Witam Scania 420 2004r silnik PDE brak mocy nie wyświetla błędów czy może być winny czujnik ciśnienia turbiny turbina raczej jest ok nie rzuca olejem na wskaźniku turbina bije do 2,6bar.
Witam. Mam problem z ciśnieniem powietrza turbosprężarki. Wcześniejsze spalanie wychodziło około 29/30 litrów na 100 km, a w tej chwili spalanie wzrosło o około 2/3 litry i zauważyłem niższe ciśnienie na wskaźniku turbiny. Po wizycie u mechanika stwierdzono, że turbina jest ok i interculer jest szczelny. Co z tym mozna zrobić? Proszę o szybkie odpowiedzi.
Witam Da się sprawdzić po VIN jak również widać to po jej wyglądzie. Ta ze zmienną geometrią ma przymocowaną taką "puszkę" w której znajduje się aktuator zmiennej geometrii, zaś zwykła turbina ma tylko taką "gruszkę" która za pomocą ciśnienia steruje zaworem upustowym. Pozdrawiam
Błędy od wtryskiwaczy powstaną nawet po zapowietrzeniu silnika! Więc nie wolno brać jednoznacznie kodu usterki. Volvo np. rozróżnia typ usterki tzw. FMI (zwarcie,przerwa,usterka mechaniczna itp.) w Scani niestety tego nie ma i podstawą do oceny jest odczyt czasów, wyważenie, kompresja i rozpędzanie poszczególnych cylindrów. Stąd też moja pierwsza uwaga...
Okej wymienimy go A powiedz czy na przykład alternator nie mógłby wysyłać zbyt dużego impulsu prądu na te czujniki i czy przez ten zaworek mogło też spalić czujnik doładowania turbiny??? Dodano po 2 Kilka razy Jak odpalałem silnik to wyskakiwał mi komunikat alternator nie ładuje ale po chwili gazu i tak się zastanawiam czy to też nie miałoby jakiegoś...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Ciśnienie paliwa w układzie jest prawidłowe. Założona była nowa pompka paliwa , wszelka diagnostyka układu doładowania był przeprowadzona i nic nie wykazuje jeżeli pojawia się brak mocy jedynym wskazaniem przez komputer jest uszkodzenie czujnika doładowania turbiny. Po wymianie 1/2 tyg. jest dobrze , po tym czasie problem powraca. Czy czujnik położenia...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Witam. Dołączę się do tematu. Mam scanię R500 euro 5 streamline z przebiegiem 140tkm zwykła turbina PDE. Z tym, że jest to samochód z roku 2012 i długo stał. Problem jest tego rodzaju, że nie ma mocy w porównaniu z man-em tga 440 euro 5 nie ma szans. Ma bardzo duże spalanie 35, 36 litrów i tak, zostały wymienione pompowtryskiwacze w serwisie i sprawdzony...
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
Witam Panowie. Proszę o interpretacje błędów w Scanii R 480 euro 4 EMS 5127 nr części 1874484 i EMS 11180/1874484. O tym błędzie już czytałem ale napisałem bo może ma to jakieś znaczenie, że są razem aktywne. Poza tym na wyświetlaczu pokazał się komunikat "Wysoki poziom emisji w spalinach". Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale stało się to po tym...
Scania R500 v8 z 2011 Samochód mało dynamiczny i brakuje mu mocy w stosunku do innych. Kolektor szczelny, tłumik drożny, nowa turbina. Samochód nie dymi. Chciałem spytać jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa na filtrze oraz na listwie zasilającej?
Auto dopóki jest zimne (tak do 1 kreski wskazania temp) pracuje bez zarzutu. Reakcja na gaz natychmiastowa. Po nagrzaniu, przez pierwsze kilka km "puszcza dymka" z wydechu przy każdej zmianie biegu, i bardzo długo buduje doładowanie. Po kilku km z wydechu 0 dymu ale zostaje problem z tym, że długo po wciśnięciu gazu zaczyna osiągać nominalne ciśnienie...
