Żółty przewód jest sterujący i masz tam ciśnienie w momencie hamowania. Naciśnij hamulec i wtedy powinieneś mieć tam ciśnienie
Witam. Co danych nastawczych powinno wszystko być na tabliczce znamionowej.Jeżeli jej brak można wzorować się na innej naczepie tego samego typu. Każda inna naczepa będzie miała inne dane.Mogę jedynie podać takie najpopularniejsze lekko uśrednione: na pusto 3000kg na oś;ciśnienie w miechach 0,7 bar; max.ciśnienie hamowania 3bar na pełno 9000kg na oś;ciśnienie...
Pompa (według specyfikacji) powinna obsłużyć ESP W BSI opcje ESP i podobne są i można je włączyć Bzdura jakich mało, modulator ABS posiada wewnątrz cztery pary (razem 8) zaworów regulujących ciśnienie hamowania w każdym z kół, modulator ESP ma dodatkowo po jednym zaworze modulującym (razem 12) bo ESP hamuje kołami bez wciskania pedału hamulca, ABS...
Kolega "gucio~1" dobrze Ci to wyjaśnił napisz numery modulatora, jeśli to jest system EBS to siłę hamowania ustala poprzez CAN z ciągnika lub poprzez ciśnienie sterowania hamowaniem z żółtego przewodu ciągnika.
Jak ci zacisk trzymał to mogło ci "zjeść" też trochę oponę. Zamień koła prawo/lewo o ile opony nie są kierunkowe. Jak są to tył/przód. Zresztą do testu to w sumie obojętne. Jak dalej będzie ciągnąć to jedź na zbieżność. Jak zbieżność OK, to rolki i test oporów toczenia/hamowania. Ciśnienie w kołach liczę że sprawdzałeś! Nie wymienia się sprężyn pojedynczo...
Jeśli chodzi o zawór który jako pierwszy przedstawiłeś na zdjęciu jego zasada jest prosta. Ramie które jest na nim zamocowane zmienia swoją pozycje w zależności od ugięcia resorów. Czym większy nacisk ładunku na nadwozie tym zawór zwiększa ciśnienie hamowania osi tylnej. Co do zaworu który przedstawiłeś w pozycji drugiej jest to zawór modulacyjny. Działanie...
Witam ! System, który jest zamontowany to ABS Haldex Modular 2 z zaworem EPV. Zawór EPV jest podłączony pod zasilanie ABS-u. Jeżeli nie otrzymuje zasilania, daje maksymalne ciśnienie hamowania.
Regulacja ciśnienia w module sterowania naczepy; nieprawidłowo wysokie ciśnienie na końcu hamowania i przełącznik hamulca postojowego i przełącznik hamulca przyczepy nie włączony.Prawdo podobnie instalacja lub moduł hamulca nożnego.
A ciśnienie hamowania pokazuje?
Jakie ciśnienie standby?
Witam,Panowie auto nagle opadło na poduszkach i takie komunikaty w czym problem,Mercedes actros MP4 2016 euro 6 Niskie ciśnienie dyspozycyjne w obwodzie hamowania 1-2-3 za niskie
W pompie, można naprawić.
Pompa abs do wymiany. Uszkodzony czujnik ciśnienia hamowania.
Skoro blokuje koło to zawór nie upuszcza ciśnienia po hamowaniu . Możesz spróbowac zdjąć tłumik ,który może być zapchany ,lecz bardziej prawdopodobne że skończysz na wymianie modulatora. ( W warunkach domowych możesz sprobować wlać jakiegoś smarowidła do zaworu , jak będziesz miał szczęście to zawór odpuści ) Jeżeli sam czujnik jest uszkodzony to błąd...
Albo będzie już zakamieniony elektrozawór i ma zbyt słaby przepływ: https://north.pl/karta/elektrozawor-podw... albo zabrudzona osadami będzie deszczownica i to ona hamuje ciśnienie podawane przez elektrozawór: https://north.pl/karta/pokrywa-komory-na...
