Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
Wąż ci spróchnieje nie zauważysz kiedy stracisz olej To wtedy spadnie ciśnienie na zegarze, zauważysz to na nim. Ten zegar jest ok. Stosowałem go kiedyś.
W tym silniku często po uszkodzeniu membrany w pompie paliwa ON rozcieńcza olej silnikowy i w konsekwencji przycierają się panewki. Zalecam częstą kontrolę poziomu oleju. U mnie po zaniedbaniach poprzednika wystarczyła wymiana panewek- a po godzince pracy pod obciążeniem na wolnych obrotach zapalała się kontrolka (manometr potwierdził diagnozę...).
czy z odmy wylatują spaliny ?? i czy po przyłożeniu ręki wyraźnie czuć powiew "wiatru"?? w c-330 przy odmie zawsze jest zarzygane olejem ale nie do przesady Po raz ostatni poprawiam twoje błędy albo zaczniesz pisać poprawnie albo będę raportował każdy post (minimum szacunku czytającym się należy). z tego co wiem to filtr wytrzymuje 7,5-8 bar tak że...
to są te filmiki na pierwszym wskazówka stoi sztywno http://www.youtube.com/watch?v=roDX7izH7... na drugim wskazówka skacze jak głupia z tym że na filmiku widać tylko wartości w jakich ona oscyluje, ponieważ nagranie było robione telefonem http://www.youtube.com/watch?v=E5vrm9hCJ... mam nadzieje że będą działały
Mój ojciec w swoim ciągniku też miał problem z czujnikiem ciśnienia oleju(oryginalny działał wiele lat, a następne co chwile się psuły). Najgorsze było to że nie dość, że trzeba było kupować nowy to nigdy nie było pewności że ciśnienie jest w porządku. Po którejś awarii czujnika ojciec kupił wskaźnik ciśnienia od c 385 i przewody. Trzeba było dać dotoczyć...
A sprawdzane było ciśnienie oleju?
ok rozumiem. Mam jeszcze pytanbie bo teraz tak patrzę na to ci śnienie i jak na zimnym odpalę to na obrotach tak do 700 jest 5.5 a jak daję wiecej do 1500 to nawet do 7 i wiecej ciśnienie rośnie to nie jest za dużo czasami? Możer jednak ktos jakies podkłądki dawał pod ten zawór przy filtrach spojrze tam moze wtedy ciśnienie na ciepłyum będzie troche...
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Jest ok. Tylko kolega źle napisał kontrolka nie zapala się po zgaszeniu. Trzydziestka z reguły bardzo długo trzyma ciśnienie oleju.
Ciąnienia przed rozdzielaczem nie będzie jak zasterujesz rozdzielaczem do opory. Znaczy tak by otworzył sie zawór przelewowy najlepiej sprawdzając to na wyjściu hydr. zewn. Manometr np. glicerynowy kup za 30 zeta i podłącz. Wszystko powie.
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Witam Wracam do tematu z tym ciśnieniem, kupiłem następną nową pompę, dzisiaj rozsiewałem nawozy, zimny silnik 3 bar, przy dość dobrze rozgrzanym silniku ciśnienie oleju na wolnych 600 obr. ciśnienie spadło na 0 bar, spotkał się ktoś z takim problemem?
Witaj. Czy w czasie tego remontu regenerowałeś dźwignie zaworowe, tam też dochodzi ten sam olej.Zbyt duży luz na jednej dźwigience i ciśnienie spada. Pozdrawiam
Jeżeli utrzymywało się ciśnienie na 5 bar, to na tyle jest zawór ustawiony w pompie oleju. 8 bar pokazał manometr przy zimnym oleju, gdzie nie zdążył pewnie zejść z linii ciśnienia. Jeżeli po rozgrzaniu na 600 obr/min będziesz miał 1.5 bara na superolu, to możesz tak zostawić,pod warunkiem że delikatne zwiększanie obrotów silnika zwiększa natychmiast...
Jakie chcesz uzyskać ciśnienie?
Wyeksploatowany silnik i ciśnienie ucieka między panewkami a stopami wału.
Z tymi obrotami to przesadziłeś . Zmierz ciśnienie oleju manometrem. Jaki olej masz zalany .
Nie za bardzo czego jest szukać, ciśnienie z pompy podawane jest bezpośrednio na filtr oleju a ty mierzysz ciśnienie zaraz na samym wyjściu filtra także problemem może być pompa, zawór, smok lub filtr oleju. Niczego więcej po drodze tam nie ma.
Jakie ciśnienie daje pompa oleju?
