Jest blacha nad kolektorem wydechowym. Wejdz na allegro i podziwiaj silniki.
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Typowe w X12SZ
zmienna długość kolektora ssącego. Tylko wymiana na inny kolektor choć bez gwarancji że ucichnie.
trudno zdemontować ten kolektor ? Nie
Jest jeszcze opcja nieszczelności na wydechu. Od samego kolektora do sondy za katalizatorem.
A nie dostaje lewego powietrza na połączeniu kolektor - przepływomierz ? Jaki typ silnika ?
To mechanizm biegów , szukaj czy nie cieknie gdzieś na układ wydechowy, tłumik, kolektor , rurę .
Brak jakiejkolwiek diagnozy. Brak podciśnienia w kosiarce w kolektorze? To nie wiedziałem że w kosiarkach jest valvetronic. 🤣🤣
Poluzuj wydech za kolektorem
Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Nie. I długo by tłumaczyć czemu. Najbardziej reprezentatywny sygnał obciążenia silnika, to wartość parametru MAP. A że w Corsie C czegoś takiego nie ma, to można dołożyć ze starszej - kwestia podpięcia się z wężykiem...
A gdzie pogląd na dane które widzi sterownik? Czujnik może być w ECU ale jest też czujnk wpinany w kolektor dolotowy.
mam problem z drugą sonda lambda w oplu corsie c padł katalizator a jest razem z kolektorem
Na kolektorze ssącym...
1.7 turbo diesel isuzu nie był stosowany w corsie B, przed miesiącem zmieniałem silnik 1.7 diesel isuzu - kod silnika 4EE1,X17d - na 1.5 diesel isuzu kod 4EC1. Problemy były następujące: 1. mocowanie silnika prawa strona inne mocowanie poduszki 2. kolektor dolotowy silnika 1.5 koliduje ze zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, przełożyłem kolektor...
Tam chyba spełnia te funcje map sensor i jest on w kolektorze ssąsym dojscie z tyłu od sciany grodziowej
JAK OTWOZYSZ MASKE TO Z PRAWEJ STRONY Z TYLU SILNIKA NA KOLEKTORZE SSACYM
Sprobuj przewody lekko ponaciagac ten wypalony sie urwie i po sprawie ale powtarzam lekko1 Chyba ze grzebales cos przy kolektorze ssacym czasem lewe powietrze lapie i sa jaja. Pozdrawiam:D
A ja bym sprawdził uszczelkę pomiędzy korpusem a kolektorem.
Pewnie jest tam mnóstwo oleju i zaciąga do kolektora ssącego.
A może jest wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym ??? albo wypalił się pierścień uszczelniający między rurą a kolektorem???
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Sprawdz w pierwszej kolejności wszystkie przewody podciśnieniowe i szczelność kolektora.
Może to być np MAF lub MAP sensor Czyli przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym
przepustnica inna , ale masz starą. Więcej czujników ma Z10XEP,chociaż tylko na kolektorze ssącym
Sprawdzić czujnik podciśnienia, jego połączenia, napięcie zasilania. Wymienić/ naprawić uszkodzone części. Sprawdzić zgodność wskazań czujnika ze zwykłym wakumetrem.
Na pewno dostanie kolega na złomowiskach.
Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym.
dokladnie idzie tam 5 kabli(pomylka) i mi tez wyglada na egr ale nie rozumiem tego ze jest nad kolektorem ssacym, i nie widze polaczenia z wydechowym, w jaki sposob recyrkuluje , sory ale ja nie widze skad bierze spaliny do recyrkulacji, stad te moje watpliwosci. Przepraszam jesli pytanie jest banalne ale nie jestem mechanikiem, wydawalo mi sie ze egr...
Byc może się zsunęła guma łącząca przepustnicę z kolektorem.
Przyjdzie mi samemu się tym zając bo chyba nie widzę innego wyjścia Nie naprawisz, to nie jest EGR ani ze uwalony kolektor bo to najmniejszy problem. Dobra....Zrobiliśmy regenerację wtrysków i wiemy , że są jak nowe Raczej chciałeś powiedzieć były kiedyś nowe.
ale ten dwupiowy w kolektorze ssącym.
To ten czujnik z niebieską izolacją, szukaj z prawej strony samochodu w kolektorze ssącym
Jaki silnik i jakie dokładnie przewody? Daj przynajmniej jakieś zdjęcia.
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
Jak goły słupek ???? silniki 1.0 mają 3 cylindry a 1.2 i 1.4 4 cylindry - czyli inne kolektory , katalizator , wiązka silnika ,sterownik ew przeprogramowanie ,dokodowywanie immo do bcm cewka zapłonowa itd ...
