Zmierz ciśnienie sprężania.
Sprawdź ciśnienie sprężania.
Zacznij od strony mechanicznej (regulacja zaworów,ciśnienie sprężania).
Sprawdź zapłon i ciśnienie sprężania.
1) wyreguluj zawory (jeśli nie ma hydrauliki) 2) sprawdź ciśnienie sprężania. Prawdopodobnie niskie ciśnienie sprężania, silnik się kończy....
Izolatory na świecach są zakopcone i mokre. To może świadczyć o zbyt bogatej mieszance paliwowo powietrznej, albo ,, zalany silnik "". Olej do cylindra ( w niewielkiej ilości ) można wlać, aby zweryfikować wskazanie ciśnienia sprężania.
Polonez caro z 91 roku. Ktoś może wie jakie sprężyny powinny być odpowiednie?
Witam, w polonezie nie działa pokrętło zmiany wylotu nawiewu (dmucha cały czas na szybę i na nogi, nie da się zmienić, żeby dmuchało np. na twarz). Na zdjęciu zaznaczyłem, które pokrętło nie działa. Na początku myślałem, że przekręcając pokrętło, pociągam za jakąś linkę, ale tak nie jest. Rozebrałem panel i nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie to działa....
Witam Jakie ciśnienie powinna dawać pompa paliwa w silniku 1,6 z 2000 r na jednopunktowym wtrysku Bosha ?
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
Witam mam problem ze swoją sprężarką, mianowicie pompuje do 2 barów i bardzo leci tym czymś co jest doczepione do włącznika sprężarki, tą cienką rurką. co to jest? Jest to w ogóle potrzebne? Załączam fotkę https://obrazki.elektroda.pl/6863405500_...
Problem jest taki że po odpaleniu chwile się świeci kontrolka ciśnienia oleju potem gaśnie a przy dodawaniu gazu wskazówka nie rusza się czyli ciśnienie nie zwiększa się a na rozgrzanym silniku wskazówka pokazuje prawie zero. Zastanawia mnie jaka jest przyczyna jakieś tydzień temu było wszystko okej ciśnie było na zimnym około 2.5 at na na rozgrzanym...
nie chodzi mi o ciśnienie sprężania tylko oleju ,luz na panewkach.
1 jakby zaoliwiona. Może bierze olej na tym cylindrze. Pomierz ciśnienie sprężania. Ewentuwlnie sprawdź luzy zaworowe.
Nie wiedziałem że wystarczy tylko taka sama zasada i usterki są te sam To teraz już wiesz. Pod koniec produkcji wałki rozrządu robili z plasteliny. Krzywki się sypały i wtedy regulacja nic nie daje. Rozrząd OHV - wałki we wszystkich Polonezach były słabe. Może poza 1.9 i 1.4. Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania, ten silnik kuleje. Jeśli ciśnienie...
Mój Polonezik nie chce chodzić na 1 i 4 cylindrze jeśli pracuje na benzynie. Natomiast na gazie silnik pracuje bez zarzutu. Dodam, że to 1,6 GSI więc może padła listwa ale czy to możliwe, że wtedy 1 i 3 cylinder pracowałby normalnie? Oczywiście na desce rozdzielczej pali się kontrolka sygnalizująca nieprawidłowe działanie systemu wtryskowego. Świece...
więc trzeba sprawdzic ciśnienie sprężania, coć jak znam tem pojazd to pewnie krzywek na wałku nie ma.
sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach na zimnyn silniku a następnie na ciepłym i porównaj odczyty.
amatorski sposób pomiaru sprężania na docisk wykzał niższe ciśnienie w 2 i 3 cylindrze. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia ewentualnego przedmuchu pomiędzy cylindrami ?
A czy przypadkiem oleju Ci nie bierze? Jeśli wymiana świec i przewodów nic nie daje to sprawdź ciśnienie sprężania. Jeśli to abimex to możesz spróbować zamienić kable zasilające cewek zapłonowych., być może to ich wina.
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
Ceramizer poprawia ale tylko samopoczycie stosującego.Zastosowałem ten specyfik w swoim samochodzie żadne pomiary (ciśnienie sprężania, smarowania) nie poprawiło się .Wlałem także testowo do skrzyni biegów i wspomagania, nie zauważyłem poprawy działania.
Jak świcie i przewody nie pomogą to sprawdziłbym ciśnienie sprężania. Miałem takie same objawy ...okazało się że na 3 i 4 było po 5 barów. Gdy odpali i zaraz go zgasisz, to jak ponownie odpala?
Witam. 1.Prawdopodobnie nie masz kompresji na jednym z cylindrów . Wykręć świece i sprawdź ciśnienie sprężania ,na jednym powinna być mniejsza wartość (wtedy uszczelka pod głowice albo zawór wypalony). Trzęsie bo chodzi na trzy cylindry. Jak ciśnienie sprężania będzie równe wymień cztery świece. 2.Jak będzie ciepły trzeba sprawdzić czy jest iskra na...
