Po parokrotnym naciśnięciu hamulca dopiero puszczaj Sprawdź ciśnienie zasilania naczepy jeśli jest ok wygląda jakby jakiś zawór się zacinał jeśli usterka jest sporadyczna. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć ciśnienia Dodano po 2 Napięcie na wyjściu ponad 24v i ponad 22v w innej Premium ponad 25v i ponad 23v. Zakres pracy modulatora to 18-32v.
Bez zasilania będzie hamować bez korekty czyli 1/1 na pełno powinno być dobrze ale na pusto pali opony. Z zasilaniem dobiera siłę hamowania do obciążenia. 1 i 2 plus 3 i 4 minus. Jak słabo hamuje to trzeba sprawdzić jak jest wyprzedzona naczepa na zaworze przekaźnikowym i jakie jest ciśnienie zasilania.
Słuchajcie czytając sobie instrukcje układów hamulcowych można się natknąć na takie rozwiązania, np.: Dostosowanie do ich przepisów (powiedzmy) hamowanie awaryjne za pomocą "zaworu zwalniającego ciśnienie zasilania naczepy". Pewnie nie jeden z Was pomyśli sobie o co kurde biega ?? To pokrótce - chodzi o coś jak opcja Safe Parking Haldexa (do obejrzenia...
Tutaj pobierzesz program do diagnostyki HALDEX http://findex.diatem.net/dynamic/findex/... Ciśnienie zasilania naczepy/przyczepy powinno wynosić 8,5 bar +/- 0.2 bar
Zawór EUROPA jest to zawór EBS który służy do sterowania naczepą. Właśnie w tym zaworze masz czujnik ciśnienia który odczytuje wartość ciśnienia zasilania naczepy. Sprawdź jakie masz ciśnienie na układzie hamulca ręcznego lub czerwonej słuchawce. Jeśli przekracza normę czujnik wywala błąd.
Wymień przepływowy jak jest osobno lub parkująco luzujący jeśli jest z przepływowym. Dodano po 2 A jakie masz ciśnienie na zasilaniu??? Może masz za małe ciśnienie i dlatego nie daje na poduchy.
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Witam. EBS 0 01058 07 002 Usterka pneumatyczna modułu sterowania naczepy. -Sprawdzić ciśnienie zasilania w powietrze ,czujnik minimalnego ciśnienia jak również układ pneumatyczny modułu naczepy. -Skasować usterki ,jeżeli usterka nie ustępuje wymienić moduł sterowania naczepy. VECU 0 00608 09 00 Usterka przerwy w instrument cluster na J1587> -Brak komunikacji...
no więc tak co do ciśnien to mierzyłem na rozladunku auto jakieś 850 obrotów i wygląda to tak na kompie zasilanie acu 12bar obwód tylny 11,8 przedni 11,8 na zasilaniu naczepy ciśnienie się waha to ten duży zegar
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
A przypadkiem nie jest problem z ciśnieniem na zasilaniu zaworu ECAS ? Jak jest małe ciśnienie na zasilaniu to sam koń wstanie a z naczepą może być problem.
Jak z mocą ? słaba czy normalnie chodzi ? rozumiem, że takie rzeczy jak filtry paliwa powietrza wymienione ? Mierzyli ciśnienie na zasilaniu wtryskiwaczy ?, jakie ciśnienie doładowania ?
co do naczepy to po podłączeniu osobnego powietrza w texe nie mogę żadnego pomiaru i testu zrobić bo czujnik informuje o braku powietrza 0.0 bar a ja nie wiem czy jest osobny czujnik czy może w module. Odłącz na razie konia od naczepy, podepnij osobne źródło powietrza na czerwoną "kłódkę" i zobacz jakie masz ciśnienie zasilania w parametrach ECU naczepy......
EBS 1056-03 . Kontrola ciśnienia w module zaworu sterującego naczepy wykazuje maksymalne ciśnienie , fmi 03 sygnał niezgodny/nieczytelny , więc albo za wysokie ciśnienie zasilania zaworu lub błędny odczyt czujnika ciśnienia.
