Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
możesz mieć zapowietrzony układ chłodniczy, przy jakiej temp. gotuje płyn problem może tkwić również w termostacie być może się nie otwiera
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Zwrotka ciśnienia w instalacji cwu Witam serdecznie Problemem z którym się spotkałem jest cofka ciśnienia ze zbiornika cwu po podgrzaniu wody do wody zimnej. Ciśnienie wody w wodociagu około 4 bar - dlatego zastosowany reduktor Opiszę w krótkim skrócie schemat instalacji który posiadam. Woda zimna: licznik – zawór antyskażeniowy – filtr...
Czesc. Panowie normalnie nie siedze w temacie klimatyzacji itp. wiec wybaczcie. Postaram sie opisac jak najlepiej. Mamy male urzadzenia klimatyzacyjne na R134a Sprawdzamy cisnienie gazu w stanie spoczynku (czy to w ogole daje obraz poprawnej zawartosci?) - wynosi 3 bary. (dodam ze inne urzadzenia z cisnieniem nawet 2.6 bar pracuja poprawnie) Zalaczamy...
Witam. Mam problem z piecem. Otóż: - prawie wszystkie grzejniki grzeją do połowy( góra grzeje dół zimny) - odpowietrzałem już pare razy i niby nie ma powietrza, ale dalej nie grzeje... I jeszcze jest jakiś problem z piecem. Jeżeli już zaczynam odpowietrzać wszystkie grzejniki(zaczynam od piętra, potem parter) to niby jest ciśnienie wody (ok 1,5Atm)...
Dzien dobry, mam problem z hydroforem, sprawa wyglada jak na filmie z linku https://streamable.com/1lf22y co moze byc tego przyczyna? pozdrawiam
Cześć załączam podglądowy schemat instalacji centralnego ogrzewania w systemie zamknietym. Otóż borykam się z problemem jaki u mnie występuje. Przejąłem obowiązek palenia w centralnym i muszę sam ogarnąć temat, gdyż wiedzy już mi niestety senior nie przekaże. Gdy ustawiam ciśnienie na reduktorze za licznikiem wody, stoi ono w miejscu gdy nie palę w...
Witam, Zwracam się do państwa z pewnym zakłopotaniem. Otóż problem wiąże się z moim hydroforem (300l) - http://obrazki.elektroda.net/59_11762051... http://obrazki.elektroda.net/63_11762052... Otóż problem jest taki, że załącza się pompa, jak wskazówka na barometrze wskazuje 0,2MPa i pompuję do momentu 0,4MPa. Problem jest więc taki,...
Witam. Przyszła wiosna, czas na grilla i ognisko. Na działce w domku mam wodę. Ale mam mały podgrzewacz elektryczny schowany w szafce pod zlewem. Ciśnienie z niego jest bardzo słabe. Przy odreceniu kurka od ciepłej wody prawie wgl nie leci, jak się trochę zimnej dołoży jest lepiej. Ale też szału nie ma. Da się to poprawić żeby było dobrze w tym podgrzewaczu?...
Cześć. Mam Opel Astra G. Z układu chłodzenia ucieka płyn chłodniczy, ale silnik trzyma temperaturę, nie ma białego dymu z rury wydechowej, olej w silniku jest czysty i jego poziom się nie zmienia. Jednak w zbiorniczku wyrównawczym jest bardzo duże ciśnienie.
No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
A co ten tłok taki podziobany? Połóż głowicę do góry zaworami i nalej mleka. Jak szybko spłynie to umyj po wysokim ciśnieniem, rozbierz głowicę, dotrzyj zaworki i wymień uszczelniacze. Robisz dla siebie. Ruszałeś świece czy mi się wydaje że dwie są mniej wkręcone?
Witam, Citroen XANTIA 1.8 16V, 1996r. Auto się grzeje + jest wysokie ciśnienie płynu chłodniczego. Otwarcie korka (nawet na zimnym silniku łączy się z wybuchem płynu. Kiedy odkręcam odpowietrznik (ten przed nagrzewnicą) jest tylko delikatne syczenie i nic więcej. Ciśnienie na korku pozostaje bez zmian. Termostat sprawdzony. Korek zamówiony nowy - będzie...
Strona zachlapana jest od strony zbiornika ,nalałem dziś płynu ,auto odpalone na biegu jałowym , temperatura 90* rozszczelnienia nie widać na wężach ,nie kapie nic ,wąż u góry gorący na dole zimny ,po czasie termostat puszcza i obydwa są juz ciepłe ,trochę mokro co zauważyłem jest na zbiorniczku w miejscu gdzie wywala nadmiar płynu (tak przypuszczam...
Podaj symbol silnika. Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie. Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka ! BTW. Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ? Tutaj...
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
Pritarder jest zintegrowany z układem chłodzenia i płyn chłodniczy jest płynem roboczym hydrauliki. Nie ma żadnych dodatkowych wymienników, ani chłodnic.
Jak dla mnie wysokie ciśnienie zbyt niskie i niskie też zbyt niskie. Wszystko do sprawdzenia w notach serwisowych. Osobiście oczekiwałbym na niskim przynajmniej 4 barów.