Wiem że w tym samochodzie mam niesprawne od samego początku czujniki zacisków hamulcowych, mogą one mieć jakiś wpływ na takie zachowanie? W przypadku systemu Wabco montowanemu w Actrosie producent przewidział wpływ na ciśnienie hamowania jeżeli na którymś kole okładziny są grubsze: Oto cytat z broszury opisującej ten układ: "Sterowanie zużyciem okładzin...
Witam.Jakie ciśnienie pokazują zegary pierwszego i drugiego obwodu , ile czasu potrzebuje sprężarka aby zawór ususzacza " kichną". Sprawdź czy w zbiornikach powietrza jest woda , jeśli tak to musisz ją spuścić a jeśli wraz z wodą znajdzie się tam i olej to sprężarka do wymiany. To że naczepa hamuje to układ hamulcowy nie ma odpowiedniego ciśnienia ,...
Masz rację, wyjście 25 jest podłączone tylko do poduszki ale tylko w przypadku gdy mamy w pojeździe oś unoszoną. Ale w pojeździe o którym mowa jest dodatkowy zawór gdyż ten pojazd ma tylko funkcję stałego odciążania osi a nie podnoszenia (gdy jedzie na pusto). W takim przypadku koła na 3 osi która jest odciążona hamują słabiej gdyż ich nacisk na jezdnię...
Błędy 52034, 51778. mówią o zbyt dużej różnicy ciśnienia w czasie hamowania między kołami 3 i 4 czyli oś napędowa. Trzeba zmierzyć ciśnienie manometrem na siłownikach w momencie hamowania i sprawdzić czy przewody nie są załamane , może być ubytek powietrza na jednej ze stron na przewodach bądź siłownikach. 51268 ciśnienie powietrza w kole 1 ( oś kierowana...
To jest "stare" rozwiązanie.Samo "dopychanie " to raczej nie SBC a sama funkcja. Np już w pastuchu B6 było taki coś cytat: Funkcja oczyszczania tarcz hamulcowych Podczas np. intensywnego deszczu lub przy mokrej nawierzchni może pojawić się film wodny na tarczach hamulcowych, który przy hamowaniu obniża wartość tarcia między tarczą hamulcową a klockami...
Nawet oprogramowaniem Knorr czy Wabco nie można zmienić siły hamowania dla lewego czy prawego kanału w przypadku modulatora dwukanałowego. Proszę bzdur nie pisać i nie wprowadzać zbędnego zamętu. Można zmienić ciśnienie hamowania modyfikując krzywą ciśnienia w zależności od obciążenia pojazdu ale zawsze prawy i lewy kanał będzie hamował z taką samą...
i tak się zastanawiam, bo zbiornik mam z 2001 roku zamontowany pod samochodem w miejscu koła zapasowego, czy jest sens naprawiać, rozkręcać ten wielozawór (koniec homologacji w 2011). Jeden z instalatorów coś mówił że urywają się jakieś śruby (pewnie te od wielozaworu) i nie podejmie się naprawy. Trzeba zdemontować cały zbiornik. Być może najlepiej...
Tylko czujnik ciśnienia hamowania pokazuje coś normalnego, kąt skrętu i przyspieszenie poprzeczne pokazuje 0. Dodano po 3 Mniej więcej kolejność adaptacji wygląda następująco: 1 czujnik przyspieszenia poprzecznego 2 czujnik ciśnienie hamowania 3 czujnik kąta skrętu 4 położenie krańcowe maglownicy Wydaje mi się że u mnie czujnik przyspieszenia jest uszkodzony...
ABS sprawny ?
Podłącz jakiś manometr do wężyka hamulcowego przy kołach i zmierz ciśnienie .
Miałem kiedyś taki przypadek w passacie b5 i wymiana czujnika ciśnienia hamowania nic nie zmieniła. Przyczyną usterki i pojawiania sie takiego błędu była wadliwa praca włącznika świateł stop...
