Ręczny ma klasyczny , czyli zwykłą dźwignia ręcznego , dzięki za pomoc nie chciałem się narazić na koszty . Teraz już wiem wszystko jeszcze raz dzięki .
Skoro taka odległość od tłoczka i szybkie pompowanie pomaga zanim zdąży się całkiem cofnąć, to wygląda że mechanizm regulacji luzu nie działa jak należy. Co prawda nie znam dobrze konstrukcji w tym pojeździe ale zapadka albo ząbki może się starły w mechaniźmie i pozwala to na całkowity powrót tłoczka. Wydaje mi się, że musisz w takim razie cały tłoczek...
Na aukcjach widać ze silniczki z bmw mają 3 piny dwa grube i w środku jeden cienki. Grube powinny być od silnika cienki w jakim jest położeniu? No chyba że to jakaś komunikacja.. Zmiana polaryzacji albo uszkodzi elektronikę jeśli tam jakaś jest, albo zmieni kierunek przesuwania się tłoczka..;)
A tłoczek pompki cofa się do końca?
W prawidłowo działającym układzie tłok nie cofa się wcale. Bzdury waść prawisz. Klocki ślizgają się po powierzchni tarczy. To co powoduje ten luz to bicie tarczy która odpycha klocki razem z tłokiem. Kolejne bzdury. Tłoczek zawsze się cofa. Oring tłoczka hamulcowego powoduje jego cofnięcie się. Cofnięcie tłoczka może i jest minimalne i niezauważalne...
Kolego nie podajesz marki auta i czy ma ABS. Ma to znaczenie np. przy cofaniu tłoczków hamulcowych i regulacji hamulca w tylnej osi. Inne są też metody odpowietrzania układu hamulcowego.
Utrudnia cofanie się płynu hamulcowego, co skutkuje wysunięciem tłoczków z cylinderka i ocieranie szczęk o bęben. Napisałem Tobie, że łatwo to sprawdzić luzując odpowietrznik, jeśli nawet minimalna ilość płynu wyleci pod ciśnieniem, masz przyczynę.
W jaki sposób były cofane tłoczki hamulcowe, szczególnie w tylnych kołach. Spróbuj skrócić popychacz pompy hamulcowej ( o ile jest możliwość regulacji), może trzeba wyregulować wspomaganie. Coś zostało namieszane w aucie, bo ABS nie działa bez powodu.
Dziękuję bardzo. Zadziałało. Mogę podpowiedzieć jak cofnąć zaciski hamulca ręcznego bez komputera i nic na siłę. Sprawa jest prosta, po zdemontowaniu zacisków i dokładnym oczyszczeniu wszystkiego, należy wkręcić tłok zacisku zgodnie ze wskazówkami zegara (to cofa tłoczek który wykręca się delikatnie za każdym uruchamianiem hamulca ręczengo i jednocześnie...
może to wina opon, lub szumy są od skrzyni biegów lub nie cofają się tłoczki hamulcowe
Jeśli masz podobny zacisk w tylnym kole jak np. w Golfie IV i podczas wymiany klocków i tarcz nie korzystałeś ze specjalnego urządzenia do cofania tłoczków hamulcowych, to masz tego efekt. Urządzenie takie "wpycha" tłoczek z jednoczesnym jego wkręcaniem i nie ma wówczas problemów z ręcznym. Może trzeba cięgło od prawego koła podciągnąć (znajduje się...
To wszystko zależy od tego jaki tam jest hamulec tzw. ręczny. Jeżeli elektryczny i silniczki znajdują się przy zacisku to taki tylko cofamy tylko komputerowo, a jeżeli jest elektryczny ale silnik jest na pod autem a zaciąganie jest realizowane przez linki to takie tłoczki można wkręcić mechanicznie.
