Regulator obrotów się zaciął, można go wyczyścić cleanerem do przepustnic. To na początek.
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
a sprawdzałeś stan przewodów WN, świec, filtra powietrza i filtra gazu ? Czy silnik dogrzany (sprawny termostat i układ chłodzenia) ? Przewody podciśnieniowe dochodzące do gaźnika drożne?
Witam. Toyota corolla verso d4d 116km. Zimna ciezko pali, czasami potrafi sama wkręcić się na obroty.
Po pierwsze czym zmierzyłeś obroty silinika, bo wskazania obrotomierza są mało dokładne. W tym modelu nie ma regulacji obrotów i uważam, że na chwilę obecną, nie ma czym się martwić.
Układ zapłonowy do sprawdzenia.
Witam, Ten sam problem w e12 d4d 2.0 klimatronik - silnik rozgrzany, nawiew zimny. Niezależnie, czy klima włączona, czy nie. Gdy obroty wzrosną powyżej 3tys. zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Jak obroty spadną po ok. 10sek wraca zimny nawiew. Płyn chłodniczy idealnie pośrodku poziomu min/max. Pomożecie?
Nie ma krokowca
Witam, mam problem z toyotą corollą dane jak w temacie.Objawy są takie: 1. wysokie zużycie paliwa 2. okopcone świece 3. na wyższych obrotach rzuca silnikiem (nierówna praca) 4.wolne obroty za niskie ok. 500 5. czuć zapach paliwa Co wymienione: 1. przewody i świece 2. lambda (na Bosch uniwersalna) 3. MAP sensor 4. Czujnik temperatury (trójkątna wtyczka)...
Nie dowiemy się, ile obrotów ma na rozruszniku?
Dzięki za podpowiedz. Auto nie gaśnie mi na zakrętach, tylko jak zdejmę nogę z gazu, na wolych obrotach pracuje nierówno i po kilku sekundach gaśnie. A nie wiesz gdzie dostac ten filterek?
Sprawdź czujnik prędkości w skrzyni biegów odłączyć i zobacz jak obroty będą spadać u mnie on zawinil
mam taka smaa toyote, tesc ma rowniez identyczna. TO jest normalne w tych samochodach. Większe obciązenie elektryki i szybsze obroty
Sprawdź kompresję.
Według mnie obroty powinny spadać
Mam corolle 1998r 1.4l i 3lat użytkuje muszę powiedzieć że te stuki to mogą być np jeżeli bieg jałowy i słychać stuki od strony skrzyni to może być tarcza sprzęgłowa miałem taką usterkę, pęka między obsadą na wałku a sprężynami w wyniku jest fatalna współpraca tych elementów (ta usterka to stuki od strony skrzyni i szarpanie również nierówna praca silnika)...
Witam ! Chyba najwięcej informacji uzyskasz na http://www.forum.corollaclub.org/,tam głównie ten typ jest omawiany.
Błąd jak masz mmt to źle ustawione sprzęgło zaniża obroty a co do szarpnięć to ew przebicie na cewce wchodzi w gre
Dzięki za podpowiedzi, sprawa w toku :-)
Tylko przy prędkości czy powyżej pewnych obrotów?
A jak wyciągadz kable to jest jakaś reakcja silnika? Obroty spadaja równo na każdym cylindrze?
potencjometr przepustnicy
Diagnoza komputerowa.Odczyty wartości sondy lambda.
witam, właśnie kupiłem taki samochód i mam ten sam problem zanim zacznę grzebać może napiszesz jak sobie poradziłeś z tymi obrotami
Silnik to 1.8,sprzętu nie mam ale też nie mam lewych rąk więc coś odkręcic i sprawdzić mogę tak samo zmienić Dodano po 24 Dodam że nie stało się to nagle z dnia na dzień,kilka dni temu zaczęło się że bardzo trochę było to odczuwalne i tylko przez chwilę a teraz jest dość uciążliwe bo na każdym biegu i w każdym zakresie obrotów
mam pytanie moja toyota corolla 1.6 ma dziwne obroty wachaja sie od 700-1100 "skacza" do 3000 ciagnie a później tak dziwnie szarpie jak by sprzegło ale jak sie nagrzee w trasie ma przebłyski ze cignie tak jak powinna jak mozna to prosze o pomoc
TPS do wymiany - oczywiście po weryfikacji napięć podczas usterki, często gęsto pada
Otóż wyruszyłem Corollką na prostą i tak: I bieg max 4200 obrotów. II bieg max 4200 obrotów III bieg max 4100 obrotów - 100 km/h IV bieg max 4000- 120 km/h V bieg - max 4000 obrotów - 140 km/h Reasumując: Auto nie potrafi na III, IV i V biegu przekroczyć bariery 4000-4100 obrotów i prędkości maksymalnej 140 km/h.Przypadłość dotyczy zarówno LPG jak i...
