Upuść ciśnienie do ok 1 - 1,2 bara, bez obaw.Na kotle masz zapewne zawór bezpieczeństwa 3 bar. Powinien on wyrzucić nadmiar ciśnienia. Dla kotła to ciśnienie jest nieszkodliwe.
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Witam. Na początek wezwij zwyczajnego hydraulika sprawdzi instalacje grzewczą i wodną. Można opomiarować instalacje samego zasobnika cwu manometrem oraz układ grzewczy. Na zasobniku ustawić by ciśnienie wynosiło np. 5 bar, na układ grzewczy samego kotła dopuścić ciśnienia do wartości 1 bar, zamknąć dopływ i odpływ wody z bojlera oraz opcjonalną cyrkulację,...
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
Rozstaw elektrod zapłonowych. Ciśnienie powietrza na tarczy spiętrzającej.
Zamieni czujnik na manometr i zmierzy rzeczywiste ciśnienie oleju. Może też sprawdzić punkt załączenia i wyłaczenia czujnika ciśnienia oleju. Generalnie możliwe są trzy usterki: 1. Za niskie ciśnienie oleju np przez zatkany smok olejowy lub wadliwą pompę. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. 3. Usterka kabelków do czujnka.
Ten zaworek to tzw. odprężnik. Po napompowaniu, jak presostat wyłączy silnik, to naciska zawór aby spuścić ciśnienie między kompresorem a zaworem zwrotnym na butli. Ułatwia to rozruch silnika jeśli w butli jest ciśnienie. Presostat działa? Oleju w wizjerze jest do połowy. I tak jest dobrze.
Jeżeli korba mu blokowała to boje się o zwiększone ciśnienie atmosferyczne. A napisz czy olej próbował przez ten korek wydostawać się gdzie mógł ?,czyli nieszczelność. Kiedyś się spotkałem że ktoś po zakupie kompresora nie wkręcił właściwego korka oleju ale mu wywaliło ten transportowy korek.Czyli taki aby się olej nie wylewał jak w czasie transport.
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
Witajcie Borykałem się z tym problemem od dłuższego czasu praktycznie bez skutecznie, wydaje mi się że problem faktycznie jest module wałków. Został on trochę zmodyfikowany w porównaniu z wcześniejszymi modułami z 2.0 tdi pd brakuję tam jednej panewki. Wymienione zostały Pompa oleju Panewki korbowodowe Sprawdzone panewki główne (oprócz ostatniej) brak...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Do czego ten kompresor ma być. Ma taki kompresor i osobiście jestem generalnie zadowolony. Na początku kupiłem do malowania Kolumn estradowych. Następnie też z zszywaczem pneumatycznym (profesjonalnym). Do takich celów sprawdzał się idealnie, nawet powiedział bym że był zapas i to taki spory. Teraz wziąłem się za malowanie samochodu i, no cóż.. brakuje...
ma ktoś schemat może jak dostac sie do pompy olejowej? a może jest gdzieś zaworek olejowy utrzymujacy ciśnienie bo u mnie jest mniej niz 1 bar.
Witam, mam problem z Peugeotem 208, a konkretnie z ciśnieniem oleju. Wymieniałem dziś olej wraz z filtrem, po zalaniu nowego oleju auto po odpaleniu alarmuje o niskim jego ciśnieniu. Dodam, że filtr olejowy zalałem uprzednio do pełna i dałem też chwilę pompie olejowej na odpowietrzenie się. Odpinałem wtryski i kręciłem rozrusznikiem, by pompa mogła...
http://obrazki.elektroda.pl/2412759300_1... Potrzebowałem sprężarki do malowania, która zajmuje mało miejsca i jest w miarę tania. Czyli najlepiej samemu coś zrobić. Kupiłem kompresor dwutłokowy z dwoma stopniami, typowy chiński produkt o parametrach: sprężarka dwucylindrowa * smarowana olejem; * cylindry urządzenia wykonane z żeliwa;...
Coś kojarzę, że były tam problemu z ciśnieniem oleju i że kanał olejowy do czujika jest zwężony i najlepiej sprawdzać ciśnienie oleju przy zasilaniu turbiny stosując jakiś adapter, wtedy jest pokazane rzeczywiste ciśnienie oleju. I faktycznie usterka jest trudna i druga bo albo faktycznie dół panewki i korby do wymiany lub łożyskowanie walka rozrzadu....