A może by tak zacząć od sprawdzenia ciśnienia sprężania w cylindrach. Wyeliminujesz usterkę/zużycie w obszarze tłok-cylinder jak również stan szczelności zaworów. Dym z rury wskazuje na duży luz uszczelnienia tłoków, co skutkuje utrat mocy silnika. Pozdrawiam
Witam. Nie piszesz jaki przebieg ma auto. Stawiam na uszczelnienie tłok-cylinder. Za duże luzy, brak kompresii, utrata mocy, przedmuchy ze skrzyni korbowej - i stąd olej w obudowie filtra. Sprawdz ciśnienie sprężania w każdym z cylindów - jego wartość odpowie Ci czy obejdzie się bez remontu silnika czy też nie. Pozdrawiam
Chciałbyś jeździć sprawnym samochodem, ale nie masz zamiaru ponieść wydatków. Tak się nie da. Ze zdjęcia widać, że reduktor przepuszcza olej pod uszczelką - albo nigdy nie spuszczany, albo całość ma dużo większy przebieg niż deklarowane 89tys. km, co zresztą sugeruje również bardzo niskie ciśnienie sprężania. Chcesz zamiennik reduktora - proszę bardzo,...
Pierwsza sprawa to taka że dla tego silnika minimalne ciśnienie sprężania to 0,95MPa więc już tutaj jest coś nie tak,dwa czy przerwa na elektrodzie świecy jest prawidłowa, przewody WN nie mają przebicia ? Trzecia sprawa to zawory. Spróbuje Kolega zalać cylindry odrobiną oleju i po jakichś 10 minutach sprawdzi czy jest poprawa, (przynajmniej zaraz po...
->Janek Bień Jakoś zupełnie nie mogę sobie wyobrazić uszczelnienia na trzonku zaworu bez uszczelniacza, szczególnie w "kredensie" przy znacznych rozrzutach pasowań. Co do innego stopnia sprężania to w większości fiato-pochodnych zmieniano go przez zmianę kształtu denka tłoka(np silnik do benzyny LO78 ze stopniem sprężania około 8 ma poprostu płaskie...
Chłopie, to forum techniczne, jak nie masz nic do powiedzenia, to nie pisz, punkty nabijasz? Tak sądzisz? Temat obracających się zaworów cylindrowych w zwykłym silniku spalinowym, to trochę taka "Urban Legend", wszyscy o tym mówią, ale nikt nie wie dokładnie. Człowieku widziałem obracające się zawory w skuterze qmb i w polonezie 1,6, w głowicach z...
Więc tak J. Kowal w wydaniu instrukcji serwisowej z 1998 roku podaje : Dla silnika fiatowskiego na łańcuchu : Ciśnienie sprężania* : minimum 1,03 MPa (10,5 Kg/cm2) 10,27 Bar * Podczas pomiaru silnik powinien być rozgrzany i wyregulowany zgodnie z wymaganiami, mieć wykręcone świece oraz naładowany akumulator. Pedał przyspieszenia powinien być wciśnięty...
A skąd , po prostu niskie obroty nie zrobią odpowiedniego ciśnienia w cylindrach. Tu się zgadzam, ale to jest też powodem, że wzrost temperatury podczas takiego sprężania jest niewystarczający do odparowania benzyny, co ułatwia zapłon mieszanki. Dowodem na to było bezproblemowe odpalanie silnika stojącego przez trzy dni na mrozie poniżej -25*C zasilonego...
Ustawiłem zawory jeszcze raz wkręcając 1,5 obrotu i sprężanie wynosi 12 psi. Podmianka cewki nic nie dała. Regulator ciśnienia dobry. Wymieniony w pierwszej kolejności. Jak wygląda kolektor dolotowy w GSI to jeszcze wiem. Po otwarciu na chwile elektrozaworu od gazu i odłączeniu pompki benzyny zapalił na chwile i zgasł ( gas się wypalił) więc zamienię...
re:Jak ze sprężaniem , czy jest cala uszczelka pod glowicą? na oko jest ok olej nie ucieka,cisnienie w porzadku JACU626 napisał: Co z regulatorem konta wyprzedzaia zapłonu do rozruchu na pompie. moze cały czas jest w pracy. prosze troche jasniej jak to wyglada i jak się obiawia jego praca, jesli jest w pracy to co z tym zrobic ?
Lubię jak post ma precyzyjne zakończenie więc piszę co było. Sprawdziłem cały system wtrysku, wszystkie parametry idealne. Więc przyszła kolej na mechanikę. Okazało się że ciśnienie sprężania na 2 cylindrze wynosi 0,5 atm. Po zdjęciu głowicy okazało się że prawie nie istnieje gniazdo zaworu wydechowego i zawór nie miał do czego przylegać. Po prostu...
