Przy okazji sprawdź stan wszystkich metalowych przewodów hamulcowych.Bardzo często gniły przy tylnym prawym kole tuż nad zbiornikiem paliwa,a także z przodu w komorze silnika w okolicach alternatora.W kilkuletnich Matizach całe przewody hamulcowe wyglądają tragicznie,niedosyć że są stalowe to w dodatku słabo zabezpieczone przed korozją :cry:
Tak. Zapłon + czerwony mniejszy przycisk. Jeśli chodzi o marginesy, to kiedyś robiłem je ołówkiem w zeszycie. :D Tak na serio, to pamięć alarmu o przyczynie ostatniego wyzwolenia. Po naciśnięciu większego zielonego przycisku przy załączonym zapłonie: 1 impuls - czujnik drzwi, bagażnika, komory silnika 3 impulsy - czujnik zmiany napięcia (potocznie prądowy)...
dobrze myślałeś przeprowadż zasilanie od akumulatora i będzie najpewniej a robisz to tak bierzesz 2 kable grubości 2mm" przeprowadzasz je przez komorę silnika przez jakąś zaślepkę gumową podpinasz do akumulatora oczywiście poprzez bezpiecznik 10a pezpiecznik dajesz na + gdzieś w komorze silnika (koło akumulatora) i gotowe w środku chyba sobie poradzisz...
A przednie pozycyjne świeci ? Bezpiecznik ef12 10A w komorze silnika.
Prawdopodobnie przyczyną problemu jest wspomniany przez mojego przedmówcę przerywacz, którego zasada działania była oparta kiedyś na nagrzewaniu się elementu bimetalowego w wyniku przepływającego prądu (indukcja i te sprawy) i cyklicznym stygnięciu tego elementu, a tym samym cyklicznym przełączaniu się styków. Widocznie element bimetalowy uległ przegrzaniu...
nie w komorze silnika, pod deska w przedziale pasazerskim, po stronie kierowcy, tak na lewym slupku
w matizie masz dwie skrzynki bezpieczników: w komorze silnika (tam tez sa przekaźniki) i w kabinie (pod deską rozdzielcza przy drzwiach kierowcy)
Ja miałem to samo ze sprzęgłem (wciskając pedał zgrzytał i szedł opornie aż w końcu pękła linka ) Wymieniłem ją sam bez kanału ale najlepiej wymontować akumulator i filtr powietrza z obudową ( większy komfort i więcej miejsca na ręce).Zacząłem od odpięcia linki na dźwigni pedału-mam małe dłonie ale i tak się nagimnastykowałem pod deską rozdzielczą-...
Witam. Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Ja mam bezpieczniki w komorze silnika. Widzę schemat i opis bezpieczników w komorze silnika ale nie widze opisu z zapalniczką. Który to bezpiecznik? Pozdraiwam
fuel pump realy - przekażnik pompy paliwa, bezpiecznik w komorze silnika nad lewym nadkolem, przekaźnik też. Dostęp do pompy powinien być jak zdejmiesz osłone pod kanapą pasażerów z tyłu, sprawdź ewentualnie za pomocą kodów błyskowych (autodiagnostyka) czy nie jest uszkodzony element optyczny w aparacie zapłonowym efekt będzie podobny. Złącze jest pod...
odpiąć klemy na parę minut lub wyjąć bezpiecznik ECM o nr. EF 4 lub EF 19 jest w skrzynce w komorze silnika,trzeba pamiętać o ustawieniu -zakodowaniu obrotów biegu jałowego
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
Z reguły pod maską w komorze silnika .
Witam wszytkich serdecznie mam problem z Matizem '99. Od pewnego czasu jest coraz słabszy i wolniej mi się zbiera (zarówno na benzynie jak i na gazie), wszytko jest ok do momentu gdy nie przyśpieszam gwałtownie, gorzej jak wcisnę pedał gazu ponad 3/4, wtedy z komory silnika dochodzi taki dziwny dzwięk - jakby szum i autko reaguje co prawda ale z opóźnieniem...
Sprawdż połączenia w komorze silnika
Wchodzi sprężynką do silnika inaczej chyba nie wejdzie a ten cypelek możesz dać do góry , z tego co piszesz to nagrzewnica do wymiany , nie ma tragedii , ale odłączenie przewodów wodnych w komorze silnika to już tragedia .
