Spod kalem się y takim problemem w accord i łapał fałszywe powietrze z pod kolektora
Jak serwis sprawdzał mi co jest nie tak z Fordem którego miałem kiedyś to miał podłączone swoje mierniki do punktów pomiarowych i na tej podstawie robił diagnostykę. Przez to co się dziwnego dzieje z silnikiem stwierdzili od razu. A w tym przypadku to jakoś dziwne że stwierdzili nic. Pamiętam że ten...
Witam. Od dwóch dni jestem posiadaczem Corolli e12 2003r z silnikiem 1.4 vvt-i. Przy zakupie autko sprawowało się bardzo dobrze z okolic silnika nie wydobywały się żadne niepokojące dźwięki. Dodam, że auto dłuższy okres stało. Po powrocie do domu i przejechaniu około 300km z okolic silnika wydobywa...
Po pierwsze 60st na wydechu to nie jest kosmiczna tem. biorąc pod uwagę że katalizator zaczyna pracować dopiero w temp 400st. i jest to jego dolny zakres a odległość wydechu od katalizatora to około 1 m więć czas na słodzenie -itd. EGR to taki układ który jest zamontowany na mieszalniku przy przepustnicy...
1.6 (110km) pęka kolektor ssący (pierwsze wersje np.2001r. prod) i możesz też trafić na wersję, gdzie siadają pierścienie tłokowe (olejowe) i auto bierze olej (da się z tym jeździć bez problemów)... Generalnie ok. 1.4 (97km) co do kolektora ssącego, to to samo co w 1.6. Silnik słabszy i daje się to...
Miałem podobne objawy jak u Ciebie w takim samym samochodzie. Dymienie na czarno, zużycie oleju na poziomie 1 litra na 1000km pełno oleju na kolektorze dolotowym, brak mocy przy przyśpieszaniu (nie wchodzi na obroty) . Co zrobiłem. Wymieniłem podkładki pod wtryskami oraz uszczelniacze wtrysków (wyczyściłem...
Witam. Posiadam Corollę e12 1,6 LPG 2002 3d. Od dłuższego czasu wyświetla się kontrolka silnika, kiedyś było to sporadycznie na trasie aktualnie po jednym dniu jeżdżenia. Wymieniłem drugi katalizator na nowy ale nie pomogło więc go wywaliłem całkowicie wstawiając rurę i wymieniłem katalizator pierwszy,...
w Toyocie okazało sie ze wadliwym okazal sie wydech. Po odpieciu kolektora wydechowego od silnika w koncu zaskoczył. I to za pierwszym razem. Dziwnym przypadkiem bylo to ze z rury wydechowej pojawiły sie kłęby białego dymu i z rury wydechowej zaczęła ciec woda przy wyższych obrotach. Zastanawiam...
W tojocie jest stale odpowietrzana skrzynia korbowa na tej zasadzie iż do obudowy zaworów podłączone są dwie rurki. Jedna znajduje sie po lewej stronie i jest podłączona do przewodu gumowego filtru i jest to rurka doprowadzająca powietrze druga po prawej jest podłączona do kolektora sącego i jest tam...
1-jak wyglada wylot wydechu sadza? 2-czy była robiona analiza spalin ? 3-czy daje sie lekko toczyć ? 4-rozmiar kół zgodny ? 5-czy da sie ruszyć z piskiem opon ? (sprzęgło) 6-jakie cisnienie w kolektorze wydechowym ? 7-czy filtr powietrza wymieniany i sprawdzony dolot ? 8-itd.......
Sprawdź, czy nie dostaje się "lewe" powietrze ( np. servo). Spróbuj odłączyć przwod od serva i zaślep czymś otwór. Sprawdź też uszczelkę pod kolektorem ssącym.
No wiec przekaznik okazal sie byc OK. Rozrusznik jest od przodu na bloku silnika, zaraz za chlodnica i tuż ponizej (plastikowego) kolektora ssacego. Wyglada ze walniety jest automat bo nawet podawanie "+" na wejscie automatu daje silna iskre ale zero efektow dzwiekowych (nic nie stuka) :-( Czyli trzeba...
Nie lepiej coś z II generacji, kolektor masz aluminiowy to się nie rozleci, spalanie bedzie takie same, a mniej elemetów to mniejsze prawdopodobieństwo awaryjności. Jak trafisz na gazownika partacza to 4 generacji ci prawidłowo nie założy, a żadko można spotkać fachowca.
Gaz tylko sekwencyjny ponieważ mają one plastikowe kolektory dolotowe. I jak już założysz gaz to zawory trzeba sprawdzac nie później niż raz na rok im mniejsza pojemnosć tym szybciej zaciesniają sie zaworki. 1.6 radzi sobie już z tym dobrze ale 1.4 trzeba pilnować.
