Na wtryskiwaczu nic nie pisze. Cale szczęście ze to nie jest dwusprezynowy dopiero była by zagwozdka :D Ważne jest jednakowe ustawienie cisnienia na komplecie wtryskiwaczy gdzie roznica nie moze być większa jak 2 bary. Kąt wtrysku tutaj ustawia EDC (MR) Cisnienie nie dobiera się do silnika tylko do każdego silnika dobiera się odpowiednia komorę spalania,...
Obniżenie poziomu paliwa polega na zwiększeniu wymiaru A (na rysunku) z np 7 mm na 7.5 mm, czyli w tym wypadku (na rysunku) odgięcie blaszki mającej kontakt z zaworkiem. Nota bene, jeżeli wcześniej przed wymianą uszczelek z gaźnikiem nie było problemów i nie było nic kombinowane z pływakiem, to nie przypuszczam, aby to było przyczyną kłopotów. Bardziej...
Witam. W silnikach diesla większy jest stopień sprężania czyli stosunek objętości skokowej (zakreślanej przez tłok od dpz do gpz) do objętości komory spalania - nad tłokiem będącym w gpz. Stąd ciśnienie sprężania jest kikakrotnie większe, niż w silniku benzynowem. Pozdrawiam.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Najprawdopodobniej były to fatkycznie zawory, nagrzane jeszcze trzymały jakoś ciśnienie, a jak silnik ostygł to nie dało się już odpalić, bo nie uszczelniają. Te takie dźwięki to spalanie poza komorą spalania, czyli lekkie strzały, w tłumik lub w gaźnik, zależy od tego, który zawór nie trzyma. Jeśli tylko jeden nie trzyma, obracając wałem i przykładając...
Widziałem tak piec u mechanika. Być może jest to ten sam produkt, o którym mówił kolega tarnowski. Wygląda to jak duża skrzynia ze ścianami zrobionymi z żaluzji pod kątem. Wewnątrz hula sobie płomień ze spalanego oleju podawanego przez wtryskiwacz. działą to cicho i daje sporo ciepła. Myślę, że można by tu wykorzystać zasadę działania lut lampy, w której...
http://obrazki.elektroda.pl/9221492600_1... Witam, przedstawiam jak zrobiłem próbnik wtryskiwaczy diesla. Powodem była konieczność wymiany końcówek wtryskiwaczy oraz regulacja wtryskiwaczy w moim Mercedesie W124 250D. Próbnik jest skonstruowany z przerobionego hydraulicznego podnośnika samochodowego 2 tonowego. W podnośniku jest już...
Głupio mi o to pytać, ale czy ta kosiarka działała Tobie wcześniej? Używałeś takich narzędzi wcześniej? Wszystko, co opisujesz, może być efektem tego, że za słabo ciągniesz za szarpak... Masz doświadczenia z uruchamiania takich urządzeń? Bierz pod uwagę, że wykonanie jednego obrotu nożem ręką jest mniej więcej tym samym, co przeciągnięcie (rozwinięcie)...
Jeśli chodzi o pompę wstępna to chodzi słychać ja, na pewno też pompuje paliwo bo nie raz zalało mi komorę silnika przy sprawdzaniu. A zawór sterujący ciśnieniem? To nie ma znaczenia czy chodzi czy nie chodzi. Trzeba sprawdzić jakie daje ciśnienie. Jak ok to pompa CR do roboty. Oczywiście sprawdzić wcześniej zawór ciśnienia ,jego wysterowanie i np...
Szybciej kręci to i większe ciśnienie w komorze spalania. Sprawdź te zawory i zmierz ciśnienie sprężania.
Ciśnienie OK. Problem na kablach w komorze silnika. Kolor czarny idzie z czujników przez okrągłą złącze do licznika. I prosze się nie sugerować pełnym przejściem, najlepiej puścić to drugim kablem.
Panowie wytłumaczy ktoś jak taką próbę olejową zrobić?? wlej olej do cylindra tak zeby osadzil sie na scianie tulei a nie w komorze zawirowania rusz silnikiem 1 obrut zeby rozprowadzic poczym zmierz sprezanie
Jeżeli jest za mały skraplacz to po jakimś czasie pracy robi się gorący i oczywiście filtr też.Po pierwsze trzeba zobaczyć jakim gazem jest napełniony układ i podpiąć manometr do rurki napełniającej jakie jest ciśnienie na ssaniu.Jak skraplacz robi się gorący to można założyć silnik wentylatora o większej mocy( na próbę można go polać delikatnie zimną...