Odkręć odpowietrznik i próbuj cofać tłok, jak pójdzie bez problemu, to przewód elastyczny do wymiany, jak się nie chce nadal cofnąć, to zacisk do rozbiórki i czyszczenia
Wyjmij silniczki i obejrzyj, z którego roku passat? W pierwszych pękały obudowy silniczków i albo rdzewiały od wody i się blokowały albo rozlatywała się przekładnia, ale dziwne że w obu naraz. Jak odkręcisz to tłoczek cofniesz ręcznie.
milimetr różnicy między nimi wystarczy To rada troche niebezpieczna. Luz liczy sie co najwyzej w dziesiatych milimetra, nie w milimetrach. Yogi, wystarczy usunac rdze ze wspornika zacisku i z klina u gory i lekko nasmarowac smarem miedzianym lub grafitowym (bez przesady, aby nie zabrodzic tarcz i klockow). Klocki musza sie luzno przesuwac we wsporniku.
A w jaki sposób cofałeś tłoczki?
Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja....
Dziękuję za odpowiedź. Proszę powiedź mi jeszcze taką sprawę, ponieważ nie pisze w opisie czy przy pomocy tego urządzenia jest możliwość „cofania" tylnych tłoczków hamulcowych w nowszych samochodach typu passat b6 czy nowe reno megane? Pytam, ponieważ nic o tym nie jest wspomniane..
Jeśli chodzi o F-toucha to posiadam takowy sprzęt już drugi rok i jestem zadowolony. Z minusów to dosyć wolna komunikacja, ale bluetooth działa prawidlowo i spokojnie ogarnia zasięg na cały warsztat. Z plusów to duża ilość funkcji specjalnych gdzie przebija naprawdę wiele sprzętu. Mówie tutaj np. o cofaniu tłoczków hamulcowych, adaptacji świateł, kodowaniu...
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
Widocznie tak zregenerowane. W jednym spotkałem się z tym że wewnątrz napchane było nie wiadomo jakiego smaru, a ma go tam nie być w ogóle. Specjale smary które się tam stosuje mają służyć tylko do ułatwienia montażu, a w kontakcie z płynem hamulcowym ma się rozpuścić. Żeby zacisk działał poprawnie tłoczek ma się z oporem w gumce przesuwać, bo to ona...
Jest pasat,skoda,audi i vw. Odblokowywanie oraz zablokowanie zacisków z automatycznym ustawieniem grubości klocka. Dwa kliknięcia i po robocie. Osobiście testowałem na Audi A6 2006r i na Passacie B6 2008r Dodano po 1 Aha i pamiętaj że jak zluzujesz kompem zaciski,to potem wciskasz tłoczek ręcznie ale nie wkręcasz,nie ma takiej potrzeby,po prostu robisz...
Może podczas wymiany klocków hamulcowych "fachowcy" nie korzystali z przyrządu do cofania tylnych tłoczków. Wpychając je na siłę mogli uszkodzić regulator, który może blokować cofanie się tłoczków.
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Samoregulatory złóż na każdej ze szczęk najbliżej okładziny (otwór jest podłużny, pozwala na przesuwanie); nie próbuj tylko czymś smarować "aby lepiej chodziło". I jeszcze jedno, przy cofaniu tłoczków uważaj by płyn w zbiorniczku się nie przelał: jako dobry kierowca, Kolega z pewnością regularnie ten płyn uzupełniał, a jak cofa się szczęki - płynu "przybywa"!...
Przewody elastyczne mogły się zacisnąć że starości i płyn hamulcowy nie cofa się do pompy.
Za cofanie się tłoczka odpowiada uszczelka tłoczka która odkształca się w momencie hamowania i przesunięcia się tłoczka w zacisku
prawdopodobnie tłoczek hamulcowy zapieczony i się nie cofa,trzeba podnieść i sprawdzić które koło hamuje.
Nie trzeba odkręcać dwóch śrub, nie trzeba tej śruby wyciągać - tak jak napisali koledzy. Skoro masz tarcze do wymiany to na 90% będziesz odkręcał jarzmo by zdjąć tarcze hamulcową więc możesz zacisku nie ściągać a zsunąć go razem z jarzmem. Wtedy masz dostęp do całości i ściągasz jarzmo z zacisku. Ta "śruba" która ma łeb na klucz 15 o której wspominał...
Witam, w trakcie cofania tłoczka wywaliło płyn hamulcowy ze zbiorniczka, zdarzyło mi się to pierwszy raz. Wszystko złożyłem do kupy, na zgaszonym silniku jak pompuje pedal hamulca jest twardy (wszystkie 4 kola odpowietrzyłem) ale na włączonym pedal mięknie. Przepompuje do momentu aż zaczyna twardnieć jak na zgaszonym silniku odczekam chwile i pedal...
