:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=yDbV-09I... :arrow: https://drive.google.com/file/d/0B5F06FX... :arrow: https://web.archive.org/web/201409141802... http://obrazki.elektroda.pl/2992936000_1...
Spod kalem się y takim problemem w accord i łapał fałszywe powietrze z pod kolektora
I jedź tu teraz do serwisu. Szukaj lewego powietrza pomiędzy przepływomierzem (przepustnicą) a kolektorem ssącym.
Tak da się to naprawić, Przerabiałem ten temat w 1.6VVT-i. Co prawda inna pojemność, ale oba silniki są do siebie podobne. Naprawa jest banalna jeśli ma się odrobinę wiedzy z mechaniki, a polega ona na wkręcenie czterech wkrętów w kolektor ssący. Jutro zamieszczę zdjęcia, jak to wygląda u mnie. Pozdrawiam
Moja toyota ma silnik 4 e-fe i ma moc 75 KM a mojego kuzyna w nowszej budzie z tym samum silnikiem tylko inny kolektor ma 85 więc co jeszcze zmienili . Może kolektor dodaje 10 KM.
Zastanawiam się, może to uszkodzenie kolektora albo innego elementu w układzie wydechowym...?
Sprawdź, czy nie dostaje się "lewe" powietrze ( np. servo). Spróbuj odłączyć przwod od serva i zaślep czymś otwór. Sprawdź też uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Spróbuję. Może coś pomoże. Dodano po 13 Niestety z tym kolektorem nie pomogło.
Więc jest tylko serwo które jest sterowane z kolektora? Tak.
Zamieść zdjęcie naklejki na radiu, to może uda się zdobyć schemat tego radia. Sprawdź czy do emitera Q2002 doprowadzone jest napięcie, oraz czy na bazie tranzystora Q2001 jest napięcie >0,6V, a na jego kolektorze jest ~0 V.
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Co racja to racja trzeba ten obwód czujnika sprawdzić. Przy okazji tak jak własciciel Toyoty zajrzałem do kodów błędów i u mnie P0098 to "Intake air temperature sensor 2 circuit high" - czyżby kluczem do zagadki były gorące spaliny przepuszczane w zbyt dużych ilościach przez egr do kolektora dolotowego przy zimnym silniku ?
Dzięki panowie za cenne wskazówki, okazało się że druga sonda diagnostyczna jest uszkodona jutro jadę ja wymieniać, dodatkowo będzie zmieniała uszczelka pod kolektorem ssacym, zobaczymy co to da
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Lubryfikacji Ci nie polecam. Podstawa to poprawny montaż i strojenie. Możesz też założyć elektronikę z funkcją dotrysku benzyny i moim zdaniem to jest lepsze niż lubryfikacja. Lubryfikacja zanieczyszcza kolektor ssący i płacisz co jakiś czas za olej.
hmmm z ciekawości w 4E-FE słupki są takie same tylko w 99r pod koniec wsadzili inny osprzęt ? gdybym dorwał słupek za grosze powinienem go przełożyć bez problemu ze swoim kolektorem i osprzętem ? Bo czujnik wału chyba też tak jest ?
szukaj w ok pokrywy zaworow i kolektora ssacego . filtra powietrza ale raczej napewno w ok uk dolotowego poniewarz opary wydobywajace sie z skrzyni korbowej sa ponownie spalane .Ze wzgledu ne wymogi ekologiczne
Brzęczał,mechanik go "Naprawił" wkręcił dwa wkręty i przez 3,4 miesiące był spokój ale od jakiegoś czasu znowu zaczyna przy 2000 obr. delikatnie brzęczeć ... Podobno ten problem został rozwiązany w corollach po face lifcie z tąd moje pytanie
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
znam kolesia który w fiacie uno spieprzył sobie ecu przez taki manewr ... qpił kolektor i gaźnik od regaty i śmiga dalej ;) PS nie żebym ci coś sugerował .... tak sobie bredze heeheh
W tych modelach często zdarzało się że kolektory ssące rozwarstwiały się w środku i przez to hałasowały.Wymieniłem ich chyba kilkanaście pracując w serwisie.Uszkodzenie to nie miało wpływu na pracę silnika .