Czujnik na wierzchu skrzyni biegów- włącznik świateł cofania Czujnik tuż nad łączeniem skrzyni biegów z silnikiem- kontrolka zbyt wysokiej temperatury cieczy Czujnik z tyłu silnika od strony kabiny- ciśnienie oleju 2 czujniki obok termostatu, z przodu silnika- temperatura cieczy, jeden do wskaźnika, drugi do ecu czujnik nad wyjściem prawej półosi. (...
Silnik ma za niskie ciśnienie oleju. Najpierw należy zmierzyć niezależnym manometrem, by wykluczyć usterkę czujnika, a następnie szukać, gdzie znika. Czy panewki, czy któraś magistrala rozszczelniona. Więc teraz pora zajrzeć do silnika od dołu.
Co do ekologii, to najbardziej eko jest (sprawny) LPG - najmniejsza emisja CO2 (propoan i butan ma więcej wodoru w stosunku do węgla niż benzyna i olej napędowy). Jeszcze lepiej wyglada w tym zestawieniu metan CNG. A paliwem w pełni ekologicznym jest wodór. Wg mnie głównym winowajcą emisji cząstek stałych jest...ekologia. Przed pomiarami NOx turbodoładowane...
na ciepłym to 17 - 18 bar. Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.
panowie sorki ze poruszam po kimś ten temat ale czy ktos może to sprawdzić czy u niego w mondeo na tym rozwidleniu(trójniku)co daje ciśnienie na serwo jest jakieś nawet najmniejsze ciśnienie na nawiewy bo u mnie nie ma nic, na serwo cisnienie jest ogromne a na nawiew brak cisnienia tak jakby był zapchany trojnik, czy może tak powinno być i problemu...
.... Bo skoro paliwo idzie do misy olejowej to i olej musi iść do komory spalania... Niekoniecznie. Przeciez ciśnienie w cylindrach dużo wyższe niz w misie olejowej. Kierunek raczej z wyzszego do niższego ciśnienia.
kobert44 W komorze wału pojawia się zarówno ciśnienie jak i podciśnienie, tak ma być. Co do wycieków mieszanki, tak jak piszesz, uszkodzony jest simering, jeśli cieknie spod dekli a nie głowicy czy cylindra.Nie ma potrzeby rozpoławiania silnika, ponieważ simering wciśnięty jest z zewnątrz,wystarczy ściągnąć tarczę sprzęgła i zębatkę .Często podczas...
- w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. Kompresja to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym i górnym położeniu. To o czym piszesz to ciśnienie sprężania. Ono w istotny...
Raczej głowica do naprawy. Można spróbować wymienić same zawory. Zdemontować stare z cylindra o niskim ciśnieniu, sprawdzić dokładnie przylgnie.dotrzeć pastą nowe, założyć nowe uszczelnienia i sprężyny. Sprawdzić szczelność (np. naftą), jak będzie trzymać założyć głowicę. Jeżeli silnik ma duży przebieg wymień wszystkie uszczelniacze za jedną robotą....
do mierzenia ciśnienia oleju manometr 0-1MPa a ciśnienie srężania benzyniak 0-2MPa diesel 0-4MPa. Są na allegro do wczoraj je tam widziałem
Sprawdź punkt zapłonu. Możesz nie mieć szczelności w komorze wału. Skąd wiesz że paliwo dostaje? Z tego co kojarzę sprężanie wstępne jest w komorze wału a później pod świecą. Sprawdź ciśnienie jak kolega radzi. Wykręć świecę i przyłóż palec do wylotu. Po kilku kopnięciach powinien być wilgotny od benzyny i powinieneś poczuć wydmuchiwane ciśnienie. Kobóz,...
