Zastanawiam się teraz nad wyprostowaniem prądu z agregatu (odpowiednio duży mostek gretza + kondensator) i podania tego na wejście z paneli PV. Teoretycznie zmieściłbym się w deklarowanych parametrach, ale mam pewne obawy. Panele zachowują się jak źródło prądowe, czyli można je zewrzeć "i nie wybuchną", taki zasilacz jak planujesz zrobić będzie bardziej...
To tym bardziej nie może być żadnego bezpiecznika w takim układzie. Tak inni może i łączą ale w razie problemów masz uszkodzone dwa czy więcej spięte razem baterie. W osobnych bateriach już sam balanser jest prostym wskaźnikiem uszkodzenia. Oszczędność takiego Twojego łączenia to tylko koszt zakupu drugiego balansera. Poza tym wolniej balansuje napięcie.
Napięcia falowników ustawia się na podstawie napięć BMS który jest waznieszjszy w konfiguracji. Wyjściowe napięcie liczysz tylko na podstawie ilości ogniw. BMS nie posługuje się do działania wartością napięcia na wyjściu, w sumie jej praktycznie nigdzie nie używa jak tylko do kalibracji napięcia. Zwykle polecam ignorować ustawienia, sam też nie zmieniam...
Jeśli da się w ogóle rozebrać ten bms to być może uda sie go naprawić, teraz pytanie czy to będzie opłacalne, na ali pod tą baterie bmsa nie widziałem, w krytycznej sytuacji jeśli nie da się tego zrobić zostanie zmiana bmsa na inny, pytanie tylko ile styków ma urządzenie bo jeśli 2 to sprawa jest prosta, byle jaki bms pod lifepo4 na tą liczbe ogniw...
Czego nadal nie rozumiesz? Masz uszkodzone ogniwa i nic tego nie zmieni.
Pikarel, na jakiej podstawie sądzisz, że jeden z moich akumulatorów ma uszkodzone ogniwo 3,2V? Jak sprawdziłem sobie testerem pojemność każdego z nich to jeden ma 105Ah, a drugi 101Ah. I jak logicznie pomyślisz, to zrozumiesz, że przy połączeniu szeregowym występuje ładowaniu obu tym samym prądem, więc najpierw naładuje się ten, co ma 101Ah i jego BMS...
https://obrazki.elektroda.pl/3734444400_... Mam środek z podobnej lampy, która po kilku latach odmówiła współpracy. Stawiałem na uszkodzone akumulatorki 3x 6000 mAh LiFePO4 ale okazały się sprawne . Winowajcą okazał się panel solarny , któremu puściło złącze i nie doładowywał akumulatorków. Udało się zlutować i teraz jest już sprawny....
Osobiscie mi wybuchł lion w rękach. Całe szczęscie że upadł na biurko bo się palił. Kolega stracił garaż i samochód, awaria w czasie ładowania w nocy lion. kolego, nie wiem czy masz problemy z czytaniem czy kumaniem? Już kilka razy było w tym wątku podkreślane że lifepo4 to zupełnie co innego niż lipo/lion a Ty jak popsuta katarynka ciągle tą samą...
Naprawiłem uszkodzoną celę, bład 19 zresetowałem opisane wyżej w tresci jak to zrobić.
Dla LiFePO4 może to być również opłacalne i zamierzam to wdrożyć Ja jeszcze poczekam kilka lat aż LTO stanieją do obecnego poziomu LiFePo4 i wtedy wdrożę to u siebie. Jednak 4 do 5 x więcej cykli lądowania/rozładowania na korzyść LTO uczyni taka inwestycje o wiele bardziej długowieczną niż LiFePo4. Przyjąłem zasadę że do off gridu nie kupuję żadnych...
Wziąłeś pod uwagę że ładowanie lifepo4 w ujemnych temperaturach uszkadza ogniwa? Parę lat temu był na otomoto wysyp fiatów panda przekonwertowanych na elektryki lifepo4 w małej polskiej manufakturze. https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-no... https://auto.dziennik.pl/artykuly/296920...
Może masz za cienkie przewody do silnika albo regulatora prędkości i robią Ci się spadki napięcia, może styki nie są dobrze dokręcone albo są zaśniedziałe - skorodowane. Dlatego napięcie spada. Inna przyczyna to niedoładowane lub uszkodzone aku. Co do BMS to temat rzeka, generalnie dobry BMS powinien być dobrany do prądu MAX ogniw jaki z nich ciągniesz...
