muszę splanować jest nie równa i mam za male ciśnienie na trzech cylindrach przegrzany silnik
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Ja się skłaniam ku teorii, że jest zła kondycja mechaniczna silnika. Coś z rozrządem lub głowicą.
To co jest na zdjęciu w zupełności wystarczy. Dla porządku zauważę czarną kropkę na krawędzi pierwszego cylindra od dołu, na godz. 4-tej. Jeśli to miejsce jest gładkie to ok. Papier ścierny, a tym bardziej pilnik, nie są najlepszymi narzędziami do tego celu. Co do głowicy, to przykładasz liniał krawędziowy i sprawdzasz, czy płaskość mieści się w dopuszczalnej...
Do sprawdzenia uszczelka pod głowicą.
No skoro urwałeś łańcuch, no to głowica do roboty.
wina uszczelki Trochę niepoprawne określenie. Wątpię, żeby uszczelka była czemuś winna. Jak mechanik ją założył tak siedziała i tego są skutki, więc jak już to wina mechanika.
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, jest to typowy objaw dla czegoś takiego. Zdejm głowicę, i daj do sprawdzenia ewentualnie do planowania, przy okazji niech sprawdza jej szczelność.
Rozwiązałeś to jakoś ? Czy uszczelka pod głowicą ?
W króćcu jest tylko oringn nic więcej. Dokładnie są krople między aluminiowym korpusem a wychodzącym wężem To jest metalowa rura nie wąż.
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
20nm,39nm,60stop,13stop,60stop,13stop. nowe śruby, dokręcasz "w kółko od środka". a tak właściwie to co za uszcelkę kupiłeś, że nie ma tam instrukcji dokręcania?
Witam kolegów mam pytanie apropo. Chcę wymienić uszczelkę po głowicą Corsa b x12sz 8v.Czy przy popuszczaniu śrub głowica rozejdzie się w miejscu gdzie łączny się z obudową wałka rozrządu czy tylko w miejscu połączania z blokiem silnika. Ponieważ w sam naprawiam opel Corsa jest napisane "wyjąć dźwigienki zaworów" itd. Mi sie wydaje że sprężyny zaworów...
Robisz co w temacie?
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Przy głowicy.
UPG - uszczelka pod głowicą.
Czy były jeszcze raz dokrecane sruby głowicy?
W jakim celu zmieniasz sterownik, skoro w twojej wersji są inne wtryski i głowica.
W żadnym wypadku nie do akumulatora, jak już chcesz dokładać masy to na głowicę silnika, inaczej różnica potencjałów może coś upalić.
Koło klem nie ma nic do szukania, ja bym popatrzał koło głowicy :)
Płyn chłodniczy nie ubywa i auto nic nie kopci. Jak można sprawdzić czy to na pewno uszczelka pod głowica ??
Luzowałeś koła wałków po zablokowaniu ich blokadą z tyłu głowicy?
Jak dla mnie była zepsuta uszczelka, ktoś zrobił, wymyl układ, ale przy takim typie uszkodzenia po czasie olej potrafi zebrać się jeszcze w zbiorniku. Wymyj i obserwuj. A w tym silniku poza głowica nie ma miejsca gdzie olej może pójść w układ chlodzenia
Jak by kogoś to interesowało to wałek do wymiany i krzywki + uszczelka pod głowicą.
Witam. Mam do wymiany uszczelkę pod głowicą w Oplu corsa 1,5 ISUZU robiłem to nie raz, ale w innych autach ,potrzebuje tylko wiedzieć z jaką siła trzeba dokręcić śruby od głowicy?? Czekam na odpowiedzi :) Z góry dzięki
Warto sprawdzić czy nie przybywa oleju na bagnecie co mogłoby świadczyć o uszkodzeniu bloku bądź uszczelki pod głowicą.
Uszczelka pod głowicą...
uszczelka pod głowicą... temat do zamkniecia
Sam niech lepiej nie wykręca, bo zaraz będzie temat jak wykręcić ukręconą świecę żarową z głowicy...
Dzięki to mnie nie pocieszyles następny wydatek :-( Jaki to koszt mniej więcej zrobienia głowicy
No tak jak partacze robią głowice to mają to w d...e.
Panowie, za 200zł to nowy kpl. rozrządu kupi, a gdzie robocizna i koszt naprawy głowicy?
Witam. Mam corsę B 1,5D, w której postanowiłem sprawdzić wtryski. Wykręciłem je i w pracy na specjalnym urządzeniu wyszło, że dwa wtryski "leją". Zakupiłem komplet nowych wtrysków. Niestety nie pamiętam jak były ustawione w głowicy. Moje pytanie : w jaki sposób mam je ustawić w głowicy? Wtrysk daje dwa strumienie paliwa. W którą stronę ma być ten strumień...
