Drugi czujnik jest koło rozrządu .
witam, mam podobny poroblem, nie wiem jak ustawić kółko od czujnika położenia wałka rozrządu, czy ktoś może pomóc?
Sprawdź oscyloskopem czujnik będziesz miał pewność. Przebieg prostokątny. Chyba, że masz źle ustawiony rozrząd.
Podłącz do komputera,może być wiele przyczyn,np;czujnik wału korbowego lub czujnik położenia wałka rozrządu itd... :roll:
Witam mam problem z Corsa b a dokładniej z zębatką "czytnikiem" czujnika wałka rozrządu. Proszę o pomoc w ustawieniu tego "czytnika" od czujnika wałka rozrządu. Znajomy wymieniał rozrząd i nie wiem po co odkręcał zębatkę... Rozrząd jest dobrze ustawiony, ale z tym "czytnikiem" poprzestawiane..
Na początek sprawdził bym silnik skokowy biegu jałowego(45-60 om) i czujnik temperatury.
Tam koło impulsowe do czujnika wałka rozrządu jest bez klina, prawdopodobnie jest źle ustawione...
Witam. Czy ktoś odpowie mi, dlaczego w niektórych zestawach rozrządu do Opel Corsa C 1.2 Twinport w zestawie rozrządu brakuje podkładek na koła zębate? Wtedy tarczka nie sięga czujnika wałka rozrządu.
Witam. Mam pytanie dotyczące ustawienia pierścienia (rotora) czujnika położenia walka rozrządu. Czy wiek ktoś jak ma być ustawiony względem koła zębatego wałka? i czy jego ułożenie ma wpływ na odczyty z czujnika? Dodano po 39 problem rozwiązany. Załączam zdjęcie narzędzia do ustawienia - do wykonania samemu, np z kartonu. Może komuś się przyda.
Witam Opel Corsa B 1,0 12V Jak wykonać korektę zębaki na wałku rozrządu do czujnika położenia wałka rozrządu? Proszę o pomoc
W zależności od typu silnika były dwa rodzaje czujników wałka rozrządu,trzeba dobierać po numerze Bosch, może nie ten czujnik, a może rozrząd?!
jak się skończyło? Dodano po 5 Jak się zakończyła twoja usterka pompa czy coś innego?
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Typowy objaw za dużej przerwy miedzy czujnikiem a talerzem sygnałowym.
przyczyna: Czujnik położenia wałka rozrządu
A może to tylko czujnik wałka rozrządu albo wału korbowego? Albo w trakcie wymiany rozrządu przestawione zostało kółko foniczne (czy jak to się tam zwie) przy kole zębatym na wałku rozrządu. Wałki mają wcięcia na wolnym końcu (pasuje płaskownik gr. 5 mm), więc można je zblokować w odpowiedniej pozycji do wału korbowego. Rozrząd jako taki nie będzie...
Problem rozwiązany,uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
Może być uciągnięty łańcuch rozrządu.
Problem rozwiązany. Faktycznie powodem był źle ustawiony rozrząd. W tych silnikach(nieparzysta liczba cylindrów+oddzielne cewki na każdy cylinder) istotny jest nie tylko czujnik wału ale i czujnik wałka rozrządu. pozdrawiam
Ta Corsa ma dwa czujniki , na wałku rozrządu Haala i magnetyczny na wale głównym. Sprawdz bezpiecznik pompy.
a koło foniczne na kole rozrządu dobrze masz ustawione? Wlaściwie i tak nie sprawdzisz bez narzędzia specjalnego... Dodano po 1 jakąś tam rezystancję mają czujniki indukcyjne a w tym oplu na rozrządzie masz Halla.
nie mam pojęcia. Koledze ostatnio też gasła Vectra na niskich obrotach i okazało się że nawalił czujnik wałka rozrządu ...
Witam,Corsa D 2007 1,2 benzyna.auto w trybie awaryjnym,powód uszkodzony czujnik obrotów wału,mimo to auto pali aż do wykasowania błędu w sterowniku,po wykasowaniu auto nie chce zapalić.Czy Corsa nie powinna odpalać w trybie awaryjnym z czujnika wałka rozrządu,tak jak przed wykasowaniem błędu.Pozdrawiam.
