Tak da się to naprawić, Przerabiałem ten temat w 1.6VVT-i. Co prawda inna pojemność, ale oba silniki są do siebie podobne. Naprawa jest banalna jeśli ma się odrobinę wiedzy z mechaniki, a polega ona na wkręcenie czterech wkrętów w kolektor ssący. Jutro zamieszczę zdjęcia, jak to wygląda u mnie. Pozdrawiam
Mam pytanie , czy można kleic kolektor ssacy z tworzywa w Toyocie corolli 1,4 vvti z gazem sekwencyjnym , ogólnie to próbowałem odpalić auto z samostartu i za dużo sie nazierało gazu i było małe bum i wysadziło pokrywe od filtra powietrza + wyłamało kawałek kolektora od spodu pytam bo wiadomo że wymiana to też trzeba bedzie nawiercac od nowa otwory...
Moja toyota ma silnik 4 e-fe i ma moc 75 KM a mojego kuzyna w nowszej budzie z tym samum silnikiem tylko inny kolektor ma 85 więc co jeszcze zmienili . Może kolektor dodaje 10 KM.
Witam w mojej toyocie brzęczy kolektor dolotowy najprawdopodobiej rozwarstwił sie wiem że można to naprawić wkręcając kilka wkrętów moje pytanie gdzie konkretnie bo nie mogę znalezć żadnych fotek ?
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
Nie ma tam pompy powietrza wtórnego ani nawet EGR u bo to VVTi czyli zmienne fazy wiec EGR niepotrzebny.Zmagałem się wielokrotnie z tym problemem i powodem był brudny przepływomierz a w gazowni nieszczelności w kolektorze dolotowym.Sprawdźcie to bo te wkrętki w plastikowy kolektor to często są nieszczelne.
Miałem podobne objawy jak u Ciebie w takim samym samochodzie. Dymienie na czarno, zużycie oleju na poziomie 1 litra na 1000km pełno oleju na kolektorze dolotowym, brak mocy przy przyśpieszaniu (nie wchodzi na obroty) . Co zrobiłem. Wymieniłem podkładki pod wtryskami oraz uszczelniacze wtrysków (wyczyściłem kolektor dolotowy) - ustąpiło dymienie i zużycie...
Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiąc silnik krokowy gdyż w tym modelu takowego nie ma.Być może chodzi ci o zawór wolnych obrotów który jest zamontowany pod przepustnicą ale on raczej nie ma wpływu na hałas.Trudno mi pomóc ponieważ nie słyszałem tego dźwięku,jedyny hałas jaki znam z tego modelu to kolektor dolotowy.Te silniki są głośne i najlepiej...
Hm... katalizator zapchany, poluzuj kolektor wydechowy i wtedy go pogoń.
Plastikowy kolektor to i świst słychać,normalne.
Lubryfikacji Ci nie polecam. Podstawa to poprawny montaż i strojenie. Możesz też założyć elektronikę z funkcją dotrysku benzyny i moim zdaniem to jest lepsze niż lubryfikacja. Lubryfikacja zanieczyszcza kolektor ssący i płacisz co jakiś czas za olej.
Witam ponownie, kilka zdań dla przyszłych poszukiwaczy jak temat został rozwiązany. Trafiłem na dobry warsztat, gdzie konsylium 3 mechaników radziło nad zagadnieniem. Po ok godzinie stwierdzili, że problem leży po stronie nieszczelności uszczelki kolektora na styku głowica - kolektor wlot 3 cylindra. Dla pewności wymieniono również uszczelki przy wtryskiwaczach....
Witam. Od dwóch dni jestem posiadaczem Corolli e12 2003r z silnikiem 1.4 vvt-i. Przy zakupie autko sprawowało się bardzo dobrze z okolic silnika nie wydobywały się żadne niepokojące dźwięki. Dodam, że auto dłuższy okres stało. Po powrocie do domu i przejechaniu około 300km z okolic silnika wydobywa się dziwny dźwięk jak by starego odkurzacza czy transformatora....
znam kolesia który w fiacie uno spieprzył sobie ecu przez taki manewr ... qpił kolektor i gaźnik od regaty i śmiga dalej ;) PS nie żebym ci coś sugerował .... tak sobie bredze heeheh
A powiedz mi Jak reaguje silnik na lpg , ponieważ myślę nad lpg, lecz obawiam się konsekwencji ponieważ tak kolektor plastikowy gaz ma większą temperaturę spalania nie wiem jak zachowuje się uszczelka pod głowicą oraz jak wiadomo wypalanie się zaworów czy coś się dzieję . Miałeś jakieś usterki na ilość przejechanych km na gazie ? Obecnie silnik jest...