Hmmm łącznik ten jest zaraz za turbo więc nie ma szansy ze jego nieszczelność właśnie tworzy to niskie ciśnienie doładowania? Samo to że już ciśnienie spalin jest niższe wiec nie napędza dobrze turbiny. Chyba ,że ja czegoś nie rozumiem w sposobie działania ... Tak czy inaczej łącznik jest do wymiany. Pytanie czy gdzieś jeszcze szukać problemu, i czy...
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
Manometr czeka na ciśnienie ale przesyłka z armaturą do wyrównania ciśnienia pomiędzy komorami ma być dopiero po jutrze. https://obrazki.elektroda.pl/3461880200_...
Witam, Mam problem ze znalezieniem informacji dotyczącej jakie powinno być ciśnienie w komorze spalania. Dzwoniłem do serwisów HONDY w Polsce i niestety nie uzyskałem informacji. Silnik jaki posiadam to HONDA gx200 RDG4 6,5km o nr.GCBTT-1414935 i jest zastosowany w gokarcie SODI GT5R. Pozdrawiam
Jest jeszcze jedna głupia opcja. Jesteś pewny że króciec jest szczelny? Bo jeśli łapie sporo lewego powietrza, to wtedy też ci silnik nie zaciągnie paliwa i nie odpali. A jak mniemam to go demontowaliście, więc lewe powietrze jak najbardziej wchodzi w grę, zwłaszcza że skoro zadajesz podstawowe pytania, to mogłeś popełnić błąd :P . Znowu, też nie sądzę...
Witam.Jak w temacie.Na wolnych pracuje super.Na wyższych słychać zawory.Pompa wtryskowa odpada.Wymieniona.Rozrząd sprawdzony.Szklanki wymienione.Ciśnienie oleju 5at na zimnym,na ciepłym 2at.Zastanawiące jest ciśnienie sprężania 35-38at,a komory sprezania sa czste.Odpalanie raczej ciężkie jak na takie ciśnienie.Może ktoś miał taki przypadek?
Sprawdzałeś jakimś programem pod Forda czy przypadkiem nie jest źle konfiguracja BSI które źle wybudza system i dlatego są takie problemy ? Przy uszkodzeniu czujnika temperatury silnika może być takie zachowanie wentylatora, ale powinno tylko występować przy włączonym kluczu zapłonu. Stało się tak samo czy coś było na aucie robione ? Poszukaj kogoś...
Odpinaj wszystkie wtyczki w komorze i patrz na ciśnienie czy się nie zmieni.
Zagrzać silnik porządnie. Wyłączyć. Jak najszybciej zdemontować osprzęt świecy trzeciego cylindra. Przedmuchać powietrzem i obserwować, czy i gdzie się sączy. Póki trzyma ciśnienie w układzie.
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Arturze, nie kłóć się, ponieważ chodziło mi właśnie o ciśnienie, napisałem wybuch,ponieważ każdemu się to z tym kojarzy. Miałem ołów w ręku, zwykły zacisk na elektrodę w aku jest z niego wykonany. W modelu silnika nie ma dużej temperatury, gdyż chodzi on chwilę i na małych obrotach, to też temperatura topnienia tego metalu nie przeszkadza. Skoro sądzisz,...
Tą chińszczyznę można sobie wsadzić w (...) i sprawdzić czy jest ciśnienie. Tyle jest to warte. To jest wskaźnik a nie miernik. Radzę zaopatrzyć się w przyrząd polskiej produkcji https://www.zup.com.pl/index.php/katalog... Zasadnicza różnica polega na miejscu zamontowania zaworu zwrotnego. W chińczykach...
z tego co gdzieś po necie czytałem to zwykle silniki benzynowe mają stopień sprężania ok 13 co daje nam ok 13 barów. Diesle więcej ale dokładnie ile to nie jestem w stanie powiedzieć. Jeśli chodzi o silniki doładowane to stopień sprężania jest mniejszy i ciśnienie też (chyba) ok 9
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
kkknc Cermotor akurat ich nie dobierał. A więc od początku. 17 lat temu jedna z firm przeprowadziła kapitalny remont tego silnika. Jeśli chodzi o tuleje, zamontowano je z firmy yenmak (wymiar wysokości 137,3 mm - zgodny z instrukcją). Niestety w zeszłym roku w silniku pękł wał na 4 korbie. Na szczęście tak pękł, że blok ostał się cały. Tym razem postanowiłem...
uszczelka pod głowicą raczej odpada bo płynu ci nie ubywa olej raczej nie ma jak się dostać do komory spalania przez uszczelkę, jest tylko jeden kanał olejowy pod ciśnieniem reszta to spływy oleju, jaka musiałaby być tam dziura aby go zasysało, a przy takiej dziurze to silnik nie będzie równo pracował, może zrób mały test niech jedna osoba dodaje gazu...