Witam niema tam przypadkiem 2 czujników?
Sprawdzę rozrząd, ale czy wtedy nie było by błedu synchronizacji od górnego czujnika położenia wałka rozrządu.
Skąd pewność że wg jest? Skoro jest na wałku rozrządu to komputer wylicz jak się wał obraca. W moim aucie jest tylko na wałku rozrządu.
wyjasniajac temat po wymianie czujnika [tak zwanego halotronu] czyli nazwanego przez mnie czujnika położenia wałka rozrządu awaria została usunięta
Skoro nie ma czujnika wału korbowego, to czy przyczyna może leżeć w czujniku wałka rozrządu?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Na dole znajdziesz ustawienie rozrzadu. Wjedz najpierw na techa i sprawdz jakie bledy podaje komputer.Fajne autko ale jak sie rozsypie to tragedia.Wedlug mnie to masz kopniety czujnik polozenia walu.Bez niego nie zapalisz.Czujnik w rozrzadzie wypiety i auto palilo.
Witam jak w temacie ,Corsa C 1.3 Cdti nie odpala zgasł w czasie jazdy , brak błędów po podpięciu ,zastanawiam się co może być przyczyną ,czy jest możliwe uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego ,lub czujnika położenia rozrządu jeśli nie ma błędów?
Okablowanie tego czujnika trzeba by sprawdzić jak sam błąd wskazuje.
Nie podłączałem do kompa, ale sprawdziłem poprzez miganie kontrolek (trzymając pedały na zapłonie) i wyszło: 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
Podłącz pod kompa bo ta wersja nie ma już samodiagnozy a powodów żaświecania check jest kilkanaści począwszy od sondy lamba, czujnika położenia wału, wałka rozrządu czujnika tep. powietrza płynu, itd.......
Zczytać kody błedów sterownika silnika. Możliwe że uległ uszkodzeniu czujnik wałka rozrządu
temat troszku stary, ale może koledzy jeszcze tu zajrzą.. otóż na kompie wykazało mi błąd czujnika halla gdzie on jest w c16xe??? czy to jest to ustrojstwo z prawej strony silnika na dole przy takim żebrowanym kółku jak w ABS?? czy też może ten czujnik przy rozrządzie?? Fraytag
Dół też na blokadzie i blokada koła czujnika wałka.
W tym modelu często takie objawy powoduje rozregulowany rozrząd. A konkretnie łańcuch + napinacz, czyli zmieniające się fazy rozrządu.
No i sprawa wyjaśniona Podmieniłem jeszcze rano czujnik wałka rozrządu i dalej nic potem tchnęło mnie i zdjęłem pokrywę rozrządu i co się okazał to że ŁAŃCUCH PRZESKOCZYŁ O 4 OCZKA nie spodziewałem się tego a łańcuch luźny jak sznurek. To tak dla potomnych Co ciekawe auto przyjechało o własnych siłach - może podczas kręcenia po kasowaniu błędu czujnika...
To niech podłączą komputer i jeżdżą aż silnik zgasnie i wtedy przeanalizują dane z czujników. Może czujnik położenia wałka rozrządu.
w tym wozie to najprędzej będzie czujnik położenia wału albo rozrząd.
Przy czujnika wałka rozrządu zaraz się zapali helikopter
Opel corsa 1,0 12V za apetyt na olej , za rozrząd ,egr , kulturę pracy silnika ,hydraulikę zaworów ,czujnik oleju , za ceny osprzętu silnika , za check engine ....ogólnie za całokształt
nie słyszałem, ale ja to naciągam łyżką monterską, jakos wychodzi sprawdzałem w katalogu i są tylko przyrządy do rozrządu
Koło rozrządu jest jakis czujnik, z ktorego wychodzi tylko jeden przewód zielono-niebieski i nie jest on nigdzie połączony Czujnik temp. cieczy do wskaźnika, dla działania wtrysku bez znaczenia.