Jeśli chodzi o olej to proponował bym TURDUS . Filtr olejowy masz wymienny czy płukany [bączek] . Bączek wyrobiony tak ma że traci ciśnienie więc musisz wymienić go .
no i się okaże czy jest magik co na słuch diagnozuje Niezależnie od dźwięków, sprawdzałeś ciśnienie oleju, pasek rozrządu, układ olejowy (czy np nie zatkany 'smok')? Takie tam typowe przypadłości tego silnika...
Witam, jakie ciśnienie powietrza powinno być prawidłowo w naczyniu przeponowym. Posiadam Kocioł olejowy Buderus G115 28 kW. Dom dwupoziomowy z grzejnikami żeliwnymi. Naczynie znajduje się w piwnicy wraz z kotłem czyli nad nimi są jeszcze dwa poziomy z instalacją c.o. Przy okazji jakie jest prawidłowe ciśnienie w instalacji C.O. ?? Na tą chwilę ustawiam...
Nagrzewnica po kilku minutach gaśnie.Może w punktach 1 Sprawdzić w jakim stanie znajduje się zgrubny filtr paliwowy, czy nie jest brudny.2 Pod spodem palnika na tej samej obudowie jest zabudowany fotorezystor który musi widzieć płomień i gdy go nie widzi elektronika wyłącza nagrzewnicę.Należy wymontować fotoopornik który jest do obudowy palnika przykręcony...
Sawek ja mam podłączenia olejowe zrobione książkowo. Zawór olejowy odcina olej na wyjściu w podgrzewacza Podgrzew dyszy nie ma znaczenia. Przy grzaniu drążka nawet nie poci się olejem i jest dobrze chociaż to układ otwarty. Olej w podgrzewaczu grzałka nagrzewa do 60°C .Po wyłączeniu temperatura podbija się do 75°C.Ciśnienie wzrasta do 0,6-0,7bar. W...
Panowie, mam problem. Posiadam silnik F3M 1011F przeszedł remont szlif wału pierwszy, szlif bloku nowe tłoki, uszczelki panewki itp. Po nagrzaniu silnika ciśnienie oleju wynosi 1 bar, jest to bardzo mało. Pompa oleju jest z 2012 roku, jutro przyjdzie nowa. Niestety przypuszczam że nic się nie poprawi chyba że się mylę. Jak myślicie co może być jeszcze...
Z tą kasą to zależy gdzie się szuka części, cała szafka kosztowała mnie jakieś 250zł a patrząc na ceny w sklepie to o jakieś 700-800zł można się oprzeć Jakieś wymiary tej uszczelki? to jest pełna guma, może poszukaj w sklepach ciągnikowych bo podchodzi mi pod poduszkę do kabiny od ursusa, jakieś foto tego czujnika, może od jakiegoś ciągnika podpasuję...
Udało się problem rozwiązać, więc opiszę, może ktoś będzie kiedyś miał podobny i będzie szukał rozwiązania. Przyczyną okazała się przystawka do przedniego napędu - a konkretnie pierścienie uszczelniające na wale przystawki. Przez wał do przystawki doprawadzony jest kanał olejowy w którym pojawia się ciśnienie oleju rozłączające napęd. Jedne z pierścieni...
Rozumiem że trzeba przekaźnik bo mam też nowszy kompresor gdzie tak to jest zrobione ale ciężko o schemat no i dla nie elektryka to trochę ciężkie do ogarnięcia. Zastanawiam się natomiast jak to mogło być zrobione fabrycznie bo podejrzewam że oryginalnie nic takiego nie było. Moim zdaniem mogło to być zrobione tak że kiedy zadane ciśnienie maksymalne...
przeczytaj dokładnie co napisałem. Zresztą odpowiednie normy mam pod jedną ręką, a pod drugą 3 projekty kotów i zbiorników na wodór (z dnami elipsoidalnymi i kuliste). Bobuss robi to na swoją i WASZĄ odpowiedzialność :D A nowy kompresorek olejowy z dużym zbiornikiem już za 300zł można kupić :D
Hej. Po założeniu termostatu (stary był zasyfiały i zaślepiony rurką kanalizacyjną fi 50 mm), zalaniu traktora płynem i przejechaniu się zauważyłem, że płynu brakuje, więc dolałem. Znów pojeździłem i ubyło. Wyciągnąłem bagnet z silnika, a tam olej jasno kremowy. Okazało się, że uszczelnienia tulei się rozleciały. Ja jako laik do tego momentu wszystko...