Samochód dławi się na benzynie(po dodaniu gazu na małych obrotach)
[b]Czy ktoś może powiedzieć mi jakie są objawy awarii sondy lambda w toyocie corolli. Moja przy minimalnych obrotach silnika na biegu zaczyna szarpać, a po zwiększeniu obrotów silnika problem znika, problem powtarza się gdy pedał gazu powraca do poprzedniego położenia.
P 0300 tj bład niepalenia któregos cylindra komputer nie moze okreslic który dla tego nie podaje który tzn błedu 0d301 do 304 układ vvti po to jest aby zmniejszyc wlne obroty do ok 650 przypadkiem nie jest brudna przepustnica od wolnych obrotów .Wyczysc przepływomierz to jest japonczyk i sie go czysci te dwa druty muszą byc jasno srebne idealnie najlepiej...
rozbierz regulator biegu jałowego i dokładnie umyj benzyną ekstrakcyjną !!!, poskładaj i będzie ok...! pozdrawiam altronik
Coś bliżej, jaką instalacją jest zainfekowany pojazd.
Przy 300 obrotach rozrusznika i przy 700 obrotach na plaku jednakową wartość 400 bar? Zawór SCV najprawdopodobniej. Sterownik blokuje rozruch, bo za wysokie ciśnienie wali od razu.
Witam wszystkich. W mojej Corolli e15 1,4 d4d po odłączeniu wtyczki od dogrzewacza D5Z-H i po włączeniu silnika ,włączając przycisk dogrzewania wzrastają obroty silnika (odczuwalnie) więc moje pytanie : czy pomiędzy przyciskiem a dogrzewaczem jest jakiś moduł?(dogrzewacz nie działał,bezpieczniki są dobre) i czym ten wzrost obrotów jest spowodowany?
Dzień dobry, Czy problem został rozwiązany? U mnie podobna sytuacja (corolla E12, 2006 r., 1.4), instalacja gazowa - na zimnym silniku przy hamowaniu (kluczowe jest na pewno wciśnięcie sprzeągła) spadają obroty i gaśnie. I tak kilka razy. Po rozgrzaniu silnika problem ustępuje. Elektronik nie znalazł błędu i zrzuca winę na inst. gazową. Mechanik od...
Witam, co może być przyczyną rezonansu w kabinie, nie ma objawów ze skrzyni, nie ma raczej nic związanego ze sprzęgłem, ewentualnie z kołem dwumasowym też nie sądzę, bo nie ma nic konkretnego, tylko dziwny rezonans w kabinie od pracy silnika, takie buczenie. Czy to może być wina poduszek silnika. Auto ma 15 lat i 145 tys. na liczniku. Dodatkowo, ale...
dzisiaj ładna słoneczna pogoda i corollka jeździ normalne obroty równe nie gaśnie :( zaczyna padać wilgotno to klapa
Nieszczelny dolot
Dobra doczytałem . Max otwarcie SCV to największe ciśnienie. W takim razie z innej beczki sterownik widzi obroty silnika?
Tak - filtr paliwa byl wymieniony. czy filtr mogl byc wadliwy?
Witam. Mamy rozumieć iż kupiłeś auto w takim stanie? Większość odpowiedzi to TTTM, to jest chyba TenTypTakMa? Spotkałem to na wielu forach. Siedząc przed kompem fury nie naprawisz. Byłeś na kompie, błędy sprawdzone? Czy ktoś mógł by mi rzeczowo wyjaśnić to zjawisko? Nie sądzę, każdy pszypadek jest inny. Pozdrawiam
to sie na pewno nie opłaca.Możesz tam wsadzić 7AFE czyli 1,8.Moc podobna ale moment wyższy i to przy mniejszych obrotach.