1-jak wyglada wylot wydechu sadza? 2-czy była robiona analiza spalin ? 3-czy daje sie lekko toczyć ? 4-rozmiar kół zgodny ? 5-czy da sie ruszyć z piskiem opon ? (sprzęgło) 6-jakie cisnienie w kolektorze wydechowym ? 7-czy filtr powietrza wymieniany i sprawdzony dolot ? 8-itd.......
Carisma 1.6 sprawuje się świetnie na sekwencji. Przejechałem 50k km na gazie, bez wymiany filtrów ani świec (chyba już powinienem się za to zabrać:) i nie mam żadnych zastrzeżeń. Nie bez znaczenia jest metalowy kolektor. PS Jeśli zamierzasz jezdzić na gazie to omijaj Cari 1.8, względu na specyfikę wtrysku.
Witaj, klekot w kolektorze ssącym w tym przypadku, nie ma z twoim problemem nic wspólnego. Posiadam t22 1.6 vvti i również miałem rozwarstwiony kolektor, który po prostu skręciłem wkrętami i od tej pory jest cisza. Ojciec miał podobny problem w Golfie 4, zakręć zawór w butli z gazem i przejedź się parę kilometrów ( tylko na benzynie ). Na następny dzień...
No wiec przekaznik okazal sie byc OK. Rozrusznik jest od przodu na bloku silnika, zaraz za chlodnica i tuż ponizej (plastikowego) kolektora ssacego. Wyglada ze walniety jest automat bo nawet podawanie "+" na wejscie automatu daje silna iskre ale zero efektow dzwiekowych (nic nie stuka) :-( Czyli trzeba jednak zwalic rozrusznik...
Sposobów na odgadnięcie jest naście, np. patrząc na kanały kolektorów, patrząc na kolejność ugięcia podczas obracania silnikiem, po parze krzywek z jednego cylindra też widać, jakbyś znalazł zdjecia głowicy w necie po wielkości grzybków zaworów też wiadomo.
Najprościej, rurka z kolektora ssącego i do wskaźnika. Jako wskaźnik manometr podciśnieniowy. Bardziej rozwinięty schemat, to auto złom, czujnik podciśnieniowy i elektroniczny wskaźnik, np toyota corolla lub starsze bmw lub peugeot, citroen
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Nie stosuje. Postanowiłem kilka lat temu zrozumieć ten farmazon i naprawic lpg by zawory byly nietknięte i jak na razie wszystko co testuje jezdzi dobrze. Lubra chroni zawory ssace, zatyka kolektor, niszczy kata, pogarsza emisję, nie chroni na WOT choc sa takie z wtryskami, nie chroni wydechow. Wiec postanowiłem rozwiązać problem a nie pudrowac i chyba...
Pomiędzy II gen a sekwencją mam 100pln różnicy, więc wydaje mi się, że warto dołożyć. Oj trochę nie chce mi się wierzyć. To jakaś droga musi być ta II generacja strasznie albo za tania IV -uważaj. Osobiście nie zastanawiałbym się nawet chwili. IV generacja daje niewspółmiernie większe możliwości diagnozowania. Brak straty mocy, mikser II gen. niestety...
Miałem podobny problem co użytkownik "delta107" (po naciśnięciu płytki w okolicy gniazda zasilającego gaśnie podświetlanie LCD oraz słychać trzask z głośnika) , zauważyłem zaniżanie napięcia napięcia na kolektorze tranzystora Q707 w chwili występowania usterki. W moim przypadku problem ustąpił po poprawieniu lutowania nóg tranzystora. http://obrazki.elektroda.pl/8847650000_1...
Witam. Posiadam Corollę e12 1,6 LPG 2002 3d. Od dłuższego czasu wyświetla się kontrolka silnika, kiedyś było to sporadycznie na trasie aktualnie po jednym dniu jeżdżenia. Wymieniłem drugi katalizator na nowy ale nie pomogło więc go wywaliłem całkowicie wstawiając rurę i wymieniłem katalizator pierwszy, ten przy kolektorze tez na nowy - nie pomogło....
