Tak. Jest to możliwe. Padła cewka lub moduł wzmocnienia. Można to sprawdzić. Rezystancja cewki na pierwotnym 0,5÷0,7Ω , na wtórnym 3÷4kΩ. Moduł można sprawdzić włączając próbnik z diodą równolegle do cewki (zaciski 1 i 15), podczas kręcenia rozrusznikiem powinna migać.
Witam . Tam moduł jest w cewce. Sprawdź ciągłość przewodów sterownik - cewka . W sterowniku piny 102 i 103 w cewce 1 i 3 . Dodatkowo 4 w cewce to masa a 2 (+). Dane dotyczą silnika APE 16V 55 kW. Tylko taki znalazłem. Pozdrawiam.
Dobrze sprawdzałeś, uszkodzona cewka. Cewki samej nie kupisz bo jest z modułem, musisz kupic całość i wystrzegaj się podróbek, kup albo Temic albo Beru bądź Hella
W temacie podaj jeszcze dokładnie o jaką CORDOBE chodzi (I czy II). Do sprawdzenia czy gdzieś nie dostaje lewego powietrza(podciśnienia szczelne?). Czujnik temp. ten do ecu może przekłamuje przy tych 90*C.
Moze po prostu iskry nie ma, cewka padla.
Multimetrem na kostkę na środkowy pin i sprawdź czy się coś pojawi. A iskrę z samej cewki masz?
Totalnie cię nie rozumiem Wyjmij przewód wysokiego napięcia (środkowy od cewki) zbliż do masy na odległość 0.5/1cm i zakręć rozrusznikiem i sprawdź czy jest iskra, mocna wyraźna
Paliwo dochodzi , bo czuć je po odkręceniu świecy. W kopułce aparatu przy każdym zmasowaniu środkowego przewodu słychać puknięcia, czyli czujnik halla chyba jest dobry. Jutro zmierzę napięcie na cewce. Do komputera diagnostycznego podłączę się w późniejszym terminie. Dodano po 26 napięcie we wtyczce do cewki wynosi 12,75 V. Dodano po 7 nie mam po prostu...
czyli ogólnie rzecz biorąc cewka do wymiany tak?
kostka stacyjki
JAkie kompy, przestańcie. Weź cewkę wysteruj i zobacz czy da iskrę
Sprawdzałeś czego brakuje , paliwa czy iskry
Powinien dać głos ale druga sprawa czy ta iskra jest w tym momencie co potrzeba? Zastanowił bym się nad kopułką i palcem.
poza tym na gazie nie odpalasz, tylko na benzynie, prawda? Sprawdź dokładnie układ paliwowy i podaj jaka jest iskra.
Czego nie ma jak nie chce odpalić -paliwa czy iskry na świecach.
A może moduł który odpowiada za iskrę wysiadł... sprawdzałeś czy ma w ogóle iskrę??
To zasymuluj czujnik i zobacz czy załączy pompę i będzie iskra
Ktoś ma jakieś pomysły? Jam mam,sprawdź coś, podstawy jak iskra itp? Jak nie łapie na plaka to brak iskry,zapchany wydech,albo przestawiony rozrząd?
Sprawdź czujnik halla. Sprawdź czy jest iskra. Sprawdź kostkę stacyjki.
A czy wiadomo coś na temat występowania lub nie iskry na świecach ?
paluch sprawdz u mnie to pomoglo poprostu nie bylo iskry na swiecach
podstawowe pytanie: jak nie pali iskra jest?
witam mam taki problem z moja cordoba mianowicie jak jest sucho to pali na strzala a jak popada i dostanie gdzies troche wody to zgasnie i niema iskry postoi chwile zapala i po przejechaniu paru metrow znowu gasnie pomocy :cry:
A może warto podłączyć laptopa i sprawdzić błędy sterownika silnika.Proponuje sprawdzić także(jeżeli jest iskra na świecy)czy pompa podaje paliwo,czy wtryskiwacze się otwierają.Pozdrawiam.Robert
Prościutko.Wyciagasz wtyczkę z aparatu zapłonowego,i cyklicznie zwierasz środkowy pin z masa.Jeżeli słyszysz cykanie wtryskiwaczy a nie słyszysz przeskoku iskry w kopułce to uwalony cewkomoduł.Możesz jeszcze sprawdzić czy do cewkomodułu dochodzą impulsy zpłonowe,tez na srodkowy pin wtyczki.
Proste , stymulowanie środkowego pinu aparatu powinno wyzwalać iskrę i wtrysk.