Ciśnienie 5 bar to odpowiednie ciśnienie dla tego silnika, nie ma potrzeby że było większe.
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
Gorący olej jest rzadszy i dlatego spada ciśnienie.
Robione było dosłownie wszystko, wałek rozrządu został stary, zakład w tyczynie osiował blok i mieli sprawdzić wałek rozrządu, wymieniony nie był, czy sprawdzili pewności nie mam. Luzu wzdłużnego na wale nie ma, korbowody troszkę jak by luźne ale takiej wiedzy nie mam żeby to zweryfikować. Silnik składałem sam, przez tydzień czasu po godzinach, bardzo...
tłucze ,sporadycznie Jak się układ wtryskowy zapowietrza to Diesel potrafi też nieźle potłuc. A gdyby panewki się posypały to spadło by ciśnienie oleju.
Przecież temat nie jest o oleju.............
Jak na zimnym oleju trzyma ciśnienie, a na rozgrzanym spada to po prostu zużyty silnik. Obecna sytuacja pojawiła się nagle, czy stopniowo z miesiąca na miesiąc ciśnienie oleju na rozgrzanym spadało?
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Jesteś pewny że to zegar od T25? Czy tylko sprzedawca tak twierdził? W tych ciągnikach nigdy nie widziałem elektrycznych czujników.W MTZ i Belarusach takie były i podejrzewam że masz właśnie z MTZ-a a czujnik do niego bez problemu kupisz nawet na all.... Pozdrawiam
Na zegarze ewidentnie ciśnienie skacze jak głupie na stałych obrotach, więc no, ewidentnie coś z pompą widać Skoro wiesz lepiej to po co pytasz?
po remoncie mam 1,5 na wolnych na wiekszych 4 i 6 czego moze byc przyczyna walek ok i glowny po zatarciu polerka nowe panewki i pompa pomocy??
Zapewne chodzi o ciśnienie oleju . 4 bar. to prawidłowe wskazanie.
Czy zwracać uwagę na motogodziny czy będą one podane przez właściciela wiarygodne ? Mówią znawcy że po 5000 silnik do remontu czy rzeczywiście tak jest? Dodano po 10 A czy po ściągnięciu korka wlewu oleju do silnika ( u góry - zawory) przy uruchomionym silniku powinien wylatywać olej czy nie ?
mam podobny problem po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie na wolnych obrotach 1,5 na wiekszych 5, 6. pompa nowa ,, co to moze byc??? srubka mocujaca przewod z dziurka
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Końcówka wtryskiwacza co najmniej leje albo uszkodzona. Jeśli wtryskiwacz nie rozpyla dobrze to ON spływa po ściankach cylindra. Wtryskiwacze do sprawdzenia, także ciśnienie otwarcia. Post do innego działu.
Witam, mam URSUS C 4011, założyłem filtr oleju jednorazowy (tzw.pepka) z obudową od URSUSA 360. Nie wiem dlaczego, ale po uruchomieniu silnika ciśnienie oleju rozsadza filtr. Nie wiem co zrobić, czy powinienem wymienić pompę oleju? Bardzo proszę o radę.
W zasadzie dowolny czujnik ciśnienia pasujący gwintem typu NC. Na ciśnienie 0,2-0,5bar. Można samochodowy, można i regulowany.
A jakie powinno być minimalne ciśnienie na wolnych obrotach, jeśli mam wymienić olej to jaki najlepszy ?
Stawiam na uszkodzony zawor w pompie oleju.
A jaka powinna być kompresja i ciśnienie oleju Podpowiesz kolego?
ciśnienie oleju 2-3
rurkę sprawdzałem jest dobra a miarkę mam od c 330 chyba jest taka sama po zdjęciu misy razem z olejem było go pół misy a na miarce max a ile litrów oleju wchodzi do silnika c 328
a i według schematu to nie ma tam swobodnego ujścia oleju który jest wtłaczany przez dysze pod ciśnieniem 30 atm No to może ciśnienie oleju jest zbyt duże?
Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem). I tu pewnie jest przyczyna. Wał zaciera się w panewkach.Jeśli ma być dobrze to nie ma takiej opcji aby wał obracał się z coraz większym oporem w miarę dokręcania.Możesz dokręcić najmocniej a wał ma się dać lekko kręcić ręką. Powodem może być: źle...
Zegar jest dobry. Był podpinany drugi i to samo. Ciśnienie skaczę ale nie powinno aż tyle.
Ani w 330 ani w 360 nie trzeba wymieniać licznika.