Witam.. Od niedawna przesiadłem się na Scanie 124L i 470 km. Poprzedni kierowca wcale o nią nie dbał i teraz wszystko wychodzi. Scania jest po wymianie olejów filtrów itp itd. Ostatnio w trasie poszła dolna turbina. Silnik się nie zatarł, zaślepiłem ją uzupełniłem olej (bo pociągnęła) i dojechałem do domu. Turbina została wymieniona, wszystko było by...
ach te serwisy, na dzień dobry czujnik doładowania za 2tyś zł przy okazji filtry powietrza i paliwa 400zl poklepali Cię po ramieniu obiecując że bedzie ok. Potem pompowtryski 1200 -1500 za sztukę co daje min 5000 zł i zapewnienie że teraz to na pewno będzie ok pojedziesz jeszcze raz to wymienia turbinę z tłumikiem i następna faktura a jak i to zawiedzie...
Witam, co może być przyczyną większego spalania( wcześniej poniżej 30, teraz 32l przy tym samym ładunku i trasie)? Auto lubi też przykopcić na czarno podczas jazdy, a szczególnie pod górkę. Oleju w intercoolerze nie ma. Czujnik ciśnienia i temperatury teoretycznie działa. Filtry wymienione. Przepływomierz czysty. Na diagnostyce nic nie wyszło. Pompowtryskiwacze...
Witam Panowie. Proszę o interpretacje błędów w Scanii R 480 euro 4 EMS 5127 nr części 1874484 i EMS 11180/1874484. O tym błędzie już czytałem ale napisałem bo może ma to jakieś znaczenie, że są razem aktywne. Poza tym na wyświetlaczu pokazał się komunikat "Wysoki poziom emisji w spalinach". Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale stało się to po tym...
Scania po wymianie uszczelek pod głowicami według kierowcy nie ma mocy. I tak zawory i wtryski ustawione, ciśnienie doładowania na wolnych obrotach 1.1bara po wciśnięciu pedału do oporu 1,6, ciśnienie paliwa 15,9 bara na wolnych. Wtryskiwacze sprawdzane przed remontem na stole podobno igła, natomiast mankamentem pozostaje gwizd którejs z turbin i tak...
Nie mam czy mporządnie zaślepić IC. Jeżeli optycznie na Ic nie będzie przepoceń a łączniki obejrzę wizualnie oraz sprawdzę pianką to wystaczy? Bez obciązenia to tam za wielkiego ciśnienia nie ma :(. Jakiś patent na zaślepienie IC oprócz kupna zestawu adapterów za kilka stów?Stara uszczelka lub nie dokręcenie śrub na łączeniu turbiny z kolektorem wydechowym...
Problem ze scanią nadal nie rozwiązany.Tak jak pisałem wczesniej ,ciecz krąży bardzo szybko przede wszystkim przez odpowietrzenie pierwszej głowicy.Zastaniawiam sie czy aby nie jest przypchany gdzieś obieg wody.Blok cały sprawdzony,sciągane były klapki boczne od strony turbiny z bloku razem z chłodnicą oleju i nic nie zostało znalezione a reszte kanałów...
Właśnie na tej butli najbliżej akumulatorów brakuje ciśnienia, mam nieszczelność na siłowniku przy turbinie ale nie na tyle dużą żeby nie szło nabić ciśnienia ono raz jest raz nie ma obejrze te zawory dziś i zobaczymy to w trawie piszczy.
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Pompa w Scani jest z reguły dość głośna, ciśnienie jest dobre. Jesteś pewien, że to pompa? bo druga turbina też potrafi się tłuc na zębach, lub wypracowane łożyska- trzeba je wymieniać, bo pęknięty wałek turbiny potrafi sprawić masę kłopotu w trasie, a zdarza się to.
Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza. Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić. Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna. Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce. Ale,...