Witam wszystkich.Mam problem z citroenemC4 1.4 benzyna,Przy wysokich temperaturach na dworze pojawia mi się komunikat o niskim ciśnieniu oleju.Wymieniony filtr oleju ,czujnik ciśnienia oleju,pompa olejowa i olej.Komunikat pokazuje się ZAWSZE przy hamowaniu.Proszę o pomoc. olej castrol magnatec 10w 40 poziom oleju ok Dodano po 8 olej castrol magnatec...
Witam. Mam takie autko już kilka lat i ten temat u mnie występował już kilka razy, tyle że w moim przypadku sprawa miała się następująco, jechałem i w pewnym momencie zaświeciła się kontrolka VSA i wykrzyknik, nie wiedziałem czy jechać dalej, chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do serwisu Hondy i co? Serwisant z którym rozmawiałem powiedział żeby się...
Ponieważ czujnik ciśnienia źle jest odczytywany?
Dóbr wieczór 1. Jak wyglądają siłowniki hamulcowe? Czy trzpienie są identycznej długości? 2. Czy zaciski przesuwają się swobodnie. Bez klocków. 3. Sprawdź manometrami 0-2bar ciśnienie początku hamowania( kiedy zacznie lekko hamować, i jak jest możliwość to porównać na rolkach, wtedy wszystko będzie prostsze😜) 4 Czy nie ma usterek z grupy BS X 6xxx (dostep...
Witam, Pytania są nieco nieprecyzyjnie ujęte, mieszamy dynamikę i kinetykę reakcji z innymi. Rozważamy wpływ temperatury. Jeżeli naczynie będzie układem zamkniętym (w którym prowadzimy elektrolizę), w tym wypadku stałą objętość, to ilość wydzielonego gazu będzie się różnić, powstający gaz będzie wywierał ciśnienie na układ, które będzie działało przeciwnie...
Sprawdź ciśnienie na siłownikach po prawej i lewej stronie w momencie hamowania ale raczej zawór czteroobwodowy będzie do wymiany. Ciśnienie 8 bar jest zbyt niskie.
Trzeba więc rozebrać ponownie i dobrze oblukać. Proponuję jeszcze sprawdzić czy oba tłoczki chodzą swobodnie. W przypadku zatrzymania jednego ,bęben jest rozpierany w jednym kierunku co powoduje odchyłkę od osi i ocieranie. Wbrew pozorom nie jest to bardzo sztywny element i tłok bez trudu go zepchnie z toru.Tam ciśnienie osiąga spokojnie wysoko ponad...
Witam. Zwracam się do was z prośbą o poradę i możliwe przyczyny następującej (bardzo nietypowej dla mnie) usterki. Samochód Scania P320 2010r pojazd dystrybucyjny z osią pomocniczą. Problem wygląda następująco: Uruchamiamy silnik, wciskamy sprzęgło, manetka w pozycję D, zaczynamy ruszać wszystko ok, lekkie dodanie gazu a przednia oś na sekundę staje...
Żadnego reduktora. Wyłącznik ciśnieniowy ustawiasz np. na 1,5 do 3,5 bara, lub 2,0 do 4,0 bara i wszystko. W ak jest i wszystko jest normalnie. Nawet 3, ,czy 4 spotyka się w szeregu. 1- wyłapuje najgrubsze zanieczyszczenia, a kolejne drobniejsze. jeśli filtry trochę"hamują" , to się podnosi ciśnienie w instalacji... i tyle.
Dostaniesz węze elastyczne bez problemu. Korektor służy do rozłożenia siły hamowania na tylną oś. Ciśnienie wzrasta wraz z obciązeniem tyłu auta. Jeżeli wyeliminujesz go to moze się stać tak, ż w pierwszej kolejnosci zablokuje Ci tył. Wiadomo że tył jest lżejszy od przodu. Tak jak miał mój (mądry) kolega w C15.
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Sprawdz czy, któreś z kół nie hamuje (zaciągtnięty ręczny, problem ze szczękami, itp) oraz sprawdz ciśnienie w oponach.
