Tak da się to naprawić, Przerabiałem ten temat w 1.6VVT-i. Co prawda inna pojemność, ale oba silniki są do siebie podobne. Naprawa jest banalna jeśli ma się odrobinę wiedzy z mechaniki, a polega ona na wkręcenie czterech wkrętów w kolektor ssący. Jutro zamieszczę zdjęcia, jak to wygląda u mnie. Pozdrawiam
Witam w mojej toyocie brzęczy kolektor dolotowy najprawdopodobiej rozwarstwił sie wiem że można to naprawić wkręcając kilka wkrętów moje pytanie gdzie konkretnie bo nie mogę znalezć żadnych fotek ?
Moja toyota ma silnik 4 e-fe i ma moc 75 KM a mojego kuzyna w nowszej budzie z tym samum silnikiem tylko inny kolektor ma 85 więc co jeszcze zmienili . Może kolektor dodaje 10 KM.
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
Hm... katalizator zapchany, poluzuj kolektor wydechowy i wtedy go pogoń.
Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiąc silnik krokowy gdyż w tym modelu takowego nie ma.Być może chodzi ci o zawór wolnych obrotów który jest zamontowany pod przepustnicą ale on raczej nie ma wpływu na hałas.Trudno mi pomóc ponieważ nie słyszałem tego dźwięku,jedyny hałas jaki znam z tego modelu to kolektor dolotowy.Te silniki są głośne i najlepiej...
Miałem podobne objawy jak u Ciebie w takim samym samochodzie. Dymienie na czarno, zużycie oleju na poziomie 1 litra na 1000km pełno oleju na kolektorze dolotowym, brak mocy przy przyśpieszaniu (nie wchodzi na obroty) . Co zrobiłem. Wymieniłem podkładki pod wtryskami oraz uszczelniacze wtrysków (wyczyściłem kolektor dolotowy) - ustąpiło dymienie i zużycie...
Mam pytanie , czy można kleic kolektor ssacy z tworzywa w Toyocie corolli 1,4 vvti z gazem sekwencyjnym , ogólnie to próbowałem odpalić auto z samostartu i za dużo sie nazierało gazu i było małe bum i wysadziło pokrywe od filtra powietrza + wyłamało kawałek kolektora od spodu pytam bo wiadomo że wymiana to też trzeba bedzie nawiercac od nowa otwory...
Lubryfikacji Ci nie polecam. Podstawa to poprawny montaż i strojenie. Możesz też założyć elektronikę z funkcją dotrysku benzyny i moim zdaniem to jest lepsze niż lubryfikacja. Lubryfikacja zanieczyszcza kolektor ssący i płacisz co jakiś czas za olej.
Witam. Od dwóch dni jestem posiadaczem Corolli e12 2003r z silnikiem 1.4 vvt-i. Przy zakupie autko sprawowało się bardzo dobrze z okolic silnika nie wydobywały się żadne niepokojące dźwięki. Dodam, że auto dłuższy okres stało. Po powrocie do domu i przejechaniu około 300km z okolic silnika wydobywa się dziwny dźwięk jak by starego odkurzacza czy transformatora....
znam kolesia który w fiacie uno spieprzył sobie ecu przez taki manewr ... qpił kolektor i gaźnik od regaty i śmiga dalej ;) PS nie żebym ci coś sugerował .... tak sobie bredze heeheh
Jak serwis sprawdzał mi co jest nie tak z Fordem którego miałem kiedyś to miał podłączone swoje mierniki do punktów pomiarowych i na tej podstawie robił diagnostykę. Przez to co się dziwnego dzieje z silnikiem stwierdzili od razu. A w tym przypadku to jakoś dziwne że stwierdzili nic. Pamiętam że ten mój wspomniany serwis też podłączył komputer i jakoś...
Słupki różniły się delikatnie wewnętrznie. Nie mniej pasują miedzy sobą. Były jego 3 generacje. Przynajmniej w Corollach miał 88KM, 75KM, 85KM, i wersja JDM 101KM. Ogólnie silnik latał w E10 i E11 i Starletkach. Czujniki miejscami pasują, nawet jak masz inne, lub masz takie któych nie ma w poprzednich. Np mój 1gen, ma gotowy i nagwintowany otwór w którym...