Witam Mówisz i masz... Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury). Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje. -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów +40 stopni Celsjusza:...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
WITAM WSZYSTKICH , POSIADAM SCANIE R 420 EURO 5 OPTI CRUSE 2007 R I MAM Z NIĘ PROBLEM , DUŻO PALI ! SPRAWDZANE BYŁY POMPOWTRYSKI , REGULOWANE ZAWORY , CZUJNIK DOLADOWANIA TURBINY , CIŚNIENIE PALIWA I NIBY WSZYSTKO OK A ONA NADAL DUŻO PALI , TZN. 38L/100 KM W ZWYŻ ? DODAM JESZCZE ŻE FILTR PALIWA JEST TEŻ ORYGINALNY . Przed napisaniem kolejnego posta,...
Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt: - paliwo o 4litry w górę, - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu, - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia. Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt: obroty silnika: - 500 -1,2bar, - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,...
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
Na diagnostyce w ASO Scania powiedzieli że jest uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) na drugi nie dało to rezultatu czujnik ciśnienia doładowania -wymieniony na drugi z zamiennika trochę lepiej ale to nie to co było i mówili że turbo bo nie ładuje sprawdzone i nie ma co się czepić do turbiny zawór przelewowy sprawdzałem ale tylko...
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
Witam mam problem ze scania 164 V8 480km 2001 rok brak mocy . Spalanie i temperatura w normie , wymienione interkoler , turbina , pompowtryski, czujnik ciśnienie I nic nie pomogło . Proszę O pomoc
Koledzy mam ten sam problem z mocą. Auto R440 PDE 2012r 470tys przebiegu. Sprawdzony intercooler, ciśnienie turbiny, ciśnienie paliwa, tłumik i niby wszystko ok a auto czuje górkę szybciej niż ją widać
Ja podłączam w podstawę filtra oleju. Wykręcam rurkę łączącą podstawę filtra z turbiną w to miejsce wstawiam przewód najlepiej wysokociśnieniowy , elastyczny z trójnikiem . W wolne miejsce w trójniku wkręcam manometr i odpalam silnik. Najpewniej masz uszkodzony czujnik lub jego okablowanie.
Wypowiem się na temat drugiej części twojego pytania, dot. "chipa" Miałem styczność z samochodem nieco starszym, mianowicie volvem fh 340km, samochód był "przeszczepiony" na 420km. Ktoś kto to robił nie miał najmniejszego pojęcia. Po pierwsze za duży przeskok mocy. Po drugie między 340 a 380 są zasadnicze różnice, nie mówiąć już o 420. Mianowicie wielkość...
Nowa turbina koszt 2460zł brutto, turbina hollset, ale narazie autko pojeździ na starej, zauważyłem lekki luz na ośce więc będzie aż do wykończenia. Po jej wykończeniu autko dostanie nową turbinkę dedykowaną do 420 tylko że scani typu R. Serwis jasno mi powiedział, że taką oni by założyli. Moja, którą mam jest ewidentnie do 360. Wolałbym ją wymienić...
W moim spadło, bo wzrosła efektywność doładowania- przybyło mocy. Raz, że spaliny w pełni napedzały turbinę, a 2, to ciśnienie w dolocie nie uciekało przez te wypracowane połączenia od tyłu.
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu. Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu. Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.
Witam. Mam problem ze swoją skakanką a mianowicie w ostatnim czasie zauważyłem wzrost spalania, nie kopci, chodzi równo, pali na strzała, turbina bije do 2,5 bara czy to prawidłowo czy za mało ?? ile wynosi prawidłowe ciśnienie ?? Dodam że czuć jak by scania miała mniej siły. Może ktoś maił taki przypadek. Podejrzewam że to coś z turbo ale wolał bym...
Możesz uwierzyć bądź nie, ale stosuje dokładnie taką technikę jazdy jaką opisałeś. Od zawsze tak jeżdżę. przy 1400obr i pedał w desce nigdy jak dotąd nie utrzymał równych obrotów, zawsze opadały bądź rosły(jak był już 4bieg) puszcza dym, po regeneracji pompek ciemny, wcześniej był biały/niebieskawy. Turbina nowa, IC również i było sprawdzane i szczelność...