Sprawdzić czujnik ciśnienia oleju (np. w innym ciągniku),sprawdzić wskaźnik ciśnienia oleju - podobnie, sprawdzić ciśnienie oleju innym miernikiem.
Olej był bardzo dawno wymieniany. A w tym roku dużo było pracy w polu. Paliwo nie dostaje się do oleju.
Witam Mam takie pytanko, czy wie ktoś może dlaczego ciśnienie oleju spada przy zwiększeniu liczby obrotów silnika ursus c-328?
Sprawdzić ciśnienie sprężania! Wszystko się wyjaśni Jak się stało to nagle to prędzej uszczelka pod głowicą ale możemy tak wyliczać i zgadywać w nieskończoność
A jak dział wtedy podnośnik ramion? Załóż coś ciężkiego i spróbuj. Możliwe, że pompa się kończy. Przeczyść filtr oleju pompy z opiłków. Na koniec zmierz ciśnienie oleju w instalacji hydraulicznej.
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś świateł przestaje mrugać? Zalecałbym jego wymianę...
Pozostał tylko rozdzielacz do wymiany , lub masz gdzieś coś pęknięte , przez co jest małe ciśnienie oleju na tłoku sprzęgła .
Wyskakuje ci poza skalę, bo do wejścia oznaczonego jako S jest podłączony czujnik, który działa jak potencjometr zwierający do masy. Czyli jak zmienia się ciśnienie, to zmienia się opór tego czujnika i zmieniają się wskazania. Na próbę możesz zewrzeć to wejście do masy i wtedy podłączyć zasilanie. Wskazówka powinna się ustawić na 0. Niestety do tego...
Z reguły to M10x1 czyli drobnozwojny, choć mogę się mylić. Pojedź na składnicę części z suwmiarką i zmierz.
może pompa szwankuje już, mało oleju albo do oleju dostaje się ropa co powoduje że olej jest rzadszy przez co ciśnienie jest mniejsze
Zostaje tylko ta ferelna pompa tym bardziej że kupiłeś ją używaną, zmierz jeszcze ciśnienie na zimnym i gorącym oleju
Przez rok pompa mogła się zużyć. Sprawdź ciśnienie na zimnym i na ciepłym oleju.
Silnik pracował pięknie na pompie regenerowanej w tyczynie, po roku pompa się zatarła, przez drobinki rdzy w paliwie. Zrobiłem pompę na miejscu i po kilku miesiącach zaczęło się to co trwa do teraz, pompa była regenerowana jeszcze raz w innym zakładzie i nie przyniosło to zmian. Pompy które pożyczałem były już konkretnie wysłużone jak i ciągniki z...
Słyszałem, że gdy zaślepi się obieg oleju to może tworzyć się zbyt wysokie ciśnienie oleju na klawiaturze, czy nie lepiej zrobić obieg oleju?
To dobrze :) Przyznam ze za bardzo nie wiem ile było we wcześniejszym czasie, ale przed wymianą oleju było trochę większe to ciśnienie. ( Olej wymieniony kilka dni temu).
Witam mam problem mianowicie na jesień kupiłem ciągnik ursus 4011 (tylko z silnikiem od 360), no i przez zimę zrobiłem mu kapitalke. No ale właśnie na początku po odpalenu ciśnienie oleju jest tak wysokie że raz rozerwało mi filtr oleju, do tego po jakims czasie (zdążyłem przywieśc deski z budowy) poprostu nagle zatrzymuje się silnik :( więc proszę...
Znalazłem w instrukcji od c 330, że minimalne ciśnienie na obrotach jałowych przy rozgrzanym silniku to 0,1 MPa. W takim razie jaki manometr byłby dobry, aby pokazywał w miarę dobrze jakie jest ciśnienie?
Podejrzewam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku
Cześć. Kupiłem niedawno ruska i mam takie pytanie. Słyszałem, że można przy nim założyć filtr oleju z podstawką pod niego od ursusa C-360, tylko mam pytanie: jak go założyć? Ponoć poprawia ciśnienie oleju i się tak nie grzeje. Dzięki z góry za pomoc.
