jest taka opcja szukaj. temat wiele razy przerobiony
Witam. Jeszcze raz DOKŁADNIE wyczyść przepustnicę.
Sprawdź sprawność silnika krokowego i szczelność układu dolotowego.
szach jesteś tego pewny?
dokladnie sprawdz wszystkie podcisnienia cienkie i grubsze wezyki czesto pekaja a lewe powietrze nie jest lubiane przez silnik co do tej przepustnicy to najprawdopodobniej bedzie to jej potencjometr nie zobrazuje odpowiedniego jej polozenia i stad te problemy z obrotami
tak trzeba potem juz tylko wyciagasz czujnik
Wyczyść przepustnicę i zrób adaptację.
Faktycznie jest coś nie tak ale weź pod uwagę, że ten samochód miał prędkość maksymalną około 150km/h i dało się zamknąć licznik obrotów.
Zdejmij filtr powietrza (chyba 4 śruby musisz odkręcić aby zdjąć całość - chodzi o ten spory kawałek plastiku mniej więcej na środku) - pod spodem będziesz mieć przepustnicę. Zobacz, czy przypadkiem nie blokuje Ci się linka od gazu i nie trzyma otwartej przepustnicy. Zrobiło się wilgotno, nieco rdzy się dostało i mogła się zacząć zacinać. Sterownik...
To nie rdza , rozleciał się wkład katalizujący, niedługo bedzie coraz mniej mocy na silniku.
Pompa rozrzuca płyn siłą odśrodkową i wypycha go "na zewnątrz". Jak kręci się w drugą stronę to także pompuje, lecz słabiej.
Ciesze się, ze mogłem Ci pomóc ;-)
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
Jaki masz czas wtrysku i podcisnienie na wolnych obrotach?
auto jeżdzi na gazie. a wtryski masz w porzadku, sprawdź je
Sprawdź silniczek krokowy biegu jałowego.
witam sprawdzić silniczek krokowy lub jak kto woli nastawnik wolnych obrotów pozdro
Jeśli silnik zasysa lewe powietrze, to jak wzbogacisz je o jakiś palny dodatek, to zassaniu do silnika, zmienią się obroty.
witam. Mam pytanie jak podnieść obroty silnika 1.9 SDI AEY ponieważ są za niskie i silnik wchodzi w wibracje, które sa nieznośne podczas postoju na wolnych obrotach ( jesto seat cordoba )
A gdzie dokładnie mieszkasz? Dodano po 17 Reset czujnika położenia przepustnicy polega na zmostkowaniu odpowiednich styków w jego wtyczce. Co i jak w seacie to nie wiem ale ściągnij sobie jakąś książke, tam będzie to opisane.
w którym miejscu znajdują się czujniki temperatury? bo od wskaznika to wiem ale jest jeszcze jeden odpowiedzialny za sygnał który idzie do komputera... Proszę o wytłumaczenie lub pokazanie na zdjęciu gdzie się znajduje.
Może być jeszcze tak że gazownik po montażu "zrobił" nieszczelność dolotu, lewe powietrze i to może mieć wpływ na szalejące obroty
moje pytanie dotyczy samochodu marki seat cordoba 1.4 1998 dlaczego falują obroty niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny
Zapowietrza się...
A jak ci pokazuje kąt wtrysku w vagu, timmingi itp., temperature silnika, obroty?
Dobra czyszczenie przepustnicy od dołu (a uwalone nagarem była first i w dodatku ktoś silikonu obok uszczelki nawalił) oraz adaptacja i przejechanie się paru tak ze 2 kilometrów pomogło. Silnik z powrotem chodzi równiuteńko.
czyszczenie komina + adaptacja ,poszukaj na forum
Sprawdź osłonę katalizatora,osłonę kolektora wydechowego i blachę na skrzyni biegów,która zasłania koło zamachowe.
Markowski........ w jednopunkcie mycie przepustnicy????