Tu masz schematy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93... Dodano po 6 Pod przekaźnikami w komorze silnika,przewód pomarańczowo czarny. Wychodzi z przekaźnika głównego i rozgałęzia się na różne podzespoły.
f12 ale komora silnika
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Sprawdziłem: W plastikowej obudowie z bezpiecznikami w komorze silnika jest jeden oznaczony jako ECM. Na tym bezpieczniku jest "nieczyste" napięcie (w przeciwieństwie...
Witam ! W rodzinie poproszono mnie , abym w aucie MATIZ , jak trochę będzie cieplej wymienił filtr paliwa . Wstępnie już patrzyłem w komorę silnika , ale nie rzucił mi się on w oczy .[ ? ] Gdzie on się znajduje w komorze silnika ? W moim garażu nie mam kanały i nie wiem czy do niego dojdę .[ ? ] Proszę Kolegów o jakieś porady . Pozdrawiam !
Nagle przestaly pracowac dwa jeden jest czysciutki. Przy pomocy start gazu i wielokrotnych probach odpale na jeden gar. W dwoch pozostalych nie ma szans. Odkrecilem swiece i w komorach tez jest olej ale tylko na tych dwoch cylindrach ktore nie pala. Zaczalem juz ja rozbierac. Porozlaczalem wszystkie kolektory zostalo mi wyciagniecie walka i odkrecenie...
z tym piszczeniem sprawa się wyjaśniła; było to piszczenie paska alternatora. Ja jestem przyzwyczajony do malucha (to było moje poprzednie auto) i przyznam, że nawet nie zauważyłem gdzieś u dołu komory silnika w matizie, tego paska. Teraz jest już ok! i bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i rady!
walczylem dlugo z tym problemem w koncu zrobilem osobny obwod na pompe paliwa na osobnym bezpieczniku do tej pory auto jezdzi latwo sie do tego dobrac w skrzynce w komorze silnika jedyny minus to dodatkowy bezpiecznik w aucie http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/GMDE_TIS_STA... tu znajdziesz schematy
witaj zenpier mam podobny problem. gdzie szukać tego złącza? over bcc jak otworzysz skrzynkę z bezpiecznikami z komory silnika, wyciągniesz przekaźnik zapłonu to zobaczysz 3 wtyki w przekaźniku. miałem identyczny problem - brak dmuchawy i ogrzewania tylnej szyby; u mnie jednak skończyło się na wymianie przekaźnika zapłonu i już. Pozdrawiam
Podbijam temat. Termostat wymieniony, a ogrzewanie nadal nie działa. Znajomy powiedział żeby przepłukać nagrzewnicę za pomocą przewodów ogrzewania które wchodzą z komory silnika do kabiny samochodu. Powiedział że znajdę je u góry za silnikiem. Moje pytanie brzmi czy ktoś wie gdzie dokładnie są zlokalizowane te przewody? Poratowałby ktoś zdjęciem na...
Wrzucam co i jak na zdjęciach i schemacie.. Bzepieczniki z wnetrza auta zaznaczylem strzalą które nie działają.. Bezpieczniki te ktore sa w komorze silnika zaznaczylem klamrą na których jest 0 napięcie. A bezpiecznik który zaznaczyłem strzałką w komorze silnika (na schemacie f18) wyciągnąłem bo wg schematu to bezpiecznik zapasowy więc mówie zamienie...
Przekaźnik główny działa? Zasilany z bezpiecznika F4 w komorze silnika (10A)
Witajcie. Ja również mam ten problem. Dojechałem do domu a po paru godzinach nie odpalił i juz nie odpala. Nie ma iskry Co już wiem: -Cewka zapłonowa sprawna, przewody do świec przedzwonione (są ok) -pompa paliwa uruchamia się -rozrusznik się kreci -Lampka immo zachowuje się naturalnie: bez kluczyka mruga. Z kluczykiem nie świeci cię. Mam dwa kluczyki...
Najbardziej sprawdziłbym skrzynkę bezpiecznikową w komorze silnika, po stronie kierowcy.
Z opisu usterki, sporo wskazuje na przeciekającą pompę wodną. Trzeba zdjąć plastikową pokrywkę rozrządu z lewej strony silnika (odkręcić 4 śrubki). Poświecić latarką nieco poniżej koła zębatego pompy (bliżej bloku silnika). W górnej części pompy jest niewielki otworek widoczny od góry, jeśli tam widać wycieki, lub zacieki, to pompa jest nieszczelna...