Witam ja myśle że może to byc czujnik obrotu wału lub czujnik hala nie pamientam jak to dokładnie tam jest u ciebie w silniku sterowanie zapłonem ale dzieje sie tak żę przy owym uszkodzeniu czujnika spadek napięcia powoduje zanik iskry
Jest iskra na świecy zapłonowej.
Może być za duża
Po wymianie rozrządu, a przed wymiana cewek wskazał błąd zbyt długiego czasu podawanej iskry. Oooooo?
podpisuje się pod tematem. Wymieniłem kable WN i świece i to samo iskra skacze miedzy cewka a kablem. Co wymienić kolejne cewke? kopułke? palec?
Bardzo byle co to może nie są: magnetti marelli to średnia półka. Wcześniej były beru i pojeździły pare lat. Niemożliwe żeby wszystkie od razu gubiły iskrę. Może cewka bardziej??
Masy powinny być przy lewej nodze kierowcy. Napisałeś coś o jakimś czujniku do obrotomierza i przekaźniku obrotów - gdzie masz takie elementy? Tam sygnał z modułu zapłonowego idzie do ECU a w nim ten sygnał jest przerabiany i podawany przez skrzynkę bezpieczników do licznika. Nie ma żadnych czujników obrotomierza i przekaźników. Na innym liczniku były...
Na próbę oczywiście.
Wykręć wszystkie świece sprawdź ich stan. powkładaj do kabli WN i niech CI ktoś zakręci a Ty patrz czy iskry sobie hasają na tych świecach.
Zostaw pompę i przekaźnik w spokoju. Iskra chociaż sprawdzona? Od tego się zaczyna.
Z czystej ciekawości zbadaj iskrę.Umieść(i pokręć rozrusznikiem) wykręcone świece dość blisko siebie żeby móc wiarygodnie porównać wielkość,kolor iskry i napisz jak Ci poszło.
Stawiałbym na: 1) uszkodzony akumulator (zwarcie wewnętrzne pojawiające się nieregularnie na skutek wstrząsów). Sprawdź, czy nie jest gorący, ewentualnie podepnij na próbę inny. 2) słabe ładowanie na biegu jałowym. Aby się upewnić - sprawdź czy tak samo się dzieje na trasie. 3) Uszkodzone, lub słabo połączone elementy takie jak: stacyjka, przekaźniki....
tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam...
tak dokładnie zagada i gaśnie. paliwo dochodzi chwilę jest iskra i ginie. immo nie mryga
Witam! Mam podobny objaw, z tym że zdążyłem wyłapać po zgaśnięciu, że nie ma iskry. po kilku minutach odpala. Podmieniałem, już moduł zespolony z cewką, świece, przewody, kopułka nowe
Sprawdź wydech może katalizator się rozleciał i zapchało , miałem tak w oplu nie szło jechać . Przewody i cewkę też proponuję sprawdzić najlepiej w ciemności na odpalonym silniku spryskać je wodą delikatnie jakimś zraszaczem i będziesz widział czy iskry nie skakają po przewodach.
Auto zgaslo, caly bak paliwa. Nowa pompa, nowy filtr. Iskra jest, paliwo podaje do listwy... nie otwieraja sie wtryski. Pomocy
Mam problem Seat cordoba 1,4 mpi 1996 nie chce zapalić. Przyjechałem dzisiaj do pracy wszystko było OK. Chciałem sobie po 4h podjechac i niestety juz nie zapalił. Paliwo na przewodach podaje bo sprawdzałem(w zbiorniku też jest około 10l ), akumulator sprawny, autko kręci niestety nie chce zapalić. Próbowałem na linke(kilkukrotnie) i tez nic nie łapie....
Zdejmij wtykę z czujnika i środkowy pin do masy zwieraj Jak będzie iskra wymień go i po sprawie
Chyba będziesz musiał podpiąć sie pod jakiś interfejs. Świece zalewa jest iskra nie ma bata musi odpalić tylko czy te świece zalewa bęzyną? czy iskra jest we właściwym momencie? Jaki silnik wielopunkt czy nie instalacja gazowa? więcej danych.
a czy dodałeś jakiegoś <specyfiku> środka do paliwa? W momencie kiedy nie chce odpalić jest iskra na świecach ? oraz jak dawno wymieniałeś filtr paliwa?