Dzisiaj wymieniłem uszczelke pod kolektorem ssącym i za przepustnicą. Silnik pracuje teraz równo na obrotach ale jak wrzucimy bieg i silnik dostanie oporu to podczas ruszania go dusi i gaśnie. Teraz przynajmniej nie ma problemu z odpaleniem ale jaka może być przyczyna?? Czujnik położenia wału odpada. A może to być wina silniczka krokowego ??
Gaz tylko sekwencyjny ponieważ mają one plastikowe kolektory dolotowe. I jak już założysz gaz to zawory trzeba sprawdzac nie później niż raz na rok im mniejsza pojemnosć tym szybciej zaciesniają sie zaworki. 1.6 radzi sobie już z tym dobrze ale 1.4 trzeba pilnować.
Odłącz gaz, zresetuj sterownik i sprawdź czy bez gazu problem również występuje. Jeżeli tak - pewnie winny będzie jakiś czujnik temperatury czy to silnika czy powietrza w kolektorze dolotowym lub podobny. Bez odczytu jakimś skanerem to wróżenie z fusów. Jeżeli natomiast problem nie będzie występował - masz winnego - rozregulowana lub źle wystrojona...
Miałem podobne objawy jak u Ciebie w takim samym samochodzie. Dymienie na czarno, zużycie oleju na poziomie 1 litra na 1000km pełno oleju na kolektorze dolotowym, brak mocy przy przyśpieszaniu (nie wchodzi na obroty) . Co zrobiłem. Wymieniłem podkładki pod wtryskami oraz uszczelniacze wtrysków (wyczyściłem kolektor dolotowy) - ustąpiło dymienie i zużycie...
1.6 (110km) pęka kolektor ssący (pierwsze wersje np.2001r. prod) i możesz też trafić na wersję, gdzie siadają pierścienie tłokowe (olejowe) i auto bierze olej (da się z tym jeździć bez problemów)... Generalnie ok. 1.4 (97km) co do kolektora ssącego, to to samo co w 1.6. Silnik słabszy i daje się to odczuć, jednak dla człowieka spokojnego jak najbardziej...
w Toyocie okazało sie ze wadliwym okazal sie wydech. Po odpieciu kolektora wydechowego od silnika w koncu zaskoczył. I to za pierwszym razem. Dziwnym przypadkiem bylo to ze z rury wydechowej pojawiły sie kłęby białego dymu i z rury wydechowej zaczęła ciec woda przy wyższych obrotach. Zastanawiam sie teraz czy to tylko kat sie zapchal czy uszkodzona...
Na zaworach brak napięcia +12V.przekaźnik K1(który załącza to napięcie) sprawny,napięcia do sterownika dochodzą.Wymontowałem przekaźnik, założyłem drugi i to samo.Myślę że nie jest wysterowany tranzystor który go załącza.Napięcie +12V jest tylko na kolektorze tego tranzystora,B i E 0V.Czy można załączyć te zawory z innego źródła napięcia w momencie...
Witam. Od dwóch dni jestem posiadaczem Corolli e12 2003r z silnikiem 1.4 vvt-i. Przy zakupie autko sprawowało się bardzo dobrze z okolic silnika nie wydobywały się żadne niepokojące dźwięki. Dodam, że auto dłuższy okres stało. Po powrocie do domu i przejechaniu około 300km z okolic silnika wydobywa się dziwny dźwięk jak by starego odkurzacza czy transformatora....
W tojocie jest stale odpowietrzana skrzynia korbowa na tej zasadzie iż do obudowy zaworów podłączone są dwie rurki. Jedna znajduje sie po lewej stronie i jest podłączona do przewodu gumowego filtru i jest to rurka doprowadzająca powietrze druga po prawej jest podłączona do kolektora sącego i jest tam wytwarzane podciśnienie. Na lewej rurce jest zaworek....