Podczas pracy kompresora olejowego jednofazowego mały chińczyk z presostatu ucieka powietrze przy rozprężniku zaworu zwrotnego butla dobija się jedynie do 2 Bar. Po odkręceniu rurki od zaworu zwrotnego i zatkaniu palcem butla nabija się liniowo jak wcześniej. Po wyłączeniu kompresora zawór zwrotny nie popuszcza i ciśnienie w butli utrzymuje się. Czy...
Pali bezpiecznik 44? Uszkodzony termostat olejowy w podstawie filtrów oleju.
Jak w prosty sposób sprawdzić czy jest iskra? Iskra to nie wszystko. Jak widzisz autor tego wątku miał problem taki, że była iskra, wentylator pracował a mimo to było coś nie tak. Pompa jest połączona z wentylatorem więc o ile wentylator pracuje to pompa również wytwarza ciśnienie paliwa. Dopiero elektrozawór otwiera przepływ paliwa na dyszę. Wezwij...
Do klawiatury dociera olej (sprawdzone na wszystkich cylindrach). Do ostatniej panewki też. Reasumując jeżeli ciśnienie jest poniżej 6 bar jest ok. Wyższe może rozerwać filtr (jedyne potwierdzone zagrożenie). Moje obawy były związane z tym iż kanał olejowy na półpanewki jest od góry i zwiększone ciśnienie będzie mocniej dociskać wał na dolną półpanewkę.
Witam Serdecznie. Jestem tutaj nowy. Podpinam się pod temat. Mój problem wygląda następująco. Mam Forda Kuge z 2011 roku Silnik 2.0 TDCI 140 km Auto na dniach zaczęło szwankować. Wygląda to następująco auto podczas jazdy po ok. 30/40 minutach na 4/5/6 biegu gaśnie wchodzi w tryb awaryjny zapala się kontrolka trakcji. Po czym odpalam ponownie i jedzie...
Witam Planuję zrobić sobie taką piaskarkę tylko czytając temat jak widziałem jakie wydajności podajecie to nie wiem czy moja sprężarka to pociągnie. Sprężarkę mam malutką, ale i zastosowanie samej piaskarki będzie się ograniczało do wyczyszczenia felg, ewentualnie sporadycznie jakichś małych elementów. Mostów tym czyścić nie chcę. Sprężarkę mam taką:...
Bardzo dziękuje za pomoc , miałeś racje . Jestem kilka dni po wymianie uszczelki pokrywy zaworów , uszczelek wtrysków oraz uszczelek kolektora ssącego i sucho . Uszkodzona była jedna warga uszczelki pokrywy zaworów w okolicy drugiej świecy , dokładnie było widać dopiero po zdjęciu kolektora ssącego . W samym kolektorze był delikatny film olejowy ewidentnie...
Witam Państwa!! Wrócę jeszcze do poprzedniego postu Krzysztofa. Fajne te fotki i nie zupełnie nie na temat bo teraz będzie miał chłopina ma czym palić a przed oddaniem na złom spuzczą olej z kadziora ;-) A na tym drugim zdjęciu widać właściciela kadeta ( w niebieskich spodniach) wychodzi z pod topoli. To była tylko taka mała dygresja a teraz na temat!!....
Rusz wałem korbowym w prawo lewo i obserwuj czy nie ma zwłoki w obracaniu się walka rozrządu. Koła pośrednie rozrządu mogą być na tulejkach i smarowane olejem. Jak rozrząd napędza jakąś pompę hydrauliczną to jest duże obciążenie. Jak masz miskę ściągniętą to można nabrać oleju do strzykawy i wtłoczyć w główny kanał olejowy i od dołu obserwować którędy...
Jak w temacie- popychacze stukają, nie dochodzi olej z kanalika olejowego w głowicy. W miejscu wkręcenia czujnika ciśnienia oleju ciśnienie 3,5 bara podczas kręcenia rozrusznikiem- na głowicy ze zdemontowanym zespołem dźwigni zaworowych nie wypływa w ogóle olej. Pewnie zatkany kanał olejowy, drutem nie idzie przebić bo kanał zakręca, ciśnieniem powietrza...
mogę żeby zwiększyć twardość sprężyny dodać w środku np. podkładkę żeby mocniej domykał mi się ten zawór? Jak najbardziej - nawet niektóre typy tak mają np. NK100 rotorkompa, z tym że dobrze jest się upewnić przy jakim ciśnieniu następuje otwarcie, w tej dtr jest napisane że ma być 3-4 bary, ja mam w sprężarkach 4-5 więc 4 byłoby optymalnie. Manometr...
