http://forum.opel24.com/topic/39339-Poka... Bzdura! Złącze to znajduje się koło gniazda zapalniczki i wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/1506019400_1...
złącze diagnostyczne znajduje sie w skrzynce bezpiecznikowej. system nie posiada możliwości odczytu kodów błyskowych. pomoże tylko użądzenie diagnostyczne
Jeżeli wszystko OK to powinien być tylko kod nr 12.
witam Brązowy do 4,5 czerwony do 16, brązowo biały do 8, zielony 3,biały 11
Budżetowo to Chiński OP-COM. Trochę bardziej zaawansowane to VX-DIAG GM.
Jaki masz sprzęt diagnostyczny do tego?
Niewielka różnica widać ja gołym okiem Interfejs to układ który łączy auto z PC. Tester to urządzenie które diagnozuje auto bez użycia PC. Interfejsy są tanie, testery są drogie. Do swojego auta możesz kupić interfejs działający z programem o mylącej nazwie tech2 – tani, lub drogi tester TECH2. Najlepszym zakupem jest OPCOM cena około 3000 zł...
Witam jaki sprzęt do diagnostyki na wi-fi albo BT polecacie. Do 100 zł do opel corsa d 2009
Podglad parametrow przez komputer diagnostyczny proponuję.
Gniazdo diagnostyczne jest pod hamulcem ręcznym. Jechać z tym nie można ECM nie rozpoznaje kluczyka.
To jak będzie coś konkretnego do Opla? Mam pytanie gdzie jest to złącze diagnostyczne w Opel Corsa A 91r. 1,2 benzyna 12NV. Pozdrawiam
Tak myślę o sondzie, ale raczej diagnostycznej czyli tej za katalizatorem, skoro auto normalnie jedzie.
Interfejs diagnostyczny.
Niczym, bo to jest nielegalne. Niech warsztat wypisze Ci zaświadczenie o wymianie licznika i na tej podstawie będzie zrobiona notatka i chyba korekta na stacji diagnostycznej.
Czy to jest corsa B czy C? jakie masz zlacze diagnostyczne?
Gdzie znajduje się złącze złącze diagnostyczne w corsie c 10ex
A wiesz do czego jest ten VAG TACHO?
bębny oryginalne wiec nic nie było kombinowane. corsa 94 abs lucas zlacze diagnostyczne 10 pin
A czy Multidiag agro da radę pokazać parametry takiej sondy czy jednak potrzeba czegoś w rodzaju Tech 2 ? Pytam bo nie wiem jak to sprawdzić a na co dzień nie mam dostępu do interfejsu diagnostycznego
no to zostaje pomiar napięc CAN na wtyczce lub ciągłości okablowania do wtyczki diagnostycznej
Alarm na 100% fabryczny, czy bezpilotowy sterowany fabrycznym pilotem? Nie rozbierałeś obudowy kluczyka? Jeżeli fabryczny , to odczytaj błędy testerem diagnostycznym.
NA 7 brązowo biały sprawdż ciągłość od sterownika do złącza diagnostycznego
Może być coś w zawieszeniu, na odległość trudno powiedzieć,najlepiej na stacje diagnostyczną.
wydech ok, struga rozpylanego paliwa też ok, nie wiem co jeszcze mozna sprawdzić , mam pytanie czy da się zdiagnozować jakoś ten samochód, jakieś kody błyskowe czy tylko urządzenie diagnostyczne?
Uszkodzony czujnik obrotów daje podobne objawy, jakie opisujesz, podjedź do warsztatu samochodowego, który posiada komputer diagnostyczny i niech przeprowadzą diagnozę, może to rozwieje twoje wątpliwości.
Miałeś wymieniany termostat, może założony taki o otwarciu 80 stopni?od chevroleta volt tudzież opla ampera. Mam silnik A14xer w corsie d i temperatura otwarcia 103 stopnie a czasami dochodzi nawet do 108 i nie spada poniżej 95. Cóż za euro 5 płaci się czymś innym. Jaki masz dokładnie silnik bo może z14xep a tam nie ma termostatu fazowego. W zegarach...
