Byc może jest tak że pompki sa za małe i mają za mała pojemność i nie mieści się w nich tyle płynu aby tłoczek hamulcowy cofnąć na tyle żeby hamulec sie nie grzał. Najlepszym rozwiązaniem było by założyć oryginalne pompki
Tłoczek ma się cofnąć natychmiast, u ciebie jest problem, pompa niewłaściwie zasysa płyn ze zbiorniczka. Pewnie odwrotnie włożone gumki. Doprowadź do porządku pompę, ma chodzić właściwie i pompować ciśnienie jak odkręcisz przewód hamulcowy z pompy a wylot pompy zatkasz palcem. Dopiero jak pompa będzie ok, skręcasz i odpowietrzasz cały układ.
Weź to rozbierz, wyczyść, wymień uszczelnienie tłoka i osłonkę gumowa koszty niewielkie a będziesz miał na lata święty spokój. Tłoczek widocznie nie wchodzi bo nazbierało się już dużo syfu, być może jakieś mało widoczne uszkodzenie osłony gumowej i też korozja samego tłoczka. Jak będzie miał wżery w tloczku to też niestety do wymiany. Na szczęście koszty...
-Dobrze wyczyścić strzemiona. -Założyć nowe blaszki trzymające klocki. -z tyłu klocków stosować smar -Stosować pasta montażowa do klocków hamulcowych 03.9902-1002.2 -Zeszlifować nierówności tarczy i odtłuścić zmywaczem np. TRW PFC105 -Wyciągnąć wyczyścić i nasmarować lub wymienić prowadnice oraz gumki np. FRENKIT - 812001 -Wyczyścić i wyregulować mechanizm...
Czasami czytając te wszystkie odpowiedzi aż się płakać chcę . Po pierwsze żeby cofnąć tłoczki odkrec silniczki hamulca ręcznego cofnij ręcznie potrzebujesz imbusy do silniczka i do cofania tłoczka . Cała magia . Po drugie jeżeli silniczki działają słychać je a hamulec zaciągnięty czyli zapieczone tłoczki (tu się kłania wymiana zacisku z tłoczkami lub...
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Nie polecam cofania zacisku. Cofnąć go można jedynie przy wymianie hamulców. Jeśli ręczny nie odbija to jest coś nie tak albo z zaciskiem albo z linką. Są różne konstrukcje zacisków ale...
A wie ktoś może jak cofnąć ten tłoczek w MZ?
tam jest hamulec elektromechaniczny o ile dobrze pamietam ... trzeba cofnac tłoczek przez komputer np VCDS lub innym programem
Kolego w sprawnym zacisku hamulcowym, po zadziałaniu hamulca a następnie zwolnieniu pedału, bądź dźwigni ręcznego tłoczek cofa się minimalnie, gdyż na nadmierne cofanie się nie pozwala mu automatyczny regulator. Faktem jest, że przed założeniem nowych klocków hamulcowych tłoczek należy cofnąć i do tego służy specjalny klucz, którym wciskamy tłoczek...
Witam po wymianie łożyska przedniej prawej strony wystąpił błąd ABS to wiem trzeba zdjąć ten błąd przez komputer ale jest jeszcze dziwna sprawa jeżdzę na razie z błędem ABSu ale czemu gdy naciskam pedał hamulca to tak jak by był ABS po prostu pedał hamulca lekko drży i właśnie nie wiem co to by była za przyczyna a może to jest standard tylko wiem w...
Jak zaciągnąłeś ręczny to zrób tak samo jak byś wymieniał klocki-cofnij tłoczki i zmontuj wszystko, podpompuj pedałem hamulce i dopiero zaciągnij ręczny.
Jak cofnąć tłoczek w zacisku hamulca w tylnym kole. Próbowałem go cofnąć starym sposobem i ani nie drgnie.Trzeba go może wkręcać? Pomóżcie bo nie wiem co mam zrobić!
Jak zamierzasz cofnąć tłoczek?
Cofnąłem pedał hamulca, uszkodzony czujnik wstecznego, tłoczki cofnięte, przód wciśnięty, tył wkręcony. Efekt miękki pedał hamulca
Cofnij/skręć samoregulator.