Zdjąłem miskę, smok olejowy czysty, założyłem nowe panewki wału korbowego i nową pompę oleju. Po wymianie oleju ciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach trochę powyżej 1 bar, przy wyższych obrotach ciśnienie idzie w górę. Zalałem również nowy olej i wymieniłem nowy filtr. Po tych naprawach kontrolka nadal się zapala, mruga przez jakiś czas...
Trzeba sprawdzić: elektrody, transformator wysokiego napięcia, dyszę i ciśnienie oleju.
Dobra. Wszystko się już wyjaśniło. Zapieczony pierścień olejowy na 2 cylindrze
Witam wszystkich. Upatrzyłem sobie: KOMPRESOR OLEJOWY ZBV100 SCHWARZBAU 100L, 440L/MIN Może używa ktoś tego modelu i może coś powiedzieć czy warto zakupić taki sprzęt na potrzeby garażowo - domowe. Jak przedmuchiwanie, malowanie małych elementów, klucz pneumatyczny do śrub przy samochodzie osobowym. Używał go będę weekendowo dla celów prywatnych - hobbystycznie....
Ciśnienie za duże ponieważ kanał olejowy zatkany (za filtrem).
Najpierw pomiar ciśnienia. Zawór jest w środku, w magistrali olejowej. Mógł się zaciąć, zatrzeć i się nie zamyka. Panewki? Możliwe. Uszczelniacze nie, nie mają wpływu na ciśnienie. Tylko pompa, zawór i wszystkie łożyska, które są smarowane - jak będą luzy zużyciowe to też nie utrzyma ciśnienia. No, chyba że tam czujnik ciśnienia jest w głowicy to jeszcze...
Zbiornik 50 l - za duży do Twoich potrzeb. Pompowanie kół: - Kompresorek na 12 V, taki samochodowy dwutłokowy za około 100 zł. - Kompresor membranowy - bedzie cichszy od tłokowego., ale maksymalne ciśnienie może być za małe do pompowania kół w rowerze. - Kompresor "lodówkowiec" . Cichy, duże ciśnienie, ale mała wydajność i trzeba zrobić samemu :-) -...
Raczej regulacji ciśnienia stąd to dymienie . Teraz tylko czujnik ciśnienia wkręcamy w miejsce śruby serwisowej i regulujemy ciśnienie wg normy ale to nie takie proste dochodzi jeszcze teraz regulacja przesłony zasysanego powietrza bez sprzętu "analizatora spalin" ciężko będzie go ustawić tak na oko, chodź nie mówię że to nie wykonalne. Przed regulacją...
Tak są jeszcze inne miejsca gdzie mógłby gubić ciśnienie. Miałem niedawno do czynienia z silnikiem gdzie nie było zaślepki kanału od strony rozrządu . Równie dobrze może być pęknięty blok [ czysto teoretycznie ] . Jak zdejmiesz miskę , to w kanał olejowy od pompy olejowej wdmuchnij powietrze a nóż może coś pokaże . Pozdrawiam Zbigniew
(at)Frankie1984, ha, ha, ha. I to są znawcy na elektrodzie. Mocni za klawiaturą. Ale tylko do momentu jak spytasz o szczegóły... To bez znaczenia czy silnik pracuje w obiegu Otto, czy diesel. Zmienia się tylko punkt ciężkości ważonych argumentów. Najgorszy rodzaj zasilania to oczywiście gaźnik. Który z biegiem czasu ewoluował aż do wtrysku bezpośredniego....
Dysze i ciśnienie dobiera się do mocy jaką ma osiągać. Rodzaj dyszy dobierany jest do komory kotła/pieca/nagrzewnicy czy co tam masz. Powietrze na analizę spalin, ale pilnując żeby ciśnienie na krążku nie było zbyt duże. Taki palnik bez instrukcji można ogarnąć.
ciśnienie nagrzewnica olejowy olejowy grzejnik ciśnienie ciśnienie palnik olejowy
wypala szczotki gramofon wieża powiększyć partycję
przełącznik ciśnienia oleju przełącznik ciśnienia oleju
Odblokowanie radia Renault Scenic 1 z napisem "CODE" Romet Router 50 – usuwanie zabezpieczenia biegu jałowego, CDI, czujnik stopki