Witam. Kilka dni temu kupiłem Matiza. Niestety nie działają w nim światła postojowe, mijania, drogowe, oczywiście przód i tył. Światła stop, kierunkowskazy, cofania są OK. Sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika, są OK. Czy może ktoś coś poradzić? Z góry dziękuję.
Może zbyt pochopnie wyciągasz wnioski. Uszkodzenie uszczelki to może być także ciśnienie w układzie chłodzenia lub/i w komorze silnika. A więc wyrzucanie chłodziwa/oleju. To kolor spalin, chociaż obecnie większość silników dymi na biało ale ilość jest inna. I wreszcie ciśnienie w cylindrach. Biały osad pod korkiem oleju może być faktycznie wynikiem...
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
Pozwólcie,że się wtrącę niektóre alarmy mozna wyłączyć dodatkowym kluczykiem przy samej syrence jest taka mała stacyjka i tam moze mąz wyłaczył,jest to w komorze silnika,ale moze jest po problemie ,bo temat raczej stary
Nagrzewnica zasilana jest plynem chłodzącym ? Jak w każdym samochodzie. Być może, że faktycznie masz problem z kolektorem. Zapewne warto sprawdzić uszczelnienie i wymienić tam uszczelkę. Jednak w przypadku zapachu w kabinie to raczej nie powinno być od wycieku przy silniku, gdyż powietrze do kabiny zasysane jest spoza komory silnika. Aby się upewnić...
Przejrzałem dziś instalację i tak, jak pamiętam radio przepinałem pod stałe napięcie nie przez stacyjkę pisze tu o zasilaniu nie o pamięci,tak samo zrobiłem z gniazdem zapalniczki,że podłączyłem pod ten sam kabel co radio,bo zapalniczka tez szła przez stacyjkę. Jak podłączałem centralkę ta pierwsza bez pilota to zapomniałem i tez wpiąłem się w ten sam...
Sprawdz jeszcze cewkę czy nie ma przebicia na obudowę, blachę podszybia. Miałem taki przypadek. Dopiero pod testerem cewek widac było jak iskra wali bokiem przez obudowę. Najlepiej wieczorem jak już jest bardzo ciemno, odpalić silnik, nie włączać żadnych świateł albo najlepiej wieczorem w garażu, podnieść klapę silnika i rozejrzeć się po komorze silnka,...
jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa to chyba nie, bo nie wspomniałem ze na gazie tak samo się zachowuje. po gwałtownym przyspieszeniu (pedał gazu wciśniety ponad 3/4) autko sie muli i z komory silnika słychać jedynie dziwny szum. Czujniki sprawdzałem wszystko ok tylko ten egr mi jeszcze został nie wiem jak go sprawdzic, bo ECM nie wyświetla mi blędów....
Sorry za podbicie... Ale mam identyczny przypadek - auto normalnie jeździło, nagle zgasło i paliło bezpiecznik ECM (15A). Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że wyciągnięcie przekaźnika opisanego jako Fuel Pump Relay (środkowy w rzędzie dużych w komorze silnikowej) powoduje, że po przekręceniu kluczyka bezpiecznik się nie przepala. Dodatkowo na...
Te dwa błędy są od usterki w aparacie zapłonowym .Wymieniałeś jednak na nowy (zamiennik?) i jeden błąd zniknął.Posprawdzaj dobrze połączenia elektryczne czy nie utlenione lub pęknięte.Było wymieniane sprzęgło a to dość duża ingerencja i manewrowanie w małej komorze silnika.Zapłon w tym silniku ustawia się też aparatem zapłonowym więc możliwe że pochodzi...
Naprawiając D4 to zawsze przy wymianie palnika musi być wymieniona dmuchawa ponieważ jest tak skonstruowana że ma wytrzymać 3000 godzin pracy i koniec ,a efekt jest taki że to silnik uszkadza palnik a nie odwrotnie ponieważ jest za mało powietrza w komorze spalania
Idź tropem tych 2Voltów,15 po zapłonie ,17 zasilanie pompy,18zasilanie cewki,16 masa.W EBCM masz przekaźnik główny(przyczyna kłopotu. Tester raczej umiem obsługiwać :-); czujniki kół chyba raczej sprawne, choć jeszcze raz zrobię próbę drogową - poprzednia (za co przepraszam, że nie poinformowałem) wykazała sygnały prędkości wszystkich kół równe (pojeżdżę...