Witam mam pełna wersje programu VCDS-Release-12.12.0 wersja po angielsku prosze o opisanie jak cofnąć tłoczek hamulca recznego zeby zmienic klocki a audi a5 3.0tdi 2007r moze jakis filmik dodam ze mam program po angielsku i chcialbym zeby mnie ktos dobrze pokierował
Po odkreceniu odpowietrznika kolo nadal bylo zablokowane. Więc ewidentnie tam się coś kleszczy. Zacisk a dokładnie uszczelnieni pomiędzy tłoczkiem a zaciskiem jest na tyle elastyczne że powinno cofnąć tłoczek od tarczy w momencie zdjęcia nogi z pedału hamulca. Skoro tam już wszystko jest nowe, mi powoli też zaczyna brakować pomysłów. Na 101% wszystkie...
Dlaczego tłoczek nie wypycha w seat 1,4 benzyna plyn jest pomka działa w hamulcu tłoczek lekko się cofnął i nie wypycha Dlaczego? Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/8022990100_...
Dziękuję bardzo. Zadziałało. Mogę podpowiedzieć jak cofnąć zaciski hamulca ręcznego bez komputera i nic na siłę. Sprawa jest prosta, po zdemontowaniu zacisków i dokładnym oczyszczeniu wszystkiego, należy wkręcić tłok zacisku zgodnie ze wskazówkami zegara (to cofa tłoczek który wykręca się delikatnie za każdym uruchamianiem hamulca ręczengo i jednocześnie...
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Witam jeden tłoczek cofnął podłączając zacisk na krótko pod napięcie i dalej wkręcił, a drugi od razu wkręcił Oba silniczki odpuszcza jednocześnie, jeśli użyjesz odpowiedniego sprzętu :) Może drugi silniczek ma pękniętą obudowę (plastikowa!) i nie mógł go cofnąć, lub uszkodził ten pierwszy. A tak serio to na pewno trzeba wykonać basic settings, kiedy...
Witam mam Toyotę C-HR benzyna bez hybrydy potrzebuję wymienić w niej zacisk tylny lewy lecz mam elektryczny hamulec ręczny czy będę potrzebował komputer żeby cofnąć tłoczki hamulcowe czy da się to zrobić bez?
Klocki hamulcowe w hamulcu tarczowym zawsze będą dotykały tarczy hamulcowej, w związku z tym będzie występowało delikatne tarcie. Podobne tarcie wprowadzają uszczelniacze piasty i napędu licznika oraz napięcie osiowe pomiędzy łożyskami. Skuter to nie rower, gdzie liczy się wszystkie straty powodowane oporami toczenia. To nie hamulec bębnowy, gdzie szczęki...
Podczas ruszania dźwignią na zacisku tłoczek ma się wysunąć więcej niż cofnąć, cofa się na tyle na ile odkształciła się uszczelka, to ona powoduje cofnięcie i odsunięcie tłoczka od klocka. Ruszając dźwignią w całym zakresie pracy powinieneś móc wysunąć tłoczek z zacisku aż do jego wypadnięcia czyli tłoczek podczas ruchu więcej się wysuwa niż cofa(samokasowanie...
Pytanie jak w tytule. Jak cofnąć tłoczek tylnego cylinderka hamulcowego (jest dodatkowo wypychany mechanizmem hamulca ręcznego). Chyba nie na siłę ? Liczę na szybką odpowiedz bo auto rozkopane. pzdr Adam
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Klocki hamulcowe wymieniłem na nowy na jesieni przy wymianie nie było problemu z regulatorem żeby go cofnąć zacisk pracował możliwe że przez zimę coś się podziało? Uszczelniacze tłoczków założone nowe.
W cylinderku są samopodstawiacze, ale to nie to. W momencie jak pedał wpadł sprawdź luz na pompce. Będziesz wiedział czy tłoczek pompki cofnął się.
Jaki luz masz "na tych śrubach co wchodzą w pompki"? Sprawdź czy tłoczek w pompce cofnął się do końca.
Cofnąć tłoczki i najpierw wcisnąć nożny hamulec, kilka razy mocno do oporu, to wybitnie skomplikowane, zakładając linki poruszałeś dzwigniami ręcznego i zaciski nie ustawią się nigdy.
