Najlepiej zastosować płyn o wyższej temperaturze wrzenia. Większość płynów jak np. popularne G12, G12+ mają zwykle 108 stopni. Dlatego lepiej zalać płynem takim jak Prestone (temp. wrzenia 129 stopni), Motul Inugel Optimal (temp. 136 stopni), Motul Auto Cool Optimal (136 stopni). Jeśli będzie wszystko ok do takiego auta warto zastosować płyn do chłodnic...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Witam, odparować raczej nie mógł bo układ jest zamknięty. Więc pewnie wyciekł. Co do koloru płynu to nie jest ot żadna wskazówka, bo zarówno borygo jak i petrygo (czyli płyny do chłodnic) są barwione celem ich odróżnienia. Barwa nie wynika tutaj ze składu chemicznego. Jeżeli chodzi o napełnienie układu to wystarczy strzykawka, która bezproblemowo poradzi...
Boki chłodnicy są mocowane na zatrzaski do korpusu. W kilkunastoletnim samochodzie mogą się zacząć problemy ze szczelnością w tym miejscu. W mondku masz układ ciśnieniowy. Podczas pracy ciśnienie wzrasta i płyn jest wypychany na tych łączeniach. Na postoju problem znika. Płynu nie widzisz, bo Ci odparuje. Jak dokładnie obejrzysz na brzegach chłodnicy...
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
To już płyn mogliście nowy zalać, zalać to co ma być g12 i spokój,a tak to masz nie wiadomo co. Układ niby ma siE sam odpowietrzyć ale nie zawsze się tak dzieje. A temperatura na wskaźniku w normie? dmucha ciepłym z nagrzewnicy? Węże do nagrzewnicy ciepłe? Po nagrzaniu termostat się otwiera? Można delikatnie poluzować węża od nagrzewnicy, jak jest powietrze...
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Faktycznie jest tam termostat sterowany przez ECU. W grupie VAG te równe 90 na zegarze to ściema dla lepszego samopoczucia kierowcy - nawet przy spotych odchyłkach stoi równo na środku. Podejrzyj temperaturę z poziomu komputera. Te wynalazki z tymi termostatami potrafią pracować nawet na temperaturze bliskiej 110 st C. Dopiero jak zaczniesz dawać ostro...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Takie tempo ubywania czynnika świadczy o nieszczelności. Więc albo masz wyciek na zewnątrz, albo do środka silnika. W układzie chłodzącym panuje ciśnienie więc temperatura wrzenia wynosi ponad 100 stopni. Samochodowkę kończyłem daaaawno temu i już nie pamiętam ile to dokładnie. Tak więc 90 stopni to nic nadzwyczajnego. Co innego jak odkręcisz korek...
Ewentualność dobra ale nie zawsze. Nieraz zapomnisz o spojrzeniu na wskaźnik i masz fontannę pod maską. Używasz wody do chłodzenia silnika? Ona wrze w 100 stopniach a płyn w wyższej.Co prawda ciśnienie w układzie przesuwa wyżej punkt wrzenia ale lepiej płyn używać. Wentylator po zwarciu we wtyku czujnika załącza się raz za razem? Jeśli tak to jest ok...
To się samo odpowietrza - zalać płynu do pełna, nagrzać silnik i przytrzymać ze 3 min na 4tys obrotów w celu odpowietrzenia właśnie nagrzewnicy. Ciekawostką jest że jeśli uszczelka minimalnie puszcza kompresję do płynu to i tak jest ogrzewanie i nie wyrzuca płynu bo bąbelki mają znakomitą drogę ujścia do zbiorniczka przez cienki wężyk z chłodnicy do...
http://obrazki.elektroda.pl/3995422400_1... Witam wszystkich, moim nowym projektem jest wydajna wytwornica dymu, którą konstruowałem przez ostatnie tygodnie :D Jako że nowe wytwornice dymu są drogie i dość mało wydajne, średnio zużywają 25ml na minutę. Moja wytwornica dymu miała spełniać kilka założeń: - po pierwsze - tanio!; - po drugie...
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Czy jest coś specjalnego, do tych chłodnic innego niż borygo ? Nie ma nic specjalnego, tylko układ musi być pod ciśnieniem. I nie otwieraj korka na ciepłym bo stracisz ciśnienie i w tej chili płyn zacznie wrzeć.
Uszkodzona uszczelka pod głowicą, albo po prostu trzeba układ odpowietrzyć.