Witam Posiadam Segwaya I180 z dwoma bateriami Li-Ion. Baterie przez dłuższy czas nie były ładowane w związku z czym napięcie na nich spadło poniżej 10V. Na obudowie jest napisane Li-ion 73,6v 5,2Ahr ale w rzeczywistości są tam 23pakiety po 4równolegle połaczone ogniwa LiFePo4 Napięcie znamionowe jednego ogniwa to 3,2V. Bateria posiada dwa główne piny...
dzieki działa,tak nna marginesie to skąd Wyy wiecie takie rzeczy,obszukalem całyy net ?
1. NIE. Uszkodzisz akumulatory.
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . Takie rozwiązanie jest dobre może dla akumulatorów kwasowych ale nie dla LiFePO4 z BMS który nawet w tym przypadku nie uchroni przed uszkodzeniem ogniw a w najlepszym wypadku sam się...
Wygląda że jest chyba uszkodzony, zareklamuj .
Witam. Szukam układu sterującego 63K27P w zasilaczu. Mały SMD, 6 wyprowadzeń, seruje tranzystorem 7N65. Może ktoś poda namiar?
1253502 To przykładowy schemat przetwornicy pewnie podobnej jak w twojej ładowarce. Przeanalizuj gdzie możesz mieć zwarcie.
Zacznij od baterii lifepo4 ,kwas się nie nadaje.
esp32 jest bezpośrednio podłączony do LiFePo4! Raczej nie powinien być (max. napięcie zasilania dla ESP32 to 3V6). Przy pełnym naładowaniu LiFePo4 możesz uszkodzić ESP32. Użyj modułu konwertera typu Buck-Boost. Na ali jest trochę takich modułów - przy napięciu wejściowym 2V-5V, dają na wyjściu stabilne 3V3.
https://amelectronics.pl/produkt/ogniwo-... Nie montowałem ich nigdy ale opinie o nich są dobre . Są bardzo często używane w E papierosach.
Parę tygodni temu bateria zaczęła się przegrzewać a domiar złego zapomniałem rozłączyć baterii na noc. Bateria priusa całkowicie się uszkodziła, wszystkie elementy spuchły:). Jest już nowa bateria
Jak weźmiemy tą samą pojemność akumulatora LiFePo4 i AGM i podłączmy do takiej samej przykładowo żarówki ... to gdy Ty już będziesz siedział po ciemku to mój AGM jeszcze fajnie poświeci żarówką 😎 Chyba zapominasz, że napięcie nominalne LiFePo4 wynosi 12,8V, 60Ah aku ma pojemności 768Wh wobec 12V jakie ma AGM. Jak go rozładujesz w 100% to niemal...
Witam, Potrzebuje uzyskać dużą pojemność ale na tą chwilę posiadam tylko jeden LivePO4 i dwa żelowe. Moje pytanie brzmi czy można połączyć ze sobę akumilatory livePO4 150Ah i dwa żelowe 110Ah tak żeby uzyskać pojemnośc 370Ah Czy nic się nie stanie podczas użytkowania ? Czy nie uszkodzi się?
Mnie najbardziej interesuje, żeby nie uszkodzić napędu tym nieznacznie wyższym napięciem, a jak będzie się sprawdzać w moim przypadku, to jedynie praktyka może pokazać. Bo np. nie wiem, przy jakim napięciu napęd pokazuje rozładowanie akumulatora? Ile w takim przypadku zostanie jeszcze w akumulatorze LiFePO4? Akumulator taki i tak jest znacznie lżejszy,...
Po 2 h ładowania napięcie 3,66 V, tylko ładowarka cały czas miga zielonym światłem Zostaw pod nadzorem na 24h. Sprawdź napięcie na poszczególnych ogniwach baterii. Te 3,2V mogłoby świadczyć że jedno z dwóch jest uszkodzone.
Kolego a może wystarczy ci tylko wozić w samochodzie takie urządzenie https://www.bannerbatterien.com/pl/Produ... . Jak nie odpalisz na akumulatorach, wspomagasz rozruch, a po drodze wymieniasz uszkodzony akumulator rozruchowy i po sprawie.
Te akumulatory nie nadają się do UPSa. Przede wszystkim ładowarka w UPSie jest do akumulatorów kwasowych (żelowych) i LiFePo zajedziesz przy takim ładowaniu i nawet jakby UPS nie brał tych 50mA (co nie jest dużo) to doładowywaniem jak napięcie spadnie samoczynnie do 13,4V (co jest prawidłowe przy LIFePo - piszę o napięciu) uszkodzi akumulatory. Poczytaj:...
warto Pana posłuchać Chyba jeden z niewielu który mówi prawdę. LiFePO4 mają zalety, ale zgadzam się z Tobą ,ze można to rozwiązać inaczej. Czasem zwykłe "kwasiaki" dobrej jakości sprawdza sie lepiej. Najlepszym (choć wcale nie tanim) rozwiązaniem byłyby akumulatory zasadowe. Przy ich czasie życia, wszystkie inne technologie nie mają szans, ilość cykli...