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
Filtr ( dostępny z przodu w prawym dolnym rogu) wykręcałem i czyściłem To za mało - trzeba zdemontować silnik pompy i sprawdzić dokładniej, czy nie ma czegoś w komorze turbinki.
Chodzi o kluczyk do stacyjki. A wyłącznik bezwładnościowy gdzie jest tego w Hondach nie wiem, ale może być w komorze silnika, w kabinie, na lewym lub prawym słupku, taki element na dwa przewody wciskany. No chyba ze jego role pełni sensor poduszek, w którym trzeba skasować crash datę po wypadku, bo nie odpali, ale w hondach to mało prawdopodobne. Potrzeba...
Też myślę jak koledzy wyżej że auto nie jest po powodzi a jedynie sporo jeździło po błocie. Sprzedawca powinien umyć komorę silnika w takim stanie przed sprzedażą. Pewnie będą się tłumaczyć że tego nie robili by nie było podejrzeń . Tak to jest z autami po leasingu , niby serwisowane itp , ale mało który użytkownik o nie dba , taka prawda.
tak moglo sie urwać przy wtyczce, ale mało prawdopodobne. A masz włączoną klimę?. Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika i skrzynce bezpieczników w środku. Ze sprężarki do jej złącza wychodzą 2 przewody? Jeśli tak przewód brązowy to masa (-). czarno-bialy to +
Mało to jakoś widzę... Może tak prościej: do 30 przekaźnika przez bezpiecznik plus z akumulatora. 87 na reflektory (żółty). 86 masa. 85 z żółtego od 56 włącznika. Jeśli jednak już Kolega daje przekaźniki, czy nie można kompleksowo, za skrzynką w komorze silnika, jeden przekaźnik na każdą z żarówek? Dam później linka do opisu jak ja to robię.
Witam ... Agila z silnikiem Z12XE nie ma osobnego bezpiecznika pompy paliwa ( bo i po co ? mało które nowe auto ga ma ) ... Jest wykorzystany bezpiecznik FB3 znajdujący się w komorze sinika ( trzeci chyba od góry koło tych sześciu przekażników - nie jestem ci w stanie tego rzucić zTISa ale jak chcesz to podam ci kolory kabli itp .. ) ten bezpiecznik...
Sama mata butylowa, to za mało. Posłuży do wygaszania rezonansu tej blachy. Na to powinny iść kolejne, grubsze maty np. filcowe. Jednak spektakularnych rezultatów raczej nie będzie. Możesz jeszcze pomyśleć nad wyłożeniem komory silnika.
czytam odpowiedzi i aż mam ciarki ... spekulujecie, a żadnego pytania do poszkodowanego? kolego podaj wiecej danych na temat instalacji .... na tą chwile : zakładamy że mechanicy to inteligętni ludzie i nie zepsuli (domniemanie niewinności) istalacji w komorze silnika a objawy opisane raczej wskazuja na brak paliwa -gazu przy starszych intalacjach i...
To może popytam fachowców (nie, nie zamierzam się za to sam zabierać, ale chciałbym mieć pojęcie gdzie może się problem pojawić)- pacjent P407, klima nabita rok temu, obecnie chyba pusta... Gdzie najbardziej prawdopodobna nieszczelność? W komorze silnika czy (... mać) pod deską? Ponoć w tych autach są charakterystyczne punkty, gdzie nieszczelność najłatwiej...
Tak swoją drogą, ciekawi mnie tylko jak długo powinny się grzać Jeszcze jedno bo przeoczyłem.. Świece zarowe powinny tylko grzać kiedy na desce rozdzielczej pali się kontrolka od świec przed uruchomieniem silnika.Napewno po uruchomieniu silnika świece żarowe nie powinny grzać, bo niby po co by miały to robić skoro w komorze spalania jest zapłon? Sa...
Instalacja klimatyzacji ma pewną bezwładność , zatrzymanie sprężarki nie powoduje natychmiastowego puszczenia ciepłego powietrza , musi się reszta czynnika rozprężyć a i sam parownik ma pewną pojemność cieplną . Przyczyn może być kilka , trzeba poszukać . Może to być zawór rozprężny , może to być uszkodzony presostat . Może to być nawet nadmiar czynnika...
