Powiedziano mi że jak wzrośnie to wina pierścieni więc dałem ciała... Ale nie powiedziano ci o ile ma wzrosnąć ciśnienie po próbie olejowej. I cała twoja robota psu w dupę.
Witam optymalne ciśnienie na dyszy powinno mieścić się w granicach 10 -11 bar .
Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Co ciekawe z wciśniętym sprzęgłem trzymał normalnie ciśnienie a po puszczeniu po jakimś czasie (czasem to nawet kilka minut) ciśnienie nagle spadało prawie do zera. Pozostałe panewki też nie tknięte. Nie zaglądałem głębiej bo akurat miałem drugi pewny silnik na podmianę. Tu kontrolka się...
Czy:robił prubę olejową mierząc ciśnienie? silnik był rozgrzany czy zimny? przepustnice były otwarte na maksa?
Upuść ciśnienie do ok 1 - 1,2 bara, bez obaw.Na kotle masz zapewne zawór bezpieczeństwa 3 bar. Powinien on wyrzucić nadmiar ciśnienia. Dla kotła to ciśnienie jest nieszkodliwe.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
A coś tańszego? w sumie to potrzeba mi na jeden raz.Taki do wody by nie styknął?
Ładna sztyuka chłodzona cieczą :) . Jaka wydajność i ustawione ciśnienie?
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
Rozstaw elektrod zapłonowych. Ciśnienie powietrza na tarczy spiętrzającej.
To jeszcze zmierz ciśnienie sprężania. Nie zapomnij zrobić próby olejowej :!:
Około 26 to dobry wynik na ten silnik . Na 1 i 4 zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrośnie, wtedy będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny spadku kompresji.
W barach to może być mało dokładny. Do ilu bar wyskalowany. Najlepiej do 6 żeby był. Jak długi przewód do zegara. Czasem powietrze w grubym i długim przewodzie może zafałszować wynik. Jeśli jest możliwość wkręć bezpośrednio. Kolejna rzecz. Umiejscowienie czujnika ciśnienia oleju w każdym aucie jest różne i jego lokalizacja nie jest odpowiednia do pomiaru...
pablo1521, bubu5 ma kocioł 21kW, i to pod niego należy ustawić moc palnika. Średnica dyszy, jej charakterystyka, ciśnienie na pompie olejowej, ustawienie tarczy spiętrzającej,ciśnienie powietrza przed tarczą i pare innych parametrów zależą od kaloryczności paliwa,jego gęstości i lepkości , budowy i wielkości komory spalania, jej oporów. pozdrawiam
Takie same jak w innych, podobnych ciągnikach. Zmierz ciśnienie manometrem, na rozgrzanym silniku, wtedy będziemy mogli ocenić. Mam jednakże brzydkie podejrzenie że masz opiłki w misce olejowej.
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
Nikt nic na ten temat? Nie zagląda na forum żaden serwisant kotłów olejowych?
Na początek sprawdziłbym czystość fotokomórki, filtr paliwa i czy jest prawidłowe ciśnienie powietrza do dyszy oleju.
Te silniki jeżdżą na różnych cudach i nic nie klepie, wg. mnie masz zalepione kanały olejowe lub liche ciśnienie oleju. Podaj wartość ciśnienia oleju na wolnych obrotach
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
co dalej można robić/patrzeć, jeżeli chodzi o te niskie ciśnienie? Próbę olejową na tych cylindrach z niskim ciśnieniem też robił? Zaglądał kamerką orientacyjnie na gładzie cylindrów?
Niskie ciśnienie sprężania i jego wzrost po próbie olejowej świadczy o uszkodzeniu pierścieni.
Zrób pomiar ciśnienia na każdym cylindrze na sucho i z próbą olejowa jeżeli będzie na którymś słabe ciśnienie to bez do zbierania silnika może Ci z całego serca polecić ceramizer do silnika sprawdzony produkt
Ustaw poprawnie luz zaworowy, następnie sprawdź ciśnienie sprężania ,, na sucho " oraz z ,, tzw. próbą olejową ".