Może to być silniczek krokowy ( który zastępuje ssanie i reguluje obroty)
Witam wszystkich. Mam problem z samochodem Seat cordoba 1.4 APQ 1999r Wypada zapłon od 1500-3000 obrotów. Lub tak jakby nie trzyma wolnych obrotów przez parę sekund a nawet gaśnie. Samochód jak się zapali to od razu się tak dzieję lub po czasie. https://filmy.elektroda.pl/62_1669124820... . Poczytałem na internecie żeby ustawić zapłon w silniku trzeba...
Pojedź więc do mechanika, który posiada ciut wiedzy. Ale skoro nikt z nich nie wie...
A może masz przepustnicę półautomatyczną?
Jedź do gazownika.
przepustnicy teoretycznie nie trzeba adoptowac po odpieciu akumulatora, ale bywa to różnie. Przepustnica jak straci ustawienia to na wolnych obrotach ma okolo 2000tys po czasie powinno wszystko sie normowac. zrobic nowa adaptacje nie zaszkodzi, al w tyc silnikach ma ona wpływ tylko na wolne obroty
Jak dojeżdżałem do świateł to musiałem go lekko na gazie trzymać - nie gasł wtedy. Jak obroty pow 1500\min to nie gaśnie. A ja bym powiedział że coś z pompą. BO przekaźnik nic nie ma do obrotów.
dziękuję bardzo za zainteresowanie i pomoc
Witam. Pacjent SEAT Cordoba I FL z 2002 roku, silnik 1.6 8V 75 km łapie wysokie obroty po rozgrzaniu na luzie. Potrafi dobić do 3tyś ni z gruszki ni z pietruszki podczas postoju. Zdarzenie występuje tylko na rozgrzanym silniku. Wymieniłem przepustnice ze sprawnego VW Polo z tym samym motorem. Problem nie ustąpił. Dodam, iz jak samochód ostygnie po wyłączeniu...
Usterka czujnika nie wkręci silnik na 3tys.
Tak przypuszczam, ale czy weżyk podciśnieniowy ma wpływ na pracę silnika na biegu jałowym, tym bardziej zimnym. Jakie on ma zadanie.
Dziś zauważyłem, ze pedał gazu sam idzie w dół i wraca. :D Nie wiem jak to możliwe, Od tego pewnie obroty czasem szaleją.
Na benzynie i na gazie robi dokladnie tak samo?
Nie sparwadzałem, ale zauważyłem że jak załącza sie wentylator to obroty spadają. To może być to?
Co ma rozrusznik do tego że silnik nie może wejść na obroty?
Jeżeli obroty za niskie to może wystarczy umyć przepustnicę i zrobić adaptację. Ciśnienie paliwa 3 atm. skorygowane podciśnieniem do 2,5 atm.
Zdiagnozuj analizatorem spalin, zobacz rozrząd
albo czujnik map.
A może sprzęgło już po prostu "nie ciągnie"
Witam jezdze juz po wprowadzeniu nowych danych do komputera jakiees 2 miesiace.narazie jest ok. Pozdrawiam
Polowa skali to jest w twoim przypadku 90 stopni i jesli przy tej temperaturze masz wyzsze obroty to bym sie juz zastanowil. Jak duze masz te obroty? Pozdrawiam.
Witam, wymieniałem uszczelkę pod głowicą, w moim seacie cordoba 1.4 aex. po złożeniu wszystkiego samochód odpalił bez problemu ale obroty są nierówne, brak mu mocy. Przy przyspieszaniu szarpie, powoli wchodzi na obroty
Dodam że ogólnie praca po wymianie reduktora się poprawiła... spalanie w normie 9l ale dalej skaczą obroty i gaśnie...