U mnie wkręca się normalnie na obroty tylko że nie osiąga maks. Jest poprostu mółowaty tak jak by miał za mało powietrza. Po jednej przejażdżce zajrzałem w filtr powietrza a tam paliwo stoi na rancie. Może faktycznie za dużo paliwa. Do komory pływakowej nie zagłądałem więc nie wiem czy jest regulacja.
Regulator do silników szczotkowych, dwukierunkowy, tzw. mostek H. Mikser kanałów - jeżeli nadajnik jest programowalny, często taki mikser jest dostępny w opcjach. Jeżeli nie ma, trzeba kupić osobny moduł - tzw. mikser "Delta" lub "V-Tail". Regulator powinien być z układem BEC, o wydajności wystarczającej do zasilania odbiornika i urządzeń pomocniczych....
Napiecie sorawdzone przy akumulatorze i wynosi 11.82V - zdecydowanie za mało. Kontrolki swieca juz caly czas, ale podejrzewam koło. Mysle, ze ono szwankuje, bo czasami przy dziwnych dzwiekach z komory silnika kontrolki gasna i pojawia sie lądowanie.
czy między tarczą skośną a silnikiem jest przekładnia redukcyjna? nie , nie ma jeśli mówa o napędzaniu silnikiem indukcyjnym , stosowane są silniki chyba tzw szybkoobrotowe (ok 2800obr/min) lub przy większych mocach silników i średnicach tłoków wolnoobrotowe (ok 1400obr/min) Tak - frakcja płynna wycieka wtedy ze skrzyni i zostaje mało plastyczna reszta....
Sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej. Może pompka daje za mało paliwa?
Pytanie mało konkretne. Gdybyś napisał czy to instalacja dokładana, czy fabryczna i w jakim aucie... Teraz moja szklana kula mówi, że bezpiecznik jest w kabinie .... lub w komorze silnika ;-)
Okręć pokrywę alternatora i sprawdź kręcąc ręką za koło magnesowe, czy w ogóle silnik ma kompresję, czy nie przepuszcza za mocno kompresji przez pierścienie. Silnik mógłby stracić szczelność komory korbowej przez uszczelniacz od strony zapłonu, ale w tych silnikach to mało prawdopodobne aby uszczelniacz wyskoczył z gniazda. Prędzej ułamał się listek...
Potrzebuję schematu skrzynki bezpieczników i prawidłowo podłączone, wszystkie które muszą być. Bo wydaje mi sie że w moim egzemplarzu jest coś mało. Jestem nowym nabywca uczę się. Dziękuję za każdą odpowiedź.
bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika. Jeżeli takie objawy to silnik może już być przegrzany, przytarty, brak odpowiedniej kompresji. I to niezależnie od tego jaka była używana...
To może jest kilka modeli i różnią się. Model według tabliczki znamionowej W 201 przebity fabrycznie na W 303 (chyba bo mało czytelne) wiec na pewno jakies zmiany były wprowadzone do tego modelu Ten plastik na dnie bębna z tego co pamiętam to metalowa nakrętka zatopiona w plastiku To trochę dziwne bo jak patrzyłem przez otwór wylotowy wody ten Plastik...
Możesz wytłumaczyć dlaczego miałoby go zalewać, bo jakoś nie mogę zatrybić. Może jestem zbyt mało inteligentny. W taki sposób, że gaźnik membranowy cały czas pompuje paliwo (brak komory pływakowej). Są 3 wyjścia nadmiar albo trafi do filtra powietrza albo do silnika lub do baku. Pierwsza opcja odpada bo silnik ma membranę pomiędzy gaźnikiem a cylindrem....
Panowie, tylko zużyty dwumas to klepie, stuka i słychać go nawet na biegu jałowym. Wystarczy otworzyć klapę i próbować bujnąć silnikiem - będzie widać czy chodzi jak wahadło w komorze. Mało kto wie, ale jest instrukcja z wymiarami jak powiesić silnik na poduszkach, żeby było cicho i gładko, a wszyscy i tak robią to na oko.