Ta wtyczka wchodzi w gniazdko które siedzi na blasze za kolektorem ssącym.
Szczelność dolotu ,szczególnie guma przepustnica /kolektor w 16v.
Wg. mnie jest to czujnik ciśnienia doładowania zasyfiony gnojem z kolektora dolotowego.
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe,które odchodzą od kolektora ssącego.
Zawór zwrotny od serwa do kolektora ssącego.
Przyczyn może byc mnóstwo sprawdź przewody podciśnienia,uszczelki kolektorów itd
Różni się osprzęt, czyli kolektory, pokrywy zaworów, cewki itp. Jeśli chcesz zmienić sam słupek to przekładasz do niego wszystko co jest inne ze swojego starego silnika.
W ramach aktualizacji tematu powiem, że pomoc otrzymałem na zagranicznym forum. Problemem był niesprawny zawór par paliwa przy kolektorze. Temat do zamknięcia.
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
powymieniaj filtry paliwa i to co jest zwiazane z przesylem paliwa do kolektora ssacego
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Trzeba ją sprawdzić.
Trzeba sprawdzić, czy nie ciągnie powietrza uszczelka miedzy kolektorami lub guma łączącą przepustnicę z kolektorem na początek.
przy probie rozruchu po psiknieciu plaka do kolektora ssacego auto pracuje normalnie
Panie "Doktorr'rze" sprawdzenie czujnika temperatury (sa dwa jeden dla informacji kompa po lewej stronie silnika drugi dla twojej info, dla wskaznika temp. wkrecony w EGR) to podstawowa pierwszorzedna sprawa. Niestety jest sprawny - przynajmniej u mnie. Co do kolektorow to nasza Corsa ma kolektor ssacy aluminiowy a przy wystrzale w tym aucie na ogół...
Twinport się rozlatuje [url=http://workshop-manuals.com/vauxhal...
Sprawdź przejście kabla czarny/czerwony pasek z pojedynczym konektorem w okolicach kolektora ssącego
jeśli skończył ci sie gaz i auto normalnie zaczęło jechać to wcześniej pracowało i na gazie i na benzynie udaj sie do gazowników aby sprawdzili listwę paliwową morze być uszkodzona i przepuszczać gaz do kolektora ssącego
Witam. Czujnik z foto czujnik2.mpg to ten, który daje sygnał na wskaźnik temperatury. Ten drugi, niebieski, to czujnik z układu wtrysku, montowany na kolektorze ssącym pod zespołem przepustnicy i wtryskiwacza
Uszkodzony czujnik temperatury, z tyłu silnika, w kolektorze ssącym - na jedną wsuwkę.
Są inne, 1,0 ma w kolektorze a 1,2 w wydechu.
Udało mi się zdemontować zawór par paliwa i przedmuchać w obie strony: https://obrazki.elektroda.pl/5449818600_... Powietrze przepuszcza w kierunku przeciwnym niż jest strzałka (testowałem strzykawką 100ml). W kierunku strzałki bardzo delikatnie (przy dużym nacisku jest wyczuwane bardzo delikatne budowanie się ciśnienia). Biorąc pod...
dała bład 33 czujnik połozenia przepustnicy- . Zarąbiści fachowcy, roboty niech szukają w oborze albo zlewni gnojówki. 33 to czujnik pociśnienia w kolektorze dolotowym.
Próbowałeś metody z plakiem na wykrycie nieszczelności kolektora ssącego ? jakie masz konkretnie błędy ?
czujnik jest wkrecony w glowicy albo kolektorze dolotowym ale sprawdz kody bledow pozdr
Witam moze nieszczelnosc w ukl ssącym lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze moze wężyk z niego spadł.
Ten czujnik temperatury powinien być wkręcony w kolektor dolotowy, tam gdzieś między wężami od obiegu wody, z lewej strony (patrząc od przodu samochodu. Wystarczy przeczyścić kostkę połączeniową czujnika. Przynajmniej tak jest w silniku C12NZ, w innych powinno być podobnie.
Podciśnień nie sprawdzałem Wszystkie wężyki i uszczelki gumowe w okolicy przepustnicy , kolektora ssącego itp...
Sprawdź: szczelność za przepływomierzem do kolektora oraz turbo - sterowanie, mechanicznie itp.
Np. uszkodzona uszczelka pod wtryskiem, taka papierowa w silnikach 8 zaworowych....wystarczy podać pędzelkiem troszkę benzyny na połączeniu kolektora i korpusu przepustnicy...i będzie wiadomo...