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
Ta butelka to raczej zbierała olej z odmy żeby przepustnicy nie zasyfiło. Odnośnie plaka, jest dobry sposób na sprawdzenie nieszczelności, kupić małego i psikać po przewodach i kolektorze. Jeśli obroty wzrosną to w tym miejscu jest nieszczelność. Oczywiście nie psilać w okolice filtra powietrza bo tam jest zasys. A dlatego małego bo łatwiej nim manewrować....
Pierwszą podstawową sprawą jest ilość gazu w układzie o ile dobrze pamiętam to ok 800-850 g gazu i to musi być zachowane a dopiero można sprawdzać ciśnienia. Niskie powinno pracować miedzy 2-4 a wysokie od 13 - 17&18 . Najlepiej odessać cały gaz i nabić odnowa wtedy jest pewnoś że ilość jest odpowiednia,można też sprawdzić ilośćgazu w układzie na tablicce...
W sklepach z artykułami ogrodniczymi, elektronarzędziami i stacjach benzynowych są takie fajne oleje Stihl 100ML. Ja sam kupowałem taki do mojego motoroweru - zawsze tankowałem 5L benzyny więc opakowanie 100ML idealnie pasowało do tego. Po 7000 km jazdy z dość dużymi obrotami (często po mieście, 60 km/h w trasie) cylinder jest jak nowy choć jego jakość...
Jak pisałem wcześniej w tym silniku jest odprężnik i ciężko zmierzyć kompresję. Do nowo złożonych silników poleca się się podać 1-2 cm3 oleju do dwu suwa tak by zwiększyć kompresję na nowych niedotartych elementach. 2. Luzy zaworowe wyregulowane? Lepiej dać większe bo po dotarciu i tak wypada skorygować. 3. Częstym problemem tych silników jest pompa...
W komorze spalania panuje ciśnienie pomiarowe około 1,2 Mpa a układ chłodzenia pracuje na 0,12 Mpa ,jeśli dochodzi do uszkodzenia uszczelki z reguły rozrywa jakiś element,to co opisałeś sygnalizuje brak obiegu pomiędz układem a zbiorniczkiem wyrównawczym czyli coś nie drożne .I napisz co to za silnik.
Ten "rechot" to nieprawidłowo rozpylona dawka paliwa z wtryskiwacza (zbyt wąska struga). kto pamięta golfa jedynkę i implementowane z niego końcówki wtrysku do mercedesów W115/W123 ten rozpoznaje. Trochę o coś innego musiało tam chodzić. Te silniki to były pośredniaki, z wtryskiwaczami czopikowymi - do komory wirowej. Po tym powinny zostać ślady, na...
Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
Witam. Z tego co pamiętam to większość silników diesla wolnossących montowanych jest w maszynach i ciągnikach rolniczych ale nie tylko. Nie wszystkie silniki nawet te wolnossące mają takie same ciśnienie sprężania. Podam Ci tylko na przykładzie naszych dobrze znanych silników od ciągnika URSUS C-360 I C-330.Ciśnienie w komorze sprężania dla jednego...
Według mnie jest to raczej uszkodzenie mechaniczne sprawdź ciśnienie w komorach spalania.
Kilkanaście lat temu były sprzedawane zestawy produkcji rzemieslniczej zawierające redukcje do wkrecania świec, gdyż świec o tak dużym gwincie nie kupisz. Ale na okoliczność tego zapytania mam przypowieść :D Taki sam silnik - trochę wiekowy i "ciężko palący" Właściciel nie chce za dużo inwestować, i wpada na pomysł, że zamiana świec na "paluszkowe"...