Według mnie jedynie co się osiągnie to może delikatne przyspieszenie reakcji na pedał poprzez wstępne nabicie układu ale czy nie zakłóci to prawidłowgo cofania się tłoczków i jakie to będzie miało konsekwencje na zużycie łożyska wysprzeglika czy też klocków hamulcowych? Oczywiście nowo tu o już odpowietrzony układzie.
Skoro działo się tak przed rozebraniem zacisku i tłoczka to obstawiam rozwarstwiony przewód hamulcowy - wymiana na nowy.
Witam, rozebralem zaciski, przeciscilem, wymienilem gumki. Tloczki lekko palcami, no i k... dalej lipa. Cos trzyma hamulce. Fakt, ze jeszcze ich nie odpowietrzylem ale to chyba nie powod ? Nie trzyma jakos super mocno, jak z wcisnietym hamulcem ale na tyle mocno, ze auto swobodnie sie nie toczy przy wrzuconym D (automat). Jutro odpowietrze ale nie sadze,...
Kolego w sprawnym zacisku hamulcowym, po zadziałaniu hamulca a następnie zwolnieniu pedału, bądź dźwigni ręcznego tłoczek cofa się minimalnie, gdyż na nadmierne cofanie się nie pozwala mu automatyczny regulator. Faktem jest, że przed założeniem nowych klocków hamulcowych tłoczek należy cofnąć i do tego służy specjalny klucz, którym wciskamy tłoczek...
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Zapewne masz uszkodzony element samoregulacji luzu szczęk w pompce hamulcowej. Na końcu cylinderka pompy jest zaworek który tłoczy płyn, a przy ruchu powrotnym cofa pewną ilość płynu i zamyka szczelnie przepływ. Zapewne nie robi skoku powrotnego. Tylko upuszczenie płynu z odpowietrznika cofa tłoczki w cylinderku, tylko nie wiem czy UR II przy hamulcach...
Bez interfejsu i uruchomienia procedury cofania tłoczków do wymiany klocków nic nie zrobisz. bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny elektromechaniczny ;)
Nic ręcznie nie namacasz jak zdejmiesz zacisk hamulcowy, wyjmiesz klocki to trzeba wcisnąć tłoczek do zacisku przy okazji zobaczysz stan gumki i czy niema pod nią brudu i czy nie jest przerwana. Jak będzie ładnie to próbuj równomiernie wciskać tłoczek np dwoma łyżkami albo trzonkami od młotka (oczywiście trzymasz je naprzeciw siebie). Jak będzie ciężko...
Wkręcając tłok. Chodzi ci o wkręcanie za pomocą imbusa w tłoku? Próbowałem wkręcać w prawo ale tłok stoi w miejscu. Dodano po 32 Faktycznie wystarczyło wkręcać imbusem i jednocześnie wciskać go w tłoczek i wszystko elegancko się cofa. Dziękuję timo66 za odpowiedź.
Sprawdź jeszcze czy przewód hamulcowy jest OK. Jeśli próbujesz cofnąć tłoczek i nie idzie, spróbuj odkręcić odpowietrznik. Jak pójdzie cofnąć tłoczek to na 90% wina jest w przewodzie elastycznym.
Witam. Nie równomierne zużycie klocków może być spowodowane zmniejszeniem elastyczności gumowego pierścienia uszczelniającego, ewentualnie uszkodzeniem gumowej osłony tłoczka hamulcowego. Brud, woda wnika pod osłonę powoduje blokowanie tłoczków. To utrudnia cofanie się tłoczków i w efekcie ciągłe dohamowywanie. (cieplejsza tarcza - koło). Można to sprawadzić...
Witam. Stać na konia, stać na owies. Niczego z książki raczej się nie dowiesz, to nie szydełkowanie. Eksperymentujesz ze swoim i innych życiem. Ja wiem POLAK potrafi wszystko, a potem pyta co zrobił nie tak. Zdemontować koła, zdemontować zacisk z mocowaniem, zdemontować tarczę, wyczyścić wiadome elementy, zmontować w odwrotnej kolejności, uprzednio...