Nic nie komentuję. Podam tylko fakty. Pierwszego malucha miałem z listopada 74 roku. Składak z włoskich części i chyba jeszcze pod włoską kontrolą. W instrukcji nic nie było na temat spalania i zużycia oleju. Spalanie 4.5 l/100km na trasie i 5.0 l/100km na dojazdach do pracy (5km w jedną stronę), zużycie oleju 1 litr na dolewki na 10 000km. Po 40 000...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Witam ponownie:) Od jakiegoś czasu zauważyłem, że zaraz po uruchomieniu mojego poldzia na zimnym silniku zaczyna nim telepać, buda sie trzęsie, trwa to kilka minut, po czym sie uspokaja i pracuje już normalnie. Czy to oznaka, że nie pracuje na wszystkich garach?? Niedawno zmieniłem świece ale problem pozostał. I czy może to być spowodowane niewłaściwą...
Proszę o podpowiedz Klient skarżył się na spadającą moc silnika , najpierw silnik nie osiągał 3 tys obr. lecz z uruchomieniem nie było problemów. Teraz jednak silnik nie odpala. Przy pierwszej próbie tak jakby chciał złapać lecz im dłużej się kręci to coraz słabsze efekty. Akumulator ok Ciśnienie paliwa ok3 bar. Wtryskiwacze podają paliwko (Użyty nawet...
Zimny silnik ciężko uruchomić i brak niskich obrotów bardzo często. Jak się przyciera co jakiś czas to jeszcze pół biedy, ale jak sie zatnie to w zimie zimny na jeden cylinder nie odpali. na razie jest ciepło i może już będzie , ale tak jeździć się nie da. Zapytam w ten sposób: Kolega naocznie widział taką sytuacje, czy tylko przeczytał o tym na jakimś...
Witam wszystkich. Posiadam Fiata Tmprę z 1995 roku z silnikiem 1.6 i.e. z zamontowaną instalacją gazową. Mam niestety problem z tym autkiem bowiem przy jeździe na benzynie i na gazie (nie ma znaczenia) auto jest bardzo słabe, ma słabe przyspieszenie i kiepsko wkręca się na obroty, mówiąc popularnie - jest strasznie mulasty. Nie wiem już kompletnie co...
Witaj. Opiszę Ci jak ja ekspolatuję swojego poloneza, od nowości tj. od 1995 roku. Mam model Caro z silnikiem 1.6 GLI, pierwotnie z katalizatorem teraz już z pierwszym tłumikiem z modelu GLE. Ad. 1. Jeśli chodzi o zakres obrotów, to staram się stosować obroty w zielonym zakresie, choć w trasie najczęściej używam w okolicach dolnej granicy czyli 2 000...
Moim zdaniem to wszystko pusta gadka...z takim pojęciem nic z tego nie będzie. Po pierwsze to fabryczna uszczelka wytrzymuje dużo więcej niż 0,5bar, samo ciśnienie sprężania dochodzi do 1,3bar, ale nie o to chodzi. Jak nie odprężysz silnika to zacznie palić stukowo i długo nie pożyje. Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej....
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
Czarujecie się, wszystkie tanie konstrukcje mają racje bytu z podejściem takim, że robimy sobie sprężarkę warsztatową do napędu szeroko pojętej pneumatyki, wtedy nawet przedmuch do skrzyni korbowej można poniekąd olać. Silnik należy nie tylko dobierać taki żeby miał płaskie tłoki, od razu zaznaczę, że jak ktoś myśli że silnik dizla będzie lepszy bo...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Ale wróćmy do początku. Jest to wina głowicy czy błędnej regulacji gaźnika? Głowicę bardzo łatwo sprawdzić czy są szczelne zawory, wystarczy sprawdzić ciśnienie sprężania jakie jest co do wartości i czy jest równe...
Przepraszam ale będzie długo,nudno i z odrobiną humoru.... ale jakbyś próbował to sprzedawać w większych ilościach to licz się z tym, że skończy się w sądzie. Widzę że "komercyjne myślenie" udziela się nawet aktywnym uczestnikom forum elektrody . Nikt nie mówi o masowej produkcji a tym bardziej chęci zarobku. Oboje wiemy że nawet wymyślając coś sensownego...
Widzę kolega ma bana na google. Przykra sprawa. Średnica × skok tłoka: 75 mm x 79 mm St. sprężania: 10:1 Kod silnika to 14K16. nie chodzi o bana na google tylko ze szukam dokladniejszych danych - grubosc uszczelki -wysokosc glowicy -cisniemie spalania w mpa... itp ale dzieki za pomoc
ciśnienie sprężać cylinder polonez ciśnienie sprężać sprężać ciśnienie
suzuki grand vitara napęd ekspres krups konserwacja podnośnik wymiana nakrętka
Wzrost ciśnienia w piecu Beretta po podgrzaniu Programowanie bramy Chamberlain PEC-1002 SA D-66793