Zamieni czujnik na manometr i zmierzy rzeczywiste ciśnienie oleju. Może też sprawdzić punkt załączenia i wyłaczenia czujnika ciśnienia oleju. Generalnie możliwe są trzy usterki: 1. Za niskie ciśnienie oleju np przez zatkany smok olejowy lub wadliwą pompę. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. 3. Usterka kabelków do czujnka.
ma ktoś schemat może jak dostac sie do pompy olejowej? a może jest gdzieś zaworek olejowy utrzymujacy ciśnienie bo u mnie jest mniej niz 1 bar.
Ciśnienie mierzone na rozgrzanym czy na zimnym silniku? Robiona była próba olejowa?
ciśnienie mierzy się na obrotach większych niż 2000obr/min wymiana oleju i filtra jest wskazana i regulacja pompy olejowej
Witam ponownie udało mi się zmierzyć ciśnienie i wynosi kolejno od lewej strony 1 cylinder 11, 2 cylinder 5, 3 cylinder 12, 4 cylinder 11. Po próbie olejowej ciśnienie z 2 cylindra z 5 podniosło się do 11. Czy może jakieś podpowiedzi co teraz robić?
Jak nie cieknie olej bo ta uszczelka to tylko uszczelnia magistralie olejową bo jedynie ciśnienie jakie tam jest to ciśnienie oleju to bez sensu to nawet ruszać.
Na początek pomierz ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową.
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe , to problem jest z którymś z zaworów.
A pomierzył ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową, na poszczególnych cylindrach?
W jakim sensie wadliwe uszczelnienie arterii olejowej
wyklepana panewka na podporze wału i krzywy wał.
Trochę się w tym pogubiłem ;) , powinno chyba rosnąć skoro olej lany z góry dodatkowo uszczelnia. W sprawnym silniku ciśnienie w próbie olejowej nieznacznie wzrośnie, ale jeśli np. puszczają uszczelniacze zaworów i olej dostaje się nad tłok, to kolejna jego porcja wiele już nie zmieni. 1,5l oleju na 600km, czyli na jakieś 60l paliwa to mieszanka 1:40......
w korbie tłoka nie ma kanałuw olejowych smarowanie jest od wału korbowego czy jak założę panewki z dziurami olejowymi to mogę pogorszyć ciśnienie ,smarowanie ?
Możliwe,że ciśnienie z cylindra przedostaje się do kanału olejowego-pomierzyć ciśnienie sprężania,.
Masz przedmuchy do "skrzyni korbowej". Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
To nie jest zawór ciśnieniowy? nie bierze sygnału z ciśnienia oleju i steruje powietrzem bez ciśnienia oleju w jedną stronę jak ciśnienie się pojawi w druga? Tak działają u mnie , ale elektrozawory sterowane napięciem
Czujnik temperatury oleju jest w tym silniku opcjonalny ( w podstawie filtra oleju ) tylko wersje z termostatem miały ten czujniczek w standardzie. W glowicy powinieneś mieć czujnik przegrzania do kontrolki i sygnału opcjonalnie jest tam miejsce na czujnik temperatury. Co do podanych obiawów to puchną tłoki z powodu braku chłodzenia zapchane dysze natryskowe...
Pompa oleju, czujnik ciśnienia,panewki,przytkany smok olejowy,stary rzadki olej.
Sprawdź ciśnienie i zrób próbę olejową, na 90% problem wyjdzie. Pozdrawiam.
Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową , będziesz wiedział więcej . Popryskaj spryskiwaczem z wodą po przewodach wysokiego napięcia Przewody WN w tym silniku !? Przy kompresji = 0 próba olejowa nic nie da. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Nastawy wstępne służą do rozruchu palnika, potem trzeba je skorygować na podstawie analizy spalin. Oczywiście jeśli chodzi o wartość ciśnienia pompy przy danej mocy, to jej nie ruszaj, ale nastawy powietrza jak najbardziej.
Raczej ktoś próbował podnieść ciśnienie oleju likwidując spryska. Dalej twierdze że są tylko 3 możliwe przyczyny. 1. Pompa słaba albo nieszczelna na smoku (zasysa powietrze zamiast oleju). 2. Zawór ciśnienia nie pracuje prawidłowo nie zamyka się całkowicie poniżej 5 barów. 3. Jest za duży luz na panewkach wału wałka. Czy tez nieszczelność na kanałach...