A jakby zmienił charakterystykę sprężyn w pompie hamulcowej ? Korektor będzie się sprawdzał tylko na równej nawierzchni. A jakie znaczenie mają sprężyny w pompie hamulcowej? One mają tylko cofać tłoczki pompy spowrotem. Korektor zaś ma zdławić dopływ płynu do hamulców tylnej osi, żeby hamowały słabiej - dławienie ma być proporcjonalne do obciążenia...
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Tylnie koła się blokuja na uruchomionym silniku gdy próbuję ruszyć do przodu , po zdjęciu kół gdy poruszam tarczą hamulcowa ona swobodnie się obracała. Trochę dziwna sytuacja więc nie wiem co mogło się uszkodzić lub gdzie tkwi problem. Jedynie domyślam się czy problemem mogą być mocno starte klocki hamulcowe i tłoczek się nie cofa albo starty/pękniety...
Zmień elastyczny przewód przy tym zacisku, a najlepiej w obu przednich kołach, w punciakach (i nie tylko) często zdarzało się, że przewód rozwarstwiał się wewnątrz i tłoczek się przez to nie cofał.
Z tego wychodzi że coś jest nie halo z pompą hamulcową skoro nie puszcza płynu z powrotem do zbiorniczka. Może nie cofa się do końca?
Miałem coś podobnego w vectra c na trasie ścierało mi klocki do blachy , raz odbijał raz nie , wymieniłem i zrobiłem dokładnie to samo co ty plus przewód hamulcowy gumowy bo to częsta usterka i pomogło. Możesz też mieć krzywą tarczę . Z doświadczenia wiem że lepiej kupić nowy zacisk niż zestaw naprawczy,bo jeśli tłoczek skorodował to nic ta wymiana...
-Dobrze wyczyścić strzemiona. -Założyć nowe blaszki trzymające klocki. -z tyłu klocków stosować smar -Stosować pasta montażowa do klocków hamulcowych 03.9902-1002.2 -Zeszlifować nierówności tarczy i odtłuścić zmywaczem np. TRW PFC105 -Wyciągnąć wyczyścić i nasmarować lub wymienić prowadnice oraz gumki np. FRENKIT - 812001 -Wyczyścić i wyregulować mechanizm...
Dzień Dobry zakupiłem nowe klocki hamulcowe tylne do samochodu i problem jest taki że są za duże próbowałem wciśnąć tłoczek do środka różnymi metodami i ani troche sie nie ruszyły. Wciskałem te tłoczki bez zdjęcia zacisków. Słyszałem gdzieś że niektóre tłoki trzeba wciskać i zakręcać jednocześnie czy to prawda?
Bzdura z tym odsysaniem kolego. A sprawdzić to bardzo łatwo, wystarczy mieć zacisk i sprężone powietrze. Po zaniku nadciśnienia tłoczek cofa się minimalnie sam Pompy hamulcowe są pompami wybitnie jednokierunkowymi. Diagnozę to trzeba zacząć od tego, co już napisałem. Czyli czy w trakcie blokowania hamulca konkretnego koła, na zacisku jest nadciśnienie...
Vodiczka - zgadzam się z Tobą w kwestii darmowej dolewki oleju, ale tylko pod jednym warunkiem, wcześniej trzeba zapytać klienta czy sobie tego życzy. Dam prosty przykład - dolewasz olej wg zawieszki w komorze silnikowej. Przychodzi klient ty informujesz go o tym fakcie. A klient na to że na zawieszce jest olej Castrol 10W40 a on przeszedł na olej przykładowo...
Witam wszystkich. Trafiło mi się takie auto jak w temacie. Rozpadł się jeden klocek na tyle. Podłączyłem Launcha x431 wszedłem w F10 F11, hamulec ręczny, aktywacje, aktywacja modułu instalacyjnego i nic. Nie ma żadnej reakcji, czyli charakterystycznego dźwięku cofania zacisku. Moje pytanie jest takie. Czy tak ma być i trzeba mechanicznie wcisnąć tłoczek...
Te hamulce to z ABS czy bez. Ja oprócz przewodów przyglądną bym, się samej pompce hamulcowej. Jeśli się nie mylę to te hamulce biorą po przekątnej, przód prawy- tył lewy. Jak ci bierze pedał hamulcowy wysoko czy, nie. Może być przytarty jeden z tłoczków w pompie i nie cofać się całkowicie.