Siłowniki po regeneracji oba. Ciśnienie podczas hamowania to 7 bar na siłownikach sprawdzone manometrem. Czyli wszystko jasne, żywotność rozpieraków się skończyła. Auto ma 20 lat i nie wiadomo ile przebiegu.
Moim zdaniem, dobrze by było pojechać na hamownie. W trakcie hamowania, kontrolować ciśnienie doładowania. Przede wszystkim, na hamowni zobaczysz w którym momencie auto traci moc. Na zimnym i na ciepłym silniku jest to samo? sprawdzałeś katalizator?
Witam. GDK/PDF 3 05019-13 ACTIVE ! Podgrzewanie AdBlue (zawór podgrzewania zbiornika) Kryterium błędu: Zwarcie do plusa (12V) lub minusa, przerwanie. Pomoc: Sprawdzić okablowanie wzgl. naprawić je, wymienić moduł tłoczenia. EBS 2 04346-00 PASSIV Regulacja ciśnienia w module sterowania przyczepy: Nieprawidłowo wysokie ciśnienie na końcu hamowania i przełącznik...
Zawór hamowania przyczepy i zawór priorytetowy układu kierowniczego są razem skręcone i to są te przez które odpowietrzasz układ hamowania .
Masz sprawny zawór w ciągniku? Tzn. czy przy puszczonym pedale hamulca jest ciśnieni na złączy, na wciśniętym brak ciśnienia, przyczepa hamuje gdy spadnie ciśnienie w układzie "zasilania" to sprawia zawór - odcina przyczepę. Przy wciśniętym hamulcu do przyczepy sprężone powietrze nie dochodzi. Gdyby przyczepa podczas jazdy się zerwała to zahamuje z...
Możliwe, że masz dołożony drugi zawór, żeby uzyskać hamulec postojowy na 1 osi bez dwukomorowych siłowników. Normalnie zawór sterujący przyczepy/naczepy po uruchomieniu hamulca postojowego podaje pełne ciśnienie hamowania na przewód sterujący (żółta kłódka). Więc tutaj może być tak, że wyjście 22 to nie naczepa tylko hamulec 1 osi (jeśli błędnie kombinuję...
Aha czyli na szczęście masz zwykłe korektory, które zmniejszają ciśnienie na tylnych kolach w porównaniu z przednimi. Wymieniłeś oba korektorki? Może wadliwy jest jeden i za bardzo blokuje ciśnienie? Może warto zamienić stronami i zobaczyć czy siły hamowani asie zmienią. Bo albo jest coś źle zamontowane albo coś ma fabryczną wadę jeśli wszystko praktycznie...
Samochód w momencie zwolnienia hamulca ręcznego wpuszcza powietrze w złącze 12 i cofa duża sprężynę. Naczepy w czasie przy aktywnym hamulcu ręcznym wpuszcza powietrze w 11 i 12, hamuje tak jak w w czasie zasadniczego hamowania z nieaktywnym hamulcem ręcznym. Dopiero gdy ciśnienie w układzie naczepy spada lub zostanie użyty zawór parkingowy to wypuszczą...
Witam wszystkich trafiła do mnie naczep z wymienionym na nowy modulatorem Wabco D na skopiowanie parametrów z starego modulatora. Co się okazało po podpięciu się komputerem do tego nowego już zamontowanego modułu zauważyłem że ktoś jednak już tam był, wszystkie dane naczepy były już skopiowane, ale pojawił się problem że naczepa hamuje bardzo ostro...
Witam was wszystkich, w moim aucie po podłączeniu pod komputer mam taki błąd czujnik nr 1 ciśnienia hamowania i Kontrola od ESP świeci, co to może być za problem, kłania się wymiana czujnika od ESP czy wymiana Pompy ABS? Pozdrawiam was wszystkich
W lagunie tak miałem, zawór na pompie CR - takie głupoty wyprawiał . Na podpietym KTS - ciśnienie głupało aż silnik hamował prawie do zgaśnięcia .