Do czyszczenia potencjometr pedału gazu to na początek żeby wyeliminować błędy sterowania silnikiem. Przydałby się odczyt z kompa diagnostycznego.
Ten sposób jest dobry jedynie w przypadku kiedy się swieci lampka kontrolna elektroniki silnika.Nie polecam tego sposobu. Nie ma jak miernik w łapę i kontrola podzespołów,albo podgląd danych rzeczywistych na ekranie testera diagnostycznego.
Vin porównaj sobie.
to jest złącze OBD2 do diagnostyki używa się specjalizowanych interfejsów lub urządzeń diagnostycznych np.KTS500
Na włączonym zapłonie przytrzymaj oba klawisze TID'a zacznie się wyświetlanie od F12 co oznacza poczatek odczytu a później rosnąco błedy o ile jeszcze siedzą w pamięci. Kody pobierz ze strony www.asterka lub opelmania
Interfejs ELM 327, program do opla to TECH ale może być inny, np. PCMSCAN.
jak spalanie? czy sonda pracuje? i odczytać kody błędów przez zwarcie styków w gnieździe diagnostycznym
W pierwszej kolejności pojedź na stację diagnostyczną ustawić zbieżność.
Bez porządnego programu diagnostycznego nie da rady
Witam!! Usuniecie usterki powinno zgasic pomaranczowa kontrolke "helikopterka". Odczyt błędów tylko poprzez urządzenie diagnostyczne. Pozdrawiam!!
Po ewentualnej wymianie nie trzeba będzie kasować błędu. Jeżeli rzeczywiście czujnik jest uszkodzony to błąd jest zapisany w pamięci. Ale tak jak już napisałem, diagnostyka to nie tylko odczyt błędów. Dlatego napisałem o tym czy ECU widzi sygnał z czujnika. Można też podejrzeć sygnał z czujnika oscyloskopem, ale podejrzewam, że nie dysponujecie takim...
ciekawa sprawa z tym laniem wtryskiwacza, być moze w tych modelach jest jakaś regulacja (dawkowanie tego paliwa) śruba tak jak na jednopunkcie w fordzie(miałem swego czasu taki problem w fieście) lub jak nie śruba to może jakiś problem w kompie skoro oryginalna wysiadła, to może problem tkwi w ustawieniach i pomóc może reset lub korekta ustawień na...
W jakich warunkach wykonywałeś diagnostykę? Auto rozgrzane do temperatury roboczej? Druga sonda tylko diagnostyczna badająca sprawność katalizatora. Masz jakieś błędy?
Skąd wiesz, że nie załącza się turbina? Sprawdzałeś to programem diagnostycznym podczas jazdy?
Zmierz siłę hamowania tak przednich kół, jak i tylnych. Podejrzewam, że któreś koło "trzyma", lub źle wyregulowana siła hamowania kół tylnych i tak się będzie działo. Dwa, pojechać do "prawdziwych" mechaników i podłączyć pod tester diagnostyczny, po wcześniejszym mechaniczno/wizualnym sprawdzeniu pierścieni ABS przy kołach... Od tego zacznij.
Jak się świeci kontrolka a błędów brak to znaczy, że zły tester diagnostyczny...
naciskając na pilota słychać jak w prawym słupku na dole przeskakuje przekaźnik Zero reakcji centralnego zamka na kluczyk / pilot W kolejnych postach zupełnie inaczej opisujesz problem! Proszę precyzyjnie opisać usterkę i przeprowadzone czynności "diagnostyczne".
ECU http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97... A złącze diagnostyczne przy bezpiecznikach.
ABS ma? Działa? Jeśli odpowiedź będzie 2 x tak to daruj sobie sprawdzanie czujników, bez testera diagnostycznego (po omacku) raczej nic nie zdziałasz.