Wymianialem klocki tloczki cofalem bez specjalnego przyzadu obracalem i wciskalem, po zalozeniu klockow pedal napompowalem, a pozniej trzymam i zjedza w dol. Hamulec reczny tez nei dziala. Zrobilem blad poniewaz przy cofaniu tloczkow otworzylem korek od zbiorniczka hamulcowego. Co sie stalo, czy odpowietrzenie calrgo ukladu cos pomoze?
mowisz tarcze i klocki nowe czyli zaciski sprawdzone tak?? jak sie to dzieje to czy któres koło nie jest ciepłe ?? bo moze byc jeszcze ze sie płyn czasami nie cofa (wadliwa ta elastyczna rurka hamulcowa- miałem taki przypadek) sprawdz dobrze opony Tarcze klocki zestawy przód i tył ATE. Tłoczki w zaciskach cofały się lekko bez oporu więc to raczej odpada....
a no właśnie zapomniałem dodać, zacisk używany, teoretycznie sprawdzony, odpowietrznik już poluzowany miał, i tłoczek cofnięty gotowy pod montaż, możliwe że np tłoczek się nie cofa i blokuje klocki które blokują tarcze i stąd ten opór ? Dodano po 1 stary zacisk już szrot był bo puszczał płyn hamulcowy i ciągłe dolewki, a po demontażu brakowało jednej...
witam, ciągnik ZTS 16245 hamulce typu Ursus 1614, wszystko jest nowe, tarcze rozpieraki, pompki hamulcowe, wyrównywacz ciśnienia łącznie z zaworem hamulcowym, luz wyregulowany prawidłowo i kilka razy działa dobrze a kilka razy tak że się płyn nie cofa cylinderek jest zablokowany włącznie z hamulcem, zamontowałem dodatkowe sprężyny odciągające tłoczek...
Przejrzyj pompkę hamulcową, bo nie "odpowietrza" zacisku po zakończonym cyklu. Powodem może być: - Nieoryginalna dźwignia hamulcowa, albo blokująca się (nie cofa się do końca). Dla przykładu włoskie pompki są tak zbudowane, że po wyjęciu dźwigni wypada tłoczek, wymiary dźwigni lub długość śruby regulacyjnej w klamce mają ogromne znaczenie. - Uszkodzona...
klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Witam. Pacjentem jest Audi A8 D3. Mruga wykrzyknik. Po zdiagnozowaniu hamulca postojowego okazało się że jest błąd:02596 - Rear Brake Pads Worn: Implausible Signal. Zamówiłem zacisk hamulcowy po regeneracji na prawą stronę bo zapowietrzał się cały czas i próbuję usunąć przy okazji ten wykrzyknik. Po wymianie dalej błąd występuje. Podłączałem ten stary...
Przerabiałem temat w Clark GPM 20s Pod pompą hamulcową znajduje się wkręcony w korpus zaworek zwrotny, służący jako element samoregulatora luzu szczęk hamulcowych. Kulka pozwala na przepływ płynu w stronę cylinderków, natomiast przy ruchu powrotnym w zaworku przesuwa się tłoczek z umieszczonym wewnątrz kulkowym zaworkiem zwrotnym. Ten ruch pozwala na...
Przecież to jest na rynku już dobre dwadzieścia lat, od momentu pokazania się elektrycznych hamulców ręcznych. Byle pierwszy lepszy mechanik ma oprogramowanie które umożliwia cofanie tłoczków. I nie cofnie, właśnie to sie zmieniło "To znaczy dawałoby się, ale program diagnostyczny ODIS S używany przy serwisie świeżych samochodów grupy VAG nie jest...
Przecież kolega pisze, że blokują się przednie koła a nie jedno z nich. Wiem jak działa układ hamulcowy. A skąd mamy pewność, że tłoczki w pompie cofają się wystarczająco i otwierają układ (tak jak powinno być). Ja się nie upieram przy swojej teorii. Pedał hamulca jeśli nie odbije do końca to nie pozwoli cofnąć się tłoczkom i otworzyć układu i tu przyznam...