A powiedz mi Jak reaguje silnik na lpg , ponieważ myślę nad lpg, lecz obawiam się konsekwencji ponieważ tak kolektor plastikowy gaz ma większą temperaturę spalania nie wiem jak zachowuje się uszczelka pod głowicą oraz jak wiadomo wypalanie się zaworów czy coś się dzieję . Miałeś jakieś usterki na ilość przejechanych km na gazie ? Obecnie silnik jest...
Nie lepiej coś z II generacji, kolektor masz aluminiowy to się nie rozleci, spalanie bedzie takie same, a mniej elemetów to mniejsze prawdopodobieństwo awaryjności. Jak trafisz na gazownika partacza to 4 generacji ci prawidłowo nie założy, a żadko można spotkać fachowca.
Co do toyoty to możesz zainstalować dowolnie 2 lub 4 generacje (kolektor metalowy) ,luz zaworowy regulowany jest na płytkach - dotyczy to silników 1,3 86KM 4efe. Gaz spisuję się dobrze. Trochę gorzej jest z silnikami tz. 1,4 97KM VVT - kolektor plastikowy, praktycznie brak możliwości regulacji zaworów (wymienia się całe szklanki zaworowe co wiąże się...
1.6 (110km) pęka kolektor ssący (pierwsze wersje np.2001r. prod) i możesz też trafić na wersję, gdzie siadają pierścienie tłokowe (olejowe) i auto bierze olej (da się z tym jeździć bez problemów)... Generalnie ok. 1.4 (97km) co do kolektora ssącego, to to samo co w 1.6. Silnik słabszy i daje się to odczuć, jednak dla człowieka spokojnego jak najbardziej...
Jak dobrze pamiętam Stilo posiada plastikowy kolektor więc bodajże trzeba sekwencję czy może się myle ? Ty się nawet nie wydurniaj i nie wsadzaj do samochodu wyprodukowanego po 2000r instalacji mieszalnikowej. Tylko sekwencja! Nawet jeśli byś znalazł auto z metalowym kolektorem to nie oszczędzaj na gazie bo tylko na tym stracisz - gaz sekwencyjny to...
Wygląda na to, że ja szczęśliwie uniknąłem partactwa przy zakładaniu gazu, a to może dlatego, że dobrze wybrałem warsztat, w którym zamontowałem gaz do swojego auta. Mój silnik jest dość prosty (wielowtrysk + metalowy kolektor) i wiele nie da się spartaczyć (choć jak słyszałem od taksiarzy to jednak są i tacy pseudogazownicy co nieźle improwizują)....
jak w temacie
Witam, Szukałem, ale nie znalazłem żeby coś już takiego było. Otóż jak spuszczam boczne szyby przednie (elektrycznie) to uszczelka nic mi nie zbiera rosy z szyb :( Może tylko na samym dole, ale potem szyba traci kontakt z uszczelką i nie wyciera wody i nic nie widać (w lusterkach też :!: ). Może jest na to jakiś prosty sposób? Czy trzeba wymienić uszczelki??
Spod kalem się y takim problemem w accord i łapał fałszywe powietrze z pod kolektora
I jedź tu teraz do serwisu. Szukaj lewego powietrza pomiędzy przepływomierzem (przepustnicą) a kolektorem ssącym.
Zastanawiam się, może to uszkodzenie kolektora albo innego elementu w układzie wydechowym...?
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Brzęczał,mechanik go "Naprawił" wkręcił dwa wkręty i przez 3,4 miesiące był spokój ale od jakiegoś czasu znowu zaczyna przy 2000 obr. delikatnie brzęczeć ... Podobno ten problem został rozwiązany w corollach po face lifcie z tąd moje pytanie
Sprawdź, czy nie dostaje się "lewe" powietrze ( np. servo). Spróbuj odłączyć przwod od serva i zaślep czymś otwór. Sprawdź też uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Więc jest tylko serwo które jest sterowane z kolektora? Tak.
Zamieść zdjęcie naklejki na radiu, to może uda się zdobyć schemat tego radia. Sprawdź czy do emitera Q2002 doprowadzone jest napięcie, oraz czy na bazie tranzystora Q2001 jest napięcie >0,6V, a na jego kolektorze jest ~0 V.
Co racja to racja trzeba ten obwód czujnika sprawdzić. Przy okazji tak jak własciciel Toyoty zajrzałem do kodów błędów i u mnie P0098 to "Intake air temperature sensor 2 circuit high" - czyżby kluczem do zagadki były gorące spaliny przepuszczane w zbyt dużych ilościach przez egr do kolektora dolotowego przy zimnym silniku ?