Właśnie też tak myślałem lecz gdyby pracował w trybie serwisowym to układ wtryskowy nie powinien pracować w pętli otwartej ?? Według wskazań testera układ pracuje w pętli zamkniętej czyli wykorzystuje sygnały z czujników tlenu a w parametrach jasno widać, że sonda nie jest gotowa do pracy. Ja myślałem, że może to wynikać z podwyższonej temperatury spalin...
Mogę pomóc,napisz jaki masz silnik i jaką masz klimatyzację BOSCH czy Hella? Dodano po 10 Napisz jeszcze który rok.Pozwolę sobie odpowiedzieć za kolegę rob4028,Tech to urządzenie diagnostyczne do Opla.
Próbuję znaleźć jakiś schemat, co i gdzie jest w tej Corsie od TPMS'a... Generalnie wygląda na to, że w komorze silnika tylko antena będzie - tylko gdzie? Reszta pod deską rozdzielczą, więc nie miała szans na spotkanie z kuną Dodano po 1 W skanerze w funkcjach tpms sa deaktywacje systemu. Ostatnio c5 2012 wyłączałem. Proszę o więcej info - o jaki skaner...
Wyczyścić. Najlepszą metodą jest kompresor+pistolet do piaskowania.
układ zapłonowy nie jest objęty kontrolą diagnostyczną w tym modelu.
Nie posiadam własnego komputera diagnostycznego,błąd był wykasowany i pojawił się ponownie.
KOntrolkę MIL masz? Jak immo blokuje to miga przy probie rozruchu. wszystko wpiete po za jednym niebiesko-czerwonym Ten idzie do złącza diagnostycznego, 3 pin.
Jaki program diagnostyczny do Opla Corsy B 1.0 12V
Jak mniemam pytasz o sondę diagnostyczną (za katalizatorem). Znalazłem takie numerki: NGK OZA659-EE5, BOSCH 0 258 006 172, DELPHI HES20315-12B1. Znalazłem również BOSCH 0 258 986 615 uniwersalna, którą zaznaczono jako regulacyjną i diagnostyczną, więc wynika z tego że pewnie są jednakowe ale 100% pewny nie jestem :) Oczywiście jest różnica w długości...
A skąd.
jak chces grzebac z przebiegiem to lepiej przez zloncze diagnostyczne-3 minuty roboty
Nie no,przecież przedszkolak nawet wie,że złącze diagnostyczne Cor_B ma w skrzynce bezpieczników.
Auto nie dawno kupione, jeszcze filtra nie wymienialem. Zamowilem interfejs diagnostyczny takze dopiero sprawdze bledy
Jeżeli mnie pamięć nie myli to tam jest ecu (hybryda) a jeżeli tak to na 90% tam jest problem.
Zacznij od przepływomierza powietrza (urzadzenie pomiedzy filtrem powietrza a korpusem przepustnicy) wyciagnij go i delikatnie przeszysc bezyna extrakcyjna lub denaturatem (ostroznie) po zamontowaniu wyczyszczonego przeplywomierza zdejmij kleme akumulatora (minus) na 1 min w celu skasowania pamieci nie trwalych jezeli to nie pomoze lub w celu upewnienia...
A reszta (reduktor i wtryski)? Należy sprawdzić czy rozjeżdżają się korekcje, przede wszystkim czy nie zalewa na benzynie czy może podaje jej za mało. Organoleptycznie sprawdzisz tak - jak na zimnym będzie z tłumika mocny zapach benzyny to zalewa. Na ciepłym silniku spaliny powinny być bezzapachowe - jak na benzynie będą takie... hm aromatyczne, jak...
tech2 to taki przyrząd diagnostyczny do Opla.
Witam przeszukałem forum i nic nie znalazłem na ten temat oprócz takiej rady jak wyjmij żarówkę z licznika (nie o to ni chodzi) Wyjmowałem kierownice w samochodzie i odłączyłem poduszkę powietrzną i po podłączeniu lampka zaczęła migać jest jakiś sposób żeby zresetować pamięć. Może ktoś wie co z czym połączyć w kostce diagnostycznej :D
Urządzenie diagnostyczne nie ujawnia innych błędów , to rozjechany rozrząd.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Szukaj silnika.Zarówno metody diagnostyczne kolegi jak i sama naprawa wzbudziła mój niesmak.
