Nie sadze ,że wszystko ok. Można to łatwo sprawdzić , wkręć w poduszki złącza do pompowania i daj po równo ciśnienie ,przewody oryginalne trzeba usunąć.
Pompa kaput. Sprawdź jak szybko narasta ciśnienie i do jakiego poziomu.
Możesz śmiało zakładać jest to po prostu nowszy numer części ten scanii oczywiście.
Zmień oba NOXy i bedzie po problemie.
W granicach 30 bar. Ty nie masz czym się martwić ciśnienia w normie
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
A możę gdzieś w dalszej części przewód jest zabity osadem z oleju, Przez to drożność pomniejszona i robi za wysokie ciśnienie przy kompresorze
Czujnik temperatury spalin będzie miał coś wspólnego z wysokim ciśnieniem?
Cześć tu masz informacje zależy od typu pompowtryskiwaczy.
Witam Zawieszenie kabiny,skrzynia biegów i sprzęgło zasilane są z obwodu 24,23 to obwód hamulca ręcznego i zasilanie naczepy.Pod skrzynka akumulatorów masz butlę ona zasila trzeci obwód 23,jak Ci ucieknie powietrze ze sprzęgła sprawdź czy tam jest powietrze.wycieków nie masz gdzieś.
Witam, czy problem został rozwiązany? U mnie w Scanii występuje identyczne zjawisko, nie wiem gdzie szukać przyczyny. Retarder na początku hamuje słabo, a po chwili zaczyna hamować mocniej. Przy tym wyrzuca olej odpowietrznikiem. Gdzie znajduje się filtr oleju w retarderze typu 1? Skrzynia grs900
71 to problem z ciśnieniem paliwa. Ale usterka ta to tzw blink code i sygnalizuje wszystkie usterki związane z ciśnieniem paliwa (czujnikiem). Także to może być np. za duże ciśnienie. (Pow 21 bar)
wymiana zaworu ciśnienia w bloku - pod filtrem odśrodkowym.
Czy ktoś posiada notę katalogową tego czujnika? Ależ proszę bardzo! Mowisz - masz:
Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Czyli błąd 8247 nie ma nic wspólnego z usterką nox za katalizatorem? Odkręcając przewód powietrza w pompie czuć że dochodzi tam duże ciśnienie .
Sprawdź ciśnienie manometrem. Sprawdź olej czy niema w nim paliwa.
Przeczytaj to kompem bo do każdego z tych kodów błyskowych odnosi się kilka kodów błędów. Kod 73 to błędy D200 do D205 czujnika ciśnienia paliwa cylindrów 4-5-6 a kod 74 to błędy D300 do D304 zaworu dawki paliwa cylindrów 1-2-3. Te dwa czujniki, o których piszesz, mierzą tylko ciśnienie paliwa.
Pompa nie ruszana przy ciśnieniu 15,5 na wolnych nie podchodziłem do tego tematu . Auto ma przejechane około 1 mln kilometrów nie zmęczone serwisowane do końca co 60 tyś w Scania.
Jest jeszcze zawór przekaźnikowy obok europy. Są dwie opcje albo go wymień, lub jeżeli nie chcesz sie narażać na koszty, usuń zaworek kierunkowy z tego zaworu, powinno zdać egzamin jakieś pytania foterr(at)interia.pl Pomagamy na forum nie na E-mail.
Dwa zaworki jeszcze wystepują przy podstawie filtra. Witam Te już są przelewowe (utrzymują ciśnienie)
vin 5131845
ciśnienie w normie
14 Barów to w miarę normalne ciśnienie. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Po co? Odpala normalnie?
W ciężarówkach nie robię, ale opis sugeruje że nie ma dostatecznego oddawania ciepła/ciśnienia przez skraplacz. Ma to dodatkowy wentylator chłodnicy czy no cewkę magnetyczną na wiskozowe? Ile czynnika wrzucasz?
Sprawdź w EDC powinien pojawić się błąd o kodzie 18. Jest to częsta przyczyna w tych silnikach że pada czujnik ciśnienia oleju
Scania ma tylko abs, błędów jako takich nie ma. Najprawdopodobniej pojawia się ciśnienie w hamulcu zasadniczym. Który zawór jest za to odpowiedzialny ? A jeśli zbyt małe ciśnienie na ręcznym to który ?
W/g instrukcji w układzie osi skrętnej panuje ciśnienie 14 bar.