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
A ja mam takie pytanie - Czy możliwe jest (w warunkach powiedzmy warsztatowych) uzyskanie takiej szczelności przy niskich oporach, by można było podwyższyć ciśnienie gazu roboczego? Chodzi mi np o taką szczelność, by przez nawet kilka minut utrzymywał podwyższone ciśnienie dopompowane zwykłą pompką rowerową. Mam też nieco inny, mam nadzieje, że realny...
Pompa jest tylko za pasażera fotelem,druga pokrywa to drugi czujnik poziomu w drugiej komorze. Tam jest teź węxk powrotny z silnika. Podczas kręcenia powinń być słychać jak pracuje. Można też zdjąć ten powrotny i włożyć go do słoika ,druga osoba niech kręci,powinno być ciśnienie do 3Atm. Jak nie pracuje to albo się skończyła ,albo bezpiecznik padł.
Pisałem z sarkazmem. O pracy silnika pisałem ogólnikowo. Proszę nie łap mnie za słowa. Chodzi mi o to że producenci starają się w nowoczesnych silnikach podnieść ciśnienie wtrysku, bardziej go rozproszyć zwiększyć ilość doprowadzanego powietrza, żeby uzyskać lepsze efekty zarówno w dziedzinie ekonomi jak i mocy. Nie wierzę i tak szybko nie uwierzę w...
Witam, opiszę problem. Zafira przyjechała do mnie na lawecie nie odpalająca. Zgnił po myciu sterownik silnika wymieniłem na drugi odpaliłem i oddałem klientowi. Wróciła po zrobieniu około 15 km co chwilę gasnąc. Na desce choinka: ładowanie zapala sie i gaśnie podobnie ciśnienie oleju check engine i kontrolka absu a obrotomierz opada do zera. W ABSie,...
W DT nie ma mechanizmu różnicowego. W przyczepach rolniczych tak jak napisał kolega wyżej są hamulce hydrauliczne i pneumatyczne. Hydrauliczne głównie są stosowane w traktorach z "importu" gdzie jest instalacja hydrauliczna a nie ma pneumatycznej. Taka instalacja to złączka do hydrauliki ciągnika kawałek przewodu i cylindry hudrauliczne przy hamulcach....
Mam: Renault Espace 3, rocznik 2000, silnik 2.0 benzyna + LPG Problem: Rozrusznik nie kręci; gdy przekręcam (pierwszy stopień przekręcenia) kluczyk elektryka działa (szyby się opuszczają, radio działa, deska rozdzielcza się podświetla) ale gdy przekręcam dalej żeby odpalić to nie kręci - słychać tylko cyknięcie gdzieś w silniku, deska rozdzielcza na...
Mody ma rację - tłumik ma znaczenie. Tutaj kształt i długość ma wpływ na opory dla przepływających gazów - tłumik nie musi być oryginalny, ale musi mieć taką samą charakterystykę. W dwusuwach bardzo duże znaczenie ma ciśnienie w kanale wylotowym - od tego zależy sposób odświeżania komory spalania. Brak tłumika - silnik pluje paliwem i czwórkuje, zbyt...
ja mam wątpliwości czy aby sprężanie takiego gazu w butli nie jest niebezpieczne w końcu jest to mieszanina różnych związków chemicznych które mogą pod większym ciśnieniem zachowywać sie dosyć nieprzewidywalnie Nie jest to bardziej niebezpieczne niż propan-butan w wielu polskich kuchniach, niż propan w wielu polskich samochodach i nie bardziej niż...
http://obrazki.elektroda.pl/4335151900_1... W filmach lasery często powodują, że rzeczy wybuchają. Czasami zdarza się to nawet w prawdziwym życiu. Czasami nawet, dzieje się to w sposób który przynosi komuś jakieś zyski. Wyobraźmy sobie, że laser może uczynić eksplozje wydajniejszymi, na przykład eksplozje, które wykorzystujemy codziennie....
Witam, oto pełny opis silnika termomechanicznego z ciągiem. http://alusigma.pl/Opis_silnika_ciag.pdf Jeśli kolega nie zaznajomił się dokładnie z moim silnikiem, to proszę o trochę kultury i proszę o nie nazywanie mnie wciskaczem kitu, bo jest to obraźliwe i powinien kolega dostać upomnienie od moderatora. Mój silnik będzie działał tak, jak go opisałem,...