92 czujnik wałka rozrządu. Wymień czujnik sprawdź czy się nie obluzował itp.. 24 czujnik prędkości pojazdu.
Jesli ta corsa ma aparat zapłonowy to moduł kopułka palec, jeśli natomiast ma czujnik położenia wału i cewkę dis osobną na każdy cylinder to czujnik wału lub cewka.
W corsach z tym silnikiem padają pompy paliwa, przez co silnik dostaje za mało paliwa i komputer odczytuje to jako ubogą mieszankę. Podobna sytuacja i wyjaśnienie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Czujnik wałka rozrządu trzeba sprawdzić i upewnić się czy to nie przestawienie rozrządu.
tak samo miałem ale czy zimny czy ciepły silnik to palił jak chciał w mazda 2 okazało się że przy zmianie rozrządu uszkodzili czujnik położenia wału
jest jeszcze czujnik obrotów wałka rozrządu i chyba z niego czyta obroty
Witam. Od razu zaznaczę że nie znam tego silnika. Ale objawy wyskakując raczej na kończący się któryś z czujników Halla. Czujnik położenia wału albo wałków/wałka rozrządu. Choć nie wykluczone że świeca albo cewka WN Pozdrawiam.
Komputer podłożyłeś???????????? Dysponujesz Techem2 A tak na marginesie to sprawdź rozrząd
Jeżeli tak jest jak myślę i zacznie chodzić wentylator to znaczy że wszystko z układem jest ok, a reszta czyli moment (temperatura) załączenia zależy już od czujnika który jest w chłodnicy. A i sprawdź sobie czy dobrze łączy zasuwka na czujniku od temperatury silnika Ten który jest na górze silnika za pokrywą zaworów w okolicach obudowy rozrządu Dodano...
Czujnik nowy Boscha bo w innym samochodzie miałem coś podobnego i to pomogło. Przepustnica czyszczona dokładnie tak jak pisałeś poprzez kąpiel. Dalej to samo. Podmieniony był też DIS, czujnik wału rozrządu, przepływomierz, każda uszczelka sprawdzona, dalej bez zmian. Nawet lambda była sprawdzana.
Już wiem, który to który. Ten na dole nad misą to czujnik stukowy, czujnik położenia wału też jest na dole ale z innej strony, natomiast ten u góry to czujnik wałka rozrządu. Wymienię i zobaczymy czy pomoże.
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
przy założeniu że to za mała kompresja - naprawa kompeltny remont silnika? Nie koniecznie, tam się często przestawia rozrząd jak już wyciągnięty łańcuch i trochę poszarpie silnik, ale może spokojnie się 2-3 zęby przestawić i nic się z silnikiem nie stanie. Łatwo zdiagnozować przestawiony rozrząd bo od razu wyrzuca błąd czujnika wałka.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Witam, walki ciąg dalszy. Po bardzo długim czasie udało mi się dostać starszą wersję koła czytnika (po prawej na foto). Niestety na pewno nie pasuje, ponieważ mogę je jedynie włożyć odwrotnie jak na foto ze strzałką, a powinno być w drugą stronę. Gdy próbowałem je włożyć właściwie, blokowałoby się o obudowę rozrządu. Czyli musi pozostać koło po lewej...
Jeśli autor tematu posiada Corsę B z silnikiem X10XE (1.0 Ecotec) to ma na myśli za pewnę czujnik ciśnienia oleju. Jest on montowany po lewej stronie silnika obok obudowy rozrządu lub na jej obudowie(nie pamietam dokładnie). Proponuję nie bawić się w wymianę uszczelek tylko wymienić cały czujnik gdyż to koszt zaledwie 10-20zł a więc niedrogo. W zestawie...
Brak synchronizacji pomiedzy zapłonem a rozrządem. Odepnij górny czujnik i ponów próbę.
Ustawienie rozrządu prawidłowe, koło pasowe (foniczne) na klinie. Odłączenie czujnika stukowego nic nie daje.