Cześć! Dzisiaj został wymieniony przewód hamulcowy lewego koła (patrząc od tyłu ciągnika), a to dlatego, że poprzedni był załamany ok 3 cm za wyjściem z pompki. Nie było możliwości żeby odpowietrzyć hamulec. Jednak po wymianie i odpowietrzeniu hamulce nie działają tak jak powinny.......... Ja powiem tak: ciągnik pewnie dłuższy czas jeździł na jednym...
Zapytam z ciekawości, czy masz sprężyny przy dźwigienkach od hamulca ręcznego.
Te odgłosy z tylnych zacisków mogą świadczyć o tym, że zatrte klocki z trudem wychodzą. Ale w taki razie jeśli trudno wychodzą, jeszcze trudniej byłoby im się cofnąć do zacisku sprężystością uszcelnienia a w efekcie koło byłoby cały czas blokowane. Dodano po 1 W taki wypadku układ nie jest zapowietrzony. A co ze stanem tłoczków na tylnej osi ?
Sprawdź giętkie przewody hamulcowe czy nie popuchły w środku. Często się to zdarza. Płyn wtedy nie odpływa i tłoczki nie mogą się cofnąć.
Bo ten oporny był tak cofany, pierwsze wymieniałem klocki I hamulce z prawej strony i tam założyłem narzędzie do cofania tłoczków i poszło gładko cofnął sie zmiana strony i tłok w lewym zacisku zrobił 1-2mm w tył i koniec po chwili go poprostu zdemontowałem na imadło i resztę łatwo się domyślić. Teraz jest nowy zacisk a stary rozebrałem i oczyściłem...
Czy sprawdzałeś jak układ się zachowuje po odkręceniu korka wlewowego zbiorniczka płynu hamulcowego. Mało to prawdopodobne, ale poluzowanie zakrętki nic nie kosztuje, a przynajmniej zawęzi nieco krąg podejrzeń. Gdy pedał hamulca jest zwolniony (a tłoczek pompy cofnięty do pozycji spoczynkowej) w przestrzeni złożonej z: pompy hamulcowej, przewodu i cylinderka...
Pompa musi się tyle cofnąć tyle żeby odsłonić otwory do uzupełniania płynu. Jak są zamknięte za każdym dobiera płynu. Z tego powodu hamulce są OK po upuszczeniu płynu do następnego przyciśnięcia na pedał.
Witam, Audi A6 C6 3.0 TDI Wymieniałem klocki z tyłu. Cofnąłem zaciski komputerem, było słychać, że się cofają. Podczas wymiany z prawej strony wypięła się kostka od silniczka. Podczas próby dosunięcia tłoczków wyskakiwał błąd. Jeszcze raz kostkę wypiąłem, wpiąłem i zapiąłem i dalej nie działa. Pomoże ktoś https://obrazki.elektroda.pl/5816040800_...
Okej, rozumiem, zaciski pod gumkami to te tłoczki co pracują i one nie cofają się tak, wężyki są czarne wyglądają jakby były wymieniane, jeszcze sprawdzę te tłoczki, proszę powiedzieć czy te tłoczki mają chodzić np. przy mocniejszym wciśnięciu ręką mają się same cofnąć, jak to ma wszystko chodzić, dzięki za porady.
Witam Mam problem z przednim hamulcem w fiacie uno 1.0 rocznik 97. Tłoczek w prawym przednim cylinderku stoi. Efekt jest taki, że gdy naciskam lekko na hamulce i puszczę pedał, wyraźnie prawe koło trzyma. W momencie gdy nacisnę pedał hamulca dość mocno. Tłoczek potrafi się cofnąć i puścić koło. (choć nie zawsze) Powiedziano mi, żeby wymienić uszczelniacz...
Witam wszystkich. Mam problem z blokującym się hamulcem w Ursusie 912. Blokuje mi się lewe koło, głównie odczuwalne jest to przy cofaniu, prawy pedał jest twardy, tłoczek z cylinderka wypchnięty i nie można go cofnąć nawet na siłę, cofa się dopiero gdy popuszczę odpowietrznik i wyleci płyn. Proszę o pomoc.