Witam mam c-328 i podobny problem z ciśnieniem mianowicie przy zimnym silniku wynosi 2-3,5 a przy rozgrzanym silniku 0,5-2 po wymianie wału na nowy ciśnienie nie zmieniło się a w dodatku olej nie wypływa kanalikami na wałek rozrządu czy to może być wina pompy? czy może trzeba regulować zaworkiem w obudowie łożyska wału.Dodam że u mnie brakuje jeden...
pojechałem dzisiaj orać ursusem i na początku szło dobrze ale jak się rozgrzał to z odmy strasznie leci dym i ciśnienie oleju spada do 3 a tak trzyma 4-5
Skoro silnik świeżo po remoncie to najlepiej jak osoba która go składała niech rzuci okiem. Co to znaczy wysokie ciśnienie oleju? Jaka dokładnie wartość? Co to za dym, para wodna?
odkręć podłogę i tam gdzie masz czujnik ciśnienia w pokrywie skrzyni wkręć manometr i sprawdź ma być około 10 atm.(tam jest taki sam gwint jak w 60tce na czujniku ciśnienia oleju w motorze)
Rafalrrr jaka pompa napędza chłodnicę ? Juras trochę duże masz to ciśnienie , tam powinno być około 10 atm . Z drugiej strony spadek ciśnienia na zającu też duży , piszesz że wzmacniacz nowy a to wygląda na przeciek na wzmacniaczu . Jest taki spadek cisnienia bo na żołwiu olej nie jest tłoczony na wzmacniacz tylko ze wzmacniacza na zlew a z pompki przez...
hmm jaki poziom ciśnienia oleju
Witam mam problem wycieka mi w ursus c360 płyn przy wtryskiwaczu i po rozgrzaniu silnika słabnie ciśnienie oleju kiedyś było4 a teraz jest 2.
Ustaw sobie zawory poprawnie.
Ja mam pytanie mimo wykopaliska. Pierścień metalowy w tłoku do podnośnika U-360 ma faskę od strony napisu TOP. W którą stronę ma być założony? Od strony ciśnienia oleju ma być napis TOP czy odwrotnie i ma spełniać bardziej funkcję zgarniającą olej ? Już zgłupiałem :/ Uważam, że napisem TOP w stronę ciśnienia oleju.
Sprawdź czy poziom oleju nie jest zbyt wysoki i czy ciśnienie oleju jest odpowiednie. Bardzo prawdopodobny będzie remont silnika.
Witam ! Mam problem. Ursus c 328 traci ciśnienie oleju na wyższych obrotach, tak od 1200.na wolnych obrotach kontrolka nie świeci. sprawdzałem manometrem i jest widoczny spadek ciśnienia oleju przy 1200, Silnik jest po remoncie, nowa pompa, wał po szlifie co to może być z góry dziękuje za odpowiedź . pozdrawiam
Niewysprzęglanie może być powodem ciężkiego kręcenia rozrusznikiem. Skrzynia jest zalana hipolem i nowy w zimie to miód a nie wiadomo jaki ty masz. Sprzęgło wyreguluj według indstrykcji. Jak tarcze sa ok i nie ma innych uszkodzań powinno wrócić do sprawności. Podnośnik niestety do remontu. Prosta sprawa zdjąć plecak i wymiana uszczelnien. Potem zobaczysz...
Czy móglłby mnie oświecić Kolega kajoj6661 co ma wspólnego ciśnienie sprężania z ciśnieniem oleju? Może ja czegoś nie wiem:D
Proszę tu masz schemat. http://obrazki.elektroda.pl/2113959700_1...
A może informacja w jaki sposób pękł. Jakoś niewiarygodnie brzmi aby było to za sprawą ciśnienia oleju.
Witam. Jak dla mnie sam w sobie pomysł zrobienia łuparki pod c360 nie jest rozwiązaniem ekonomicznym biorąc pod uwagę obecne koszty oleju napędowego i szybkości działania łuparki. Lecz tak jak pisali państwo wyżej rozdzielacz przy samym siłowniku możesz dać, w zupełności wystarczy podstawowy 40L. Pamiętaj jednak, że przy hydraulice ciągnikowej nie uzyskasz...
Mam problem z c385 zaczął mi bardzo mocno dymić na biało z odpowietrznika koło sprężarki. Wymieniłem 4 zestawy (tłok,tulej,pierścienie) ,pompe olejową silnika, głowica po regeneracji, nalałem nowego oleju (superol) i cały czas jest to samo. Gdy wyjade w pole śilnik się rozgrzeje to ciągnik gubi ciśnienie oleju i dymi bardzo mocno z tego odpowietrznika...
Dla ścisłości miedzy pompą a króćcem czy między przewodem a króćcem?, wykręć pistolety i sprawdź rozpylanie na pompie, możliwe ze nie jest jednakowa dawka paliwa. Jeszce tak z innej beczki ciśnienie oleju w silniku jest prawidłowe?
A w jakim celu? Oszukania potencjalnego nabywcy co do stanu pompy która nie daje już sobie rady ? Jeśli nie to wystarczy równolegle z kontrolką wpiąć kondensator elektrolityczny.