Witam. W tylnych hamulcach tarczowych zużywają mi się nadmiernie klocki zewnętrzne a te od strony tłoczka są w porządku. Według teorii którą znalazłem tu: https://www.motofaktor.pl/rodzaje-zuzyci... powinienem mieć problem z zapieczonymi prowanicami w jarzmach (zatarty zacisk) Sęk w tym że akurat prowadnice mam od roku nowe, chodzą...
Zawsze syczy w tym aucie, to serwo. Nie cofanie tłoczków jest problemem, problemem jest nie podpompowanie pedałem po wymianie klocków przed włączeniem ręcznego. Jeśli ręczny działa podłączyć clipa wykasować defekty może będzie dobrze, jeśli nie to ręczny do naprawy.
Chłopaki może ktoś coś podpowie doradzi itp. Posiadam przyczepke lekką SAM zarejestrowaną do 750kg. Jako, że się z nia dużo bujam chce ja przerobić żeby miała hamulce. W przyczepce jest oś na której mam możlwiośc założenia tarcz i zacisków hamulcowych od passata b4. (cały komplet hamulców mam) Także tylko założyć i hamulce na osi działają. Dodatkowo...
Poza tym ty się spodziewałeś że to będzie stać na amen i nie ruszysz tłoczka? XD. Oczywiście że nie, bo wtedy byś hamulców wcale nie miał. Poważnie? To powiedz mi dlaczego gniazdo uszczelniacza tłoczka ma czasami małe wybrzuszenie na całym obwodzie? Tłoczek się wysunie o pewną wartość, a uszczelniacz "cofnie" go. I Twoja kolejna bzdura, że nie można...
Wykonywałem te czynności w swoim Golfie IV ( i chyba zaciski z III-ki mają podobną budowę), ale po zmianie zacisków tylnych kół cofałem w nich tłoczki do oporu, z jednoczesnym ich wkręcaniem, a do tego celu służy specjalny przyrząd. Jeśli tylko wcisnąłeś na siłę tłoczek, to mogłeś uszkodzić mechanizm regulacji hamulca pomocniczego i stąd problem. Po...
Ale co tam można źle poskładać? Do skręcenia jest tylko przewód elastyczny z metalowym. Zaciski były w całości. Nawet nie były odkręcone od jarzma. Przykręcałem jarzmo do tarczy kotwicznej. To wypływanie płynu wygląda jakby w układzie było powietrze, ale powietrze nie powodowałoby cofania tłoczka. Nie mam już żadnego pomysłu. Będę miał dziś pompę hamulcową,...
Przeczytaj podlinkowany 5 post. Cofnij się kilka stron. W jakiej pozycji masz ten wystający bolec do pneumatyki? Wciśnięty, może ograniczać przesuw drugiego tłoczka. Nie rozbierałem, ale na logikę może. Tłoczek wewnątrz zmniejsza przepływ płynu, czy się przesuwając, zwiększa objętość jednego układu hamulcowego. Są dwa. Lewy i prawy. Lewy zwiększy objętość,...
C360 ma śmieszny układ samoregulacji w postaci pierścieni ciernych w cylinderkach. Jednak aby działały one poprawnie, muszą działać zaworki zwrotne wewnątrz pompek hamulcowych. Utrzymują one pewne nadciśnienie w układzie. Bez tego szczęki będą się cofać i pedały będą wpadać w podłogę podobnie do objawów zapowietrzenia hamulców. Generalnie kupuje się...
Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
Witam. Hulajnoga Kugoo Kirin G3 na hamulcach hydraulicznych. Po zimie brak hamulców, miękki hamulec. Przód totalna tragedia, udaje, że jest. Tył- jeszcze coś hamuje, ale nędznie. Dodatkowo kiedy jadę trze coś o chyba tarcze, miedzy klockiem a tarczą. Cała jazda to nie cisza tylko odgłosy przesuwania jakiegoś żelastwa po asfalcie, betonie. Pojawiło się/...
Witam, mam takie pytanie, otóż w hyundaiu po przejechaniu koło 6 km odczuwalny jest zapach spalenizny w lewym tylnym kole. Ściągnąłem docisk, który wyszedł z oporem i po zdjęciu gumki ochronnej zauważyłem korozję, tłoczek niby lekko się schował (chowałem go za pomocą śruby z 2 dużymi podkładkami i nakrętkami, taki domowy przyrząd do cofania tłoczków,...