Skoro instalacja dobra to odepnij np. modulator przód i zobacz czy pokaże się ciśnienie na naczepę i odwrotnie. W każdym z nich jest elektrozawór wysterowujący ciśnienie i czujnik ciśnienia. Czujnik ma zasilanie 24v i tego nie masz. zwarcie na przewodach wykluczyłeś, więc pozostaje ci któryś z czujników w modulatorach. Ja sprawdzam instalacje pod obciążeniem...
Sprawdzić przepustowość pneumatycznych przewodów zasilających moduł sterowania, czujniki obwodów 1, 2 i 3, czy ciśnienie zasilania modułu sterowania przyczepy jest prawidłowe.
Robiłeś diagnostykę komp? Czy wymieniasz po kolei wg uznania? MID 136 SID 68 Napięcie zasilania czujnika ciśnienia, modulator przyczepy - sprawdź co widzi komp, czy pokazuje ciśnienie. Jak wymieniłes zawór na sprawny to masz uszkodzoną instalacje elektryczną. Czujnik ma chyba zasilanie 5V. MID 140 PID 209 FMI 2 - błąd abs naczepy, diagnostyka naczepy...
Jakie jest ciśnienie na 3 obwodzie w ciągniku kiedy występuje problem? Czy da się wtedy wcisnąć przycisk luzownika w naczepie (czarny). Najprawdopodobniej naczepa nie dostaje ciśnienia na złącze zasilające i stąd kłopoty. Czym ciągasz tą chłodnię?
Jeśli uchodzi na opuszczonych a na podniesionych nie to tłoczek w zaworze nie domyka i ciśnienie zasilania idzie w odpowietrznik (częsta usterka w tych naczepach). Jeśli odwrotnie to prawdopodobnie przetarty przewód od zaworu do poduszki unoszącej oś. Bez wizyty pod naczepą się nie obejdzie.
Używany modulator miałem na warsztacie. W chwili demontażu nie miał żadnych usterek. Ciśnienie zbiornika z tego co pamiętam nie przekracza 8,5 bar. Ciśnienie sterowania pokazuje 0 bar, 0 bar ciśnienie can ISO i 0 bar strona lewa i prawa. Po wciśnięciu pedału hamulca ciśnienia rosną i są jednakowe. Zasilanie mierzone przez modulator podczas pracy odpalonego...
Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full. Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
Masz tam ES 2053 czy już ES 2060? AutoCom i Delphi nie są zbyt dobre jeśli chodzi o EBS naczep. Sugerowałbym sprawdzenie oryginalnym testerem KNORR. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie zasilania wychodzące z ciągnika 2. Porównanie wartości sterującego ciśnienia rzeczywistego i podawanego przez CAN. 3. Jak koledzy pisali wyżej, szczelność siłowników.
Myślę o prostszym rozwiązaniu, w linie zasilania poduszek można by wmontować ciśnieniowy przełącznik elektryczny w zasilanie poduszek środkowej osi i nim sterować zaworem podnoszenia osi. Ten przełącznik jest regulowany i można manometrem dobrać ciśnienie obciążenia przy którym opuści się oś. Co Panowie na to rozwiązanie, dość proste ale może okaże...
Uczepiliście się tych czujników jak szczerbaty sucharka :). Każdy obeznany w układach EBS naczep i przyczep powie Ci że zapalenie w ciągniku kontrolki ABS naczepy/przyczepy wcale nie musi oznaczać awarii czujnika/-ów. Przyczyn może być wiele, a to niektóre z nich: 1. Zbyt wysokie ciśnienie zasilania (>9.3 bar w przypadku WABCO). 2. Niezgodność ciśnienia...