Miałem przypadek, że nie zgadzało się ciśnienie podczas hamowania między stronami czyli na wyjściach 21 i 22 i przyczyną był nieszczelny siłownik, jednak nie było słychać wycieków, dopiero w momencie jak polaliśmy wodą było widać powstające pęcherzyki.
Witam Pomoże ktoś mi jakoś rozwiązać ten problem? Wymieniłem maglownice passat b5 fl 1.8t. Jak mocniej przyhamuje ciśnienie w układzie wspomagania spada! I tak jakbym nie miał wspomagania albo bardzo słabe. Tak do pierwszego "przegazowania"-pompa dostaje większe obroty i dobija ciśnienie. Dlaczego hamowanie ma wpływ na wspomaganie? Czy to nieszczelność...
Przyczyną jest raczej wzrost ciśnienia gazu po cut offie : samochód hamuje silnikiem i nie pobiera gazu , następuje wzrost jego ciśnienia co utrudnia lub uniemożliwia otwieranie się wtryskiwaczy . Ciśnienie przeciwdziała otwieraniu się grzybka dociskając je do gniazda. Póki wtryski były "młode" jakoś to działało. Leczenie może przebiegać na dwa sposoby...
Zmierz ciśnienie oleju- wszystkiego się dowiesz.
Zmierz ciśnienie. A potem dalej.
Witam! Otóż mam problem z ABS'em w Lagunie II 1.8i, po odpaleniu silnika nie gaśnie kontrolka od ABS'u i hamulca ręcznego. Błędy: C1131 i C10C0: czujnik ciśnienia hamowania, brak zasilania sterownika,napięcie zbyt niskie. Wszystkie przekaźniki, bezpieczniki, styki zostały sprawdzone, zasilanie na kostce ABS'u dochodzi. Co myślicie? Padnięta pompa ABS'u?...
Dziękuję za odpowiedź, zmierzę ciśnienie. Napisałem rok, więc wiadomo, że to tarcze.
Albo tandetny czujnik albo odwrotne działanie ,nie ma raczej możliwości abyś w układzie miał około 1 atm. bo by hamował a takie ciśnienie potrzebuje czujnik.P
Modulator sterujący hamulca przyczepy rozprowadza ciśnienie w obwodach zasilania i pracy przyczepy. Moduł przyczepy jest sterowany elektronicznie i pneumatycznie. Część elektroniczna zawiera trzy elektrozawory i czujnik ciśnienia dla przewodu sterującego do przyczepy. Ciśnienie z zaworów elektromagnetycznych (wraz z ciśnieniem roboczym z obwodu przedniego...
Z kolei wyższe ciśnienie daje oszczędności w spalaniu -, ale za to droga hamowania wydłuża się dramatycznie. Ciekawe ilu taksówkarzy ma prawidłowe ciśnienie w oponach.
To proste. Układ hamulcowy w zetorze to dwie pompki, oba obiegi są połączone wyrównywaczem ale oddzielone w nim szczelnym tłoczkiem. Tłoczek jest mniej więcej na środku i w czasie hamowania przesuwa się prawo lub lewo w zależności od tego na które koło pompka w danej chwili wytworzyła mniejsze ciśnienie oleju. Przy hamowaniu na pojedyncze koła skoki...
1). Możliwe, że układ jest nieco zapowietrzony gdzieś pod maską silnika. Wzrost temperatury od silnika powoduje powiększenie się objętości tego powietrza które zarazem wypycha płyn do zbiorniczka płynu hamulcowego i pojedyncze wyciśnięcie pedału hamulca nie wystarcza żeby ścisnąć ten bąbel z powietrzem a tu trzeba jeszcze by dalej cisnąć żeby uzyskać...
7,5 to nie jest mało. Norma to 8,5 ale i tak większość hamowań to ciśnienie na poziomie 3-4 bar. Na zaworze czteroobwodowym w premium raczej nie nie reguluje się redukcji tylko ciśnienia otwarcia i odcięcia obwodów. Reduktor jest obok akumulatorów. Ja skupiłbym się na zgraniu ciągnika z naczepą bo tu chyba jest problem .Jeśli naczepa jest z EBS i kabel...