Jakie porcelanki? jakie tłoczki? niczego takiego nie ma w Scani! Pompa olejowa to zwykłe żelastwo z 2 trybami. Są 2 uszczelniacze gumowe ( fasonowe oringi) na rurze ssącej smoka i tyle. Po latach twardnieją i przy dotyku potrafią się rozsypać, ale to nie jest porcelanka. Uszczelniacze trzonków zaworów na wydechu nigdy nie spowodują wycieku oleju do...
Dziwna sprawa. Zamienione pompo wtryski i nie pomogło. Pomyśl skąd po wyłączeniu elektrozaworu bierze się ciśnienie paliwa tylko na dwóch pompo wtryskach. Może jest olej w intercolerze z padniętej turbiny i to na nim chwile chodzi akurat pierwszy i drugi cylinder. Gdyby był uszkodzony elektrozawór to chodził by na wszystkich a nie tylko na dwóch.
Nie za mało powietrza, tylko za dużo paliwa. A paliwa za dużo, bo komputer nie może się doczekać żądanego ciśnienia doładowania na wskutek nieszczelności wydechu, skoro skoro dolot sprawdzony., czytaj niżej parę pięterek. Termostat zamontuj na 80 st lub wyższy. wiskozę doskonale słychać kiedy się włacza i kiedy wyłacza, to jest konkretny hałas. Sprawdzić...
EMS 53253 ; ciśnienie zasilania jest za niskie. Możliwe ,że jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie,filtr paliwa zapchany,wycieki z układu, pompa podająca uszkodzona.Sprawdź jeszcze turbinę, cały dolot no i filtr powietrza.To tak na początek.
Trochę handluję osobowymi i mam tylko Autocom2014r z wersją Truck i tylko pokazuje błąd 135.Zanim wymieniali w serwisie wtryski podobno były jakieś inne błędy ale po wymianie wtrysków i całej pompy ciśnienia zniknęły.Zauważyłem że dziwnie świszczy turbina i mocno ją słychać.Mówiłem o tym jak byłem kiedyś przejazdem w Scania Berlin tam gdzie kupiłem...
Olej w retarderze sprawdzałem i jest ok. Zaczęło mi dużo ubywać z silnika 5 litrów na tydzień. A nie kopcic, turbina ok, nie ma wyciekow. Dodano po 4 Znajomy miał podobny przypadek i niby u niego była wina jakiegoś korka zaślepki pod obudowa rozrzadu. Jest jeszcze gdzieś ponoć z przodu silnika jakiś dekielek gdzie olej ma kontakt z płynem. Układ czyscilem...
Witam. Mam problem z moja Skakaneczką a mianowicie.. Traci moc podczas jazdy. Ciągnie raz normalnie a raz jakby odcinało turbinę. Po podłączeniu do kompa SDP nic nie pokazał. Ciśnienie paliwa/odchylenia w normie. Co to może być, może ktoś się spotkał z czymś takim? Od czego zacząć?
Takie same jak każdy inny element smarowany olejem pod ciśnieniem.
Zbieżność jest dobra, ciśnienie w kołach również, oleje wszystkie powymieniane na nowe, jedynie ten poziom oleju w retarderze... nie jestem za niego pewien, dzisiaj od razu go sprawdzę. Na rolki wybiorę się w przyszłym tygodniu. Samochód naprawdę bardzo ciężko jeździ, nawet samym ciągnikiem, bardzo ociężale. Jeździłem dużo scanią v8 czy MB SK 1844 te...
Czesc swojego czasu wywiązała się między nami rozmowa N temat częstszych wymian filtrów i oleju. Jak widzisz serwis sprzedaje auto z prawidłowym czasem wymiany oleju. Czyli co 90 tyś km Tak jak zaleca producent. W okolicach tego przebiegu 1 dpf do wymiany 2 jeżeli to skrzynia scanii ciaknaca obudowa pompy - ale może być już naprawiony tylko one wychodziły...