Witam wszystkich. Posiadam MAN TGM i mam problem z chłodnicą pośrednią intercoolera. Co 50 000 km auto przyjedzie i chłodnica siada. Wymieniłem już piątą chłodnicę i tak co 50 000 km się dzieje. Czy ktoś ma na to pomysł? Czy ktoś miał taki problem? Proszę o pomoc AI: Czy sprawdzałeś inne elementy układu chłodzenia, takie jak pompa wody, termostat albo...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Płyn chłodzący się nie przegrzewa podczas jazdy? Jeśli usterka nie występowała wcześniej przed wymianą rozrządu do sprawdzenia pompa cieczy (przesłona ,podłączenie instalacji do cewki przesłony w pompie cieczy). Do sprawdzenia stary korek zbiorniczka wyrównawczego (przy jakim ciśnieniu puszczał płyn powinien puszczać przy 1.6-1.8 bar) Jakie ciśnienie...
Witam Widzę że zaczyna tworzyć się galeria sprężarek na elektrodzie, więc i może ja pokaże moje urządzenie do sprężania powietrza. Butla to oryginalny wan razem z kółkami , uchwytem i podestem do zamocowania silnika i sprężarki. Silnik to 3 kW i 3000 obr/min. Sprężarka dwucylindrowa, centralnie smarowana, chłodzona cieczą, wymontowana z ciężarówki radzieckiej...
Presostat niskiego ciśnienia może wybijać jak: dolne źródło nie daje ciepła z odwiertów na wymiennik , może filtr zabrudzony , może układ zapowietrzony, czy za mało płynu, może pompa obiegowa nie startuje , zabrudzony wymiennik ... Glikol z wodą ciężko się odpowietrza , do tego musisz w nim mieć dodatki uszlachetniające, bo pompa obiegowa zatrze się...
Witajcie, kilka dni temu dobiegł mnie bardzo niepokojący pisk z okolic silnika a dokładniej z okolic rozrządu. Pierwsze co przyszło mi na myśl to to że albo to rolka/łożysko jednokierunkowe alternatora, łożyska alternatora w ogóle - choć łożyska alternatora wydają mniej przeraźliwy dźwięk, na koniec pomyślałem o łożyskach pompy wody. Po chwili problem...
do drischel jan Dziwne pytanie: Nic się nie stanie . Poza tym to jest nawet nie możliwe , chyba że sam na siłę wlejesz. ;) Nawet jak układ się rozszczelni , to woda użytkowa ma większe ciśnienie niż masz w układzie kolektora. Najnormalniej w świecie użytkowa wypchnie ci płyn z obiegu kolektora. Nawet jeśli masz układ zamknięty w kolektorze , to woda...
Ale wyciągałeś je? Sprawdzałeś czy nie są zapadnięte w środku? Sprawdzałem ten wąż zasilający wychodzący z płaszcza wodnego do tej rurki metalowej przechodzącej przez ramę , prześwit ma nie jest zablokowany ani zapadnięty , rurka też sprawdzona jest jak nowa w środku.Węże idące od metalowej rurki w ramie do nagrzewnicy są ok , jak je zdejmę z krucca...
Mercedes Sprinter 2,2 cdi 2012r. Wyciek płynu chłodniczego z góry silnika, nie widać na postoju z czego cieknie. Dawane ciśnienie na układ 1,5 bara i dalej nic nie widać. Wywala płyn w czasie jazdy zawsze tyle samo, brak około 2 litrów.
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Witam ponownie błąd P20EE 00 tym razem przez dwa tygodnie było cicho na zegarach. Tunapa dałem miarkę na 15L i chyba pomaga. Skasowałem błąd, na zimnym silniku układ ma 4 bary , podgrzewa mocznik https://obrazki.elektroda.pl/8325557100_... Po rozgrzaniu ciśnienie pracy układu 5,9 bara, dawkowanie 16- 30 mg/s https://obrazki.elektroda.pl/9108559700_...
W tym temacie umieszczę wszystkie informacje i zdjęcie związane z naprawa zbiornika AdBlue w samochodzie PEUGEOT BOXER III. Mam nadzieję, że komuś z kolegów ten materiał będzie pomocny przy podobnej naprawie. ========================================... Mega ważna uwaga przed przystąpieniem do naprawy...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Witam wszystkich, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Peugeot 207, 2007, 1.4 KFU 88 KM. Płynu ucieka całkiem sporo, ok. 150 ml na 100 km. Uszczelka pod głowicą była robiona ok. 7000 km temu z powodu cieknięcia oleju z rogu bloku. Robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazał. Wlałem dodatek UV oraz przepatrzyłem cały układ z zewnątrz i nic nie...
