MAF lub MAP sensor Czyli przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym
A skąd. Koło akumulatora ( po lewej) są dwa: -EGR -klap zawirowania Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania jest po prawej, na błotniku wewnętrznym, koło ściany grodziowej.
Można wgrać sprawdzony program j.w. Jak chcesz dużo mocy/momentu zwiększyć ciśnienie doładowania (ewentualnie zmienić turbosprężarkę), zamontować większy (skuteczniejszy) IC i zwiększyć dawkowanie paliwa (najlepiej podejść do sprawy indywidualnie i zrobić program na hamowni)
Witam, proszę o poradę. Vivaro 115km silnik 2.0 DTi na łańcuchu przebieg 180tys km, naglę podczas jazdy stracił moc, błąd p0299 niskie ciśnienie doładowania. Czujnik ciśnienia doładowania sprawdzony, N75 sprawdzony, zawór WG zamknięty ręcznie z pompki podciśnienia a doładowania dalej brak, silnik wkręca się tylko do 3tyś obrotów, brak dymienia. Następnie...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
po odłączeniu czujnika w kolektorze pokazuje błąd czujnika doładowania nie ciśnienia atmosferycznego.
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Na letnich powinien palić mniej, z racji mniejszych oporów toczenia. Zostaje Ci tylko diagnostyka, ocena wartości jaką mierzy przepływomierz, masa paliwa, jak zachowuje się ciśnienie doładowania, temperatura jaką widzi sterownik silnika. Moim zdaniem przepływomierz będzie miał tu kluczowe znaczenie, tak jak i czystość układu recyrkulacji spalin EGR.
nie no,jak nie masz wglądu w parametry to szkoda robić. Trzeba widziec mase powietrza zmierzoną i pożądaną,przesunięcie masy paliwa,początek dostawy czy nawet ciśnienie w rurze ssącej. Poza tym niedoceniasz działanie EGR.W czasie jazdy nawet, ECU otwiera zawór aby skontrolaowac działanie tego układu.
To auto zawsze potrzebuje troche pokręcić zanim odpali. Jak wsiadam do a3 8l tdi 130koni to juz silnik jest odpalony zanim przekrece kluczyk, tak szybko.. Chciałem zrobić takia test jak na filmie poniżej. https://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0Zf... Takie moje spostrzeżenie. Wydaje mi się jakby nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza... 2 litrowy diesel...
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
Skoro pisze że wszystko sprawne to sprawne bo elektrozawór jest nowy oryginalny I co z tego że zawór nowy? Czy sterowanie turbo składa sie tylko z elektrozaworu? Kolejny mechanik wymieniacz na podstawie błędów. 1) Jakie ciśnienie doładowania zadane a jakie rzeczywiste? 2) Jaki stan przewodów podciśnieniowych i gruszki? 3) Jak na teście podciśnieniem...
Witam. Ja miałem podobnie w moim Oplu 2.0 dti okazało sie że jest zatkany katalizator,został wydłubany środek w katalizatorze,można też wstawić strumienicę ,ciśnienie doładowanie wróciło jak w nowym i zmniejszyło się zużycie paliwa w trasie spadlo z 6 litrow/100 do poniżej 5 l/100 pozdrawiam
Witam, Otóż mam problem z moim oplem jakieś pól roku temu padła turbina, poszła do regeneracji. Ciśnienie oleju sprawdzone, filtr i olej wymienione. Po około 5 tyś km turbina znów padła, kolejna regeneracja oraz regeneracja dwóch wtrysków i dwa nowe. Po sprawdzeniu ciśnienia wymieniona pompa oleju. Znów po około 5-6 tyś km padła turbina, mechanik stwierdził...
To prawdopodobnie jest przeladowywany, czyli turbina za mocno pompuje i masz za wysokie ciśnienie doładowania i sterownik odcina paliwo żeby zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniem, Jeszcze nie spotkałem renówki która by gasła od za wysokiego ciśnienia doładowania . Węże rozerwie , cooler rozerwie , a silnik nie zgaśnie. :D Prędzej za niskie cisnienie...