Sprawdzona. Była drożna. Dodatkowo wymyta gorącą wodą.
Scania 580v8 ciśnienie oleju po uruchomieniu 4atm.nawolnych obrotach,po dodaniu gazu[1500obr.}wolno rośnie do 5atm. i spada do4atm ,panewki nowe.Wygląda na awarię zaworu pompy. Czy dobrze rozumuję?. Proszę o pomoc.Nadmienię ,że stare panewki były wytarte,czjnik ciśnienia wymieniony,problem pozostał nadal.
Witam Wymieniałeś filterek w dozowniku.Dozownik ma za zadanie regulować i utrzymać ciśnienie.
To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
Nr błędu podaj.
Witam Jest to seria 4?Jk tak to sprawdz smok(stary typ) poznasz go po tym,że filtr siatkowy jest zamontowany w środku rurki zasysającej paliwo,nowy typ montowany jest na zewnątrz a przewody paliwowe są przykręcane do smoka(stary typ posiada przewody wciskane)
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
Witam. I jak ogarnales Scanie? Co bylo?
Zrobić test i sprawdzić ciśnienie przed i po kryzie. Wyniki napisać tutaj.
Ret 20040 oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. BMS 3088 CAN przyczepy - CAN high nie działa
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
Sprawdź odpowietrzenie w smoku. Denoxtronic 1 oczyszcza się sprężonym powietrzem. Może tu masz problem, że robi się ciśnienie podczas oczyszczania i nie ma gdzie ujść ze zbiornika.
Jeśli jest coś niepokojącego podłącz zegar mechaniczny. Często padały czujniki ciśnienia.
Gdzie się znajduje ogranicznik ciśnienia?
Za duża różnica zużycia klocków. Wymień komplet na osi. I za niskie ciśnienie powietrza w układzie SCR. Witamy nowego fachowca na forum:)
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
Dobrze by było zmierzyć ciśnienie zasilania..
Witam. Mam problem głośna praca pompy oleju, ciśnienie na wolnych obrotach 1,6 bar
Właśnie pali normalne, na strzała. Tylko jak chodzi i słychać ze coś jest nie tak. Dopiero przy 10000obr ma ciśnienie 16
zmierz ciśnienie na układzie zasilania
Dzięki za zainteresowanie, diagnozowanie delphi, tyle można podejrzeć ciśnienie paliwa i otwarcie zaworu gaszenia.
Zobacz jakie błędy Ci wyskoczyły na wyświetlaczu to może coś podpowiedzieć, pompa jakby padła to by nie odpalił czy po godzinie czy po 5h według mnie.... Pompe możesz szybko sprawdzić, nie koniecznie komputerem, wystarczy dorobić króciec i mieć zegar do 30bar podłączyć się i zobaczyć jakie pompa daje ciśnienie.
Ale ciśnienie mam ok, moc też jest, nie dymi z odmy tylko olej kapie. Wydaje mi się że naj bardziej wtedy gdy na górskim hamulcu zjade z góry i stanę
mam problem scania r420 w czasie jazdy ciśnienie w układzie 1i2 spada do 10bar ale jak auto jedzie z górki to rośnie na maxa ostatnio był naprawiany zawór przy osuszaczu nie słychać żeby gdzieś powietrze uciekało w scania serwis powiedzieli że tak może być przez 15min bo sprężarka się serwisuje, tylko że trwa to już tydzień
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Witam. Jak w temacie z mostu cieknie olej. Podczas wymiany filtra zauważyłem ciśnienie powietrza. Odpowietrznik drożny, uszczelniłem całą podstawę filtra i jest tylko gorzej. Czy ktoś miał przypadek pęknięcia obudowy? Czy możliwe że siłownik blokady układu różnicowego jest nieszczelny i ciśnie powietrze do środka? Dziękuję za sugestie.
Przy odłączonym przewodzie ABS powinno pokazać 8 bar. . Pod warunkiem, że ciągnik wysyła prawidłowe ciśnienie :)
wywala pod ciśnieniem, tylko jakim?? sterownik nie interpretuje ciśnienia jako jest czy nie ma, dla niego jest istotna wartość, jeśli ta wartość znacznie odbiega od zadanej (zapisanej w mapie paliwowej na sztywno) uniemożliwi to odpalenie silnika, tego nie da się stwierdzić "na oko" czy jest dobre ciśnienie
Odnośnie błędu BMS 26307-1 ; masz problem z czujnikiem prędkości obrotowej koła ( chyba nr 2) , za duża odległość czujnika od koła polaryzacyjnego lub koło polaryzacyjne skorodowane . Sprawdź luz piasty koła , stan koła polaryzacyjnego pod względem korozji , zmniejsz przerwę między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym. APS 647 11;związany jest z regulacją...