Deska rozdzielcza zdemontowana jest ? sprawdz czego brakuje, iskry?, paliwa na listwie? autach roznie bywa nawet odlaczony wzlacznik swiatel drogowych blokuje start motoru,
Od kilku dni silnik zaczal przerywac na wolnych i wysokich obrotach,pózniej chodzil coraz gorzej..ostatnie dwa dni chodzil jak ciagnik a co najdziwniejsze juz w ogole nie zapala.zapalam-gasnie i zapala sie dioda w drzwiach(fabryczny alarm) swiece i przewody wysokiego nap.sa ok rozdzielacz i palec wyczyszczony-iskra jest! CO sie dzieje???
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy jest iskra. Jeśli po kilku sekundach kręcenia nie zapali, a świece będą suche Myślę żę iskry nie ma. I benzyny w zbiorniku też nie ma. Sądzę że przekaźnik systemowy się rozlutował.
Biały wężyk który idzie do chyba filtra paliwa, potem do przepustnicy nie ma paliwa To odpowietrzenie zbiornika ,ma nie mieć. Sprawdz manometrem cisnienie. Iskra jest? Jak pryśniesz plakiem do przepustnicy odzywa się?
tak ale ten silnik to jednak nie ABU tylko 1F teraz to odczytalem i moze stad ten problem a numery sa odczytane bezposrednio z aparatu zaplonowego kupuje nowy aparat dlatego ze po wymianie swiec przewodow ciagle iskry lataja wokół tego aparatu a kopułke tez wymienialem palec i kopułka klp.wymienione?
Sprawdź czy jest iskra i czy są sterowane wtryskiwacze. Dopiero dalej będzie wiadomo czego szukać. A paseczek nie przeskoczył?
A co sam sprawdziłeś , jak nie chce odpalić , podniosłeś chociaż maskę? Wygląda na zasilanie paliwem , brak iskry itp. To jest właśnie problem tego forum , czekać na gotowe rozwiązania
Witam. Mam podobny problem z tym że nie ma iskry. Wymieniona cewka z modułem czujnik w aparacie ale nie wiem gdzie znajduje się czujnik położenia wałka-może mi ktoś przybliżyć miejsce w którym się znajduje
cyt. "cewka podstawiona, moduł cewki też." Cewka wymieniona na nową - ten sam efekt. Nie bardzo wiem jak rozumieć moduł cewki i gdzie on sie znajduje. Jeżeli chodzi o przekaźnik pompy paliwa to jego też wykluczyłem bo zamias niego dałem skobel na styki NC A co do świec to nie wiem czy wyrobię sie przez te 15 sek zeby sprawdzić brak iskry. Po tym czasie...
witam obecnie jestem prawie szczęśliwym posiadaczem cordoby sx 98 i mam ten sam prolem z kontrolkami abs i ręcznego oraz niedziałającym abs-em jeśli coś wiecie prosze o pomoc. a dotatkowo wyjołem akumulator zdjołem kierownicę do obszycia i po złożeniu auto niechce odpalić bardzo ładnie kręci jest iskra zalewa świece niewiem co się dzieje, wcześniej...
Temat stary, ale może moja podpowiedź komuś się przyda. Otóż miałem identyczny problem z moją cordobą (1,6 ALM). Po zauważeniu,że rozrusznik się jąka, a silnik nie odpala, ( precyzyjniej - odpałał za x razem, ale w chwili puszczenia kluczyka), doszedłem do wniosku, że gdzieś musi być zwarcie. Przy oględzinach przewodów zauważyłem spaloną izolację na...
Teraz nie mam za bardzo jak sprawdzić tych wszystkich rzeczy, ale lewego powietrza raczej nie ciągnie, wcześniej był włąśnie z tym problem ale gume pod gaźnikiem wymieniłem. A jaki sposób podpowiadacie żeby sprawdzić czy ciągnie te lewe powietrze? Wcześniej gdy ciągło te lewe powietrze i był problem z silnikiem krokowym czyli falujące obroty to nie...
Czyli jaki morał ? Przez parę tygodni miałem problem z odpalaniem aż w końcu w czasie jazdy zgasło mi auto. Mechanik przez telefon na szybko mi powiedział, że to najprawdopodobniej właśnie czujnik położenia wału. A wcześniej kolega sprawdzał iskrę itp. to cewka normalnie podaje prąd na kopułkę, kable. Co w tej sytuacji ?
Witam. Mam problem z Cordobą z 1998r. Zaczęło się od braku iskry. Wymieniłem czujnik Halla w aparacie zapłonowym wraz z kopułką aparatu, oraz czujnik położenia wału. Aktualnie autko odpala, ma moc jednak na luzie auto nierówno pracuje i czasami przy mocniejszym depnięciu gazu auto się "krztusi". Na rozgrzanym silniku problem znika. Rozrząd sprawdzany...