Co do toyoty to możesz zainstalować dowolnie 2 lub 4 generacje (kolektor metalowy) ,luz zaworowy regulowany jest na płytkach - dotyczy to silników 1,3 86KM 4efe. Gaz spisuję się dobrze. Trochę gorzej jest z silnikami tz. 1,4 97KM VVT - kolektor plastikowy, praktycznie brak możliwości regulacji zaworów...
szukaj w ok pokrywy zaworow i kolektora ssacego . filtra powietrza ale raczej napewno w ok uk dolotowego poniewarz opary wydobywajace sie z skrzyni korbowej sa ponownie spalane .Ze wzgledu ne wymogi ekologiczne
Miałem podobny problem co użytkownik "delta107" (po naciśnięciu płytki w okolicy gniazda zasilającego gaśnie podświetlanie LCD oraz słychać trzask z głośnika) , zauważyłem zaniżanie napięcia napięcia na kolektorze tranzystora Q707 w chwili występowania usterki. W moim przypadku problem ustąpił po poprawieniu...
Witm. W moim autku Toyota corolla verso 2002r, 1.8b, 160tys.km. miałem problem z obrotami na ciepłym silniku (pływały od około 800 do około 1300) i błąd pierwszej sondy lambda. Wymieniłem sonde, katalizator, przepływomierz, nowa uszczelka a właściwie to rodzaj oringu między kolektorem ssącym a silnikiem...
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiąc silnik krokowy gdyż w tym modelu takowego nie ma.Być może chodzi ci o zawór wolnych obrotów który jest zamontowany pod przepustnicą ale on raczej nie ma wpływu na hałas.Trudno mi pomóc ponieważ nie słyszałem tego dźwięku,jedyny hałas jaki znam z tego modelu...
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu...
Dzisiaj wymieniłem uszczelke pod kolektorem ssącym i za przepustnicą. Silnik pracuje teraz równo na obrotach ale jak wrzucimy bieg i silnik dostanie oporu to podczas ruszania go dusi i gaśnie. Teraz przynajmniej nie ma problemu z odpaleniem ale jaka może być przyczyna?? Czujnik położenia wału odpada....
Sposobów na odgadnięcie jest naście, np. patrząc na kanały kolektorów, patrząc na kolejność ugięcia podczas obracania silnikiem, po parze krzywek z jednego cylindra też widać, jakbyś znalazł zdjecia głowicy w necie po wielkości grzybków zaworów też wiadomo.
Co racja to racja trzeba ten obwód czujnika sprawdzić. Przy okazji tak jak własciciel Toyoty zajrzałem do kodów błędów i u mnie P0098 to "Intake air temperature sensor 2 circuit high" - czyżby kluczem do zagadki były gorące spaliny przepuszczane w zbyt dużych ilościach przez egr do kolektora dolotowego...
Słupki różniły się delikatnie wewnętrznie. Nie mniej pasują miedzy sobą. Były jego 3 generacje. Przynajmniej w Corollach miał 88KM, 75KM, 85KM, i wersja JDM 101KM. Ogólnie silnik latał w E10 i E11 i Starletkach. Czujniki miejscami pasują, nawet jak masz inne, lub masz takie któych nie ma w poprzednich....
Witaj, klekot w kolektorze ssącym w tym przypadku, nie ma z twoim problemem nic wspólnego. Posiadam t22 1.6 vvti i również miałem rozwarstwiony kolektor, który po prostu skręciłem wkrętami i od tej pory jest cisza. Ojciec miał podobny problem w Golfie 4, zakręć zawór w butli z gazem i przejedź się parę...
Witam Forumowiczów po raz drugi! Mam problem z moim oczkiem w głowie a mianowicie Toyotą corolla e-12 1.6 2002r. Nieustannie pojawiają mi się kontrolki "Check Engine";"TRC OFF";"VSC".Podpiąłem razem ze znajomym pod urządzenie diagnostyczne mój samochodzik i to oto urządzenie wykazało błąd P0171 I P0420....
Hm... katalizator zapchany, poluzuj kolektor wydechowy i wtedy go pogoń.
1. złe odpalanie na zimnym silniku ( za pierwszym strzałem długo trzeba kręcić, a potem kilka sekund nierówno pracuje. kolejny odpał jest ok) Powody mogą wg mnie być cztery: 1. Nieszczelna instalacja gazowa (wtryskiwacze lub reduktor, jeżeli jest podłączony do kolektora ssącego), jeżeli po zakręceniu...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od...
Witam Planuję montaż instalacji gazowej do Sedana 2004 co brać w ciemno czego unikać ? ;) 1.4 benzyna 16v . Coś więcej kolektor wydechowy plastik , sprzężone czujniki maf oraz temperatury cieczy : analiza spalania poprzez komputer.
Zastanawiam się, może to uszkodzenie kolektora albo innego elementu w układzie wydechowym...?