Witam. zumak wszystko wskazuje że silnik dostaje za mało paliwa regulacja czyszczenie napewno mu pomoże. Być może przycina sie zaworek w komorze pływakowej i masz za mały poziom paliwa albo żle wyregulowany skład mieszanki paliwowo-powietrznej, zapchane dysze, sprawdź kranik w zbiorniku czy dobrze leci paliwo.Gaźnik przemyj i przedmuchaj ustaw sklad...
Witam. Polanie parownika gorąca wodą, to pomoc doraźna, która pomoże tylko tyle,że odpalisz na gazie bez problemu. Jeżeli nic więcej nie robiłeś, to po krótkim czasie parownik znowu zamarznie ( oszroni się) Jak już poprzednicy pisali winę za to ponosi niesprawny układ chłodzenia lub niedostateczna ilość płynu chłodzącego.Ciekawy jestem jak długo użytkujesz...
Jeżeli chcesz dołożyć sobie pracy to podpowiem jak to zrobić, ale uwierz mi jak przechylisz pralkę tak jak Ci pisałem to wystarczy miejsca i tylko wkrętak z końcówka PH2 będzie potrzebny. Ale jak chcesz. Odkręcasz blat ( z tyłu wkręty, zdejmujesz go). Odkręcasz panel sterujący z góry ( wcześniej wyjmujesz szufladę na proszek gdyż panel w tym miejscu...
Tak mniej więcej Masz racje,ale...No włąsnie.Pare słów wyjasnienia. Sruba składu mieszanki już nie powinna sie tak nazywać we współczesnych gaznikach bo nie reguluje stosunku paliwa do powietrza jak to bywało w starszych gaznikach,a reguluje dawke przygotowanej juz wstepnie przez uklad biegu jałowego,gotowej mieszanki paliwowo-powietrznej.Wiec w skrócie-gdy...
Objawy wskazują wprost, że problem leży w zbyt małym ciśnieniu sprężania, podgrzanie powietrza dolotowego ułatwia rozruch. Grzałki w kolektorze ssącym zwykle działają mało skutecznie, w przeciwieństwie do świec żarowych umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. W rzadkich przypadkach może to być wina układu wtryskowego, np. źle działające wtryskiwacze...
Walczę dalej z silnikiem. Nie mam pomysłu na smarowanie tłoka. Jest on dosyć spasowany z cylindrem. Próba smarowania proszkiem grafitowym jest dobra na chwilę. Gdy grafit nabierze wilgoci to tłok się zacina. Wszelkie oleje czy smary mają za dużą lepkość i to bardzo spowalnia tłok. Przydałby się jakiś środek o właściwościach bardzo mało lepkiego oleju....
Ok. A który czujnik pokazuje dla ECU że za mało gazów jest dostarczane do komory spalania? Dodano po 5 W tym modelu silnika nie ma bypass i chłodnicy. zawór EGR jest przykręcony bezpośrednio w głowice i w niej są kanały.
Witam wszystkich, to mój pierwszy post tutaj. Mam Golfa MK2 z silnikiem NZ, w którym gaz na moje jest trochę dziwnie rozwiązany. Mikser jest przymocowany bezpośrednio do obudowy filtra powietrza i przed przepływomierzem, który nie działa(klapa obracająca się z bardzo dużym oporem+styki nie dotykające płytki, numer 0 280 200 048) i, gdyby tego było mało,...
Tipo jest mało awaryjny, względna ilość miejsca pod maską, podobno problem w rozbieraniu konsoli jak podświetlenie padnie, ale to ostatnie to tylko słyszałem.
Witam. Jak w temacie. W aucie (LT 2.5 tdi 2000r) nagrzewnica ciągłe grzeje. Na 90% padnięty zawór nagrzewnicy. Rozebrałem kokpit i zmalałem delikwenta (foto). I teraz pytanie do kogoś kto przerabiał temat , czy da sie wymontować i zamontować rozbierając tylko kokpit (czy końcówki rur wodnych wyjdą razem z zaworem z komory silnika , czy aby sie do nich...
[quote="jalop"] Obrazek mało mi mówi. Mogę prosisć chociaż o podanie modelu? Najlepszym silnikiem okazałby się taki, który ma uszczelniona komorę roboczą z częścią elektryczna, ale cena zwala z nóg. Wpisz sobie np silnik starmix na portalu aukcyjnym i za 140 zeta jest już dostępny. On właśnie ma pracować w osobnych komorach i jest tak skonstruowany...