Myślałem o tym, ale tutaj priorytetem jest aby wszystko było małe bez dodatkowych przełączników, a znów zostawienie akumulatora ze stabilizatorem na długi czas mogło by spowodować jego nadmierne rozładowanie i uszkodzenie. Robię to też z powodu, że w przypadku uszkodzenia stabilizatora i jego przebicia napięcie na pewno uszkodziło by zasilane urządzenie.
Umieścili pstryczek pod obudową dla świadomych użytkowników. Akumulatory LiFePo4 wymagają pewnego nadzoru podczas eksploatacji. Po prostu łatwo je uszkodzić ładując do zbyt dużego napięcia. Po to nawet w prostych wydawałoby się akumulatorach litowo jonowych używa się zaawansowanej elektroniki kontrolującej stan akumulatora. Po za tym "paluszek" LiFePo4...
Dlatego ci pisałem żebyś się z tym zaznajomił. Li-ion, czy li-po. Są dość rygorystyczne pod względem napięcia da się je naładować wyższym napięciem zyskałem na pojemności ale stracą na trwałości A powyżej pewnych napięć prądów grożą wybuchem. Natomiast lifepo4 są bardzo odporne na przeładowanie. Ale zimą w temperaturze 0 stopni lub nawet trochę większej...
Co do ogniw to podejrzewam, że zapalają się te naładowane w wyniku zwarć. Wystarczy mechanicznie uszkodzić obudowę Li-Ion (odpowiednio głęboko ją wgnieść). Tej wady samozapłonu nie mają np. ogniwa LiFePO4.
Zależy co chcesz uzyskać. Podejrzewam że producent użył LiFePo4 bo te są zwyczajnie bardziej stabilne niż LiPo czy LiIon - ciężej je uszkodzić np. zbyt mocnym rozładowaniem. Sam montowałem sobie w zamierzchłych czasach pakiet do repliki ASG z 3xLiFePO4 (bodajże od A123) i fajnie się to sprawdzało a prądy są niemałe. Więc jak chcesz "zgodność z oryginałem"...
Ile będzie dni w roku jak będzie -30? To cytat z opisu takiego akumulatora. Podczas ładowania akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych w temperaturze poniżej 0°C (32°F) prąd ładowania należy zmniejszyć do 0,1°C, a poniżej -10°C (14°F) do 0,05°C . Niezmniejszenie prądu poniżej temperatury zamarzania może spowodować nieodwracalne uszkodzenie akumulatora....
Mam taki akumulator złożony w swoim moto, tyle że ja 150 jeżdżę. Ogólnie LifePO4 nie nadają się akumulatory rozruchowe z powodu poważnej wady - ładowanie ich w niskich temperaturach powoduje uszkodzenie ogniw, sam tak jeden komplet uszkodziłem ranną jazdą po pażdziernikowych nocnych przymrozkach. Pewnie można by to obejść dokładając grzałkę i dodatkową...
Witam Dał mi Człowiek lampę, jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/1532338200_... Do tego 3 ogniwa, które były wewnątrz. https://obrazki.elektroda.pl/2680958900_... https://obrazki.elektroda.pl/4383542200_... Ogniwa są uszkodzone i chciałbym wymienić je na nowe, jednak nie wiem jaki to rodzaj...
Akumulator był podłaczony jako akumulator 12 V do inwertera. Dodano po 2 Ładowarki nie ruszały do tej pory, pewnie dlatego, że wykrywały 0 V. Czy mogę to samo, tj. podpięcie żarówki, zrobić z innym akumulatorem jako źródłem dla tego niedziałającego? Nie uszkodzi się ze względu na zbyt wysoki pobierany prąd?
Moim zdaniem akumulator podłączasz do alternatora przez BMS, a rozrusznik bezpośrednio pod akumulator. I masz rozwiązany problem ładowania oraz zbyt wysokiego prądu. Musisz tylko dobrać ogniwa LiFePo4 o odpowiednim prądzie by przy rozruchu się nie uszkodziły. Nie wiem tylko jaki to ma sens. Nowy akumulator Pb kosztuje powiedzmy 350zł. Wystarczy na ładnych...