Pedał hamulca właśnie nie drgnie bo co ma dalej zrobić? Klocki zaparte o tarczę, tłoczki nie mogą się wysunąć, pompa zregenerowana, ciśnienie na wężach w kosmos, to co ma pójść? XD. Jak odkręcisz odpowietrznik to upuścisz ciśnienia i wtedy po prostu przepompujesz płyn. Czemu tłoczki się zapiekają? Ze starości. Guma twardnieje z czasem i tłoczek się...
Odpalamy i ono dalej tak stoi, zwalniamy blokadę i serwo się cofa do pozycji początkowej. Owszem, ale przyblokuj trzpień tak, żeby nie mógł się cofnąć do końca, powiedzmy ze 3mm i naciśnij kilkanaście razy hamulec. Koło pozostanie zahamowane. Owszem ale nie w każdym przypadku, tylko tu akurat chodzi o nie cofanie się tłoczków poompy.
Kilka przypadków miałem że owszem tlok zacisnął klocki ale na uszczelnieniu cofnął się tak że luz był nadmierny. Trzeba było regulować wstępnie tłoczkiem. Oczywiście masz rację , ale w przypadku gdy samoregulator w tłoku nie działa . Jak nie działa to można było się obciąć/poznać przy robocie .
Może masz chińskie klamki i nie pozwalają tłoczkowi w pompie cofnąć się do końca . Nie w pełni otwiera sie możliwość powrotu do zbiornika wyrównawczego . Nie wspomnę o przewodach hamulcowych jeżeli pamiętają jeszcze fabrykę to może już "urosły" w środku i przepływ nie jest właściwy .
Tłoczki nie powodują powrotu pompy hamulcowej. Nie tylne przewody nie będą powodowały że przód hamuje. Jak będą uszkodzone przewody to poprostu płyn nie będzie mógł się cofnąć a tym samym zluzować tłoczka. Sprawdź jeszcze to serwo czy ono nie powoduje hamowania. Musiałbyś mieć pecha żeby dwa przewody na raz się uszkodziły.
szczypce do rur blacha w kształcie klocka z nagwintowanym otworem i śruba tłoczek wkręcasz o obrót następnie blacha i wciskasz klocek trochę to zmudna praca ale po paru razach nabierzesz wprawy
Ok dzięki już rozumiem . Nigdy nie miałem takiego przypadku żeby przez ten włącznik pedał nie cofał do końca. O ile dobrze pamiętam w większości samochodów jest regulacja pręta, który wciska tłoczek w pompce, co za tym idzie dobrze wyregulowany luz miedzy tymi elementami powinien dać cofnąć się tłoczkowi do końca. Więc włącznik stopu nie powinien mieć...
Witam, chciałbym się z ciekawości dowiedzieć o zasadzie dzialania hamulca ręcznego tarczowego. Wczoraj wymienialem klocki z tyłui z przygladalem sie pracy zacisku. Jest to standardowy zacisk pływający. Wiem jak działa gdy nacisniemy hamulec nożny, jeden klocek zostaje docisniety przez tloczek i następnie zacisk sie przesuwa i dociska drugi klocek do...
Jutro opiszę epopeję- ku przestrodze i ku pomocy innym mający skłonność do włażenia do pieczary.. na razie jedno koło udało się zrobić.. i kuź...a...nie miałem zestawu do cofania. Mechanik miał m i to robić, ale nie dałem rady już słuchać tarcia blachy o blachę.. Jutro przesunęło się o kolejne ente dni..:-) Co od.... Jako, że nie chciało mi się "gmerać"...
gdy odkręcam odpowietrznik to płyn ścieka do naczynia i tłoczki chowają się ale nie zawsze czasami trzeba cofnąć ręcznie przez to mocowanie co się reguluje żeby cofnęło.. złożyłem raczej dobrze, tarcze rozpierające są nowe, tarcze hamulcowe, pompki, wyrównywacz, luz na pedale prawidłowy, gdy zluzuję nakrętki naciągające hamulec i gdy pociągam ręką...
Witam wszystkich. Trafiło mi się takie auto jak w temacie. Rozpadł się jeden klocek na tyle. Podłączyłem Launcha x431 wszedłem w F10 F11, hamulec ręczny, aktywacje, aktywacja modułu instalacyjnego i nic. Nie ma żadnej reakcji, czyli charakterystycznego dźwięku cofania zacisku. Moje pytanie jest takie. Czy tak ma być i trzeba mechanicznie wcisnąć tłoczek...