Mimo wszystko silniki T-Jet są silnikami z wtryskiem pośrednim (czyli tradycyjnym, do kolektora), co prawda z turbiną ale dają się "zagazować" na IV generacji. no chyba ,że coś tam u fiata sie poprawiło przez te lata Poprawiło się i to zdecydowanie, za to w innych markach się pogorszyło, więc obecnie Fiat nie odstaje od Opli, Skody czy Renault. no właśnie...
Jak serwis sprawdzał mi co jest nie tak z Fordem którego miałem kiedyś to miał podłączone swoje mierniki do punktów pomiarowych i na tej podstawie robił diagnostykę. Przez to co się dziwnego dzieje z silnikiem stwierdzili od razu. A w tym przypadku to jakoś dziwne że stwierdzili nic. Pamiętam że ten mój wspomniany serwis też podłączył komputer i jakoś...
witam niedawno kupiłem toyote za małe pieniądze bo była spalona wiązka :D została wymieniona wraz z cewkami,kolektorem obudową filtra i wentylatorem. Auto oddałem do elektryka żeby wywalił alarm i to zrobił auto odpalił i pojechałem do domu tam auto zdechło i jak się nagrzeje wiatrak załączy się z 5 razy auto gaśnie i pokazuje błąd ,,P1300 Wyłącznik...
z tego coja kojarzę to powinny być jak najkrótsze przewody między listwą wtryskową w kolektorem z tego co widać na zdjęciu to są one strasznie długie no i tak jak wcześniej czyi do góry nogami jest zamontowany a takie pytanie ode mnie: mam ciśnienie ustawione na 1,37 bara samochód to toyota corolla z 98 roku, 86KM, valeki 1 omowe mam założone, podczas...
Jak dobrze pamiętam Stilo posiada plastikowy kolektor więc bodajże trzeba sekwencję czy może się myle ? Ty się nawet nie wydurniaj i nie wsadzaj do samochodu wyprodukowanego po 2000r instalacji mieszalnikowej. Tylko sekwencja! Nawet jeśli byś znalazł auto z metalowym kolektorem to nie oszczędzaj na gazie bo tylko na tym stracisz - gaz sekwencyjny to...
Wygląda na to, że ja szczęśliwie uniknąłem partactwa przy zakładaniu gazu, a to może dlatego, że dobrze wybrałem warsztat, w którym zamontowałem gaz do swojego auta. Mój silnik jest dość prosty (wielowtrysk + metalowy kolektor) i wiele nie da się spartaczyć (choć jak słyszałem od taksiarzy to jednak są i tacy pseudogazownicy co nieźle improwizują)....
Po pierwsze 60st na wydechu to nie jest kosmiczna tem. biorąc pod uwagę że katalizator zaczyna pracować dopiero w temp 400st. i jest to jego dolny zakres a odległość wydechu od katalizatora to około 1 m więć czas na słodzenie -itd. EGR to taki układ który jest zamontowany na mieszalniku przy przepustnicy i ma za zadanie redukcję tlenków azotu przez...
Mam pytanie , czy można kleic kolektor ssacy z tworzywa w Toyocie corolli 1,4 vvti z gazem sekwencyjnym , ogólnie to próbowałem odpalić auto z samostartu i za dużo sie nazierało gazu i było małe bum i wysadziło pokrywe od filtra powietrza + wyłamało kawałek kolektora od spodu pytam bo wiadomo że wymiana to też trzeba bedzie nawiercac od nowa otwory...
Mam silnik 1,3 12V (toyota corolla) gażnikowy, 3 miesiące po przerobieniu na gaz. Strata mocy jest bardzo duża. Jeśli lubisz szybko i dynamicznie jeździć (jak ja) - stanowczo odradzam instalacje gazową. Jeśli jednak nie stać cię na benzynę, można samochód na gazie troszkę przerobić. Tym musi jednak zająć się mechanik - często można zwiększyć kompresję...
corolla kolektor toyota corolla toyota kolektor
zmienic angielski polski koszt naprawy matrycy parkside akumulatory
czterokołowy pojazd elektryczny pralka samsung zawiesza
Renault Megane ph1 Cabriolet 2.0 - Szarpanie i Spadki Mocy Odcięcie zapłonu w Mazdzie CX-3: przyczyny i diagnostyka