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
Witam Miałem taki przypadek. Winny był czujnik ciśnienia oleju w retarderze. W czasie jazdy z podłączonym komputerem wskazywał ciśnienie większe od zera, pomimo że retarder był nieużywany. Nawet gdy wykręciłem czujnik i nim potrząsałem to pokazywał na kompie jakieś ciśnienie.
pozostale 3 pompowtryski zostaly te co byly i nie byly ruszane. Tylko zawory sa wyregulowane. 3 uszkodzone poszly do regeneracji i maja byc zamontowane w miejsce tych 3 pozostalych. Kolego karlos85 masz wiedze lub informacje na temat regulacji dzwigienek pompowtryskiwaczy??
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
Jakie lanie wtrysków !!! HPI to nie PDE czy zwykła pompa. Napisz coś wiecej o niej nr. VIN 20 bar to dużo za dużo Scania R pracuje na ciśnieniu 16 bar przy 500obr/min. Dobra diagnoza naprawa i Scania ma palić max 32litra. Pewno jest to Scania HPI (przejściówka pomiędzy 4 a R. Te scanie mogą mieć ciśnienie 20 bar na obrotach. Na wolnych 18bar. Pytanie:...
Czy to auto jest na poduszkach czy na resorach??
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Może nieszczelnosc pomiędzy turbo a kolektorem ssącym, na obrotach ciśnienie rośnie i wtedy słychać.
Witam.Jakie ciśnienie pokazują zegary pierwszego i drugiego obwodu , ile czasu potrzebuje sprężarka aby zawór ususzacza " kichną". Sprawdź czy w zbiornikach powietrza jest woda , jeśli tak to musisz ją spuścić a jeśli wraz z wodą znajdzie się tam i olej to sprężarka do wymiany. To że naczepa hamuje to układ hamulcowy nie ma odpowiedniego ciśnienia ,...
Czy jesteś w stanie zaobserwować co dzieje się z ciśnieniem paliwa w zakresie tych obrotów kiedy występuje dymienie?Masz dostęp do jakiegoś komputera diagn.? Samochód na serwisie scanii w Krakowie ciśnienie ok, dziś będzie jeszcze podmiana koordynatora.
Temperatura paliwa (czujnik) Ciśnienie paliwa (czujnik) lub brak ciśnienia. Sprawdź filtr, smoka, pompę- zmierzyć ciśnienie.Sprawdzić zaworki przelewowe.
A wg mnie najpierw należy sprawdzić ciśnienie paliwa na filtrze.
Podaj kod błędu i numer części. Zaczął bym od dozownika i dyszy, czym robiona diagnoza?
Jeśli już prawie wszystko powymieniales to ja przyjrzalbym się temu akumulatorów ciśnienia. Miałem takie dwa przypadki co prawda Man i Renault że tam gdzie wracasz zaworek bezpieczeństwa było coś w rodzaju rys i choć sam zaworek był dobry to dobrze nie dolegał i opuszczał ciśnienie. Dodano po 2 Odkreć przewód powrotny z akumulatora i spróbuj zbudować...
Sterowanie ciśnieniem - ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekroczyło 13bar. Przyczyną: Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego
Witam. Przez odmę ucieka olej, co to będzie, silnik do roboty. Ciśnienie oleju w kabinie na rozgrzanym silniku pokazuje ok 2 bar.
Ciśnienie pompy zasilającej zmierzone?
A sprawdziłeś chociaż ciśnienie i wydatek tej hydrauliki. Bo bez tego to co oczekujesz?
Powinno pomóc. http://obrazki.elektroda.pl/8263347700_1...
Sprawdź w wartościach pomiarowych jakie ciśnienie wskazuje na tym kole.