Ogur_ ustawiłem 800 rpm(dla automatu) ponieważ przy mniejszych obrotach auto po wlączeniu ,,D" nie ruszało z miejsca, a powinno pomału sie ruszyć, przynajmiej na płaskim terenie. Może to wynikać z tego, że stare auto (250 kkm) i sprzęgło hydrauliczne (reduktor) już wypracowane.
Ja jak zmieniam koła w swojej corolli, to do podniesienia samochodu podkładam lewarek pod punkt obrotu tylnego wahacza (ostatnie zdjęcie).
Czy pomarańczową kontrolkę CHECK ENGINE w Corolli E12 można wykasować przez odłączenie klemy akumulatora?
Kod błędu, bo czujnik położenia może być raczej wałka (błędne tłumaczenie) co sugeruje wyciągnięty już łańcuch rozrządu. Reszta objawów też pasuje.
gaśnie też przy skręcie kierownicą na postoju. sprawdzę przewody.
Nie, na ssaniu ma jeszcze więcej. Na rozgrzanym około 2 tys Kurcze to chyba nic na odległość nie zdziałamy. A tak jeszcze zapytam czy świeci pomarańczowa kontrolka Check Engine? Generalnie może być dużo przyczyn, ale skoro stało się to po postoju to pewnie jakaś bzdura będzie. Najlepiej jednak byłoby podjechać na komputer, powinno coś pokazać. Kiedyś...
Witam Mam problem z Corolla 4efe. Z pozycji testera nie widać obrotów wału. Instalacja sprawdzona, czujnik podmieniany (nie oryginalny), komputer również. Błędów brak. Dodam tylko, że auto w zeszłym tygodniu zapalało raz na sześć-siedem prób. Teraz ani myśli. Widok czujnika z oscyloskopu: Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Toyota Corolla Verso 2.0 d4d 90 KM, odpalam silnik rano, po ruszeniu i przekroczeniu 2000 obrotów zaczyna szarpać i przestaje reagować na pedał gazu. Do 2 tysięcy obrotów jedzie bez problemu. Problem znika całkowicie jak tylko silnik złapie temperaturę. Proszę o pomoc zanim mechanik mnie zrujnuje, wymienili egr i nadal to samo.
Jakaś część wpada w wibrację i przenosi to na podłogę tak samo jak brak wyważenia kół przy pewnej prędkości przenosi drgania na kierownicę.Może być to wybite łożysko lub poduszki pod silnikiem.Czy efekt występuje też na postoju przy takich obrotach silnika.
Jutro to ogarnę w takim razie. Jest w ogóle sens to robić, czy w tak starym aucie to może być cokolwiek, nie do zdiagnozowania? Nie wiem czy powinno tak być, ale jak zgaszę światła lub je włączę, to obroty spadają/rosną o 100rpm i po chwili dopiero spadają.
Witam, Ostatnio zauważyłem iż na biegu jałowym obroty silnika spadają do 300-500 obr/min. Powiedzcie co może być tego przyczyną? Dodam jeszcze, że gdy włączę klimę skaczą do 900. Zaobserwowałem również nierówną pracę obrotomierza, wskazówka skacze zamiast poruszać się płynnie. Będę wdzięczny za wszelkie rady:D
Przygasanie świateł podczas kręcenia wskazuje na wspomaganie, jedynie to mi przychodzi do głowy. A co do wentylatorów to sądzę że masz właśnie problem z tą klimą dlatego tak się dzieje. Audi chyba tego nie ma że jak nastawisz grzanie na maxa to obroty automatycznie się podnoszą tak ma np. corolla.
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Uważam że elektromagnes powinien wypchnąć zębatke będixu i utrzymywać obroty rozrusznika Pozd.
Może po prostu trzeba sprawdzić czujnik temperatury czy jest sprawny?
czy w przypadku zmiany w ustawieniach emulacji z Relay configuration: NP na nc1/nc2 trzeba zmieniać połączenia między kompem gazowym a sondą czy połączenia poprzednie tzn do emulacji są ok i tylko wystarczy przestawić w ustawieniach na nc1 nc2 żeby mieć emulację stałą?