A pompa podaje paliwo? A iskra jest? A wymieniłeś czujnik położenia wału? A rozrząd nie przeskoczył?
wypadanie zapłonu na kompie ci pokazało czy nie podłączałeś ,czujnik położenia wałka rozrządu jak i wału sprawdz może wina cewki zapłonowej
W "moim" przypadku okazało się że wytarte są główne panewki wału korbowego, wał sobie lata we wszystkie strony jak chce aż czujnik położenia wału nawet wytarło.
Odepnij czujnik wałka, jak bez niego odpali to pewnie blokadę tarczki na wałku nie w to wcięcie co trzeba włożyłeś.
Jeżeli silnik mechanicznie sprawny to należy sprawdzić;rozrząd sondę lambda,czujnik temp.cieczy,termostat,zawór EGR.
Odnośnie AGR zdemontowałem dokładnie przeczyściłem i jak się okazało nie wiele co to dało. Sytuacja bez zmian Nie napisałeś czy te objawy są tylko na zimnym silniku a na ciepłym nie , czy też na zimnym i na ciepłym. Wyczyść jeszcze gardziel przepustnicy.A jeśli masz dojście do innej corsy to sprubuj podmienić czyjnik położenia wału korbowego i czujnik...
A nie 1.7 CDTi? P0340 czujnik wałka rorządu, uszkodzenie czujnika albo rozrząd przestawił się. P1290 za niskie ciśnienie na listwie paliwowej , uszkodzenie pompy albo czujnika bądź zawór przepływu paliwa.
Przeczyść wtyczkę od czujnika położenia wału, i przeczyść wszystkie przewody masowe na silniku, jeden punkt masowy znajduje się przy rozrządzie od strony ściany grodziowej, a drugi po stronie skrzyni. Umiejscowienie przekaźnika masz podobnie jak tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Czujnik wałka rozrządu muszę sprawdzić w takim razie oscyloskopem, bo do tej pory sprawdzałem go na zasilanie - jest 5V ze sterownika. A gdzie jest czujnik wału? pozdrawiam
dużo ludzi mówi że przyczyną może być czujnik położenia wału. mam ten problem tyle że z VC 1.9 150 KM. ale u mnie nie pomogło. tylko kręci zaskoczy i gaśnie. jakby gdzieś ciśnienie uciekało. nazywam to samochód jednego strzała. jak zimny odpali to jedzie 400 km bez gaszenia. jak zgaszę to musi ostygnąć do 43 stopni, strzał i jedzie dalej. WTF. może...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
No to masz problem, bo bez blokad się nie obędzie. Ten kod który Ci "wywala" to usterka czujnika wałka rozrządu, ale to zapewne związane ze złym ustawieniem rozrządu.
Dzięki kolego za odpowiedz. Problem w tym że nie mam dobrego miernika i dostęp do czujnika wału jest kiepski (od spodu samochodu) Wtyczka czujnika wałka rozrządu dostaje napięcie 5V i jest ok. Nie wiem tylko gdzie jest czujnik temperatury bo podobno on też może uniemożliwić rozruch??
Cześć wszystkim, Mam problem z samochodem opel corsa c 1.3cdti 2006. Mój problem to, gdy na zewnątrz jest zimno to samochód ma podwyższone wolne obroty, a gdy robi się ciepło na zewnątrz to wraca do normy. Zauważyłem również dziwne lekkie wibracje w samochodzie w szczególności jak trzymam kierownicę. A też kilka miesięcy temu wymieniłem rozrząd, mam...
Mechanik wyczyścił czójnik położenia wałka rozrządu Michał Powiedz mi, gdzie takie stuknięte mechamole są?