I najważniejsze.. Którą wersję złącza OBD posiada Corsa C z 2004r.? W samochodach osobowych jest stosowana jedna wersja złącza OBD: J1962... Zastanawiam się więc nad kupnem sprzętu potrzebnego mi do tego, zbudowanego na układzie ELM 327 Samym kablem nic nie zrobisz... a nie ma dobrego programu diagnostycznego do Opli współpracującego z tym kablem....
Umiejscowienie złącza diagnostycznego się zgadza, jest przy bezpiecznikach z lewej strony na dole pod kierownicą. Jeszcze raz przejrzę komorę silnika.
sonda - czujnik tlenu, zamontowana w układzie wydechowym tech - samodzielne urządzenie diagnostyczne umożliwiajace postawienie właściwej diagnozy co do przyczyny usterki
Tym autem jeżdżę coś ponad rok a na codzień w pracy Trafick-em. Sworznie, końcówki itp wymienione z 2 tys. km temu i jak pisałem zero luzów na wymienionych częściach. Jeżdżę 100% asfaltami i w miarę dobrymi. Przegląd robiony 2 miesiące temu a wszystkie te w/w części zadładane krótko przed przeglądem. Maszyny diagnostyczne nic nie wykazały.
Deska rozdzielcza w tym modelu jest diagnozowalna każdym testerem diagnostycznym. Jakie są błędy i czy wskazówki da się uruchomić w trybie testu aktuatorów? Problem ten może się też wiązać z usterką sterownika silnika, który to własnie wysyła niezbędne dane do zespołu wskaźników.
Jeżeli corsa B 1,0 albo 1,2 16V ma problemy z wchodzeniem na obroty to: -w 80 % przypadków winny jest MAF. Wystarczy zrobić pewną próbę-dać pełnego buta i zobaczyc czy powietrze wskakuje na ponad 100kg/h. Fejsiorze tego nie wiedzą. -w 10% przypadków winny jest EGR, wystarczy zobaczyć ja to, jaka jest pozycja jałowa zaworu EGR. Ma być poniżej 1V. Fejsiorze...
Witam jak podłączyć corse d 1,3 cdti dth skrzynia m20 przeróbka na manual Co się stało, ze chcesz przerobić easytronic-a na manuala? Ja to zrobiłem, ale z Opel Combo C (Corsa C). Moze jednak lepiej przeanalizować naprawę easytronic-a? Masz narzędzie diagnostyczne? OP-COM?
Witam ... żaden Opel nie ma sterownika poduchy pod kierownicą ... :) . Chyba ze to Corsa C i podpinasz się pod sterownik wspomagania :D .... Euroscan śmiga na pewno z poduchami w Astrze G .. testowane ... Pozdrawiam MikeC ...
Widziałem, że ktoś już przy tym kombinował, bo przepływka jest z Vectra B X18XE1, ale one pasują wymiennie przecież. Druga sprawa - szukałem lewego powietrza. Nie znalazłem nic, ale po zatkaniu dolotu silnik pracuje dalej, co więcej - pracuje równo. Oczywiście na liście diagnostycznej przepływomierz pokazuje 0kg/h
Witam O jakim luzie mowa? Czy ktoś wie gdzie jest A i B w gnieździe diagnostycznym w corsie B (gniazdo 10-cio pinowe)?
sam to mozesz przeprogramowac pamiec sterownika , jesli nie masz urzadzenia diagnostycznego to podjec do kogos kto ci wykasuje bledy i kontrolka zgasnie
Z tego co mi wiadomo to autko ma kody migowe wymigaj je sobie i będziesz pewien błędów w komputerze. Czytanie kodów błędów: 1. Wyszukać zacisk F (Ak+), aby zlokalizować pozostałe zaciski. Kody błędów2. Przyłączyć zacisk A do zacisku B wtyczki diagnostycznej. 3. Włączyć zapłon. 4. Kody błędów są wyświetlane na lampce ostrzegawczej na tablicy przyrządów....