Ja bym zaczął od dokładnego mycia przepustnicy, później adaptacja. Walczyć należy VAG lub jakimś podobnym mieczem (-;
Ciśnienie paliwa jakie? W ogóle nie wchodzi na obroty czy wchodzi ale powoli?
ok dzięki jutro sobie sprawdze i zobaczymy co tam jest. a czy po odpięciu przepływomierza jest jakaś różnica w jeździe albo w obrotach?
witam miałem cordobe 98 r 1,4 na pełnym wtrysku ( na każdy gar jest wtryskiwacz benzyny) i po odpaleniu gasła i tak ze 3-5 razy , później musiał silnik chwilę pochodzić na wolnych obrotach i dopiero można było ruszać i tak jak napisałeś pomogło wyczyszczenie "komina" ( przepustnicy) i zresetowanie kompa ( później obroty silnika troche wariowały , ale...
Najlepiej podmienić panel sterujący.
Pewnie ten czujnik jest uszkodzony, podepnij kompa i sprawdź parametry, i ustaw zapłon na lampie.
Czujnik map sprawdzałem jest ok Napisz proszę, w jaki sposób sprawdziłeś ten czujnik?
witam wszystkiem. mam samochód seat cordoba 1.4kat 8v w gazie z roku 1997. i mam taki problem że falują mi obroty na biegu jałowym tylko że pod naterzeniem prądu tzn jak włacze światła wentylatory radio itp. a jak sie powyłacza to jest prawie że dobrze i tak samo jest na gazie jak i na benzynie i myslałem że to przeoustnica kupiłem druga też uzywana...
obydwa to czujniki halla
prawdopodobnie uszkodzony czujnik predkosci nie zawsze wyskakuje jako usterka chyba ze jest calkiem uszkodzony
cordoba vario 97rok . przepustnica odpada, wyczyszczona, zaadaptowana, kolektor szczelny, sonde mierzylem wedlug masy aku. ale mam dwa alternatory i dosc sprzet ca .wiec masy sa porobione wszedzie gdzie sie da aku, buda ,silnik.
Na wolnych obrotach masz mieć 2-3 ms (zazwyczaj 2,7ms), jak dasz nagle buta to powinno dojśc do 10-12 ms.
Witam, Od niedawna jestem posiadaczem Seata Cordoby 1,9 SDI 68 KM Problem polega na tym, że przy prędkości 100 km/h silnik ma około 2700 obr/min i jest dość głośno w aucie. Silnik AQM, skrzynia EAY, opony 185/60 R14, czyli wszystko jak być powinno, sprzęgło nie ślizga się a mimo to w samochodzie jest głośno i wyraźnie słychać że obroty są bardzo wysokie....
jeżeli zatrze się silnik (jakikolwiek elementy) to rozrusznik mimo to będzie działał? On teraz w ogóle nie reaguje. Powinno być słychać zazębienie i próbę obrotu. Pozdrawiam.
Możesz to zrobić,ale nie musisz. Jeżeli nie zrobisz adaptacji to auto będzie samoistnie wchodzić na obroty, ale wystarczy pojeździć kilka dni i wszystko się ustabilizuje.
Witam mam taki problemik z zegarkiem na desce mianowicie po założeniu instalacji gazowej cofa mi się zazwyczaj o 8 minut ale zdarza się że kasuje się na równą godzinę niewiem od czego to zależy bo niekiedy przy odpalaniu a czasem jak samochód ma duże obroty
Witam, mam problem z seatem cordobą r.1996, 1,6 benzyna. Samochód gaśnie przy niskich obrotach, np. przy hamowaniu i wciskaniu sprzęgła, auto niespodziewanie gaśnie. Z kolejnym odpaleniem nie ma problemu, jednakże przy kolejnym wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i samochód gaśnie. Nie dzieje się to za każdym razem. Proszę o pomoc w tej sprawie.
Masz tam potencjometr przepustnicy?