Witam Za pompą oleju wkręć trójnik zamiast kolanka i sprawdź ciśnienie przed rozdzielaczem.
Dostałem w spadku ursusa i na desce rozdzielczej brakował lampek kontrolnych między innymi odpowiadającą za ciśnienie oleju w traktorze ( fotka z deski rozdzielczej (http://obrazki.elektroda.net/48_1276428... )) i mam takie pytanie gdzie można kupić takie lampki u mnie w mieście są nie do kupienia na aukcjach internetowych też się nie spotkałem....
Na pewno było tam więcej ropy niż oleju,czyli jedna (przynajmniej) sekcja puszcza.
Być może zawór ten przy pompie zbyt szybko puszcza, zmierz ciśnienie na wyjściach hydrauliki
Przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak duże, bo jakieś minimalne zawsze będą - jak w silniku spalinowym. Po to jest tam odpowietrzenie skrzynki korbowej. Jeśli w miarę szybko nabija ciśnienie i nie chlapie olejem to daj jej spokój.
z tym remontem to powoli, nie strasz.Miskę olejowo odkręć, głowice też i zalej blok wodą ,jeśli jest uszkodzenie to pod spodem będzie kapać,odnośnie wału- jeśli ma ciśnienie to panewki na pewno dobre a przeciwwagę przykręcić.
Witam. Mam Ursusa 500mtg (5 lat temu) po kapitalce i pojawił się problem, gdyż ciągnik chodził 3h pod obciążeniem na obr. 2600-2700 ( pompa idzie do regeneracji) i ciśnienie oleju spadło o 1bar, na zimnym z 5 na 4 a na ciepłym z 2 na 1. Ciągnik zaczął też trochę ciężej palić oraz temperatura pracy wzrosła z Max. 90st jakie wcześniej miałem do ok 100...
Witam Sprawdź czy dobrze daje olej na wywrot [ na wolnych obrotach powinno czuć lekkie obciążenie silnika ] , o ile jest słabe ciśnienie , wina leży w zużytej pompie oleju lub w ogóle w talerzu [ zawór ,przewody , pompa , sitko ] , no chyba że pękł przewód pomiędzy talerzem a podnośnikiem , ponieważ już miałem taki przypadek . Pozdrawiam
To nie jest czasem ten zawór, który jest w korpusie pompy? Jak patrzyłem na starą pompę ten zawór tam jest, wiec przy zakupie nowej pompy ten zawór raczej też tam powinien być od razu. To ciśnienie 5.5 atm to ciśnienie otwarcia właśnie tego zaworu przelewowego?
Jeśli to zapieczony lub pęknięty pierścień to może w wyniku przedmuchów może dojść do zatarcia lub wytopienia tłoka. Ile czasu przepracował silnik od remontu? Czy zużywa dużo oleju? Czy przedmuchy pojawiły się nagle? Jeśli to możliwe sprawdź ciśnienie sprężania- może to już jego czas?
Wszystko wskazuje na zużyty silnik już ( w sensie tłok/cylinder), lub zatarte pierścienie w gniazdach. W takim przypadku na bank słychać jak stukają tłoki, kiedy silnik pracuje na jałowym. Jest też możliwość że poszła uszczelka pod jedną z głowic i pcha ciśnienie w kanał spływu oleju. Ale ta teza jest mocno naciągana. Ciśnienie sprężania dla tego silnika...
Mogą. Inne wycieki na tłoku podnośnika, zaworach przelewowych, pęknięta rurka idąca od pompy, padnięta pompa, rozdzielacz, mało oleju. Sprawdz ciśnienie na wyjściu zewnętrznym. Parę możliwości wykluczysz.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
Uruchomiłem układ smarowania ciśnieniowego oparty na pompie od wspomagania ( z Forda) , filtr oleju z fiata Uno i zawór przelewowy z ursusa C 360, wszystko zalane olejem Lotos 15W40 . Ciśnienie na wyjściu stałe 4,5 atmosfery . Jak ktoś robi układ smarowania ciśnieniowy to kilka uwag - wąż na ssaniu do pompy min 16 mm inaczej będzie zasysać powietrze...
ursus ciśnienie oleju ursus ciśnienie oleju silniku duże ciśnienie oleju ursus
baofeng odblokowanie częstotliwości lista zasilaczy czarna galaxy złącze
Minimalne napięcie włączenia optotriaka 236V AC Podłączenie masy do akumulatora w pojazdach: zasady i zalecenia