Na biało czyli coś z głowicą.
Dokladnie brak ciepłego powietrza :) ( lecz z uszczelką pod głowica jest wszystko ok )
Witam bardzo serdecznie.Mam na warsztacie CORSE C 2001r 1.7Di w zbiorniczku wyrównawczym od cieczy chłodzącej znalazł sie olej. Z doswiadczenia wiem ze to prawdopodobnie uszczelka. Odkręciłem głowice i uszczelka wygłada jak nowa. Moze wie ktos co jest bolączką tych silników??? Bardzo prawdopodobnie moze byc jeszcze głowica... Pozdrawiam
To masło to skutek wody w oleju, ale skoro mówisz że auto codziennie się zdąży nagrzać to prawdopodobnie wina uszczelki pod głowicą.
Do jakiego warsztatu bo aż dziw bierze że nie potrafią naprawić tej usterki ,
Witam , w corsie b 1.4 8v leci olej z pod obudowy wałka tzw głowiczki . Będę brał się za naprawe tego i chciałem się dowiedzieć czy po odkreceniu śrub od głowicy żeby zdjąć tą głowiczke , można potem skręcić to czy nawet przy wymianie uszczelki pod obudową wałka trzeba zdjąć całą głowice i dawać nową uszczelke również pod głowicą .
Miałem podobny problem umnie poszedł czujnik położenia wału jak się zagrzał auto martwe umnie były 2 czujniki poszedł ten koło głowicy. Proponuje podjechać na diagnozę koszt czujnika około 200 zł
Masy na głowicy nie urwane?
Sprawdzona szczelnosc głowicy ? Test na co2?
skoro wałek rozrządu się nie kręci to się urwał rozrząd więc głowica do regeneracji/wymiany
Miałem kiedyś podobny problem, też w corsie z tym, że 1.2. u mnie to była pęknięta głowica, więc sprawdź głowice szukając pęknięć. Ewentualnie może uszczelka pod głowicą.
Poszukaj kolego oznaczenia na bloku. OHC to oznacza rozrząd tzn. wałek rozrz. w głowicy.
Czy to musi być uszczelka pod głowicą No nie. Mogła pęknąć też sama głowica.
może to być uszczelka od egr albo uszczelka bocznej pokrywy rozrządu Te uszczelki też ktoś pewnie wymieniał podczas wymiany uszczelki głowicy ( bo musiały być demontowane) . Jak jest CO2 w układzie chłodzenia to uszczelka EGRa , uszczelka pod głowicą lub głowica (pęknięcie , nierówność ) ..
Corsa jest z 2001 roku, ma silnik ISUZU o mocy 65 KM. Może ktoś mi prześle fotkę tego zaworu i opisze sposób jego czyszczenia oraz w jaki sposób dostać się do dolotów kolektora, czy te doloty mam odłączyć od głowicy?.
To właśnie z powodu tych tulei obsady wtrysków jest ten cały remont. Doszły jeszcze prowadnice w dwóch zaworach wydechowych i cztery gniazda w jednym cylindrze. CZY USZCZELKĘ POD GŁOWICĄ WKŁADAĆ NA SUCHO? Dziękuję za pomoc.
Przez uszczelkę pod głowicą, a co?
Musisz zlokalizować go sam,bo ja nie pamiętam dokładnie. Z reguły jest on wkręcony w głowicę w okolicy wyjścia płynu lub na samym wyprowadzeniu płynu z głowicy
objawy to muli się wolno wchodzi w obroty i kopci na biało Kolego silniczek krokowy można sobie odpuścić a zabrać się za uszczelke pod głowica.
Jak dobrze pamiętam to c14nz nie miał egr. A na pewno nie ten w którym ostatnio uszczelke pod głowicą zmieniałem. :)
Jak robisz dla siebie to klej.Poszukaj jakiegoś kleju wysokotemp.Co i tak nie da ci gwarancji.Zawsze jest ryzyko.Ale można próbować.
Uszczeleczka pod głowicą chyba nie siadła dobrze. Kanał olejowy jest tam bliziutko wodnego.
To pewnie uszczelka pod głowicą. Z jakiego zaworu płyn ucieka???
...czy układ chłodzenia ma jakiś związek z zapachem spalin? A może mieć, a szczególnie wtedy, jak uszczelka pod głowicą przepuszcza ;-)
W takim silniku miałem przypadek właśnie dzwonienia z okolic zaworów, nie uwierzysz, ale poluzowały się wszystkie śruby na wałku ssącym. Czyli naprawa w takim przypadku polegała tylko na ściągnięciu pokrywy zaworów bez potrzeby rozbierania silnika i ściągania głowicy?
Odprowadzenie gazów z komory korbowej.