Ciśnienie trzeba sprawdzić, bo może tłok "przytarty". Poprzez otwór po gaźniku lub tłumiku sprawdź stan tłoka i cylindra. Czy uszczelniacze wału są ok., bo mogą być powodem, iż komora silnika jest nieszczelna i nie "zaciąga" paliwa.
no chyba, że chodzi o Diesel 1 cylindrowy 2-suwowy( chyba bez wtrysku). To ropa mu do komory kapie???? Diesel musi być na wtrysku bo podaje się paliwo pod ciśnieniem, bez ciśnienia i rozpylenia nie będzie klekotał :D
Ale tu jest turbina bez zmiennej geometrii Dodano po 30 jutro zrobię logi Mój błąd :), ale Vnt czy nie, problem z ciśnieniem doładowania.
Witam Zgodnie z poradą (decybel91)wymieniłem elektrozawór problem ustąpił. Chciałbym jeszcze tyko w dwóch zdaniach odnieść się do pracy serwisu TOYOTY .Podpowiedział mi kolega wcześniej abym podjechał do serwisu, że oni mają dobre programy komp.i wskażą mi precyzyjnie jaki element może być uszkodzony .Pojechałem , nie dość że powiedzieli mi tylko ze...
Tak z ciekawości cytat: "Przyczyną awarii i zatarć silnika są ubytki płynu chłodniczego, który ucieka przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Wskutek opuszczenia się tulei powstaje szczelina między głowicą a blokiem silnika. Ma ona zwykle ok 0,02 do 0,1 mm. Przez tę szczelinę wydobywa się ciśnienie, które przechodzi do układu chłodzenia i wypycha płyn....
Cześć, znajomy przyprowadził mi to cholerstwo i poprosił o naprawę. Niestety się zgodziłem... Skuter to Zipp Quantum GT5 z silnikiem dwusuwowym. Problem polega na chwilowych utratach mocy podczas jazdy. Trzymając gaz nieruchomo w połowie skuter przyspiesza, traci moc na 1 sekundę, po 1 sekundzie znowu przyspiesza i tak w kółko. Z maksymalnie otwartą...
Piszczy bo ma maksymalne ciśnienie, tak samo zachowuje się po wypięciu wtyczki. Na biegu jałowym powinno być 40 bar. Instalacja do sprawdzenia , wtyczka przy regulatorze pin 1 -plus po bezpieczniku 23(15a) w komorze silnika, pin 2 - sterowanie pin 15 złącza 60 pinowego sterownika . Jak pompy i instalacja sprawne to zostaje sterownik.
Mogę się mylić, ale nie ma tam czasem dwóch pomp paliwa. Pierwsza w zbiorniku, a druga w komorze silnikowej (przepływowa). Co prawda widziałem taki silnik 3 miechy temu, ale coś mi się kołacze że jest zamocowana przy podszybiu, bardzo podobna do tej w 2.0 TDI CR.
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju.. Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego...
Istnieje prawdopodobieństwo, że w jednej z komór spalania nie ma zapłonu paliwa. Silnik w tych traktorach to silnik wysokoprężny tzn. do zapłonu mieszanki dochodzi przy dużym ciśnieniu. Wszystkie objawy, które wymieniłeś sugerują nieszczelność podczas sprężenia więc nie dochodzi do zapłonu, powstaje dym, nie spalona lub niedopalona mieszanka i zmniejszona...
Jak powietrzem to normalna sprawa bo musi być odpowietrzanie z komory silnika przez odmę do kolektora ssącego .Tak więc jak nie kopci ci z rury to nie masz się co obawiać to jest normalne w tych silnikach .
Skoro pralka rusza po podaniu sztucznie ciśnienia na hydrostat to sam też wyciągnij wnioski, że coś zakłóca pracę hydrostatu. Odłącz wężyk od komory i teoretycznie pralka powinna zacząć pobierać wodę, ale stój przy pralce bo wtedy będzie lała aż wyleje wodę na podłogę. Gdy podasz jej sztucznie ciśnienie na hydrostat pralka pobierze wodę i silnik zaczyna...