Sprawdzilem kostke pod siedzeniem i wyglada na to ze jest wszystko OK. Zdziwilo mnie to ze nie ma maty zarowno fotel pasazera jak i kierowcy. Jedyna roznica pomiedzy fotelami sa przewody czujnik zapiecia pasow ktory jest tylko od strony kierowcy. Czy to mozliwe ze uzylem niewlasciwego sprzetu diagnostycznego czyli Diaguna? Moze Opcomem powinienem sprobowac?
Jak byś go przytrzymał dłużej na rozruszniku to w końcu zapali (to pierwsze uruchomienie też "na rys" trudno nazwać)? Czy poza czytaniem błędów była wykonywana jakaś diagnostyka komputerowa, np. przy próbie rozruchu, kiedy nie chce zapalić co się dzieje z ciśnieniem w listwie CR, jaki jest oczekiwany czas wtrysku? Nie, nie zapali... Będzie sie krztusił...
Moderator oraz koledzy słusznie sugerują , ale łańcuszek jest na pewno rozciągnięty bo po nagrzaniu silnika słychać szelest rozrządu .Co do mocy to jest słaba jednostka ,ale na gazie można było rozbujać do 150 km/godz . Tak czy inaczej jest wskazane podpiąć pod program diagnostyczny i sprawdzić co jest grane .
sam czujnik potencjometryczny zapewne znajduje się w kierownicy w okolicach przełączników kierunkowskazów https://obrazki.elektroda.pl/6326991000_... Jak odkręcisz kierownicę powinieneś mieć swobodny dostęp do niego tylko przed zdjęciem kierownicy zaznacz sobie kreskę jakimś flamastrem pod śrubą byś potem kierownicy nie miał przekręconej...
Trzeba podpiąć komputer diagnostyczny i sprawdzić w parametrach bieżących temperatury "widziane" przez sterownik, pracę sondy etc.
Wentyl wysterować komputerem?! Podłączasz komputer diagnostyczny i robisz test elementów. Wentylator powinien miec 2 prędkości. To wtedy wiesz czy jest sprawny i czy sterowanie nim działa.
Moze to glupio zabrzmi ale odnosze wrażenie że to moze być coś zwiazane z świecami zarowymi bo jak zauważyłem to dzieje sie to wtedy powiedzmy jak zapali sie rano sprezynka od swiec a jak ona sie nie zapali to pali i jezdzi,przepraszam ze tylek zawracam ale juz mam dość tego auta i niewiem co robic Zrób diagnostykę porządnym sprzętem.Jeśli będzie problem...
Tylko że ja już byłam na stacji diagnostycznej i stwierdzili że żadnych luzów nie ma. I sama już nie wiem co robić:/
Witam! auto normalnie odpala, wczoraj wymieniłem ecu (i pętle immo), odpala ale dalej 0V na -pinie diagnostycznym. Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ?
Przebicie z grzałki na sensor Czy według ciebie 2 sonda za katalizatorem czyli diagnostyczna jest przyczyną spadku mocy silnika i wypadania zapłonów ?
Jest to sygnalizacja uszkodzenia w układzie zapłonowo paliwowym. Bardzo możliwe że jest to wadliwy czujnik położenia wału korbowego, który zarazem jest czujnikiem prędkości obrotowej silnika. Jak masz możliwości to podmień go ( ale nie kupuj odrazu ). A tak wogóle to najlepiej jest zdiagnozować taką usterkę w warsztacie mającym komputer diagnostyczny...
Sonda dobrana wg. katalogu ( sonda diagnostyczna za katalizatorem ) , nie będę kupował innej bo to nie ma sensu..