Ciśnienie pomierzysz w warsztacie. Potrzebny jest ciśnieniomierz, podobny jak do sprawdzania ciśnienia w ogumieniu. Wykręcasz czujnik ciśnienia i wkręcasz manometr (ciśnieniomierz) Potem odpalasz autko i sprawdzasz ile to ciśnienie wynosi. Potem podaj na forum. Zrób to najlepiej wtedy gdy normalnie się Tobie świeci, czyli na wolnych jak piszesz. Pimiar...
Witam. EBS 04405-00 ; sterowanie ciśnieniem w module ciśnienia koła 6 : nieprawidłowe ciśnienie na koniec hamowania. Może być zatkany tłumik na odpowietrzeniu zaworu lub co gorsza uszkodzony zawór.
Tak. Ciągły komunikat check system i po kolei ABS, ESP, ASR, radar zbliżeniowy, kontrola hamowania oraz ciśnienie opon. I nie szło tego skasować, bo nawet profesjonalny komputer diagnostyczny (w innym warsztacie) kasował błędny na maksymalnie 24 godziny. A car scanner pokazywał tylko problem E0303. I stąd auto w warsztacie wylądowało.
Kolego nic nie rozumiesz. Załóżmy, że przycina się elektrozawór lub zapchany jest filtr fazy ciekłej. Gaz dostaje się z oporem do parownika, podczas jazdy ciężko jest utrzymać parownikowi zadane ciśnienie ale kiedy hamujesz i gaz nie jest pobierany ciśnienie wzrasta ponieważ silnik go nie "zasysa". Wszystko zależy jakie miałeś ustawione ciśnienie robocze...
Przewody hamulcowe w nie właściwych miejscach przy bloku ABS, Pompa daje ciśnienie aby zwolnić blokowanie koła ,a u Ciebie to ciśnienie idzie na pompę hamulcową i dlatego sam hamuje.
Serwo dwu membranowe zwiększyłoby ciśnienie w układzie co automatycznie dałoby większą siłę hamowania. Zwiększą się obciążenia i temperatura. Czy to wpłynie na złą pracę układu ABS ??
T501 może być również czujnikiem ciśnienia akumulatora. Był o tym biuletyn serwisowy, w pewnych temperaturach cnlan powoduje ten błąd. Spróbuj podmienić z czujnikiem ciśnienia hamowania, jest to samo. Czujnik hamulca znajduje się tuż nad pompą hydrauliczną na osi. Drugi znajduje się na dole, po prawej stronie zaworu hamulcowego, pod filtrem ciśnieniowym....
Błąd z ciśnieniem pojawia się, jak hamujesz silnikiem podczas jazdy, czy jak schodzi z obrotów na postoju. Brałbym pod uwagę, że folujące napięcie może nic nie mieć wspólnego z tym błędem ciśnienia. Pasowałoby jakieś parametry poobserwować, ciśnienie paliwa, jakaś diagnostyka, bloki pomiarowe?
Podłączyć pod komputer i diagnozować. Przyczyn może być wiele, rozkalibrowany czujnik kąta skrętu, usterka czujnika przyspieszeń wzdłużnych i poprzecznych, usterka czujnika ciśnienia hamowania, czy nawet błąd w sterowniku silnika, brak kontroli momentu obrotowego.
Wygląda mi to na regulator siły hamowania, służy do wyrównania ciśnienia tak żeby na wszystkkie koła było rozprowadzone takie samo ciśnienie.
Volvo bije powietrze do 12 bar, tak jest ustawiony nowy osuszacz. Ja tez mam Volvo do drewna tylko starszy model 2001. U mnie w osuszaczu jest regulacja przy jakim cisnieniu ma wybijać powietrze, w zalezności jaki masz osuszac (na wkład filtra, obudowa plastikowa albo standardowy przykręcany filter w postaci puszki). Tam jest taka mała śrubka którą...