Słupki różniły się delikatnie wewnętrznie. Nie mniej pasują miedzy sobą. Były jego 3 generacje. Przynajmniej w Corollach miał 88KM, 75KM, 85KM, i wersja JDM 101KM. Ogólnie silnik latał w E10 i E11 i Starletkach. Czujniki miejscami pasują, nawet jak masz inne, lub masz takie któych nie ma w poprzednich. Np mój 1gen, ma gotowy i nagwintowany otwór w którym...
Jak serwis sprawdzał mi co jest nie tak z Fordem którego miałem kiedyś to miał podłączone swoje mierniki do punktów pomiarowych i na tej podstawie robił diagnostykę. Przez to co się dziwnego dzieje z silnikiem stwierdzili od razu. A w tym przypadku to jakoś dziwne że stwierdzili nic. Pamiętam że ten mój wspomniany serwis też podłączył komputer i jakoś...
Nie lepiej coś z II generacji, kolektor masz aluminiowy to się nie rozleci, spalanie bedzie takie same, a mniej elemetów to mniejsze prawdopodobieństwo awaryjności. Jak trafisz na gazownika partacza to 4 generacji ci prawidłowo nie założy, a żadko można spotkać fachowca.
1.6 (110km) pęka kolektor ssący (pierwsze wersje np.2001r. prod) i możesz też trafić na wersję, gdzie siadają pierścienie tłokowe (olejowe) i auto bierze olej (da się z tym jeździć bez problemów)... Generalnie ok. 1.4 (97km) co do kolektora ssącego, to to samo co w 1.6. Silnik słabszy i daje się to odczuć, jednak dla człowieka spokojnego jak najbardziej...
Co do toyoty to możesz zainstalować dowolnie 2 lub 4 generacje (kolektor metalowy) ,luz zaworowy regulowany jest na płytkach - dotyczy to silników 1,3 86KM 4efe. Gaz spisuję się dobrze. Trochę gorzej jest z silnikami tz. 1,4 97KM VVT - kolektor plastikowy, praktycznie brak możliwości regulacji zaworów (wymienia się całe szklanki zaworowe co wiąże się...
Wygląda na to, że ja szczęśliwie uniknąłem partactwa przy zakładaniu gazu, a to może dlatego, że dobrze wybrałem warsztat, w którym zamontowałem gaz do swojego auta. Mój silnik jest dość prosty (wielowtrysk + metalowy kolektor) i wiele nie da się spartaczyć (choć jak słyszałem od taksiarzy to jednak są i tacy pseudogazownicy co nieźle improwizują)....
Jak dobrze pamiętam Stilo posiada plastikowy kolektor więc bodajże trzeba sekwencję czy może się myle ? Ty się nawet nie wydurniaj i nie wsadzaj do samochodu wyprodukowanego po 2000r instalacji mieszalnikowej. Tylko sekwencja! Nawet jeśli byś znalazł auto z metalowym kolektorem to nie oszczędzaj na gazie bo tylko na tym stracisz - gaz sekwencyjny to...
Brzęczał,mechanik go "Naprawił" wkręcił dwa wkręty i przez 3,4 miesiące był spokój ale od jakiegoś czasu znowu zaczyna przy 2000 obr. delikatnie brzęczeć ... Podobno ten problem został rozwiązany w corollach po face lifcie z tąd moje pytanie
Zastanawiam się, może to uszkodzenie kolektora albo innego elementu w układzie wydechowym...?
I jedź tu teraz do serwisu. Szukaj lewego powietrza pomiędzy przepływomierzem (przepustnicą) a kolektorem ssącym.