Odpal silnik i odepnij czujnik położenia wałka rozrządu. Wtryski będą inaczej sterowane i wtedy sprawdź czy dalej leje ten wtrysk.
co do tematu jak juz mowiłem czekałem na blokade i było ok to kółeczko dające sygnał na czujnik wałka ustawione idealnie wiec teraz co..... postawiłem na ecu wymontowane z zaprzyjaznionego szrotu przyjechał magik z magicznym czymś czerwonym dostroił ecu i brymmmmm i bryma i bryma jak szalona hehehe co do cisnienia oleju to wymienione uszczelki pod miską...
napisałem że nie chodzi poprawnie, a nie że nie masz jej zakładać, kilka razy sie naciąłem i dlatego moja wypowiedz, dobrze zdiagnozuj auto (parametry) i pomyślimy, wspomne też, że rozrząd u ciebie jest na "pływających" kolach rozrządu, dlatego bardzo wazne jest precyzyjne ustawienie
Jednak przy pomocy fachowca udało się wykręcić. Wymieniłem rozrząd+pompę wody i termostat i auto się nie nagrzewa zbytnio ;)
Jeżeli wykluczymy rozrząd, to można jeszcze sprawdzić `knock sensor` czyli czujnik spalania stukowego. Najlepiej sprawdzić skanerem błędy. Powodzenia
Na OP-COMie wyskakuje błąd P0340 - <Unknown DTC> (0A) - Present Pierwszy informuje o problemie z czujnikiem wałka rozrządu, a mnie interesuje drugi wiersz co konkretnie oznacza
raz-środkowy pin wtyczki aparatu zwierać z masą na włączonym zapłonie, słuchać czy klika wtryskiwacz i zapuszcza się pompa dwa-zobaczyć czy się obraca palec rozdzielacza, może wyć zwalony pasek rozrządu albo urwało zabierak wałka aparatu.
Czy koło dobrze chodzi względem czujnika położenia wału, czy jest stała i poprawna odległość koła od czujnika ? Jeżeli koło pasowe zepsute to może trzeba je wymienić? ;) A ten rozrząd dobrze ustawiony po montażu?
Skoro pompa działa i paliwo jest, to sprawdź czy jest iskra na świecach. W tym silniku lubią padac czujniki halla na wale rozrządu. Sprawdź czy jest dobry. Powinien mieć opór 800-1200 Ohm.
Jeden użytkownik sugerował na PW aby sprawdzić czujnik położenia wału - czy to nie jest przypadkiem ostatnia pozycja z ostatniego screena ? Jeśli tak to podczas "kręcenia" silnikiem parametr tej pozycji zmienia się naprzemian acvive - inactive. Dobry trop. Podmień czujnik, jeśli nie pomoże to sprawdź przewody do ecu i sprawdź ustawienie rozrządu.
Ja w Vectrze B do Z16XE władowałem słupek od X16XE. Z różnic to w innym miejscu był czujnik położenia wału, w Z16XE jest w bloku a w X16XE przy kole pasowym. X16XE miał zawór EGR w kolektorze wydechowm, w Z16XE w głowicy otwory wydechowe są połączone cienkimi kanałami z zaworem EGR który znajduje się w kolektorze dolotowym (u mnie to nie robiło różnicy...
Przepływomierz sprawdzony w innej B X10XE i auto kumpla odpalilo na moim, ale nie pracowało tak płynnie jak na jego. A przepływomierze identyczne. Czy w techu2 bądz innym urządzeniu diagnostycznym można sprawdzić synchronizację między czujnikami położenia wału i wałka (by wykluczyć rozciągnięcie/przeskoczenie łańcucha rozrządu bez rozbierania silnika)?
Na obrotomierzu jest tak jak na pierwszym wskazaniu czyli np. 750, wiec jest ok. Bardziej mnie zastanawia właśnie interpretacja wyników z OP-COMa, dlaczego dwie różne wartości prędkości obrotowej? Myślę, że może to mieszać w kompie auta... Bo po podłączeniu pod profesjonalny tester nie chce wchodzić w poszczególne funkcje bo nie widzi wolnych obrotów...
dwa razy sprawdwalem. Jest dobrze. Dodano po 34 tak sie zastanawiam dalej nad tym rozrządem,bo wałki i wał były na pewno ok ale nie mam pewności co do koła czujnika wałka rozrządu,,jak można to sprawdzić bez specjalnego przyrządu ? czy przesuniecie tego kółka może powodować takie anomalie ?
wyciek jest prawdopodobnie z elektrozaworu na pompie (tylko on jest mokry) a szarpanie chyba powstało przez to że wyleciał czujnik cisnienia z kolektora ssącego (chyba doładowani) - ale nie sprawdziłem jeszcze czy to przez ten czujnik bo mechanik nie założył jeszcze pokrywy zaworów.