Problem rozwiązany. W końcu się uparłem i zdiagnozowałem. To nie była wina przepustnicy tylko sterownika. Rozebrałem sterownik i co znalazłem ? Jedyna wielka dioda oderwała sie od płytki. Widocznie zimny lut był. https://obrazki.elektroda.pl/3508182800_... Dodano po 1 Naprawa sterownika, w ostatniej wiadomości opisałem
Powinna byc tez dostepna komunikacja ze sterownikiem silnika.
prawdopodobnie walnięty czujnik prędkości, słyszałem o takich przypadkach, ale nie zapewniam
Podaj kod silnika.
podciągnąć to sobie mozesz spodnie.. Dodano po 1 zobacz czy nie masz brudnej przepustnicy..
CORDOBA 98r 1.4 44kW SE - Spadek obrotów do 500 - czasami W powyższym aucie przy wy-sprzęganiu (najczęściej z 2 biegu np przy dojeździe do skrzyżowania lub w korkach) co jakiś czas - raz na 8-15 wysprzęgleń spadają obroty do poziomu ok. 500 - auto delikatnie przygasa po czym po sekundzie wracają obroty do poziomu 900-1000 czyli prawidłowych - auto nie...
Witam problem falowaniem obrotów pojawił sie po wymianie sprzęgła na nowe (komplet) nie wiem czy to przypadek czy źle coś mi założyli. Auto podczas jazdy czasami wydaje mi sie mocniejsze a czasami mułowate. Po podłączeniu komputera wyskakują błędy 537 i 561. Obroty na biegu jałowym skaczą od 620 - 800 aż szarpie silnikiem proszę o pomoc w rozwiązaniu...
a jak przeprowadzasz adaptację?
Nie mam jak sprawdzić synchro bez vcdsa korzystam z crp123 i nie pokazuje mi tych parametrów. Turbo było sprawne przed rozbiorka silnika i nie ruszałem go praktycznie więc nie miało prawa się zepsuć . Szukam narazie gdzie mogłaby być nieszczelność. Auto odpala na strzała i jeździ ale przy przyspieszaniu wyje coraz głośniej i przyspiesza słabiej niż...
Raczej nie bo tak jak pisałem,że auto stało 5 dni i jak zapaliłem to zgasł wtedy był zimny. Gdy jest szarpanie i obrotomierz spadnie do zera (np. 5 bieg) to jak wcisnę sprzęgło to wtedy są obroty i jak wrzucę znowu 5 bieg (prędkość ok 80km) to czasem się wyrównaja (2800 obrotow) A czasem nadal będzie 0 obrotów. Gdy obroty spadną do 0 to olej się święci...
Błędów ponoć nie pokazuje, tak mi mówili po podłączeniu pod kompa po wymianie monowtrysku. Co do przepustnicy to też się nad nią zastanawiałem, ale czy wtedy by kompletnie gasł i nie reagował? Myślałem że prędzej by szarpał i falował obrotami ?
te same problemy na gazie i na bezynie
W samochodzie Seat Cordoba 1.4 2004r (6L2) skanowanie błędów wykazało: 16706 - Czujnik obrotów silnika (G28) P0322 - 35-00 - brak sygnału Pytanie, czy jestem w stanie wymienić sam ten czujnik? Gdzie dokładnie jest umieszczony i co trzeba zdemontować do wymiany?
Falowanie silnika nastepuje na biegu jałowym na gazie i na benzynie. Dziś zauważyłem że jak odłacze wtyczke w czyjniku temperatury cieczy chłodzącej obroty z 2tys spadaja do 950
sprawdź czujnik temperatury
Głównie zależy mi na jak najlepszym wyciszeniu silnika na obrotach jałowych przy zamkniętym aucie
Czyli pozostaje zmienić gazownika bo ten nie wie co czyni.
Zamiast usunąć usterkę chcesz dokładać kolejne? Zdejmiesz wężyk z EVAP to po prostu będzie ciągnął lewe powietrze i obroty będą wyższe, dopóki nie zaczną falować.
tak wygląda mój licznik jak na foto poniżej http://focik.pl/pics/0f37813684a07837c83... jeśli chodzi o te luty to ja się nie znam nic kompletnie ile może mnie elektronik skasować za takie coś? aha i jeszcze pytanko jak to wyciągnąć ten licznik jeśli mi ktoś podpowie spróbuje go wyciągnąć i zaglądnąć do niego miernikiem chyba to jakoś ogarnę...