Troche mało informacji o naczepie ale podejrzewam że jest to jakaś starsza naczepa na regulatorze siły hamowania. Sprzawdz ciśnienie na siłownikach oraz wyprzedzenie .
pompa musi mieć trochę luzu między serwem, bo wtedy odsłaniają się dziurki którymi płyn hamulcowy może wrócić do zbiorniczka, a jak się nie odsłaniają to tłoczki się coraz bardziej zaciskają i odpuszczają tylko tyle co skok tłoczków pompy aż w końcu napompuje się na max i już nic nie wróci, tyle, że to by się też tak napompowało i przy delikatnym hamowaniu,...
Jak działa regulator ciśnienia ?, najkrócej jest to membrana z umieszczonym centralnie zaworkiem iglicowym dociskana do niego sprężyną. Jego zadaniem jest utrzymywanie na listwie wtryskowej stałego ciśnienia (przeważnie 3bar przy wielopunkcie). Wężyk podciśnieniowy łączący go z kolektorem ssącym ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia w momencie małego...
Może coś z serwem.A możesz sprawdzić np ciśnienie płynu w parametrach po tym jak trzyma?
Adaptacja czujnika . Czujnik ciśnienia hamowania 1 (G201) Wymagania: ·Napięcie systemowe przynajmniej 12,0 V. [Wybierz] [03 - Brake Electronics] [Bloki pomiarowe - 08] Grupa 005 [Idź!] Sprawdź pola 1, wartość musi być między -8.0 a +8.0 bar. [Gotowe, powrót] [Bezpieczeństwo dostępu - 16] Wpisz 40168, w celu umożliwienia ustawienia podstawowego....
Weźmy pod uwagę typowy ciągnik rolniczy Ursus C 360 z jednoobwodowym/ jednoprzewodowym układem pneumatycznym z typową dla niego przyczepą 3,5t.Złącze w tym układzie ma funkcję zasilania i sterowania.Podłączasz przyczepę i czekasz aż sprężarka napompuje układ przyczepy, układ jest pełny.Naciskasz pedał hamulca - na złączu nie ma ciśnienia i jest hamowanie...
Troche uporządkujmy. Wałek wom-u jest jakby przedłużeniem wałka sprzegłowego.(Mówimy w wałku womu-u tym w srodku bloku mostu,zanim wyjdzie na zewnatrz).Na nim jest tez zamontowana pompa hydr.skrzyni biegów.Nie ma cisnienia oleju ,nie ma biegow,blokady dyfra i nie ma wom-u.Ale nie ma tez hamulca wom-u więc wałek powinien sie krecic bez obciążenia. U...
co do zavoli to czemu średnio nadaje się do turbo? Bo będzie trzymał wysokie ciśnienie po hamowaniu silnikiem, a to utrudnia/uniemożliwia wtryskiwaczom poprawną pracę. Ja sugerowałem reduktor acr01 250 Czarny da radę. Hana złote mają dysze które się rozwierca, więc są uniwersalne.
Problem rozwiązany, padł zawór regulujący ciśnienie.
Też bym podejrzewał raczej problem z uszkodzoną instalacją. Może gdzieś przewody elektryczne się naprężają jak hamujesz silnikiem.
Witam Mam pytanie jak wyregulować zawór czteroobwodowy w volvo fl 612 97r dokładnie chodzi mi o wyrównanie ciśnienia na obwodach na jedną stronę idzie większe ciśnienie okładziny szybciej się zdzierają i tylko jedno koło hamuje
Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full. Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
Zmierz ciśnienie w skrzyni biegów.
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Witam, przyłączę się: czy wyjścia 23 i 24 mogą pracować zamiennie? Bo widzę że na wszystkich jest podobne ciśnienie 6,5 do 6,7 bar.