Skoro cisnienie wzrasta i wywala plyn - to musi byc przedmuch z glowicy. Nic innego nie ma.
Witam, problem wysokiego ciśnienia w układzie został rozwiązany :) Powodem był intercooler i chłodnica płynu chłodniczego. Obydwie te chłodnice musieliśmy dokładnie przedmuchać sprężonym powietrzem, ponieważ przez lata nazbierało się tam mnóstwo pyłu. Po przedmuchaniu na wysokim układzie ciśnienie spadło do 14 bar z 26 bar. Tak więc dmuchać i cieszyć...
Ciśnienie, które jest w układzie, wyższe niż atmosferyczne, cały czas wypycha płyn z układu. Masz nieszczelność. Niewielka ale jest. I przez noc, płyn jest wyrzucany. Szukaj nieszczelności. Dodatkowo, mam wrażenie, że układ ciągle jest nieco zapowietrzony. Dodano po 45 Ogrzewanie działa na 100%?
Wskazanie na zegarach może się znacznie różnić od rzeczywistej temperatury. Zagrzej silnik i trochę ostrzejszej jazdy (lepiej na niskich biegach , mandaty podrożały) . Mikropęknięcia "puszczają czasem płyn pod wyższym ciśnieniem . W C6 kałuża płynu była 15 centymetrów od miejsca ucieczki płynu z króćca , tak daleko dolatywała fontanna płynu . Umyj do...
Nieszczelny korek. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Pęknięty blok silnika. Pęknięta głowica. Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie. Powodem może być którekolwiek z powyższych.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Sprawdź chłodnicę spalin. Jeśli ją masz. Robi się wyższe ciśnienie w układzie?
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Facet jezdzi parę lat raczej korki rozróżnia,w pierwszej chwili tez tak pomyślałem jak ty ,ale on upiera się ,że czuje ad-blue w zbiorniczku płynu chłodniczego .Może mu ktoś jakieś jaja zrobił.Te układy mają ze sobą styczność tylko w zbiorniku ad-blue,a ciśnienie wyższe jest po stronie płynu chłodniczego, to raczej prędzej on dostał by sie do ad-blue.
Witam, mam problem z Manem TGA 410 03rok. Do płynu przedostaje się olej(nie wielkie ilości) ,powstaje wysokie ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn przez odpowietrznik. Płyn wyrzuca przy wiekszych predkosciach ponad 80km/h poniżej nie. Poza tym wyswietla błąd "Awaria hamulca silnikowego" a oleju nie ubywa w znaczącym stopniu ani z silnika ani ze skrzyni....
Mam wyciek ropy z webasta, która dogrzewa płyn chłodniczy. Czy tutaj może być problem z odpalaniem? Jak odpalę auto, to idzie powietrze z filtra do pompy wysokiego ciśnienia.
Jak sama nazwa wskazuje na zegarach jest tylko "wskaźnik" temperatury, a nie termometr; w związku z tym z powodu fabrycznego skalowania tego wskaźnika różnica pomiędzy 90°C a 99°C może być nie zauważalna. Co do drugiej części pytania to w sprawnym pojeździe ta wskazówka potrafi dojść do końca skali przy awarii, więc skoro tak się nie dzieje to szukałbym...
https://allegro.pl/oferta/silnik-krokowy... Plakiem nie pryskałem. Spróbuje. Przepustnice są dwie. Sprawdzę dokładnie lusterkiem. Jest tam kiepski dostęp. Przed wymianą pompy i filtra paliwa wszystko było ok. Zastanawiam się nad płynem chłodniczym. Cały czas dolewam i odpowoetrzam. Sporo litrów weszło. Tak jakby układ był pusty....
domex32 bardzo dziękuje za odpowiedz czyli teoretycznie można się go pozbyć przejściówką ale nie będzie prosto. piwkooo nie potrzebuje tego do sprawdzania, reszty twoich odpowiedzi nie rozumiem, myślę że moje pytanie było jasno zadane. Ps: domex32 ale jeśli układ jest przystosowany do wysokich ciśnień (teoretycznie szczelny) to nie widzę tu problemu...
Twarde przewody od chłodnicy oznaczają, że spaliny z cylindrów przez nieszczelną uszczelkę dostają się do układu chłodzenia i tworzy się w nim ciśnienie. Dodano po 7 A co do szarpania i utraty mocy sprawa ma się tak że przy uszkodzonej uszczelce podczas suwu ssania płyn chłodniczy zostaje zassany do cylindrów i jest tam spalony. Stąd też pytanie o biały...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Można jeszcze pokusić się o wymianę wkładu osuszacza powietrza i sprawdzenie węża od kompresora od strony osuszacza czy nie jest zabity. Ogólnie mówiąc czy ten układ jest drożny i nie powoduje za wysokiego ciśnienia w kompresorze i przebijania go do układu chłodzenia.Mógłby wtedy występować problem z ciśnieniem powietrza na przykład w zawieszeniu.
Przyjedz te 12 km, zatrzymaj się sprawdź twardość węży układu chłodzenia, upuść ciśnienie, i zrób te same 12 km zatrzymaj się i sprawdź twardość węży oraz ciśnienie.