Ten układ jest bardzo prosty do odpowietrzenia, nie jest zapowietrzony. Obok chłodnicy jest zbiorniczek z którego układ pobiera płyn w razie zbyt małego poziomu. W termostacie jest mały odpowietrznik który ustawia się na godzinie 12. Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
VW Polo 6N2 Lift, 2001.03, HB 3d., benzyna 1.4 16V 75KM bez lpg, 182000km, manual 5, ABS, klima Opiszę dzisiejszy przypadek: Do dnia dzisiejszego wszystko było ok. Trochę jazdy po mieście (spokojnej i około 8-10km). Nagle temperatura 110° (płynu chłodzącego) i mruganie kontrolki oleju. Zjechałem na prking, wyłączyłem silnik. Pod maską: - zbiorniczek...
Jeśli problem przed wymianą rozrządu nie występował a jest po wymianie to czym prędzej bym wracał z reklamacją do mechanika i dodatkowo nastraszył że pokryje wszystkie koszta związane z usunięciem problemu. Pytanie czy była wymieniana pompa wody i na jaką, czy została prawidłowo zamontowana. Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, w korku zbiornika...
vw golf III 1.8, jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Układ sam sie odpowietrza Jak odkręciłem korek to cały płyn mi wywaliło. Jak płyn w układzie ma wysoką temp. to przeciez normalne ze Ci wywali Czy takie duże ciśnienie powinno być w ukladzie? Cisnienie reguluje zaworek w korku
Typowo jest tak spaliny idą do zbiornika ciśnienie rośnie i poziom się podnosi (w zbirniku). Jak ciśnienie przekroczy 0,7 -0,9 bara korek upuszcza je. Teraz w zależności od ilości płynu w zbiorniczku albo spaliny parę albo płyn. Po zatrzymaniu układ ma czas się odpowietrzyć i poziom spada. Płyn ze zbiornika wywala tędy. https://obrazki.elektroda.pl/4215294600_...
Korek na zbiorniczku wyrównawczym? Aktualnie mam w nim zrobioną dziurkę i pomaga bo nie ma ciśnienia ale wyrzuca nią płyn poza zbiorniczek. Po dłuższej jeździe w zbiorniczku jest susza. Mam wrażenie, że płyn wyrzuca do pewnego momentu, powiedzmy pól litra płynu wyrzuci. Później już nie bo jest go po prostu mniej w układzie, po dolaniu do odpowiedniego...
Przecież to układ ciśnieniowy więc czemu Cię dziwi ciśnienie pod korkiem?Wywala płyn przez zakręcony korek?
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Witam. Samochód seryjny z 6-letnią instalacją gazową, która zrobiła 100kkm. Sterownik KME Nevo, wtryski Barracuda 115nL. Reduktor wpięty na trójnikach przy nagrzewnicy, zaczyna puszczać płyn z kolanek. Najprościej byłoby wymienić kolanka, ale konstrukcja reduktora jest taka, że aby dostać się do kolanek trzeba zdjąć całą pokrywę, więc elegancko byłoby...
Czy wyciek płynu jest widoczny na maglownicy? Bo może wystarczy uzupełnić ubytek pokręcić kołami na otwartym zbiorniczku żeby się odpowietrzył. Tak. Nastąpił duży wyciek na maglownicy. Płyn był również w bocznych gumach. Układ był dobrze odpowietrzony przy wymianie. Dziwi mnie bardzo to ciśnienie w zbiorniku płynu
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła To jest normalne, układ jest ciśnieniowy. Gdy otwierasz korek obniżasz ciśnienie w układzie, a co za tym idzie obniżasz temperaturę wrzenia płynu chłodniczego. Dlatego płyn idzie do góry.
Dziś wymieniłem termostat (firma Pierburg 200zł) i nowy zbiornik z korkiem (140zł), również kawałek węża wodnego od termostatu do trójnika lpg (wcześniej nie widziałem ale od dołu wąż był pękniety i myślę że tędy nie trzymał ciśnienia + przez luźne mocowanie czujnika poziomu w starym zbiorniczku. Przed wymianą "wypedałowałem" błąd p0597 (coś od termostatu),...
ciśnienie płyn chłodniczy ciśnienie płyn chłodzący czujnik ciśnienie płyn
lustro pradowe mitsubishi sterowanie komputerem rozkodowana karta
zawór mieszajacy dobrać pasek magnetofonu
Blow RA10 (77-540#) – zasilanie radia, brak transformatora, ładowanie USB 5V Pioneer VSX-930 - Błąd serwera: Przyczyny i rozwiązania