Witam ! Pompa jest pod zbiorniczkiem płynu hydraulicznego . Jeśli uda mi się zrobić foto (trochę tam mało miejsca) to podeślę. Zastanawiałem się nad tym, czy ta pompa to np samoróbka czy coś w tym stylu, ale wiązka kabli, przewody hydrauliczne, nie wyglądają na wykonanie chałupnicze. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale auto ma pełną nazwę Golf 3...
Podałeś za mało danych. Jaki rok produkcji tego wózka?
Nie wiem czy to co napiszę jest adekwatne do tego przypadku. Też mam mały agregat prądotwórczy (chińczyk) z silnikiem dwusuwowym. U mnie też jest problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na początku po takim odpaleniu dosyć długo kopcił. Doszedłem do wniosku, że te trudności wynikają zza wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej. Obniżyłem trochę...
jeśli nie przyciąłeś wiązki wtrysków to mało prawdopodobne.
Zasilanie na OBD jest ? Wiązka w komorze silnika sprawdzona skoro po dzwonie ? Na zegarach jakaś kontrolka typu spiralka zapala się i gaśnie ? Za mało danych podałeś co się dzieje z instalacją, wszystko wygląda na brak zasilania jakiegoś głównego, klema sprawdzona ?
A który to bezpiecznik? W komorze silnika? Pozdrawiam Dodano po 11 Dla uzupełnienia. Płyn jest. Manetki działają bo przy próbie spryskania szyby przedniej i tylnej wycieraczki się włączają. Pompki są dwie. Więc mało prawdopodobne aby obie padły. Pozdrawiam
wyłącznik podświetlany ale co on włącza to za mało widać na tym schemacie
Jeśli jest, to w komorze silnika, w czarnej plastikowej puszce po stronie pasażera, dekielek na 4 torxy. Czasem upchnięte pod pianką wygłuszającą. Nie wszystkie wersje miały przekaźnik. Na pewno nie miały te z automatycznym rozrusznikiem, tam sygnał szedł z Sterownika benzynowego bezpośrednio na automat rozrusznika. Jak masz dźwięk jakby kręcił ale...
W filtrze paliwa jest zaworek minimalnie podnoszący ciśnienie paliwa, po to, żeby paliwo mogło dotrzeć do świecy płomieniowej. Biały dym oznacza, że jest wtryskiwane za mało paliwa. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Jest też możliwa, stopniowa regulacja, naciągu sprężyny, która steruje zaworem wydatku paliwa, dostającego się do komory...
Jeżeli na pewno komora hydrostatu czysta , on sam sprawny , to zostaje sprawdzić , czy grzałka lub silnik nie mają upływności , obejrzeć kostki podłączeniowe pompy i silnika ( sprawdzić , czy pompa poza pralką działa dobrze ) , a jeśli to nic nie da , to może to być uszkodzenie programatora .
Jeśli byś poczuł spaliny, to silnik by pracował. Tylko wtedy pojawiają się spaliny. Teraz nie wiemy czy brakuje iskry czy paliwa, czy powietrza. Wlot powietrza też musi być drożny. Paliwo ma swobodnie lecieć do komory pływakowej. Często są z tym problemy gdy w zbiorniku są paprochy i woda. Po to był kranik, odstojnik i filtr, żeby to zatrzymywać. Mogła...
Sprawdź ten bezpiecznik odpowiedzialny za rozrusznik. Nie wiem jak jest w C2,ale w C3 siedzi taki miniaturowy 25A nr 8 Miałem to u taty w silniku C3 1,4 HDI objawy takie same jak u ciebie. Koszt ok 50gr i było po kłopocie, bezpieczniki były w komorze silnika obok akumulatora,a sam bezpiecznik mało widoczny ,był od strony błotnika,zresztą jak się przyjrzysz...
dużo osób uważa że zmywarka źle myje bo ma mało wody a okazuje się w 90 % że to pompa myjąca się kończy. Wóczas nie zachodziło by takie zjawisko: Można używać tylko po dolaniu do komory około 2-3 litrów wody do każdego cyklu. Poza tym pompy w tych zmywarkach swój żywot zwykle kończą zdecydowanie. Albo się urwie turbinka i nie będzie ciśnienia w żadnym...