Najważniejszy w filtrze jest ten trzpień zaślepki odpływowej. Jak ktoś osadza filtr w pokrywie i wkręca, to może nie trafić, albo go złamać. Filtr trzeba wcisnąć w gniazdo, a dopiero zakręcać pokrywę. Wyrywanie jakimiś drutami złamanej zaślepki w komorze filtra zniszczy obsadę rdzenia. https://obrazki.elektroda.pl/1296077100_...
Bardzo proste,z tego samego powodu przez który auta na doładowaniu maja chłodnice powietrza. Tu jest właśnie przewaga silnika z wtryskiem nad silnikem gaźnikmowym.,który nie uswzględznia zmian temperatury. Ecu mierząc temperaturę i przepływ powietrza lub ciśnienie w kolektorze ,wie dokładnie ile ono waży. W zażności od tego dolewa odpowiednio paliwa....
Odkręć korek wlewu oleju zatkaj rękom i sprawdź czy nie robi się ciśnienie powietrza w komorze korbowej.
Na początek zasil pompę wtryskową z oddzielnego baniaczka zawieszonego trochę wyżej nad silnikiem i zobacz jak zachowuje się auto podczas jazdy (najlepiej zawiesić na szybie bocznej plus dłuższe wężyki). Pamiętaj o odłączeniu powrotu od pompy i ten przewód łączysz z wychodzącym z filtra (paliwo będzie krążyć "na ślepo" w obiegu zamkniętym). Powrót z...
Witam Sprawdzałem kamerą endoskopową wygląd tłoków w silniku. Silnik ma przejechane ok. 250 tyś. km. https://obrazki.elektroda.pl/6366891900_... https://obrazki.elektroda.pl/2379157000_... https://obrazki.elektroda.pl/5073219000_... Jak widać na tłokach są palmy oleju zazwyczaj w tym samym miejscu....
To co za silnik robisz? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Witam. Remontuje silnik f2l511, Prowadnice, zawory oraz głowica nie były robione, czy to może być wina prowadnic? Zawory w prowadnicach mają luz bardzo minimalny i nie wydawało mi się żeby mógł się tamtendy przedostawać olej. Tłoki używane Remont mówisz. Ciekawostka...
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Jeżeli paliwo idzie w przelew nie wytworzy cisnienia potrzebnego do odpalenia- uszkodzony wtrysk. Jasne, ale skoro rozłączyłem wyjście pompy z listwą i nie było ciśnienia (ledwo smarkało dosłownie), to wtryskiwacze nie są winne - do nich paliwo nawet nie doleciało. A przecież ta pompa musi w krótkim czasie wytworzyć minimum 160 bar ciśnienia aby silnik...
Aby taki silnik odpalił, zadziałał, potrzeba kilku niezbędnych warunków. 1 -Paliwo, a dokładniej mieszanka paliwa z powietrzem musi być dostarczona do komory spalania. W twoim przypadku za pomocą gaźnika. 2 -Iskra, a dokładniej, iskra musi przeskoczyć na świecy w odpowiednim momencie, a jeszcze dokładniej. Najczęściej momentem tym jest około dwa milimetry...
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
https://obrazki.elektroda.pl/4174279100_... Kto zgadnie co tu jest nie tak, a jak zgadnie to ja opowiem jak do tego doszło :) A ogóle co to za myjka ? Wentylator kotła na wale silnika pompy? strasznie to czarne ten silnik w środku . Wątpię by ciśnienie w komorze olejowej tak popchnęło uszczelniacz . Bez oleju chodziła albo bez wiatraka...
Do zamkniętego pomieszczenia niewiele dostarczą bo po chwili od włączenia podniosą ciśnienie powietrza w pomieszczeniu i zostaną zdławione, powietrze przestanie się przemieszczać. Ciepło wydzielane przez silniki będzie ogrzewało powietrze w miejscu ich zainstalowania w kanałach. Co dalej można gdybać (popalenie silników itp. "zjawiska"). W pojęciu...
vb-037 jaką ma wydajność i jaki silnik Silnik ma moc 5hp lub 4,2hp - zależy od częstotliwości zasilania Max 380m3/h - przy zerowym ciśnieniu. Producenci takich maszyn w dokumentacji przedstawiają wykres przepływ - ciśnienie/podciśnienie Przy przeglądaniu ofert zwróć uwagę że często te silniki mogą pracować przy 60hz i 50hz, z tym że przy 50hz parametry...