Sprawdziłem wężyki i podciśnienie. Wszystko jest idealnie. Same wężyki wymieniałem z 5 lat temu. Skupiłem uwagę na filtr paliwa. Muszę wymienić oringi na króćcach bo trochę za luźno końcówki chodzą. Podobno są to oringi 9x2mm oczywiście olejoodporne. Na górze filtra jest podgrzewacz i tu może być wg mnie problem. Kostka jest przypalona ale ma 12V. Nie...
Witam, Dużo czytam na forum, mało się udzielam, ale problem mnie przerósł. Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś z Was coś doradzi. Otóż mam problem z doładowaniem Vectra c 1.9 cdti 150KM 2006r automat. Około miesiaca temu samochód stracił moc. Wyglada tak jakby turbina nie dmuchala w ogóle, ale nie zawsze czasami po odpaleniu jeździ jak powinna do...
Witam. Podrzuciłem wcześniejszy link bardziej ku przestrodze i aby lepiej zapoznać się z tematem problemów z pompami VP a nie by zachęcić do takiej przeróbki ;) Sterownik pompy nie steruje bezpośrednio "całym silnikiem" ale jest niezbędny do prawidłowej pracy całego osprzętu silnika-to tak w wielkim skrócie. Wartość doładowania 1 bar na postoju jest...
Dziekuje za odpowiedz. O który oring chodzi? Kody bledow: P0107 - (3) Niskie ciśnienie doładowania - niewystepuje p0100 - (7) Za mocne wejście obwodu sensoru powietrza - nie wystepuje p1613 - (0) Brak lub niepawidłowy sygnał immobilizera - nie wystepuje p1625 - (2) Głowny przekaznik za niskie napiecie na wyjsciu - nie wystepuje. Dodam ze auto jest na...
Też nie wiem jak działa układ podciśnienia w tym aucie, gdyż schematów w necie nie mogę znaleźć, Nie trzeba schematu. To można kawałkiem wężyka na aucie w kilka minut połączyć. generalnie na prosty system, vakupompa zasysa powietrze z plastikowego trójnika, elektrozawór połączony przewodem z gruszką EGR, oraz trójnika, potem idzie przewód pod auto,...
Błąd przepustnicy = tryb awaryjny=brak mocy. Zrób tak, podłącz diagnoskop, pasażer niech go ma na kolanach i podczas jazdy niech skasuje błąd, jeśli auto chodź na chwile odzyska moc to masz usterkę jak na dłoni, jeśli nie, to niech spoglądnie w parametry, czego mu brakuje, ciśnienia doładowania, paliwa czy powietrza.
Na miłość boską... Skoro jest tam nieszczelność to logiczne że spaliny będą uciekały najmniejszą możliwą drogą... więc mniej będzie trafiało na łopatki turbiny. Dalej tym tropem... Nie ma napędu mamy mniejsze ciśnienie doładowania... Jak dla mnie to zostaw wszystkie zaworki i zajmij się sprawdzeniem szczelności. Jeśli uporasz się z nieszczelnościami...
Wg. mnie jest to czujnik ciśnienia doładowania zasyfiony gnojem z kolektora dolotowego.
Ciśnienie turbo sprawdzisz , w teście drogowym. Ustawiasz w sprzęcie diagnostycznym bloki pomiarowe i masz zakładkę ciśnienie doładowania w zależności od sterownika silnika możesz mieć zadana i wykonane albo aktualne i odchyłka od zadanego. Mocno obciążając silnik druga osoba na sprzęcie sprawdza co się dzieje z tymi parametrami. Co do samego błędu...
Witam mam problem ze znalezieniem usterki w opel astra 1.7 cdti dtr 125km 2008r, objawy to szarpanie na 4 i 5 biegu w okolicy 1500-2000 obrotów/min usterka nasila się przy lekkim przyspieszaniu. a teraz co sprawdzone ciśnienie na listwie stabilne, ciśnienie doładowania tez ok , egr sprawdzony , przepływka sprawdzona ,regulacja długości kanałów sprawdzona,...