3 obwód to nie zapas tylko zasilanie naczepy/przyczepy :) Zrób jak sugeruje kolega (at)iwam
Hamulce już są. Nitka po nitce rozwiązałem problem. Przyczyna 1: uszkodzone siłowniki - sprężyny oraz membrany popękane i zaszły rdzą ,od długiego nieużywania samochodu, do takiego stanu, że po odciągnięciu sprężyny z ręcznego śrubą wystający trzpień był nieruchomo. Imadlo młotek dały rade. Przyczyna 2: zawór ograniczający cisnienie do 8,5 Bar (Wabco...
Po pierwsze: Jaki masz modulator 480 102 ... .? Wersje 480 102 000 0 i 010 0 nie łączą się po CAN. Po drugie: Sprawdź ciśnienia na wyjściach przy modulatorze (21 i 22). Po trzecie: Sprawdź te same ciśnienia przy siłownikach. Jeśli ciśnienia na wyjściach z modulatora będą różne od tych przy siłownikach poszukaj czy przewody nie są gdzieś zagięte. Do...
Może troszkę więcej szczegółów? Na czerwonym złączu zawsze będzie powietrze bo to zasilanie. Jeśli przy "zwolnionych hamulcach" (nożny i postojowy) masz ciśnienie na żółtej kłódce to możesz mieć problem z zaworem sterującym. Błąd EBS może wyświetlać się dlatego, że szyna CAN wysyła informację o ciśnieniu 0 a stan faktyczny odczytany przez czujniki jest...
W takim razie sprawdź ciśnienie na czerwonej słuchawce jeśli przekracza 8.5bar wymień reduktor ciśnienia zasilający układ ręcznego i zawor sterowania naczepą (Europę).
Owszem. Chyba, że "rozjechał" Ci się zawór 4-ro drożny. Na 3 obwodzie ciśnienie powinno wynosić 8,5 bar +/- 0,2 (złącze zasilające naczepę). Zanim wymienisz czujnik, sprawdź czy ciśnienie na 3 obwodzie odczytywane przez komputer pokładowy jest równe faktycznemu. Powodzenia!
1. Sprawdzić zasilania wychodzące z ciągnika. Pin 1 stałe 24V Pin 2 24V po stacyjce Pin 3 Masa dla Pin 2 Pin 4 Masa dla Pin 1 2. Jeśli napięcia są ok to i kabel EBS sprawny to sprawa leży raczej po stronie naczepy. Zobacz jeszcze jak wygląda ciśnienie na żółtej kłódce.
Witam, odświeże temat bo mam podobną sytuacje a mianowicie: Wyskakuje komunikat o naruszeniu pedała hamulca. Zużycie klocków na tylnej osi pokazuje mi lewa strona — prawa strona —. Hamulce są bardzo słabe, tak jakby hamowała sama naczepa. Sdp3 pokazuje tylko jeden aktywny błąd: BMS52037 ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 4. Opis:...
PSID 30 to niskie ciśnienie zasilana hamulców J.w. Sprawdź ubytki powietrza ewentualnie sprawdź zawór redukcji ciśnienia na naczepę pod siodlem lub na samym zbiorniku. Może to być też zatkany zawór czterodrożny.
To zależy od sposobu sterowania ciśnieniem w poduszkach. Czy jest jeden zawór dla wszystkich osi, czy dwa - lewa/prawa strona, czy przy każdej poduszce. Dodatkowe zawory muszą zablokować ciśnienie zasilające i wypuścić powietrze z poduszek. Jeżeli zawór skl4213 (ten z drugiego zdjęcia) umożliwia przepływ między gniazdem 1-1 i 2, a w drugim położeniu...
Mam pytanko, od jakiegoś czasu rosło mi spalanie i pojawiało się kopcenie (niebiesko-białe) przy podjeżdżaniu na górki, potem to już nawet i z lekko załadowaną naczepą. Były błędy mechaniczne fmi 10 od 2 pompowtrysków, więc oddałem je do sprawdzenia i w konsekwencji regeneracji. Potem oczywiście ustawienie zaworów itp. Po regeneracji błędy od wtrysków...