Dobra a co do falowania obrotów czy może mieć coś wspólnego zawór sterujący powietrzem jałowym? Czy ewentualnie jest opcja go sprawdzenia w jakiś sposób?
Spod kalem się y takim problemem w accord i łapał fałszywe powietrze z pod kolektora
Temat zamykam. Był w sklepie tylko 45ah yuasa, jest ok, kreci jak wściekły i pali na pol obrotu. Rozwiązane.
Ja po jednorazowym incydencie nie wyciągałbym pochopnych wniosków. Jak masz możliwość podglądu parametrów pracy silnika (a nie tylko kasowania błędów), to mogłeś sprawdzić co pokazują czujniki temperatury silnika, zasysanego powietrza i jak się zmieniają w trakcie nagrzewania silnika. Czujnik temperatury zewnętrznej, w tym wypadku nie ma znaczenia.
A co jest odpowiedzialne za wolne obroty silnik krokowy ? Jakie wskazania czujnika temperatury przy diagnostyce komputerowej ?
Ja stawiam na problem z dawkowaniem gazu, i mam na myśli wtryskiwacze jako główny problem w połączeniu z ciśnieniem gazu na listwie wtryskiwaczy, do tego kwestia ustawienia mapy wtrysków komputera gazowego. Zrobienie tego to obowiązek gazownika który zakładał instalacje i nie daj sobie wciskać ciemnoty w rodzaju świece, kable WN, itp. które mają na...
Gdyby to był czujnik miałbym chyba problem z falującymi obrotami,a mnie trzyma 650
A może linka gazu się zacina w pancerzu albo potencjometr przepustnicy lub czujnik temperatury to radze sprawdzić
Podaj wartość obrotów podczas odpalania i zrób wykres ciśnienia na szynie paliwowej.
Gdyby luzy byly za male kompresja by uciekaka.....
Ok rozumiem, a co z tym telepaniem silnikiem jak jest ciepły? Niby jedzie dobrze, ale trzęsie się jak 1.5dci, a obroty jak mówiłem o o +/- 100rpm falują
Przejachałem parę kilometrów na wysokich obrotach i mu przeszło. dzięki za pomoc
Jerzyk chłopaku, ile rozebrałeś współczesnych silników benzynowych ostatnio? Robusiu, co będę przed Tobą ukrywał- od 20 lat żadnego. Ale jeżdżę po zaprzyjaźnionych warsztatach i chłopaki różności pokazują. Albo panewki pozbawione warstwy ślizgowej, bo kierowca jeździ jak łajza- 1500 obrotów na szafie i zapięta piątka (w benzynzyniaku!) albo wytopione...
Problem w tym ze teraz nawet jadac 120km/h wlaczenie swiatel powoduje szarpniecie silnikiem tak jakby sie na 2 sekundy zadlawil... wczesniej bylo tylko przygasanie swiatel i roznica w obrotach na jalowym to wszystko.
Nie odzywałem się bo miałem nadzieję na jakieś wpisy. Tak czy siak wstrzymam się na razie z regulacją by przekonać się jak wyjdzie mi spalanie. W stosunku do tego jak mi wyregulował gazownik mam i tak śrubę czułości odkręconą o jakieś 1/3 obrotu ( nie mam pewności czy wogóle nią regulował) a register przykręcony 1/12 obrotu ( 30 stopni).
Może za wolno kręci? Wtedy nie odpali D4D, bo wtryski nie dają paliwa jak nie ma odpowiednich obrotów. Szczotki w rozruszniku może trzeba wymienić albo akumulator.
Czyli sterownik ABS znajduje się ,,W pompie" http://obrazki.elektroda.net/96_11532026... Dodano po 53 Jeśli sterownik jest przy pompie -to po rozłączeniu wtyczki można bez obawy uszkodzenia sterownika ABS-u szukać omomierzem czujnika obrotów ABS? A może wie ktoś, na których pinach wtyczki są podpięte czujniki obrotu kól? Za bpomoc dziękuję!