Kolego, a tą uszczelkę masz do sprzedania za ile?? i jeszcze interesuje mnie pokrywa zaworów... bo mam właśnie wyciek spod uszczelki, głowica do planowania... :/
Teoretycznie wcale
Prawdopodobnie tak, głowica do zdjęcia i do sprawdzenia.
1,0 i 1,2 na silniku, głowica strona prawa, 1,4 i 1,6 za nakładką słupka
Gdzie próby głowicy przed założeniem? głowica standardowo zabielona przed złożeniem? Próba olejowa zrobiona?
Temperatura silnika w ciągu niecałych 5 minut wzasta do 100 stopni a na zewnątrz jest minus 2 stopnie nierealne , macałeś głowicę blok ???
Witam Mam problem z chłodzeniem silnika w Oplu COrsa B 1996r. Wymieniono już termostat, uszczelkę pod głowicą, a nadal silnik się przegrzewa. Czy może ktoś miał podobny problem?
Wpiew zobacz czy podłączyłeś wszystkie kableoczka masowe na głowicy, jest ich tam trzy. Często się o nich zapomina, albo niedokręca nakrętek, lub zakręca się nakrętkami skorowowanymi i na skorodowane miejsce, przez co nie ma dobrego styku.
Czy czujnik temperatury który jest w chłodnicy na dole przy króćcu jest taki sam jak czujnik przy króćcu wodnym który jest z boku silnika przykręcony chyba do głowicy. Bo szukam samego czujnika do króćca wodnego. Samochód opel corsa d 2010rok, 1.4 100km, silnik A14XER.
Silnik C14NZ tylko nie miał. Ty pewnie masz X14SZ. Zawór powinien byc zaraz pomiędzy głowicą a korpusem monostrysku.
Napewno nic sie nie stanie?
Zobacz najpierwej czy próba olejowa przyniesie efekt , jeśli tak można zaryzykować z naftą nie masz nic do stracenia. Ale jeśli próba olejowa nie spowoduje wzrostu ciśnienia to zrzucaj głowicę.
Kupiłem ten samochód kilka dni temu jeden problem (dławienie się silnika) to prawdopodobnie zawór EGR (jest w fatalnym stanie) , a jeżeli chodzi o "płyn chłodniczy" koleś zamiast płynu nalał wody i zbiornik wyrównawczy jest cały uwalony czymś więc to też muszę zmienić , wymienię ten olej z full syntetyka na mineralny a później sprawdzę rozrząd i uszczelkę...
tak jakby problem na rozgrzanym silniku występował dodam, iż ostatnio miałem wrażenie ze traci mi się płyn z chłodzenia , tak po mojemu to głowica do zdjęcia i oby to była tylko dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Masz tam gaz ? Jaki jest stan/poziom oleju na zimno rano Przewody odmy wypadałoby przeczyścić i sprawdzić czy całe https://e-opel24.pl/wp-content/uploads/2...
Skoro kopcił to olej brał, więc chyba naprawa samej głowicy nie wiele da.
Przecież do roboty głowicy zdejmował aparat. Nie jest przypadkiem słabszy jak przed naprawą? Pisałem już o kącie.
Jeśli jest to napinacz, to czy jest to problem, którym powinienem się na ten moment martwić? Ogólnie to i tak planowałem wymianę rozrządu z pompą w przyszłym roku. Jest to mój pierwszy samochód i wolę o niego dbać, mimo, że już ma swoje lata. A co do Meganki, to rzeczywiście mój tato miał Renoult i silnik brzmiał dokładnie tak, jak w Corsie. Okazało...
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Kwestia czy we właściwym momencie (ale raczej tak), o właściwej energii i czy po wkręceniu świecy do głowicy nie powstaje jakieś przebicie.
ściągnij pokrywe zaworów sprawdz krzywki na czwartym cylindrze jeśli są dobre jak na pozostałych to nic więcej nie szukaj tylko ściągaj głowice
tak jak kolega mówi uszczelka pod głowicą,i dlatego pompuje do zbiorniczka
witam wszystko jak wyżej koledzy i bardzo często masa alternatora daj nową taśmę masową taką od malucha za 6 zł ze śruby napinającej pasek najlepiej bezpośrednio na głowicę i sprawdz
Jeśli nie rozkręcisz to nie będziesz w stanie dokładnie namierzyć wycieku. Proponuje wymianę rozrządu i wszystkich uszczelniaczy. Lepiej od razu wymienić wszystkie niż po jakimś czasie znowu rozbierać. W trakcie wymiany sprawdź czy głowica nie jest gdzieś pęknięta.
prawdopodobnie usczelka pod głowicą do wymiany,lub uszkodzona głowica. Tak czy inaczej głowica w góre Może sprzedający sie dołoży do naprawy :?:
To nie jest czujnik, w termostacie jest grzałka elektryczna która steruje otwarciem. Sprawdzisz ja omomierzem. Podłącz jeszcze raz jakiś tester i zobacz temperatury, jak są w porządku to wymień termostat i będzie spoko. Dodano po 1 Czujnik masz jeden w chłodnicy, drugi w głowicy, ten w głowicy jest ważniejszy.