Sprawdź ciśnienie paliwa, jeśli będzie ok. To jednostka do naprawy. Pozdrawiam WIMM
Czujniki ciśnienia są dwa a ten trzeci to jest stycznik T4 odpowiadający za N1 Buzzer czyli przekaźnik popularnie zwany brzęczykiem. Stycznik działa w ten sposób, że podaje masę z pinu 2 na 1 gdy brakuje ciśnienia. Jeśli ciśnienie jest ok to na białym przewodzie nie powinno być masy.
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Modulator sterujący hamulca przyczepy rozprowadza ciśnienie w obwodach zasilania i pracy przyczepy. Moduł przyczepy jest sterowany elektronicznie i pneumatycznie. Część elektroniczna zawiera trzy elektrozawory i czujnik ciśnienia dla przewodu sterującego do przyczepy. Ciśnienie z zaworów elektromagnetycznych (wraz z ciśnieniem roboczym z obwodu przedniego...
Scania R500 V8, 2011 rok, VIN 5266434. Ktoś może dane jakie tam powinny być ciśnienia paliwa na listwie i filtrze? Czytałem o ,,regulacji" zaworu przelewowego które utrzymuje zbyt niskie ciśnienie. To jakąś wada fabryczna czy skutek słabnącej sprężyny wraz z wiekiem?
Zaraz komputery diagnostyki ect. i od tyłu diagnozę zaczynać ... Sprawdzane było ciśnienie zasilania pompowtrysków ?
Mowa o silnikach HPI w 124 wyższe ciśnienie po dołożeniu drugiej sprężyny są problemy z odpalenie. W R-ce nie ma takiego problemu (niższe ciśnienie pracy układu).
Witam, szukam informacji na temat ustawiania cewek paliwowych w scani hpi tzn. przy jakiej wartości powinny się otwierać i czy cewki kąta i dawki ustawia się na to samo ciśnienie?
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Jeśli potrzebujesz mam uzywany sprawny EHAB do sprzedania. W sprawie ehab odezwę się na PW. Mam jeszcze pytanie: Jak sprawdzić ciśnienie zasilania paliwa?
Czujnik barometryczny jest to czujnik zamontowany na płycie sterownika silnika i pokazuje ciśnienie odniesienia (CIŚNIENIE OTOCZENIA W ZALEŻNOŚCI OD POGODY) dla pozostałych czujników - to ciśnienie zmienia się bardzo w niewielkim zakresie. Ciśnienie 940 milibar to prawidłowe wskazanie. Czujniki ciśnienia w niektórych pojazdach wskazują ciśnienie początkowe...
Scania PDE nie wyświetli błędu ciśnienia paliwa, bo brak czujnika.. ale za to pokażą się błędy pompowtrysków. Naturalnie że ciśnienie trzeba sprawdzić. I wypada podać rok prod.
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
Jeśli to HPI a pewnie tak to pierwsze co do sprawdzenia zawory regulujące ciśnienie - pierwszy w zasobniku paliwa drugi w obudowie filtra. No i ten trzpień w obudowie filtra paliwa. Jeśli to nie pomoże to będzie problem z pompą zasilającą. Jakie ciśnienie paliwa ma ta Scania jak już odpali??
Sprawdź błędy w ELC, na ślepo to można ciśnienie w oponach mierzyć...
witam poszukuje schematu podłączenia retardera ciągle wyskakuje błąd za wysokie ciśnienie oleju a żadnego czujnika nie widzę
Biorac pod uwagę cisnienia o jakich mowisz chodzi o zawór na akumulatorze wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.
Witam, proszę o pomoc. Po regeneracji APS, kompresor nie nabija ciśnienia, w przewodzie podpiętym do głowiczki sprężarki cały czas jest ciśnienie. Po odpięciu i załamaniu przewodu kompresor nabija ciśnienie do układu, podmieniłem APS dalej to samo, kupiłem (nowy regenerowany) to samo. Gdzie szukać przyczyny.
Jak to sprawdzałeś? zawór otwiera się po kilku obrotach wału, chyba po 2 razach. Sprawdź, czy pompa robi ciśnienie na filtrze.
Ciśnienie paliwa mierzymy na filtrze.
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
ciśnienie scania scania ciśnienie oleju scania ciśnienie turbiny scania
bosch agregat prądotwórczy pianka klimatyzacja kondensator pobór prądu
kluczyk kodowanie ascom zasilacz
Depollution system faulty w Peugeot 207 1.6 16V Hulajnoga Motus Pro 10 - silnik wyłącza się po kilku metrach, błąd na wyświetlaczu