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
Witam. Mam problem z taką corsa. Silnik 1.4 z dwoma wariatorami. Chyba a14xer. Auto trafiło do mnie z problemem nierównej pracy po zapaleniu, falowanie obrotów, przygasanie. Po jakiejś minucie praca się w miarę stabilizuje. Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego,...
Witam Klient samochód zgasił po czym nie mógł odpalić. Błędów brak, iskra jest, wtryski chodzą, pompa chodzi, sygnał z czujnika wału i halla rozrządu ok, na denkach tłoków widac paliwo jak się pokręci, z samostartu nie chce zapalić, rozrząd sprawdzał moj kolega i jest ok, rynce opadają :cry:
Witam, po wymianie rozrządu w tej kosiarce na zimnym silniku czuć delikatne drżenia, nierówne obroty wąchające się o około 50. Po minucie dwóch jest okej. Jak włączę klime również problemu nie słychać i nie czuć. Wymiany był rozrząd, filtry, olej. Mechanik zapewnia ze te silniki tak chodzą, ze rozrząd na pewno ustawił zajebiscie i nie ma opcji żeby...
Witam, Mam problem z oplem corsa C silnik 1.0. Auto nie odpala. Co sprawdziłem - Ciśnienie na listwie jest - pompa pracuje Iskra jest. Czujnik wału korb owego sprawny (pokazuje obroty silnika) Był błąd czujnika wałka rozrządu - wymieniony = brak kolejnych błędów. Sądzę że nie uruchamiają się wtryskiwacze, by prześwietlić wiązkę potrzebował bym znać...
Kopci na czarno po odpaleniu i czuć niespalone paliwo? Najlepiej w takiej sytuacji podpiąć po kompa i przejechać się po koleji sprawdzajać wartości z poszczególnych czujników (błąd złapie tylko jeśli wyskoczy poza dozwolony zakres). Rozrząd może też już być do wymiany. Do tego sprawdzenie kompresji.
Witam, Jak w temacie mam taki prosblem, że auto czasami pali czasami nie. Kiedy problem sie pojawił pierwszy raz auto kręci bez problemu, ma iskre i dostaje paliwo. Mechanik stwierdzil usterke czujnika wałka rozrządu, po wymianie jakiś czas był spokój. Teraz znów się pojawił problem. Odczytałem mu kod błędu za pomocą sposobu gaz hamulec i wyszło, że...
Witam. Mam problem z samochodem marki opel corsa C. Silnik 1.2 benzyna, a rok 2002 . Problem dotyczy tego, że przyjechał do mnie samochód z błędem P0340, wydawało mi się, że to czujnik wałka rozrządu, ale nadal nic, przestawiałem tarczę, którą czyta czujnik( co do tego, to prosiłbym o pomoc, jak prawidłowo ją ustawić, na tarczy jest strzałka, do czego...
Witam Temperatura ma istotny wpływ na spalanie, dlatego należy sprawdzić termostat, który znajduje się na bloku silnika od strony rozrządu. Wyjąć termostat i dokonać kontroli termostatu w kąpieli wodnej. Temp. początku otwarcia 91C - pełne otwarcie 103C.Następnie sprawdzamy sondę, świece, filtr powietrza, czujnik temp.
rozrządu corsa czujnik wałka rozrządu corsa czujnik wału rozrządu corsa
regulacja kontrast wyświetlacz krótkie przewody spawalnicze gwint sondy lambda
Dwa znaki zapytania w SMS - znaczenie i przyczyny Alternatywy dla płytek na tarasie betonowym