Chyba X16XEL Jeżeli przekładasz sam silnik to nie ma znaczenia.Tylko kolektory ssące, są dwa rodzaje.
Za alternatorem, na górze kolektora ssącego, taki na jednego konektorka
Witam. Sygnał do obrotomierza powinien być brany z alternatora. Jeśli jednak sygnał nie wychodzi z alternatora to musi być brany z pradniczki tachometrycznej zamontowanej na pompie wtryskowej. Szczelność dolotu najprościej sprawdzić wodą z mydłem lub z specyfikiem który się pieni popryskujac kolektor w podejrzanych miejscach.
Macie jakieś propozycje dodatkowej diagnostyki do zrobienia we własnym zakresie? Byłem z tym w 3 warsztatach i jak dotąd wszystkie propozycje opierały się na wymianie (i oczywiście opłaceniu) losowych elementów. Wałki rozrządu, uszczelniacz wałka, uszczelka kolektora, łożysko oporowe. Część z tego jest dość droga, wolałbym mieć bardziej ukierunkowany...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Corsa jest z 2001 roku, ma silnik ISUZU o mocy 65 KM. Może ktoś mi prześle fotkę tego zaworu i opisze sposób jego czyszczenia oraz w jaki sposób dostać się do dolotów kolektora, czy te doloty mam odłączyć od głowicy?.
Podmień czujnik temperatury co idzie do ECU (jest wkręcony z tyłu kolektora ssącego). Czyszczenie go nic nie da.
Jeśli to Z12XEP to przyjrzałbym się układowi zmiennej długości kolektora ssącego (przesłony) i EGR który jest elektroniczny i dość usterkowy ale nie wymieniaj na siłę , EGR można wyczyścić o ile jeszcze działa ale wiedz że jest chłodzony cieczą i żeby go wymontować trzeba upuścić płynu chłodzącego. Inna sprawa to awarie sterowników które nie mają lekkiego...
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
Zrobiłem już wszystko zaslepiłem egr podmieniłem go wcześniej z innej corsy, podmieniłem przepustnice przepływomierz nawet wtryski z listwa dalej skaczą obroty juz niewiem co robic sciagnełem cały kolektor ssacy i go uszczelniłem. prosze o POMOCYYYYYYYYY..
Robiłem ostatnio astrę objawy te same,przyczyna to pęknięty wąż serwa na wejściu do kolektora ssącego.Na zimnym jak cię mogę na gorącym nie palił wcale.
Blok jest ten sam ale głowica się różni i kolektory mogą nie pasować, pewnie szło by jakoś to zrobić ale będzie to wymagało kombinacji.
Witam. Objawy, auto na trasie jedzie normalnie ale w mieście przy 2000 obrotów i wciśnięciu gazu auto przydławia się na chwilkę i potem jest ok. Wymieniłem wtryski, czujnik w kolektorze i nic, to samo.
po odłączeniu czujnika w kolektorze pokazuje błąd czujnika doładowania nie ciśnienia atmosferycznego.
to oznacza,że czujnik podciśnienia w kolektorze,podał ciśnienie poza granicą regulacji, w tym przypadku za niskie. Należy spr czujnik, zasilanie 5v , masa i sygnał (po zaponie ok4,5V a na wolnych ok 1V). Jezeli kontrolka silnika pali się ciągle, to znaczy,ze jest to błąd stały a jezeli normalnie gasnie, to blad sporadyczny, mozliwe tez ze zapisany przy...
rozrząd wczoraj sprawdziłem trzeci raz,według mnie jest ok,ciśnienie sprężania po 12 atmosfer, spróbuje dziś zdjąć kolektor ssący i zobaczę czy nie ma jakiś uszkodzeń ? Dodano po 2 kolektor wyeliminowany,brak uszkodzeń.
Nie jestem pewny ale chyba tak na gazniku był na pewno 1,2st ale ten drugi to nie wiem jest to silnik z 1992r wygląda identycznie różnią się tylko kolektorami i na oby dwóch jest napis ohc .
czas wtrysku , cisnienie w kolektorze Te parametry mnie ciekawią. Ile było?
Nie tylko :D Żeby pociągnąć przewody hamulcowe od pompy pod prawy błotnik (pod zderzakiem ) do abs-u i z powrotem też trzeba się namyśleć. A miejsca koło serwa na ze 3 abs-y. A po co ? tak tylko do smiechu http://obrazki.elektroda.pl/6880540100_1... Cóż zdarza się, czasem dużo ciekawsze projekty widziałem związane z przewodami hamulcowymi...