Dorzucę i ja swoje trzy grosze. Podobny problem miałem w audi A6 C4. Jak stawałem w korku czy powiedzmy na dworze było 30 stopni- wtedy klima w ogóle nie chciała się włączyć, a w innych wypadkach włączała i wyłączała się . Problemem okazał się brak drugiego biegu w wentylatorze. Włącz klimę na pierwszym biegu-wiatrak powinien się kręcić Później na czwartym...
Dzień dobry Mam problem z toyota corolla e12 z 2004r z silnikiem 1.6. Na zimnym silniku muszę trzymać na obrotach ponieważ gasnie. Jestem już po wymianę czujnika wału korbowego przepustnicy i krokowego oraz świec wraz z sondą. Jak już się rozgrzeje to jest wszystko ok. Błąd silnika się świeci związany z sondą ale już zakładałem i nowe i używane i dalej...
mam corolle verso 2.0 T.D. 05r i mam problem z ogrzewaniem,przy duzych predkosciach i wysokich obrotach po stronie kierowcy wieje cieple powietrze a u pasarzera letnie a gdy jade wolniej i na postoju wieje zimne czym to moze byc spowodowane?
Bywają przypadki zwarcia pojedynczych zwojów w alternatorze ładowanie jest niby dobre ale alternator się grzeje jak piernik i wyje. Jeśli wysokość tego dźwięku wzrasta z obrotami to może być tak jak pisze.
zasilania wszystkie są stałe i po stacyjce Dodano po 6 zauważyłem jedną ciekawą sprawę, mianowicie podając przpadkowo + na jeden z przewodów żółto-zielony kontrolka zapaliła się i auto odpaliło ale nie wkręca sie na obroty i dławi się
Witam po odpaleniu Corolli E 12 obroty mają około 2 tys obrotów i powoli spadają po przejechaniu około 6-8 km wachaja się 600 do 1000 towarzyszy temu duże spalanie 10 14 litrów na 100 km wymieniłem już czujnik temperatury komputer przepustnice elektroniczna i przepływomierz i nic nie pomaga komputer podłączony nic nie pokazuje już nie wiem co można...
To co widać na zdjęciu to są korekcje wtryskiwaczy i są prawidłowe.Problem jest tego typu że ciśnienie paliwa w rampie jest zbyt niskie podczas kręcenia rozrusznikiem. Po pryśnięciu plakiem silnik wchodzi na wyższe obroty co skutkuje zwiększeniem ciśnienia na pompie i wtedy auto odpala.Powodem tego stanu jest najczęściej uszkodzenie wtryskiwacza lub...
odpięcie sądy jak i uszkodzenie powoduje przejście komp.do trybu awaryjnego i można jechać normalnie, wzrośnie zuzrycie paliwa silnik może stracić dynamikę. co do obrotów to sonda reaguje ze zwłoką .ANALIZA SPALIN!!!!!
Nie jestem fachowcem od aut ale jeszcze można zrobić coś takiego postawić autko na twrdym suchym miejscu włączyć silnik i go trochę pomęczyć na wysokich obrotach może poliwko gdzieś tam sobie ucieka podczas jazdy Pozdrawiam
Witam!potrzebuje wskazówek gdzie mogę znaleść przewody,które można podpiąć pod nawigację chodzi mi głównie o :obroty,paliwo,drzwi. W pojazdach matrki:TOYOTA COROLLA , SKODA OCTAVIA ,SKODA FABIA, VOLKSWAGEN , LANOS wymienione marki w benzynie. Ewentualne lokalizację tych przewodów i kolory bardzo mi pomoga w pracy, wiec z góry dziękuje.
Nie żebym się przesadnie martwił o auto. Po prostu z ciekawości nawet pytam. Corolla rocznik 2007 90KM 1.4 , z tego co mi wiadomo bez dwumasy.
Witam. OD jakiegoś czasu w moim samochodzie corolla e11 silnik 4efe dziwnie pracuje. Czasem obroty zawieszaja się na poziomie 1200 do 2000 i wtedy silnik przerywa co jakiś czas. Po musnieciu gazu obroty spadają . Zdiagnozowane było wypadanie zapłonu na 3 cylindrze więc wymieniłem cewke Ale nic to nie pomogło. Przewody i świece również są nowe. Czasami...