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Dzięki panowie za cenne wskazówki, okazało się że druga sonda diagnostyczna jest uszkodona jutro jadę ja wymieniać, dodatkowo będzie zmieniała uszczelka pod kolektorem ssacym, zobaczymy co to da
szukaj w ok pokrywy zaworow i kolektora ssacego . filtra powietrza ale raczej napewno w ok uk dolotowego poniewarz opary wydobywajace sie z skrzyni korbowej sa ponownie spalane .Ze wzgledu ne wymogi ekologiczne
Cześć, mam problem z moją Tośką. 1.4 vvti z LPG 2002 Problem polega na odpalaniu zimnego silnika. Odpala za drugim/trzecim razem. Po odpaleniu wszystko jest idealnie zarówno na Pb jak i LPG Sprawdzone: - zwory - są wyregulowane - instalacja gazowa - dopiero co po przeglądzie u dobrego gazownika - rozrusznik, alternator ok czy prawidłowo podejrzewam,...
1-jak wyglada wylot wydechu sadza? 2-czy była robiona analiza spalin ? 3-czy daje sie lekko toczyć ? 4-rozmiar kół zgodny ? 5-czy da sie ruszyć z piskiem opon ? (sprzęgło) 6-jakie cisnienie w kolektorze wydechowym ? 7-czy filtr powietrza wymieniany i sprawdzony dolot ? 8-itd.......
No wiec przekaznik okazal sie byc OK. Rozrusznik jest od przodu na bloku silnika, zaraz za chlodnica i tuż ponizej (plastikowego) kolektora ssacego. Wyglada ze walniety jest automat bo nawet podawanie "+" na wejscie automatu daje silna iskre ale zero efektow dzwiekowych (nic nie stuka) :-( Czyli trzeba jednak zwalic rozrusznik...
Sposobów na odgadnięcie jest naście, np. patrząc na kanały kolektorów, patrząc na kolejność ugięcia podczas obracania silnikiem, po parze krzywek z jednego cylindra też widać, jakbyś znalazł zdjecia głowicy w necie po wielkości grzybków zaworów też wiadomo.
Nie stosuje. Postanowiłem kilka lat temu zrozumieć ten farmazon i naprawic lpg by zawory byly nietknięte i jak na razie wszystko co testuje jezdzi dobrze. Lubra chroni zawory ssace, zatyka kolektor, niszczy kata, pogarsza emisję, nie chroni na WOT choc sa takie z wtryskami, nie chroni wydechow. Wiec postanowiłem rozwiązać problem a nie pudrowac i chyba...
Najprościej, rurka z kolektora ssącego i do wskaźnika. Jako wskaźnik manometr podciśnieniowy. Bardziej rozwinięty schemat, to auto złom, czujnik podciśnieniowy i elektroniczny wskaźnik, np toyota corolla lub starsze bmw lub peugeot, citroen
Miałem podobny problem co użytkownik "delta107" (po naciśnięciu płytki w okolicy gniazda zasilającego gaśnie podświetlanie LCD oraz słychać trzask z głośnika) , zauważyłem zaniżanie napięcia napięcia na kolektorze tranzystora Q707 w chwili występowania usterki. W moim przypadku problem ustąpił po poprawieniu lutowania nóg tranzystora. http://obrazki.elektroda.pl/8847650000_1...
Witam. Posiadam Corollę e12 1,6 LPG 2002 3d. Od dłuższego czasu wyświetla się kontrolka silnika, kiedyś było to sporadycznie na trasie aktualnie po jednym dniu jeżdżenia. Wymieniłem drugi katalizator na nowy ale nie pomogło więc go wywaliłem całkowicie wstawiając rurę i wymieniłem katalizator pierwszy, ten przy kolektorze tez na nowy - nie pomogło....
Dzisiaj wymieniłem uszczelke pod kolektorem ssącym i za przepustnicą. Silnik pracuje teraz równo na obrotach ale jak wrzucimy bieg i silnik dostanie oporu to podczas ruszania go dusi i gaśnie. Teraz przynajmniej nie ma problemu z odpaleniem ale jaka może być przyczyna?? Czujnik położenia wału odpada. A może to być wina silniczka krokowego ??
Gaz tylko sekwencyjny ponieważ mają one plastikowe kolektory dolotowe. I jak już założysz gaz to zawory trzeba sprawdzac nie później niż raz na rok im mniejsza pojemnosć tym szybciej zaciesniają sie zaworki. 1.6 radzi sobie już z tym dobrze ale 1.4 trzeba pilnować.