Jak kierowca rozgarnięty to wpiąć dwa manometry na drodze hamulca ( 1 na ciągnik i naczepę( żółty przewód) i niech patrzy co się dzieje. Akurat mam schemat pneumatyczny do tga przed sobą ale może coś pomogę- na zawór hamulca pod maską idzie bezpośrednie powietrze z butli I i II dalej sygnały po naciśnięciu hamulca idą do europy. Przy europie jak kojarzę...
Generalnie chodzi o to, że kierowca wsiada do auta, w którym nie ma powietrza i nie jest zaciągnięty ręczny. Następnie uruchamia silnik i idzie robić OC. Sprężarka pompuje powietrze i jak ciśnienie w obwodzie hamulca ręcznego osiągnie określony poziom to auto może się stoczyć. Natomiast gdy auto jest wyposażone właśnie we wspomniany "grzybek" to stoczenie...
Mógł być podłączony hydrauliczny do siłownika podnoszenia. W momencie wzrostu ciśnienia oleju otwierał zasilanie hamulca przyczepy.
Jeśli przy podłączonym przewodzie 5 PIN usterka nie występowała nie ma sensu wymieniać czujników ABS. Sprawdź przyłącza elektryczne oraz ciśnienie zasilania na czerwonym złączu ciągnika. Nie powinno przekraczać 8,5 bar. Stawiałbym jednak na zakłócenia w linii CAN. Wypnij wtyk z gniazda zasilania modulatora i zobacz czy nie ma śladów korozji. Sprawdź...
Dziwne te objawy..... przy zmianie biegów schodziło mi powietrze z fotela oraz znikały połówki oraz mała skrzynia. musisz najpierw zlikwidować wycieki powietrza . na zegarach powietrza wskazówki poszły do samego końca a potem spadły do zera taki objaw występuje wtedy kiedy podstawa osuszacza nie zbija i ciśnienie idzie na maxa a skazówki w ciągu dosłownie...
Kto zczytuje modulator z konia. Nie no diagnostyka leży. No to sprawdźta se ludzie podstawowe ciśnienia zasilanie, sterowanie, kabel ABS wypięty.
Witam panowie mam dość ciekawy przypadek z dxi 450 z 2006 r, a mianowicie auto głównie pod załadowaną naczepą podczas jednostajnego wyjeżdżania pod górę zaczyna szarpać tzn. jest odczuwalne pomimo równego przytrzymywania gazu coś tak jakby ktoś na chwilę puścił pedał i ponownie go wcisną w tym samym momencie wycisza się turbina tak jakby nie pracowała....
Jakie zasilanie odłączyłeś od retardera, elektryczne czy powietrzne? W jakim sensie odmówił tego posłuszeństwa? Przestał hamować bez wyraźnych objawów a zawór działa to sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów. Jak będzie nadmiar to masz przyczynę odmowy posłuszeństwa. I wtedy trzeba odłączyć powietrze od retardera zanim trafi do naprawy a sam retarder...
Naczepę tą ciąga Premium DXI zasilanie na naczepę wychodzi 8,5 bara z Renówki i taka są wartość ciśnienia odczytuje program diagnostyczny wabco na czerwonej słuchawce. Jutro rano będę miał nowy zawór parkująco luzujący to go podmienicie i zobaczę co będzie
Jak już wiesz, że wszelkie nastawy dokonuje się w programie, to co się tak tej regulacji przyssałeś. Pedał hamulca ma te wartości na stałe przypisane fabrycznie jako charakterystyczne i są one wklepane (względnie w razie wymiany trzeba je wklepać) do pamięci jednostki EBS z numeru znajdującego się na zaworze. Wartości testowe pedału hamulca 0.3-4.5V/4.6-0.3V....
Witam. Mam dość ciekawy przypadek z EBS naczepy Schmitz jest wniej zamontowany Knorr TEBS ES2053. Problem polega na tym że w momencie zwolnienia lub zaciągnięcia hamulca ręcznego bądź wciśnięcia hamulca nożnego zapala się kontrolka ABS w ciągniku. Wiem że problem jest w momencie podania powietrza na żółtą linię,dodam że gdy usterka się zapali tracę...