Może zamarza paliwo, filtr paliwa zabrudzony, zatankuj porządnego drogiego paliwa może tu jest pies pogrzebany , lub drobna nieszczelność w układzie paliwowym. Usterka która pojawia się raz na 20 razy jest trudna do diagnozy, może wtedy akurat nie ostaje paliwa, dostaje powietrze lub któryś czujnik się kończy. Może, może, może..... Może prędzej byś...
Kolego robokop - zgniłego sterownika nie mam bo sam go otwierałem jest w dobrej kondycji Jest w dobrej kondycji, bo kolega (at)DamianRTV tak stwierdził. Widząc zapewne pierwszy raz wnętrze samochodowego sterownika na oczy. Odklejałeś PCB od aluminiowej podstawy, czy nie ma tam białego proszku przypadkiem? Sorry Ciebie, ale nie widzę powodzenia operacji...
Masz przecież gwarancję, niech producent się martwi. Z opisu wynika że niedrożny jest (był) kanał odpowietrzający, stąd wyrzucenie wziernika z budowy. Przy eksplozji (a sam taką zrobiłem iskrami z gumówki) obudowę rozrywa na strzępy.
LPG której generacji - pierwszej, piątej czy dziesiątej? Jak kręci to cuchnie wokół gazem/benzyną? Nie wiadomo czy: - brak iskry, - brak paliwa, - silnik jest zalewany obydwoma paliwami? Silnik MPI, czy SPI? W żadnym Seacie/VW za wolne obroty nie odpowiada "silniczek krokowy" - co najwyżej zintegrowany z przepustnicą nastawnik, będący silnikiem prądu...
Zacząłbym od podłaczenia Vaga a potem pożyczenia od kogoś oryginalnej cewki. [url=http://www.google.pl/search?tbm=isc...
Zaznaczam już któryś raz, że na lpg jest ciężki przeskok iskry w cylindrze stąd strzały szarpania itd.NGK też potrafi dać d.. Kup przewody sentechu, ułóż tak żeby nie dotykały metalowych elementów.Zaś świece nie żadne jedno elektrodowe tylko takie jak podaje producęt mogą być odpowiedniki NGK.Od świec padają najpierw przewody potem cewka,a że ktoś pisze...
Witam W moim seacie cordoba 1.6 zmieniłem silnik i sprzęgło ale gdy przyszło do odpalenia silnik kręci i nie chce zapalić. Odkręciłem przewód od pompki i przekręciłem kluczyk i paliwo leci ,odkręciłem świece a świeca sucha iskra jest jak byk. mógł bym podejrzewać wtryski bo szyna paliwowa została ze starego samochodu a silnik jest od ibizy to nie wiem...
Panowie sytuacja opanowana, pojechałem do kolegi, zaryzykiwałem i podłączyłem. Powiedział że to od zdalnego zamka, tak poprostu ten samochód ,,sprawdza" zamik po podłączeniu a lekka iskra jest nieunikniona. Oszczyściłem klemry i słupki, nasmarowałem specjalnym preparatem i działa. Bezpiecznik to zbieg okoliczności, a w zasadzie nawet nie, bo pomyliłem...
witam iskre na swiecach mam załozyłem nowe przewody tez wymieniłlem Dodano po 1 mam nowe świece i nowe przewody paliwo dochodzi do wtrysku Dodano po 25 ludzie pomocy proszę mam seata cordobe 1,4 94r.Nie chce mi palic sprawdziłem swiece i przewody iskra jest.Paliwo dochodzi do wtrysku jest jeden wtrysk.Objawy są takie ze jak go zapaliłem to na małych...
Witek1952 zrobilem wedlug twojej instrukcij iskra przeskoczyla i wtryskiwacz tez cykal wiec pozostaje teraz sprawdzenie czujnika Halla jak to zrobic? Z tym ze moj przypadek nie jest taki prosty poniewaz gdy samochod w ogole nie chodzi jest latwiej zdiagnozowac co jest uszkodzone a umnie raz chodzi raz nie i w trakcie jazdy tez gasnie!:/ no i oczywiscie...
Na początku upewnij się, że kable w/n są dobrze załozone. Potem sprawdź akumulator. Może rozrusznik przymarzł? Sprawdź czy ma iskrę. A kręci normalnie silnikiem? Może bendiks rozrusznika i kręci zam rozrusznik a nie silnik. Nie jestem jasnowidzem. Opisz więcej szczegółów i dokładnie sprawdź przewody - poprawność (kolejność) założenia. ps. a przed wymianą...