Tak, pojemnością. Napięcie każde ogniwo powinno trzymać. Jak spada to jest uszkodzone. I przy zgrzewaniu powinne wszystkie ogniwa mieć takie same napięcie. Dodano po 2 Znalazłem kalkulator cel https://www.repackr.com/#/pack-builder
Pamiętam twoje doświadczenie z podłączeniem podobnej ładowarki do przetwornicy Nie tyle podobnej co dokładnie takiej samej. I podłączałem ładowarkę LiFePo4 12V Jak Ty to zrobiłeś, że Ci się nie uszkodziła? Masz 4x420Wp, ja 4x400Wp ale podłączałem ją do przetwornicy eco solar boost, tej niebieskiej (ale to przecież to samo jeśli chodzi o przebieg prądu)...
Napisz tylko czy skończyłeś szkołę podstawową i wiesz co to rozszerzalność cieplna. Potem dokończymy rozmowę na temat teorii. Skończyłem, nie tylko podstawową, próbuję skonfrontować informacje zaczerpnięte od człowieka króry ponoć takie magazyny składał i to są "jego dobre rady". Nie wiem z jakiego materiału te busbary są wyprodukowane, jeżeli Ty wiesz...
To jest akurat średni pomysł ze względu na niski prąd maksymalny ogniw Li-Ion. Łatwo je uszkodzić. Przy blokadzie wrzeciona prąd może sięgać 40-60A zależnie od wkrętarki. Jak przerabiać to na modelarski pakiet Li-Po lub na akumulatory LiFePO4.
Witam w moim temacie wyjaśniło się, że faktycznie BMS odcina napięcie, ale falownik powinien się przełączyć na sieć i przełącza się, gdy robię to z palca. Coś się dzieje z falownikiem, bo gdy rozłączę baterię, falownik gaśnie i już go nie włączę bez baterii. Coś się w nim musiało uszkodzić i tu pytanie do was, bo nawet kod na reset nic nie daje...
A ja dla odmiany nie bardzo jestem zadowolony z VC2. Dwie baterie 18650 ładowarka ładuje wzorowo. Natomiast 2x26650/4500mA (rozładowane do 3.40V czyli nie żadna padlina) wygląda tak że prąd ładowania pokazuje się na poziomie 0.15A po czym po 10 minutach spada do 0A i koniec zabawy. Po wyjęciu jednej baterii wszystko luks: prąd ładowania ~0.5A i po kilku...
Rodzaj ogniwa rozpoznawany jest poprzez pomiar napięcia. Wiąże się z tym pewne niebezpieczne zjawisko, tzn. głęboko rozładowane ogniwo Li-Ion będzie rozpoznane jako Ni-MH i ładowane do ok 1,5V. A z tego co udało mi się kiedyś wyczytać ładowanie ogniw Li-Ion głęboko rozładowanych jest skrajnie niebezpieczne! Nie jest niebezpieczne jak takie ogniwo rozpoznane...
Napięcie minimalne, to takie poniżej którego nie może być rozładowany akumulator. Dla LiFePO4 mamy napięcie odcięcia 2 V przy rozładowaniu. Przy ładowaniu mamy 3,9V. To oczywiście zależy od konkretnego rodzaju akumulatora. Producent akumulatora czy baterii akumulatorów podaje takie napięcia. Producent zabezpieczeń być może uwzględnia pewien rozrzut...
Znam angielski całkiem komunikatywnie wgrałem aplikacje niestety sterownik silnika nie posiada bluetooth. Umiem programować mikrokontrolery lutować i naprawiać elektronikę smd aczkolwiek własnego sprzętu nie chcę uceglić nowy sterownik nie zablokowany z manetką pasujący do mojego silnika nie jest aż tak drogi i po świętach go zamówię. Ojciec na niej...
Żelowe akumulatory są ciężkie, w porównaniu do Li ion 3-4x cięższe. Ja w swojej hulajnodze zmieniłem 3x12V 14Ah żelowe na 12x LiFePO4 20Ah i jest spora różnica. Objętość podobna, masa ok połowę mniejsza i mogę w miarę dokładnie przewidzieć zasięg, czego z żelówkami nie dało się zrobić. A może masz uszkodzony silnik, lub sterownik i dlatego morduje baterie...
lifepo4 uszkodzone ładowanie lifepo4 lifepo4 równolegle
przenieść oprogramowanie klucz pralka electrolux teamviewer odinstalowanie
bateria roweru panasonic bateria roweru panasonic
Schemat instalacji elektrycznej BMW E87 - źródła i porady MSI MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI - Specyfikacja i Zastosowania