Korektor nawet jak zastany to i tak powinny hamulce hamować. To nie jest moja działka, ale dwa razy przerabiałem temat uszkodzonego korektora i o ile pamiętam to to jest tak, że sprężyna napina korektor i w przypadku mocniej załadowanego pojazdu napina go bardziej. Co za tym idzie korektor z reguły blokuje się przy nieobciążonym aucie i jadąc na pusto...
Witam. Jak zdemontujesz pompę hamulcową to zobacz czy wytłocznik (bolec) poruszający tłokiem pompy ma regulację. jeśli ma to na końcu powinna być nakrętka lub śrubka kołpakowa - należy sprawdzić czy w spoczynku nie wciska ona zbyt głęboko tłoczka pompy bo wtedy nie pozwoli to na zassanie płynu, a efekty będą takie jak opisałeś. Tłok pompy musi się cofać...
A jak często wam się trafiały uwalone pompy? Mi tylko 2, i to w wyniku wycieku i nieudolnych prób odpowietrzania. Sama z siebie się nie zepsuje. Sama z siebie może nie ale ja już kilka pompek ham. czy sprzęgła wymieniłem bo albo przepuszczała (fakt, rzadko to było i chyba raczej powodem było naturalne zużycie) albo uszczelniacze tak spuchły że np nie...
Witam, mam taki problem, w sprinterze nie odbijają klocki tzn. tłoczki nie cofają się do końca, problem zaczął się kiedy wymieniłem w Polsce tarcze i klocki na nowe. Stare tarcze były nie do użytku, klocków nie było juz w ogole z tyłu, teraz hamuje podczas jazdy, pali mi ze 2 - 3 razy tyle. 1go sierpnia płynę do Polski, będę chciał wymienić tłoczki...
Witam proszę o pomoc w sprawie hamulca koła lewego.Ostatnio zauważyłem że podczas hamowania samochód skręca w prawo,lewa felga była gorąca.rozebrałem zacisk i tłoczek się w ogóle nie cofał ani nie chciał wyjść dopiero po odpaleniu silnika z trudem wyszedł.Wyczyściłem tłuczek zmieniłem uszczelniacz tłoka i tłoczek delikatnie się schował więc odpowietrzyłem...
Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową i widocznie były inne tłoczki w pompie i popychacz...
Jutro opiszę epopeję- ku przestrodze i ku pomocy innym mający skłonność do włażenia do pieczary.. na razie jedno koło udało się zrobić.. i kuź...a...nie miałem zestawu do cofania. Mechanik miał m i to robić, ale nie dałem rady już słuchać tarcia blachy o blachę.. Jutro przesunęło się o kolejne ente dni..:-) Co od.... Jako, że nie chciało mi się "gmerać"...
Proszę o pomoc z tym, gdzie szukać usterki! Audi a6 c5 1.8t 1997 Podczas jazdy po wyboistej drodze i wciśnięciu gwałtownie hamulca dało się usłyszeć dźwięk pęknięcia/strzelenia i od tej pory: 1. Stopniowo coraz gorzej hamował, zaczynał dopiero przy wciśnięciu praktycznie do końca hamulca, ale po kilku próbach hamuje bardzo kiepsko, dopiero gdy wciśnie...
Cześć Nie mam już siły na te hamulce a nie wiem czy kupić nowy zacisk. Po przejechaniu powiedzmy 30 km zaciska się delikatnie lewa i tylko lewa strona, słychać pisk i grzeje się zacisk, tarcza piasta i koło. Zaciskanie jest delikatne i po dociśnięciu hamulca mija na jakiś czas, bo tłoczek poprawnie się cofa. Zieniłem juz płyn, wymieniłem wężyk , o wyczyszczenie...
Troszkę się gubisz bo w pierwszym poście piszesz że wspomagania nie ma a w ostatnim że servo jest OK. Jeśli podciśnienie jest to teoretycznie servo trzyma ale nie wiadomo jaka jest skuteczność, Sprawdź płyn i ewentualnie wymień bo to chyba będzie jego pierwsza wymiana , dokładnie sprawdź czy tłoczki pracują to znaczy czy po puszczeniu pedału hamulca...