Witam Odgrzeje kotleta ale mam podobny problem a rozwiązania nie mogę znaleźć nawet na angl. stronach. Auto sprinter 312d 98r z ABS Klocki są ok tarcze tez maja jeszcze wymiar ok w tolerancji. Wszystkie zaciski chodzą na prowadnicy ok. zostaly wyczyszczone i przesmarowane Pompa vacum wymieniona x2 ostatnia nówka sztuka Pompa hamulcowa nowa Servo właśnie...
Hej, mam problem w moim audi z 97 roku. Przednie hamulce, a szczególnie lewy przód ocierają klockami o tarcze. Rozbierałem kilka razy, zdejmowałem zaciski, sprawdzałem tłoczki. Ten który pracuje jest cofnięty na maksa więc raczej nie jest zapieczony. Ogólnie to trudno jest nawet w takiej sytuacji tak ustawić tarcze aby nie ocierała, tak jakby nie było...
Ostatni 'wynalazek' grupy vag o którym czytałem to elektryczne hamulce postojowe których nie można cofnąć jak się klocki zużyją, trzeba mieć specjalny program który ma tylko ASO i zabulić za wyminę ponad 2.2kzł podczas gdy normalnie to 800zł. u zwykłego mechanika. Ale w ten sposób właśnie wycinają zwykłych mechaników czyli konkurencję ASO. Podobno...
a no właśnie zapomniałem dodać, zacisk używany, teoretycznie sprawdzony, odpowietrznik już poluzowany miał, i tłoczek cofnięty gotowy pod montaż, możliwe że np tłoczek się nie cofa i blokuje klocki które blokują tarcze i stąd ten opór ? Dodano po 1 stary zacisk już szrot był bo puszczał płyn hamulcowy i ciągłe dolewki, a po demontażu brakowało jednej...
Hej pacjent to Passat B6 z 2007 roku. Problem z trzymającym lekko ręcznym z tyłu po wymianie klocków i tarcz. A więc od początku 🙄 Postanowiłem wymienić klocki i tarcze na całym samochodzie ponieważ były już zużyte i lekko z tyłu tarły blachy, auto do góry. Komputer i puszczamy ręczny z tyłu, tłoczki cofnąłem przyrządem (z oporem lekkim ale poszły)...
Mój problem zaczął się po wymianie klocków z tyłu. Procedura wymiany: Odłączyłem wtyczki i cofnąłem torxem tłoczki z obu stron. Wymieniłem klocki na Brembo zgodnie ze specyfikacją producenta. Złożyłem i podłączyłem kostkę, a następnie postanowiłem docisnąć klocki hamulcem zasadniczym, czyli nożnym (nacisnąłem hamulec około 5 razy). Po włączeniu zapłonu...
Przecież kolega pisze, że blokują się przednie koła a nie jedno z nich. Wiem jak działa układ hamulcowy. A skąd mamy pewność, że tłoczki w pompie cofają się wystarczająco i otwierają układ (tak jak powinno być). Ja się nie upieram przy swojej teorii. Pedał hamulca jeśli nie odbije do końca to nie pozwoli cofnąć się tłoczkom i otworzyć układu i tu przyznam...
Witam, mam taki problem, w sprinterze nie odbijają klocki tzn. tłoczki nie cofają się do końca, problem zaczął się kiedy wymieniłem w Polsce tarcze i klocki na nowe. Stare tarcze były nie do użytku, klocków nie było juz w ogole z tyłu, teraz hamuje podczas jazdy, pali mi ze 2 - 3 razy tyle. 1go sierpnia płynę do Polski, będę chciał wymienić tłoczki...
Witam Ewidentnie do sprawdzenia zacisk hamulcowy. Może być delikatnie podrdzewiały tłoczek ale nie na tyle, żeby nie dawał się wcisnąć. Po puszczeniu pedału hamulca sam jednak nie wraca i klocek delikatnie cały czas trze o tarczę. Zwróć uwagę na czarny nalot z klocków na feldze. Te zaciski z VW są bardzo łatwe do rozebrania i poskładania (chyba najprostrza...