Odkopię. Tak mi się przypomniało, gdy ktoś wywierca dziurkę w korku od chłodnicy to znak że spaliny idą w płyn chłodzący. Sam tak robilem na krótką metę, dziurka daje upust cisnieniu, które powstaje gdy przerwie się właśnie uszczelka pod głowicą. pzdr
Dzień dobry, Mam problem z swoim samochodem od pewnego czasu zaczął pracować nierówno objawia to się tak, na zimnym silniku jak działa ssanie samochód działa elegancko, kiedy tylko ssanie zaczyna się wyłączać słychać charakterystyczne "pyrkanie" jak by przegrywał na którymś cylindrze podczas jazdy czuć poszarpywanie dodam, że wymieniłem już: silniczek...
Witam ten temat pewnie byl poruszany nie raz lecz jestem 1 raz na tym forum i mam problem z oplem corsa 1.6 16v 99r otoz zmienilem uszczelke pod głowica zrobilem szlif głowicy złozylem wszystko tak jak ma byc ale auto nie chce zapalic paliwo na swiecach jest rozrzad ustawiony idealnie na znakach tak jak bylo wczesniej przed rozebraniem silnika iskra...
W końcu łańcuszek przeskoczy bądź pęknie i będziesz mieć głowice do roboty.
Witam Mam Corsę B 1994 r. Słychać bulgotanie takie podczas zapalania w szczególności jak gazu dodaję jak sie nagrzeje to mniej słychać, ale czasem zabulgocze. Płynu nie ubywa a olej też w normie. Ale szybko sie grzeje dość szczególnie w mieście jak w korkach jadę nawet nie aż tak długo. Wcześniej tak nie było. Czytalem na forum no i nie wiem czy to...
Uszczelka pod głowicą do wymiany.
Blok jest ten sam ale głowica się różni i kolektory mogą nie pasować, pewnie szło by jakoś to zrobić ale będzie to wymagało kombinacji.
Napiszę o efektach: płukanka Liquid Molly - wlana do prawie nowego oleju i silnik na wolnych obrotach chodził pół godziny - olej po spuszczeniu całkiem czarny i efekt taki że 3 dni żadnego stuku - także na pewno warto spróbować bo dużo nagaru rozpuściło. Nagar był najprawdopodobniej w kanałach w bloku, bo głowica i misa była czysta.
Głowica do poprawki ,gniazda do frezowania zawory do dotarcia .Pierscienie też nowe
że rozrząd delikatnie stuka Jak już to hałasuje ;-) aby wymienić bezproblemowo go to trzeba chyba wyciagać cały silnik A niby po co ? A więc jaki byłby koszt wymiany takiego rozrządu w mniej bądź bardziej zaawansowanym warsztacie samochodowym?? Podjedź i zapytaj ;-) Czy jest sens podejmować się tego zadania samemu? Jeśli tak to jakie są ryzyka? Jeżeli...
Po wymianie pompy wody i zalaniu świeżym płynem układ nie chce się odpowietrzyć. Sprawdzałem w "sam naprawiam", nie ma żadnych magicznych odpowietrzników, obowiązuje zwykła procedura nalać-odpalić-poczekać-dolać. Zbiorniczek wyrównawczy pełny, wskaźnik temperatury już powyżej 90C a przewody od nagrzewnicy puste, nawet w nich nie chlupie przy ściskaniu....
Na tej stronie (Recommended Torque Values) > http://workshop-manuals.com/vauxhall/ast... , są podane momenty dokręcania śrub dla silnika Astra G. Jest tam również pozycja o nazwie: Camshaft bearing caps to cylinder head - 15 NM - co po przetłumaczeniu na język polski miałoby...
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
a jednak, po podmianie wtryskiwaczy dalej nie pracuje na tym samym cylindrze;(-głowica do ściągnięcia, A ciśnienie jakie jest na owym cylindrze ?
Witam ponowwnie! Jednak uszczelka pod głowicą. Teraz głowica poszła do szlifowania i sprawdzenia na szczelność. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
wymiana uszczelka głowica corsa transit głowica głowica schemat głowica głowica
wiena mostek siemens micromaster silnik pompy hydroforowej
kosiarka elektryczna wybór kosiarka elektryczna
Helikopter dwuwirnikowy nie skręca w jedną stronę Jak przywrócić powiadomienia na Androidzie Ulefone