Twierdzisz w pierwszym poście, że zaciski OK, klocki i tarcze OK, pedał i korektor zregenerowany... To właściwie wszystko masz OK. Pozostaje Ci wszystko sprawdzać od nowa. Pedał, zawór i czujniki ABS, siłowniki, zaciski, ciśnienie powietrza, szukaj numerów błędów w instrumencie.
Co ma wpływ na działanie ASR? ASR w osiach napędzanych reguluje ciśnienie hamowania i/lub redukuje moc silnika, gdy koła mają tendencję do ślizgania się. Przy równomiernej utracie przyczepności kół napędowych moment napędowy silnika jest na tyle zmniejszany, że średnia prędkość obrotów napędzanych kół osi tylnej jest nieco powyżej nienapędzanych kół...
Ja bym radził sprawdzić czy zaciski nie są zaśniedziałe pod gumkami i wężyki bo spotkałem się z takimi przypadkami że w wężykach guma się rozszerza i przy hamowaniu jest wysokie ciśnienie, płyn przechodzi a z powrotem potrzebuje dużo więcej czasu.
Nie robię z tym na razie nic więcej,ABS działa. Turan jest ciężki i dobrze trzyma sie drogi.ESP teraz nie jest dla mnie ważne. Zdiagnozowałem VCDS-m uszkodzony CZUJNIK CIŚNIENIA HAMOWANIA G 201 (01435 - Brake Pressure Sensor 1) Wezmę sie za to jak będe miał czas. Temat zamknięty.
Hamulec ręczny działa bez powietrza, sprężyna siłownika pcha zacisk a ciśnienie go odblokowuje. Kiedy tego ciśnienia braknie, ręczny hamuje osie.
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Ciśnienie w kolektorze ssącym powinno się zawierać dla silnika rozgrzanego, pracującego na obrotach biegu jałowego od 330- 410 mBar Jak w kolektorze ssącym by było ciśnienie to byś się zabił przy pierwszym hamowaniu. Mowa oczywiście o silniku bęzynowym
Sprawdź poprawność działania zaworu przez podpięcie manometra do przewodu idącego od zaworu do retardera.Manometr do kabiny i próba na drodze,kazdy stopień hamowania podaje inne ciśnienie czyli pierwszy stopień nainiższe itd.Retarder działa tylko i wyłącznie przy sprawnym układzie abs/ebs.
Problem ciśnienia hamowania a nie sprawności zacisków
Witam! Bardzo prawdopodobne jest to, że mogą ci się nie domykać zawory (mogą być też wypalone), ale jest też prawdopodobne, że objawy te wskazywały by na niesprawność układu zapłonowego (cewki). Musisz troszeczkę posprawdzać - ciśnienie na zaworach, układ zapłonowy... Elektroda wszak wróżką nie jest! Pozdrawiam
Lewy bezpiecznik jak najbardziej jest na miejscu. Zabezpiecza transformator na L1 400V Drugi na L3 tak prawidłowo zabezpiecza się takie urządzenia. Falownik ustawia się 110% dla ostrzeżenia o przeciążeniu dla 60s przy 120% dla 30s zatrzymujesz awaryjnie, zależnie czy posiadasz hamulec robisz to na wybiegu lub hamowaniu. Wszystko zależy od aplikacji,...
Nie wiem czy to dobry pomysł zaślepiać wyjścia z modulatora by sprawdzić ciśnienia. :) Ale od początku. Auto stało w krzakach i nagle się popsuło... Pewnie posklejały się tłoczki, zaworki itp w modulatorze. Spróbuj wprowadzić w wejścia i wyjścia zaolejone powietrze. Zaolejone smarem obojętnym dla gumy, jakiś silikon w sprayu albo smar wabco. Przód hamuje...
czujnik ciśnienie hamować ciśnienie hamować naczepa czujnik ciśnienie układ hamować
realtek dźwiękowa radio kondensator trzeszcz toyota polska
Mikrofon do zestawu głośnomówiącego RNEG BE6427 Citroen C4 Zapowietrzanie układu paliwowego a przepływomierz w dieslu