Trzeba było najpierw poczytać jakie powinno być ciśnienie sprężania. Nie potrzebnie robiłeś próbę olejowa.
Musiałbyś odkręcić palnik od kotła. Wewnątrz znajduje się osłona dyfuzora palnika którą trzeba zdjąć. Musiałbyś dostać się do samej turbinki dmuchawy i sprawdzić czy nie jest zablokowana, ale już nie pamiętam czy dojście jest od strony wewnętrznej palnika, czy od zewnątrz. Osiem lat temu rozbierałem taki palnik do wymiany łożysk w silniku dmuchawy i...
Hmm jedyne 2 które przychodzą mi do głowy to: 1. w misce olejowe, przy korku spustowym oleju - mierzy poziom oleju w misce 2. ciśnienie pompy olejowej - brak ciśnienia może oznaczać zepsutą pompę, lub brak oleju
Trzeba sprawdzić: elektrody, transformator wysokiego napięcia, dyszę i ciśnienie oleju.
sprawdzałem krzywki i są dobre ,a jak by tak za duże ciśnienie pompa olejowa dawała to hydrauliki nie mogły by podpierać zaworów podczas pracy silnika?
https://obrazki.elektroda.pl/4174279100_... Kto zgadnie co tu jest nie tak, a jak zgadnie to ja opowiem jak do tego doszło :) A ogóle co to za myjka ? Wentylator kotła na wale silnika pompy? strasznie to czarne ten silnik w środku . Wątpię by ciśnienie w komorze olejowej tak popchnęło uszczelniacz . Bez oleju chodziła albo bez wiatraka...
Niestety nie wiem jaka powinno być prawidłowe ciśnienie w tym silniku jednak przyjmuje się że powinno wynosić od 25 do 35 atm, jednak powinno ono być równe we wszystkich cylindrach a różnice nie powinny być większe niż 10 %. Jeśli w którymś będzie niższe robisz próbę olejową, tzn badasz ciśnienie normalnie i po wlaniu około 50 gram oleju do cylindra....
sprawdź ciśnienie w akumulatorze gazowo olejowym gazu powinno być 9-12 bar lub zużyty biok sterujący pólbiegów
no i się okaże czy jest magik co na słuch diagnozuje Niezależnie od dźwięków, sprawdzałeś ciśnienie oleju, pasek rozrządu, układ olejowy (czy np nie zatkany 'smok')? Takie tam typowe przypadłości tego silnika...
Panowie o czym Wy piszecie, przecież to standardowa usterka w mazdach. Lepiej sprawdź ciśnienie oleju i czy nie masz zapchanej magistrali olejowej. Tą pompę doszczelnia olej. Brak ciśnienia oleju powoduje takie anomalia. Podkładki pod wtryskami wymianiałeś kiedyś? Czyściłeś smok olejowy?
Przyczyną był nie szczelny oring na misie olejowej , został wymieniony , problem zniknął
Autko chodzi idealnie ani uszczelka , ani wałek,ani ciśnienie oleju, trzeba odpowietrzyć układ olejowy. Dzięki za pomoc pozdrawiam.
Jak by to była Syrenka to jeszcze kompresja do zaakceptowania. A tak...... Zrób jeszcze próbę olejową. Ciśnienie paliwa też mi nie bardzo pasuje.
Wszystko zależy jak patrzy się na to ciśnienie. Ja pisałem o 0,3 czyli o 0,7 wedle tabelki. Sprawdź ciśnienie w cylindrach robiąc próbę olejową. Może ciśnienie w kolektorze rośnie (podciśnienie spada) bo są przedmuchy na pierścieniach.
Obstawiam że coś z pierścieniami skoro po próbie olejowej podbiło ciśnienie, natomiast gdyby był krzywy zawór próba olejowa nie przyniosła by żadnego skutku.
Najlepiej jest zmierzyć ciśnienie oleju.
czujnik stołowy też wymieniłem Po co? Pomierz ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową na poszczególnych cylindrach,
Do prawidłowej pracy nagrzewnicy olejowej muszą być spełnione następujące warunki: - ciśnienie na pompie paliwa - BV 77E wynosi 12 bar, - sprawny sterownik, - odpowiednia sprawna dysza 0,40 gal/h 80 S, - sprawny fotorezystor, - sprawny układ WN - przeskok iskry na elektrodach, Moim zdaniem należy sprawdzić ciśnienie na pompie -z boku pompy jest wejście,...