Witam. Mam uszkodzoną głowicę a między innymi stukają mi już zawory w mojej Toyocie. Regeneracja głowicy jest mało opłacalna i za samą regeneracje głowicy zawołali 1500zł... Do Celicy ciężko o głowica ale Avensis i Corolla mają te same silniki tzw oznaczenia 7A-FE ale inaczej wygląda kolektor ssący, wydechowy i aparat zapłonowy. Czy głowice są takie...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Spod kalem się y takim problemem w accord i łapał fałszywe powietrze z pod kolektora
Więc jest tylko serwo które jest sterowane z kolektora? Tak.
Zamieść zdjęcie naklejki na radiu, to może uda się zdobyć schemat tego radia. Sprawdź czy do emitera Q2002 doprowadzone jest napięcie, oraz czy na bazie tranzystora Q2001 jest napięcie >0,6V, a na jego kolektorze jest ~0 V.
Sprawdź, czy nie dostaje się "lewe" powietrze ( np. servo). Spróbuj odłączyć przwod od serva i zaślep czymś otwór. Sprawdź też uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Co racja to racja trzeba ten obwód czujnika sprawdzić. Przy okazji tak jak własciciel Toyoty zajrzałem do kodów błędów i u mnie P0098 to "Intake air temperature sensor 2 circuit high" - czyżby kluczem do zagadki były gorące spaliny przepuszczane w zbyt dużych ilościach przez egr do kolektora dolotowego przy zimnym silniku ?
Stawiam na uszczelkę pod kolektorem dolotowym do wymiany wiele nie kosztuje, a może pomóc.
szukaj w ok pokrywy zaworow i kolektora ssacego . filtra powietrza ale raczej napewno w ok uk dolotowego poniewarz opary wydobywajace sie z skrzyni korbowej sa ponownie spalane .Ze wzgledu ne wymogi ekologiczne
Dzięki panowie za cenne wskazówki, okazało się że druga sonda diagnostyczna jest uszkodona jutro jadę ja wymieniać, dodatkowo będzie zmieniała uszczelka pod kolektorem ssacym, zobaczymy co to da
Sposobów na odgadnięcie jest naście, np. patrząc na kanały kolektorów, patrząc na kolejność ugięcia podczas obracania silnikiem, po parze krzywek z jednego cylindra też widać, jakbyś znalazł zdjecia głowicy w necie po wielkości grzybków zaworów też wiadomo.
No wiec przekaznik okazal sie byc OK. Rozrusznik jest od przodu na bloku silnika, zaraz za chlodnica i tuż ponizej (plastikowego) kolektora ssacego. Wyglada ze walniety jest automat bo nawet podawanie "+" na wejscie automatu daje silna iskre ale zero efektow dzwiekowych (nic nie stuka) :-( Czyli trzeba jednak zwalic rozrusznik...
1-jak wyglada wylot wydechu sadza? 2-czy była robiona analiza spalin ? 3-czy daje sie lekko toczyć ? 4-rozmiar kół zgodny ? 5-czy da sie ruszyć z piskiem opon ? (sprzęgło) 6-jakie cisnienie w kolektorze wydechowym ? 7-czy filtr powietrza wymieniany i sprawdzony dolot ? 8-itd.......
Witaj, klekot w kolektorze ssącym w tym przypadku, nie ma z twoim problemem nic wspólnego. Posiadam t22 1.6 vvti i również miałem rozwarstwiony kolektor, który po prostu skręciłem wkrętami i od tej pory jest cisza. Ojciec miał podobny problem w Golfie 4, zakręć zawór w butli z gazem i przejedź się parę kilometrów ( tylko na benzynie ). Na następny dzień...
Najprościej, rurka z kolektora ssącego i do wskaźnika. Jako wskaźnik manometr podciśnieniowy. Bardziej rozwinięty schemat, to auto złom, czujnik podciśnieniowy i elektroniczny wskaźnik, np toyota corolla lub starsze bmw lub peugeot, citroen
Miałem podobny problem co użytkownik "delta107" (po naciśnięciu płytki w okolicy gniazda zasilającego gaśnie podświetlanie LCD oraz słychać trzask z głośnika) , zauważyłem zaniżanie napięcia napięcia na kolektorze tranzystora Q707 w chwili występowania usterki. W moim przypadku problem ustąpił po poprawieniu lutowania nóg tranzystora. http://obrazki.elektroda.pl/8847650000_1...