Witam Mam problem z moim prawym zaciskiem gdyż dźwignia zacisku hamulca ręcznego nie zawsze mi odbija do końca. Z początku pękła mi guma uszczczelniajaca tłoczek no i zacisk się zapiekł. Wykrecalem zacisk kluczem do rur bo tak się zapiekł że nie mogłem ruszyć nie wiem czy tym samym nie skrzywiła mi się śruba kasujaca luz z której tłoczek się wykręca....
Przeczytaj podlinkowany 5 post. Cofnij się kilka stron. W jakiej pozycji masz ten wystający bolec do pneumatyki? Wciśnięty, może ograniczać przesuw drugiego tłoczka. Nie rozbierałem, ale na logikę może. Tłoczek wewnątrz zmniejsza przepływ płynu, czy się przesuwając, zwiększa objętość jednego układu hamulcowego. Są dwa. Lewy i prawy. Lewy zwiększy objętość,...
wiesz mam stosowne narzadzia poza tym nie cofniesz inaczej tłoczka jak go nie wkrecisz bo tam przeciez jest gwint. co prawda mam jarzmo do tych zacisków ale stwierdzilem ze pasuja moje i nie zmieniałem ich.
/za grube A jak są zimne to są cieńsze? Nie filozofuj. Zmieniając klocki sprawdziłeś: Stan osłon gumowych tłoczka, Jarzmo prowadzenia klocków, Czy tłoczek nie jest skorodowany, Występuje u Ciebie tarcie w czasie jazdy, to rozgrzewa płyn i następuje samoistny docisk klocków do tarczy. Logiczny wniosek że coś uniemożliwia cofnięcie się płynu do zbiorniczka...
Zrob tak, demontuj koło i srubokrętem płaskim cofnij tłoczki bez demontowania zacisku. Jeśli cofną się bez problemu to nie wina tłoczka/uszczelki tłoczka. Jeśli nie masz przyczynę. Następnie gdy klocki są wycofanie ruszasz zaciskiem twoja-moja jeśli chodzi luźno - OK, jeśli nie zapieczone są prowadnice jazrzma http://freno.pl/images/FOTKI/PROWADNICE/...
Witam! W audi a8, z silnikiem 3,7 kat z napędem na 4 koła z rocznika 2000 wystąpił problem z hamulcami. Po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej okazało się, że blokują się oba przednie koła. Lewe było zblokowane, że nie dało się ręcznie obrócić, a prawe miało bardzo duży opór. Okazało się, że wszystkie tłoczki były przytarte. W cylinderkach było bardzo...
Hej. Mam problem z moim mercedesem w210 niestety w takim stanie już go kupiłem. W210 2.3 sedan avantgarde automat Problem jest taki, że praktycznie nie ma hamulca nożnego na tył. Tam są tarczo bębny, ręczny działa fajnie nożny praktycznie wcale. Sprawdzałem to jadąc do przodu po białej drodze otwarłem sobie drzwi i patrząc na tylne koło wcisnąłem hamulec...
Może i ja wtrącę swoje trzy grosze: tłoczki- jeśli trudno się poruszają, to mimo wszystko po naciśnięciu pedału hamulca powinny dostawić szczękę do bębna, mogą jedynie nie pozwolić sprężynie na cofnięcie. Układ hamulcowy jest połączony krzyżowo, więc na tył idą dwa przewody i powinny być dwie sekcje korektora hamowania (jedna na lewą, druga na prawą...
Heh fajny przypadek :) , no to i ja coś dopiszę , kolego prosta sprawa {oczywiście jak ci się chce :)} odkręcić dwa koła , autko na podstawkach , zrzucamy zaciski {znaczy otwieramy :), wyjmujemy klocki i.... w wolną przestrzeń między tłokiem zacisku a jego końcem włóż cokolwiek {klocek drewniany , jakaś bryłka metalu itp tak aby przyblokować wysuwajacy...
Witam, Co najmniej raz do roku czyszczę zaciski hamulcowe i dzięki temu praktycznie nie muszę wymieniać tarcz w swoich samochodach. Niestety żona uparła się na nową hondę HRV ( 2019 RM 2020) która ma elektryczny ręczny hamulec Coroczny przegląd w ASO nie obejmuje takiej podstawowej czynności jak rozruszanie i wyczyszczenie prowadnic , przez co często...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów Wczoraj postanowiłem wymienić przednie klocki hamulcowe w aucie. Wszystko szło dobrze. Pierwszy problem pojawił się w momencie wciskania tloczka, który za Chiny nie chciał się schować. Konieczne było spuszczenie odrobiny płynu hamulcowego przez odpowietrznik - tloczek cofnął się bez problemu. Wymieniłem klocki,...