Powiedział, że ciśnienie doładowania jest w normie lecz po sprawdzeniu pewnej częśći-nie wiem jak ona się nazywa jest w lewym górnym rogu auta stwierdził, że auto pobiera za dużo powietrza. Po wymianie tej części sytuacja nic się nie zmeniła.
Podjedz gdzieś na diagnozę komputerowa i będzie wszystko jasne. To może być naprawdę wszystko. Turbinę sprawdzałeś tylko wzrokowa a nie wiesz czy nie daje za mało lub za dużo powietrza. Równie dobrze czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
Ta rurka doprowadza powietrze do tłoka, który steruje zaworem ograniczającym ciśnienie doładowania. Jak pokombinujesz z tym zaworem, dołożysz intercooler, pozmieniasz ustawienia pompy to będziesz miał coś takiego. Fabrycznie jest 120Nm i 67KM. http://obrazki.elektroda.pl/3728355300_1...
Witam. Mam problem z astrą. 3 Tyg temu wymieniłem elektrozawór i przepływkę ponieważ silnik był słaby i na wyższych obrotach przechodził w stan serwisowy. Samochod dostał 50% wiecej mocy i bylo super. Teraz znowu zaczęły się te objawy. Ostatni błąd to błąd ciśnienia doładowania. Znowu poszła przepływka? Kupiłem oryginał boscha :( Co mam robić?
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Chodziło mi o siłownik który otwiera klapkę w turbo która upuszcza spaliny w celu zmniejszenia ciśnienia doładowania. To był taki skrót myślowy :P
"przeplywka powinna byc ok" , w 2.0 hdi miałem problem z egr dopiero wymycie przepływomierza załatwiło problem.Procedura diagnostyczna tego egr wymaga sprawdzenia przepływomierza i czujnika ciśnienia doładowania . Napięcia sprawdzaj na wtyczce egr .
Witam, mam pytanie. Jestem użytkownikiem Opla Corsy D rocznik 2007 silnik 1,3 CDTI 75KM. Ostatnio mam taki problem, iż podczas przekraczania obrotów około 3,0 tyś spada nagle moc. Pojechałem na komputer, który pokazał błąd P0234 (ciśnienie doładowania, wysokie ciśnienie, nie ciągle) oraz P0571 (obwód wyłącznika świateł hamowania, sygnał wejściowy zbyt...
Witam. Samochód jak w tytule, bardzo dymi. Ciśnienie doładowania, ciśnienie common rail prawidłowe (sprawdzone op-com'em), EGR sprawny. Jeden z wtryskiwaczy podaje na przelew około 100ml na minute, pozostałe bardzo nieznaczną ilość. Po odłączeniu przewodów elektrycznych od wtryskiwaczy i zakręceniu przez 5 sekund rozrusznikiem ten sam wtryskiwacz przepuszcza...
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
Panowie ten silnik to stary isuzu bez zadnych komputerow! Tu podkreca sie srubekretem i kluczem 13 :). Bez zadnego wysilku mozna uzyskac skrocenie czasu do setki o przynajmniej 2 sekundy. Mam astre z tym motorem, sprawdzone, przetrenowane, sprawa prosta jak drut! Na youtube są filmiki vectry z tym silnikiem ktora bodajrze robi 8s do 100. Moja astra...
Posiadam od niedawna auto Opel Antara 2,0 diesel 150KM z 2007 roku z przebiegiem 124tys. km. Przebieg oryginalny, auto kupione od właściciela prywatnego serwisu gdzie serwisują Opla. Jak w tytule napisałem świeci sie check i błąd P02E1, na postoju do skasowania bez problemu, podczas jazdy niewykonalne. Co zostalo wymienione w serwisie na nowe oryginalne:...
iveco ciśnienie doładowania przekroczone ciśnienie doładowania ciśnienie doładowania mondeo
poziom tuszu epson monitor akumulator deskorolka rozmagnesować magnes
śmieszne obrazki silnik elektryczny zabezpieczenia
Uszkodzony alarm i zamek centralny a blokada wtrysku paliwa Schemat elektryczny gilotyny Wohlenberg 115 - dostępność i porady