Sprawdz przewód gumowy od map-a. https://obrazki.elektroda.pl/5981947500_... ew rurkę od serwa do kolektora ssącego. Na wstecznym to samo?
Zdejmij przewód z kolektora i sprawdź czy zasysa powietrze. Coś nie wierzę, że na plaka nie chce palić, a rozrząd sprawny.
Tak, tylko nie zamień rurek miejscami !!! (oznacz przed zdjęciem). Do filtra dochodzą trzy węże gumowe: jeden ze zbiornika, drugi z kolektora ssącego i trzeci ...z atmosfery. Przy kolektorze jest zawór pneumatyczny lub elektromagnetyczny, który opróżnia zbiornik par przez co następuje odpowietrzenie zbiornika. Powietrze w drugą stronę przepływa poprzez...
Autor problemów napisał że nie ma intercoolera. Co nie jest dziwne w silniku 1,3. Dolotowa do kolektora ssącego, wylotowa od turbiny.
Koledzy użytkujący Opel Corsa 1,2 ECOTEC z LPG, czy podczas jazdy są jakieś problemy z pracą silnika, czy samochody pow. 2000r. produkcji mają kolektory plastikowe, ile trzeba wydać na instalację do w/w samochodu
Cały kolektor,podcisnienia,miejsce wkrecenia dysz gazowych sprawdzone.Nie ma nieszczelnosci.Dodam ze gdyby była nieszczelnosc to zwiekszyło by mi sie podcisnienie w kolektorze dolotowym,bo to objaw jak zaciaga lewe powietrze,ale wszystko jest ok.Samochod to corsa 1,2 z 97 roku.Na wysokich obrotach sonda pracuje i czasy wtrysku są w granicach 2,8-3,1...
Ma prawo zalewać olejem kolektor dolotowy,wlewał się do komory spalania co powodowało spadek mocy nie równe obroty
Ok, teraz zobacz jak sprawuje się EGR. Najlepiej byłoby go po prostu zaślepić na próbę. Jeśli nie masz możliwości to trzeba wykręcić, sprawdzić czy nie jest zacięty, wyczyścić i zobaczyć czy będzie poprawa. Mógł też paść przepływomierz powietrza, tutaj można to sprawdzić łatwiej bo wystarczy odpiąć wtyczkę i pojeździć. Zapali się check engine ale nie...
Miałem kiedyś w Kadecie silnik C16NZ i zawór recyrkulacji spalin był, ale nie sterowany elektrycznie tylko pneumatycznie (podciśnieniem z kolektora dolotowego). Był zamontowany na kolektorze dolotowym. Jego złe działanie raczej nie powinno zapalać pomarańczowej lampki silnika (Check).
raczej to niesprawny reduktor,przez noc wypelnia ci kolektor ssący i podczs odpalania na pb masz dwa paliwa
Witam. Zakupiłem samochód Opel corsa 1.4 benzyna+lpg 1996 rok. W tym samochodzie nie ma takiego węża który jest połączony z filtrem powietrza a osłoną od kolektora. Czy ten wąż musi być, co on spełnia za zadanie,a może jego brak ma coś wspólnego ze spalaniem.
Dokładniej to w Corsie i Tigrze z silnikiem X14XE wchodzi w kolektor ssacy. https://obrazki.elektroda.pl/6096072500_...
Dzieki za pomoc, ale juz znalazlem usterke.Odlaczyl mi sie jakis kabel z czujki na kolektorze ssacym podlaczylem go i jest spoko trzymajcie sie nara.
Witam. Wygrzebałem że to czujnik podciśnienia kolektora ssącego http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=1015... A w czym problem?
Właśnie taki silnik mam, już nawet udało mi się zamontować cewkę zapłonową zamiast aparatu zapłonowego. Z tego co zauważyłem to jedynie czujnik w kolektorze ssącym ma inną wtyczkę, ale można będzie też założyć ze starego silnika. Zastanawiam się jednak jak pisałem czy instalacja silnika przy elektronice ma takie same wyjścia, czy nie trzeba zmieniać...
kolektor corsa kolektor wydechowy corsa kolektor ssący corsa
tylny surround pioneer łączyć uziom testy akumulatorów
turbina wiatrowa suszarka electrolux edh3887gde
Usterka wentylatora w kotle Viessmann Vitodens W50 Ekspres Saeco - Słabe Ciśnienie i Szybkie Napełnianie Tacki