Witam Mam podobny problem z blokowaniem się lewego przedniego koła w cinquecento. Tłoczek w zacisku można przekręcić bez dużych oporów co by świadczyło, że nie powinien się zacierać, natomiast jest duży problem cofnąć go do tyłu, tak jakby płyn hamulcowy nie miał drogi powrotnej. Wiele jest wypowiedzi, że przyczyną blokowania kół jest elastyczny przewód...
Gdyby wydłużył trzpień serwa to by mu hamulce blokowały... Wg mnie blokowały by gdyby były zaciski nie ruszane. A autor pisze że cała jazda zaczęła się w chwili zmiany klocków, czyli tłoczki z tyłu musiały być cofnięte. Oraz wymiany przewodów giętkich z tyłu, czyli: a. musiał zdjąć linkę ręcznego by kręcić zaciskiem b. zapowietrzył przy wymianie tych...
Witam, Posiadam Galanta TD z 98 roku. Ten model był wyposażony z tyłu w hamulce bębnowe. Wszystkie pozostałe wersje silnikowe miały z tyłu tarczo bębny. Kupiłem zwrotnice od Galanta z 2001 roku i wrzuciłem do swojego. Wszystko pasowało plug&play. Linka od ręcznego, przewód hamulcowy. Z jednej strony niestety obrobiłem nakrętkę przy przewodzie metalowym....
Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy. Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta....
Cofnąć się musi sam, ta głupia gumka - uszczelniacz to powoduje.:D Oczywiście kolega Owik chciał napisać że tłoczki są wciągane gdyż pompa hamulcowa ma tak specyficzną budowę która powoduje lekkie "wyssanie"płynu w momencie puszczenia pedału hamulca. (No chyba że na wyspach Kanaryjskich tłoczki są wciągane przez gumki które je uszczelniają i osłaniają...
4 Po naciśnięciu hamulca abs "odbija" aż do całkowitego zatrzymania auta Albo mi to umknęło albo nie pisałeś wcześniej - czyli ABS "widzi" zablokowane koło i próbuje coś z tym zrobić (sprawdź tylko, po prędkościach, czy widzi blokadę właściwego koła). Uszkodzony czujnik albo jego enkoder powodowałby raczej działanie ABSu z pełną siłą mimo braku blokowania...
Ten pył potrafi skutecznie unieruchomić 'klinik' i samoregulacja przestaje działać. Zrób eksperyment. Podciągnij trochę hamulec ręczny, tak aby jeszcze nie hamował, ale aby nie miał luzu. Wtedy mechanicznie szczęki zbliżą się do bębna. Jeśli kawałek się przejedziesz i przy hamowaniu pedał nie będzie wpadał, sprawa jest jasna - nie działa samoregulacja....
Ja jeździłem maluchami od 1974 roku do 1989 i sam je doglądałem. Nie wiem jak to było rozwiązane w późniejszych wersjach. W tych z którymi ja się bawiłem sprężyny miały za zadanie odsuwać szczęki od bębna po zakończeniu hamowania, o luz jaki jest między bolcami, a otworami w samoregulatorach w które te bolce wchodzą. Przy wymianie szczęk zawsze czyściłem...
Witam Mam problem z układem hamulcowym w ciągniku TMX, otóż w pompie hamulcowej nie cofa się tłok, po wciśnięciu pedału hamulca tłok wsuwa się z oporem, po czym nie odbija, zostaje w miejscu a na pedale robi się luz. Pompa jest dwusekcyjna. Sekcja na przód jest odpowietrzona natomiast przez zablokowany tłoczek nie mogę odpowietrzyc sekcji odpowiedzialnej...
cofnąć tłoczek hamulca tłoczek hamulec cofnąć zaciski
ogrzewać dimplex tłok pierścień generator funkcyjny aplikacja
bosch smart system bosch smart
Głośnik 16cm w telewizorze Rubin bez magnesu Galmet Basic 270 - wybijanie bezpiecznika grzałki