No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte... Jak olej dostaje się z góry przez uszczelniacze zaworów na przykład, to raczej dymi a kompresja zbytnio nie rośnie.Moim zdaniem opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie...
Najpierw pomierz ciśnienie jeszcze raz z próbą olejową.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
to jest silnik euro6, zupełnie inny blok nic clgc. W euro6 można wpiąć drugi zawór z boku na kablu i najczęściej nie wywala żądnych błędów. Jazda na wysokim ciśnieniu oleju powoduje jego przegrzanie i traci właściwości smarne. Jeśli masz za niskie ciśnienie odepnij na próbę, domyślnie jest max ciśnienie i upuszcza zawór na pompie. Jeśli nadal będzie...
O ile dobrze słyszę z tego nagrania to jest to dźwięk świadczący o niskim ciśnieniu sprężania. Na początek polecam zmierzyć pierwszy raz ciśnienie sprężania, wykonać próbę olejową i ponownie zmierzyć ciśnienie sprężania. Wyniki pomiaru podaj tutaj i będziemy myśleć dalej.
Ciśnienie metodą olejową sprawdzałem zero efektu ,rozrząd sprawdzałem ,wszystkie znaki na swoim miejscu, co do głowicy to bym tak od razu się nie rwał .działam na razie z kolektorem i przepustnicą powiadomię o efektach
Wymień filtr. A ciśnienie na magistrali olejowej jakie jest?
Witam Posiadam nagrzewnice olejową Xaram. Próbuje ją uruchomić jakiś czas, ale nie mogę się z nią dogadać. Generalnie problem jest taki że nagrzewnica odpali i za chwilę gaśnie i wywala błąd e1. Ciśnienie jakie robi to niecałe 0.2 bara. Łopatki wymienione na nowe, a ciśnienie i tak nie wzrosło. Wymieniona została też dysza oraz fotokomórka i elektrozawór....
Zmierz ciśnienie sprężania z próba olejową.
Ja używam w swoim kompresorze falownika z rampą ustawioną na 3s, zarówno przy starcie jak i zatrzymaniu. Nie zauważyłem negatywnych skutków. Falownik pojawił się bo składałem kompresor z tego co miałem pod ręką i zasilanie 3f było problemem. Tym samym silnik trójfazowy zasilam dzięki falownikowi z jednej fazy, a przy okazji mam wszystkie zabezpieczenia....
A ile biorą tego oleju? Ja tu nie widzę, żeby po próbie olejowej ciśnienie wzrosło ,,bardzo,,
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
Witam, mam problem z fiatem w aucie został wymieniony wałek rozrządu ponieważ był tak wytarty że już auto nie chodziło następnie magistrala olejowa,popychacze ,dźwigienki i dalej nic.Auto zapali pochodzi 10-15 min i gaśnie i nie zapali już chyba że jest zimne a na dodatek ma za duże ciśnienie w pompie olejowej!Pomóżcie bo nikt już nie wie co z nim jest...
Auto bez check i bez świec żarowych... świeci się ESP i po dłuższym kręceniu zapala się czerwona kontrolka olejowa " ciśnienie oleju" Czym dokładnie steruje przekaźnik "100" w komorze silnika jest tylko jeden??
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
Raczej jest to wina gęstnienia tego oleju w niskich temperaturach. Przez to zaraz po uruchomieniu auta wzrasta ciśnienie w układzie, zwłaszcza jak mamy niesprawny zawór na pompie olejowej. Jeśli dodatkowo nadmiernie zwiększamy obroty na zimnym silniku, to gdzieś jakaś uszczelka musi puścić.
Różnica w ciśnieniu sprężania to max 10 %. Może wyrzuca olej przez pierścienie 3 cylindra . Zmierz ciśnienie z próba olejową .
Równie dobrze mogą być wypalone zawory ! Mierzyłeś ciśnienie z próbą olejową ?