Raczej nie o taką próżnię chodzi w tej prawdziwej próżni woda się gotuje . Takie próżnie z ciekawymi efektami próżniowymi to jeszcze co najmniej 100 razy bardziej trzeba odpompować powietrze. Wtedy można zapalić plazmę najpierw wokół elektrod a pompując jeszcze bardziej w całej komorze , przypomina wtedy zorzę polarną , pompując jeszcze bardziej plazma...
Jak ja slysze ze auto z taka pojemnascia i automatem pali 11-12 to nie wiem czy mam sie śmiać czy plakac. Im mniejszy silnik, tym mniejsza efektywność. Wozidło o pojemności kartonu mleka jest niesamowicie wysilone. Aby uzyskać moc pozwalającą pchać to do przodu, potrzeba turbo i wysokich obrotów. Stosunek powierzchni komory spalania do objętości, a...
Jeździłem dzisiaj tym samochodem dłuższy czas i jest golf słaby nie pracuje tak jak ma być,sond nie sprawdzałem bo już wcześniej były wymieniane i to nie jedna tylko po 3 sztuki na sondę w okresie 3 miesięcy wiem że się to zdarza, że mogą być wadliwe, ale jest to bardzo mało prawdopodobne bardziej skłaniał bym się do teorii złej mieszanki. Ale sprawdzę...
Nie znam tej zmywarki, ale mogę coś zasugerować. Po pierwsze, jeśli buczy to może oznaczać, że pompa się nie obraca z powodu uszkodzonego kondensatora (jeśli jest silnik indukcyjny) Niestety w tym modelu nie ma już zwykłego, jednofazowego silnika indukcyjnego, jest trójfazowy sterowany elektroniką. Ja sprawdziłbym najpierw, czy komora myjąca prawidłowo...
Bezpiecznik pompy paliwa w ciągu ostatnich kilku dni zmieniałem dwukrotnie - może to "nadwyrężyło" główne bezpieczniki w komorze silnika - dlatego pytam za co one odpowiadają Teraz odpiąłem pompę, jeżdżę tylko na gazie (mało komfortowe ale Święta Nowy Rok... ) i zastanawiam sie czy może jeszcze cos złego mnie czeka :cry::?: PS Zabezpieczenie pompy w...
W Corsach jest problem z dostawaniem się wody po deszczu do plastikowego tunelu na wiązkę przewodów od komory silnika - podszybia do kabiny. komora ta znajduje się w podszybiu po skrajnej stronie kierowcy, też mam z tym problem, że woda dostaje się do środka samochodu, ale nie miałem czasu się tym zająć.. Mi w zimie czasem pomagało uderzenie ręką w...
Tu właśnie o tlenki azotu się rozchodzi. A ich redukcja to nie lada wyzwanie dla konstruktora. Tlenki azotu są uznawane za najbardziej toksyczne w gazach spalinowych. Powstają podczas procesu spalania przy wysokiej temperaturze. Azot tworzy z tlenem następujące rodzaje tlenków azotu: podtlenek azotu, tlenek azotu, dwutlenek azotu, trójtlenek dwuazotu,...
Może uderzał wcześniej,może mechanik coś zrobił z napinaczem ,a teraz słyszysz nie łańcuch. Wariator pracuje jedynie w zakresie wałka, a zęby na łańcuchu są w stałej pozycji względem łańcucha więc to też by wykluczyć, chyba że się mylę to proszę mnie poprawić. Tylko koło pracuje razem z łańcuchem,a reszta się przemieszcza względem osi. Mamy zatem kilka...
No i tak właśnie to jest. Bo przeciwna strona tłoka czyli od ssania jest cały czas chłodzona przez zasysaną mieszankę z komory korbowej. A i denko tłoka też jest trochę chłodzone od strony korbowodu. A część od strony wydechu już nie ma tak lekko bo cylinder i kanał wylotowy są cały czas nagrzane i ogrzewane przez gorące spaliny. Gdy mieszanina jest...
Temp ich pracy to max 70 stopni a to dość sporo. To bardzo mało jeśli miały by się znajdować np w komorze silnika samochodu.
przekaźnik komor silnik ciśnienie komor silnik spaliny komor silnik
switch audio speed renault zasilacz domofonu elfon
samsung nv75j7570rs nokia fastmile
Jak zapobiec wyciekowi płynu hamulcowego w Passacie B5 1.9 TDI? Jak ustawić pompę oleju w silniku BMW M47?