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Z całą pewnością nie tylko kolektorem różnią się te silniki. Obstawiał bym jeszcze czasy rozrządu i oprogramowanie, bo róznice w budowie geometrycznej są niewielkie. Ten nowszy może zapewniać równomierniejsze napełnienie cylindrów, ale co do składu mieszanki na palnikowym LPG to niekoniecznie. Podstwowa...
Pewnie już trochę za późno, ale w Corollach 1,4 VVTi bardzo często występuję ten problem. Zaczynają obrywać się klapy sterujące w kolektorze ssącym. Nie widziałem żeby ktoś to naprawiał (aczkolwiek ponoć się da). Z reguły wymienialiśmy kolektor na nowy (z tego co pamiętam około 700pln) i ciszaaa.
:arrow: :arrow: :arrow:
Brzęczał,mechanik go "Naprawił" wkręcił dwa wkręty i przez 3,4 miesiące był spokój ale od jakiegoś czasu znowu zaczyna przy 2000 obr. delikatnie brzęczeć ... Podobno ten problem został rozwiązany w corollach po face lifcie z tąd moje pytanie
W koncu zrobiłem swój kolektor. Powstał na bazie profili do płyt kartonowo-gipsowych 7cm (U). Grubość uznałem za małą, więc skręciłem je podwójnie. na spód sklejka i co tam miałem. Potem wełna 15cm (mocno ściśnieta). Na to poszła blacha ocynkowana malowana fabrycznie na czarny mat. . Na to...
Toyota wprowadziła w końcu lat 90-tych silniki zasilane mieszanką ubogą to znaczy że w określonych zakresach pracy silnik otrzymuje więcej powietrza niż to wynika z ogólnie znanych proporcji.Konstrukcyjnie jest to zrobione tak że każda rurka kolektora dolotowego jest podzielona na dwa niezależne kanały...
Jak dobrze pamiętam Stilo posiada plastikowy kolektor więc bodajże trzeba sekwencję czy może się myle ? Ty się nawet nie wydurniaj i nie wsadzaj do samochodu wyprodukowanego po 2000r instalacji mieszalnikowej. Tylko sekwencja! Nawet jeśli byś znalazł auto z metalowym kolektorem to nie oszczędzaj...
Witam, z góry mówię, iż poszukuje opinii osób, które posiadają, bądź miały kontakt z instalacją na parę wodną (NIE MOWIE TUTAJ O HHO)w samochodzie i też, od razu mówię, że szukałem ile się dało (godzinami) stosownego tematu, ale każdy jest z 2009 w dół i są one o tyle nieaktualne, że tematy nigdy nie...
Mam silnik 1,3 12V (toyota corolla) gażnikowy, 3 miesiące po przerobieniu na gaz. Strata mocy jest bardzo duża. Jeśli lubisz szybko i dynamicznie jeździć (jak ja) - stanowczo odradzam instalacje gazową. Jeśli jednak nie stać cię na benzynę, można samochód na gazie troszkę przerobić. Tym musi jednak...
Najprościej, rurka z kolektora ssącego i do wskaźnika. Jako wskaźnik manometr podciśnieniowy. Bardziej rozwinięty schemat, to auto złom, czujnik podciśnieniowy i elektroniczny wskaźnik, np toyota corolla lub starsze bmw lub peugeot, citroen
z tego coja kojarzę to powinny być jak najkrótsze przewody między listwą wtryskową w kolektorem z tego co widać na zdjęciu to są one strasznie długie no i tak jak wcześniej czyi do góry nogami jest zamontowany a takie pytanie ode mnie: mam ciśnienie ustawione na 1,37 bara samochód to toyota corolla...
Witam sznownych formuowiczów Chciałby dodać do tego tematu parę uwag o wtryskiwaczach brc (nie kehiny) Miałem hyundaia acceta przez 1.3 przez 18 lat. (r 1998) W 2004 założyłem ist. LPG BRC seqent 24 MY07 Przyznam szczerze po gwarancji zdarzało mi się "przeciągać" wymianę filtrów (bo zapomniałem...
Tak się zastanawiałem czy podpiąć się pod temat i o tym pisać. Problem mam podobny, ale dokładnie odwrotny. Na gazie chodzi dobrze, a na benzynie szwankuje. Ja mam corollę za gazowaną Prinsem też od nowości. Ponieważ mam na stałe zamontowany manometr do mierzenia ciśnienia gazu na wtryskiwaczach gazowych...
Witam. Mam uszkodzoną głowicę a między innymi stukają mi już zawory w mojej Toyocie. Regeneracja głowicy jest mało opłacalna i za samą regeneracje głowicy zawołali 1500zł... Do Celicy ciężko o głowica ale Avensis i Corolla mają te same silniki tzw oznaczenia 7A-FE ale inaczej wygląda kolektor ssący,...