Odłącz gaz, zresetuj sterownik i sprawdź czy bez gazu problem również występuje. Jeżeli tak - pewnie winny będzie jakiś czujnik temperatury czy to silnika czy powietrza w kolektorze dolotowym lub podobny. Bez odczytu jakimś skanerem to wróżenie z fusów. Jeżeli natomiast problem nie będzie występował - masz winnego - rozregulowana lub źle wystrojona...
w Toyocie okazało sie ze wadliwym okazal sie wydech. Po odpieciu kolektora wydechowego od silnika w koncu zaskoczył. I to za pierwszym razem. Dziwnym przypadkiem bylo to ze z rury wydechowej pojawiły sie kłęby białego dymu i z rury wydechowej zaczęła ciec woda przy wyższych obrotach. Zastanawiam sie teraz czy to tylko kat sie zapchal czy uszkodzona...
W tojocie jest stale odpowietrzana skrzynia korbowa na tej zasadzie iż do obudowy zaworów podłączone są dwie rurki. Jedna znajduje sie po lewej stronie i jest podłączona do przewodu gumowego filtru i jest to rurka doprowadzająca powietrze druga po prawej jest podłączona do kolektora sącego i jest tam wytwarzane podciśnienie. Na lewej rurce jest zaworek....
Na zaworach brak napięcia +12V.przekaźnik K1(który załącza to napięcie) sprawny,napięcia do sterownika dochodzą.Wymontowałem przekaźnik, założyłem drugi i to samo.Myślę że nie jest wysterowany tranzystor który go załącza.Napięcie +12V jest tylko na kolektorze tego tranzystora,B i E 0V.Czy można załączyć te zawory z innego źródła napięcia w momencie...
Witam, z góry mówię, iż poszukuje opinii osób, które posiadają, bądź miały kontakt z instalacją na parę wodną (NIE MOWIE TUTAJ O HHO)w samochodzie i też, od razu mówię, że szukałem ile się dało (godzinami) stosownego tematu, ale każdy jest z 2009 w dół i są one o tyle nieaktualne, że tematy nigdy nie został zakończone, bądź schodziły z tematu, więc...
Po pierwsze 60st na wydechu to nie jest kosmiczna tem. biorąc pod uwagę że katalizator zaczyna pracować dopiero w temp 400st. i jest to jego dolny zakres a odległość wydechu od katalizatora to około 1 m więć czas na słodzenie -itd. EGR to taki układ który jest zamontowany na mieszalniku przy przepustnicy i ma za zadanie redukcję tlenków azotu przez...
Mimo wszystko silniki T-Jet są silnikami z wtryskiem pośrednim (czyli tradycyjnym, do kolektora), co prawda z turbiną ale dają się "zagazować" na IV generacji. no chyba ,że coś tam u fiata sie poprawiło przez te lata Poprawiło się i to zdecydowanie, za to w innych markach się pogorszyło, więc obecnie Fiat nie odstaje od Opli, Skody czy Renault. no właśnie...
witam niedawno kupiłem toyote za małe pieniądze bo była spalona wiązka :D została wymieniona wraz z cewkami,kolektorem obudową filtra i wentylatorem. Auto oddałem do elektryka żeby wywalił alarm i to zrobił auto odpalił i pojechałem do domu tam auto zdechło i jak się nagrzeje wiatrak załączy się z 5 razy auto gaśnie i pokazuje błąd ,,P1300 Wyłącznik...
z tego coja kojarzę to powinny być jak najkrótsze przewody między listwą wtryskową w kolektorem z tego co widać na zdjęciu to są one strasznie długie no i tak jak wcześniej czyi do góry nogami jest zamontowany a takie pytanie ode mnie: mam ciśnienie ustawione na 1,37 bara samochód to toyota corolla z 98 roku, 86KM, valeki 1 omowe mam założone, podczas...
corolla kolektor toyota corolla corolla toyota
aero2 antena komputer hałasuje sagemcom dsi83 dekoder
lodówka bosch kgn39 zabezpieczenie sprzętu
Odbieranie rozmów WhatsApp na Xiaomi Redmi Note 12 Pro bez odblokowywania Cena akumulatora AGM do Audi A1 – Varta, Bosch, Exide, pojemność 60-80 Ah, Start-Stop