Witam Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach przy właczonych światłach ,jak sugeruje kolega.Jeżeli spada ,to powodem może być nawet pasek klinowy.
Jestes mechanikiem i nie jestes pewien co najlepsze?Jesli 1 gen to wg mnie LOVATO bedzie dobre, sam mialem w maluszku lovato i extra sie sprawowało. Mial ten parownik coprawda dużo większą wydajnośc niz maluch potrzebowal ale palił mało i dobrze spalał, zadnych problemów z obrotami wolnymi.
przy -2 stopniach zapaliła mi się kontrolka akumulatora wraz z kontrolką filtru paliwa. Tak? A co będzie jak zamarznie woda w filtrze czy przygasną obroty i zapali się brak ładowania a zaraz olej?Mam 16 Corollę z d4d i alternator jest jak nowy. ps.prostsze zacząć od filtra niż wyciągać u mechanika alternator.
Objaw wskazuje na uszczelniacze zaworowe - dymienie jest największe po rozruchu zimnego silnika. Przy przebiegu 170kkm pierścienie nie powinny być jeszcze zużyte, ale to w dużym stopniu zależy od eksploatacji. Pomiar kompresji z próbą olejową prawdę powie. Koszt wymiany uszczelniaczy nie będzie duży, można to zrobić bez zdejmowania głowicy. Silni na...
Auto bez gazu. Zaraz po zapaleniu jest źle. Jak dodaję gazu to nie rosną obroty,dopiero gdy przytrzymam TPS zaczynają się wkręcać ale sondy są obydwie na 0V.
Jak w temacie. Moja toyota pali około 11-12 litrów na 100 km. Zmieniam biegi przy 2 tys obrotów. Pomocy co robić , co mam sprawdzic ? Dodam że auto dopiero kupiłem .
Sonda na 99% była sprawna i wymieniłeś niepotrzebnie, obstawiam że auto tylko w mieście jeździ i to bardzo spokojnie, weź auto w trasę przeciągnij na wysokich obrotach by przedmuchalo układ wydechowy a dokładnie katalizator, pewnie jest już albo przypchany albo oberwany. Ale dla pewności potrzeba nr i opis błędu.
Porównałem to z moimi danymi z logu z PCMScan. U mnie na wolnych obrotach (628), rozgrzanym silniku (90 st.) przepływ powietrza jest 2 g/s (temperatura 40 st.), ale położenie przepustnicy jest 15%, wyprzedzenie zapłonu 6-9 st. Wartości są zaokrąglone do wartości całkowitych, więc tu przepływ może być również 1.6 g/s. Natomiat przy: - przy prędkości...
dlatego jak robie jakieś nowe nieznane auto patrze sobie w opis ustawienia rozrządu,nie jest fachowcem ten co uważa że książka mu nic nie powie ,lecz ten co nie boi się w nią popatrzeć ,raz przejechałem się na mitsubishi 2,4 GDIspace wagon chodzi o koło pompy oleju po odpaleniu szarpie silnikiem na wolnych obrotach doświadczeni wiedzą o co chodzi :D
Podciśnienie mierzę na wyjściu z pompy, aby wyeliminować jakąś nieszczelność przewodów. Po nagrzaniu silnika wystarczy, że wcisnę hamulec 2 razy i już pedał jest twardy. Kiedy silnik już tak konkretnie się rozgrzeje to po napompowaniu hamulca i trzymaniu nie spada w dół. Dopiero przy trzymaniu silnika na ok 3000 obrotów zaczyna powoli spadać. Co do...
W silniku poszła uszczelka pod głowicą-usterka usunięta w ramach gwarancji choc łatwo nie było. Jak to jest z tą regulacja zaworów bo ja słyszałem od mojego majstra że ich się nie reguluje w tych silnikach. A w mojej toyotce jeszcze regulacji nie było. Dodatkowo dodam że nie do końca równo chodzi na wolnych obrotach na benzynce. No i wydaje mi się że...
toyota corolla obrót corolla obrót silnik niski obrót corolla
obliczyć wartość rezystor pralka candy zapchana światła mijać honda
plany buggy symulator obwodów elektronicznych
Lampa Mondo 3000K migocze - przyczyny i rozwiązania Transformator 15 kW z sieci 3-fazowej na 230V