Wiem, że nie ładnie jest zmieniać zdanie, ale ta poprawa była związana z resetem komputera (po wymianie TPSa). Po przejechaniu kilkuset kilometrów jest niestety to samo. Nie mam już pomysłu co może być przyczyną... mogę jeszcze dodać, że na benzynie po uruchomieniu silnika działa on tak jakby mu ktoś dodawał i odejmował gazu (można to porównać z wciskaniem...
przypuszczam, że adaptacja mogła być przeprowadzona nieprawidłowo. Sprawdz czy masa jest przykrecona do przepustnicy i czy niema lewego powietrza czyli uszczelka pod przepustnicą czy jest w całości Ja tez miałem sporo problemów z adaptacją tej przepustnicy, KTS nie poradził sobie, mimo, że komunukat był, ze wsystko ok. TEXA poradziła sobie bez problemu...
Poczytaj sobie zaprzyjaźnione forum ... http://forum.vw-passat.pl/threads/8172-P... oraz to: http://www.forumsamochodowe.com/vw-t5-pr...
witam! mam problem z cordobą 2001r. 1.6 (75 km) auto na wolnych obrotach dławi się i gaśnie lub gwałtownie wchodzi na wysokie obroty. byłem u 2 elektroników i w serwisie badania komputerowe nigdzie nic nie wykazały. w serwisie umyto przepustnice i nic nie pomogło dodam że założyłem niedawno gaz sekwencyjny ale problem pojawił się już wcześniej. na gazie...
Ta usterka byla nie do usuniecia wiec sprzedalem samochód:(
a jeżdżę ostatnio mało. I już masz odpowiedz - silnik nie jest dobrze rozgrzany, pewnie krótkie trasy w cyklu miejskim - zrób dłuższą trasę, porządnie nagrzej silnik, przegon go na wyższych obrotach (coby pozbyć się nagaru i pomoc świecom oczyścić) - wtedy sprawdź czy masz zapach benzyny - gotów jestem się założyć ze będzie OK.
[quote="cordoba_2004"]Witam Śruba jest na końcówkę serwisowa - mam taką, ale jeden obrót i śruba się obrobiła . /quote] Klucze do tych śrub nazywają się spliny. Odpowiedni klucz i nie ma prawa coś się obrobić lub urwać.
Możliwe że będę miał drugi wtryskiwacz. jak wyjmę nastawnik tzn regulator obrotów i ustawie obroty manualnie. Będzie to chodziło? jest możliwe takie coś? bo na nim obroty lecą w górę.
Po przekręceniu kluczyka rozrusznik sie blokuje, przygasają kontrolki. Nie jest w stanie wykonać jednego obrotu silnika. Po kilku próbach zazwyczaj udaje sie uruchomić auto, ale w bolach. Akumulator Kable/klemy/ Masa na silniku Plus na rozruszniku Rozrusznik Stary olej
temat rozwiazany. wadliwa uszczelka pod przepustnica. rozwarstwila sie a byla nowa montowana po czyszczeniu
Puszka immo - pod kierownicą, dokładnie nad prawym kolanem kierowcy. Czarne pudełko, z dwiema kostkami, większą z kilkoma przewodami, mniejszą z jednym grubym. Nastawnik to nastawnik szczerze mówiąc - były dwa rodzaje, stary rezystancyjny i nowy indukcyjny, obydwa nie zamienne ze sobą. Wydaje mi się że powinien pasować. Co do falowania obrotów, szczególnie...
cordoba falować obrót wolne obrót cordoba wolne obrót termostat cordoba
skoda fabia cewka poziomować światła dioda voltage
łączenie zasilaczy pralka whirlpool mokre pranie
Brak komunikacji z przepustnicą Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS Problemy z odpaleniem Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS