Nie sadze ,że wszystko ok. Można to łatwo sprawdzić , wkręć w poduszki złącza do pompowania i daj po równo ciśnienie ,przewody oryginalne trzeba usunąć.
Pompa kaput. Sprawdź jak szybko narasta ciśnienie i do jakiego poziomu.
Czyli błąd 8247 nie ma nic wspólnego z usterką nox za katalizatorem? Odkręcając przewód powietrza w pompie czuć że dochodzi tam duże ciśnienie .
A możę gdzieś w dalszej części przewód jest zabity osadem z oleju, Przez to drożność pomniejszona i robi za wysokie ciśnienie przy kompresorze
Dwa zaworki jeszcze wystepują przy podstawie filtra. Witam Te już są przelewowe (utrzymują ciśnienie)
W granicach 30 bar. Ty nie masz czym się martwić ciśnienia w normie
Czujnik temperatury spalin będzie miał coś wspólnego z wysokim ciśnieniem?
Przeczytaj to kompem bo do każdego z tych kodów błyskowych odnosi się kilka kodów błędów. Kod 73 to błędy D200 do D205 czujnika ciśnienia paliwa cylindrów 4-5-6 a kod 74 to błędy D300 do D304 zaworu dawki paliwa cylindrów 1-2-3. Te dwa czujniki, o których piszesz, mierzą tylko ciśnienie paliwa.
71 to problem z ciśnieniem paliwa. Ale usterka ta to tzw blink code i sygnalizuje wszystkie usterki związane z ciśnieniem paliwa (czujnikiem). Także to może być np. za duże ciśnienie. (Pow 21 bar)
Możesz śmiało zakładać jest to po prostu nowszy numer części ten scanii oczywiście.
Witam.W Scania R 380 wyskakuje komunikat o awarii silnika na wolnych obrotach.Cisnienie oleju na biegu jałowym jest w granicach 1.4 bara,z tego co wiem to chyba już za niskie.Od czego zacząć by poprawić to ciśnienie?
Zmień oba NOXy i bedzie po problemie.
Witam Wymieniałeś filterek w dozowniku.Dozownik ma za zadanie regulować i utrzymać ciśnienie.
ciśnienie w normie
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
W/g instrukcji w układzie osi skrętnej panuje ciśnienie 14 bar.
Zobacz jakie błędy Ci wyskoczyły na wyświetlaczu to może coś podpowiedzieć, pompa jakby padła to by nie odpalił czy po godzinie czy po 5h według mnie.... Pompe możesz szybko sprawdzić, nie koniecznie komputerem, wystarczy dorobić króciec i mieć zegar do 30bar podłączyć się i zobaczyć jakie pompa daje ciśnienie.
Witam Zawieszenie kabiny,skrzynia biegów i sprzęgło zasilane są z obwodu 24,23 to obwód hamulca ręcznego i zasilanie naczepy.Pod skrzynka akumulatorów masz butlę ona zasila trzeci obwód 23,jak Ci ucieknie powietrze ze sprzęgła sprawdź czy tam jest powietrze.wycieków nie masz gdzieś.
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
wywala pod ciśnieniem, tylko jakim?? sterownik nie interpretuje ciśnienia jako jest czy nie ma, dla niego jest istotna wartość, jeśli ta wartość znacznie odbiega od zadanej (zapisanej w mapie paliwowej na sztywno) uniemożliwi to odpalenie silnika, tego nie da się stwierdzić "na oko" czy jest dobre ciśnienie
Przy odłączonym przewodzie ABS powinno pokazać 8 bar. . Pod warunkiem, że ciągnik wysyła prawidłowe ciśnienie :)
Cześć tu masz informacje zależy od typu pompowtryskiwaczy.
Witam Miałem taki przypadek. Winny był czujnik ciśnienia oleju w retarderze. W czasie jazdy z podłączonym komputerem wskazywał ciśnienie większe od zera, pomimo że retarder był nieużywany. Nawet gdy wykręciłem czujnik i nim potrząsałem to pokazywał na kompie jakieś ciśnienie.
Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Witam, czy problem został rozwiązany? U mnie w Scanii występuje identyczne zjawisko, nie wiem gdzie szukać przyczyny. Retarder na początku hamuje słabo, a po chwili zaczyna hamować mocniej. Przy tym wyrzuca olej odpowietrznikiem. Gdzie znajduje się filtr oleju w retarderze typu 1? Skrzynia grs900
Scania ma tylko abs, błędów jako takich nie ma. Najprawdopodobniej pojawia się ciśnienie w hamulcu zasadniczym. Który zawór jest za to odpowiedzialny ? A jeśli zbyt małe ciśnienie na ręcznym to który ?
wymiana zaworu ciśnienia w bloku - pod filtrem odśrodkowym.
Jeśli już prawie wszystko powymieniales to ja przyjrzalbym się temu akumulatorów ciśnienia. Miałem takie dwa przypadki co prawda Man i Renault że tam gdzie wracasz zaworek bezpieczeństwa było coś w rodzaju rys i choć sam zaworek był dobry to dobrze nie dolegał i opuszczał ciśnienie. Dodano po 2 Odkreć przewód powrotny z akumulatora i spróbuj zbudować...
To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
Właśnie pali normalne, na strzała. Tylko jak chodzi i słychać ze coś jest nie tak. Dopiero przy 10000obr ma ciśnienie 16
Dobrze by było zmierzyć ciśnienie zasilania..
Dwa tłumiki wahań ciśnienia na listwie paliwowej - czy ktoś wie jak są zbudowane oraz zasada działania. Rzeczywiście ArturAVS miał rację z ciśnieniem, okazuje się że są dwa różne zawory 14,5 bar oraz 17 bar. W zależności od silnika ciśnienie jest inne.
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
WITAM. Kolego stanisławpiotr podpiołem właśnie tak i czujnik funkcjonuje, wraz z dodaniem gazu minimalnie rośnie ale dopiero podczas jazdy pokazuje wzrost ciśnienia. Mam wpięty dodatkowo zegar, manometr w intercooler i ciśnienie na zegarze jest takie samo jak w sdp3 w bloku pomiarowym czujnika doładowania. Jedyne co mnie nurtuje to wskazania czujnika...
Jeśli jest coś niepokojącego podłącz zegar mechaniczny. Często padały czujniki ciśnienia.
vin 5131845
Sprawdź w EDC powinien pojawić się błąd o kodzie 18. Jest to częsta przyczyna w tych silnikach że pada czujnik ciśnienia oleju
Witam, szukam informacji na temat ustawiania cewek paliwowych w scani hpi tzn. przy jakiej wartości powinny się otwierać i czy cewki kąta i dawki ustawia się na to samo ciśnienie?
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Gdzie się znajduje ogranicznik ciśnienia?
Ret 20040 oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. BMS 3088 CAN przyczepy - CAN high nie działa
Czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek w Scani 164. Przez pierwsze 4 minuty pracy wiskoza działa i jak ema problemu, po tym czasie wiskoza się wyłącza i ciśnienie rośnie do wartości przekraczających 30 bar. Z góry dziękuję za pomoc. Dodano po 1 (at)tomekkamyk znalazłeś może rozwiązanie problem z wysokim ciśnieniem klimatyzacji w Scani?
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
zmierz ciśnienie na układzie zasilania
Za duża różnica zużycia klocków. Wymień komplet na osi. I za niskie ciśnienie powietrza w układzie SCR. Witamy nowego fachowca na forum:)
Jak z mocą ? słaba czy normalnie chodzi ? rozumiem, że takie rzeczy jak filtry paliwa powietrza wymienione ? Mierzyli ciśnienie na zasilaniu wtryskiwaczy ?, jakie ciśnienie doładowania ?
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Sprawdź odpowietrzenie w smoku. Denoxtronic 1 oczyszcza się sprężonym powietrzem. Może tu masz problem, że robi się ciśnienie podczas oczyszczania i nie ma gdzie ujść ze zbiornika.
Pompa nie ruszana przy ciśnieniu 15,5 na wolnych nie podchodziłem do tego tematu . Auto ma przejechane około 1 mln kilometrów nie zmęczone serwisowane do końca co 60 tyś w Scania.
Było rozebrane i czyszczone. Nie dało efektu
Biorac pod uwagę cisnienia o jakich mowisz chodzi o zawór na akumulatorze wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.
Witam Jest to seria 4?Jk tak to sprawdz smok(stary typ) poznasz go po tym,że filtr siatkowy jest zamontowany w środku rurki zasysającej paliwo,nowy typ montowany jest na zewnątrz a przewody paliwowe są przykręcane do smoka(stary typ posiada przewody wciskane)
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
Jest jeszcze zawór przekaźnikowy obok europy. Są dwie opcje albo go wymień, lub jeżeli nie chcesz sie narażać na koszty, usuń zaworek kierunkowy z tego zaworu, powinno zdać egzamin jakieś pytania foterr(at)interia.pl Pomagamy na forum nie na E-mail.
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
Zrobić test i sprawdzić ciśnienie przed i po kryzie. Wyniki napisać tutaj.
Nr błędu podaj.
Czy ktoś posiada notę katalogową tego czujnika? Ależ proszę bardzo! Mowisz - masz:
Odnośnie błędu BMS 26307-1 ; masz problem z czujnikiem prędkości obrotowej koła ( chyba nr 2) , za duża odległość czujnika od koła polaryzacyjnego lub koło polaryzacyjne skorodowane . Sprawdź luz piasty koła , stan koła polaryzacyjnego pod względem korozji , zmniejsz przerwę między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym. APS 647 11;związany jest z regulacją...
pozostale 3 pompowtryski zostaly te co byly i nie byly ruszane. Tylko zawory sa wyregulowane. 3 uszkodzone poszly do regeneracji i maja byc zamontowane w miejsce tych 3 pozostalych. Kolego karlos85 masz wiedze lub informacje na temat regulacji dzwigienek pompowtryskiwaczy??
Scania 580v8 ciśnienie oleju po uruchomieniu 4atm.nawolnych obrotach,po dodaniu gazu[1500obr.}wolno rośnie do 5atm. i spada do4atm ,panewki nowe.Wygląda na awarię zaworu pompy. Czy dobrze rozumuję?. Proszę o pomoc.Nadmienię ,że stare panewki były wytarte,czjnik ciśnienia wymieniony,problem pozostał nadal.
Dzięki za zainteresowanie, diagnozowanie delphi, tyle można podejrzeć ciśnienie paliwa i otwarcie zaworu gaszenia.
A wg mnie najpierw należy sprawdzić ciśnienie paliwa na filtrze.
Może nieszczelnosc pomiędzy turbo a kolektorem ssącym, na obrotach ciśnienie rośnie i wtedy słychać.
Zaraz komputery diagnostyki ect. i od tyłu diagnozę zaczynać ... Sprawdzane było ciśnienie zasilania pompowtrysków ?
Mowa o silnikach HPI w 124 wyższe ciśnienie po dołożeniu drugiej sprężyny są problemy z odpalenie. W R-ce nie ma takiego problemu (niższe ciśnienie pracy układu).
Witam. Mam problem głośna praca pompy oleju, ciśnienie na wolnych obrotach 1,6 bar
Jeśli potrzebujesz mam uzywany sprawny EHAB do sprzedania. W sprawie ehab odezwę się na PW. Mam jeszcze pytanie: Jak sprawdzić ciśnienie zasilania paliwa?
Ciśnienie pompy zasilającej zmierzone?
Witam. I jak ogarnales Scanie? Co bylo?
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Jak to sprawdzałeś? zawór otwiera się po kilku obrotach wału, chyba po 2 razach. Sprawdź, czy pompa robi ciśnienie na filtrze.
Sprawdź w wartościach pomiarowych jakie ciśnienie wskazuje na tym kole.
Sprawdź błędy w ELC, na ślepo to można ciśnienie w oponach mierzyć...
Jeśli to HPI a pewnie tak to pierwsze co do sprawdzenia zawory regulujące ciśnienie - pierwszy w zasobniku paliwa drugi w obudowie filtra. No i ten trzpień w obudowie filtra paliwa. Jeśli to nie pomoże to będzie problem z pompą zasilającą. Jakie ciśnienie paliwa ma ta Scania jak już odpali??
jesli mozesz powiedziec co mialby regulator do palenia czujnikow ??? Utrzymuje w miarę stałe ciśnienie na listwie, jak będzie zablokowany to uszkodzi nadmiernym ciśnieniem czujniki. Jak mozna sprawdzic czy ten regulator jest sprawny??? Wykręcić i obejrzeć ( jest mechaniczny ), w większości przypadków uszkadza się tak że nie utrzymuje ciśnienia i są...
na ok 550obr pokazuje ponad 17bar a pózniej spada jak pisałem ten zaworek przy cylindrze też mi wymienili i nic nie pomogło jutro sprawdzimy ciśnienie na filtrze
Szamam dobrze pisze, należy podłączyć nawet laptopa i monitorować ciśnienie widziane przez EDC w trakcie jazdy. Powstanie zonk, to wtedy dodatkowo manometr i a piać to samo. Jeśli mechaniczny pokaże ciśnienie constans perfektados, to co jeszcze zostało prócz czujnika ciśnienia.
A sprawdziłeś chociaż ciśnienie i wydatek tej hydrauliki. Bo bez tego to co oczekujesz?
Czy ta dysza jest w dozowniku (mieszalniku) Właściwie to cały czas jest problem że za małe ciśnienie. Jeśli lekko palcem przydławię przewód powietrza przy dozowniku to jest ok i przechodzi testy. Stad moje pytanie co jest odpowiedzialne ze redukcje tego ciśnienia ?
Ciśnienie paliwa mierzymy na filtrze.
mam problem scania r420 w czasie jazdy ciśnienie w układzie 1i2 spada do 10bar ale jak auto jedzie z górki to rośnie na maxa ostatnio był naprawiany zawór przy osuszaczu nie słychać żeby gdzieś powietrze uciekało w scania serwis powiedzieli że tak może być przez 15min bo sprężarka się serwisuje, tylko że trwa to już tydzień
Może warto sprawdzić ciśnienie paliwa i zaworek przelewowy.
opis pompy wysokiego ciśnienia
Modulator sterujący hamulca przyczepy rozprowadza ciśnienie w obwodach zasilania i pracy przyczepy. Moduł przyczepy jest sterowany elektronicznie i pneumatycznie. Część elektroniczna zawiera trzy elektrozawory i czujnik ciśnienia dla przewodu sterującego do przyczepy. Ciśnienie z zaworów elektromagnetycznych (wraz z ciśnieniem roboczym z obwodu przedniego...
Sprawdź ciśnienie paliwa, jeśli będzie ok. To jednostka do naprawy. Pozdrawiam WIMM
To może być błąd nieaktywny. Jeśli APS funkcjonuje, to szkoda sie tym przejmować, jeśli nie funkcjonuje, to należy sprawdzić zasilania i może szynę CAN. Skasuj na desce te błędy. Osuszacz działa i ciśnienie na zegarach prawidłowe?
witam poszukuje schematu podłączenia retardera ciągle wyskakuje błąd za wysokie ciśnienie oleju a żadnego czujnika nie widzę
Ale ciśnienie mam ok, moc też jest, nie dymi z odmy tylko olej kapie. Wydaje mi się że naj bardziej wtedy gdy na górskim hamulcu zjade z góry i stanę
Witam! Mam problem z Scanią R420 2007r HPI po zapaleniu nie równo pracuje, nie da się zgasić, zaczyna jeszcze mocniej szarpać, wymieniłem czerwony zawór gaszenia, niema błędów na komputerze, ciśnienie paliwa 16bar
Witam. Jeśli kręciłeś tą wystającą śrubą koło zbijaka pod zaworem to kręciłeś tak naprawdę reduktorem ciśnienia . Wkręcają ją zwiększałeś ciśnienie układu ręcznego (ciśnienie powyżej 8,5bar) i stąd ten błąd . Podejrzewam że przyczyna tkwi w wysprzęgliku :) dość często się z tym spotykamy. Ale moge się mylić...... Co do kręcenia regulacjami przy zaworze...
Witam. Jak w temacie z mostu cieknie olej. Podczas wymiany filtra zauważyłem ciśnienie powietrza. Odpowietrznik drożny, uszczelniłem całą podstawę filtra i jest tylko gorzej. Czy ktoś miał przypadek pęknięcia obudowy? Czy możliwe że siłownik blokady układu różnicowego jest nieszczelny i ciśnie powietrze do środka? Dziękuję za sugestie.
600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem...
Powinno pomóc. http://obrazki.elektroda.pl/8263347700_1...
727 Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania. 33 razy wystąpień. 647 Ciśnienie w układzie wynosi lub wynosiło ponad 13,0 bar. 20 razy 743 Ciśnienie powietrza narasta za szybko.
Spróbuj bez wtyczki elektrycznej. Może opis techniczny coś pomoże. Zobacz czy któryś z 3 portów niema ciśnienia.
Scania R500 V8, 2011 rok, VIN 5266434. Ktoś może dane jakie tam powinny być ciśnienia paliwa na listwie i filtrze? Czytałem o ,,regulacji" zaworu przelewowego które utrzymuje zbyt niskie ciśnienie. To jakąś wada fabryczna czy skutek słabnącej sprężyny wraz z wiekiem?
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
Olej w retarderze sprawdzałem i jest ok. Zaczęło mi dużo ubywać z silnika 5 litrów na tydzień. A nie kopcic, turbina ok, nie ma wyciekow. Dodano po 4 Znajomy miał podobny przypadek i niby u niego była wina jakiegoś korka zaślepki pod obudowa rozrzadu. Jest jeszcze gdzieś ponoć z przodu silnika jakiś dekielek gdzie olej ma kontakt z płynem. Układ czyscilem...
Witam. Przez odmę ucieka olej, co to będzie, silnik do roboty. Ciśnienie oleju w kabinie na rozgrzanym silniku pokazuje ok 2 bar.
scania ciśnienie scania ciśnienie oleju scania ciśnienie turbiny scania
paski ekranie cienkie astra błąd poduszki kuchenka elektryczna wymiana płyty
uniden ubc125xlt 4558d wzmacniacz
Lodówka Liebherr 1400 - Czy wyłącznik światła jest 2-pozycyjny? Błąd 4123 w MAN TGS - przyczyny i diagnostyka