Jeśli jest układ wtryskowy, to przed sprawdzaniem trzeba jeszcze odłączyć wtrysk-i żeby nie zachlapywać cylindrów benzyną. Podczas kręcenia i sprawdzania ciśnienia pedał gazu wciśnięty na full i sprzęgło także. W gaźnikowym wtedy troszkę może paliwka pompka przyśpieszenia zapodać. W takim przypadku wartałoby robić wszystko za jednym razem żeby nie pompować...
Silnik diesla ma wystarczającą kompresję aby paliwo rozpylone do cylindra mogło przenikać przez pęknięcie głowicy ewentualnie pęknięcie cylindra w jego górnej części (w układzie chodzącym jest znacznie niższe ciśnienie nić w komorze spalania). Pęknięcia potrafią nie dawać o sobie znać ale do czasu aż się nie powiększą/pogłębią. Najpierw należy wykluczyć...
Doładowanie wynosi 0,5bar, czyli silnik dostaje 1,5bar tak ? I wtedy ciśnienie spalania wynosi analogicznie 150bar ? Nie. Powietrze zostaje wtłoczone do komory spalania, a nie zassane jak w silnikach wolnossących. Jest tego powietrza więcej, przez co paliwa też może być więcej i silnik generuje więcej mocy. Jeżeli doładowanie wynosi 0,5bar, to nie...
submariner, co sądzę o Twoim pomyśle? Plazma nic nie da po za podgrzaniem powietrza... A zobacz budowę silnika odrzutowego, paliwo nie ma za zadanie podgrzać powietrze, a zwiększyć ciśnienie w komorze spalania, aby to mogło z większą prędkością wylecieć z silnika. A wiadomo, spalanie wytwarza energię cieplną jak i zwiększa ciśnienie. To tak jak by zapalić...
Do pana Piasek80 "30km jazdy non-stop 150km/h po autostradzie. Ciśnienie i temperatura w komorach spalania skutecznie wyczyszczą silnik z wszelkich nagarów" twierdzisz ze ciśnienie i temperatura wzrasta wraz z prędkością jazdy i niby to usuwa nagar, zajrzyj do warsztatu samochodowego i tam sie dowiesz ze jedyną skuteczną metodą jego usunięcia jest usuwanie...
Manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju i pomiar powinno być ok 4 bar przy 4000 obr./min. Sprawdzenie wszystkich połączeń masowych i wiązki od silnika do komputera i deski. Raczej problem po stronie elektryki ponieważ i czujnik temperatury i ciśnienia oleju sterowane są masą. Możliwe, że doszło do uszkodzenia wiązki w komorze silnika i pod wpływem...
zastanawia mnie taki remont. wymienić pierścienie, a świece zostawić? przecież głowica była ściągana, na tłokach nagar, to jak mogło nie być w komorach głowicy. jak był to pewnie czyścili, jak czyścili, to wykręcali świece, jak wykręcali świece to co? nie wymienili po obejrzeniu? nie zdziwię się jak dalej będzie do du..
Dolanie oleju zmniejsza objętość komory spalania więc oczywiste że ciśnienie wzrośnie. Taki pomiar się robi na wszystkich cylindrach i z jednakową dawką oleju.
Przyrządem do sprawdzania ciśnienia sprężania w silnikach diesla. A jak ? A tak jak wszędzie. Poprzez wkręcenie w komorę spalania tegoż zegara.
Objawy wskazują wprost, że problem leży w zbyt małym ciśnieniu sprężania, podgrzanie powietrza dolotowego ułatwia rozruch. Grzałki w kolektorze ssącym zwykle działają mało skutecznie, w przeciwieństwie do świec żarowych umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. W rzadkich przypadkach może to być wina układu wtryskowego, np. źle działające wtryskiwacze...
komor silnik matiz przekaźnik komor silnik spaliny komor silnik
komputer długo włącza suzuki kontrolka silnik toshiba reset hasła
Analiza algorytmu programatora Vilab Skoda Fabia: Rezystancja CAN 80 omów - Diagnostyka