Fiat Punto 2 - układ chłodzenia AI: Jakie są objawy awarii układu chłodzenia w Twoim Punto 2? (np. przegrzewanie silnika, wycieki płynu, brak ogrzewania, itp.) Leci zimne powietrze z nagrzewnicy, chyba, że trzymam go dłuższą chwilę na wysokich obrotach to zaczyna lecieć ciepłe. Po odkręceniu korka chłodnicy bardzo duże ciśnienie płynu i momentalnie...
Jeśli to nie ciśnienie to spływa grawitacyjnie. Nie mam pomysłu. Może za nisko chłodnica ze zbirniczkiem albo nagrzewnica za wysoko.
Przed odkręceniem głowicy można jeszcze sprawdzić płyn chłodniczy na obecność spalin, upewnisz się czy zdejmować głowicę, mi sprawdzał znajomy w Oplu. Też miałem zdejmować głowicę i okazało się, że niepotrzebnie :) pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/1998864100_... 1- Niesprawność układu hamulcowego 2 -Temperatura płynu chłodniczego za mała/za wysoka 3 -Za niskie ciśnienie oleju
Prawdopodobnie może być uszkodzona chłodnica oleju co powoduje przedostanie się oleju do płynu bo ciśnienie oleju jest wyższe i go wypycha , gzieś jest dziura.
O ile wcześniej doczytałem się na jakimś forum to ciśnienie po jeździe jest czymś normalnym i związane jest z wysoką temperaturą płynu chłodniczego. Z wypowiedzi tamtejszych forumowiczy wywnioskowałem, że ciśnienie po jeździe nie jest niczym niezwykłym. Termostat się nie otwiera a załącza się wentylator, a temperatura skacze więc chyba coś nie tak,...
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Witam. Mam problem z układem chłodzenia . WYCIEKI PŁYNU . wiec tak samochód dostawiłem na noc przetarłem dokładnie co widziałem za slimaczone płynem chłodniczym . Rano sprawdziłem nie było wycieków , później byłem sie przejechać autem około 30 km . gdy wróciłem do domu sprawdziłem i były wyciek jeszcze nie zdiagnozowałem dokładnie skąd . temperatura...
"Wlałem płyn chłodniczy do baku Volvo ...." "... mąż wlał płyn chłodniczy ..." Jesteś mężem swojego męża? :) Co zaś problemów to trudno powiedzieć. Pompa wysokiego ciśnienia, wtryski to bardzo delikatne i wrażliwe elementy, bo olej napędowy zapewnia im odpowiednie smarowanie. Bez dobrego smarowania mogło się coś zatrzeć, ale niekoniecznie. Żona męża...
Witam, mam takie nietypowe pytanie czy płyn chłodniczy może wyciekać rożnymi szczelinami przy kroćcach, przewodach, wężach? Czy tylko w sytuacji podwyższonego ciśnienia w układzie? Mam u siebie wycieki w takich miejscach: https://obrazki.elektroda.pl/7024841500_... https://obrazki.elektroda.pl/2455958200_... i teraz...
Płyn chłodniczy ma kolor pomarańczowy jednolity, wycieków żadnych nie ma auto stoi w garażu świeżych plam nie ma, właśnie wróciliśmy od mechanika sprawdził ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach wykazało zwiększenie z normy 11bar na 16bar, więc to stosownie za dużo, mechanik mówi że prawdopodobnie pierścienie zgarniające są zapieczone i będą...
Witam,co by nie zaśmiecać forum napisze tutaj,posiadam Tolka 1,8 95r,dziś sprawił mi psikusa,otóż,wywala mi płyn chłodniczy,gotuje i wywala zbiorniczkiem wyrównawczym,wymieniłem termostat ale nic to nie dało,przewody są miękkie,jedynie robi się ciśnienie na przewodzie od zbiorniczka wyrównawczego,temperatury wysokiej nie łapie,ok 90st. Mam nadzieję...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia, a mianowicie po uruchomieniu silnika, gdy jest zimny, płyn chłodniczy jest wyciskany przez zbiorniczek wyrównawczy, a przewód od chłodnicy do termostatu robi się bardzo twardy. Gdy uruchomię silnik i odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego oczywiście przewód nie pęcznieje tak mocno lecz podnosi się płyn chłodniczy....
To "cholerstwo"powinno być szczelne:) i się nie wyjmuje raczej.Sprawdz czy nie masz za wysokiego ciśnienia(możliwe uszkodzenie uszczelki pod głowicą).Albo kup inny zbiorniczek.
ciśnienie płyn chłodniczy ciśnienie chłodniczy wyrzuca płyn chłodniczy
powerbank lifepo4 instrukcja obsługa pralka indesit wymiana kondensatorów zasilacz
najlepszy interfejs diagnostyczny bateria parkside
Einhell STE 5000 D – brak prądu, diagnostyka AVR, szczotki, wyłącznik Numark – jak zapobiec brudzeniu rąk przez koła jog w kontrolerach DJ (sticky rubber, czyszczenie, nakładki)