Auto z roku 1998. Silnik 1.6 ALM wielopunktowy wtrysk. Nie odpala, czasem jak postoi dłużej i próbuje odpalić to lekko złapie na sekundę. Iskra jest , pompa paliwa daje ciśnienie. Błędy jakie łapie komputer to "wtryskiwacz cyl1 przerwa/zwarcie Z tego co badałem to na żadnym wtrysku nie ma impulsu podczas kręcenia. Nie orientuje się zbyt dobrze , wtryski...
Witam,mam pewien problem z moim samochodem seat cordoba 1997 1.4 . Otóż ostatnio wpadłem na kamień poczym samochód zgasł najechałem na niego prawą stroną i nie wskazuje poziomu paliwa w baku . Sprawdziłem czy może bak nie przecieka ale z nim wszystko ok . Wężyki wszystkie ok. Samochód zalany paliwem (20 l) Gdy probuje odpalić paliwo w pompie paliwowej...
Witajcie, nie potrafię sobie poradzi z tym problemem. Mianowicie, przedmiotem dyskusji jest Seat Cordoba '99 tzw. przejściówka z silnikiem 1.4 60KM. Objawy są następujące: Samochód nie odpala w ogóle z kluczyka, owszem kręci, czuć paliwo (pompka chodzi), czasem załapie na pół sekundy i gaśnie. Na pych owszem zapali, chodzi normalnie (czyli tak jak przed...
cordoba_2004 Na forach klubowych są ludzie życzliwi, którzy chętnie dzielą się wiedzą i nie "pierdzą" z tego powodu, że boją się o swoje cztery litery, jest więcej informacji i jakoś nikt stąd chyba pracy do tej pory nie stracił z tego powodu :) Chociażby gdyby ktoś z tych "mądrych" aczkolwiek mądrość różnie można interpretować i w różnych kierunkach,...
Witam Parę słów o samochodzie, seat cordoba rocznik 2007 silnik 1,4 16v BXW, przebieg 40 tys. km. W sobotę próbowałem odpalić samochód, po uruchomieniu silnik zgasł po około 1 sekundzie, chwilę dało się odczuć,że chodził. Ponowna próba uruchomienia silnika nie dała nic, słychać było jedynie kręcący się rozrusznik. Na dodatek kręcił się bardzo "lekko"...
Witam auto po odpaleniu pracuje idealnie po około 10min zaczyna co kilka sekund przerywać tak jakby zanikała na chwilę iskra na jednym z cylindrów w tym momencie z rudy wydechowej słychać kaszlnięcie.proszę o rady. (Silnik po wymianie pierścieni panewek prowadnic zaworowych wraz z uszczelniaczami) lekko kopci na bialo
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Winnym braku iskry był czujnik Halla. Oto moje spostrzeżenia, może komuś się przydadzą. Cewkę zapłonowa najlepiej i najpewniej sprawdzić podłączając do innego auta (ja podłączyłem do silnika VW - ABD - 1,4 i odpalił od razu, więc cewka z modułem sprawna) Drugim podejrzanym byl czujnik Halla. Nowy firmy Bosch kosztuje...
witam jeśli masz na kablach WN metalowe końcówki ( nakładasz na świece) to je usuń , albo kup nowe przewody , jak sprawdzasz czy jest iskra jest ok , a gdy założysz na świece, to kabel dostaje przebicia i silnik nie pali na 1 gar ( miałem taki przypadek pzy cordobie 2 letniej - wywaliłem te metalowe końcówki i przejechałem jeszcze na tych przewodach...
http://allegro.pl/seat-cordoba-93-99r-mo... oo to chodzi a bys mogł jakos wytłumaczyc jak to wszystko podłaczyc najlepszy by był schemat jak podłaczyc ten sterownik i po kolei co mam zrobic bo w koncu nie wiem czy bedzie dobry ta cewka z poloneza z modułem czy nie bo cewka od cordoby wyglada jokos inaczej http://allegro.pl/seat-cordoba-93-99r-1-...
termostat cordoba cewka cordoba cordoba bezpieczniki
prosty pilot włącz wyłącz arduino kasowanie eeprom mieszanka paliwo
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Hamulec wpada do końca przy wolnym naciskaniu - przyczyny i rozwiązania Termostat Honeywell T40 - przyczyny awarii