Witam ! System, który jest zamontowany to ABS Haldex Modular 2 z zaworem EPV. Zawór EPV jest podłączony pod zasilanie ABS-u. Jeżeli nie otrzymuje zasilania, daje maksymalne ciśnienie hamowania.
Kolejny temat o dużo palącej Premium DXI. Przeczytałeś wszystkie tematy poprzedników? Powymieniana masa części. Pompa paliwa? instalacja wtrysków itp były uszkodzone ? Miałeś za małe ciśnienie zasilania paliwem? Błędy elektryczne od wtrysków? Na spalanie wpływa tak wiele czynników że można o tym pisać godzinami a tematów w tej materii było mnóstwo....
Problem dotyczy ciągnika siodłowego Volvo FM z 2011 roku. Polega na bardzo słabym hamowaniu całego zestawu, wygląda zupełnie jakby hamowała jedynie przednia oś ciągnika. Problem występuje w dwóch naczepach. Po podpięciu komputera dostałem 3 błędy: Czujnik koła ABS, oś 1, prawa stronaMID(136) SID:2 FMI (10) Czujnik lewego klocka hamulcowego drugiej osiMID(136)...
Dzięki za odpowiedź. Zahaczyłem naczepę żeby sprawdzić czy nie blokuje hamulcy i okazało się że po zwolnieniu dźwigni ręcznego hamulca powietrze przechodzi wolno i po około 7-8-miu sekundach gaśnie kontrolka hamulca ręcznego,jeżeli kilka razy raz po razie zaciągnę ręczy to odcina ciśnienie powietrza na naczepie do tego stopnia że odbija zawór jak przy...
Witam.Jakie ciśnienie pokazują zegary pierwszego i drugiego obwodu , ile czasu potrzebuje sprężarka aby zawór ususzacza " kichną". Sprawdź czy w zbiornikach powietrza jest woda , jeśli tak to musisz ją spuścić a jeśli wraz z wodą znajdzie się tam i olej to sprężarka do wymiany. To że naczepa hamuje to układ hamulcowy nie ma odpowiedniego ciśnienia ,...
Kolego nie wiem co znaczy ten kod 426 i ja po prostu nie wierzę, aby to urządzenie czytało go ze stu procentową pewnością. Opisaną sytuację łatwo zasymulować i błąd nie powinien się pojawić: nie zaciągając ręcznego do końca da się na wejściu 43 europy (zasilanego z wyjścia 21 zaworu ręcznego) pozostawić "trochę" ciśnienia, które zadziała na sterowanie...
witojcie hej po modelu 114 380 wychodzi na pompowtryski pde31 błąd 51 jak najbardziej pompowtrysk 51 ale jest jedno ale pierwszy cylinder ze względu na zamocowanie silnika jest wyżej od szóstego co za tym idzie jeśli są jakieś zakłócenia w zasilaniu paliwa będzie generował błąd powoduje to zapowietrzenie na listwie zasilającej.Może na początek sprawdz...
Nie wiem czy sie kolega słyszy ale gdyby miał punkt wyprzedzeniazle ustawiony to naczepa stale by miała probelm z hamowaniem a nie czasami . Dodano po 8 ... Cisnienia na klamkach powinny wynosic na czerwonej około 10 bar a zółta 8.5 nie wiecej do 7.9 bar Jakie 10 bar na zasilaniu naczepy??? Max 8.8 bar (8,5 +/- 0.3) taki jest wzorzec. Powyżej 9.3 bar...