Witam. Posiadam Corollę e12 1,6 LPG 2002 3d. Od dłuższego czasu wyświetla się kontrolka silnika, kiedyś było to sporadycznie na trasie aktualnie po jednym dniu jeżdżenia. Wymieniłem drugi katalizator na nowy ale nie pomogło więc go wywaliłem całkowicie wstawiając rurę i wymieniłem katalizator pierwszy, ten przy kolektorze tez na nowy - nie pomogło....
Odłącz gaz, zresetuj sterownik i sprawdź czy bez gazu problem również występuje. Jeżeli tak - pewnie winny będzie jakiś czujnik temperatury czy to silnika czy powietrza w kolektorze dolotowym lub podobny. Bez odczytu jakimś skanerem to wróżenie z fusów. Jeżeli natomiast problem nie będzie występował - masz winnego - rozregulowana lub źle wystrojona...
Dzisiaj wymieniłem uszczelke pod kolektorem ssącym i za przepustnicą. Silnik pracuje teraz równo na obrotach ale jak wrzucimy bieg i silnik dostanie oporu to podczas ruszania go dusi i gaśnie. Teraz przynajmniej nie ma problemu z odpaleniem ale jaka może być przyczyna?? Czujnik położenia wału odpada. A może to być wina silniczka krokowego ??
Aktualizacja. Po przestaniu 7 dni u mechanika (napisałbym, którego ale wolę nie bo lubię życie bez pozwów jak i proste zęby) stwierdził on, że wszystko sprawdzone i widzi problem tylko w silniczku krokowym (tym zaworze co już przyszedł na szczęście do mnie). Swoją drogą ciężko było napisać to zdanie bez kilku wyzwisk w jego stronę. Tak wszystko było...
Slyszalem ze toyoty sa bardzo czule na tego rodzaju czujniki i w razie awari wywala bład momentalnie. Zacząłem brac pod uwage pedal gazu bo nie ma sie do czego przyczelic auto bylo wielokrotnie podpinane pod komputery profesionalne sprawdzane cisnienie paliwa bo tez moze dawac takiw objawy nawet wymienilem filt paliwa ktore sie rzekomo nie wymienia....
Gaz tylko sekwencyjny ponieważ mają one plastikowe kolektory dolotowe. I jak już założysz gaz to zawory trzeba sprawdzac nie później niż raz na rok im mniejsza pojemnosć tym szybciej zaciesniają sie zaworki. 1.6 radzi sobie już z tym dobrze ale 1.4 trzeba pilnować.
Nie stosuje. Postanowiłem kilka lat temu zrozumieć ten farmazon i naprawic lpg by zawory byly nietknięte i jak na razie wszystko co testuje jezdzi dobrze. Lubra chroni zawory ssace, zatyka kolektor, niszczy kata, pogarsza emisję, nie chroni na WOT choc sa takie z wtryskami, nie chroni wydechow. Wiec postanowiłem rozwiązać problem a nie pudrowac i chyba...
w Toyocie okazało sie ze wadliwym okazal sie wydech. Po odpieciu kolektora wydechowego od silnika w koncu zaskoczył. I to za pierwszym razem. Dziwnym przypadkiem bylo to ze z rury wydechowej pojawiły sie kłęby białego dymu i z rury wydechowej zaczęła ciec woda przy wyższych obrotach. Zastanawiam sie teraz czy to tylko kat sie zapchal czy uszkodzona...
kolektor toyota corolla kolektor ssący corolla przepływ kolektor przepływ kolektor
wyłączenie podnapięciowy panasonic muting klapek gasić
uszkodzone lifepo4 behringer b215xl
MioCare A235, A505, L135 – aktualizacja firmware, OTA, Recovery, MDM, bezpieczeństwo Audi A6 C6 G65 – lokalizacja czujnika ciśnienia klimatyzacji, wymiana, typowe błędy