Protokół diagnostyczny tych sterowników może być wspólny, ale mapy wtrysku i zapłonu już raczej nie... jeśli jest ten sam typ sterownika, to wystarczy go przeprogramować, ale chyba i tak prościej wymienić. Komputery wtryskowo-zapłonowe (przynajmniej z tego okresu) niczego nie "liczyły" pobierały tylko odpowiednie wartości z wprowadzonych do ich pamięci...
uruchomienie integratora sondy to juz duzo dobrze byloby obejrzec parametry pracy dynamicznie na monitorze za pomoca diagnoskopu na moje oko to ten samochod gdyby byl sprawny nie powinien spalac wiecej niz 6 litrowna100 jest jescze kilka punktow do sprawdzenia np: zasilanie sterownika a potem pomiar temperatury integrator sondy lambda a dopiero na koncu...
Owidiusz, masz dużo racji, pseudo naprawiacze nie potrafią się powstrzymać od pisania, trzeba z większą stanowczością walić po łapach by jeden z drugim zrozumiał zasadę, nie wiem - nie piszę. A to co napisał autoas o zakładaniu tematów bez pełnego opisu usterki, objawów i bez wykonania oraz opisania wyników podstawowych czynności diagnostycznych, to...
Mam kilka urządzeń diagnostycznych w domu. Coś takiego jak euroscan, vag i coś jeszcze. To może być użyteczne?
Wczoraj chciałem sprawdzić na szybkości i wymienić filtr będąc u kolegi, auto wyrzuciło pół szklanki oleju, nie bardzo miałem co podłożyć żeby nie zalać wszystkiego. Ogólnie to jest jego drugi olej w ciągu półtorej miesiąca. Pierwszy co wymieniałem w październiku zlali przy rozrządzie, zalali nowy. Teraz ładny kolor jasny brąz, w każdym razie nie czarny....
Elektrit ma całkowitą rację, nadaje się do tego tylko profesjonalny sprzęt diagnostyczny - żaden chałupniczy iterfejs tego nie zrobi. Mi osobiście pomogło rozpięcie akumulatora na parę minut, później następne kilka minut silnik pracował na biegu jałowym i jest w miarę dobrze, ale nie jest to metoda stuprocentowa ani tym bardziej profesjonalna!
Dzień dobry / dobry wieczór. Przepraszam że tak za pierwszym razem i od razu z pytaniem. Chciał bym zacząć swoją przygodę z diagnostyką komputerową mój budżet podatkowy to okolice tysiąca złotych + laptop a moje samochodu to Mazda 2002r diesel, Ford Transit 2003r diesel oraz Opel Corsa 2003r benzyna. I tak jak w temacie potrzebował bym jakieś urządzenie...
wymieniłem pompe paliwa w zbiorniku i ........wskażnik przestal dzialać.Sprawdziłem : potencjometr w zbiorniku sprawny,polaczenia ze zbiornika do modułu komfortu i do licznika sprawne,licznik jak sprawdzam z urzadzenia diagnostycznego to wysterowuje. podstawilem inny licznik-to samo.......co jeszcze mogę zrobić?
Zdecydowałem się na sondy uniwersalne z uwagi na niższy koszt ich zakupu (w tym przypadku 250 zł/szt.) Konieczne jest jednak dopasowanie długości przewodu wraz z zamontowaniem wtyku ze starej (uszkodzonej) sondy. No to zarobiłeś , a teraz trzeba będzie dołożyć trochę kaski do naprawy Najpierw padła pierwsza sonda - regulacyjna: Opel Corsa C 1229 ccm...
Musisz podpiąć się pod jakieś urzadzenie diagnostyczne i sprawdzić parametry rzeczywiste podczas jazdy (jak ci sie wszystkie kola kręcą)
diagnostyczne corsa corsa złącze diagnostyczne złącze diagnostyczne corsa
czułość fotodiody wykrywacz złota pasek klinowy citroen
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Przerywane świecenie podświetlenia LED - diagnostyka i rozwiązania Viessmann Vitodens 100 - Niedogrzewanie Podłogówki