Ten zaworek to tzw. odprężnik. Po napompowaniu, jak presostat wyłączy silnik, to naciska zawór aby spuścić ciśnienie między kompresorem a zaworem zwrotnym na butli. Ułatwia to rozruch silnika jeśli w butli jest ciśnienie. Presostat działa? Oleju w wizjerze jest do połowy. I tak jest dobrze.
Postanowiłem zmierzyć mu ciśnienie bo ciężko zapalał i nie równo pracował przy tym sporo dymiąc na niebiesko Silnik po złożeniu nie pracował dłużej jak ok.20 minut. Daj mu popracować.
Zmierz ciśnienie sprężania ,zrób próbę olejową, coś będziesz wiedział.
Jaki model quada i jaki silnik — regulamin działu! Przypuszczalnie zawieszający się zawór przelewowy, nieszczelność kanału ssącego pompy olejowej (uszkodzona uszczelka lub oring), pieniący się olej.
A co diagnoskop pokazuje? Test licznika był robiony? Okablowanie ok? Co oznacza (podaj wartości): cisnienie było słabe wiec wymieniłem pompe olejowa cisnienie jest juz ksiazkowe
Może najpierw warto by było zrobić dokładniejszą diagnostykę zamiast przypuszczeń- zmierzyć ciśnienie sprężania, próba olejowa, test polegający na nabiciu ciśnienia do podejrzanego cylindra gdy oba zawory są zamknięte i odsłuch czy ucieka ciśnienie i gdzie- w okolicach głowicy, przez korek wlewowy oleju, dolot.
Wypada pomirerzyć ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, połączone z próbą olejową.
Może to efekt żle wyregulowanego palnika Przeprowadzić regulacje za pomocą analizatora spalin.Sprawdzić ciśnienie na pompie olejowej i działanie elektrozaworu podającego olej do dyszy.
Ciśnienie za duże ponieważ kanał olejowy zatkany (za filtrem).
... I silniczek krokowy. Zmierz ciśnienie - jeśli faktycznie zbyt małe, to zobacz czy nie pogięłeś miski olejowej. Jeśli ciśnienie dobre, to licznik do naprawy.
Coś kojarzę, że były tam problemu z ciśnieniem oleju i że kanał olejowy do czujika jest zwężony i najlepiej sprawdzać ciśnienie oleju przy zasilaniu turbiny stosując jakiś adapter, wtedy jest pokazane rzeczywiste ciśnienie oleju. I faktycznie usterka jest trudna i druga bo albo faktycznie dół panewki i korby do wymiany lub łożyskowanie walka rozrzadu....
sprawdz ciśnienie w akumulatorach olejowo gazowych powino bydz od 9 do 12 bar gazu [azotu]
Masz czym zmierzyć ciśnienie sprężania? Po opisie można podejrzewać upalony zawór, ale to tylko gdybanie, zmierz ciśnienie sprężania, zrób próbę olejową i zdaj relację.
Witam. Czy ta piaskarka jest podłączana osobno do sprężarki olejowej?? I jakie ciśnienie panuje w środku??
Manometr w miejsce czujnika i sprawdzić ciśnienie rzeczywiste. Miska olejowa do zdjęcia i przeczyszczenie smoka. Ciśnienie oleju na wolnych obrotach powinno być powyżej 1.0 bar. Przy obrotach rzędu 3000 powinno być pomiędzy 3.0 a 5.0 bar.
Zmierz jeszcze raz ciśnienie tym razem z próbą olejową .
W takim przypadku zanim dokona się rozbierania ponownie należy zmierzyć ciśnienie przeprowadzić " próbę olejową" .Do cylindra który ma niskie ciśnienie wstrzyknąć około 2cm³ oleju Jeżeli ciśnienie wzrośnie mamy uszkodzenie na pierścieniach jeżeli nie to zawory , przy środkowych cylindrach może być wada uszczelki lub źle założona
ciśnienie nagrzewnica olejowy ciśnienie palnik olejowy regulacja ciśnienie olejowy
trzymać hamulec licznik aliexpress podążanie światłem
ocieplenie budynku ocieplenie budynku
Schemat elektryczny Stiga Villa Royal – instalacja, kolory przewodów, typowe usterki Mitsubishi Eclipse Cross 2019 – zmiana mil na kilometry, menu Units, SDA, BCM, USA/EU