Witam mam problem. Mianowicie coś nie tak jest z układem hamulcowym ale pewien nie jestem . Zauważyłem że podczas naciśnięcia pedału hamulca kilkakrotnie na wolnych obrotach spadają obroty do tego stopnia że auto prawie da się zdławić, nie gaśnie ale obroty spadają znacznie. Załużmy że 850 na minutę jest prawidłowo to spadają do ok 600 nie wiem co jest...
Podobny problem lata temu spotykałem w Volvo oraz Renault Dxi w przypadku uszkodzenia/zużycia czujników (potencjometrów) w zaworze hamulca zasadniczego. Co ciekawe, nie był rejestrowany żaden błąd. Po prostu siła hamowania była praktycznie zerowa. Awaria ABS w innych pojazdach powoduje blokowanie kół przy hamowaniu widać Volvo ma odwrotnie. Zależy od...
Witaj, moim zdaniem problem będzie leżał po stronie wibracji, skorodowanej tarczy kotwicznej lub zardzewiałej linki. W pierwszej kolejności można sprawdzić czy koło obraca się lekko bez żadnych oporów następnie zaciąg mocno ręczny i powoli zwolnij, sprawdź ponownie czy koło obraca się lekko i nie generuje hałasu. Następnie należy sprawdzić bicie bębna...
Te porady w stylu - poczekaj kilkaset km to się ułożą - sa zarąbiste. Czyli samochody z salonu powinny kiepsko hamować,a w praktyce stają dęba i to bez docierania. Dwa - dlaczego wymieniasz komplet (tarcze + klocki) na jakieś zamienniki ? Zobacz kto jest producentem oryginałów i kup oryginały. Stosując zamienniki możesz zmienić bezwiednie charakterystykę...
A czy mógłbym poprosić byś napisał mi jak powinna wyglądać wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie? Postaram się sam to zrobić. Mówisz i masz... Prawdopodobnie mamy auta PSA, czyli Peugeot , wobec tego układ hamulcowy może być podobny. W tym celu wklejam dwie fotki, na których pokazane są zaciski przygotowane do odpowietrzenia. http://obrazki.elektroda.pl/9272343600_1...
pompa ma luz, przewody wszystkie stalowe były zgnite więc wymieniłem na miedziane już z rok temu, o tutaj nawet podałem wymiary i opisałem bo ktoś pytał: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... i było wszystko dobrze, do czasu aż znów pompa hamulcowa się przetarła i chciałem z tym wreszcie zrobić porządek Stare zostały tylko...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Pisząc , że powinieneś oddać auto do fachowca miałem na myśli fachowca to znaczy mechanika który ma jakieś doświadczenie . Mechanik któremu czegoś się nie chce to nie mechanik . Pomijam fakt celowości czy nie , regeneracji pompy hamulcowej , lub jej wymiana na nową , która stała się już panaceum na całe zło z hamulcami tak samo jak nagminne bezsensowne...
Witam.Mam taki problem,a mianowicie w Fordzie Fieście 1.4 tdci 2003 rok, kierownica bije przy hamowaniu.Zmienione zostały trzy razy tarcze i klocki hamulcowe.Ostatni komplet jest z wyższej półki.Po każdej wymianie na początku bicie ustawało na jakiś czas.Zawieszenie bez luzów,zaciski luźno chodzą,tłoczki zaciskowe cofają się łatwo.Ostatnie zdjęte tarcze...
Witam Mam problem z układem hamulcowym w ciągniku TMX, otóż w pompie hamulcowej nie cofa się tłok, po wciśnięciu pedału hamulca tłok wsuwa się z oporem, po czym nie odbija, zostaje w miejscu a na pedale robi się luz. Pompa jest dwusekcyjna. Sekcja na przód jest odpowietrzona natomiast przez zablokowany tłoczek nie mogę odpowietrzyc sekcji odpowiedzialnej...
czyszczenie tłoczka tłoczka hamulce wymiana tłoczka
wyświetlacz esp32 honeywell reduktor logika satel integra
Konflikt skrótów klawiszowych Alt + z w Google Inwerter matrycy Fujitsu Li3710 Li3910 - funkcje i działanie