Witam. Testowałem to magneti-marelli , zasilania sprawdzałem przy samym modulatorze ,żeby wykluczyć przewód. Wcześniej jak wyświatlał się błąd { zasilanie czujnika ciśnienia} to nie dochodziła jedna masa do zaworu naprawiłem i mam teraz taki błąd który aktywuje się przy 15km/h<. Podaje numer modulatora 4801020140
Witam kupiłem naczepę rozsuwaną ,dwie tylne osie skrętne hydraulicznie, całą remontowałem od podstaw i został mi się problem z kontrolką od jazdy na wprost wymieniłem czujniki indukcyjne 2szt na tylnej osi i dwie z przodu na ślizgu obrotowym . Czujniki się zaświecają gdy zbliżę metal ale kontrolka ( od jazdy prosto ) nie gasnie, czy trzeba je jakoś...
Dziś miałem naczepę. Zasilania do modulatora OK. Czujniki prędkości kół obydwa mają po 1,8 kOhm, to czujniki Wabco ale dziwne że mają obydwa po tyle. Modulator Knorr, Spotkałem się z modulatorem który nie miał diagnozy, przez złącze ISO i nie miał też gniazda na panelu kontrolnym naczepy. Nie pamiętam tylko jakiej firmy on był. W następną sobotę podmienię...
Czujnik jest sprawny tylko nie ma napięcia na czujniku Mnie zastanawia to zdanie... Jaki czujnik jest sprawny?? Jakiego napięcia nie ma?? Z czujnikami ciśnienia w układzie pneumatycznym jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wartości ciśnienia poszczególnych obwodów idą CANalizą a zegary jedynie wyświetlają te wartości. Do zaworu APS dochodzi...
Zawsze jest tak że kierowcy odczuwają zmienność siły hamowania jeśli pojawia się problem z systemem EBS. Zależność jest taka że jeśli EBS się świeci w naczepie to naczepa pusta hamuje gwałtownie i ostro a na pełno naczepa pcha i kierowca odczuwa jak by słabiej hamowała jest to efekt opóźnionej reakcji powstałej z pneumo mechanicznego systemów hamowania....
Wyskakuje błąd obecny: Wewnętrzny czujnik zasilania napięcia 24V i kod:221 FMI:3. . Wiec tak:Modulator przyczepy / zasilanie czujnika 24 V Zasilanie napięciem elementów zewnętrznych wykazuje zwarcie do 24 V. Sprawdzić kabel do czujnika nacisku na oś,kabel do zaworu hamulcowego EBS przyczepy oraz kabel do zaworu przekaźnikowego EBS, czy nie są uszkodzone...
Witam wszystkich. Problem który mam jest w Renault Premium DCI 2004r Nagle w samochodzie na wyświetlaczu pojawił się komunikat "Niebezpieczeństwo zablokowania kół", wykonałem diagnostykę i w sterowniku EBS są zapisane następujące błędy. - brak komunikacji CAN pomiędzy EBS ECU a modułem osi przedniej - brak komunikacji CAN pomiędzy EBS ECU a modułem...
Sytuacja jest dziwna i mocno skomplikowana, w zaworze jest 8 wyjść, jeden od góry który jest zaślepiony, sześć z boku oznaczone 21,22,23,24,25, z 21 wychodzi przewód do dwóch poduszek z lewej strony tylniego mostu, 22 zasila dwie poduszki z prawej strony, a w ten pod nimi wchodzi zasilanie powietrzem, 23 zasila lewą poduszkę osi środkowej, 24 idzie...
Witam, MID128, PID94, FMI7 mam problem z magnum 480 dxi 2012 rok. Po długim postoju około 2 miesiące, odpaliłem, pojechałem na wulkanizację koniem 50 kilometrów, po drodze dolałem 200 litrów paliwa, wróciłem na baze wszystko było ok samym koniem Następnego dnia zapiąłem naczepe 24 tony i chciałem jechac w trasę, ujechałem 5 km i wyskoczyła usterka zasilania...
ciśnienie hamować naczepa przewód zasilać naczepa zasilać ciśnienie oleju
zakodować kanał wymiana wsadu eeprom prosty regulator oświetlenia
skasował windowsa układ opóźnienia załączenia
Jak poprawić płynność obrazu w telewizorze? Jak bezpiecznie usunąć plik instsh_x64?